ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 11.12.2011
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Târgu Mureș
ÎNSCRIS: 28.03.10
STATUS: AUGUSTUS
DATE SEJUR
MAR-2009
DURATA: 1 zile
single
1 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
DISTRACŢ. / RELAXARE:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
90.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 5 MIN

Povestea “argilei albastre de Râciu”

Ilustrație video-muzicală
TIPĂREȘTE

V-ati fi inchipuit vreodata ca un deal de lut sa devina o atractie turistica nationala?

Eu nu!

LEGENDA

A fost odata demult, demult, in satul Râciu, aflat la vreo 20 de Km de orasul Tg. Mures, un olar destoinic. La marginea satului se inalta un imens deal de argila galbena, pe terenul unui satean, numit Petre Gârbu. Om bun la suflet, . Gârbu ii lăsă pe toti satenii sa ia argilă de pe “moşia sa”.

Olarul cel tânăr era un baiat simplu dar bun si generos si mai vindea oale si pe datorie. Era vorbăreţ si asculta mereu cu rabdare necazurile fiecaruia. Si-a construit o baracă lângă dealul de argilă, căci nea’ Gârbu era un om milos. Intr-o zi insa un om ii zise olarului ca nu e prea bine să-ţi deschizi sufletul tuturor, căci nu stii niciodata cu cine ai de-a face. Olarul căzu pe gânduri. Hotărî să-şi închida sufletul intr-un vas de lut si sa-l sigileze cu ceară. Tot ce avea el mai bun in inima sa, sinceritatea, generozitatea, cinstea, iubirea de oameni, erau acum inchise la loc sigur. Dar, din acel moment, din ce in ce mai putini clienti îi trecură pragul. “Oare de ce? ”, se intrebă modelatorul nostru in lut, căci oalele sale erau cele mai frumoase din ţară. Si, cum un necaz nu vine niciodata singur, intr-o dimineata, olarul îşi vazu şi ulciorul spart…. “poate, pisica, din greseala, isi spuse el ”, Vazând insa cioburile, simti deodata că necuprinsul si deznadejdea îl învăluie…

Veni si iarna, era ajunul Crăciunului. Un moşneag, bătrân, bătrân, mai bătrân decât Timpul însusi, îi batu in poartă. Bătrânul era inghetat de frig. Olarul, il primi in casă, îl aseză lângă cămin si ii dădu sa bea o ulcică cu vin cald. Bătrânul îi multumi si plecă. Trecu si Craciunul si veni Anul Nou. Oamenii isi faceau cadouri unul altuia, era sarbatoare, toata lumea era plina de bucurie doar el, tânărul olar, nu primi nici un cadou de la nimeni. Era orfan, el n-avea familie, familia lui erau clienţii săi din atelier, dar acum, acestia erau ocupati fiecare cu treburile de sfarsit de an. Deodata in colţul atelierului observă ceva…era un mic ulcior diform, plin de lipituri…il privi cu atentie…lângă el, pe-un colt de hartie stateau scrise cateva randuri “Acesta e ulciorul tău spart... în timp ce tu-mi turnai vinul in pahar, am mai gasit un ciob de lut pe jos…mi-a fost de-ajuns…in ciob mai rămăseseră două picături din sufletul tău…Bunătatea si Speranţa…impreuna cu ele, am reusit sa-ti refac lăcaşul in care ti-ai zăvorât sufletul…păstrează ulciorul de-acum incolo cu sfinţenie, dar lasă-l deschis, nu-l mai astupa cu ceară…”

Vremea trecu, zilele se facura saptamani, saptamanile, luni, lunile, ani si anii decenii, vremea trece repede, "precum un vis frumos de tinerete pintre-al anilor galop sau precum un fir de nisip aurit ce cade fara de intoarcere in clepsidra vietii, ”. Clientii incepura incet-incet, sa revina iarasi pe la atelierul olarului. Păţania cu mosneagul, o află fiecare om din sat, toti îl ascultau pe olar cu mare atentie “oare cine-a fost acel bătrân cu barba până-n pământ? ”…Nimeni n-a gasit insa sa-i dea vreun raspuns olarului, până cand un copil îi sopti ceva la ureche, ”nene olarule, daca bătrânul n-avea o desagă mare si plina cu jucarii in spinare si n-a coborat dintr-o sanie trasa de doi reni, să ştii că acel om n-a putut sa fie decat Bunul Dumnezeu…

ADEVAR

Povestea argilei nu se termina aici. Unii sateni din Râciu, auzind cele întâmplate, i-au dat crezare copilului si chiar l-au sfătuit pe Petre Gârbu să sape mai adânc în dealul de argilă. Oare acel lut n-a fost si el cumva binecuvantat de Dumnezeu? Poate că sub el se ascunde o comoară.

Zis si facut! La adâncimea de 6 metri, intr-adevar, culoarea argilei s-a schimbat. Din galben in albastru. Argila albastră este cea mai valoroasa argila de pe pământ. Vindecă o multime de boli. Marile vedete de la Hollywood, o folosesc pentru a-si mineraliza si catifela tenul. Argila albastra contine 41 de elemente chimice. Fiecare element ajuta la ceva. Argila se inghite, de unge, se foloseste sub forma de impachetari, cataplasme sau se adauga in apa pentru baie. Depozitul subteran de la Râciu a fost estimat la 100.000 de tone. Din momentul descoperirii lui, din anul 2005, multi oameni de afaceri si firme sau simpli curiosi l-au vizitat pe Petre Gârbu. Argila albastră de Râciu are cea mai completa compozitie din Europa, doar in Tibet se mai găseste una similara, (compozitie PC 10,6%, SiO2 50,68%, Al2O3 17,23%, Fe2O3 6,10%, CaO 7,07%, MgO 3,45%, K2O 0,90%, TiO2 0,82%, CaCO3 11,71% si multe alte microelemente). Se pare că epoca medicamentelor cu continut integral chimic, se apropie de apus, medicamentele ecologice, pe bază de plante sau argilă, le vor lua locul. Măştile cosmetice clasice si cremele de frumusete, sunt scumpe si produc alergii, cele pa bază de argila sau plante, nu. In final, Petre Gârbu a acceptat. ca farmacia Bioplant si alte cateva farmacii naturiste din Tg. Mures, sa ambaleze si sa vândă argila albastră.

Orice legendă ascunde in strafundurile ei, si un sâmbure de adevăr.

Dealul de argila albastră de la Râciu a ajuns un loc de pelerinaj si o atractie turistică “number one”, a judetului Mureş.

Dorgo

@Web, te rog, mersi http://www.youtube.com/watch? v=k_JI8873AVc


[fb]
---
Trimis de dorgo in 11.12.11 14:33:15
Validat / Publicat: 11.12.11 18:28:56
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în [ALTE ZONE]. A mai fost în/la: cam peste tot
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 11265 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

25 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (dorgo); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA simbolic articolul - VĂ PLACE? [doar simbolic; articolul NU are PMA std]
PUNCTAJ CRT: 0 PMA (std) PLUS 3 PMA (din 11 voturi)
NOTĂ: Acest articol nu beneficiază de punctajul standard acordat automat.

ECOURI la acest articol

25 ecouri scrise, până acum

webmaster10
[11.12.11 16:09:23]
»

Atasat videoclipul propus

webmaster0
[11.12.11 18:26:59]
»

Articolul prezintă o "atracţie turistică" nu prea... atractivă, în opinia noastră.

Drept pentru care se publică fără PMA standard.

dorgoAUTOR REVIEW
[11.12.11 18:57:30]
»

@Webmaster0, nu-i bai, ai dreptate, doar femeile, cu nevoi cosmetice si bolnavii ce-au incredere in terapia naturista sunt turistii habituali ai acestui colt argilos din natura... maine pun un restaurant...

Costi
[11.12.11 19:36:37]
»

@dorgo

...compozitie PC 10,6%, SiO2 50,68%, Al2O3 17,23%, Fe2O3 6,10%, CaO 7,07%, MgO 3,45%, K2O 0,90%, TiO2 0,82%, CaCO3 11,71% si multe alte microelemente...

Trebuie să-ţi spun că şi un elev de clasa a VII-a, adică un începător în ale chimiei, ştie că toate lucrurile alea de le-ai enumerat nu sunt deloc elemente (care se mai numesc şi substanţe simple), ci substanţe compuse, pentru că s-au format din compunerea a două sau mai multe elemente.

Mai departe, spui aşa:

... epoca medicamentelor cu continut integral chimic...

Păi, medicamentele sunt un amestec de substanţe, adică au un conţinut integral chimic!

Probabil, ce ai vrut să spui, este că "epoca medicamentelor de sinteză, se apropie de apus, medicamentele ecologice, pe bază de plante sau argilă, le vor lua locul"

Sunt contrariat... la Medicină la Cluj nu s-a făcut chimie?

Apoi, toată apologia asta pentru argilă, care, deşi nu conţine substanţe organice, este privită de unii ca un panaceu, mi se pare cel puţin deplasată, dacă nu chiar reclamă mascată.

Ca să fiu mai direct, te-aş întreba moromeţian: Pe ce te bazezi?

În fine, cum vine chestia asta cu

Un moşneag, bătrân, bătrân...

?

E din aceeaşi categorie cu: a aduce aportul, a avansa înainte, concluzie finală, caligrafie frumoasă, a cere o solicitare şi multe altele. Este cumva o licenţă poetică?

În concluzie (finală, desigur ) am o nelămurire: 50 lei, trecuţi la rubrica PREŢ SEJUR reprezintă preţul pachetului de argilă pe care l-ai cumpărat de la farmacia Bioplant?

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][6 voturi]
Qvadratvus
[11.12.11 22:12:31]
»

Microelemente: elemente chimice cu rol biologic indispensabile organismelor vii și care se găsesc în organisme într-o concentrație de sub 50 mg/kg greutate corporală.

Macroelemente: echivalentul celor de mai sus dar aflate într-o concentrație în organism de cel puțin 50 mg/kg greutate corporală.

Chimic: Care aparține chimiei, privitor la chimie sau care utilizează substanțe și metode din domeniul chimiei.

Costișor, iete surse accesibilă inclusiv elevilor din clasa a VI-a, aici și aici .

Apropo, baza celor spuse de @ dorgo se regăsește atît într-o experiență profesională de-o viață (asta IMHO este altceva decît preferințele personale ...) cît și în exemple pe care le poți găsi numai ducîndu-te în prima farmacie care îți iese în cale. De exemplu preparatul Smecta - sursă aici .

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
santana*
[11.12.11 22:13:39]
»

Ca să fiu mai direct, te-aş întreba moromeţian: Pe ce te bazezi?

:

Dom profesor, întrebarea nu e chiar moromeţiană, e... pariziană. Vă pun "Delirul" la dispoziţie drept probă la un eventual proces. )))

Salutări tuturor!

Qvadratvus
[11.12.11 22:53:46]
»

Un alt lucru pe care se bazează @dorgo este reprezentat de noile tendințe ale sectorului Pharma, recte apariția în ultimii 10 - 15 ani a unor tipuri de medicamente care folosesc structuri moleculare similare ca efect cu cele care au în organisme diverse roluri. Mă rog, @dorgo poate că nu a exprimat în articol ideea acestor tendințe într-un mod foarte fericit (probabil formulări mai elaborate desprinse de ideea activității economice desfășurată acolo ar fi fost alternative pertinente), dar asta nu schimbă datele fundamentale ale problemei...

P.S. No offence ...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
Costi
[11.12.11 22:58:46]
»

@Qvadratvus

O vorbă înţeleaptă spune: "Dacă tăceai, filozof rămâneai!"

Aşa, nu pot altceva decât să-ţi spun că e valabilă şi pentru tine chestia cu chimia.

Nu şi aia cu pleonasmele!

@santana

Ba e moromeţiană, pentru că nu pot spune "Marin-Prediană"!

Qvadratvus
[11.12.11 23:05:55]
»

Cînd nu avem ce spune altceva fiindcă de fapt nu ne pricepem dar vrem să părem că ne-am pricepe, ne legăm de gramatică și definiții...

De fapt problema rw stă într-o preluare de date mai puțin trecută prin filtrul personal...

P.S. Asta nu schimbă faptul că obiectivul respectiv există, cu toate atributele lui mai mult sau mai puțin corect evidențiate în rw...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
gheisa
[11.12.11 23:19:04]
»

@dorgo:

maine pun un restaurant...

eu zic sa insistati pe un review cu o manastire, ca vad ca e sezonul si lumea le citeste. La ala sigur veti avea votul meu.

dorgoAUTOR REVIEW
[12.12.11 05:43:19]
»

@gheisa... am ami scris... dac-as fi luat toate cele 2500 de biserici si manastiri din tara, as fi acum numbar ZERO, nu "one"... eu incerc sa aduc in fiecare review ceva nou, spre exemplu azi, ma duc la Reghin si iau masa la Padurea Rotunda (Hotel Marion), rotunda? (se vede doar din avion ca e ca un platou de servit parjituri)... da, acel loc, se presupune c-a fost locul de aterizare al OZN-urilor din judetul Mures cu sute de ani in urma (vezi fenomenul Nazca)

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
dorgoAUTOR REVIEW
[12.12.11 06:24:23]
»

@Costi... @santana

Am copiat acum de pe internet compozitia in elemente chimice si unele microelemente, ale argilei

Argila se numeste Azzurra

(articol Posted on aprilie 6,2010)

Compozitie:

Minerale: Calciu, Magneziu, Potasiu, Fier, Siliciu, Sulf, Titan, Sodiu, Clor, Aluminiu.

Oligoelemente: Mangan, Cupru, Iod, Seleniu, Crom, Molibden, Fosfor, Germaniu, Zinc, Argint, Brom, Vanadiu, Rubidiu, Borul si alte oligoelemente;

În total Argila Albastră Untoasa de Râciu- Azzurra- are in componenta nu mai puţin de 41 de minerale si oligoelemente, fiind în acest moment, datorită acestui conţinut ridicat de minerale, cu adevărat unică. Capacitatea de a trata multe afecţiuni, chiar combinate, vine din această fericită compoziţie de elemente vitale pentru organismul uman. Dar să ne explicăm:

Macromineralele si oligoelementele sunt esentiale pentru viata, participand la numeroase procese biochimice in care isi potenteza reciproc efectul. Deoarece nu actioneaza individual, ci impreuna, orice deficienta a unuia sau a mai multora din aceste elemente poate afecta mai multe procese metabolice deodata, ducand la dereglari si la instalarea bolilor. Dintre oligoelemente (zinc, mangan, seleniu, crom, molibden), organismul utilizeaza doar a mia sau a milionimea parte dintr-un gram, in timp ce macromineralele (calciu, magneziu, potasiu, fierul, postasiul. etc) sunt necesare in cantitati mai mari. Insa ambele grupe de substante sunt indispensabile pentru mentinerea sanatatii.

...

Argintul e antibiotic natural, Fierul-antianemic, Potasiul-ajuta activitatea inimii si cea a schimburilor celulare, Calciul-reface sistem osos, contractia musculara, Magneziul, - ajuta sistemul nervos, Seleniu-antidepresiv, Natriul-metabolismul celular, Clorul reface acidului clorhidric din stomac, Sulful reface structura pielii si a insulinei pancreatice, Cu, Zn, Mo, - ajuta procesele redox celuare si detoxifierea organismului, etc, etc, etc...

@Costi, intra pe"google" la "argila albastra de Raciu" si vei vedea vreo 30 de postari, iclusiv studiile facute de forurile stiintifice romanesti... nici un medicament nu are voia sa patrunda in farmacii, decat dupa 5 ani iminimum de experimente si utilizare pe cobai... in 2006, cativa medici si farmacisti din Tg Mures m-au contactat pentru a-l distribui sportivilor, fiind un excelent REMINERALIZANT, dar am refuzat, noi avem alte complexe de minerale sombinate care au si Vitamine (Ex. Eurovita, Multimineral-Multivitamin, etc) cu rezultate ce le-am testat deja de un deceniu...

Cat despre cei 50 de lei... Raciul e atat de aproape de Targu Mures, incat atunci cand am pornit roata din spate a masinii din Tg. Mures, cu cea din fata am si ajuns la colina de argila...

Cate depsre scrierea mea literara, aici ai dreptate, Costi... am sa-mi aloc ceva mai mult timp pentru a scrie un review, 20-30 de minute per review nu ajung...

@Web... "a propos", o intrebare tehnica... daca ajungi la 14 voturi negative, primesti superbonusul?

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
santana*
[12.12.11 08:00:26]
»

Of, dom doctor, nu mă băga în chestii care miros urît (să mă ierte dom profesor universitar) că eu sînt setat pe latura ceva mai umanistă a chimiei sau fizicii, spre ruşinea mea, evident.

Deja mă uit în ultimul ecou ca mîţa în calendar sau ca eventualul turist în review-ul de bază.

PS: Azi eram setat pe LOVE, vezi că îmi modifici setările cu astfel de postări. Dacă tot eşti nambăruan, apăi nu cu d-astea, domnule! Altceva: votul cu plus e de la mine, să ştii.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
motaneata
[12.12.11 15:42:01]
»

Sunt “tumefiat”, vorba unui web (care crede ca ii sunt dusman). Apropo, @web…, nu iti sunt dusman, avem uneori pareri diferite, atata tot, asta e frumusetea acestui sait, respecta libertatea de opinie. Daca toti am avea aceeasi parere, aceeasi opinie, ar fi jale, nu am mai avea nici o motivatie de a continua si nici o sansa de a progresa. Prefer sa te contrazic/sa ma contrazici, si sa iasa ceva din lupta noastra, decat sa spunem mereu “Da, da! ”, fara sa ne ascultam, “Da, da! , cu gandul in alta parte.

Sa revin: “sunt tumefiat” citind review-ul de mai sus (si ecoul care-l sustine neconditionat).

Review-ul de mai sus face apologia minunii minunilor, cea mai mare descoperire de la neolitic incoace, darul divin pentru “un baiat simplu, dar bun si generos, …”, “bun in inima sa”, rasplata pentru “sinceritatea, generozitatea, cinstea, iubirea de oameni”.

Da, Doamnelor si Domnilor, este marea descoperire, revolutia medicinii, falimentul industriei farmaceutice mondiale si de aiurea. Investitorii vin valuri, valuri, mai ceva ca la Rosia Montana, pretul pamantului de la Râciu a explodat, este mai scump decat la Ierusalim, nici nu se mai vinde la metru patrat, se vinde la gram, ca aurul.

“Argila albastra”, ca despre aceasta vorbim, vindeca orice, toate bolile cunoscute, cat si pe cele viitoare, face piciorul frumos si tenul pufos, lume- lume, veniti si va minunati! Ce mai,

Argila albastră este cea mai valoroasa argila de pe pământ. Vindecă o multime de boli. Marile vedete de la Hollywood, o folosesc pentru a-si mineraliza si catifela tenul.

Nu sunt baliverne, aveti incredere, v-o spune un doctor, om cu o vasta experienta in balneologie si cu suficiente cunostinte de chimie.

Ascultati aici:

Argila albastră de Râciu are cea mai completa compozitie din Europa, doar in Tibet se mai găseste una similara, (compozitie PC 10,6%, SiO2 50,68%, Al2O3 17,23%, Fe2O3 6,10%, CaO 7,07%, MgO 3,45%, K2O 0,90%, TiO2 0,82%, CaCO3 11,71% si multe alte microelemente).

Avem si reteta secreta a “argilei tamaduitoare. Da, tocmai ati citit-o!

PC 10,6%; SiO2 50,68%; K2O 0,90% si inca vreo 37 de “micro, macro si megaelemente, in total 40 de “oligoelemente”, toate sunt “naturale”, “antibiotice naturale, antianemice, ajuta activitatea inimii si cea a schimburilor celulare, reface sistem osos, contractia musculara, ajuta sistemul nervos, antidepresiv, metabolismul celular, reface acidului clorhidric din stomac, reface structura pielii si a insulinei pancreatice, ajuta procesele redox celuare si detoxifierea organismului”.

Incredibil! Aceasta este perfectiunea! Chimie pura!

Lasand gluma la o parte, ne punem firesc intrebarea: este argila albastra o descoperire miraculoasa sau sarlatanie?

Avand studii aprofundate de chimie (pot proba) am incercat sa inteleg compozitia miraculosului remediu. Sa luam primul “microelement”: PC aflat in proportie de 10,6% in “argila tamaduitoare”. As vrea sa-i intreb pe dl. doctor Dorgo, pe Qvadratvus: ce compus chimic este PC? Care este denumirea acestuia? Exista o asemenea substanta in natura? Poate fi ea sintetizata? Cum? La toate intrebarile de mai sus raspunsul este NU. Il stie si un elev de-a VI-a (cum bine spunea @Costi), P este simbolul chimic al Fosforului, iar C este Carbon. P are valenta 3 fata de H, iar fata de O are valentele 3 si 5, in timp ce C are valenta 4, atat fata de H cat si fata de O. Puteti sa-i spuneti “microelement”, “oligoelement” sau cum vreti, PC nu exista! Cum puteti sa sustineti si sa promovati ceva ce nu exista? Care este limita dintre competenta si incompetenta, intr-o asemenea sustinere?

Mai departe: SiO2 (dioxidul de siliciu) care este de fapt peste 50% din “argila miraculoasa”. Este gasit in natura sub forma de cuart, in nisip se gaseste in proportie de 96%, se foloseste in industrie, inclusiv in cea alimentara, (aditiv si emulgator) Atentie: - Dioxidul de siliciu (E 551) face parte din cateoria E-urilor suspecte http://www.topsanatate.ro/euri.php? action=cauta&e=E551). Este recunoscut ca aditiv (E) prin ORDINUL nr. 53 din 7 martie 2011, emis de Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, fiind publicat în Monitorul Oficial cu nr. 172 din 10 martie 2011. Ca urmare: nu se recomanda inghitirea dioxidului de siliciu. Dl Doctor Dorgo, dumneavoastra ne recomandati sa inghitim asa ceva cu lingura?

As putea continua cu oxidul de potasiu, cu oxidul feric si asa mai departe. Toti oxizii sunt substante chimice arhicunoscute, banale chiar, unele toxice. Nu exista studii care sa demonstreze cum niste oxizi ar revolutiona medicina moderna.

As vrea sa fiu bine inteles: nu il suspectez pe dr. Dorgo de nu stiu ce intentii ascunse. Departe de mine gandul sa il suspectez ca ar fi complice cu sarlatanii. Dansul a luat reteta de mai sus de pe alte saituri si a dezvoltat-o cu talentul lui arhicunoscut intr-ale scrisului. Fiind si medic, i-a dat o forma plauzibila. Demonstratia lui este insa departe de rigoarea stiintifica si aduce mai degraba cu improvizatia unui ziarist incepator in cautare de senzational.

Din nefericire, un asemenea articol poate naste sperante desarte de “vindecari miraculoase’ in mintea si sufletul multor oameni disperati. Exista boli grave, bolnavi incurabili, oameni si familii distruse, suflete muribunde care-si leaga sperantele de viata de tot felul de tratamente asa zis “naturiste” neverificate stiintific, solutii, ceaiuri, pietre, magneti, potiuni. Unii dintre acestia nici nu se mai duc la doctor, iau “tratamentele” din auzite, sau din reviste obscure. Altii, internati in spitale in forme grave, macinati de chinuri cumplite, arunca medicamentele primite, dar au in noptiere sticlute si cutiute cu ceaiuri si pomezi, pe care le iau plini de sperante.

Medicina “naturista” este noua religie a oamenilor disperati. Nu spun ca unele ceaiuri sau extracte de plante nu pot fi utile in medicina alternativa, dar de aici si pana la a sustine ca te vindeci miraculous daca “mananci lut”, sau “bei supa de argila” este cale lunga. Asemenea “tratamente” amintesc de “spiralele” cu indivizi “infierbantati” care se “integrau in absolut” bandu-si urina. Este trist cand asemenea bazaconii sunt sustinute de doctori cu diploma.

Imi cer scuze pentru acest ecou atat de lung. Nu este un flame, nu este off topic. Nu am vrut sa ofensez pe nimeni. Am vrut doar sa prezint “o alta opinie” in legatura cu subiectul in cauza.

P. S. Zilele trecute am pierdut un foarte bun prieten. A murit cu speranta ca “ceaiurile” si “potiunile” pe care le lua cu regularitate il vor face bine. Unele dintre ele erau pe baza de “argila de Râciu”.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][9 voturi]
Qvadratvus
[12.12.11 22:43:04]
»

La urma urmei începe să devină plictisitor... nu văd la nimeni pe aici ideea de a fi integral obiectiv ca și scop în sine (sincer, retrospectiv nici măcar la mine nu o zăresc...), ceea ce cu siguranță este o greșeală. Subiectul principal al rewiewului și al comentariilor la acesta este se pare - pînă la urmă - de fapt controversa. Tehnic vorbind subiectul rw este de fapt un zăcămînt oarecare...

Pe vremea Împușcatului vizitam ca pionieri ce ne aflam cîte o fabrică, astăzi tinerii cercetași pot de exemplu vizita exploatarea de la Râciu, în lipsă de exploatări rentabile...

Nu susțin de nici o culoare ideea de panaceu și sincer mi se pare o mare tîmpenie, dar asta nu înseamnă că nu poți găsi în jur uneori ajutor de la soluții mai puțin aparent ortodoxe.

Există mai multe tipuri de religie, una dintre acestea este aceea de a crede că pentru orice poți găsi leacul potrivit într-o structură. O altă religie se bazează pe credința că de la știință la aplicarea acesteia în practica vieții de zi cu zi elementul uman nu-și aduce generosul aport de hazard și incertitudine.

Structura umană nu este suma tuturor proprietăților ci mai mult decît atît.

Pe măsură ce cunosc mai mult îmi dau seama că pretențiile mele de cunoaștere sunt insignifiante în raport cu suma tururor cunoștințelor...

Aceste fiind zise sper să mă pot de aici înainte limita la banale obiective turistice, este mut mai recomfortant și cu mult mai util...

Cît despre pretențiile sectoruluii Pharma, rămîn un în continuiare un fan al bătrînilor care cînd recomandau un al treilea preparat medicamentos în schemă se pare că pacientul era deja aproape de ideea de Dincolo...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
dorgoAUTOR REVIEW
[13.12.11 22:15:10]
»

@motaneata... daca esti chimist... iata ce zic concetatenii tai cercetatori...

"In conformitate cu testele efectuate de Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Bioresurse Alimentare - IBA Bucuresti se atesta utilizarea Argilei Albastre de Raciu ca si supliment alimentar. Calitatea rezultatelor analitice este verificata si demonstrata prin acreditarea RENAR si participarea in Programul International de Testare a Competentei Laboratoarelor, coordonat de catre FERA, lider mondial in organizarea testelor de competenta.

Analizele efectuate de Institutul National de Recuperare, Medicina Fizica si Balneoclimatologie, Directia de Sanatate Publica Mures, Centrul de Sanatate Publica Tirgu-Mures si Institutul de Cercetari si Proiectari Miniere MINESA din Cluj Napoca, arata ca Argila Albastra de Raciu are in componenta nu mai putin de 41 de minerale si oligoelemente, fiind in acest moment, datorita acestui continut ridicat de minerale, cu adevarat unica.

Dintre componentele Argilei Albastre de Raciu amintim:

- Minerale: calciu, magneziu, potasiu, fier, siliciu, sulf, titan, sodiu, clor, aluminiu.

- Oligoelemente: mangan, cupru, iod, seleniu, crom, molibden, fosfor, germaniu, zinc, argint, brom, vanadiu, rubidiu, bor?

CONCLUZIE

Eu cred ca Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Bioresurse Alimentare - IBA Bucuresti te-a cam tras in piept... zau, @motaneata, imi pare rau pt. tine...

Daca e sa-i cotonogim cu argumente stiintifice, sa stii ca vin si eu cu tine... dar... se pare din start ca tu nu vezi padurea din cauza copacilor... review-ul se referea la o poveste de suflet... ca suntem in luna decembrie si s-apropie sarbatorile, chestia cu argila era doar de decor... tu nu vezi ca eu nu mai scriu decat review-uri usoare, cu colinde? ... si legenda cu ulcioru', cine crezi tu c-a inventat-o? ... poporu'?

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
Qvadratvus
[13.12.11 23:12:19]
»

Cu IBA, INRMFB, DSP Mureș, CESP Tg. Mureș, ICPM MINESA Cluj e (oarecum) în regulă (nu intru în... detalii despre cum se fac anumite avizări sau buletine de analiză...), ce nu e în regulă (totuși...) este preluarea nediscriminativă de pe Net (nu ziceți că nu-i așa...) a unei mulțimi de afirmații de tip general și cu conținut vag, avînd suport concret minimalist sau cvasiinexistent. Nu de alta @Dorgo, dar o idee se poate totuși ușor compromite prezentînd-o neprofesionist... Dovadă reacțiile de mai sus (care majoritatea lor numai nesusținute nu sunt...). Crăciun sau nu, dacă se face ziaristică măcar trebuie documentate pertinent afirmațiile și trebuie făcut asta în mod profesionist ...in my humble opinion...

La urma urmei chiar și acest site, principial folosește documentarea obiectivă la fața locului ca resursă principală. Rewiewul din păcate se înscrie însă cu succes la tema "Evaluare noi controverse", în nici un caz la secțiunea "Turism".

P.S. IBA în acest caz nu trage în piept pe nimeni, doar constată.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][2 voturi]
motaneata
[14.12.11 00:52:21]
»

@dorgo, ce am avut de spus, eu am spus. Daca ai inteles ceva, bine. Daca nu, n-am nci o vina.

Din respect pentru cititorii care cauta informatii turistice, eu ma opresc aici cu controversa. Tu nu ai decat sa vinzi in continuare lut la pachetele, noi nu asta cautam pe AFA.

@Qvadratvus, apreciez luciditatea si decenta din ultimul tau ecou. Pot sa spun ca am invatat ceva.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
Qvadratvus
[14.12.11 02:50:07]
»

Cîteva informații depre avizele Institutului de Bioresurse Alimentare aici.

Definiții:

- Ordinul 1214/2003 pentru aprobarea normelor privind suplimentele alimentare:

Articolul 2 - definitie: sunt produse alimentare = surse importante de nutrienţi (vitamine şi minerale) sau alte substanţe cu efect nutriţional sau fiziologic, separate sau în combinaţie, comercializate sub formă de doză, cum ar fi: capsule, pastile, tablete, pilule şi alte forme similare, pachete de pulbere, fiole cu lichid, sticle cu picurător şi alte forme asemanatoare de preparate lichide sau pulberi destinate consumului în cantităţi mici, măsurabile

-• scop: sa completeze dieta normală

Articolul 3: tot suplimente sunt şi urmatoarele: proteine pure sau sub formă de izolate proteice, aminoacizi şi amestecuri de aminoacizi, lipide alimentare, fosfolipide până la cantitatea de fosfor de 1g/zi, fibre alimentare până la 24g/zi, produse parabiotice

-MEDICAMÉNT, medicamente, s. n. Substanţă naturală sau de sinteză utilizată pentru a vindeca, a ameliora sau a preveni o boală; doctorie, leac, medicină. Sursa: DEX '98

-PANACÉU, panacee, s. n. Medicament despre care se credea odinioară că vindecă orice boală. fig. Remediu contra tuturor relelor; soluție salvatoare în orice situație; leac, remediu universal.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][2 voturi]
dorgoAUTOR REVIEW
[14.12.11 05:02:01]
»

@@vadratvs... ai perfecta dreptate... eu n-am incredere in argila, dar odata si-o data ea ne va invalui din toate directiile, trebuis-o acceptam, din lut am fost creati si-n lut ne vom preschimba... argila, dupa cum am invatat noi, e-un amestec de silicati si minerale, care au rol antiacid... "cand te arde stomacul, daca iei niste antiacide ce contin silicati de aluminiu, arsura diminua", apoi, ca mineralizant, o fi el bun, dar sportivii nu inghit usor un pamant sec chiar daca li-l dau amestecat cu Cinzano, si apoi in cosmetica... efectul e probabil mineralizant si detoxifiant pentru piele, argila fiind hidrofila, absoarbe din piele apa si odata cu ea impuritatile ei...

La fata locului am fost dar n-ai ce vedea, - doar o fabricuta, (plus ca e o proprietate privata-"no photos"), e-o intreprindere romano-franceza care marunteste si ambaleaza argila in niste cutii albastre de-ti iau ochii si care te vindeca doar cand le vezi, si gurile rele zic ca 75% din afacere e-a fimei si 25% a proprietarului dealului...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
balasa violeta
[16.12.11 11:43:00]
»

Povestea e frumoasa dar efectele complet dezastruoase.

Cu opt ani in urma, mama mea, avea vena porta infundata, de aici varice esofagine, o hepatita C si numai 62 ani. Specialistii de la Fundeni, reusisera sa o stabilizeze si aveam sperante ca totul este spre bine. Acasa, mama la sfatul unei vecine, a luat zilnic de la farmacie "miraculosul" lut. Eu nu am stiut, am aflat cand am ajuns iar la Fundeni iar medicii ne-au intrebat ce am facut de am ajuns la "dezastru". Am fost socata cand mama le-a spus de lut iar ei si-au vazut toata munca in zadar.

La disperare, e greu, dar increderea in medici si Dumnezeu sa nu va dispara! Nu-mi face placere sa va spun lucruri personale, dureroase, dar o fac pentru a va convinge ca intotdeauna SPERANTA trebuie sa existe.

Cand era mama la spital, la Fundeni, m-am dus in vizita, ma imprietenisem cu medicii, am fost luata la analize, la urmatoarea vizita, l-au luat si pe sotul meu. Toate analizele de sange perfecte, la ecografia abdominala i-au gasit adenopatii. Medicul de la ecografie m-a trimis dupa medicul care o trata pe mama. Stii... ca domnul are adenopatii? In acelasi timp vine si asistenta si-i da un buletin de analize cu hepatita C. Doamna doctor, balansa mana cu analiza, se uita la celalal medic si se intreba "eu ce fac acum? "

Totul se intampla in decembrie 2002, sotul avea 48 ani, eu 43, doi baieti de 14 si 13 ani. Incotro s-o iau? Sotul a ramas in spital pentru investigatii, mama la un salon, sotul la un salon. De sarbatori a venit acasa, m-a linistit, spunandu-mi ca totul este bine. Pe 15 ianuarie, ne ducem la Bucuresti, cu mama la control si atunci am vazut ce a facut lutul si cu sotul pentru rezultate. Intru la medic si-l intreb ce are sotul meu? Limfom NON-HODGKIN"S. Ce inseamna? Cancer ganglionar st IV. Imi spune ca problema nu e cancerul ci hepatita C. Doamna doctor era cu ficatul iar doctorul cu cancerul. Cladiri separate, medicala si hematologie. Sotul stia ca atunci venisem pentru citostatice, dar nu a vrut sa-mi spuna nimic.

Pe 19 ian, o pierd pe mama.

Ma tot intreb si acum cum e posibil sa ajungi astfel fara nici-un simptom, nu tu oboseala, lipsa pofta de mancare, durere sau altceva? Cine se duce la medic fara sa-l doara ceva? Noi am fost la mama si prietena mea mi-a zis ca nu-i pacat de aparatura asta, sa nu facem si noi niste analize!

Greu! Nu am putut nici sa plang! La tata care o pierduse pe mama, la socrii trecuti de 80 ani, la copii? Greu!

Totul trece, SA AVEM INCREDERE SI CREDINTA, acum este ca intotdeauna, FOARTE BINE! Adevarat este ca am obtinut si doua tratamente de ~ 2miliarde fiecare.

Aveti incredere in medici!

Credeti-ma NU AM DAT BANI! O floare si o cutie de bomboane DA. IN VIATA, SUNT SITUATII CAND NU AI CE FACE CU EI! Deci AJUTA!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][5 voturi]
dorgoAUTOR REVIEW
[16.12.11 19:03:03]
»

@balasa violeta... imi pare rau pentru problemele tale... cancerul, dupa bolile cardiovasculare, ocupa locul II la decese in tara noastra... uneori nu te mai poate ajuta nimic... alteori incerci orice... in domeniu cancerului, cercetarile se fac in 3 schimburi, cu preluarea rezultatelor, de 4 decenii, dar tot nimic... cum reactioneaza oamenii cand afla ca au aceasta boala? ... unii oameni cedeaza psihic, si sfarsitul e aproape, altii insa lupta...

Un baietel din USA avea o tumora canceroasa cat o aluna pe creier. Era vizibila la radiografii, o vazuse si el, o si localizase in spatiu. Ii placeau mult filmele SF, mai ales Razboiul Stelelor... si-a imaginat ca tumora este planeta "celui rau", adica Lord Vader iar rachetele lui Luke Skywalker, erau "cei buni", prietenii lui. A inceput un razboi personal si tenace, bombardand tumora cu "fazer"ele navelor prietene. Totul se petrecea doar in inamginatia lui. Dupa un timp tumora a disparut.

In urma cu ceva timp, Rudolf Breuss a scris cartea "Cum sa invingi toate formele de cancer". Cura Breuss consta intr-o "zeama de legume" (in special suc de morcovi), apa minerala, mult ceai de salvie, putin orez inmuiat in apa. Atat. Timp de 21-30 de zile. Greu de suportat! Proteine si glucide, ZERO. Trecerea de la o alimentatie la alta se face treptat. Multi bolnavi de cancer s-au vindecat. De Ce? Cancerul e o inmultire haotica a unui grup de celule mari consumatoare de proteine si glucide. Daca tu nu le mai dai "de mancare" ci doar ceai, cereale si legume, cancerul moare, dar organismul uman, poate supravietui. Breuss a scris si o carte "Cuma sa invingi toate formele de cancer". O carte utila.

Prin anii '90 aveam si un cabinet de medicina naturista... un acupuncturist, un reflexoterapeut, un fitoterapeut... n-a mers!... era prematur... farmaciile s-au opus... vanzarea la medicamentele lor a diminuat... apoi a aparut Domi, un bioenergoterapeut, care primise de la Bucuresti un certificat de la Institutul de Biosinergetica, cica ar avea o raza energetica de 17 m. L-am primit la cabinet... dar mi-am auzit vorbe... apoi si-a deschis el unul privat... avea si 100 de pacienti pe zi... ce facea Domi? ... in timp ce el trata oamenii prin "pase", le soptea cateva cuvinte de incurajare "voi invinge boala, ma simt bine, din ce in ce mai bine, etc (inductie psihica pozitiva)... aceste cuvinte trebuiau repetate si acasa... era ca o rugaciune... fiecare pacient aducea cu el o sticla cu apa pentru a fi "energizata"... L-am urmarit pe Domi o vreme... eram curios... o pacienta tanara avea un chist hepatic cat o minge de ping-pong, confirmat la ecografie... doamna B, om de afaceri prosper din oras... a urmat 30 de zile de terapie... ii era frica de operatie... dupa o luna de terapie a repetat ecografia... chistul a disparut, in urma lui a a ramas o mica cicatrice... doamna B e convinsa si azi ca apa a scapat-o de chist... eu n-am crezut nimic din toate acestea dar... creierul poate fi inselat!!... daca dai de-un psiho-terapeut bun, care te convinge ca un anumit lucru te va vindeca, "maria-sa" creierul "inselat", incepe sa dea niste ordine, mobilizeaza energii, susbstante cunoscute si necunoscute si lupta imptriva raului... credinta si lupta uneori fac minuni...

Cancerul apare si pe fondul scaderii imunitatii organismului (stress, tutun, sedentarsim, alcool, radiatii, etc.)... dupa explozia de la Cenobal, s-au dublat numarul de cancere din tara, acum ele au revenit la un procent normal...

Asa e si cu argila de Raciu care, are 3 efecte "mari si late"... antiacid, mineralizant si adjuvant in cosmetica... dar daca vei gasi terapeutul care te va convinge ca aceasta, sau sucul de Noni, sau Aloe Vera, sau picaturile Beres, sau plantele Sanda Faur, sau... sau... sau... te scapa de o boala grava, s-ar putea sa te vindeci.

Un lucru mi s-a parut mie interesant la cabinetul lui Domi, avea doar pacienti care erau etichetati ca "pierduti" sau care n-au avut nici un rezultat prin terapia clasica, bazata pe pastile si injectii.

Si-n defintiv, omul trebuie sa lupte pana in ultima clipa...

O lupta-i viata

Deci te lupta

Cu dragoste de ea cu dor

Oricare-ar fi sfarsitul luptei,

Sa stai luptand, caci esti dator.

Traiesc acei ce vor sa lupte,

Iar cei fricosi se plang si mor.

De-i vezi murind, sa-i lasi sa moara,

Caci moartea e menirea lor.

(G. Cosbuc-Lupta vietii)

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][2 voturi]
Qvadratvus
[16.12.11 23:41:03]
»

Un baietel din USA avea o tumora canceroasa cat o aluna pe creier. Era vizibila la radiografii

‘s curios cum se vede materia cerebrală pe radiografii... (eu aveam senzația că nu se vede, dar probabil mă înșel...)

Cancerul e o inmultire haotica a unui grup de celule mari consumatoare de proteine si glucide. Daca tu nu le mai dai "de mancare" ci doar ceai, cereale si legume, cancerul moare, dar organismul uman, poate supravietui.

Io am auzit că celulele alea mănîncă în continuare din tainul celorlalte arătînd un total dispreț față de genul acesta de gîndire … (bașca faptul că metabolic vorbind un organism animal căruia îi lipsesc anumite tipuri de aport alimentar, folosește căi alternative de a suplini o bună bucată de timp ceea ce lipsește, evident în defavoarea programată a diverse organe și sisteme ….), dar cu siguranță sunt un neștiutor. În plus răii ăia de mi-au spus treaba asta (se numesc biochimiști - oare ce-o mai fi însemnînd și asta ? ...) mi-au șoptit ceva și de faptul că cerealele și legumele conțin atît proteine cît și glucide în compoziția lor.

o pacienta tanara avea un... cat o minge de ping-pong …. dupa o luna de terapie a repetat ecografia... chistul a disparut

La fel ar fi trebuit să dispară și patalamaua ăluia de dă rezultate scrise la ecografii din ceea ce-și imaginează că zărește…

Și apropo, ‘s curios din nou, oare ce-o fi vrînd să spună unii cînd folosesc termenul de “statistic semnificativ”?

Cancerul apare si pe fondul scaderii imunitatii organismului (stress, tutun, sedentarsim, alcool, radiatii, etc.)... dupa explozia de la Cenobal, s-au dublat numarul de cancere din tara

Totuși, care e legătura dintre argilă și Cernobâl?

P. S. @Dorgo, apreciez multe din articolele scrise despre obiective turistice sau balneare din România, dar discuția ASTA se transformă treptat în ceva halucinant, departe de orice pretenție de profesionalism sau măcar minimă aparență științifică.

În cel mai bun caz încep să suspectez o formă de flaming +/- trolling, așa, de despărțire...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][4 voturi]
dorgoAUTOR REVIEW
[17.12.11 08:23:01]
»

@Qvadratvs draga... tema discutiei e intersanta... ecoul meu era un raspuns la ecoul anterior, si o pledoarie la lupta impotriva cancerului mai ales pentru cei carora li se spune ca "nu mai au nici o sansa"... un ecou pragmatic ce incearca sa dea solutii, nu e doar literatura sterila, forma fara fond, arta pentru arta, nici macar arta cu tendinta sau SF sau poezie.

Subiectul tratat nu era argila, gata, argila s-a terminat! , ea are 3 efecte mari si late, atat. Cea albastra e cea mai buna dintre argile, au zis-o forurile stiintifice, dar efectele argilelor, in general, de orice culoare ar fi ele, sunt limitate.

Tema de raspuns era "Ce e de facut la vremea cand cineva are cancer si toti medicii te-au parasit? ... ". Care e solutia? Abandonul? NU!... ascultam o babuţă care-ti zice... "du-te si ia argila de Raciu sau du-te la Mama Omida, ca-ti trece? ... NU!... mai exista intotdeuana o sansa... ai vazut filmele cu Indiana Jones... sloganul serialului era... "intotdeauna mai exista o sansa!... TU insuti! "... eu am citat 3 cazuri de lupta impotriva unei boli... 1. - autosugestia 2. -dieta Breuss si 3. -bioenergoterapia+sugestia +rugaciunea (credinta legata de un element vindecator)... inca n-ai citit ideile lui Rudolf Breuss... incearca!... au fost lanasate acum 20-25 de ani... dupa ce le citesti, mai putem discuta... acceseaza acest nume "Breuss" pe "Google"...

Raspunsuri tintite

1. Ce face cineva care are cancer si-i spune doctorul... "gata... nu mai putem face nimic pentru tine! "... inghite si doi litri de "apa sfintita pe zi" daca cineva il convinge ca asta il salveaza...

2. -Suntem pe un site popular nu stiintific, degeaba vorbesc eu de tomografii, rezonanta magnetica nucleara (RMN), pt vizualizare unei tumori, e mai simplu sa zic- radiografii, userii inteleg mai bine acest termen... ideea, era... ca poti lupta impotriva raului si-l potii invinge uneori, prin puterea mintii, a gandului pozitiv... iar ideea cea mare a ecoului meu, e SA LUPTI mereu, sa nu te lasi invins niciodata!...

3. -Tot ceea ce se inmulteste in ritm accelerat (celulele canceroase) are nevoie de proteine si glucide si oxigen (in cura Breuss, glucide se dau, prin cereale, dar in cantitati foarte mici, caci altfel al muri si organismul gazda, se dau atat doar cat sa supravietuiasca gazda, dar sa fie insuficiente celuleor ce dorim sa dispara), dar astea trebuie sa le discuti personal cu Herr Breuss... el a venit cu ideea, el stie mai multe... el a salvat cazuri disperate... nu eu... dar a avut si esecuri...

4. -Ecografiile cu chistul au fost facute de o doctorita, medic primar, B. A., dar..., poate e mai bine sa te pun in legatura directa cu doamna B, pacienta cu chistul, si sa discutati in direct, ea mai pastreaza analizele de la eco...

5. - Intre Cernobal si argila exista o legatura, explozia a "ingropat in argila zeci de mii de oameni nevinovati"...

N-ai citit atent articolul anterior despre unelel boli grave, ecoul meu este un raspuns la acesta, adica, pe viitor, omului ii sta in putere, prin credinta si vointa, sa lupte impotriva propriilor sale necazuri si slabiciuni...

Si mai e ceva...romanii au un retard oarecare in a respecta ce zice celalalt... am vorbit si asistat la multe mese rotunde in afara tarii, pe diferite teme... acolo te lasa sa vorbesti... chiar daca spui ceva mai ciudat... ti se respecta opinia... apoi, altcineva isi expune opinia sa... si la urma, gata, se manaca si se bea prieteneste, fiecare fiinda convins, ca si din cea mai slaba discutie, tot vei ramane cu ceva sau macar vei fi stimulat sa verifici, citind, daca ce ai auzit e adevarat sau nu... noi inca nu avem in discutii, un exercitiu democratic...

E greu sa construiesti ceva, e usor sa distrugi... e greu sa te lupti mereu cu carcotasii... e poate mai bine, cand vezi un review prost, sa incerci sa scrii tu altul, mai bun...

E bine mereu sa respecti munca unui user, chiar daca e-o munca cu greseli, intentia lui a fost, fara-ndoiala, nu sa greseasca ci sa ne prezinte cate ceva de pe aceasta frumoasa planeta albastra, casa noastra, a tuturor, caci doar cel care nu scrie nimic, nu greseste niciodata...

cu stima

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
Admin
[17.12.11 10:14:52]
»

Probabil ca nu e clasificata deja, dar exista - vezi (si) cele de mai sus: dependenta de scris. Nu conteaza ce, nu conteaza erorile flagrante, descalificante - la urma urma argumentare, explicarea lor e un prilej numa' bun de satifacere a acestei nevoi...

Fir de discutie inchis - ne scuteste pe toti de o risipa inutila de atentie, energie, timp...

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

Fir de discuție ÎNCHIS - nu se mai pot scrie ECOURI.

[pentru solicitari de redeschidere, scrieti-mi pe Feedback]
Daca ai fost acolo si doreşti sa ne povesteşti experienţa ta: Scrie impresii

Alte impresii din această RUBRICĂAlte locuri de vizitat în județul Mureş:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.067724943161011 sec
    ecranul dvs: 1 x 1