Cu ocazia unui weekend petrecut in Tara Fagarasului, la Sambata de Sus, am putut remarca progresul, fie el si destul de lent, in modernizarea infrastructurii rutiere din Ardeal.
Astfel ca, daca pana nu demult drumul national dintre Deva si Sibiu era un adevarat cosmar pentru cei mai multi participanti la trafic, datorita aglomeratiei, acum s-a finalizat autostrada care leaga cele doua mari orase mentionate anterior.
Venind dispre Arad sau Timisoara, inainte de intrarea in Deva exista un sens giratoriu in care se urmeaza iesirea spre Brad (exista indicator si cu A1), se traverseaza podul peste Mures si imediat se intra pe autostrada A1, spre directia Sibiu.
Autostrada este bine construita si amenajata, in opinia mea putand rivaliza cu cea din Ungaria (ma refer la calitatea asfaltului si a amenajarilor gen despartitoare de sens, semne de circulatie). Circulatia destul de intensa, ma chiar gandeam cat de aerisita poate fi soseaua veche. S-au facut si cateva amenajari, gen parcari cu toalete curate si intretinute si se lucra in continuare pe alocuri.
Exista multe descarcari pentru orasele de pe traseu si pentru diferite alte relatii, dar in luna iulie cand am fost eu exista si bucata care inca nu era finalizata, lunga de 22 kilometri, dupa Sebes, intre Cunta si Saliste, unde era deviata circulatia pe vechiul si aglomeratul drum national, urmand ca dupa iesirea din acest sector sa se reintre pe autostrada. Chiar zilele trecute am inteles ca s-a dat in exploatare si acest sector, chiar daca cu limitari de viteza si fara statii de alimentare cu combustibil, astfel ca autostrada este functionala pe toata lungimea.
Soseaua de viteza se termina brusc dupa Sibiu, pe care il ocoleste prin nord ca o sosea de centura, chiar inainte de intersectia cea aglomerata ce desparte drumurile nationale ce duc inspre Brasov si respectiv inspre Valea Oltului.
Cei mai fericiti de punerea in functiune a noii autostrazi au fost cei din municipiul Sebes, localitate sufocata pana acum de circulatie, zgomot si noxe.
Acesti peste 120 de kilometri de autostrada aduc un plus sigurantei si confortului circulatiei in aceasta parte de tara, dar mai este mult pana departe.
De asemenea am observat ca se misca incet lucrarile si pe bucata Lugoj-Deva, tronson foarte dificil din punct de vedere al reliefului.
Si ca sa inchei relatarea, de la Sibiu inspre Brasov drumul national drept ca-n palma, semnalizat foarte bine dar si foarte aglomerat.
Trimis de Tucu2009 in 17.11.14 02:14:38
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în #EXCURSII și CĂLĂTORII.
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Tucu2009); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Apr.2015 Drumul [spre Sarmisegetuza Regia] e praf (si la propriu si la figurat) — scris în 28.04.15 de mihaiglodeanu din BUCURESTI
- Sep.2014 DJ705A Orăştie - Sarmizegetusa Regia // Trauma! — scris în 16.09.14 de Gabryel1972 din BUCURESTI