;
Solicitare CMR / zSTRATOSFERA

Suma blocata pe card - booking

Trimisă în 15.08.17 18:48
de PISICAANAPM [BUCURESTI]
» VIZUALIZĂRI: 11408

Buna ziua,

Am facut o rezervare pe site-ul booking. Plata pentru acesta rezervare se face cash la proprietate. Dupa 2 luni, am primit mesaj de la booking: "... Hotel tocmai a confirmat că v-a preautorizat cardul pentru a vă garanta sejurul. Preautorizările permit proprietăţii să confirme valabilitatea cardului, precum şi faptul că acesta nu a fost pierdut sau furat. Preautorizarea poate apărea ca o reducere temporară a soldului dumneavoastră, dar nu este o încasare reală. "

Am contactat hotelul ca sa intreb cat timp va fi blocata suma si mi-au raspuns ca pana la check-out. Cu alte cuvinte, o sa platesc cash cazarea, dar in acest timp o sa am si banii blocati.

Am luat legatura (telefonic) cu booking si mi-au spus ca asta este o procedura a proprietarilor pentru a se asigura ca, in cazul in care clientul nu se cazeaza si nici nu anuleaza rezervarea, sa aiba de unde sa incaseze penalitatile.

Nu este o solutie nici sa tin cardul gol cand fac rezervarea, pentru ca in momentul in care il verifica si nu gaseste bani pe card, booking te atentioneaza sa-l alimentezi. In cazul in care nu o faci, iti anuleaza rezervarea.

Rugamintea mea este, daca a mai trecut cineva prin asa ceva, sa ma sfatuiasca cum sa procedez pentru a-mi debloca aceasta suma. Mentionez ca rezervarea este pentru luna august 2018, deci conform spuselor celor de la hotel, ar trebui sa stau cu banii blocati mai mult de un an de zile.

Multumesc anticipat pentru ajutor.


  • PERIOADA: august 2018 -- NOPŢI CAZARE: 1
  • BUGET: 70 euro -- TRANSPORT: auto
  • ADULŢI: 2 -- COPII: 1 -- VÂRSTA: 16

Răspunsuri la solicitare — pag 1 / 4

DragosCO[Bucureşti]13r[15.08.17 20:31]

Din păcate, ai doar două opțiuni:

- anulezi rezervarea. Probabil nu e de dorit, mai ales dacă ai una cu „malus” (se reține o parte sau toată suma datorată chiar dacă se anulează rezervarea);

- contactezi hotelul și le explici frumos că din punctul tău de vedere nu e corect să ai o sumă blocată aiurea de către ei timp de un an de zile. La un depozit la termen sau la un broker de investiții chiar cu grad moderat de risc, ai avea o dobândă de 5... 10%. Nu ar putea ei fie să reconsidere perioada de blocare a sumei, fie să ofere în compensație ori o reducere (suplimentară), ori ceva beneficii în plus, fără plată (parcare, o rezervare la un restaurant a la carte etc.)

Evident, cu articolele de rigoare atât pe AFA, cât și pe booking și Tripadvisor. E bine ca lumea să știe șa ce să se aștepte dacă rezervă la ei.

EVALUAȚI:[punctaj crt: 50 PMA (std) + 3500 PMA (5 voturi)]

cristina47SE[Bucureşti][15.08.17 20:43]

Buna,

Solutia este sa mergi la banca, si sa faci o cerere prin care refuzi plata catre acel hotel, si ceri deblocarea sumei. Intr-o luna, se rezolva.

Insa, asa cum spuneai mai sus, este posibil sa pierzi rezervarea.

Suma nu este foarte mare, insa, tu daca folosesti de la banca banii aia, cu imprumut, platesti dobanda. Pentru banii tai blocati, cine iti da dobanda un an de zile?

Eu am patit altceva cu booking-ul. Mi-a fost retrasa suma de doua ori, si de catre booking, si de catre proprietar. Daca nu aveam MyBRD Mobile, si sa vad imediat tarasenia, plateam dublu. Am contactat booking, banca, si s-a rezolvat.

EVALUAȚI:[punctaj crt: 50 PMA (std) + 2450 PMA (4 voturi)]

irinadAU[Târgoviște]3r[15.08.17 21:14]

Sunt şi eu într-o situație asemănătoare, numai că mie mi-a fost preautorizat cardul cu toată suma aferentă celor şase nopți de cazare. Norocul meu este că este vorba de cazare care începe la 1 septembrie 2017.

Am luat legătură cu proprietara aparthotelului respectiv şi după schimburi repetate de e-mailuri a rămas că îi voi plăți cash la sosirea mea acolo, in tot acest timp banii blocați menținându-se aşa. După ce voi achita, va face demersurile la banca sa pentru deblocarea sumei. Chiar m-a asigurat că banii mei vor fi in "siguranță".

Am acceptat pentru că în condițiile de pe rezervare (din decembrie anul trecut) era trecută şi eventuala p reautorizare a cardului.

Proprietara, sceptică de la început, mi-a scris imediat după ce am rezervat, că dacă am de gând să renunț, s-o fac cât mai timpuriu, că e vorba de un apartament cu căutare şi nu vrea să o încurc.

În altă ordine de idei, am mai avut o experiență similară la Salonic cu preautorizarea cardului şi s-a rezolvat cu bine.

Eu îți recomand să iei legătură cu proprietarul şi să te înțelegi cu el privind eventuala deblocare, altfel trebuie să accepti, dacă aşa scrie în condițiile r ezervării.

EVALUAȚI:[punctaj crt: 50 PMA (std) + 2800 PMA (4 voturi)]

elviramvioAU[jud. Ilfov]35r[15.08.17 22:04]

@PISICAANA:

Bună. Dacă ai avut pe confirmarea rezervării că îți vor bloca o sumă de bani, trebuia să ai și termenul - 1,2, 3 luni înainte de check-in dar cu 1 an inainte deja e prea mult.

Citește bine toate condițiile hotelului și dacă nu se specifică că îți blochează suma cu atât de mult timp în avans, ia legătura cu booking, sezizează neregula și cel mai bine este să renunți la acea cazare. Într-un an hotelul se poate închide!

Dar citește atent întâi fiecare literă de pe rezervare. Dacă este trecută acolo și n-ai dat atenție, vezi cum rezolvi direct cu hotelul, s-ar putea ca un refuz la bancă să nu fie valabil.

Sunt multe chichițe la aceste rezervări, condițiile le pune hotelul și nu booking.

Baftă!

EVALUAȚI:[punctaj crt: 50 PMA (std) + 3500 PMA (5 voturi)]

RoxanaGRSPA[Iaşi][16.08.17 08:54]

A preautoriza cardul nu înseamnă să-ți blocheze o sumă pe el. Ci doar să încerce să tragă suma și s-o pună la loc. Ca să vadă că e un card valid și nu e un card gol (mai sunt clienți care fac așa ceva).

Citește cu atenție condițiile rezervării. Dacă scrie că vor încasa un depozit de 30%, 50% etc. din valoarea rezervării, atunci au dreptul s-o facă. De obicei scrie și cu cât timp înainte au dreptul s-o facă. Dacă scrie "oricând după efectuarea rezervării", atunci iarăși au dreptul s-o facă. Dacă nu, e un abuz.

Sfatul meu e să anulezi rezervarea, să anunți hotelul cu CC la booking și să ceri la bancă deblocarea sumei. Scrie pe email, nu telefonic, pentru că email-ul rămâne și nu pot să spună ulterior că n-au știut.

Pe viitor ia doar rezervări la care scrie în clar "Nici un depozit nu va fi încasat. "

Ar fi interesant să ne spui care e hotelul și din ce țară, ca să nu mai pățească și alții așa ceva.

EVALUAȚI:[punctaj crt: 50 PMA (std) + 3500 PMA (5 voturi)]

PISICAANAPM[BUCURESTI][16.08.17 13:15]

@RoxanaGRS: Rezervarea este facuta cu plata cash, la proprietate, fara incasarea vreunui avans:

"Plată în avans: Nu se solicită plata în avans. Veţi plăti în timpul sejurului la Mandrino Hotel "

"Preautorizare: Pentru a vă valida cardul de credit și a vă garanta rezervarea, proprietatea își rezervă dreptul de a bloca temporar o sumă anterior sosirii. "

Este vorba despre Hotel Mandrino, Thessaloniki, Grecia.

Am anuntat booking si mi s-a spus ca asa procedeaza unele hoteluri.

Am dat mesaj catre hotel si prin booking si direct pe site-ul hotelului. Raspunsul pentru mesajul dat prin booking a fost:Ne pare rău să vă spunem că unitatea de cazare ne-a informat că nu va putea onora cererea dumneavoastră. " Se refera la intrebarea mea daca este ok sa-mi blocheze banii cu un an inainte de check-in.

Astazi am contactat hotel-ul, dar inca nu am primit raspuns la intrebarile legate de blocarea acestei sume. Revin cu informatii pe masura ce le voi avea. Maine ma voi duce si la banca, sa aflu si parerea lor.

EVALUAȚI:[punctaj crt: 50 PMA (std) + 700 PMA (1 voturi)]

horachiraPM[Bistriţa][16.08.17 15:07]

@irinad: pai lasa-i sa isi ia banii de pe card si sanatate buna, de ce tii musai sa platesti cash la sosire?


PISICAANAPM[BUCURESTI][16.08.17 15:14]

@horachira: Eu am ales ca varianta de plata cash cand te cazezi (adica la anul pe vremea asta). Dar ei imi blocheaza si banii cont pana la check-out. Daca voiam sa platesc de acum, alegeam varianta nerambursabila, care era mai ieftina. Diferenta este ca in ultima varianta, pierdeam banii daca nu ma cazam.

Ma deranjeaza ca imi tin banii blocati un an, in conditiile in care pe site scrie ca plata se face la cazare.

Si dupa check-out probabil ca dureaza ceva pana imi intra banii in cont.

Acum nu este vorba de o suma mare, dar mai am cateva rezervari pt anul viitor care depasesc 1000 euro. Daca se gandesc si aceste proprietati sa-mi blocheze acesti bani, credeti ca este ok?

EVALUAȚI:[punctaj crt: 50 PMA (std) + 1400 PMA (2 voturi)]

irinadAU[Târgoviște]3r[16.08.17 15:26]

@horachira: Exact așa am gândit și eu. Primind mesajul prin infosms de la bancă prin care eram anunțată că mi-a fost reținută din cont suma x pentru hotelul y, am scris un e-mail la proprietate prin care i-am spus că am fost informată că banii mi-au fost luați și, deci, la sosire nu mai am de plată nimic.

Mi-a răspuns că nu este așa, că suma, deși eu nu o văd, nu a intrat în contul lor, cardul fiind doar preautorizat, suma folosind drept garanție penru rezervarea mea.

Mi-a mai spus că obligația mea, conform termenilor rezervării, este să plătesc cash la proprietate. Asta în mai multe schimburi de e-mailuri, căci nici mie nu mi-a picat bine gestul lor.

Am convenit să demareze acțiunea astfel încât până la check-out să am banii înapoi în cont, cel puțin așa ne-am înțeles în final.

EVALUAȚI:[punctaj crt: 50 PMA (std) + 1400 PMA (2 voturi)]

RoxanaGRSPA[Iaşi][16.08.17 15:53]

@PISICAANA: Dacă scrie pe rezervare că "proprietatea își rezervă dreptul de a bloca temporar o sumă anterior sosirii" (fără să specifice cât înseamnă temporar, de când până când și cât e suma etc), cred că vorbești singură, booking nu se va băga. Singura sansă este să anulezi rezervarea și dacă nu-ți deblocheaza suma, abia atunci poți trata cu booking.

Practic, sunt două lucruri care se bat cap în cap pe rezervarea aia: că nu cer avans, dar își rezervă dreptul de a bloca o sumă pe card.

Toată corespondența pe care o faci pe email cu hotelul să dai CC și la booking, ca să stie și ei cum evoluează cazul.

Verifică-ți și celelalte rezervări să nu mai ai astfel de clauze pe ele. Eu nu accept niciodată asemenea clauze, indiferent cât de avantajoasă pare că e respectiva rezervare, dar aici fiecare procedează după cum crede sau își permite să țină bani blocați.

EVALUAȚI:[punctaj crt: 50 PMA (std) + 1400 PMA (2 voturi)]

  • AFIȘATE rsp [1-10] — din total 37 răspunsuri la această solicitare
  • Sunteți NELOGAT (neautentificat) -- pagina vă este afișată din cache, versiunea din 17.02.19 -- 20:18:54 (acest segment de cache se va actualiza în 18.02 04:18:54)

    Pentru a accesa versiunea curentă, actualizată „la secundă”: rog logați-vă — folosiți meniul „VIZITATOR” sus-dreapta;
    • Dacă nu aveți un cont AmFostAcolo, vă puteți crea unulCONT NOU

    SCRIE UN RĂSPUNS

    Doar utilizatorii autentificați (logați) pot răspunde.
    • Aveți deja un cont AFA? — logați-vă (autentificați-vă)
    • Nu aveți încă un cont AFA? — vă puteți crea unul în 10 sec
    Puteți folosi meniul „VIZITATOR” (vezi dreapta-sus) — atât pentru LOGARE cât și pentru CONT NOU

    Abonament

  • NU sunteți abonat/ă la acest fir de discutie - [NU primiți înștiințări când se scrie un răspuns]
    • SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre
    [+] GRUP discuții AFA pe FB — neoficial, "al mariei55"
  • AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

  • [C] Copyright 2008-2019 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată

    pagină generată în 0.0929050445557 sec