GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
– Silvuple, le carne, le paste, le cartofi, le paine, le vin.
Vine chelnerul, le aduce exact tot ce a comandat. Soţul, mulţumit, îi zice soţiei:
– Vezi draga mea, mă descurc bine cu franceza, ai fi rămas flămândă fără mine! La care chelnerul:
– Aţi fi rămas flămânzi amândoi, dacă nu eram eu din Chișinău!
Parisul nu înseamnă doar turn Eiffel, clădiri istorice și muzee. Peste fluviul Sena de nu mai puțin de 777 km curs de apă care străbate Parisul există numeroase poduri mai mult sau mai puțin istorice, de admirat din categoria „neapărat de văzut „sau pur și simplu utile pentru a circula de pe un mal pe celălalt.
N-a trecut o săptămână de când am afirmat că am încheiat seria Paris mi-a și venit deja o idee de a povesti despre poduri. În sejurul din primăvară am traversat de nenumărate ori Sena folosind podurile mai ales din centrul istoric. O să încep cu podurile de la Ile de la Cite, această insulă de pe Sena numită și leagănul Parisului. Pe urmă voi povesti despre podurile care leagă insula Saint Louis de Paris, după care iau la rând restul de poduri din centrul istoric, cele pe care le-am văzut și care merită văzute. N-o să enumăr și n-o să intru în detalii despre podurile din cartierele mai îndepărtate de și am văzut câteva au o importanță mai mult rutieră decât turistică. În prima parte voi descrie și enumera podurile în amonte de la Ile de la Cite iar în a doua parte podurile în aval de această insulă.
Pont Neuf
Numai insula Ile de la Cite are în dotare 7 poduri, cel mai vechi și renumit pod se numește în traducere de fapt podul cel nou (creat de arhitectul Babtiste Androuet du Cerceau), asta o recunosc și eu că în 1607 era nou. Podul de 232 m lungime și 22 m lățime mi s-a părut deosebit și datorită faptului că traversează capătul vestic ascuțit al insulei, în acest loc grilajul balustrăzii este plin cu tone de lacăte. A fost și cel mai fotografiat pod de mine arcele de piatră fiind într-un număr de 8 peste brațul mare al Senei și 5 peste brațul mic, vasele de croazieră putând trece pe sub acestea. În locul unde podul este străbătut de insulă este o mică piață în jurul statuii călare al regelui Henry IV. Este un loc mereu plin de turiști, vânzători ambulanți (mai ales cu lacăte), jucători alba-neagra (da mulți mai sînt în Paris), cerșetori și trebuie avut mare grijă la hoții de buzunare. În afară de ziua în care am fost la Versailles am văzut podul zilnic. Obiectivele cele mai apropiate sînt biserica Saint Germain L, Auxxerois pe partea nordică a Senei și Monnaie de Paris (monetăria națională) pe partea sudică.
Pont au Change
Pont au Change a fost primul pod peste care am trecut vizitând Ile de la Cite. Este din piatră, are 3 arce, 103 m lungime, 30m lățime și a fost construită în 1860. Cele mai apropiate obiective turistice sînt turnul Saint Jacques și teatrul Chatelet pe partea nordică, iar pe Ile de la Cite palatul de justiție și fosta închisoare Conciergerie. Ulterior am mai trecut de 2 ori peste acest pod.
Pont Saint Michel
Pe partea opusă ce leagă insula cu partea sudică se află podul Saint Michel, lungimea este de doar 62 m 3 arce, dar lățimea o are la fel de 30m. A fost construită în 1857, iar cele mai apropiate obiective sînt prefectura de poliție pe insulă și fântâna Saint Michel pe cealaltă parte.
Pont Notre Dame
Podul Notre Dame este următorul pod de după Pont au Change, are 105 m lungime, 20 m lățime este cu arce dar partea de mijloc are o desschidere mare și este folosit metalul aici. Și podul este ceva mai nou, anul finalizării construcției este 1914. Cele mai apropiate obiective sînt piața de flori de pe Ile de la Cite, Hotel Dieu, catderala fiind pe partea opusă a insulei și mai aproape de podul mic (Petit Pond). Nu am trecut peste acest pod doar l-am remarcat de pe Pont au Change.
Petit Pond
Podul mic este chiar mic. O singură arcadă din piatră, 32 m lungime și 20m lățime sînt datele tehnice ale acestuia, 1853 este anul construcției. Obiectivele cele mai importante de lângă pod sînt catedrala Notre Dame de pe insulă, cartierul latin și biserica Saint Julien le Pauvre pe partea cealaltă. De două ori am folosit acest pod.
Pont D, Arcole
Următorul pod după podul Notre Dame este pont d, Arcole. Alphonse Qudry și Nicolas Cadiat l-au creat în 1856. Cu cei 80 m lungime și 20 m lățime leagă capătul estic al insulei și continuând drumul pe Rue d, Arcole ajungem la catedrala Notre Dame. Nu am folosit podul doar am văzut cu ocazia vizitei de pe Ile de la Cite.
Pont au Double
Pont au Double de și 45 m lungime și 20 m lățime este un pod pietonal și cel mult pentru bicicliști. Este din metal și a fost construit în 1883. Obiective apropiate sînt catedrala Notre Dame pe insulă și Square Rene Viviani pe partea cealaltă. Am folosit o dată acest pod.
Pont Saint Louis
Acest pod leagă capătul estic al insulei Ile de la Cite cu insula Saint Louis de acolo și denumirea. Este un pod nou finalizat în 1970 are 67 m lungime și 16 m lățime. Am trecut podul pentru panorama oferită de aici cu Ile de la Cite și partea din spate a catedralei Notre Dame. Pe pod erau cerșetori muzicali, căntau foarte frumos la diferite instrumente. Cel care cânta la vioară era chiar priceput.
Pont de l, Archeveche
Greu de pronunțat numele podului construit în 1828, este ultimul pod care leagă insula Ile de la Cite de Paris. 68 m lungime, 17 m lățime are podul iar obiectivele turistice din apropiere în afara catedralei Notre Dame sînt memorialul martirilor deportați de pe capătul estic al insulei.
Pont Louis Philippe
Insula Saint Louis este legată de încă 4 poduri unul se numește podul Saint Louis și este următorul de după Pont d, Arcole. Este un pod superb de piatră din 1860 cu 3 arce, 100 m lungime și 15 m lățime.
Pont Marie
Este următorul pod de după podul Louis Philippe care ne duce pe insula Saint Louis. Este un pod foarte vechi din 1635, din piatră în 4 arce, arhitecții fiind Remy Collin, Jean Delgrange și Christophe Marie. Are 92 m lungime și 22 m lățime. Obiective de văzut în apropiere sînt biserica catolică Saint Louis en Ille de pe insulă. Nu am folosit acest pod.
Pont de la Tournelle
Acest pod care leagă insula Ile Saint Louis este următorul de după Pont de l, Archeveche. Este un pod ceva mai nou din 1928, are 122 m lungime și 23 m lățime.
Pont de Sully
Acest pod care face legătura între cele maluri ale Senei și trece și peste insula Saint Louis. Podul actual este construit în 1876. Podurile vechi suspendate Damiette și Constantine au fost degradate în timp și distruse. Podul nou este în arce parțial piatră, parțial metal. Am văzut și acest pod. Următoarele 5 poduri în această direcție nu le-am mai văzut dar doresc să le enumăr. De și podurile sînt vechi nu mai au un interes turistic atât de deosebit ca primele enumerate.
Pont d, Austerlitz
Podul Austerlitz a fost construit în 1885, are 174 m lungime și 30 m lățime. Obiectivul turistic găsit în apropiere este Jardin des Plantes, grădina botanică din Paris. Este un pod în 5 arce.
Pont Charles du Gaulle
Următorul pod Charles du Gaulle este unul rutier foarte modern și recent construit în 1996. Are 207 m lungime și 31 m lățime. Obiective în apropiere sînt gările Austerlitz și Lyon.
Pont de Bercy
Podul de Bercy este unul vechi în arce din 1864 dar cu intervenții, adăugiri și renovări în anii 1990. Este din piatră și beton, are 175 m și 40 m lățime.
Pont de Tolbiac
Podul Tolbiac este încă unul în arce din piatră construit în 1882, are o lungime de 168 m și o lățime de 20 de m. Obiective în apropiere sînt parcul Bercy.
Pont National
Podul National este un pod construit în 5 arce, din piatră 188 m lungime și 34 m lățime. 1853 este anul finalizării construcției.
Un filmuleț timelapse cu o călătorie pe Sena seara aici
 
Cam astea ar fi podurile în amonte de la insula Ile de la Cite, data viitoare care va fi curând voi pobvesti despre podurile în aval de la această insulă.
Rog WM să atașeze, mulțumesc.
https://www.youtube.com/watch?v=MsDs3CZW34E
Trimis de AZE in 24.09.17 23:06:47
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în FRANȚA.
5 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (AZE); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
5 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Ilustrația muzicală sau video-muzicală indicată a fost atașată articolului (vezi sus, imediat sub titlu).
@AZE: Frumoase fotografii! Și privind imaginile îmi dau seama (a câta oară, oare?) ce impact are existența unui curs de apă printr-un oraș. Dacă autoritățile locale știu să pună în valoare monumentele arhitecturale de pe maluri și spațiile verzi (parcuri, de ex.) rezultă obiective turistice minunate. Nu mai vorbim de navigabilitatea acestor cursuri de apă și exploatarea acestei calități. Avem și noi, în România, cursuri de apă care trec prin orașe, dar...
@AZE: Excelent subiect pentru un review din serialul Paris. Mie imi pare bine sa revad oricand aceste poduri, fie pe viu, fie in fotografii. Fiecare pod are o personalitate proprie si, impreuna, marcheaza inconfundabil unul din cele mai frumoase orase din lume.
@tata123: Multumesc
Sint orase in Romania care pun accent pentru a pune in valoare podurile, obiectivele din apropiere, aleile, parcurile sau alte locuri amenajate in apropierea cursurilor de apa.
Si sint orase care nu fac acest lucru.
In Paris stim foarte bine cum sta treaba cu cele aproximativ 37 poduri ale sale mai mult sau mai putin istorice.
Acum poate radeti sau nu,mi-am adus aminte ca in Sibiu avem 6 poduri rutiere peste raul Cibin din care unul este istoric, 4 mai putin istorice si unul peste autostrada A1 la periferia orasului plus 2 de cale ferata. Amenajari sint doar in zona pietei Cibin cu 2 alei de promenada scurte pe fiecare parte, in rest vegetatie cat de cat intretinuta in sezonul cald. Si rate...
@diacrys: Multumesc
Parisul este indiscutabil unul din cele mai frumoase orase din lume cu poduri sau fara. Tocmai de asta si incerca teroristii sa mai strice din atmosfera si exista un grad de risc atat pentru localnici cat si pentru turisti.
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Apr.2024 O vacanță « coquette » (Sau nu prea…) - Paris — scris în 19.06.24 de Sclemby din PITEşTI - RECOMANDĂ
- Apr.2024 Mirobolantul Paris — scris în 15.04.24 de Opelantara din FOCşANI - RECOMANDĂ
- Oct.2023 Paris, un vis împlinit — scris în 25.12.23 de Dida2017 din BUCUREşTI - RECOMANDĂ
- Jul.2020 Informaţii practice despre Paris — scris în 31.07.20 de DanSta din BRAşOV - RECOMANDĂ
- Jun.2019 Vacanta la Paris III - Aventura continua — scris în 23.02.20 de baron din IAşI - RECOMANDĂ
- Jun.2019 Vacanta la Paris II - Fugariti de Paris Museum Pass — scris în 08.02.20 de baron din IAşI - RECOMANDĂ
- Jan.2019 Paris - minivacanta de iarna — scris în 11.02.19 de Mihaela 27 din TIMIşOARA - RECOMANDĂ