Traseu (circuit) Iași - Montpellier cu mașina
Planific un circuit cu mașina până la niște prieteni care locuiesc în zona Montpellier din Franța.
Nu am făcut absolut nicio cercetare legată de ce anume ar presupune un astfel de circuit, așa că orice sugestie e bine-venită și în funcție de sfaturile primite conturăm traseul.
În total am vrea să nu depășim 10 nopți, din care vreo 4 vom fi la prietenii noștri.
Pe google maps traseul ar avea vreo 24-27 ore, pe care mă gândeam să le împărțim în 3 "tranșe", adică două nopți pe traseu la dus și două la întors. Putem să suplimentăm în funcție de obiective.
Ce credeți că e super-extraordinar de important de știut/făcut?
Menționez că în 2015 am făcut un traseu tot de două opriri pe sens până în Hanovra (în Baia Mare și Praga la dus și Viena și Timișoara la întoarcere), deci am cât de cât habar ce presupune un astfel de circuit.
- PERIOADA: Mai, iunie sau iulie -- NOPŢI CAZARE: 10 total
- BUGET: 1000 euro -- TRANSPORT: Auto propriu
- ADULŢI: 2
Răspunsuri la solicitare
E ok cum ai gândit etapele cu 2 nopți pe traseu la dus și 2 la întors. În prima zi poți trage tare până la Budapesta, cu o cazare în periferia Budapestei. A doua zi o caza undeva în Italia, eventual la Brescia și a treia zi vă puteți opri in drum la Avignon să vizitați (Castelul Papilor + podul + centrul istoric). Nu vă ia mai mult de 3 ore. Iar seara cazare la prietenii voștri la Montpelier.
În Franța respectați strict viteza legală și atenție la restricții. Am văzut amendă radar pentru o viteză de 98 km/h, unde era restricție la 90. Sunt camere fixe, dar și mobile. Cum intrați dinspre Italia, în zona rivierei franceze sunt multe restricții. Tot acolo pe autostradă sunt niște porți unde se plătește cu monede sume în jur de 1.5, 2 euro. Dacă nu vreți să băgați cardul, ar trebui să aveți niște euro mărunt la voi. Mașinăriile dau rest, dar acceptă doar monede. Unele porți acceptă card, dar nu toate. Vă uitați la indicatorul de deasupra ca să știți unde să vă încadrați. Autostrada la francezi e compusă din segmente mai mici, fie din acestea cu taxă fixă, ca cele despre care am povestit mai sus, fie din cele la care iei tichet la intrare și plătești la ieșirea de pe tronsonul respectiv. Până la Montpelier veți avea destule astfel de segmente. Am avut surpriza că nu acceptă bancnote mai mari de 20 de euro, deci iarăși: bani mărunți sau card.
Evitați să alimentați în Italia, e cel mai scump, mai scump ca în Franța. Alimentați chiar la ieșirea din Slovenia și apoi în Franța. In Franța nu alimentați de pe autostradă că e mai scump. Noi de obicei alimentăm la Menton, primul orășel după granița cu Italia. E o stație de carburant chiar sub podul care coboară de pe autostradă, cred că o puteți căuta pe Google maps.
În Slovenia nu contează de unde alimentezi, diferențele de prețuri sunt mici.
În Italia puteți să depășiți un pic viteza: până în jur de 140 km/h nu se leagă nimeni de voi.
Pentru Slovenia există vignete de 1 săptămână (15 euro) sau de 1 lună (30 de euro). Mai bine luați din prima de 1 lună, ca să nu vă mai opriți la întoarcere. Vigneta se pune în parbriz, ca la bulgari. Scrie pe ea unde se pune exact. La sloveni vigneta se ia chiar de la prima benzinărie după granița cu Ungaria. Să nu cumva să o ratați. Astă vară poliția scotea toate mașinile de pe autostradă printr-o parcare ca să facă control la vinietă.
La unguri ați mai fost deci știți cum e cu vigneta. Se poate lua din România de la orice benzinărie Mol.
Despre obiective în zona Montpellier nu știu să-ți spun, dar e mult de vizitat în zona rivierei franceze și a celei italiene.
@RoxanaGRS: vai ce răspuns complet. Mulțumesc mult!
Cel mai probabil zona Marsillia-Nisa o vom vizita direct cu prietenii noștri; ei deja știu câteva locuri frumoase și vor și ei să vadă una-alta pe acolo că nu sunt de mult timp stabiliți acolo.
Recomandați varianta circuit? Adică mers prin Italia și întors prin Elveția? (Variantele astea mi le arată google) adică merită efortul? Ar fi ceva în plus care merită vizitat în trecere?
PS. Apreciez enorm cuvintele dvs mai ales că sunteți din zona noastră și înțelegeți ce înseamnă traversarea României ca timp și efort!
- [AUG-2015] Cu mașina prin Europa - circuite diverse / EUROPA
- [JUL-2013] Circuit Moldova-Ucraina / EUROPA
- [JUL-2013] Circuit Moldova-Ucraina / EUROPA
- [AUG-2012] Circuit în Peninsula Balcanică / EUROPA
@fra:
”Recomandați varianta circuit? Adică mers prin Italia și întors prin Elveția?
Variantele recomandate de Google sunt, de fapt, trei, așa cum se poate vedea pe această hartă: goo.gl/maps/ZVxDkGjxZZL2
Cele două prin Italia sunt echivalente, ca timp și distanță. Cea prin Elveția este mai lungă cu o oră, respectiv 100 km.
Mai există însă și varianta asta (eu o prefer, când nu vreau neapărat să trec prin Italia): goo.gl/maps/N7TDYhdkHZ52.
Deși ceva mai lungă, ea înseamnă o economie de bani (în Germania autostrăzile sunt gratuite, în Italia ele sunt destul de scumpe, în plus, mai ai o vinietă de 30 € Slovenia sau Elveția, față de doar 9+9, dus-întors, Austria), dar nu e numai asta.
Chiar și benzina/motorina este mai ieftină pe această variantă de traseu.
În plus, autostrăzile italiene sunt foarte aglomerate, dar nici cu cele franceze nu e mai bine. Ruta Nice-Montpellier este plină de zone în lucru. E drept, poți întâlni și în Germania zone în lucru sau aglomerate, dar probleme sunt doar la sfârșit de săptămână.
Un alt motiv să alegi varianta mea, este viteza. Dacă în Italia ai limitare de viteză (nu întinde coarda, acum câteva zile niște prieteni ai mei au primit amendă pentru doar 7 km/h în plus, din Italia, în zona Torino), în Germania doar în anumite zone ai limitări, în majoritatea nu ai nicio limită, mergi cu cât te ține mașina și... buzunarul.
Un calcul destul de exact al costurilor poți obține folosind saitul viamichelin.com.
Oricum, dacă alegi varianta prin Germania, intrarea în Elveția nu merită nicidecum, e mai simplu cu micul ocol pe la Stuttgart și apoi direct Franța, pentru că scutești vinieta de Elveția, plus timpul pierdut cu două controale la intrare și ieșire la granițele acesteia.
Eventual, pentru diversificare, poți merge prin Italia la dus și Germania la întors (sau invers) și poți face comparația. Dar, în ambele cazuri, nu intra inutil în Elveția.
Drum bun și să ne scrii cum a fost!
P.S. În Franța, din propria experiență, pot spune că ieși destul de bine ca timp (nu mai vorbesc ca bani) dacă, în loc de autostrăzi, mergi pe naționale.
@Costi: woau! Ori nu văd eu bine, ori sunt mai puțini și kilometrii pe varianta prin Germania. Și de la 24-27 ore, traseul ăsta apare cu 20 ore, deci e clar mai convenabil.
Bănuiesc că depinde și de care părți anume sunt în lucru sau cum ați spus, dacă e weekend. Mai este timp până atunci. Eu acum pregătesc în mare traseul și mă documentez legat de zonă, că dacă tot bat atât drum până acolo, să mă folosesc din plin de ocazia aceasta și să vedem/facem cât mai multe. Dar înainte de toate, cer o părere colegilor de aici de pe site și în funcție de asta continui cercetările în direcția corectă. Mulțumesc mult pentru informații!
Cu siguranță voi scrie. Am două solicitări aici la CMR pentru care nu am scris review pentru nu s-au mai concretizat vacanțele, dar au rămas în plan și voi folosi cu siguranță ideile date de colegi...
@fra: Buna!
In general, pentru o tura cu masina spre o destinatie in sudul Frantei, se merge la dus "prin nord" iar la intoarcere, "prin sud" pentru diversitate.
Va recomand astfel:
Iasi - Debretin - Budapesta
Budapesta - Viena- Salzburg - Innsbruck - Liechtenstein
Liechtenstein - Zurich - Berna - Geneva - Montpelier
iar la intoarcere,
Montpelier - Piacenza
Piacenza - Trieste - Nova Gradiska
Nova Gradiska - Novi Sad - Timisoara - Iasi
Va recomand sa nu innoptati in orasele de pe traseu, ci, pe la hanuri, in zone linistite aproape de autostrada, pentru a castiga timp si pentru odihna, etapele fiind lungi si obositoare.
Va recomand sa va bucurati de natura. Nu aveti timp pentru a intra in orase.
Pentru detalii suplimentare, va ajut cu mare placere.
Nici eu nu recomand să treci prin Elveția, decât dacă vrei musai să vizitezi ceva pe acolo. E scump, e altă monedă, ai control la graniță etc.
Interesantă varianta propusă de @Costi prin Germania. Nu m-am gândit. Apropos @Costi, știi cumva dacă la trecerea din Austria înspre Germania din traseul propus de tine (adică mai jos de Passau, pe A8 austriac), tot așa sunt scanere la intrarea în Germania? Mă interesează pentru că și eu planific o excursie în sudul Germaniei și mă îngrozesc scanerele de la trecerea de la Salzburg. Am pierdut anul trecut vreo oră acolo.
E mai lung prin Germania, dar posibil mai ieftin pentru că nu plătești autostrada la nemți. Depinde cum iese din jongleala dintre consumul suplimentar de motorină (fiindcă e traseul mai lung si viteza mai mare) /taxă de drum.
Eu personal am prins niște blocaje în Germania de mi-a cam trecut. Și am mers și duminică, și în zi de lucru la diverse ore, blocajele tot acolo erau. Chiar râdeam că nemții n-au limită de viteză pe autostradă, dar asta se aplică și în jos . Așa ceva n-am văzut nicăieri.
La italieni se merge, chiar dacă e aglomerat. La fel și la francezi. La italieni au lărgit bucata de la intrarea din Slovenia până la Veneția, au făcut-o la 3 benzi. Încă lucrau astă vară, dar până la anul sigur termină, nu mai aveau mult. Acolo era aglomerația maximă când era la 2 benzi pe sens, dar n-am prins niciodată bușon.
În Franța e 3 benzi cam toată autostrada din sudul Franței. E drept că sunt multe restricții în zona stațiunilor de pe rivieră. E aglomerat dar se merge. O singură dată am prins bușon în zona Nisa, dar a durat 10 minute.
Dacă alegi fie la dus, fie la întors varianta Italia, e foarte frumoasă autostrada de pe riviera italiană. Cred că e cea mai spectaculoasă autostradă din câte am văzut. E suspendată sus pe munte pe niște viaducte amețitoare, jos vezi de o parte marea, iar de cealaltă satele aruncate pe versanții muntelui. E splendidă! Tot în Italia să evitați autostrada A7 la coborârea dinspre Milano spre Genova. E foarte virajată și îngustă. Aia cu greu se poate numi autostradă. Alegeți în schimb A26, care e oarecum paralelă cu A7, dar e la 3 benzi și arată ca o autostradă normală.
În Slovenia am uitat să-ți spun, să nu ieși pe la Trieste spre Italia, ci pe la Nova Goritza (sau Gorizia în partea italiană). Scutești o bucată de autostradă din Italia și mergi în Slovenia pe H4, care e un fel de drum expres, tot la 2 benzi pe sens, cu separator de sensuri, doar că limita de viteză e 110 km/h. Ca distanță cred că e cam la fel.
Și ooo da, știu ce înseamnă traversarea patriei mumă de la est la vest. Groaznic! Și încă voi din Pașcani aveți o oră avans față de noi din Iași .
@RoxanaGRS: gata, am stabilit: mergem sigur pe riviera italieneasca sigur ori la dus ori la întors. Prea frumos descrisă.
Foarte bune detaliile legate de numărul de benzi și ce zone anume sunt în lucru.
Într-adevăr în Germania se lucrează întotdeauna pe undeva pe autostradă și e aproape imposibil să nu prinzi un blocaj undeva la un drum mai lung. Chiar dacă nu am mers des cu mașina în Germania noi personal, am părinții care locuiesc acolo și ei fac drumul acesta de 2-3 ori pe an cu mașina.
Despre intrarea sau ieșirea din țară prin zona Porțile de Fier să vedem Cazanele Dunării ce părere aveți? E o abatere prea mare? (Presupunând că ar fi continuarea pe partea de Italia, "pe jos")
După părerea mea e un pic cam mare abaterea pentru cazane. Să faci țara în diagonală, e cam greu într-o zi, sunt vreo 800 de km. Dar depinde de cât de bun șofer ești și cât reziști.
Pe noi drumul până la Satu Mare (și nu-s decât 500 km) ne termină. În plus, de la an la an parcă e mai rău. E drept că nici noi nu întinerim, dar și șoferii români sunt din ce în ce mai catastrofe.
Anul trecut am vrut și noi să ne întoarcem pe la Timișoara. Dar mi-am dat seama că nu putem face Timișoara - Iași dintr-o singură etapă pe șosele patriei.
Traseul din Austria prin Liechtenstein si Elvetia il recomand pentru frumusetea lui. Nu sunt controale la granita, Elvetia fiind in Schengen. La orice traversare, recomand granitele mici, prin munti, nepazite. Vigneta este 30 de euro, valabila 1 an pe toata reteaua de autostrazi a Elvetiei.
Intrarea pe la Cazane este un traseu frumos, dar lung. Se pierd multe ore pe acolo. Cel mai rapid drum dinspre Zagreb este Belgrad - Paracin (autostrada) - Zajecar - Vidin - Calafat - Craiova. Cum voi mergeti spre est, va recomand Timisoara - Brasov - Bacau - Pascani. Macar de la Timisoara la Brasov mergeti civilizat, aveti si o portiune de autostrada.
Depinde de masina, antrenament, vreme. Eu pot conduce 12h cu o pauza de cafea fara probleme. Merg frecvent cu masina in Elvetia, sau nordul Italiei.
Sa imi spui ce traseu alegi astfel incat sa iti recomand locuri de trecere izolate, fara scannere, sau controale imbecile.
buna! ai aici toate taxele de drum pe care le-am platit noi din Franta, Italia, Slovenia, Ungaria pana la Arad la inceputul lunii noiembrie.
Sfat: sa ai bani pe card pentru ca in Franta autostrazile se platesc cu cardul foarte rar chas.
8,90 euro Narbone, taxa autostrada, Franta (obligatoriu cu card)
10 euro Margoorits, taxa autostrada, Franta (obligatoriu cu card
1,30 euro, taxa autostrada, Provance (Card)
4,40 euro langa Nisa, taxa autostrada, (card)
14,60 euro Nisa, taxa autostrada, (card)
70 euro benzina (cash)
3 euro Cannes, taxa autostrada, (card)
1,5 euro, taxa autostrada, Monaco
30 euro benzina (intrare in Italia)
48,70 euro taxa autostrada, cash, Venezia
8,50 euro, Palmanova, taxa autostrada, cash,
1,5 euro schimb autostrada Italia, cash
75 euro, benzina + vinieta Slovenia (7zile)
30 euro vinieta+ benzina Ungaria (intrare), card
150 lei alimentare Arad
In Italia am gasit cea mai scumpa benzina din tot drumul parcurs.
Drum bun! este un drum spuerb cu autostrazi impecabile, noi am venit tocmai din Barcelona, de fapt Ibiza dar asta este o alta poveste, de aceea taxele sunt scrise in sens invers.
@RoxanaGRS: In aprilie cand am fost in Germania, inca te opresc la vama, dar aleatoriu! Am vazut masini cu nr de Austria si Germania neoprite, pe noi cu nr de Ro ne-a oprit, dar totul a durat 5 min! Ne-a pus sa deschidem portbagajul, ne-a cerut actele si ne-a urat drum bun!
@valentinag: nu ma mira, am traversat jumatate din Europa cu masina acum 3 saptamani si ce crezi? In Slovenia pe autostrada politia de frontiera ne-a tras din mers pe dreapta, ne-a facut control la acte, la masina, la bagaj si corporal asa ca... asta e ne-am supus, ne-au controlat si ne-au permis sa plecam mai departe.
Nu ne-am speriat, nu ne-am facut probleme, atata timp cat esti in regula nu vad de ce sa nu ne supunem, regula e regula...
@adrianbogdan: Nici nu se pune problema de nesupus, la ei acasa, regulile lor, tot ce putem face, este sa ne conformam!
In mai, la anu, am de gand o tura cu masina pana la Milano si in zona, atat de scumpe sunt autostrazile in Italia? Ai platit 50E pana la Venetia?
@valentinag: Ce spusese @adrianbogdan e pe sensul invers: adică de la granița cu Franța până la Veneția a dat 50 de euro, deci traversezi Italia prin nord prin dreptul carâmbului cizmei. Cel puțin așa am înțeles eu.
E scump, dar nu exagerat.
Ca idee, de la intrarea dinspre Slovenia, de la Nova Goritza până la Veneția se plătesc în jur de 10-11 euro.
Ca să vezi un preț aproximativ poți încerca o simulare pe viamichelin.com. Pe Italia, mie viamichelin mi-a dat prețuri destul de corecte. Culmea, pe Franța nu prea știa prețurile corecte .
@valentinag: suma afista este pentru distanta parcursa pe autostrada de la intrarea in Italia, Moretti, garnita cu Franta si pana unde am coborat de pe ea in dreptul orasului Palmanova din apropierea granitei cu Slovenia, 48,70 +8,50 euro, circa 650 km.
Sumele afisate sunt scrise in ordine dinspre Spania spre Romania.
@RoxanaGRS: da, ai inteles bine, asta este sensul corect parcurs pas cu pas de noi.
In Italia benzina a fost mai scumpa.
- [AUG-2015] Cu mașina prin Europa - circuite diverse / EUROPA
- [JUL-2013] Circuit Moldova-Ucraina / EUROPA
- [JUL-2013] Circuit Moldova-Ucraina / EUROPA
- [AUG-2012] Circuit în Peninsula Balcanică / EUROPA
@valentinag:
”In aprilie cand am fost in Germania, inca te opresc la vama, dar aleatoriu! Am vazut masini cu nr de Austria si Germania neoprite, pe noi cu nr de Ro ne-a oprit, dar totul a durat 5 min! Ne-a pus sa deschidem portbagajul, ne-a cerut actele si ne-a urat drum bun!
De fapt, nu e aleatoriu. Mașinile cu număr de România sunt oprite, în timp ce cele de Austria și Germania nu, dintr-un motiv foarte simplu: aceste țări, ca și Elveția, fac parte din spațiul Schengen, în timp ce țărișoara noastră dragă, nu!
Dar, așa cum spune și laurentiu69, punctele de graniță mici, locale, nefiind păzite, șansa să fii oprit este foarte mică, deși nu imposibilă. Eu am fost oprit de poliția de frontieră chiar cu câțiva km înainte de ieșirea spre Franța, unde aveam cazarea. E drept, nici nu ne-au controlat, doar au vrut să ne vadă la față și să schimbăm câteva vorbe...
@RoxanaGRS: Asta vara in Franta,am luat amenda pentru 92 km/h in zona cu 90 /km/h... 45 euro, a venit acasa... sper sa nu mai vina vreuna... ?
Taxele de autostrada in aceasi Franta ,ne-au omorat:72 euro pentru o plimbare Romania -Provance si retur...
Cele mai tari autostrazi au slovenii, impecabile;nu stiu cum le au elvetienii ca m-am intors prin Germania... cele mai proaste strazi le-am gasit in Marseille, erau ca dupa bombardament, nici in Galati in 1990 nu erau asa....
SCRIE UN RĂSPUNS
- Aveți deja un cont AFA? — logați-vă (autentificați-vă)
- Nu aveți încă un cont AFA? — vă puteți crea unul în 10 sec