ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 09.04.2014
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 30-40 ani
DIN: București
ÎNSCRIS: 24.06.10
STATUS: APOLLO
DATE SEJUR
APR-2014
DURATA: 1 zile
cuplu fara copii

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
CAZARE [camere etc]:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTA MEDIE REZULTATĂ
100.00%
OBS: Spre deosebire de GRADUL de SATISFACŢIE (care se selectează de autor si se exprimă in procente, 0 - 100 %), MEDIA se calculeaza AUTOMAT, ca notă de la 1 (foarte slab) la 10 (excelent)

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut

La pas prin Bucureşti

Istorie pe roţi – Trenul Regal

TIPĂREȘTE

Am aflat de pe canalele de ştiri că în perioada 07 – 13 aprilie 2014 în Gara de Nord, la linia 14 va fi garat Trenul Regal. Acest tren se află azi în proprietatea Societăţii Feroviare de Turism S. A.

Acesta se poate vizita zilnic între orele 09.00-15.00. Biletul de acces costă 9 ron pentru adulţi şi 6 ron pentru copii. În acelaşi timp se poate vizita şi Muzeul CFR la preţ de 4 ron biletul pentru adulţi şi 2 ron biletul pentru copii (imediat ce coborâţi din Trenul Regal mergeţi în partea stângă unde s-a deschis o uşă de acces în Muzeu).

Trenul Regal este tractat de o locomotivă pe aburi românească, produsă la Reşiţa în anul 1939, cu ecartament normal. Se pare că momentan nu mai funcţionează (are nevoie de reparaţii) dar este prezentă şi ea în Gara de Nord, trenul fiind adus de la remiza Mogoşoaia cu ajutorul unei locomotive Diesel. Locomotiva se poate vizita. Sunt câţiva angajaţi îmbrăcaţi în costume de gală/ceremonie; se pot face fotografii împreună cu ei.

Trenul regal este încărcat de istorie; pentru mai multe amănunte citiţi pe Internet. Au călătorit cu el diverse personalităţi ori preşedinţi de stat, s-au semnat acte importante, etc. Trenul a fost comandat de Regele Ferdinand la o firmă din Italia, dar cunoaşteţi zicala ”nu-i pentru cine se pregăteşte ci pentru cine se nimereşte”. Regele Ferdinand a murit în 1927, trenul a fost livrat în 1928.

Interioarele arată bine, sunt restaurate în anul 2003 – se pare că 80% din acest tren e „original”, ca să zic aşa. Trenul se poate închiria, bineînţeles cu sume foarte mari. În fiecare vagon exista un ghid care explică cele mai importante aspecte ale vagonului respectiv.

Primul vagon este destinat familiei regale. Părerea mea e că nu era bine situat acest vagon imediat după locomotiva cu aburi – zgomot, fum, funingine.

În capătul vagonului se află o sobă pe lemne ce încălzeşte caloriferele şi apa pentru baie. Urmează o bucătărie mică (dotată cu electrocasnice ceva mai moderne) şi pat pentru bucătar, apoi o cuşetă cu paturi suprapuse pentru apropiaţii cuplului regal. Dormitoarele regale sunt despărţite de o baie comună, dotată cu cadă şi toaletă (originale). Dormitoarele sunt destul de spaţioase, având în vedere lăţimea vagonului. Iluminarea dormitoarelor se făcea cu ajutorul lumânărilor – în rest exista curent electric furnizat de dinamuri. În capăt, după dormitoare, găsim un mic salon unde suntem invitaţi de ghid să luăm loc pe scaunul regelui (nu cel celebru din Parlament). Toate scaunele sunt îmbrăcate în piele de Cordoba. Radiourile pe lămpi existente în vagoane sunt de factură recentă.

Al doilea vagon – Vagonul Salon, este împărţit în două secţiuni. Salonul mare are 24 de scaune (aceeaşi piele de Cordoba) în jurul unei mese centrale, lămpi frumoase pe pereţii laterali, o oglindă mare în capăt, etc. Ghidul ne-a arătat şi fantele de aerisire de deasupra geamurilor, mascate de mici clapete. Geamurile sunt duble, închizători de inox cred, fiecare fereastră are propriul stor. Cea de-a doua secţiune cuprinde Salonul mic, 12 locuri la 6 măsuţe (3 pe stânga şi 3 pe dreapta). Combinaţia culorilor furnirului, pielii de la scaune şi a catifelei roşii de la draperii creează o plăcută atingere ochiului. Ghidul ne-a vorbit despre dotările de „top” ale trenului, în speţă suspensii, ce nu permiteau unui pahar cu apă să se verse în timpul rulării garniturii.

Al treilea vagon este un Vagon Dormitor de clasa I, pentru personalităţile ce însoţeau familia regală. Are mai multe cabine dotate cu pat şi lavoar; frumos este micul salon amenajat în unul din capetele vagonului. Există toaletă şi o mică bucătărie. În interiorul cabinelor exista buton/sonerie pentru a chema personalul de deservire; acesta la rândul său avea pe culoar în dreptul uşii alt buton prin care anunţa musafirul că a sosit. De asemenea pe culoar sunt mici lumini albastre de veghe pentru călătoria pe timp de noapte.

Urmează alte două Vagoane dormitor de clasa a II-a, pentru personalul de deservire şi de pază. Bineînţeles că sunt ceva mai modeste ca dotări şi spaţiu, chiar cu paturi suprapuse.

Câteva obiecte din tren sunt donate chiar de familia regală care se pare că nu vrea să reintre în posesia trenului datorită costurilor mari de întreţinere.

Vă recomand o vizită la gara de Nord, şi implicit în Trenul Regal. Ocaziile de acest gen sunt destul de rare. Am fost acolo... şi mă bucur.


---
Trimis de tata123 in 09.04.14 16:19:34
Validat / Publicat: 09.04.14 19:30:03
VIZUALIZĂRI: 1403INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în BUCUREȘTI.
SESIZEAZĂ
greșeală / conținut, limbaj
Adn. FAVORIT
2 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (tata123); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.

Puteți VOTA acest articol:

PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 17750 PMA (din 20 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

2 ecouri scrise, până acum

Dragos CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA [09.04.14 21:33:08] »

Mi-ai luat-o-nainte, da' nu mă las; tot merg și io!

tata123 [07.04.15 08:49:13] »

@all - Anunț important: „Trenul Regal” este din nou prezent în Gara de Nord.

Cu ocazia „Săptămânii altfel” garnitura feroviară se poate vizita fiind garată la linia 14. Prețul biletelor se situează între 9 lei pentru adulți și 6 lei pentru copii.

Nu ezitați să faceți o vizită la Gara de Nord și să pășiți pe urmele istoriei prin câteva vagoane minunate.

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul articolului (review-ului) de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine linkul ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
1 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
tata123
Alte impresii din această RUBRICĂ:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

[C] Copyright 2008-2020 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
pagină generată în 0.166391134262 sec
ecranul dvs: 1 x 1