GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Am aflat de pe canalele de ştiri că în perioada 07 – 13 aprilie 2014 în Gara de Nord, la linia 14 va fi garat Trenul Regal. Acest tren se află azi în proprietatea Societăţii Feroviare de Turism S. A.
Acesta se poate vizita zilnic între orele 09.00-15.00. Biletul de acces costă 9 ron pentru adulţi şi 6 ron pentru copii. În acelaşi timp se poate vizita şi Muzeul CFR la preţ de 4 ron biletul pentru adulţi şi 2 ron biletul pentru copii (imediat ce coborâţi din Trenul Regal mergeţi în partea stângă unde s-a deschis o uşă de acces în Muzeu).
Trenul Regal este tractat de o locomotivă pe aburi românească, produsă la Reşiţa în anul 1939, cu ecartament normal. Se pare că momentan nu mai funcţionează (are nevoie de reparaţii) dar este prezentă şi ea în Gara de Nord, trenul fiind adus de la remiza Mogoşoaia cu ajutorul unei locomotive Diesel. Locomotiva se poate vizita. Sunt câţiva angajaţi îmbrăcaţi în costume de gală/ceremonie; se pot face fotografii împreună cu ei.
Trenul regal este încărcat de istorie; pentru mai multe amănunte citiţi pe Internet. Au călătorit cu el diverse personalităţi ori preşedinţi de stat, s-au semnat acte importante, etc. Trenul a fost comandat de Regele Ferdinand la o firmă din Italia, dar cunoaşteţi zicala ”nu-i pentru cine se pregăteşte ci pentru cine se nimereşte”. Regele Ferdinand a murit în 1927, trenul a fost livrat în 1928.
Interioarele arată bine, sunt restaurate în anul 2003 – se pare că 80% din acest tren e „original”, ca să zic aşa. Trenul se poate închiria, bineînţeles cu sume foarte mari. În fiecare vagon exista un ghid care explică cele mai importante aspecte ale vagonului respectiv.
Primul vagon este destinat familiei regale. Părerea mea e că nu era bine situat acest vagon imediat după locomotiva cu aburi – zgomot, fum, funingine.
În capătul vagonului se află o sobă pe lemne ce încălzeşte caloriferele şi apa pentru baie. Urmează o bucătărie mică (dotată cu electrocasnice ceva mai moderne) şi pat pentru bucătar, apoi o cuşetă cu paturi suprapuse pentru apropiaţii cuplului regal. Dormitoarele regale sunt despărţite de o baie comună, dotată cu cadă şi toaletă (originale). Dormitoarele sunt destul de spaţioase, având în vedere lăţimea vagonului. Iluminarea dormitoarelor se făcea cu ajutorul lumânărilor – în rest exista curent electric furnizat de dinamuri. În capăt, după dormitoare, găsim un mic salon unde suntem invitaţi de ghid să luăm loc pe scaunul regelui (nu cel celebru din Parlament). Toate scaunele sunt îmbrăcate în piele de Cordoba. Radiourile pe lămpi existente în vagoane sunt de factură recentă.
Al doilea vagon – Vagonul Salon, este împărţit în două secţiuni. Salonul mare are 24 de scaune (aceeaşi piele de Cordoba) în jurul unei mese centrale, lămpi frumoase pe pereţii laterali, o oglindă mare în capăt, etc. Ghidul ne-a arătat şi fantele de aerisire de deasupra geamurilor, mascate de mici clapete. Geamurile sunt duble, închizători de inox cred, fiecare fereastră are propriul stor. Cea de-a doua secţiune cuprinde Salonul mic, 12 locuri la 6 măsuţe (3 pe stânga şi 3 pe dreapta). Combinaţia culorilor furnirului, pielii de la scaune şi a catifelei roşii de la draperii creează o plăcută atingere ochiului. Ghidul ne-a vorbit despre dotările de „top” ale trenului, în speţă suspensii, ce nu permiteau unui pahar cu apă să se verse în timpul rulării garniturii.
Al treilea vagon este un Vagon Dormitor de clasa I, pentru personalităţile ce însoţeau familia regală. Are mai multe cabine dotate cu pat şi lavoar; frumos este micul salon amenajat în unul din capetele vagonului. Există toaletă şi o mică bucătărie. În interiorul cabinelor exista buton/sonerie pentru a chema personalul de deservire; acesta la rândul său avea pe culoar în dreptul uşii alt buton prin care anunţa musafirul că a sosit. De asemenea pe culoar sunt mici lumini albastre de veghe pentru călătoria pe timp de noapte.
Urmează alte două Vagoane dormitor de clasa a II-a, pentru personalul de deservire şi de pază. Bineînţeles că sunt ceva mai modeste ca dotări şi spaţiu, chiar cu paturi suprapuse.
Câteva obiecte din tren sunt donate chiar de familia regală care se pare că nu vrea să reintre în posesia trenului datorită costurilor mari de întreţinere.
Vă recomand o vizită la gara de Nord, şi implicit în Trenul Regal. Ocaziile de acest gen sunt destul de rare. Am fost acolo... şi mă bucur.
Trimis de tata123 🔱 in 09.04.14 16:19:34
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în BUCUREȘTI.
2 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (tata123 🔱); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
2 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Mi-ai luat-o-nainte, da' nu mă las; tot merg și io!
@all - Anunț important: „Trenul Regal” este din nou prezent în Gara de Nord.
Cu ocazia „Săptămânii altfel” garnitura feroviară se poate vizita fiind garată la linia 14. Prețul biletelor se situează între 9 lei pentru adulți și 6 lei pentru copii.
Nu ezitați să faceți o vizită la Gara de Nord și să pășiți pe urmele istoriei prin câteva vagoane minunate.
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Sep.2024 De la biserică și han, la bancă și spațiu expozițional: povestea Palatului Dacia-România — scris în 06.11.24 de Carmen Ion din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Sep.2024 Redescoperind capitala: Lipscanii între București și Victoria — scris în 27.10.24 de Carmen Ion din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Aug.2024 Spectacolul apei și a dronelor în Piața Unirii — scris în 24.08.24 de tata123 🔱 din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Jul.2024 Străzi și clădiri bucureștene cu parfum de epocă — scris în 02.08.24 de Carmen Ion din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Jun.2024 Povești despre clădiri și oameni: Palatul Noblesse — scris în 01.08.24 de Carmen Ion din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Dec.2023 Repere ale Revoluției Române în București în 2023 — scris în 21.12.23 de tata123 🔱 din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Oct.2023 Fântâni, bere & dovleci — scris în 20.11.23 de Mioritik din BUCUREșTI - RECOMANDĂ