GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Pe șoseaua de centură, am fost... pentru a consuma benzina
Centura Capitalei; de ce te-ai duce acolo? De ce ai circula pe acolo? ... fiindcă există? Nu, nu e un motiv suficient, trebuie să existe și o componentă de tip „obligație” la mijloc, nu de alta dar persoanele care au trimis acest drum național în folclorul urban s-au mutat de mulți ani prin moteluri sau pe Internet. Ce se poate totuși găsi în această periferie a pierzaniei, în locul unde mii de șoferi au pierdut și pierd în continuare timp și bani - probabil că nu e nicio enigmă la mijloc, doar că nimeni până acum nu s-a dus să descopere.
Eu am ales să parcurg toți cei 72km într-o zi de duminică; am făcut-o cu camera pe parbriz și cu aparatul GPS pornit. Nici măcar nu a fost o experiență despre care să trimiți scrisori acasă; proiectul cartografic la care particip a fost cu siguranță principalul beneficiar însă am simțit nevoia să aștern pe hârtia digitală câteva concluzii care poate vor servi și altora în planificarea vreunor călătorii viitoare.
Prima concluzie: nu putem vorbi de un singur drum național din punctul de vedere al „personalității”; peisajul este extrem de eterogen, la fel și traficul. În partea de sud șoseaua de centură este o stradă periferică a unor localități limitrofe (unele la ani lumină de civilizație) iar în nord a devenit un bulevard urban cu tot ce presupune asta. Dacă ar fi însă să facem o împărțeală subiectivă, am avea:
1. „centura de fițe” aproximativ între Chitila și Afumați, în partea de nord a orașului. După ani de zile de reabilitări avem acum un drum expres de 20km; faptul că nu prea ai unde să oprești să repari vreo pană (mă refer atât la spațiile laterale de parcare cât și la vulcanizări) e compensat probabil de faptul că asfaltul e suficient de bun încât să nu riști să faci vreuna.
2. „centura tiriștilor”, aproximativ de undeva din partea de sud (Jilava, zic eu) până spre Chitila, cale de aproape 23km. Cea mai aglomerată porțiune a centurii, dar și cea mai bine „echipată” pentru pierdut timpul sau reparat probleme pe drum. Există parcări, moteluri, restaurante, pensiuni, vulcanizări, service-uri... și există intersecția de la Domnești care a mâncat săptămâni din viață prea multor oameni - da’ i-a obligat cineva să o ia pe acolo?
3. „centura uitată” – restul centurii, din zona Afumați prin est până spre Jilava. Trafic mai puțin intens ca în rest, puține puncte de interes pe drum, șoseaua e ceva mai virajată iar senzația este de drum național oarecare, fără mare legătură cu aglomerația urbană din imediata vecinătate.
Unde poți să te cazezi pe centură? În zona de fițe (între Mogoșoaia și Otopeni) există „Phoenicia Express” și „La Conac”, ambele cu multe stele și pretenții. Ceva mai încolo spre Pipera-Tunari încă există clădirea abandonată a fostului motel, semn a unei evoluții neiertătoare. În sud, aproape de intersecția cu drumul spre comuna Berceni există complexul Miorița cu căsuțe și teren de tenis, orientat se pare pe petreceri corporatiste la preț redus. Pe centura tiriștilor există pensiunea Danacris, motelul Bucharest West (ah, am găsit un fluturaș pe mașină cu tarifele la acest motel, oferă explicit cazare cu ora) și cele 2 moteluri de o parte și de alta a autostrăzii spre Pitești, cu intrarea în bretelele care conectează autostrada la centură.
Unde poți să oprești să mănânci? Foarte probabil în oricare dintre locațiile menționate mai sus. Există însă și restaurante de tip popas la aproape fiecare intersecție, unele dintre ele având și parcarea dimensionată pentru camioane. Ceva mai multă agitație am văzut pe lângă Casa Iacob la intersecția cu DN4 (Oltenița) și la intersecția „Domnești” unde trona o reclamă imensă cu celebrii mici (au devenit deja celebrii? ... probabil s-a ajuns ca așteptarea la semnul „stop” să echivaleze cu o pauză de masă și de odihnă). Am observat și o creștere în amploare a fenomenului fast food, dar asta este deja un fenomen aproape general pe drumurile românești; mă refer la prezența unor dughene pe care scrie explicit „fast food” și în care vreun ghinionist servește zi-lumină prăjeli sau șaorme.
Benzinării? Multe, din toate rețelele naționale plus ceva particulari. Cred că sunt poziționate la maxim 5km una de alta pe toată lungimea centurii. În zona de nord unde centura este „lipită” de calea ferată accesul la benzinării este însă un pic mai dificil din cauza parapetului de beton.
Distracție și relaxare pe centură? Asta probabil ține de fiecare, deși cred că majoritatea șoferilor ar avea alt gen de cuvinte...
Cam atat. Sper să ajute cuiva!
Trimis de DanCld in 16.02.13 20:27:09
14 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (DanCld); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
14 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Și mie mi-a plăcut! Trecând peste originala idee de a evalua centura capitalei ca pe un adevărat obiectiv turistic, citind review-ul tău am realizat cât de potrivit ai ales titlul . Din păcate pentru tine, rezultatul a fost o cheltuială inoportună, din fericire pentru noi, același rezultat s-a convertit într-o lectură plăcută, uneori amuzantă, dar în orice caz tonică, și nu în ultimul rând, într-un buchet de informații interesante și utile despre un drum cu care foarte mulți dintre noi ne putem intersecta într-o oarecare zi.
Și fără un interes ascuns, ci doar din curiozitate și din uimire că există în motelurile noastre și astfel de oferte ”explicite”, aș vrea să aflu cât costă o oră de cazare la Bucharest West
In primul rand, felicitari pentru ideea de a face un review cu soseaua de centura a Bucurestiului.
Desi circul mai rar in zona de sud a tarii (sunt din Ploiesti), am avut anul trecut in lunile iunie si iulie, doua experiente neplacute cu aceasta "moderna"sosea.
Prima data pentru a ajunge la Ruse, am luat-o pe centura prin Chitila.
Intre Chitila si Jilava, pe langa aglomeratie am prins si zone cu lucrari, de imi venea sa ma intorc inapoi.
La intoarcere, am luat-o direct prin centru fara probleme: Soseaua Giurgiului (M10), Soseaua Viilor pe langa Bellu apoi Unirii si... acasa.
Luna urmatoare, venind de la Ruse (iesisem prin Vama-Veche, via Urziceni) la sugestia partenerilor din masina, am luat-o de la Jilava in dreapta pe soseaua de centura, ca sa intram pe A3 (spre Ploiesti).
Mare greseala.
Fiind si o ora de varf (16-17), de prin zona Catelu si pana la intrarea pe A3, am facut aproape 2 ore.
Tot timpul cat am stat in coloana, m-am gratulat cu invective de "prost, prost, prost, "ca nu am luat-o de la Jilava direct prin centru, pe unde stiam eu ca e mai bine.
P. S. Si chiar luna trecuta, avand o problema in B-dul Bucurestii Noi, cand m-am intors (tot la o ora de varf) am stat in coloana de prin dreptul comunei Odaile, mai mult de 1/2 ora pana am intrat pe podul de la Otopeni.
Asa ca eu am simtit pe pielea mea, cum e sa te "distrezi" pe soseaua de centura a Bucurestiului.
CENTURA Bucurestiului - o sosea plina de istorie pe care merg uzual in interes de serviciu, in trecut mai des, acum mai putin.
Pentru adevar, personajele despre care ai scris ca s-au retras in moteluri, nu s-au retras de tot, cand e timp frumos le gasesti pe urmasele lor, pe langa padurea din apropiere de Moara Domneasca. E adevarat ca le-a mai cazut un dinte, doi si arata ceva mai rau de la an la an, cu toate astea clienti vad ca exista... inca.
Am vazut si trait pe centura cozi interminabile, m-am pacalit si eu, ca si altii, am intors si ocolit de multe ori. Din pacate se pare ca, chiar daca se face cate ceva, tot fara cap se face sau poate doar cu economie?
Ma refer la cele doua poduri mai nou construite peste centura, de la Stefanesti si Tunari, in acele doua locuri se pot intampla accidente urate pentru ca cele doua poduri sunt construite prost, fara acces direct pe pod pentru toate directiile. In acele doua puncte fierbinti viteza de deplasare este mare, vizibilitatea minima si exista si posibilitatea de a fi ceata din cauza padurii. Enorm de mult risti sa opresti si sa astepti sa faci stanga spre Stefanesti, stiind ca din spate poate vine unul care sa nu fie atent si te poate acrosa sau mai rau tampona in spate.
Iesirea sau intrarea pe A3: este conceputa total fara de cap. Intrarea ca intrarea, nu e chiar dificila insa pentru cei care vin pentru prima data pe aceasta autostrada la Bucuresti e un pic dificil, pentru ca cineva s-a gandit profund si in putul gandirii proprii a gasit ca ar fi bine sa fie doua iesiri in centura, una in sensul giratoriu ce permite acces usor si in stanga si in dreapta si alta direct in centura, insa cu acces doar in dreapta, spre Otopeni. Daca gresesti, esti mancat si trebuie sa mergi pana la sensurile giratorii de sub DN1 si sa intorci. Semnalizarea e cumplit de proasta aratand spre localitati de care un prahovean sau un brasovean, nu spun de cei mai departati, nu a auzit vreodata. Dar poate in timpul vietii noastre, sau macar a urmasilor nostrii directi, se va termina si podul de acolo si poate si ultimii 6 km din aceasta autostrada inca neterminata si vom aglomera cu si mai mare succes soseaua Colentina care ne asteapta cu mare drag si interes, probabil blocata.
Exista cateva puncte in care centura s-ar putea elibera de cozi daca cineva acolo sus ar si gandi.
Exemplu clar: Iesire spre Cernica ar trebui blocata, adica sa nu mai existe deloc sau sa i se construiasca un pod. La mai putin de 1 km exista alta iesire, din comuna Pantelimon spre Branesti, iesire care este deservita de un pod, util si unde nu prea sunt cozi decat in intervalele periculoase.
La Cernica insa se fac cozi destul de mari pentru ca, normal nu, cei care ies sau intra in Bucuresti au prioritate in fata celor care merg pe centura. Daca aici nu ar fi aceasta iesire, viteza de deplasare ar fi mai mare si cozile din acest loc nu ar exista. Ideea e ca exista ceva dezvoltatori imobiliari pe acolo, ceva cartiere rezidentiale si nu le putem face asa ceva la saracii oameni? Si asa sunt napastuiti, cand ninge ei numai merg la serviciu pentru ca nu au strazi si nimeni nu ii deszapezeste.
Ideea e ca centura arata bine doar intre A1 si A2 adica intre iesire dinspre Militari si aproape de Popesti Leordeni, se merge oarecum civilizat, daca se evita anumite intervale orare in timpul saptamanii, cum ar fi 7.30 - 10.30 si 16-18.
In restul centurii nu prea circul, insa vad cozile trecand pe langa si ocolind cumva, de exemplu ca sa ajung in Jilava, venind dinspre Pantelimon, eu intru in Popesti imediat dupa groapa de gunoi (acolo nu e coada aproape niciodata) in dreapta si intru in oras, o iau pe Luica si apoi pe Giurgiului pentru a nu trai calvarurile cozilor interminabile de tiruri, de la iesirile din Popesti Leordeni sau cea de la Soseaua Berceni. Acest artificiu il recomand oricui vine dinspre Brasov, si doreste sa ajunga in Giurgiu mergand pe centura.
Drum bun va doresc calatorilor pe Centura Bucurestiului si inainte de a pleca la drum vizualizati pe Google Earth centura, pentru ca are poze recente chiar!
@ionescunic: Apropo de
”normal nu, cei care ies sau intra in Bucuresti au prioritate in fata celor care merg pe centura
Eram in coloana si observam politistii care opreau circulatia pe centura.
Chiar cand coloana de iesire din Bucuresti era formata din 5-6 masini, circulatia pe centura se oprea pana trecea si ultima masina din coloana respectiva.
Atunci am inteles de ce este blocaj pe centura. Important era sa nu se blocheze orasul.
Cei de pe centura puteau sa astepte, ca oricum ajungeau la destinatie.
@DanCld: Chiar aşa, "de ce te-ai duce acolo? " Adică de ce te-ai duce pe şoseaua de centură a capitalei în mod expres, ca turist? Când eşti constrâns, când vrei să ieşi din capitală şi nu ai o cale mai bună, da!
Desigur, conducătorii auto au încă multe de reproşat drumarilor referitor la linia de centura a capitalei, dar, îşi mai aminteste cineva cum arăta centura prin anii 1995 - 2000? Pentru ieşirea spre est, prin Afumaţi, îţi sărau toate plombele nu doar din cauza gropilor, dar şi din cauza îmbinării "plăcilor" din care era alcătuit carosabilul. Pe timp de ploaie (şi după) trecerea la nivel cu o cale ferată auxiliară devenea o imensă baltă. Cum nu ştiai peste ce dai dacă te aventurai prin apă, trebuia s-o iei prin noroaiele depozitului şi nu era prea comod.
Acum drumul e mai bun, avem ieşire spre Autostrada Soarelui...
Iesirea spre Cernica este într-advăr o problemă. Acordarea priorităţii celor care ies sau intră în Bucureşti este uneori o mare consumatoare de timp şi pune nervii la grea încercare.
S-a făcut câte ceva, dar mai sunt încă multe de făcut. Să sperăm că vom prinde şi noi vremuri mai bune!
Am uitat sa scriu in ecoul de mai devreme care este raul cel mai mare facut cu cele doua poduri Tunari si Stefanesti.
Sa presupunem ca locuiesti in Pipera, lucru foarte plauzibil, si te trezesti dimineata cu chef de munte, vrei sa o iei pe A3 ca tot e noua buna si duce pe centura Ploiestiului. Buuun, mergi spre centura dai de podul cel nou, urci pe el, faci stanga la giratoriu, mergi spre centura si... surpriza, trebuie sa dai prioritate tuturor celor care vin in mare viteza din stanga, apoi cu mare curaj sa faci cativa metri in pozitia perpendicular pe centura ingusta, sa ii lasi si pe cei care vin din dreapta si fac spre Tunari stanga si apoi sa le dai prioritate si celor ce vin in mare viteza pe alte doua benzi din dreapta si merg spre Stefanesti-Andronache - Afumati. Deci este o poveste intreaga si un mare pericol mai ales cand centura e foarte circulata.
Recomand celor care locuiesc in Pipera sa traverseze spre Voluntari (stiu ei pe unde) si sa iasa pe podul spre Stefanesti, iar celor din tot Nordul capitalei sa uite de A3, nu ajuta cu absolut nimic.
Inca o recomandare , cel mai usor sa ajungi in inima orasului este pe cheiul Dambovitei , venind dinspre Catelu/Glina , primul stop si prima oprire este la targul Vitan barzesti , iar urmatorul stop este la intersectia cu Mihai Bravu de unde se ajunge usor la Bd Tineretului deci si la Unirea si centrul orasului.
In completare la ecourile lui Traian Leuca si al doamnei Marianei Olaru, da Centura este un obiectiv turistic de nevoie al multora dintre noi , in drum spre Bulgaria si Grecia
Se pare ca cineva acolo sus m-a citit si iesirea spre Cernica peste centura a fost inchisa... acum numai sunt cozi acolo deloc, m-am fript ieri incercand sa ajung in Manolache iesind pe la Cernica, nu s-a putut, sunt parapeti de beton si semn de interzis, am intors si am mers pe la podul de la Pantelimon, bravo domnilor de la minister, cineva mai si gandeste... sau mai si citeste... pe aici, oare?
@ionescunic: Am văzut şi eu că drumul este baricadat cu parapeţi de beton, dar am presupus că sunt lucrări la drum. Să fie oare definitiv blocat?
@iulianic: nu cred ca e definitv, in fond acei parapeti se pot scoate in 20 de minute daca se doreste, dar nici nu se lucreaza la nimic, doar am mers pe centura si am incetinit, sper ca e doar o masura inteleapta si nu altceva, ca deobicei, acea iesire nu facea decat sa incetineasca viteza de deplasare pe centura si sa fim seriosi nu era utila decat catorva sute de oameni, dar in acelasi timp incurca cateva milioane care trec pe acolo des.
Acum poate strang domnii de la minister sau de la autoritatea care detine in intretinere centura niste bani de vopsea ca tare multe accidente se intampla din cauza ca nu sunt trasate pe jos corect benzile sau vopseaua e foarte veche si acest lucru ar fi tare util mai ales noaptea.
Probabil ca se gandesc ca fac alta centurasau inlocuiesc covorul asfaltic si nu merita, dar intre timp se intampla tot felul de nenorociri pe acolo.
@traian. leuca: am recitit acum ce ai scris mai sus si mi-am adus aminte de centura Sofiei, acolo de ce pot fi semafoare si la noi nu?
Daca mergi spre Kulata pe centura sudica a capitalei vecinilor nostri, absolut toate intersectiile sunt semaforizate si nu sunt cozi prea mari, toata lumea asteapta si se trece foarte civilizat, oare de ce noi trebuie sa fim coada civilizatiei din Europa asta a noastra?
Foarte corect e ca ei au si doua benzi pe sens in acea zona dar pana acum cativa ani era centura la fel de ingusta ca la noi si semoafoare tot existau, era si o capcana pentru romani, al nu stiucatelea semafor era langa un chisc de politie, acolo dura culoarea verde exact 10 secunde, daca te prindea galbenul in intersectie te oprea militianul si luai amenda sau dadeai spaga dupa caz.
@ionescunic: Ca urmare a semafoarelor, drumul spre Ruse mi s-a părut mai rapid şi mai uşor prin centrul Bucureştiului, decât pe centură (în perioada de vârf a circulaţiei).
@ionescunic:
”centura Sofiei, acolo de ce pot fi semafoare si la noi nu?
Pai la noi incurca amarata aia de cale ferata la nivel cu soseau. Cei care o tranziteaza trebuie sa aiba prioritate in permanenta pentru a nu fi surprinsi de vreun tren ce trece pe acolo din joi in marti.
Cred ca suntem printre putinele tari din lumea civilizata care mai avem treceri la nivel cu calea ferata.
Iar cînd reuşim să renunţăm la trecerile la nivel, pasajele peste CF, din economie, prost. Vezi pasajele peste centură de la Tunari şi Ştefăneşti, unde nu au găsit o soluţie ieftină ca să facă bretele pe toate părţile, şi e nevoie să faci stînga pe drum de viteză cu 4 benzi. Nu mai zic de conflictul dintre cei care vor să iasă ÎN centură cu stînga şi cei care vor să iasă DIN centură cu stînga, ar trebui să treacă unul prin altul cînd sînt cozi. Oricum, deja sînt giratorii (la Mogoşoaia, la Otopeni, la A3), deci centura e departe de şoseaua sigură de viteză care ar trebui să fie şi mai aproape de un soi de bulevard, deci ar putea să mai facă giratorii şi la punctele fierbinţi (deşi asta ar anula oarecum ideea pasajelor, dar, deh, cînd nu gîndeşti pe termen lung şi în detaliu...).
La Cernica s-a închis intersecţia după ce a trecut onor prim-ministrul pe acolo şi i-a tras de mînecă pe specialiştii care îl însoţeau, văzînd coada kilometrică de pe centură.
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Sep.2023 La scăldat / Ciorogârla la Domnești — scris în 30.10.23 de Mioritik din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- May.2023 O zi la ferma 'Ograda Bunicilor' Contesti, Dambovita — scris în 02.05.23 de AlexandruA din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Apr.2023 ˝La maici˝ sau mănăstirea Bâldana — scris în 24.05.23 de Michi din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Apr.2023 În sâmbăta Floriilor excursie de o zi — scris în 09.04.23 de Michi din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Jan.2023 Raiul animalelor [Cățelu, IF] — scris în 12.01.23 de Mioritik din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Nov.2022 Pelerinaj la 7 mănăstiri în Postul Crăciunului (în apropiere de Bucureşti) — scris în 09.12.22 de Michi din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Nov.2022 O zi de vis în apropierea Bucureștiului — scris în 27.11.22 de Marelte din BUCURESTI - RECOMANDĂ