ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 10.08.2010
  • *) Email NEFUNCȚIONAL
  • GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
    DIN: Bucuresti
    ÎNSCRIS: 24.03.08
    STATUS: PRETOR
    LUNA
    JUN-2010
    prieteni

    GRAD SATISFACȚIE
    SERVICII:
    100.00%
    Încântat, fără reproș
    BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
    100.00%
    Încântat, fără reproș
    CADRUL NATURAL:
    100.00%
    Încântat, fără reproș
    DISTRACŢ. / RELAXARE:
    100.00%
    Încântat, fără reproș

    NOTARE MEDIE REZULTATĂ
    100.00%

    AUTORUL ar RECOMANDA
    această destinaţie unui prieten sau cunoscut
    TIMP CITIRE: 4 MIN

    Hotel Capsa 5* – 'creme de la creme' in peisajul hotelurilor de lux

    TIPĂREȘTE

    Nu demult am avut placerea sa raman peste noapte in acest minunat si faimos hotel. Demult eram curioasa sa vad cum arata in interior acest hotel, primul de lux din Romania si iata ca acum am avut ocazia. De cateva ori mai intraesem in restaurant, dar niciodata in hotel.

    Pentru cei ce nu inteleg bucuria mea, va voi spune cateva cuvinte despre ridicarea si perioada sa de glorie. Realizarea hotelului a venit ca o urmare fireasca a afacerii infloritoare ce o avea dl. Grigore Capsa. Acesta a inchiriat o cladire ceva mai mica, dar care era exact pe locul actualei Casa Capsa, pe la 1867 si a transformat-o in cofetarie.

    Dl. Grigore Capsa impreuna cu unul din fratii sai a deschis cea mai de lux cofetarie, dupa ce a invatat meserie la Paris, de la cel ce este considerat de multi cel dintai „ ciocolatier al lumii”, dl. Boissier. Si a invatat atat de bine incat la Salonul International de la Paris din 1967 a fost singurul strain acceptat sa participe ca realizator si vanzator de ciocolata si bomboane.

    In cofetaria sa, a adus mari maesti cofetari de la Paris care i-au invatat pe angajatii sai, tainele acestei dulci si frumoase meserii (toti angajatii vorbeau frantuzeste).

    Recunoasterea meritelor nu a intarziat sa apara; premii si medalii incununau o activitate pe cat de frumoasa pe atat de profitabila. In 1869, Dl. Grigore Capsa a devenit furnizorul Curtii Princiare, iar în 1882 al Casei Regale Romane. In 1871 fratele sau se retrage din afacere, iar dl. Grigore continua singur activitatea atat de draga lui.

    Un an mai tarziu, cumpara cladirea in care isi desfasura activitatea, iar in 1886 ridica in locul ei un hotel si un restaurant de lux.

    Hotelul Capsa a fost primul din Europa care avea in aceeasi cladire si un restaurant. (lucru firesc in zilele noastre, dar unic atunci).

    Nume ilustre romane si straine, au fost oaspetii acestul onorabil hotel. Calitatea, frumusetea si rafinamenul sunt doar cateva din atributele care au facut din Hotelul Capsa, gazda primitoare a celor mai ilustre familii regale, a marilor oameni de arta sau politicieni ce s-au cazat aici. Hotelul a fost condus multa vreme de un domn care venea de la Paris si lasase conducerea Hotelului Cafe Anglais pentru Capsa bucuresteana. Hotelul a fost de la inceput singurul hotel de lux din Romania, avand servicii occidentale si un rafinament de inalta clasa, demn de orice curte regala.

    Revenind la experienta mea traita acolo; receptia propriu zisa nu este foarte mare si de aceea nici spectaculoasa nu poate fi. Dar holul alaturat ei, este elegant si de o mare calitate; marmura slefuita ca oglinda pe jos, fotolii elegante si un candelabru mare din Cristal de Boemia. (toate originale si unde a fost nevoie reconditionate).

    Dupa ce am urcat cu liftul la etaj pentru a lua in primire camera, recunosc ca abia asteptam ca domnul care mi-a prezenta-o sa se retraga, pentru a putea admira in voie caliatea decoratiunilor. Toate simturile mele erau incordate la maxim; simteam cu picioarele moliciunea mochetei in timp ce privirea admira tapetul din matase naturala, stucatura, perdeaua si draperia grea din matase. Mobila din lemn masiv cu frumoase si delicate insertii, doua fotolii cu un aer regal si o oglinda imensa venetiana cu o rama aurita, ma faceau sa ma simt ca un oaspete la un castel. Baia este la fel de eleganta si de rafinata, utilata acum cu instalatii moderne, dar cu un design de epoca. (mai putin telefonu si uscatorul de par). Totul degaja inalta clasa si bun gust; nimic nu este ostentativ.

    Nu am zabovit prea mult timp in camera; am coborat de data aceasta pe scarile curbate din marmura si am fost condusa in micuta curte interioara unde am baut o cafea si ne-am aratat incantarea vis-a vis de aceasta superba locatie.

    Totul este impecabil in acest hotel; incepand cu marmura sau cu mocheta de pe jos, continuind cu mobila din lemn masiv, tapitata cu stofa eleganta, continuand cu tapetul de matase din camere sau cu stocatura din orice camera, sau hol, sau restaurant... continuand cu perdelele si draperiile si incheind cu aplicele si candelabrele din cristal de Boemia.

    Cina a fost precomandata, a fost o masa festiva, dar sunt convinsa ca orice ati manca la restaurantul hotelului va fi la fel de gustos si la fel de elegant servit. Am aflat de la unul din directori, care a avut placerea sa ne fie aproape in acea seara, ca in timpul sapatamanii, se poate servi masa de pranz (un meniu fix) cu 25 lei /persoana.

    Seara, dupa cina m-am plimbat pe Calea Victoriei si am avut senzatia ca sunt turist in orasul meu. (placuta senzatie, cand stiam ca ma asteapta o noapte de cazare la cel mai faimos hotel bucurestean).

    Cum a fost cina la restaurantul hotelului si somnul in patul mare si confortabil? ... Cum au fost cele doua zile si o noapte petrecute in cel mai vechi hotel de lux din Romania? cu siguranta o experienta de mare clasa, de confort si placere de 5*.


    [fb]
    ---
    Trimis de Diaura* in 10.08.10 20:57:34
    INFO ADIȚIONALE
    • Nu a fost singura vizită/vacanţă în BUCUREȘTI.
    NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

    VIZUALIZĂRI: 2714 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
    SESIZEAZĂ
    conținut, limbaj

    14 ecouri scrise, până acum, la acest articol

    NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Diaura*); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
    Poze atașate (se deschid în pg nouă)
    P01 Hotel Capsa - Unul din holurile de la etaj
    EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
    Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
    Puteți VOTA simbolic articolul - VĂ PLACE? [doar simbolic; articolul NU are PMA std]
    PUNCTAJ CRT: 0 PMA (std) PLUS 7200 PMA (din 14 voturi)
    NOTĂ: Acest articol nu beneficiază de punctajul standard acordat automat.
    NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

    ECOURI la acest articol

    14 ecouri scrise, până acum

    webmasterXY*
    [10.08.10 21:18:10]
    »

    Cu mare regret pentru calitatea acestui articol (dar regula e regulă), impresiile din oraşul de reşedinţă sunt acceptate doar fără note. Review invalidat.

    Diaura*AUTOR REVIEW
    [10.08.10 21:22:16]
    »

    @webmaster6 Cand s-a schimbat regulamentul? Acum doua zile era altul? Stiam ca nu se puncteaza automat mai mult de trei postari in aceeasi categorie ( locatie ) , dar daca cititorii le considera utile , pot scrie ecouri si pot vota. Invalidate, insemna fara puncte care se acorda automat. Dar trece macar numarul de stele si calificativele. Este un loc cu totul special care chiar merita atentie.

    ok S-a rezolvat.

    webmasterXY*
    [10.08.10 21:48:55]
    »

    Revin. După atenţionarea ta, am observat că NU este definit ca Hotel de sine stătător (nu ai creat o rubrică de cazare pt. el), drept pentru care este admis. Am restabilit calificativele, cu excepţia notei de la cazare.

    Repet: NU se acceptă impresii despre cazări în oraşul de reşedinţă. Dar cum tu l-ai trecut la "restaurante, terase, baruri..." e OK. Fără PMA, desigur...

    webmaster13
    [10.08.10 21:53:44]
    »

    eu am incercat sa va introduc in atmosfera Bucurestilor de alta data postand aceasta melodie, sper sa fi reusit!

    laurentiucapac
    [10.08.10 22:04:36]
    »

    Pentru mine Capsa a fost intodeauna asociat cu povestile si viata mondena a Bucurestiului interbelic. Filme despre Bucurestiul de altadata si aceea perioada intodeauna mi-au placut, ascultam fascinat orice poveste venita din vechiul Bucuresti

    Felicitari @Diaura

    Diaura*AUTOR REVIEW
    [11.08.10 08:16:52]
    »

    @webmaster6 Si cazarea a fost perfecta.

    Diaura*AUTOR REVIEW
    [11.08.10 08:19:34]
    »

    Cand in 1896 imparatul Franz Iosef a vizitat Bucurestiul , fratii Capsa au creat special pentru altetea sa un desert ; "Molles Francois Ioseph, Garnier, des merveilleux, chocolate Francois-Ioseph"

    J'ofra – este o prajitura 100 % romaneasca, creata de Grigore Capsa in 1920 cu ocazia vizitei Maresalului francez Joffre in Romania .Atunci fratilor Capsa le-a revenit onoarea de a organiza un banchet in cinstea acestuia. Dl.Grigore a creat un mic tub cilindric din ciocolata, umplut cu crema de ciocolata . In acea seara memorabila , prajitura s-a numit „ petit-four „ si succesul a fost unul imens.

    Tot fratii Capsa au fost primii care au preparat in Romania inghatata; era servita in cofetaria lor, in cupe din cristal , cu frisca si petit-four denumite “langue de chat” .

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][2 voturi]
    biancuta
    [11.08.10 08:38:35]
    »

    Nu cred ca voi avea ocazia sa stau in acest hotel de lux, dar descrierea e excelenta si e un hotel care merita cu adevarat! Felicitari cu superbonus!

    bessondm
    [11.08.10 08:42:12]
    »

    Foarte bine scris, interesant, cu multe detalii savuroase despre istoria cofetariei in Romania (si nu ma refer aici la prajituri in sine). Felicitari!

    N-am stat niciodata in Bucuresti la hotel, asa ca daca m-ar intreba cineva despre o cazare in oras, n-as avea prea multe sa-i spun. Multumita tie, acum am ceva de recomandat. Am uitat o intrebare esentiala: un pret ne poti spune? (stau pe scaun, nicio problema

    Diaura*AUTOR REVIEW
    [11.08.10 09:36:03]
    »

    @bessondm Preturile sunt cam la jumatate din ce insemna in general 5* raportat la nivelul de dotare si calitate pe care le ofera.

    Sunt camere standard (cele mai ieftine), apartamente si apartamentul imperial. Intr-o oarecare masura si aici preturile se pot negocia. In cazul meu a costat 80 Eur/noapte cu mic dejun desigur.

    pepsi70ro
    [11.08.10 09:51:32]
    »

    Felicitari pentru impresii, un review cu adevarat incantator scris excelent.

    magdalena
    [11.08.10 10:25:49]
    »

    Noi am fost nasi la o nunta in restaurantul Capsa. Foarte elegant! Nu m-am documentat de istoria hotelului, multumim pentru informatii!

    catalinalupu
    [11.08.10 11:53:35]
    »

    Un vot mic si de la mine, pentru niste impresii minunate scrise despre un Hotel-Restaurant-Cofetarie, emblematic pentru noi bucurestenii, pentru mine Capsa are gustul ciocolatei (jofrei) pe care mam'mare ne-o cumpara, mie si soramii, zicandu-ne: "decat mult si prost... mai bine putin si bun! "...

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
    creivean
    [17.08.10 20:29:24]
    »

    Un review complet din toate punctele de vedere, felicitări.

    Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

    ROG REȚINEȚI:
    • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
    • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
    • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
      (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
    SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
    NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
    EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
    Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

    NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
    Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
    VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
    6 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
    bessondm, biancuta, catalinalupu, Diaura*, laurentiucapac, magdalena
    Alte impresii din această RUBRICĂUnde mâncăm în București?:


      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.09504508972168 sec
    ecranul dvs: 1 x 1