--- M ---
DIN: Iaşi
40-50 ani

profgpopa [@] AmFostAcoloGOLD


ÎNSCRIS/Ă ÎN: 25.05.17 VIZUALIZĂRI: 59

Activitate pe AFA

1. Impresii publicate // 3 total

IS+Apa de Colonia si Covid 19

SCRIS ÎN: 19.04.20 15:06
RUBRICA: Muzee în Koln
SATISFACȚIE: 100.00%
Mar-2020Când căutam, înainte de plecare, detalii despre Köln, am rămas cu un semn de întrebare în legătură cu Muzeul Apei de Colonia (Eau de Cologne, Kölnisch Wasser sau, pur şi simplu, colonie). Ghidul LonelyPlanet dădea adresa Obenmarspforten 21, cel Aquila mă trimitea pe Glockengasse [...] + 18 poze citește
  • IS+ - selectat ca fiind «de interes EDITORIAL crescut»

MGIS+Liege (1)

SCRIS ÎN: 15.04.20 01:28
RUBRICA: Descoperă Liege, capitala Valoniei
SATISFACȚIE: 100.00%
Aug-2019LIÈGE Cum ajungem De la aeroportul Bruxelles - Zaventem, se ajunge schimbând fie în Leuven (recomandat, cam 1h), fie în Bruxelles Nord (20 de minute în plus şi preţ ceva mai mare, dacă nu se foloseşte Rail Pass). Cost: 5,40€ Diabolo fee (taxa de intrare/ieşire din aeroport, care se [...] + 11 poze citește
  • MG - Selectat ca MiniGhid AmFostAcolo
  • IS+ - selectat ca fiind «de interes EDITORIAL crescut»

IS+Aachen, Lousberg

SCRIS ÎN: 15.04.20 00:43
RUBRICA: Descoperă Aachen
SATISFACȚIE: 100.00%
Sep-2019Aachen este un oraş pe care încep să îl cunosc. Despre principalele atracţii există deja impresii pe acest site. Cine vine aici doar pentru câteva ore, nici nu are timp să iasă din centru. Dacă, însă, se doarme măcar o noapte în oraş, există timpul necesar pentru a descoperi şi [...] + 10 poze citește
  • IS+ - selectat ca fiind «de interes EDITORIAL crescut»

total 3 articole încărcate de acest utilizator

2. Ecouri scrise // 22 total

23.04.20 22:38@mihaelavoicu:  calea ferata in Moldova de sud, ca si in Baragan, a aparut relativ timpuriu: erau zonele agricole cele mai importante, iar cerealele erau principalul produs de export. Nu s-a urmarit legarea unor localitati, ci a unor silozuri. In general, statiile sunt de tip halta, simple [...]
LA REVIEW Gara din Iași – un monument deosebit - scris de tata123 în rubrica Descoperă Iașiul și împrejurimile sale
23.04.20 22:30@mihaelavoicu:  cred ca mosierii de care ati pomenit au dat mita pentru a trece calea ferata pe pamanturile lor. Va dati seama ce inlesnire a fost pentru transportul cerealelor catre Galati, iar de acolo in toata Europa. Zona podului Cosmesti nu o stiu foarte bine. Actualul pod si scurtatura [...]
LA REVIEW Gara din Iași – un monument deosebit - scris de tata123 în rubrica Descoperă Iașiul și împrejurimile sale
23.04.20 18:46@mihaelavoicu:  derivatia Tecuci-Barlad e din 1870, parte din concesiunea germana. Iasi-Barlad a fost inaugurata in 1892, construita de ingineri romani. ​Portiunea din sudul Iasului, traversarea dealurilor inalte de acolo, a constituit o problema. S-a strapuns dealul prin tunelul de la [...]
LA REVIEW Gara din Iași – un monument deosebit - scris de tata123 în rubrica Descoperă Iașiul și împrejurimile sale
23.04.20 16:14@abancor:  da, asa este. Barladul a fost afluent al Dunarii pana catre 1800. Nu cred ca are Stefan treaba, nu avea Moldova acelor timpuri forta de a muta cursul Siretului - care este, in zona Galatiului, cam la fel de lat ca Dunarea. Iar de la 1500 la 1800 e multa vreme . Natura are legile [...]
LA REVIEW Gara din Iași – un monument deosebit - scris de tata123 în rubrica Descoperă Iașiul și împrejurimile sale
23.04.20 16:08@tata123:  Dealtfel, Dorohoi nici nu avea cum sa nu fie capat de linie, unde sa te mai duci de acolo? Cele doua concesiuni au facut ca inginerii romani, educati in stainatate, sa primeasca ulterior credit. ​Prima cale ferata romaneasca a fost Buzau-Marasesti, 1881. Au urmat [...]
LA REVIEW Gara din Iași – un monument deosebit - scris de tata123 în rubrica Descoperă Iașiul și împrejurimile sale
23.04.20 16:02@tata123:  Acum, cu austriecii. Asta e o alta concesiune, ei doreau mai mult, dar nu au primit - ca au primit nemtii. Dar li s-au dat cateva ramasite: Suceava-Roman, Pascani-Iasi si, parca, spre Dorohoi. Romania a contractat asta tocmai pentru a repara nedreptatea facuta nordului Moldovei, [...]
LA REVIEW Gara din Iași – un monument deosebit - scris de tata123 în rubrica Descoperă Iașiul și împrejurimile sale
23.04.20 15:54@tata123:  probabil ati gasit undeva asta - m-ar interesa unde. Insa, aparent, lucrurile au fost mai complicate. Ce voiau austriecii e una, ce a fost pe teren e alta. In 1866 s-a votat in Parlament o lege pentru calea ferata Craiova-Roman, cu traseul Pitesti- [...]
LA REVIEW Gara din Iași – un monument deosebit - scris de tata123 în rubrica Descoperă Iașiul și împrejurimile sale
22.04.20 23:02O ultima postare: Gara Iasi, a fost, pentru mai bine de o luna, resedinta reginei Maria - da, a dormit in gara, la propriu. In 1916, in octombrie, a fost evacuat Bucurestiul, care avea sa fie ocupat de germani. Din Romania a ramas doar Moldova, si aia fara Bucovina. Familia regala s-a mutat la [...]
LA REVIEW Gara din Iași – un monument deosebit - scris de tata123 în rubrica Descoperă Iașiul și împrejurimile sale
22.04.20 22:50@Lucien:  Prostia spusa de mine (scuze!): in perioada 1868-70, a fost construita magistrala Pitesti-Bucuresti-Buzau-Galati-Tecuci-Marasesti-Roman. Care traversa Siretul inferior nu o data, ci de doua ori: la varsare si la Cozmesti (la podul de la Cozmesti, care are peste 1 km, ma gandeam [...]
LA REVIEW Gara din Iași – un monument deosebit - scris de tata123 în rubrica Descoperă Iașiul și împrejurimile sale
22.04.20 22:37Spuneti ca scopul companiei care a construit Pascani-Iasi era sa ajunga de la Suceava la Galati. Plecand de la informatia asta, @Lucien intreba de ce au ales traseul prin Iasi. Eu am facut-o pe desteptul si am dat un raspuns total pe alaturi. De fapt, cam totul e pe dos. Austriecii nu voiau sa [...]
LA REVIEW Gara din Iași – un monument deosebit - scris de tata123 în rubrica Descoperă Iașiul și împrejurimile sale
22.04.20 22:23@tata123:  Restaurarea pasarelei s-a facut prost, dupa parerea mea. Ideea era sa se umble la structura de rezistenta, ca are mai mult de 50 de ani. Nu numai ca nu s-a facut asta, dar i s-a marit greutatea. In locul unei pasarele deschise, avem acum una acoperita, propriu-zis un tunel de vreo [...]
LA REVIEW Gara din Iași – un monument deosebit - scris de tata123 în rubrica Descoperă Iașiul și împrejurimile sale
22.04.20 09:59@Lucien:  e simplu: Siretul este practic de netrecut in partea dinspre varsare.   Apoi, Iasul era fosta capitala, orasul major al zonei. Pa valea Barladului, accesul catre sud era mult mai lesnicios. Bine, greu de ajuns pana acolo: dealurile din sudul Iasului au fost, si ele, o [...]
LA REVIEW Gara din Iași – un monument deosebit - scris de tata123 în rubrica Descoperă Iașiul și împrejurimile sale
22.04.20 09:54Inca ceva: merita parcursa pasarela peste calea ferata. Se vede frumos atat centrul, cat si Copoul. La capatul acesteia se afla cel mai tanar cartier al Iasului, Alexandru-Dacia, construit dupa sistematizarea Bahluiului. ​Nu departe este Biserica Sf. Nectarie, care a devenit preferata multor [...]
LA REVIEW Gara din Iași – un monument deosebit - scris de tata123 în rubrica Descoperă Iașiul și împrejurimile sale
22.04.20 09:49Cartierul din fata garii a aparut la finalul sec. XIX. A fost complet demolat dupa cutremurul din 77 si a capatat actuala forma de cartier comunist in anii 80. Singurele ramasite ale vechiului cartier se afla pe Str. Arcu, la intersectia sa cu Str. Garii.
LA REVIEW Gara din Iași – un monument deosebit - scris de tata123 în rubrica Descoperă Iașiul și împrejurimile sale
22.04.20 09:09In momentul construirii caii ferate, toata acea zona era mlastina, in afara orasului. Bahluiul este un rau cu debit mic, dar cu toane, o data la un numar de ani dadea pe afara. In lunca sa nu erau cladiri - poate o mahala de robi - pana la 1870.   Gara a fost ridicata la cca 1 km de rau, [...]
LA REVIEW Gara din Iași – un monument deosebit - scris de tata123 în rubrica Descoperă Iașiul și împrejurimile sale
19.04.20 21:53@mishu:  multumesc! De fapt, sunt trei povesti, sau chiar patru, dar se intrepatrind. 😉
LA REVIEW Apa de Colonia si Covid 19 - scris de profgpopa în rubrica Muzee în Koln
16.04.20 19:56@crismis:  Cu placere, acum am gasit si eu informatia.
LA REVIEW Liege (1) - scris de profgpopa în rubrica Descoperă Liege, capitala Valoniei
16.04.20 19:49@crismis:  Am citit pe site-ul aeroportului: biletul de tren avand Charleroi drept capat de traseu include trasbordarea cu linia A la/de la aeroport. ​Cand vii catre aeroport, ai bilet de tren si il prezinti soferului. ​Cand pleci din aeroport, trebuie sa iti iei inainte de a urca [...]
LA REVIEW Liege (1) - scris de profgpopa în rubrica Descoperă Liege, capitala Valoniei
15.04.20 17:25@Mihai18:  Va multumesc! Acum... e timp de amintiri si pus ordine in poze. Am fost in Belgia de trei ori, aproape o luna cu totul. E o tara care imi place. M-as bucura sa ii conving si pe altii ca nu e numai despre Brugge, Gent, Antwerpen si Bruxelles​.
LA REVIEW Liege (1) - scris de profgpopa în rubrica Descoperă Liege, capitala Valoniei
15.04.20 15:38Ce am uitat sa spun: cand am urcat in autobuz in Aeroportul Charleroi, am intrebat daca acesta ne duce catre gara, pentru a lua trenul spre Liege. Ni s-a spus ca da si nu ne-au mai cerut bani de bilete. ​Ulterior, am mai citit in unele locuri ca autobuzul e gratuit daca se continua calatoria [...]
LA REVIEW Liege (1) - scris de profgpopa în rubrica Descoperă Liege, capitala Valoniei
Afișate 20 ecouri / [22] total ecouri scrise de profgpopa pe AFA. -» vezi toate ecourile sale aici:

3. Solicitări CMR trimise

Nu a trimis (încă) nicio Solicitare CMR.

4. Răspunsuri scrise

Nu a scris (încă) niciun RĂSPUNS

3. Solicitări OFERTE personalizate

Nu a trimis (încă) nicio SOL.OFERTĂ.
    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre
  • AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

  • [C] Copyright 2008-2020 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
    pagină generată în 0.0652070045471 sec