nu sunteţi logat. - LOGIN
 
  HOME  |  Ce-mi recomandați - pag. principală  |  BELARUS: - solicitări "Ce-mi recomandați?"
 
NOU! versiune pt mobil
Solicitare CE-MI RECOMANDAȚI / BELARUS - VARNA [nord] / by gianimary
 
TRIMISĂ DE gianimary
din [BULZ]
membru: GOLD
contribuție AFA: 143549 PMA

SCRISĂ IN: 05.08.12 20:40

VIZUALIZĂRI: 10605

>
 

Cel mai bun traseu cu masina spre Albena

Pentru prima data mergem in Bulgaria, Albena la hotel Slavuna.

Va rog sa-mi recomandati cel mai bun itinerar auto, taxele ce sunt de platit pe drum si daca ma poate cineva ajuta daca trebuie sa fac pasaport nou copilului in conditiile in care cel actual este valabil pe toata perioada sejurului dar expira la cateva zile dupa ce ne intoarcem.

    Răspunsuri la întrebare

    SCRIS DE calim
    din [Bucuresti]
    membru: GOLD

    IN: 05.08.12 22:01

    TOP

     

    Eu anul acesta am fost la Albena pe urmatorul traseu: Bucuresti - Calarasi - Silistra - Dobrich - Albena. A fost un traseu de 250 Km.

    Ca si costuri pentru traseu am platit 2 treceri cu bacul (70 lei) si 2 vignete pentru 2 saptamani (10 euro) in Bulgaria.

    Am fost foarte multumit de drum care a fost foarte bun si destul de liber.

    De asemenea am avut norocul sa nu intalnesc nici un echipaj de politie nici la dus si nici la intors.

    La bac s-ar putea sa stai putin la coada dar circula des (pleaca unul vine altul).

    Calatorie placuta.


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 700 PMA (din 1 voturi)]
     
    SCRIS DE nils1
    din [bucuresti]
    membru: GOLD

    IN: 05.08.12 22:18

    TOP

     

    Daca pleci de la Bulz (banuiesc ca e vorba de Bihor), traseul cel mai bun este prin Sibiu - Rm Valcea - Pitesti - Bucuresti (prin oras si nu pe centura) - Ruse - Razgrad - Shumen - Varna. Ultima bucata de drum pana la Varna (aproximativ 80km) ar fi trebuit sa fie pe autostrada. Cel putin teoretic, pentru ca se fac reparatii si, la un moment dat, vei fi deviat pe drumul national.

    Chiar daca ai un GPS (de preferat), trebuie sa fii atent la indicatoare sau, mai simplu, sa urmezi alte masini de Ro.

    Daca nu vrei sa intri in Varna, inainte sa intri in oras vei vedea indicatoare pentru Albena, care te vor ghida pe o ruta care ocoleste Varna.

    Daca intri in Varna (cumparaturi, de exemplu) vei strabate aproape tot orasul pe bulevardul pe care intri in oras, iar indicatoarele te vor ghida fara niciun fel de probleme spre Albena (la stanga).

    De la Bucuresti la Albena sunt 270 de kilometri. De la Bulz, în jur de 870 km.

    Taxe

    Taxa de pod (platita in vama romaneasca) - 27 lei

    Taxa de pod (platita la intoarcere in vama bulgara) - 5leva (aprox. 2,5 euro). Bulgarii primesc si leva si euro.

    Vigneta o saptamana - 10 leva sau 6 euro.

    Daca stai mai mult, la intoarcere mai cumperi o vigneta.

    Vigneta o gasesti imediat cum iesi din Vama Ruse. In sensul giratoriu din fata vamii, pe partea dreapta, vei vedea o ghereta. Daca nu au sau este inchis, mergi pe Bulevardul Bugaria si vei gasi la benzinarii (de preferat LukOil, unde poti plati si cu cardul). Benzina e bine sa alimentezi de la statiile mari, gen OMV, Rompetrol sau LukOil (plata cu card).

    Daca vrei sa schimbi euro in leva, cel mai bun curs (aprox. 1,95 leva/1 euro) il vei gasi la bancile din Varna (nu la casele de schimb). In Albena, cursul este dezavantajos.

    In privinta pasaportului pentru copil, trebuie unul nou. Potrivit legislatiei romanesti, acesta trebuie sa fie valabil cel putin 6 luni de la data iesirii din tara.

    Daca mai ai intrebari, nu ezita...


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 2099 PMA (din 4 voturi)]
     
    SCRIS DE Zoazore
    din [Braila-Bucuresti]
    membru: GOLD

    IN: 05.08.12 22:18

    TOP

     

    Subscriu! Bucuresti - A2 pana la Drajna - Calarasi - bac (350) - Silistra - Dobrich - Albena.

    Am luat doar o vigneta, imediat cum treci vama la Slilistra, in stanga. Am intalnit, au vazut vigneta, ne-au salutat si-am mers mai departe.

    La bac n-am stat la coada, ca-s din 15 in 15 min, 4 bacuri.

    Bilete se iau de la magazinele de pe mal: la Calarasi e pe dreapta, cum cobori la bac, invers e pe stanga. Zici nr. masinii, dai 35 lei si gata.


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 350 PMA (din 1 voturi)]
     
    SCRIS DE iufiuf
    din [bucuresti]
    membru: JUNIOR

    IN: 05.08.12 22:27

    TOP

     

    atat din punct de vedere al timpului cat si al costurilor, cel mai bun traseu este bucuresti - drajna - agigea - vama veche - albena.

    nu ii inteleg pe cei care spun ca cel mai bun traseu este prin calarasi - silistra - dobrich, desi sunt calarasean la origine.

    intr-adevar, este mai scurt, dar faci mai mult ca si timp si e si mai costisitor din cauza bacului

     
    SCRIS DE Andox
    din [Sighisoara]
    membru: SENIOR

    IN: 05.08.12 22:50

    TOP

     

    @nils1:

    In privinta pasaportului pentru copil, trebuie unul nou. Potrivit legislatiei romanesti, acesta trebuie sa fie valabil cel putin 6 luni de la data iesirii din tara.

    Unde ai gasit chestia asta? Stiu de exemplu ca pentru Turcia trebuie sa fie valabil inca 6 luni dar acest lucru il cer turcii nicidecum legislatia romaneasca. Si Turcia nu este in UE, in plus la ei este necesara viza.

    Conform legislatiei romanesti un act este valabil pana la data expirarii inscrisa pe el.

    Intrebarea mea (ca si eu sunt in aceeasi situatie cu gianimary) daca stie cineva, daca pentru o tara UE (oricare, ca doar legislatia UE este unitara pentru toate tarile) se aplica aceeasi regula ca la turci sau un alt numar minim de zile de valabilitate.

    Eu am cautat se site-ul MAE dar nu am gasint nimic in privinta asta.


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 0 PMA (din 0 voturi)]
     
    SCRIS DE yulyusy
    din [iasi]
    membru: SILVER

    IN: 05.08.12 23:08

    TOP

     

    cu privire la pasaport: mergeti fara nici o grija cu cel pe care il aveti. Nu este precizat in nici o lege romaneasca ca trebuie sa fie valabil cel putin 6 luni. Trecerea fontierei intre statele UE este conditionata doar de prezentarea unui document valabil.

    Ceea ce spunea cineva mai sus cu valabilitatea de cel putin 6 luni poate fi prevazuta intr-un acord sau o conventie incheiata de Romania si un stat tert nicidecum in UE.

    De recomandat este ca pana la momentul intoarcerii sa nu expire documentul.

    Pt. orice detaliu care priveste trecerea frontierei contactati-ma.


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 2100 PMA (din 3 voturi)]
     
    SCRIS DE Dragos
    din [Bucureşti]
    membru: SENATOR

    IN: 05.08.12 23:15

    TOP

     

    @Andox: MAE nu are treabă cu chestiile astea. (teoretic ar trebui să poată informa, dar nu e şi datoria lor s-o facă, iar dacă o fac, să fie informaţii utile, la zi).

    Pe saitul poliţiei de frontieră, la "Condiţii de călătorie" scrie doar că piticul trebuie să aibă un act de călătorie valabil şi să fie însoţit (cu detaliile specifice pentru însoţitori). Atât.

    On topic: aş încerca o planificare cu viamichelin.com - de obicei nu prea dau greş. Apoi eventual aş cere informaţii actuale de la cei care au fost de curând pe traseul eventual ales astfel.


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 0 PMA (din 0 voturi)]
     
    SCRIS DE Andox
    din [Sighisoara]
    membru: SENIOR

    IN: 05.08.12 23:17

    TOP

     

    @yulyusy: multumesc mult pentru lamurire. Asa gandeam si eu dar inca o confirmare nu strica.

     
    SCRIS DE nils1
    din [bucuresti]
    membru: GOLD

    IN: 06.08.12 02:24

    TOP

     

    @Andox: Uite ce spune Ministerul Afacerilor Externe:

    old.mae.ro/index.php?unde ... 8&idlnk=4&cat=5

    Indiferent unde calatoresti, fie ca mergi cu pasaport sau carte de identitate (deci in tari comunitare) valabilitatea actului de identitate trebuie sa depaseasca cu cel putin 6 luni data inceperii calatoriei in strainatate. Lamurit?


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: -2 PMA (din 2 voturi)]
     
    SCRIS DE Dragos
    din [Bucureşti]
    membru: SENATOR

    IN: 06.08.12 08:18

    TOP

     

    @nils1: am doar 2 observatii in legatura cu raspunsul tau de mai sus:

    - site-ul NU este cel oficial MAE, ci o arhiva (neactualizat cam de vreo 2 ani). Vezi si adresa - old.mae.ro, in loc de www.mae.ro/

    - chiar si asa, in locul indicat de tine scrie:

    In cazul destinaţiilor care necesita viză, asiguraţi-vă în timp util de condiţiile pentru obţinerea acesteia. Odată aplicat în paşaportul dumneavoastră colantul de viză, verificaţi cu atenţie perioada de şedere înscrisă.

    Atentie! Valabilitatea paşaportului dumneavoastră ar trebui să depăşească cu cel puţin 6 luni data începerii călătoriei în străinătate...

    Verbul acolo e pus la modul conditional, nu e musai sa mai aiba 6 luni valabilitate. In plus, e vorba despre tarile unde este nevoie de viza, nu de cele UE.

    Io continuu sa cred ca aici ultimul si cel mai calificat cuvant il are politia de frontiera (v. raspunsul meu de mai sus).


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 1400 PMA (din 2 voturi)]
     
    SCRIS DE fanespoitorul
    din [BUCURESTI]
    membru: PREMIUM

    IN: 06.08.12 08:31

    TOP

     

    Ti-a raspuns andox mai sus. Copilul cu pasaportul valabil doar 2 sapramani, nici nu-ti da voie sa iesi cu el din tara. Nu stiu cate luni trebuie sa fie valabil.

    Copilul meu a fost plecat in cantonament peste hotare, iar una din conditii era sa aibe valabilitate 3 luni de la data intoarcerii in tara. Schimba-i pasaportul, urgent.

    Despre traseu, la fel ti-au dat altii indicatii ma sus care sunt foarte bune.


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: -1 PMA (din 1 voturi)]
     
    SCRIS DE mirceapelea
    din [Bucuresti]
    membru: JUNIOR

    IN: 06.08.12 09:04

    TOP

     

    Cea mai buna ruta pentru a ajunge la Albena consider ca este prin Giurgiu-Ruse. De fiecare data cand am fost pe litoralul bulgaresc al Marii Negre, am ales aceasta ruta.

    De la Bucuresti la Albena (cu mici popasuri), faceti 4 ore si jumatate.

    Taxa de pod este foarte convenabila.

    Cat priveste pasaportul acesta trebuie sa fie valabil cel putin 6 luni pana intoarcerea in tara. Deci, sfatul meu este acela de a ranoi pasaportuul pentru a nu avea probleme cu copilul. Am vazut cazuri cand multi copii au fost refuzati la granita iar unul dintre parinti a trebuit sa se intoarca in tara cu copilul sau amandoi parintii sa faca drumul intors. Nu va doresc acest lucru.

    In rest, ce sa va spun? Ati ales o statiune superba si un hotel excelent. Sunt convins ca va veti simti foarte bine.

    Eu, va doresc drum bun si vacanta placuta in frumoasa tara vecina - Bulgaria!

    Pentru orice alte informatii va stau cu placere la dispozitie.

    Cu multa prietenie,

    prof. Mircea PELEA

    redactor TV

    jurist

    mirce[...]@yahoo.com -- date personale se pot transmite doar prin mesaje private (nota webmaster)


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: -2 PMA (din 2 voturi)]
     
    SCRIS DE rina70
    din [BUCURESTI]
    membru: SILVER

    IN: 06.08.12 09:45

    TOP

     

    Acum doua zile m-am intors din zona Albena si iti spun ce trasee am ales noi.

    La ducere am ales traseul Bucuresti - Calarasi - Silistra - Dobrich - Albena pentru ca am plecat duminica. In general la bac se sta destul de mult daca pleci vineri sau sambata (asa ni s-a intamplat anii trecuti), noi plecand duminica, am stat doar 15 min. Am facut pe drum, in total pana la Albena, cam 4 ore si jumatate.

    La intoarcere am venit pe traseul Albena - Vama Veche - pe autostrada pana la Bucuresti. Traseul e ceva mai lung dar se parcurge mai repede fiind in majoritate pe autostrada. Dar si aici trebuie sa precizez ca noi ne-am intors sambata. Aseara am vazut la tv cozile de pe autostrada, in zona in care se circula pe o singura banda... si asta pentru ca era duminica si se intorceau de la mare si cei care au mers doar pentru weekend pe litoralul romanesc.

    In concluzie, cred ca conteaza foarte mult in ce zi a saptamanii pleci si in ce zi te intorci. Cred ca daca as pleca vineri sau sambata as alege varianta prin Giurgiu-Ruse.

    Si daca m-as intoarce duminica, cu siguranta nu as alege varianta cu bacul prin Calarasi: anii trecuti am venit pe-acolo de doua ori si de ambele ori s-au iscat certuri pentru ca erau cozi mari la bac si multi se bagau in fata. Probabil ca as alege tot prin Vama Veche sau Giurgiu.

    Concediu placut!


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 700 PMA (din 1 voturi)]
     
    SCRIS DE yulyusy
    din [iasi]
    membru: SILVER

    IN: 06.08.12 10:36

    TOP

     

    Domnilor, nu va mai dati cu parerea in legatura cu trecerea frontierei daca nu cunoasteti legislatia si procedurile de control.

    REPET INCA O DATA: PASAPORTUL SAU CARTEA DE IDENTITATE A PERSOANEI CARE SE PREZINTA LA CONTROL TREBUIE SA FIE VALABILE.

    NU EXISTA PREVEDERI DE GENUL 3 SAU 6 LUNI LA TRECEREA FRONTIEREI INTRE DOUA STATE UE.

    PS. lucrez la controlul trecerii frontierei.

    conditiile de iesire din tara a cetatenilor romani minori sunt prevazute in legea 248/2005.

    Concediu placut si nu dati banii pe un alt pasaport daca cel care il aveti este valabil.


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 4200 PMA (din 6 voturi)]
     
    SCRIS DE vali.ilie
    din [Ploiesti]
    membru: SILVER

    IN: 06.08.12 11:34

    TOP

     

    Recomanda ruta: Bucuresti-Lehliu-Calarasi-Silistra-Dobrich-Albena.

    Taxa la bac 35 Lei.

    Vigneta: 10 leva/7 zile.

    Am folosit si celelalte doua rute. Cel mai rau a fost pe Ruse.

    Poti folosi si drumul prin Vama Veche.

    Concediu placut!


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 700 PMA (din 2 voturi)]
     
    SCRIS DE Zoazore
    din [Braila-Bucuresti]
    membru: GOLD

    IN: 06.08.12 11:43

    TOP

     

    Noi am trecut, si la dus, pe 23 iunie, si la-ntors, pe 30 iunie, sambata. N-am asteptat prea mult si nici dispute n-au fost. S-a trecut repede, chiar daca erau ceva masini.

     
    SCRIS DE webmaster10
    din [ROMANIA]

    IN: 06.08.12 12:04

    TOP

     

    @yulyusy: Foarte util ecoul, multumim

     
    SCRIS DE nils1
    din [bucuresti]
    membru: GOLD

    IN: 06.08.12 12:26

    TOP

     

    @yulyusy: Ai partial dreptate.

    Potrivit celor de la IGPF, unde spui ca lucrezi si tu, Germania, de pilda, cere ca documentele de calatorie ale turistilor sa aiba valabilitate minim 3 luni.

    Intr-adevar, pentru Bulgaria, nu mai este prevazuta o perioada minima de valabilitate, dar aceeasi politisti de frontiera recomanda ca pasaportul sau cartea de identitate sa fie valabile totusi cateva saptamani in momentul plecarii, altfel risti ca politistii de frontiera bulgari sa-ti dea out.

    Deci, daca iti expira pasaportul la 3-4 zile de la data incheierii sejurului, e mai sanatos sa scoti altul.


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 0 PMA (din 0 voturi)]
     
    SCRIS DE fanespoitorul
    din [BUCURESTI]
    membru: PREMIUM

    IN: 06.08.12 13:36

    TOP

     

    Baiatul meu a fost in Iulie in Serbia. Nu cunosc conditiile puse de MAI dar antrenorii ne-au comunicat ca pasapoartele trebuie sa fie valabile pentru cel putin 3 luni.

     
    SCRIS DE Dragos
    din [Bucureşti]
    membru: SENATOR

    IN: 06.08.12 13:43

    TOP

     

    @fanespoitorul: Serbia (inca) nu este in UE. Deci pot sa puna orice conditii vor ei, deocamdata.

    @nils1: unde anume scrie pe saitul IGPF ceea ce spui tu mai sus? pentru ca, repet, io am gasit doar asta:

    politiadefrontiera.ro/cal ... 8/romani_ue.php

    si acolo nu scrie absolut nimic de genul celor sustinute de tine si de alti cativa colegi...


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 0 PMA (din 0 voturi)]
     
    SCRIS DE nils1
    din [bucuresti]
    membru: GOLD

    IN: 06.08.12 16:11

    TOP

     

    @Dragos: Nu scrie pe site. Am vorbit la telefon.

    PS Sunt ziarist la un cotidian central

     
    SCRIS DE nils1
    din [bucuresti]
    membru: GOLD

    IN: 06.08.12 16:19

    TOP

     

    @Dragos: In privinta Serbiei, nu pot pune chiar ce conditii vor ei. Mai degraba UE ii conditineaza. Serbia este candidat oficial la aderarea la UE, iar acum 2 ani a semnat cu UE un acord de libera circulatie, in baza caruia cetatenii comunitari pot calatori in Serbia doar cu cartea de identitate.

    De asemenea, cetatenii sarbi nu mai au nevoie de viza pentru a intra in tarile UE, singura conditie impusa fiind introducerea pasapoartelor biometrice.

    Ceea ce sarbii au si facut.


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 700 PMA (din 1 voturi)]
     
    SCRIS DE yulyusy
    din [iasi]
    membru: SILVER

    IN: 06.08.12 16:23

    TOP

     

    pt. cei interesati despre conditiile de calatorie a romanilor in strainatate accesati site-ul I.T.P.F. IASI - informatii publice.


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 0 PMA (din 0 voturi)]
     
    SCRIS DE johann
    din [brasov]
    membru: JUNIOR

    IN: 06.08.12 17:01

    TOP

     

    cel mai bun traseu este prin Bucuresti spre Constanta pe autostrada, Vama veche si de acolo inca 70 km pana in Albena, ca si costuri numai taxa de drum pe Bulgaria.

    cu pasaportul sfatul meu este sa faci unul nou ptr a nu-ti strica... concediul.


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: -1 PMA (din 1 voturi)]
     
    SCRIS DE Dragos
    din [Bucureşti]
    membru: SENATOR

    IN: 06.08.12 18:05

    TOP

     

    @johann:

    costuri numai taxa de drum pe Bulgaria
    şi taxa de la trecerea Dunării pe A2 n-o socotim?! E drept, nu-i mare, da' tre' să cotizezi, că altfel nu ridică ăia bariera!

    Plus 4-5 localităţi (mai ales Durankulak) unde poţi lăsa jenţi şi cauciucuri în şanţ... Eu unul nu recomand deloc acest traseu!


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 700 PMA (din 1 voturi)]
     
    SCRIS DE nils1
    din [bucuresti]
    membru: GOLD

    IN: 06.08.12 20:45

    TOP

     

    @Dragos: Subscriu

     
    SCRIS DE olteanul2010
    din [Bucuresti]
    membru: PREMIUM

    IN: 06.08.12 21:13

    TOP

     

    Dupa parerea mea cel mai scurt, simplu si scurt traseu este prin Calarasi cu bacul. Pe 30 iunie (sambata) am fost in Grecia si am trecut prin Giurgiu si am stat 45 minute la vama si cel putin 15 min la cumpararea vignetei care la benzinerii este de 6-8 E/sapt.

    Varna este un oras mare si aglomerat unde exista riscul sa te ratacesti, eu in 2008 am ratat iesirea din Varna.

    Noi locuim pe sos Oltenitei si avem o varianta si mai scurta prin Oltenita-Calarasi.

    Pe acest traseu politia bulgara nu prea se vede.

    Silistra este un orasel mic unde nu ai cum sa te ratacesti comparativ cu Ruse care este deasemenea un oras mare si aglomerat.

    Dobrich este un oras mediu si daca nu ratati centura se traverseaza foarte repede.

    Pentru prima vizita in Bulgaria eu recomand cu toata sinceritatea traseul descris anterior. Daca nu ma insel in 2009 am trecut sambata si am stat 30min la bac. Daca vom gasi o oferta speciala la sfarsitul luni august pentru Kaliakra (favoritul nostru) tot prin Calarasi am sa merg cu toata autostrada A2, am fost acum 2 saptamani pe ea dar te poti bloca pe la Eforie iar motorina costa.


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 0 PMA (din 0 voturi)]
     
    SCRIS DE gianimary
    din [BULZ]
    membru: GOLD

    IN: 06.08.12 21:56

    TOP

     

    Multumesc foarte mult tuturor, in mod deosebit @yulyusi, m-ai linistit ca observasem tarziu ca ii expira pasaportul, noi vom iesi luni 13.08.2012 si vom sta 7 nopti, pasaportul expira pe 26.08.2012. si plecarea si sosirea va fi lunea, special am ales sa evitam aglomeratia.

    Multumesc si celor care ne-au indicat traseul si taxele am votat drept multumire. Mi-ati fost de mare ajutor. Daca nu e coada la bac lunea probabil ca vom alege acest traseu.


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 0 PMA (din 0 voturi)]
     
    SCRIS DE ionescunic
    din [Bucuresti]
    membru: SENATOR
    [consilier AFA / BULGARIA]

    IN: 06.08.12 22:05

    TOP

     

    @olteanul2010: In Varna nu ai cum sa te ratacesti daca vii din Giurgiu, absolut deloc, este practic imposibil daca te uiti pe o harta a orasului si arunci GPS-ul la gunoi. Se merge drept prin oras pana nu se mai poate merge inainte, ci doar la stanga sau la dreapta. In acest moment te afli langa cea mai mare biserica din oras, daca vrei la Nisipuri, Albena sau SFinti o iei simplu, la stanga, daca vrei la Obzor, Sunny beach sau Nessebar ori Duni, o iei la dreapta, mai simplu de atat e imposibil!

    Normal ca pe drum sunt o mie de afise si indicatoare pe care trebuie sa le ignori iar Ioanei trebuie sa ii iei vocea ca te inebuneste de cap.

    Daca, vii din Albena si mergi spre Sunny beach e alta mancare de peste, nu am nimerit niciodata din prima cu toate hartile si gpsurile din lume.

    N.B.: ionescunic este CONSILIER AFA pe destinația BULGARIA
    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 700 PMA (din 1 voturi)]
     
    SCRIS DE gianimary
    din [BULZ]
    membru: GOLD

    IN: 06.08.12 22:32

    TOP

     

    Totusi pentru @yulyusy mai am o intrebare, a-ti avut cazuri precum zice ziaristul de mai sus, in care sa fie intors un cetatean roman de catre autoritatile bulgare pentru ca ii expira pasaportul sa CI la cateva zile dupa intoarcerea in tara?


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 0 PMA (din 0 voturi)]
     
    SCRIS DE yulyusy
    din [iasi]
    membru: SILVER

    IN: 07.08.12 12:04

    TOP

     

    Nu exista cazuri de acest gen si pt. ultima oară va repet: documentul de trecere trebuie sa fie valabil, doar atât, iar cei care sunt de alta părere va rog sa indicati o baza legală la ceea ce afirmati. Concediu plăcut tuturor.


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 0 PMA (din 0 voturi)]
     
    SCRIS DE nils1
    din [bucuresti]
    membru: GOLD

    IN: 07.08.12 14:49

    TOP

     

    @yulyusy: Cred ca nu ai inteles. Nu este vorba de ce spune legislatia romaneasca, ci de cea bulgara. Am sunat special la sectia consulara a Ambasadei Bulgariei la Bucuresti si mi s-a spus ca, potrivit legislatiei bulgare, valabilitatea minima a documentelor de calatorie este de 3 luni. Mi s-a spus ca logica acestei prevederi este ca cetatenii comunitari pot ramane in Bulgaria, fara viza, o perioada de 3 luni. Deci, valabilitatea documentelor trebuie sa fie de minim 3 luni.

    Pentru confirmarea celor spuse de mine, este nevoie doar de un apel telefonic la ambasada Bulgariei, ceea ce-l sfatuiesc pe gianimary sa faca. Iata cordonatele:

    Sectia consulara

    Adresa: Str. Vasile Lascar nr. 32, Sector 2

    Telefon0040-21) 318.79.78

    Fax0040-21) 318.79.79

    Program de lucru cu publicul: luni-vineri 10.00-12.00

    E neplacut sa faci 600 de kilometri pana la granita ca sa fii intors din drum, doar pentru ca te-ai bazat pe o informatie eronata.


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 1399 PMA (din 3 voturi)]
     
    SCRIS DE yulyusy
    din [iasi]
    membru: SILVER

    IN: 07.08.12 16:27

    TOP

     

    Greșit, greșit si iar greșit. Eu ca cetățean al UE știu cât timp rămân pe teritoriul altui stat membru si in consecință îmi iau măsurile necesare de a părăsi acel stat înainte de a expira documentul. Perioada de 90 zile este perioada maxima de sedere fără efectuarea altor formalitati si nu trebuie făcută confuzie între un sejur de 7 zile si o sedere de lunga durata. Si încă o data va spun, precizati o baza legală care sa susțină ceea ce spuneau. Circulatia cetățenilor UE nu este diferită de la stat la stat ci este unitatea.


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 700 PMA (din 1 voturi)]
     
    SCRIS DE johann
    din [brasov]
    membru: JUNIOR

    IN: 08.08.12 11:31

    TOP

     

    @Dragos: asa poti spune ca si taxa de drum pe Romania e un cost. am fost anul acest pe drum si pot spune ca este ok, a fost asfaltat cea mai mare bucata din el si la restul de lucra.

     
    SCRIS DE Dragos
    din [Bucureşti]
    membru: SENATOR

    IN: 08.08.12 12:26

    TOP

     

    @johann: e foarte corect ceea ce spui tu aici. Iar viamichelin.com chiar asa si face socoteala cheltuielilor de calatorie, cand il pui sa aleaga un traseu.

    Dar eu ma gandeam ca, totusi, omul mai iese din oras si in alte ocazii, nu doar in concediu, si poate a dat deja banii pe vinieta. Nu insa si pe taxa de la A2, care se plateste pe loc, ori de cate ori treci pe acolo.

    PS si io am fost pe acolo, am revenit din Varna acum vreo 2 saptamani si NU recomand acel traseu nici dusmanilor (ci doar celor care si-au luat masini bengoase din bani nemunciti). Mai ales in conditiile in care solicitantul acestor informatii trebuie oricum sa bata peste 800 km pana la mare, chiar nu vad rostul sa-l punem sa ocoleasca in plus si pe un drum cu capcane.


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 350 PMA (din 1 voturi)]
     
    SCRIS DE rina70
    din [BUCURESTI]
    membru: SILVER

    IN: 09.08.12 10:11

    TOP

     

    @gianimary: daca plecati si va si intoarceti lunea, atunci traseul cel mai bun e prin Calarasi, cu bacul.

    Costul va fi 35 lei la bac (la fiecare trecere) si 5 euro vinieta bulgara. Vinieta o gasesti in vama: dupa ce treci de punctul de frontiera, tragi pe dreapta si te duci la ghiseul corespunzator pt intoarcerea in tara. Toate celelalte ghisee sunt inchise dar nimeni nu s-a obosit sa puna ceva sageti spre ce ghiseu sa te duci. Concediu placut!


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 700 PMA (din 1 voturi)]
     
    SCRIS DE johann
    din [brasov]
    membru: JUNIOR

    IN: 09.08.12 12:09

    TOP

     

    @Dragos: iti respect parerea dar nu pot fi de aacord cu unele afirmatii, chestia cu masinile bengoase si faza ca drumul are capcane. daca pe o distanta de 77 km, 10 sunt in conditii mai slabe (la noi in tara sunt drumuri nationale mult mai stricate) nu inseamna ca drumul este cu capcane. parerea mea, repet, parerea mea este ca acest drum este cel mai bun, confortabil si rapid ptr a ajunge in Albena. celelalte variante nu mi-au placut (am fost pe la Russe si am trecut si cu bacul)


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 0 PMA (din 0 voturi)]
     
    SCRIS DE Dragos
    din [Bucureşti]
    membru: SENATOR

    IN: 09.08.12 14:05

    TOP

     

    @johann: la randul meu sunt de acord ca e corect sa avem fiecare opinia sa - si cu atat mai mult, nimic nu ma va face sa spun ca santuri de vreo 40-50cm latime, adanci de cca 30, pe toata suprafata strazii, cam pe toata lungimea localitatii Durankulak, dar si gropi ceva mai "modeste" din celelalte vreo 4-5 localitati de pana la intersectia spre Kavarna, se pot numi altfel decat capcane, mai ales cand urmeaza unor portiuni de drum bun si chiar foarte bun!

    Daca soseaua ar fi fost constant proasta, sau doar ondulata, dar circulabila, nu as fi fost la fel de insistent in a avertiza asupra unor (acestor) pericole.

    Si mai repet odata (nu, nu e pleonasm, se poate cauta explicatia) - autorul cererii de informare vine de foarte departe, iar aceasta varianta de drum ar fi ocolitoare si obositoare in mod inutil pentru el.


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 0 PMA (din 0 voturi)]
     
    SCRIS DE georgel
    din [turnu magurele]
    membru: JUNIOR

    IN: 30.10.12 18:45

    TOP

     

    De ce nu Bucuresti- Giurgiu-Ruse-Varna-Albena, sunt aproximativ 300 de Km.

     
    SCRIS DE Dragos
    din [Bucureşti]
    membru: SENATOR

    IN: 30.10.12 19:10

    TOP

     

    @georgel:

    1. cine crezi tu că mai pleacă în noiembrie la Albena?!? Omul care a pus întrebarea cu siguranţă s-a şi întors - poate ne spune el ce traseu a ales până la urmă;

    2. dacă totuşi te gândeşti că răspunsul tău ar putea fi util la anu', păi atunci dă-i omului variantă pentru tot drumul. De la Bulz la Bucureşti, pe unde crezi că e mai bine să vină? Sau poate există un traseu alternativ Bulz - Albena, care nu neapărat străbate capitala...

    ... opinia mea...


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 0 PMA (din 0 voturi)]
     
    SCRIS DE gianimary
    din [BULZ]
    membru: GOLD

    IN: 30.10.12 19:25

    TOP

     

    Pana la urma am ales Bulz- Rm. Valcea-Bucuresti -Giurgiu-Varna-Albena, deci aveti dreptate, ne-am intors cam de mult acum traim doar nostalgia concediului. Multumesc domnului de la vama care m-a sfatuit sa nu cheltui banii aiurea cu alte pasapoarte pentru copii daca cele pe care le aveau erau valabile pe toata perioada sejurului. Am avut incredere in dansul si nu am avut nici un fel de problema. De acum ii sfatuiesc pe cei care nu stiu raspunsuri exacte la intrebari sa nu i-si dea parerea aiurea, pentru ca cel ce pune intrebarea chiar vrea sa afle adevarul, dar din punctul meu de vedere mai repede am incredere intr-un politist de frontiera decat intr-un ziarist.


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 1400 PMA (din 2 voturi)]
     
    SCRIS DE vali.ilie
    din [Ploiesti]
    membru: SILVER

    IN: 30.10.12 19:28

    TOP

     

    Recomanda ruta: Bucuresti-Lehliu-Calarasi-Silistra-Dobrich-Albena.

    Taxa la bac 35 Lei.

    Vigneta: 10 leva/7 zile.

    Am folosit si celelalte doua rute. Cel mai rau a fost pe Ruse.

    Poti folosi si drumul prin Vama Veche.

    Concediu placut!


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 0 PMA (din 0 voturi)]
     
    SCRIS DE georgel
    din [turnu magurele]
    membru: JUNIOR

    IN: 30.10.12 20:24

    TOP

     

    @Dragos: Doamne fereste, nici nu mi-am inchipuit ca pleaca omul in Noiembrie la Albena. Pentru anul viitor era recomandarea. Ca sa evite Bucurestiul si aglomeratia de acolo, poate alege Rm. Valcea-Slatina-Alexandria-Giurgiu-Varna-Albena.

    Sa fii sanatos!


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 0 PMA (din 0 voturi)]
     
    SCRIS DE yulyusy
    din [iasi]
    membru: SILVER

    IN: 30.10.12 20:29

    TOP

     

    pt. gianimary-- bravo domnule, in sfarsit s-a gasit cineva care sa confirme ce mi-ama batut gura vreo trei zile in privinta pasaportului. Poate macar acum cei care si-au dat cu parerea ca trebuie facut pasaport nou realizeaza ca puneau la cheltuiala oamenii degeaba. Cel mai bine cand nu stii ceva mai degraba te abtii de la sfaturi.

    Stima.


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 700 PMA (din 1 voturi)]
     
    SCRIS DE georgel
    din [turnu magurele]
    membru: JUNIOR

    IN: 30.10.12 20:30

    TOP

     

    @gianimary: Daca ai incredere intr-un politist de frontiera, este un lucru bun. Corect, mai bine ceri relatii la colegii mei decat la ziaristi.

    Multa sanatate!

     
    SCRIS DE georgel
    din [turnu magurele]
    membru: JUNIOR

    IN: 30.10.12 20:41

    TOP

     

    Pentru mine este mai simplu, in sensul ca avem ferry-boat la Tr. Magurele si ma arunc pe el.

     
    SCRIS DE Kolegu
    din [Bucuresti]
    membru: JUNIOR

    IN: 19.08.13 17:33

    TOP

     

    Puteti va rog sa-mi spuneti, cei care ati fost la Albena prin Vama Veche, cat de rea este aceasta Bucata de drum V. V. -Albena, tot drumul este prost, doar o parte, etc. Eventual si intre ce localitati sau de unde este drumul bun. Mentionez ca as vrea sa plec duminica 25.08.2013 Din Bucuresti prin Constanta si nu mi-a fost forte clar din comentariile de mai sus cat de buna sau proasta e bucata din Bulgaria. Multumesc anticipat.


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 0 PMA (din 0 voturi)]
     
    SCRIS DE Nasshu
    din [Bascov]
    membru: SENIOR

    IN: 19.08.13 17:42

    TOP

     

    @Kolegu: Eu am fost acum de Sf. Marie in Bulgaria.

    Drumul este foarte bun. Poti merge linistit pe el.

    Eu singura problema care am avut-o a fost centura Constantei pina la Agigea (cca 5 km) pe care i-am facut in 2 ORE. In cazul tau plecand duminica nu cred ca o sa ai probleme de trafic majore pe bucata aceea. (tot romanul pleca la mare in weekend , cca 50% din extrem de grabiti sa ajunga la mare , motiv pentru care au fost si 3 accidente in lant + blocajul acela pe centura Constantei )

    Practic am plecat din Pitesti la 8 si am ajuns la Balcic la 15. (fara cele doua ore petrecute aiurea pe centura Constantei fix 5 ore).

    La intoarcere am venit pe Shumen - Ruse - Giurgiu - Bucuresti. Drum la fel de bun si deloc aglomerat.

    A2 e de evitat vinerea (cand te duci la Constanta) si duminica (cand te intorci de la Constanta).


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 1400 PMA (din 3 voturi)]
     
    SCRIS DE Dragos
    din [Bucureşti]
    membru: SENATOR

    IN: 19.08.13 20:55

    TOP

     

    @Kolegu: Indiferent cât de bun e drumul Vama Veche Albena, traseul acela este cel mai lung posibil pornind din București și cu două puncte de congestionare (chiar trei, uneori): punctul de taxare de pe A2, podul Agigea și pe urmă ce mai dă Doamne-Doamne - fie „centura” din Eforie, fie vama... Poate vei citi acest subiect de la început și tragi concluziile de rigoare.


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 699 PMA (din 2 voturi)]
     
    SCRIS DE livcro
    din [Sibiu]
    membru: SILVER

    IN: 27.07.14 23:27

    TOP

     

    Am nevoie de ceva opinii.

    Anul acesta vrem sa ajungem la Albena prin Calarasi-Silistra.

    Este pus in functiune feribotul sau numai podul acela plutitor?

    Dupa trecere, de unde se mai ia buvigneta?

    Se sta mut la coada? ... pe site zic ca sunt plecari din 15 in 15 minute... e real?

    Alte optiuni pentru ruta Rm Valcea-Bulgaria aveti?


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 0 PMA (din 0 voturi)]
     
    SCRIS DE Kolegu
    din [Bucuresti]
    membru: JUNIOR

    IN: 28.07.14 09:14

    TOP

     

    Salut,

    A fot fratele meu acum cateva saptamani la Balcic, a fost pe la Silistra cu bacul si a fost ok, nu a asteptat mult la trecere.

    ca variante de traseu ar fi 3:

    - Rm Valcea - Giurgiu - Ruse - Varna - Albena

    - Rm Valcea - Constanta - VamaVeche - Albena

    - Rm Valcea - Silistra - Albena

    pe oricare din cele 3 variante ai lua-o, costurile sunt la fel

    (pe la Giurgiu se plateste taxa de pod 6Euro la dus, 2 Euro la intors; pe la Silistra platesti bacul; iar pe Ct-Vama Veche e mai lung drumul si platesti benzina)

    Drum Bun.


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 700 PMA (din 1 voturi)]
     
    SCRIS DE olteanul2010
    din [Bucuresti]
    membru: PREMIUM

    IN: 28.07.14 09:14

    TOP

     

    Am fost pe acest traseu si il redomand pentru ca nu este aglomerat iar politie bulgara foarte putina si bineinteles este cel mai scurt traseu din Bucuresti. Acolo este bacul societatii Ostrov, care este o platforma plutitoare inpins de un vaporas si mai exista un feribot adevarat al unei firme particulare (nu am fost cu el). Timpul mediu de asteptare este de 15-20 min. Costul bacului este cred de 35 ron si poate in pret primesti si plosca de vin Ostrov. Vigneta se ia din vama si este singurul loc de unde am cumparat vigneta cu 5E. Daca mergi de duminica pana vineri nu se sta la bac. Vinerea si simbata este aglomerat poti sta si o ora, lucru care se intimpla simbata si pe podul de la Giurgiu pentru ca acolo este si traficul de Grecia. As incerca sa ocolesc Bucurestiul pe centura.


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 700 PMA (din 1 voturi)]
     
    SCRIS DE nils1
    din [bucuresti]
    membru: GOLD

    IN: 28.07.14 09:47

    TOP

     

    @olteanul2010: Drumul pe Silistra nu este cel mai rapid și nici cel mai bun, deși este puțin mai scurt. Timpul pierdut la bac, care poate depăși 1,5 ore dacă este aglomerat, face această rută mult mai lentă decât varianta Giurgiu.


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 0 PMA (din 0 voturi)]
     
    SCRIS DE Zoazore
    din [Braila-Bucuresti]
    membru: GOLD

    IN: 28.07.14 10:40

    TOP

     

    @livcro: Si anul asta am fost la Albena si-am trecut cu bacul pe la calarasi-Silistra. NU a fost aglomerat. Vezi ca este ruta (din Silistra) E71, nou si bun. Doar cateva portiuni peticite, dar destul de bune. La bac n-am stat, ca nu era aglomerat. Biletele de bac le luati de pa magazinasul de pe dreapta cum se coboara la bac (invers, la intoarcere, e pe stanga). Sunt 4 bacuri si pleaca in momentul in care se umple. Merg destul de repede. Teoretic, da, e real 15 minute

    Buvigneta: cum treci de vamesi, tragi dreapta si mergi spre cladirea vamii. Imediat dupa colt e ghiseul. Anul asta nu mi-a capsat decat ziua in care am intrat in Bulgaria. Oricum, n-am vazut politie decat la Albena, la bariera.


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 0 PMA (din 0 voturi)]
     

    SCRIE UN RĂSPUNS


    NOTA: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b], [/b], [i], [/i], [q], [/q]
    Exemple:
    • [b]cuvânt[/b] = cuvânt,
    • [i]cuvânt[/i] = cuvânt
    • [q]frază sau propoziție[/q]:
      frază sau propoziție
     
    Scrie un răspuns

    Click pentru a RĂSPUNDE autorului [gianimary]

    Doar utilizatori înregistrati (și logați pe sait) pot scrie răspunsuri.

    Dacă aveți deja un cont pe AmFostAcolo, vă puteți autentifica mai jos
    UTILIZATOR
    PAROLA

    Dacă nu mai tineți minte numele sau parola - folosiți facilitatea "Probleme autentificare? / Recuperare date cont"

    Dacă nu aveți cont pe sait, vă puteți crea unul în 2-3 minute făcând clik aici

     
    16 utilizatori sunt abonați la urmărirea acestui fir de discuție (primesc înștiințări la adăugarea unui răspuns):
    calim, ciucuadrian, fanespoitorul, georgel, gianimary, iufiuf, johann, Kolegu, livcro, mirceapelea, nils1, olteanul2010, rina70, vali.ilie, yulyusy, Zoazore

  • Dacă doriţi să vă abonaţi, trebuie să vă creaţi un cont (sau să vă logaţi pe contul dvs, în cazul în care aveţi unul)
  •  
    [ AmFostAcolo Home ]

     

    [C] Copyright 2008-2014 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată

    Găzduire web oferită de ROHOST

    pagină generată în 0.0329999923706 sec