ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 08.07.2015
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 22.04.12
STATUS: TITAN
DATE SEJUR
JUN-2015
DURATA: 1 zile
familie cu copii

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
70.00%
Satisfăcător

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
85.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 7 MIN

O zi in Paris

TIPĂREȘTE URM de aici

Vacanta in Franta din anul 2015 a fost planificata cu cazare in proximitatea Disneyland, la Aparthotel Adagio vezi impresii), de unde sa abordam 3 zile parcurile Disneyland (vezi impresii), 2 zile in Paris. Pentru transferul de cosmar de la aeroportul Charles de Gaulle la hotel am relatat aici (vezi impresii).

Pana la urma am schimbat din mers planurile, lasand Parisul o singura zi de vizitare, cea de a doua care ii era initial acordata a fost reportata pentru Disneyland din dorinta de a le implini dorinta si bucuriile excursia fiind inainte de toate dedicate lor.

Dar acum e randul Parisului…

RATP

In Paris, pe net, la hotelurile Disney se gasesc harti si chiar ghiduri despre Paris si mai ales despre reteaua de transport public din Paris. RATP administreaza 14 linii de metrou, identificate prin numere si statia finala. Este un sistem care pe mine m-a derutat foarte mult pana m-am prins cum stau lucrurile. Eu consider lipsa de inspiratie a francezilor care in loc sa sa identifice prin linii explicite cu numere distincte, dau acelasi numar sau aceiasi litera unei linii de metrou sau de RER care spre capete se ramifica. Alta confuzie este data de faptul ca toate trenurile RER au un nume in loc sa fie trecuta linia sau traseul sau capetele de linie. Astfel ele se numesc ALEX sau VERA sau mai stiu eu cum sic and intra in statie ramai interzis si nu stii daca este trenul in care trebuie sa te urci sau nu. Sa spun si ca exista harti cu schema liniilor de RATP la tot pasul si daca studiezi putin mai in detaliu logica codificarii liniilor si informatiile de pe panouri, ar trebui sa te descurci. O alta dificultate o ridica iesirile din statii si culoarele dintre statiile care comunica. In statiile mari, in nodurile de traseu, exista atat de multe culoare imbarligate incat exista sanse mai sa o iei anapoda sau atentie sporita sa tii directia corecta. La toate astea se adauga aroganta francezilor care sunt destul de scumpi si apatici in a da informatii in alta limba decat limba lor nesuferita. Imi cer scuze fanilor Parisului si celor care ii adora pe francezi dar mie mi s-a reconfirmat aceasta atitudine superioara de care dau dovada francezii, desi multi dintre ei sunt sigur nu fac doi bani.

Referitor la orientarea in Paris, ar putea sa va fie de folos aplicatia “ratp” care se poate descarca din magazinele de aplicatii si care iti prezinta variantele de deplasare intre 2 puncte din Paris.

Transportul public ramane in Paris probabil cea mai viabila optiune de deplasare dar cu conditia sa aveti harti, sa cititi foarte clar informatiile din statii, de pe panouri, sa intelegeti logica identificarii liniilor de transport.

Obiectivele turistice ale Parisului

Parisul are foarte multe de oferit spre vizitare. Eu am plecat la drum cu un ghid imprumutat de 400 pagini despre ce se poate vizita in capital Frantei. Nu ma voi pronunta despre obiective si despre ce ofera Parisul sub acest aspect intrucat am vizitat atat de putin incat ar mai trebui sa revin 400 de zile in Paris sa vad si ceea ce nu am vizitat! Nu voi povesti nici despre anumite obiective vizitate cu 6 ani in urma, amintirile fiind prea vechi.

Traseul nostru

Traseul nostru urma sa fie Catedrala Notre Dame – Tour Eiffel – plimbare pe Sena cu Bateaux Mouches si daca mai ramane timp si mai putem pe lista ar mai fi fost in rezerva (initial pentru ziua a doua) Muzeul de Stiinte Naturale, Sacre Couer, Arcul de Triumf.

Am plecat de la hotel prin Val d Europe despre care am scris aici. Am traversat Piata Toscanei, Galeriile Mallului si dupa 2 km am iesit in partea cealalata a galeriilor (dupa ce am bajbait cautand iesirea spre metrou) la statia de metro Val d Europe, de unde urma sa circulam cu RER A pana in buricul Parisului. Am coborit dupa 13 statii la Chatelet Les Halles. De unde am fi putut sa facem transferal catre M4 care sa ne aduca in proximitatea primului nostrum obiectiv Catedrala Notre Dame. Intrucat am iesit total aiurea de la RER am hotarit sa o luam la pas catre Ile de la Cite, pe insula, unde se gaseste catedrala.

Ile de la Cite este istoria Parisului. Insula de pe Sena nu era decat un sat inapoiat cand Iulius Caesar a ajuns aici in anul 53 iHr. Ulterior aceasta a devenit centrul politic al regilor antici, iar in perioada medieval a ajuns un nucleu religios si juridic... Insula este dominate astazi de imensul Palais de Justice si de Catedrala Notre Dame.

Constructia Notre Dame a fost inceputa de Papa Alexandru al III-lea in 1163, iar constructia a durat 170 de ani. Catedrala este o capodopera gotica amplasata pe locul unui templu roman.

Ajunsi la catedrala am avut ghinion sau noroc, cum vreti sa considerati. Era in plina desfasurare o procesiune grandioasa care se desfaura in fata si in jurul catedralei. Desfasurarea evenimentului putea fi vizualizata pe mai multe ecrane uriase. O multime de oameni asistau la acest moment.

Datorita celor spuse, nu am putut vizita interiorul catedralei nici dup ace s-a terminat procesiunea intrucat organizatorii au hotarit sa tina inchis pana spre dupa amiaza.

Am coborit din nou la metrou, lina RER C ne-a condus dupa 4 statii la statia Champ de Mars, langa Tour Eiffel. E drept ca mai este o bucata de parcurs la pas pe o esplanade, pe malul Senei, si cu cat de apropii de Tour Eiffel trebuie sa sporesti atentia la buzunare datorita unor figuri dubioase care misuna in zona si injura romaneste. La tot pasul intalnesti comercianti care vand pe jos pe plastic sau covorase amintiri, mini turnulete Eiffel, diverse. 5 turnulete se vindeau aici cu 1 eur.

Ajungem la turn. Turnul Eiffel a fost construit initial pentru a ii impresiona pe vizitatorii Expozitiei Mondiale din 1889. Creatorul sau, Gustav Eiffel, a fost criticat vehement de esteii secolului al XIX-lea. Turnul Eiffel a fost cea mai mare (inalta) constructive din lume pana in anul 1931, cand a fost ruducata Empire State Building. Tour Eiffel este simbolul Parisului. Recent acesta a fost renovat si beneficiaza de un sistem de iluminare nou si mult apreciat. G. Eiffel sustinea ca structura complexa a traverselor de fonta stabilizeaza turnul in conditii de vant puternic. Conceptia lui a castigat cu timpul simpatia sau admiratia vizitatorilor.

Cateva date concrete de la fata locului.

Accesul in turn se face fie pe scari fie cu unul din lifturile in numar de 4 care urca pe fiecare picior al constructiei. La momentul vizieti noastre 1 pilon era inchis, alt pilon era deschis pentru cei cu bilete cumparate pe internet (coada cea mai mica, dar totusi coada), iar la ceilalti doi piloni se inghesuiau cei ce doreau sa cumpere bilete pe loc, cum am fost si noi. Coada a durat ceva mai bine de o ora. De la casa de bilete de jos, nu se emiteau bilete decat pentru accesul la nivelul 1 si 2. Intre nivelele 2 si 3 exista alt lift pentru care trebuiau cumparate alte bilete. Nivelul 2 se afla la inaltimea de 115 m, iar nivelul 3 la 276 m. In varf turnul atinge o inaltime de 324 m masurata de la sol. La etajele 1 si 2 exsita si restaurant, iar la etajul 3 esti invitat la o sampanie la preturi ametitoare.

Privelistea din Turnul Eiffel este impresionanta. De aici poti avea vederea panoramica asupra Parisului si poti identifica rand pe rand constructiile reprezentative ale capitalei Frantei. Aglomeratia mare de la etajul 2 facea dificila chiar si captarea de fotografii. Se Spune ca pe vreme cu cer senin de pe platorma de la etajul 3 pe care incap 800 oameni se poate vedea pana la o distanta de 72 km.

Turnul este cu 18 cm mai inalt in zilele calduroase din cauza dilatarii structurii metalice, dar nu are nicioadata un balans mai mare de 7 cm. 1665 trepte sunt de urcat pana in varf.

Dupa ce am coborit din turn, am traversat Sena si ne-am indreptat pe jos ca. 1,5 km pana la statia de plecare a plimbarilor cu vaporasele Bateaux Mouches. Vaporasele pleaca la ore fixate si asigura o plimbare pe Sena in zona principalelor obiective pariziene concentrate pe malurile fluviului. Vapoarele sunt etajate, iar pe nivelul de la parter, exista si un spatiu acoperit. Se asigura ghid inregistrat in mai multe limbi straine pe parcursul plimbarii. Nimerind intr-o zi foarte calduroasa, in care soarele era dogoritor, ne-am asezat la parter pentru aceasta calatorie. Pe malurile Senei multi tineri si nu numai stateau la plaja sau la odihna sau cautau un moment de intimidate (cam greu). Cursa s-a incheiat in acelasi port din care ne-am imbarcat, plimbarea nu presupune statii intermediare pe traseu.

Iesiti la suprafata, ne-am indreptat spre statia Alma-Marceau a liniei M9 de metrou, cu care am parcurs 5 statii pana la Havre Caumartin de unde ne-am indreptat catre statia Auber a RER A, care dupa 14 statii si 40 minute ne aducea in statia Val d Europe si pas pas pas 2 km pana la hotel.


[fb]
---
Trimis de Dan&Ema in 08.07.15 23:48:22
Validat / Publicat: 09.07.15 01:02:10
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în FRANȚA.

VIZUALIZĂRI: 2902 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

1 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Dan&Ema); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P03 Tour Eiffel
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 30350 PMA (din 35 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

1 ecouri scrise, până acum

calincheita
[18.02.18 18:21:27]
»

Bună seara

Oare cât costă un taxi din val d'europe până la aeroportul Beauvais?

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
1 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
calincheita
Alte impresii din această RUBRICĂVacanța / city-break la Paris:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.044970989227295 sec
    ecranul dvs: 1 x 1