GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Sîmbăta trecută am reuşit să fac (+ familia) un tur cu autobuzul turistic, fiind curios încă de la înfiinţare dacă s-a reuşit să se pună pe roate un serviciu comparabil cu alte mari oraşe de pe mapamond. În plus, doream şi să văd Bucureştiul prin ochii unui turist.
Experienţa s-a dovedit interesentă, deşi a debutat cu bîlbîieli. Am plecat de acasă cu maşina şi am decis să parchez la Piaţa Presei, să iau autobuzul de la capăt. Exact cînd parcam maşina la capătul lui 41, adică la doi paşi de autobuz, acesta se urnea din staţie. Am plecat mai departe, l-am depăşit, am parcat lîngă Parcul Kiseleff şi l-am aşteptat în staţia de lîngă Antipa. Staţia este puţin înainte de semafor. Fiind roşu, deşi ne văzuse în staţie, şoferul a oprit la semafor, 15 metri mai încolo. Am fugit, neştiind dacă are de gînd să ne aştepte în caz că se face verde, şi l-am întrebat de ce nu a oprit în staţie. Nu a răspuns nimic. Ulterior am observat că a oprit în toate staţiile, deci aş cataloga incidentul ca izolat.
Am luat bilete şi am urcat pe platformă. Sus am văzut că turiştii au căşti, aşa că am coborît să cer şi eu. Nu ne oferise nimeni, trebuie să ceri. De fapt nu sînt doar căşti, pe care să le introduci în vreo mufă aflată lîngă scaun, ci ghiduri audio ca la muzee, cu explicaţii în română şi engleză. Din ce am văzut, nu par să fie suficiente pentru 77 locuri, cît are autobuzul. Personalul autobuzului este format, în afară de şofer, dintr-o doamnă care vinde biletele şi încă un domn, cu rol incert, bun la toate (de pildă incarcă ghidurile audio şi le ţine evidenţa). Cumpărarea biletelor durează ceva (trebuie activate cartelele), aşa că, dacă nu sînt mulţi turişti, nu e necesar să aştepţi, te trimite sus şi ţi le aduce ea peste cîteva minute.
În autobuz erau vreo 10 persoane. Pe parcurs s-au mai urcat, iar la Unirii s-a umplut. Aproape în fiecare staţie a urcat sau coborît cineva, mai puţin la Romană, deci linia are ceva căutare. Majoritatea erau străini.
Alte cîteva amănunte: traseul ar trebui să dureze 50 de minute, de fapt a durat vreo 75. Deci, probabil şi intervalul de succedare nu e aproximativ 15 minute, cum scrie pe pliant, ci cam 25. Biletele costă 25 lei, 10 lei pentru copii 7-14 ani şi nimic pentru copii sub 7 ani. La urcare primeşti un pliant cu prezentarea succintă a unor obiective şi cartela, valabilă pînă la finalul zilei (ultimul pleacă de la Piaţa Presei la ora 21, primul la 10). Linia funcţionează cam din aprilie pînă în octombrie. În rest, circulă pe acelaşi traseu un autobuz normal, cu indicativul 361, ceea ce e un lucru bun - singurul autobuz pe Calea Victoriei.
În weekend merge încet, deşi strada e liberă, să ai timp să te uiţi la clădiri, în timpul săptămînii probabil merge cu traficul, aşa că se potriveşte cu titlul rubricii, la pas prin Bucureşti. Am aproximat un număr destul de mare de turişti, linia pare să fie profitabilă. M-a bucurat să văd turişti interesaţi de oraş, cu hărţi în mînă şi aparate foto declanşate des, ca şi localnici relaxaţi, care salutau de pe trotuare. Ne-am salutat şi cu un alt autocar cu care ne-am încrucişat pe Kiseleff. O frumoasă atmosferă de vacanţă (vremea era şi ea potrivită: ceva nori, să nu te ardă soarele, şi nici cald, nici frig).
La Unirii şi la Piaţa Presei staţionează cîte 15 minute. Cei mai mulţi pasageri s-au urcat la Unirii, Arcul de Triumf, Casa Poporului şi Muzeul Satului.
Informaţiile audio sînt destul de cuprinzătoare, avînd în vedere timpul scurt avut la dispoziţie. La unele se pierd în amănunte, iar de altele nu prea e timp: unde sînt multe obiective, pe unele le pomeneşte fie înainte, fie după ce ai trecut de ele. Nu e ghidaj decît în apropierea staţiilor, ceea ce face ca despre clădirile de la capătul de sus al Căii Victoriei, despre Centrul Vechi, Kiseleff sau Magheru să nu se spună nimic.
În final, am rămas cu sentimentul că nu are de ce să ne fie ruşine cu această linie, este absolut comparabilă cu ce am experimentat în Roma, Milano, Barcelona sau Paris. Un lucru bun cred că ar fi dacă cartela ar fi valabilă pe toată reţeaua RATB în ziua respectivă (ca măsură de marketing).
Ceva informaţii puteţi lua şi de pe siteul oficial: bucharestcitytour.ratb.ro/index.html
Am scăzut la servicile generale din cauza micilor incidente, a lacunelor din ghidaj şi a siteului neoptimizat (nu se potriveşte în ecran) şi la relaxare din cauza pauzelor de cîte 15 minute de la capete, care m-au plictisit (pauze, totuşi, necesare). Le puteţi evita, sau cel puţin una, dacă vă suiţi chiar la capăt şi aveţi norocul să plece imediat. La frumuseţea zonei nu dau note, e oraşul meu, las aprecierea altora.
Recomand o plimbare, măcar ca să vedeţi oraşul de la înălţime (deşi uneori, am uitat să zic, cablurileaeriene, deşi mult mai puţine decît acum cîţiva ani, încurcă vizibilitatea). Pun şi cîteva poze, să vedeţi şi voi oraşul de sus.
Trimis de abancor in 14.09.12 11:52:53
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în BUCUREȘTI. A mai fost în/la: Mai peste tot
15 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (abancor); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
- sait oficial al acestei destinații:
ECOURI la acest articol
15 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Foarte frumos articolul! Într-adevăr, merita şi Bucureştiul nostru un astfel de tur. Şi eu m-am bucurat când am auzit că a fost introdus, însă preţul destul de mare pentru o familie întreagă, m-a făcut să mă codesc.
Chiar acum cateva zile vorbeam cu sotul meu, sa mergem intr-o zi cat mai este frumos afara, sa facem o plimbare cu bus-ul... parca este altceva de la inaltime... pare mai frumos.
cred ca s-ar potrivi Dan Spataru "La cinci si jumatate". Cine nu s-a intalnit macar odata la ceas la Universitate? Daca si autorului @abancor ii place.
Articolul a "primit" o ilustratie muzicala sau video-muzicala - vezi mai sus, imediat sub titlu.
Daca autorul prefera o alta melodie, este rugat sa ne scrie (aci, ca ecou, ori pe PM)
Cred că sugestia lui MCM este mai potrivită. Mai ales pentru că, culmea coincidenţei, am auzit piesa la radio, în maşină, exact în acea zi, după ce am încheiat turul!
Şi altă coincidenţă, pe la cinci jumătate chiar treceam pe la Universitate (se vede că la şase fără cinci eram la Arcul de Triumf).
Cunosc Bucureștiul foarte bine, ca una care am petrecut vreo opt ani în capitală. Dar din 1978 de când l-am părăsit, multe s-au schimbat și chiar dacă tot atât de multe mi-au rămas familiare, uneori dorul nu-mi dă pace. Atunci, mă încolțește gândul să fac un tur cu autobuzul turistic, cu ocazia proximei escale în București. Review-ul tău mi-a dat un nou imbold și-ți mulțumesc pentru aceasta.
Mă bucur! Eu abia am făcut cunoştinţă cu Bucureştiul în 1978. Din păcate, de atunci s-au schimbat multe şi în rău, mă refer la demolări.
Vă recomand să încercaţi să faceţi plimbarea sîmbăta sau duminica, oraşul e mult mai liniştit. Singurul minus faţă de celelalte zile ar fi că nu surprinzi agitaţia tipică de pe străzi (dacă aspectul interesează pe cineva).
@abancor
Foarte interesant.
În legătură cu locurile, nu trebuie numărate şi cele de la nivelul inferior.
Peste tot în alte oraşe, se socotesc numai locurile de la etaj, cele de la nivelul inferior rămân de obicei goale, deci bănuiesc că sunt suficiente ghiduri audio.
Contrar altor păreri exprimate aici, după mine preţul nu este mare, dimpotrivă, comparat cu preţul din alte oraşe (e suficient să ne uităm la Budapesta), preţul este rezonabil.
Aveti torusi grije cei de la etajul de sus al autobuzului, nu va aplecati prea tare in afara ca va fac sarmele de la stalpii de telegraf carare prin frizura si stalpii cucuie...
Despre numărul de locuri, aşa e, sus cred că sînt în jur de 60, din cele 77 anunţate pe site. Numărul de ghiduri audio l-am aproximat văzînd cutia în care erau ţinute, şi unde păreau să fie cam 30. Dar e posibil să mai fi fost încă o cutie pe undeva.
Oricum, nu toată lumea avea ghid audio, fie că nu ceruseră, fie că nu mai erau.
Au început din nou să circule autobuzele turistice. Și sînt destul de libere, ieri am văzut mai multe prin oraș, aveau între 4 și 10 pasageri la etaj. Deci, cine dorea să facă o plimbare, poate profita de zilele astea libere.
Am sesizat cîteva schimbări. Prima ar fi că au reînceput circulația pe 1 mai, nu în aprilie, ca anul trecut, și cum scria pe site (acum nu mai găsești nicăieri pe site informația asta - o bilă neagră pentru asta).
Alta ar fi că la Piața Presei nu mai staționează pe banda 1 de pe Kiseleff, ci pe breteaua dinspre Sofitel spre Kiseleff (cel puțin acolo staționa unul ieri).
O altă schimbare, care nu are neapărat legătură cu linia turistică, dar contrazice ce am spus eu în review, este că iarna asta nu au mai circulat autobuze „normale” pe linia turistică, sub indicativul 361, ca iarna trecută. De la 1 noiembrie 2012 nu a mai circulat linia turistică, dar nici altceva pe traseu.
Mutat în rubrica "București City Tour, BUCUREȘTI" (nou-creată pe sait)
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Jan.2018 Cu 'Autobuzul muzeelor': linia 362 — scris în 23.01.18 de cristina47* din BUCUREşTI - RECOMANDĂ
- Sep.2016 Turist in Bucuresti - Bucharest City Tour — scris în 16.09.16 de mishu din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Oct.2015 Bucharest City Tour — scris în 06.10.15 de Chloe din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Sep.2014 Sa inceapa BUCHAREST CITY TOUR! — scris în 27.09.14 de Dan&Ema din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Sep.2014 Bucharest City Tour in zi de „555” (partea I) — scris în 24.09.14 de Dan&Ema din BUCURESTI - RECOMANDĂ