Solicitare CMR / EGIPT

Vacanță Hurghada pe cont propriu. Soluție ptr viza Egipt?

Trimisă în 01.03.13 06:56
de dalydaGD [Resita]
» VIZUALIZĂRI: 27889

Vara aceasta ne-am decis sa ne petrecem vacanta in Hurghada.

Suntem o familie cu trei adulti; in ofertele agentiilor de turism tipul de cazare dorit (camera "en suite", familiala, etc) ne stoarce serios bugetul.

Pt. ca nu tinem neaparat sa beneficiem de asistenta in lb.romana ma gandesc sa achizitionez eu biletele de avion si cazarea, insa nu stiu cum se obtine viza pt. egipt. Din ceea ce am adunat de pe net, am inteles ca aceasta viza se obtine in aeroport in Hurghada si acolo se si achita taxa de viza. Imi poate spune cineva daca are rost sa procedez astfel?

Daca nu mergem printr-un operator de tur putem intampina probleme? Ma refer la viza si la tot ce implica vacanta noastra.

Astept sfaturile dvs. si va multumesc.



Răspunsuri

marian 1973PM[Brăila]3r[01.03.13 08:10]

Problema este cum ajungi acolo. Dupa cate stiu, locurile la chartere se dau numai la agentii.

Dar chiar daca gasesti un avion pana acolo, ce faci dupa? Unde te duci pt cazare? Nu am vazut ca la noi la Mamaia oameni sa stea in strada sa inchirieze apartamente. Toata lumea merge prin agentii acolo.

Viza o cumperi din aeroport fara probleme. Nu te intreaba nimeni cu ce agentie ai venit.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

bettyisblackCH[cluj]1r[01.03.13 08:16]

mergeti in alte locatii si uitati repede de Egipt, cea mai mizerabila tara din lume


dalydaGD[Resita]3r[01.03.13 08:18]

Cum ajung acolo? Am consultat deja transp. cu avionul, (preturi, durata zbor) si cazare online de pe unul din site-urile de specialitate.


dandunGD[Sighetu M.]3r[01.03.13 09:22]

Buna,

In varianta ta iesi mai scump decat cu ofertele agentiilor de turism.

Eu am o cunostinta din acelasi oras cu mine care locuieste in Hurghada si lucreaza in turism. Mi-a gasit cazare si masa all inclusiv la 20 EUR/ zi. Dar cu avion Bucuresti - Cairo - Hurghada si retur la liber (nu cu charter) imi iesea mai scump decat pe o oferta last minute.

Am fost de 4 ori in Hurghada, este o destinatie super pentru sezonul rece. Soare, apa, scufundari, safari prin desert, piramide, valea Regilor...

Concediu placut.

Dan

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 3150 PMA (5 voturi)

oanadruSV[Cluj-Napoca]1r[01.03.13 09:23]

Viza o iei fara probleme in aeroport dar cu ce ajungi din aeroport la hotel? E complicat, nu esti in Romania.

Eu sincer nu as merge niciodata in Egipt sau alta tara de genul asta, fara o agentie. Exista posibilitatea sa ramaneti in aeroport sau chiar sa aveti si niste problemute cu politia.

Niste turisti singuri... pot ridica semne de intrebare.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1400 PMA (2 voturi)

valenttinaGD[iasi]2r[01.03.13 09:51]

pentru ca am fost de sase ori in Egypt, vreau sa te ajut sa faci o alegere corecta.

In primul rand este o tara cu probleme de securitate, numai daca nu respecti anumite reguli In nici un caz nu te sfatuiesc sa te duci ca turist, pe cont prpriu. Pentru siguranta ta si a familiei tale trebuie sa apelezi la o agentie de turism. Altfel este exclus. Egyptul nu este Turcia.

Am fost in Egypt pe timpul lui Mubarack si dupa revolutie. Nu mai exista masurile de securitate dinainte.

Alege un hotel, nu neaparat de cinci stele. Vei avea totul asigurat, inclusiv asistenta turistica. Nu parasi hotelul decat intr-un taxi apelat de serviciul de la receptie si nu fa excursii decat organizate de hotel sau agentie.

Daca vei respecta aceste reguli vei avea un sejur linistit si frumos.

Intr-un hotel bine ales, vei beneficia de servicii bune si de siguranta. Marea Rosie este minunata, oamenii sunt primitori, iar trecutul este coplesitor.

Daca dispuneti de un venit limitat alegeti un hotel de patru sau trei stele, dar aduna informatii despre calitatea serviciilor oferite. In acest scop cosulta site-uri specializate, gen Am fost acolo, Zoover sau Trip Advisor.

Nu te va costa mai putin daca nu vei apela la o agentie. Nu cred ca vei gasi vreo varianta particulara convenabila.

Sa servesti masa oriunde este un risc. La hotel ai asigurat niste norme de igiena. Si nu uita apa se bea numai imbuteliata, nu de la chiuveta.

Este o alta lume, uneori plina de riscuri [daca nu respecti regulile], dar interesanta. Eu am avut vacante in Egypt minunate.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 4900 PMA (7 voturi)

oanadruSV[Cluj-Napoca]1r[01.03.13 09:56]

Sunt de acord cu Valentina.

Doar la faza cu taxiul, cred ca s-a referit doar in cazul in care vrei sa mergi cu taxiul, nu in general, in sensul ca poti iesi la plimbare pe jos, nu sunt probleme. Noi am luat taxi si de pe strada, fara probleme, doar sa nu uiti sa te targuiesti, oriunde, inclusiv la taxi.

Si daca te hotarasti sa mergi, bucura-te de tara in care mergi si de cultura lor, nu te opri la mizerie.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1050 PMA (2 voturi)

LumiPM[Brasov]15r[01.03.13 10:02]

Am multe sejururi in Egipt la activ, si eu te sfatuiesc, la fel ca toti ceilalti, sa alegi un hotel printr-o agentie. Nu ai cum sa iesi mai ieftin pe cont propriu.

In afara de asta, plajele publice sunt mizerabile, bauturile sunt scumpe si nici nu prea sunt de gasit in afara hoteurilor.

Hurghada este o destinatie buna pentru sejururi all inclusive, nu pentru cele pe cont propriu.

Asa ca daca nu gasesti o oferta all inclusive pentru buzunarul vostru, mai bine alegeti alta tara, la final o sa iesiti mai scump, in conditii generale mai proaste si cu un grad de risc mult, mult mai mare.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 2800 PMA (4 voturi)

Corina70SR[Ploieşti][01.03.13 12:21]

dar aveti curaj, nu gluma, sa mergeti in egipt.

de acest avertisment oficial aveti cunostinta?

mae.ro/travel-alerts/2906

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 700 PMA (1 voturi)

dalydaGD[Resita]3r[01.03.13 12:37]

@Corina70: Corina70, iti multumesc. Am auzit de avertismentul susmentionat insa nu am avut ocazia sa-l citesc pana acuma.

Si, daca situatia e chiar asa grava, oare cum de agentiile de turism de peste tot (nu numai din Romania) ofera sejururi in aceasta tara?

Multumesc inca o data!

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

NasshuSE[Bascov [AG]][01.03.13 12:43]

@dalyda: avertismentul este pentru tot Egiptul.

ptr turisti scrie:

De asemenea, se recomandă ca, în cazul călătoriilor în stațiunile turistice de la Marea Roșie (Hurgada, Sharm El Sheikh), care includ vizitarea siturilor de la Luxor şi Aswan si a localităților Cairo și Alexandria, să se recurgă doar la excursiile în grupuri organizate, cu identificarea exactă a operatorului egiptean care cooperează cu agenția de turism din România. Din cauza stării precare de securitate şi a pericolelor permanente de răpire şi atacuri armate, sunt interzise cu desăvârșire călătoriile în nordul Peninsulei Sinai și în zonele izolate de la frontierele cu Sudan, Libia și Israel.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1400 PMA (2 voturi)

ifSV[Craiova]2r[01.03.13 12:58]

@dalyda: Este peste mana sa incercati pe cont propriu. Nu zic faptul ca nu se poate. Din cate stiu, de exemplu, Turkish Airlines avea cursa pentru Cairo. Acolo insa trebuie sa schimbati cu o cursa interna Egyptair si nu stiu daca iesiti foarte ieftin. Cazarea se poate lua prin agentii sau de pe net. Viza se poate plati direct pe aeroport in Cairo.

Insa tinand cont ca situatia la ei este un pic amestecata este mai bine sa alegeti un sejur printr-o agentie de aici, cu charter. Tineti cont ca vara fiind foarte cald, preturile sunt mai mici. Sezonul lor plin nu cuprinde si lunile de vara, de fapt din mai si pana prin octombrie fiind foarte cald, scad tarifele, pentru ca nu se ingramadesc foarte multi turisti la 50 de grade. Singurul avantaj este ca e o caldura uscata, adica nu transpirati deloc, deci este mai respirabil, insa tot este foarte cald pentru noi. Dealtfel, pe perioada verii sunt si multi touroperatori de la noi care renunta la chartere din cauza lipsei clientilor.

Oricum nu situatia politica trebuie sa va ingrijoreze, pentru ca securitatea in hoteluri este foarte buna, iar problemele mai mari sunt in Cairo.

Eu am fost chiar in anul cand l-au dat jos pe Mubarak si nu am avut nicio problema. Este adevarat ca fata de anul anterior se simtea o oarecare tensiune, dar daca evitati locurile foarte dubioase si nu intrati in polemici cu egiptenii nu sunt probleme.

Poate ca ar fi mai bine, totusi, sa alegeti alta perioada. Succes!

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 2100 PMA (3 voturi)

Corina70SR[Ploieşti][01.03.13 13:31]

@dalyda: cunosc pe cineva care si-a achizitionat in ianuarie un sejur pentru egipt, a platit avansul, oferta respectiva era mai mult decat convenabila. dupa ce am avertizat-o asupra situatiei din egipt (era clar ca nu prea stia ce se intampla acolo), a citit si comunicatul MAE. s-a dus imediat la agentie iar cei de acolo nu au comentat nimic, i-au schimbat imediat destinatia de vacanta pentru bulgaria. cei de la agentie erau cam fastaciti si dadeau din colt in colt cand ea a intrebat de ce nu au avertizat-o asupra posibilelor riscuri din egipt.

daca agentia respectiva a vrut doar sa abia vanzare pe seama lipsei de informatie din partea clientului, ma face sa gandesc ca da lipsa partiala sau totala de profesionalism... e doar o parere personala si e posibil sa ma insel... insa eu, daca as avea agentie sau as fi agent de turism, mi-as avertiza clientii asupra pericolelor din anumite destinatii de vacanta...

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 700 PMA (1 voturi)

Ciprian_74SV[Galati]1r[01.03.13 14:58]

@dalyda:

noi am fost anul trecut cu familia pe cont propriu, am gasit un apartament prin Hollidaylettings (vezi impresii). Viza e necesara numai daca parasesti resortul (noi am stat in SharmEl Sheikh) si vrei sa vizitezi si altceva dar mai bine intreaba representantii unor agentii de turism ii gasesti in aeroport.

Transferul de la aeroport la apartament noi l-am aranjat cu proprietarul dar gasesti o gramada de taxiuri la aeroport fii atent sa nu te jupoaie.

Pentru calatorii in resort poti lua taxiul e ieftin sau maxi taxi e si mai ieftin. Uita-te pe tripadvisor poti gasi informatii pretioase.

Mie mi s-a parut mult mai ieftin pe cont propriu. Noi am stat 2 saptamani in Sharm si a fost excelent. In sharm el sheikh au supermaket-uri Metro si Carrefour si probabil au si in Hurgada, trebuie sa afli locatia.

Fiind o tara musulmana magazinele de alcool sunt separate de supermarketuri trebuie sa afli unde sunt amplasate.

Bafta si concediu placut.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1400 PMA (2 voturi)

evikelyGD[Covasna]1r[01.03.13 15:15]

@dalyda: Buna ziua!

Viza ptr. Egipt este formala. Cand se ajunge in Hurghada pe aeroport inainte de controlul pasaportului trebuie achitata suma de 15 dolari / persoana si atat.


Ciprian_74SV[Galati]1r[01.03.13 15:24]

da toata lumea vorbeste engleza si o sa-ti spuna de unde trebuie sa cumperi viza (un abtiblid) dar daca nu iesi din resort nu este necesara, eu am vazut o gramada de englezi care nu si-au luat.

Nu te duce vara pt ca e mult prea cald.

Noi am fost in Luxor si a trebuit sa ne luam viza.

Comparativ cu Europa preturile sunt mici. Nu cumpara coral, cotton sau relicve istorice pt ca ai probleme la aeroport.

Exista turist police care poate sa te ajute daca ai probleme. Daca ai senzatia ca vanzatorii sunt mult prea insistenti spunele nu multumesc LA SHAKRAN.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 700 PMA (2 voturi)

FlorinwadJR[Bucuresti]1r[01.03.13 15:45]

@dalyda: Buna ziua! Nu intampinati nici-o problema!

Viza o achitati la orice ghiseu unde scrie BANK! Nici noi nu am stat la coada la tur-operatorul nostru! Taxa de viza este de 15 dolari de persoana! Sunt cam 4 - 5 banci acolo in vama si toti te invita la ei la ghiseu!

Mult succes!

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

Pușcașu MarinSE[UM01065]8r[01.03.13 19:36]

@dalyda:

Buna si felicitari pentru alegerea facuta!

Visul meu a fost sa vad Egiptul si in 2011 l-am implinit.

Am stat si in Hurghada, dar nu am postat impresii de-colo pentru ca am stat doar 3 zile si pentru ca au facut-o altii inaintea mea mult mai bine decat as fi putut s-o fac eu.

1) Nici o problema cu viza. O iei inainte de intrare, costa 15 USD de persoana si n-ai nici un fel de problema.

2) Cu transportul... intr-adevar e o problema. Poti merge cu Tarom pana la Cairo si cu EgyptAir pana la Hurghada. Costul pe linia lor interna e acceptabil (cam 50 USD/persoana), dar Taromul e scump. Depinde cat vrei sa stai. Dupa socoteala mea, de la 10 zile in sus e mai ieftin pe cont propriu. Gasesti hotel acceptabil la 35-40 USD/noapte cu mic dejun (bufet). Excursiile locale le iei de-acolo la preturi acceptabile si sunt foarte seriosi si profesionisti. Eu am venit de la LUxor la Hurghada si am inchiriat masina cu AC. M-a costat 300 lire (150 lei) si l-am intrebat pe sofer cat m-ar costa sa iau o masina de la Hurghada pentru Luxor dus-intors si sa stea dupa mine o zi sa vizitez Luxorul. 800 de lire (100 de euro). Mult, mult mai convenabil decat sa faci excursia cu operator.

Am vazut mai sus "sfaturi" vis-a-vis de a nu vizita Egiptul datorita mizeriei. Fiecare e liber sa scrie si sa creada ce vrea. Intr-adevar, daca te duci in Egipt sa vezi mizeria, stai acasa! Daca te duci sa te bucuri de istorie, de cultura, de plaja, de cea mai frumoasa mare, iti garantez ca nici nu vei vedea mizeria. Mie mi s-a parut o tara "safe". Oamenii traiesc din turism, comert si au grija sa te simti bine la ei.

Pentru orice informatii suplimentare iti stau la dispozitie.

Eu iti doresc de-acum vacanta frumoasa si astept sa citesc impresii.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 2100 PMA (3 voturi)

vera77PM[Rediu, Neamt]3r[01.03.13 20:25]

Daca ofertele agentiilor din Romania va depasesc bugetul, cauta pe thomas cook. de, au oferte foarte bune pt Hurgada cu plecare din Austria: Graz, Linz sau Viena. Vand si bilete de avion daca preferi sa-ti rezervi tu hotelul.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1050 PMA (2 voturi)

Calin.DJR[Satu Mare]1r[01.03.13 21:27]

Salut,

Eu te sfatuiesc sa mergi printr-o agentie de turism si sa alegi un tur operator din Ungaria: e cel ma avantajos mai ales ca pret.

Referitor la viza, aceasta e una formala, nu e asemeni vizei care iti trebuie pt a pleca in SUA.

Am vazut diferite pareri referitoare la Egypt... iti dau un sfat: daca doresti sa stai toata ziua cu burta la soare fara sa faci si sa vezi nimic poti merge in Turcia... dar daca iti doresti sa vizitezi locatii cu caracter istoric... si mai ales daca iti doresti sa faci scufundari iti recomand Egyptul cu cea mai mare incredere, o sa te bucuri de minunatiile din adancuri (mai ales corali). Daca nu esti adepta scufundarilor iti poti achizitiona un simplu set pentru snorkeling si su siguranta vei fi fascinata de ce ai sa vezi acolo. In Turcia poti sa incerci scufundari dar nu prea ai ce sa vezi.

Este o tara saraca dar tu nu ai tangenta ca turist cu saracia lor pentru ca la Hotel ti se asigura absolut tot... de la mancaruri, curatenie si pana la atitudinea deosebit de politicoasa fata de turisti. Am fost acolo, si desi unii incearca sa denigreze acea tara, realitatea e cu totul alta.

Apa de la robinet NU E POTABILA, si la ei totul se negociaza... insa iti recomand sa cumperi suveniruri de la shop-ul de la ei din aeroport, au preturi destul de bune...

in rest... distractie placuta daca va hotarati sa mergeti acolo.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 700 PMA (1 voturi)

cicoromUC[Bucuresti]1r[02.03.13 17:57]

Eu mi-as alege vacanta de la un tour operator. Despre viza nu trebuie sa va faceti griji. Costa 10 sau 15 $ si se ia de pe aeroportul unde aterizati.


vavavaUC[bucuresti]1r[04.03.13 17:39]

Duceti-va oricum dar cum ai aterizat in Egipt, primul lucru pe care trebuie sa-l faci este telefon la amasada romana cu informatii despre voi, si cat stati unde, telefon de contact... etc.

Vacanta placuta.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 349 PMA (2 voturi)

razvan_ex*JR[constanta][04.03.13 22:30]

@Corina70: Scuza-ma Corina, dar nu inteleg... in moment ce se fac plecari din TOATA EUROPA... de ce crezi ca se fac... pentru ca in statiuni se arunca in aer hoteluri si turistii sunt impuscati pe strada, iar germanii, francezii, austriecii ori englezi doresc sa traiasca senzatii tari? in statiuni nu exista nici o problema referitoare la avertismentul M. A. E.

Nu inteleg unde este lipsa de profesionalism? In plus situatia din Egipt este de 2 ani de zile... instabilitatea politica si protestele din Cairo... chiar asa neinformat nu cred sa fie cineva. Inteleg sa criticam cand e cazul dar nu asa... fara sens, nu crezi?

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1750 PMA (3 voturi)

Corina70SR[Ploieşti][05.03.13 10:09]

@razvan_ex: consider ca cei care pleaca in egipt, in aceasta perioada tulbure, cand nu stii cum se poate schimba situatia de pe o zi pe alta, isi asuma constient un risc, in conditiile in care sunt la curent cu framantarile politice din aceasta tara.

una e sa stii si sa faci o alegere in deplina cunostinta de cauza, alta e sa nu stii si nici sa nu ti se spuna clar. sunt atatia oameni care nu se uita la stirile politice sau sportive, ci doar la mondenitati si can-canuri.

persoana despre care povesteam era de-a dreptul neinformata, habar nu avea despre protestele din cairo. si nici cei de la agentie nu au suflat un cuvintel atunci cand a achitat avansul pentru sejurul din egipt. la asta m-am referit cand am mentionat lipsa de profesionalism din partea agentiei respective, puteau macar s-o intrebe daca stie despre situatia din egipt; precum observi nu am generalizat si nu am bagat toate agentiile de turism in aceeasi oala, cum s-ar zice. probabil ca ai tangenta cu acest domeniu si te-ai simtit cumva "acuzat" pe nedrept, insa repet - era vorba doar despre o agentie de turism din ploiesti si atat.

normal ca biata femeie a intrat in panica citind comunicatul MAE... s-a trezit pusa in fata unei situatii neasteptate. si cand pleci si cu copilul dupa tine in vacanta, crede-ma ca fix de un razboi civil sau proteste de strada nu ai nevoie... sau de gandul ca peste noapte se intampla nu-stiu-ce si ai probleme cu revenirea in tara.

ma rog, fiecare face dupa cum il duce capul.

tu esti chiar atat de sigur ca agentiile de turism din alte tari nu-si informeaza sau avertizeaza clientii care doresc sa cumpere un sejur in egipt pentru acest an?

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1400 PMA (2 voturi)

razvan_ex*JR[constanta][05.03.13 10:22]

Ai dreptate, eu doar am vrut sa scot in evidenta ca si cine cumpara are o responsabilitate cred fiind major si vaccinat cum se zice.


Corina70SR[Ploieşti][05.03.13 10:36]

@razvan_ex: ma tem ca nu m-am facut inteleasa pe deplin: -).

cinstit si corect ar fi ca agentul de turism sa-si informeze clientii despre potentialele pericole dintr-o anumita tara sau zona, atunci cand clientii vor sa cumpere un sejur pentru acea destinatie. sau macar sa-i puna clientului o simpla intrebare "sunteti la curent cu framantarile politice/comunicatele oficiale ale MAE privind tara/zona X? ". daca acel client stie, ok, e responsabilitatea si alegerea lui constienta de a cumpara un sejur pentru acea destinatie. insa daca nu stie si afla ulterior, nu crezi ca se poate simti inselat, ca i s-a ascuns adevarul? scrie undeva ca in calitate de turist e obligatoriu sa fii la curent cu toate stirile din mass-media?

ca agent de turism nu ai de unde sa stii cat de bine este informat clientul din fata ta, care este nivelul lui de cultura si educatie - poti cel mult sa intuiesti. dai dovada de profesionalism si preocupare pentru binele si satisfactia clientului atunci cand ii prezinti toate informatiile despre o anumita destinatie, inclusiv acele riscuri de tara. clientul chiar se poate simti magulit si placut impresionat ca-ti faci griji pentru siguranta lui, in felul acesta ii castigi respectul, poate chiar si recomandari catre rude/cunostinte/prieteni, atragand astfel clienti in plus.

e vorba pana la urma despre tehnici de vanzare. un bun vanzator intotdeauna va avea de castigat de pe urma clientilor multumiti.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 700 PMA (1 voturi)

dandunGD[Sighetu M.]3r[05.03.13 10:50]

Buna,

Revin cu informatii proaspete din Hurghada. Asa cum v-am comunicat am o cunostinta care locuieste (si-a cumparat apartament in Hurghada) si munceste in Hurghada (la un lant hotelier). Ieri a fost pe la mine fiind in concediu la parinti. Am discutat cu ea. Gradul de ocupare pentru luna februarie a celor trei hoteluri pentru care lucreaza a fost de 85%. Perioada fara vacante scolare si fara luna de concedii pentru Europa.

Nu sunt probleme la Hurghada. Sunt convulsii sociale in zonele anuntate in comunicatul MAE, dar nu in fiecare zi.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 2100 PMA (3 voturi)

ifSV[Craiova]2r[05.03.13 14:36]

@Corina70: Nu as vrea sa inoportunez, dar repet ce am scris mai sus: am fost in Sharm el Sheikh si inainte si imediat dupa ce a fost dat jos Mubarak.

Se simtea o oarecare diferenta, mai ales ca atunci situatia era destul de tulbure. Masurile de securitate luate de armata erau destul de stricte, insa nu m-am simtit nici o clipa in pericol.

Am incercat sa nu ma expun unor situatii neplacute, iar cei de la hotel ne anuntau ce era bine si ce nu era bine sa facem in contextul dat. In tot cazul tulburarile mari sunt si acum in Cairo si nu jos la Marea Rosie. Nu ai cum sa nu stii ce se intampla in Egipt, chiar si fara comunicatele MAE, care sunt foarte generale de obicei. Trebuie sa fii prea ignorant ca sa nu cunosti ca in tara aceea au loc, din cand in cand manifestatii si imbranceli mai serioase sau mai putin serioase cu politia si armata.

Oricum politia si-a mai recapatat din autoritatea pierduta, iar demonstratiile au loc din cauza saraciei extreme. Egiptenii deja il regreta multi pe Mubarak. Si sa stii ca acolo intalnesti multi crestini egipteni (se numesc copti), care oricand iti stau la dispozitie si iti prezinta situatia reala.

Populatia musulmana foarte saraca este cea care face munca de jos peste tot in turism. Ei vor bani, asa ca daca le dai cativa dolari la hotel, te servesc de multe ori ca pe un nabab, si fac orice sa te multumeasca. Pe sumele acelea derizorii, la noi in Romania, nici nu s-ar uita la tine, eventual te-ar mai si injura! Mai agresivi sunt comerciantii, dar asta le sta in caracter dintotdeauna, nu de ieri de azi.

Agentiile de turism trebuie sa te informeze, dar in mod normal poti afla si singur inainte de a pleca. La noi se exagereaza mult. Rusii se duc gramezi, la fel nemtii, italienii mai nou etc.

Poate si la ei exista reticente, dar la noi se exagereaza mult, repet. Nu te impusca nimeni in Egipt, si neplacerile pot fi evitate cu putina atentie si neintrand in polemici cu populatia din afara hotelului. Paza in hoteluri este extraordinara!

Merita Egiptul, chiar si acum, iar prietena ta a facut o greseala ca a renuntat! Parerea mea!

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1050 PMA (2 voturi)

Corina70SR[Ploieşti][05.03.13 14:53]

@if: cunostinta mea pur si simplu s-a speriat, a intrat in panica, are copil mic, intentiona sa-l ia in aceasta vacanta. pune-te/puneti-va o clipa in locul ei: egipt, tara piramidelor si a faraonilor, subiect de filme si romane, muzee, vestigii, mumii, samd. vai, ce vacanta extraordinara o sa avem acolo, ce oferta super-meseriasa am gasit la agentia cutare. si zdrang, ii spun eu pe cel mai normal si natural ton posibil - mai, dar tu stii ca in egipt e cam naspa acum, manifestatii in strada, proteste, impuscaturi, alea-alea? ea se uita la mine in transa, ca si cum ii povesteam filme SF. pur si simplu nu stia despre situatia politica din egipt; pe urma, a citit si comunicatul MAE si gata, visul frumos despre egipt si vacanta ei s-a facut cioburi. nimic si nimeni nu poate s-o mai convinga acum, cum ca situatia nu e atat de dramatica sau ca zonele turistice nu sunt afectate, samd. pentru ea, descoperirea situatiei reale a fost un soc. si a fost foarte suparata pe agentie pentru ca cei de acolo nu au vrut sau nu s-au gandit s-o avertizeze sau macar sa-i spuna ca exista un comunicat oficial al MAE.

ati putea spune - bine dom'le, dar femeia aceea unde traieste, in padure, n-are TV, nu are net, nu citeste ziare? ei bine, are de toate, insa cand ai un copil micut si energic, nu prea mai ai timp de asa ceva, cand te ocupi cam singura si toata ziua de el, fara alte ajutoare la treburile casei, iar sotul ajunge seara tarziu. cele care au trecut printr-o situatie similara, inteleg pe deplin ce-am vrut sa spun.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

ifSV[Craiova]2r[05.03.13 15:12]

@Corina70: Si eu am fost cu un copil mic si totul a fost in regula. Nu regret nicio clipa!

Problemele cele mai importante, mai ales cand mergi cu un copil mic, sunt legate de insolatie si enterocolita si nu de demonstratiile din Cairo! Al meu a si avut prima oara o forma de enterocolita, noroc ca l-a apucat in ultima zi. Oricum tratamentul dat de doctorul din egipt, care a venit imediat a fost foarte eficient si asta au confirmat-o medicii de la Gr. Alexandrescu din Bucuresti la sosire.

Deci asteea ar fi principalele griji, dar si ele pot fi inlaturate cu niscaiva masuri de precautie.

Nu tin sa conving pe nimeni dar Egiptul este altceva comparativ cu alte destinatii. Si apropo nu te obliga nimeni sa mergi la Cairo in excursie daca vrei sa te feresti de incidente, desi autocarul este intotdeauna insotit de un politist sau mai multi bine inarmati. Se poate amana vizita piramidelor pentru alta data, cand eventual mai creste copilul.

Oricum drumul este foarte lung si obostor!

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 700 PMA (1 voturi)

AndoxPA[Sighişoara]1r[05.03.13 15:12]

Sa fim seriosi, comunicatele ale sunt facute sa se cheltuie niste bani europeni.

As vrea sa vad un singur exemplu de turist care a mers printr-o agentie in Hurghada, Sharm sau chiar Cairo care a fost rapit. Unul singur.

Acum sigur ca daca ti-o cauti cu lumanarea si mergi de exemplu prin piata Tahrir cand este vreun miting pe acolo poti sa o patesti dar nu este dracul asa negru cu Egiptul.

Parerea mea este ca ti-ai speriat prietena degeaba. Poate doar cu caldura excesiva sa fi avut vreo problema daca vroia sa mearga prin iunie, iulie, august.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 700 PMA (1 voturi)

razvan_ex*JR[constanta][05.03.13 15:21]

Evident ca nu este rapit nici un turist... evident ca NICIODATA nu se intampla nimic in statiuni... evident ca acel comunicat nu vorbea despre statiuni... ci alte regiuni... dar cine sa fie atent?


Corina70SR[Ploieşti][05.03.13 15:28]

@Andox: eu n-am speriat-o, eu credeam ca stie deja. ea s-a speriat.

lasa, ca poate e mai bine ca s-a intamplat asa, copilul e cam mic, excursii prea multe nu cred ca puteau face, stateau in perimetrul hotelului/resortului, lucru pe care il pot face bine-mersi si in bulgaria. e si mai aproape de casa, ii costa si mai putin.

daca situatia in egipt se linisteste, ia in calcul sa mearga acolo la anul, abia creste si copilasul si vor putea vizita cate ceva pe-acolo, ar fi si pacat sa te duci in egipt si sa stai doar in hotel, la plaja sau piscina, fara sa vezi atractiile turistice... ca doar nu le vezi in fiecare zi/an...

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

continxUC[bucuresti][22.07.14 11:19]

Mei, cand aud "mergeti doar prin agentii" ma apuca rasul. Eu am mers pana acum de noua ori in Egipt (Taba, Dahab, Sharm, Hurghada). De patru ori am mers prin agentie si de cinci ori pe cont propriu. Eu stau de fie care data cate doua saptamani si ies mult mai ieftin decat prin agentie. In timpul sejurului intru in hotel doar cand vreau sa ma odihnesc, in rest sunt la scufundari, in excursii sau la plaja. In 2012 si 2013 am prins de doua ori avion cu escala in Istanbul sub 280 euro de persoana, un prieten a prins chiar cu 240 euro.

Pentru Octombrie 2014 (voi sta trei saptamani) nu am gasit pret la avion mai mic de 390 euro, acestea fiind in crestere. Nu stiu de ce. Cazarea ma va costa 15 euro/noapte pentru doua persoane cu reducere de 20% la bucataria hotelului daca stii sa negociezi online cu proprietarii.

In Dahab am fost de patru ori si am stat la un mic hotel curat cu cea mai frumoasa vedere asupra falezei. Poti sa mananci acolo, la terase unde este mai scump dar tot poti negocia cat te tine, sau sa mananci unde manaca localnicii, mancarea fiind extrem de ieftina si buna.

Dimineata prefer sa mananc de la piata (un minut de mers pe jos) fructe si legume foarte bune si foarte gustoase. Nu am avut niciodata probleme de sanatate acolo din cauza apei sau a mancarii. Am auzit insa ca poti sa ai ghinion si sa te imbolnavesti de stomac (salmonela in general) si sa iti faci praf concediul. Si mancand in hotel poti sa te imbolnavesti.

De multi ani nu am mai fost la all inclusive, am preferat doar cu mic dejun. Nu imi place sa stau legat de mesele hotelului unde sunt cazat.

Dinspre aeroportul din Sharm spre Dahab am calatorit cu microbuzul hotelului chiar si noaptea fara probleme. Am facut iesiri in desert sub clar de luna (recomand pentru claaritatea cerului si liniste) fara niciun fel de probleme.

In Dahab, pentru clima blanda din timpul iernii (20-25 grade) vin rusoaice care stau cateva luni pe an cu copii, fara soti. Multi copii au chiar sub un an. Stand de vorba cu ele nu am auzit sa aiba careva probleme pe acolo, de sanatate sau de securitate.

Cred ca 95% din localnici traiesc de pe urma turismului, ar fi chiar culmea sa faca probleme turistilor.

In Cairo am fost de doua ori iar in Luxor si Karnak cate o data, fara niciun fel de probleme de securitate.

Daca sunteti mai comozi din fire alegeti charterele cu all incclusiv insa, va recomand sa incercati macar o data sa mergeti pe cont propriu.

Evident nu mereu iesiti mai ieftin insa, cu putintica rabdare si analiza, veti putea gasi varianta potrivita.

Iubesc Egiptul!

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

vavavaUC[bucuresti]1r[22.07.14 20:30]

NU cred ca este momentul potrivit pt. o vacanta pe cont propiu in Egipt. Pentru a va convinge sunati ambasada romana de la Cairo.


webmaster26[Alexandria][22.07.14 22:22]

@vavava: Aşa cum scrie în mai multe locuri pe aici, referirile la agenţii care activează în România (sediu / sait etc) sunt interzise explicit (şi) pe acest sait. Vezi, de exemplu, textul scris cu roşu mai jos.

Aceste informaţii se pot însă trimite fără probleme prin mesaje private (vezi mai jos, la finalul textului scris cu roșu, cum).

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

continxUC[bucuresti][22.07.14 23:19]

@vavava: Evident ca ti se va spune sa eviti deplasarile care nu sunt necesare. Realitatea de acolo este alta. Nu vreau sa conving pe nimeni, va spun doar ca in toate comunicatele alea se exagereaza.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + -1 PMA (1 voturi)

webmasterX[București][22.07.14 23:35]

@continx:

Eu am mers pana acum de noua ori in Egipt (Taba, Dahab, Sharm, Hurghada)

Ne-am bucura să putem citi impresiile tale de acolo scrise ca articole (reviewuri) noi.

Procedând astfel, ai ocazia ca prin notele și evaluările proprii să contribui la o medie mai reprezentativă a acestei destinații.

În plus, când vei solicita informaţii despre o anumită destinaţie, cei care îţi răspund vor putea să o facă adecvat "profilului" tău turistic (vor putea vedea, de exemplu, în istoricul tău, locurile în care ai fost, unde ţi-a plăcut şi unde nu, din ce motive etc)

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

valenttinaGD[iasi]2r[23.07.14 08:12]

Am fost de foarte multe ori in Egypt ca turist. Pot sa va dau multe informații despre hoteluri, despre calitatea serviciilor, despre plaje despre atractiv turistice. Important este sa-ți alegi un hotel bun care sa-ți ofere servicii turistice bune. Daca vrei sa casatoreste de unul singur trebuie sa stii mai multe lucruri. In legătura cu viza, adresează-te Ambasadei Egyptului sau Consulatului. Orice turist care se deplaseze in Egypt are nevoie de viza pe care o poti obține de la Ambasada. Ecista date pe care le gasesti pe internet, pe site-ul ambasadei. Viza te costa 20 de dolari si poti sta 30 de zile. Pentru o viza mai îndelungată sunt alte condiții. Trebuie sa stii ca la intrarea si la ieșirea din tara vei completa niște formulare cu datele personale. Aceste date trebuie sa fie corecte. In Egypt este stare de urgență de peste20 de ani, declarată in urma războiului cu Izraelul si nu a fost ridicată. De aceea este bine sa respecti tot ce trebuie. Eu am fost in Egypt in toate perioadele: in timpul lui Mubarak, in anul revolutii si dupa. Trebuie sa va spun ca dupa Mubarak simteai o nesiguranta. Acest lucru l-au simțit probabil si mulți egipteni daca l-au ales cu peste 90% pe un general de armata. Acum probabil este liniște si ordine. Egyptenii respecta foarte mult armata. Ei au un cult pentru armata Nu înțeleg ce fel de vacanta vei face in Egypt? Te vei stabili in Hurgada? vei merge si vei vizita mai multe localități? daca te vei stabili in Hurgada stabilește-te intr-un hotel aproape de plaja sau care sa aibă paja. Intra pe site-ul unei agentii de turism sau pe booking.com si vezi ce hoteluri sunt in Hurgada. Pe booking.com ai date exacte despre fiecare hotel despre condițiile care ți le oferă., despre posibilitatea de a găsi camere libere (poti chiar sa iti rezervi o camera), despre evaluarea hotelului. Si iti mai dau un sfat: cumpara o carte despre Egypt din colectia National Geographic Traveler. Gasesti in ea tot ce trebuie sa stii. Este foarte bine sa o iei la tine. Are informații pretioase, pe care niciodata nu le vei primi de la nici un agent de turism. Eu am cărți din aceasta colectie despre orice tara pe care vreau sa o vizitez.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

vavavaUC[bucuresti]1r[23.07.14 19:39]

@webmaster26: scuze!


vavavaUC[bucuresti]1r[23.07.14 19:49]

Egiptul nu este ce vedem noi ca turisti sau ce vrem sa vedem noi. Este o tara instabila din toate punctele de vedere si din momentul in care un egiptean striga "Alah e mare " lucrurile iau o alta intorsatura. Au avut de curand alegeri pt. presedinte si lucrurile nu sunt tocmai asezate. Ca sa mergi si sa stai blocat in resort sau sa te plimbi cu autocarul in excursii flancat de jeepuri cu mitraliere, nu stiu ce concediu este. Intotdeauna este cineva primul turist rapit sau...

Si eu iubesc Egiptul si Marea Rosie si as pleca acum.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

valenttinaGD[iasi]2r[23.07.14 22:18]

@de a inlaturarea lui Mubarak, mereu a fost alerta de călătorie pentru Egypt. Din România p, cea un avion pe săptămâna. Resorturile in schimb erau pline cu turiști din toate țările europene. Si daca stai intr-un resort poti face câte excursii vrei.

Am vizitat Cairo, piramidele, Luxor, Valea Regilor, templu zeite Htsesput, Aswan, manastirea Sfanta Ecaterina din Sinaii. Daca crezi ca Egyptului este o tara atât de Instabilitate si cu probleme de siguranță, nu te obliga nimeni sa-ți faci vacanta acolo. In orice tara din lume pot exista pericole.

Eu am vizitat mai multe tari arabe. In aceasta perioada vizitează mai degrabă Tunisia pentru ca clima este mult mai blanda si este o tara frumoasa. Tunisienii sunt foarte primitori. Nu am avut probleme desi ne-a prins noaptea prin desert. Iti recomand Marocul. Este o tara foarte frumoasa. Pacat ca ofertele sunt atât de putine.

Eu am mers cu avionul pana la Malaga. Cu un autobuz am ajuns la Marbella. Am stat doua zile in Marbeela. Poti sa viziteze si Gibraltarul si Tarifa, cea mai vestice asezare a Europei. Am trecut stramtoarea Gibraltar si am ajuns in Maroc, pe care l-am strambaturile de la nord la sud., pana la granița cu Mauritania. Am vizitat Tanger, am stat câteva zile in Fes, am vizitat Casablanca, Marrakesh si Essaouira. Cinci zile am stat in Agadar, iar la întoarcere am poposit doua zile in Rabat.

Dintre toate țările arabe Marocul este cel mai frumos. Fesul este unic. Intalnesti aici doua orașe. Medina araba si orașul francez cu clădiri superbe si bulevarde mari. Casablanca este un oraș romantic si daca ajungi acolo fa-ți rezervare la Cafeneaua lui Rick. Marrakeshul este impresionant cu clădirile roșii. Marocul este frumos prin varietatea formelor de relief: desert munte, mare ocean. Lumea este minunata, bine ar fi sa fie liniște peste tot in lume sa ne bucurăm de toate frumusetile ei.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 700 PMA (1 voturi)

elena21*SV[oradea]1r[27.07.14 14:45]

@valenttina: Buna,

merg si eu in Egipt pentru prima data. Mi-am dorit mult sa ajung acolo. Merg impreuna cu copiii mei, si, bineinteles, ca toata lumea, am retineri cu privire la... expunere la riscuri.

Am inteles din mesajele voastre, dealtfel, ca nu e niciun pericol, dar m-ar ajuta mult, mai multe informatii cu privire la o anumita locatie unde mi-am platit sejurul printr-o agentie, bineinteles.

Daca ma poate ajuta cineva cu informatii despre hotelul Amwaj Blue Beach - Soma Bay, as aprecia suportul vostru.

Multumesc, si astept cat mai curand un raspuns.

Plecam in 27 august pana in 10 sept. Stiu ca e perioada cea mai torida, dar nu am avut posibiliatea altei perioade (copiii: scoala/ facultate)

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

valenttinaGD[iasi]2r[27.07.14 16:41]

Eu nu am fost niciodata la acest si nici in a exista zona.

Soma-Bay este aproximativ la 40 de km departare de aeroport. Nu este in Hurgada.

Este o zona noua unde s-au construit mai multe hoteluri si probabil va deveni in țimp un oraș turistic.

Am citit despre el si pot sa-ți spun ca este construit in 2010 si are aproximativ 300 de camere. S-ar putea ca in a este perioada hotelul sa nu fie ocupat in întregime si asta ar fi bine.

Fiind al inclusiv si hotel de 5 stele, probabil vei avea servicii bune.

Am citit si am văzut ca hotelul are la intrarea in mare corali si din acest motiv intrarea este de pe ponton. Daca ai copii nu cred ca ei vor putea intra in mare de pe ponton. Asta este problema cea mai mare.

Daca te duci la mare probabil vrei sa stai cu copiii mult in apa. Din acest motiv am scris sa nu va bazată pe agentul de turism, care la noi in tara numai vând bilete si nu iti dau deloc informații.

Cum ai copii vei zbura 3 ore cu avionul pana in Hurgada Mai stai pe aeroport in Hurgada o ora pana iti iei bagajul si pana autobuzul care te transporta pleaca spre hotel Mai faci mai mult de o ora pana in Soma Bay.

Ajungi la hotel obosit si copiii vor fi mai obositi.

Agentul de turism trebuia sa-ți propună un hotel in Hurgada. Sunt foarte multe si foarte bune si cu intrarea in mare lina.

Dar intra pe internet scrie numele hotelului si vei găsi destule date despre hotel. eu pot sa-ți dau niște sfaturi utile: Egyptul este unic, Marea Roșie este frumoasa, egipteni sunt ospitalieri. La hotel consuma apa de la sticle, si pe dinti spalati-va tot cu apa plata. Nu veți avea probleme digestive.

Poti sa-ți iei o mica trusa cu medicamente: ceva pentr probleme digestive neaparat. Eu asa procedez De câte ori plec in vacanta nu-mi lipseste punga cu medicamente.

In legătura cu evenimente eu nu cred ca vei avea probleme. Egyptul traieste din turism. Eu am fost in Egypt de opt ori si de fiecare data era alerta de la MAE.

Acolo era liniște si hotelurile pline.

Este bine sa nu te duci decât in excursii organizate, nimic pe cont propriu si nu Peninsula Sinai. Oricum zonele la granița cu Izraelul ar fi poate expuse.

Dar este o mare distanta din Hurgada pana in Izrael.

Iti doresc vacanta plăcută!

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

elena21*SV[oradea]1r[28.07.14 09:14]

@valenttina: multumesc pentru raspuns.

Am citit si eu despre Soma Bay si hotelul unde am luat bilet, desi, marea si intrarea in mare se vede lina si e foarte proape de hotel si piscinele hotelului.

Eu si copiii mei nu suntem mari amatori de apa de mare, desi, poate fiu-meu ar fi interesat de scuba diving (are 19 ani), iar fiica-mea are 15 ani, probabil, si mai mult ca sigur, vom sta mai mult la piscine.

Pana in Cairo sunt 500 km, as fi interesata de piramide, sunt si excursii organizate de agentii, dar totusi am retineri. Ar mai fi Luxor-ul, care e la 300 km, si da, asa cum spuneai intr-unul din mesajele tale, sa mergi in Egipt si sa nu vizitezi nimic, ar fi... banal. Dar cat de sigure pot fi aceste deplasari, chiar si in grup organizat la acele obiective?

Mi s-a mai recomadat si de la agentie sa folosim apa imbuteliata la spalatul pe dinti, e chiar atat de periculoasa apa de la robinet?

Si tot de la angentie mi-au mai spus ca medicamentele noastre pentru problemele digestive nu au niciun efect, in cazul in care ar exista o afectiune digestiva, si sa cumpar de la ei un medicament numit ANTINAL, care are efect maxim pentru bacteriile lor...

In rest, eu sper la o calatorie frumoasa care sa-mi ofere amintiri frumoase.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

continxUC[bucuresti][28.07.14 09:56]

Hurghada este o statiune frumoasa, la fel si statiunile de la nord sau sud. Spre deosedire de Sharm unde foarte multe din zonele de scufundari sund langa mal, in Hurghada - fiind o zona cu multe insule si apa nu foarte adanca - majoritatea recifelor frumoase pentru scuba sunt in larg, accesibile cu barca.

In Hurghada mare parte din reciful de langa mal este mai deteriorat in comparatie cu Sharm sau Dahab (nu am fost inca in Marsa Alam). Am zis "mare parte" pntru ca sunt si zone in care a inceput sa se cionstruiasca in ultimii ani si inca reciful este viu.

Imi plange sufletul cand vad cohorte de turisti care pur ssi simplu calca pe recif fara nicio problema, distrugandu-l. In acest caz sun vinovati responsabilii hotelurilor sau ghizii de snorkeling care nu instruiesc turistii.

Cand alegeti hotelui si daca va doriti o zona cu recif usor accesibila de pe mal sau de pe ponton, consultati si Google Earth-ul, acolo se vad conturate zonele de recif care, in acest caz, se intind de-a lungul tarmului.

In Hurghada recomand sa mergeti si prin zona populata de egipteni, nu doar zonele turistica. Nu-i un pericol. De obicei in timpul zilei orasul este cam "mort" din cauza caldurii, viata animandu-se la lasarea serii.

Poti merge linistita in Cairo sau Luxor. In general, dupa cate tin minte, se pleaca noaptea dupa 01:00 pentru a ajunge dimineata in Cairo si a avea timp sa vizitati complexul de la Giza, muzeul de egiptologie, ceva magazine cu parfumuri si poate si bazarul daca veti mai avea timp. Desi costa destul de mult, merita excursia.

Din Hurghada spre Luxor se merge foarte mult pe malul Nilului, probabil veti opri in Valea regilor si la Templul lui Hatshepsut, apoi Karnak sau Luxor. Karnaakul si Luxorul sunt aproape si, daca veti avea timp le veti face pe amandoua.

Pentru o familie cu doi copii astfel de excursii vor costa destul de mult dar vor merita. Viata de pe langa Nil este pitoreasca pentru turisti dar grea pentru localnici.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

continxUC[bucuresti][28.07.14 10:06]

pentru @elena21, am uitat.

la spalatul pe dinti in general am folosit in general apa imbuteliata dar au fost si cazuri cand am folosit apa de la robinet. recomand totusi sa folosesti apa imbuteliata. daca te imbolnavesti cu nu stiu ce microb poti zace cateva zile in pat, stricandu-ti astfel concediul. ia cu tine medicamente de raceala, de dureri si de stomac. de obicei urechile "cedeaza" primele.

la all inclusiv de obicei apa o iei de la masa dar, sunt cazuri cand nu iti ajunge intreaga zi.

daca cei din hotel vor face mutre ca iei mai multa apa, am vazut si altfel de cazuri, recomand sa o cumperi din magazinele lor sau din piata, in hotel costa de obicei de doua ori mai mult.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

elena21*SV[oradea]1r[28.07.14 10:06]

@continx: am primit oferta pentru excursii de la agentie, o redau mai jos:

Excursii optionale Hurghada 2014

Excursie Adult

Insula Giftun 29 euro

Bediun Dinner (Short Safari) 29 euro

Discovery Safari 46 euro

Sea Scope (glass boat) 46 euro

Cairo (1 zi) 88 euro

Cairo (2 zile) 175 euro

Luxor (1 zi) 88 euro

preturile mi se par acceptabile, desigur, Cairo este scump, dar banuiesc ca-si merita banutii.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

continxUC[bucuresti][28.07.14 10:17]

doar beduin diner nu am facut in Hurghada. am fost in Dahab chiar de craciun anul trecut.

merita toate excursiile desi preturile sunt cam marisoare. in Hurghada am fost un grup de noua persoane si am putut negocia si excursia cu submarinul si barca pentru Giftun.

pentru barca am necogiat cu un localnic la un pret mai mic, undeva la 25 euro de persoana, cu tot cu masa si bauturi. era acelasi tip de barca pe care se ingramadesc de obicei 20-30 de turisti.

nu stiu daca poti negocia cu agentii de turism de la care iei excursiile dar, poti incerca. sunt cazuri in care accepta si reduceri de pret.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

valenttinaGD[iasi]2r[28.07.14 10:35]

@elena21: eu nu am spus sa nu va duceti in excursii. Dimpotriva!

Eu am scris un comentariu despre ultimul resort despre care agențiile noastre nu știu si este foarte bun Dar eram in Egypt a opta oară vezi impresii.

In prima mea vacanta in Rgypt am ales Hurgada pe tru ca se poate ajunge ai bine la Cairo Atunci am vizitat Piramidele.

Daca te duci a Piramide automat vei vizita si Muzeul de arheologie din Cairo. Am fost a Luxor. Templu de la Luxor este mai impresionant decât piramidele.

La Luxor si la Piramide, probabil va fi extrem de cald in aceasta perioada. Sa va protejati cu pălării si sa Neti apa.

Am fost si la Valea Regi, or. Am intrat in doua morminte.

Ei deschid câte un mormântul sau doua pt turiști Este fantastic tot ce viziteze si ai impresia ca nu sunt făcute de mana omului. Am văzut si Sfinxul.

In desert nu am fost pe tru ca știam ce inseamna. Fusesem in Tunisia si Maroc si am facut plimbari cu camila.

Daca te duci cu copiii te va costa ceva. Interesati-va de la agentie de prețurile excursii, or Oricum se marita, pentru ca de asta te duci in Egypt

Daca te duci in Egypt si nu vezi toate acestea nu se merita deplasarea. Va fi greu si obositor dar merita. i barbati-va comoditate si in picioare cu ceva sport Nu sandale,

Mai puteți vizita o fa rica de parfumuri, o fabrica de albastru. Eu am fost in toate aceste locuri, inclusiv barajul de la Aswan, al doilea baraj ca mărime din lume. Multe din cele amintite mai sus se vizitează intr-o singura zi. Plecarea este noaptea de obicei la ora 01:00.

Ca D te duci de mai mult ori nu la viziteze de fiecare data. Multi din cei care erau in excursie vor sau despre murdara orasului Cairo si sărăcia locurilor.

Eu sunt mai ingaduitiare., pentru ca a gândesc ca orașul Cairo are peste 20 milioane de locuitori si milioane de turiști zilnic. Ca sunt săraci nu sunt vina lor. Sunt plătiți cu foarte puțin, desertul este preponderent. Si totuși vei mânca legume foarte gustoase (mai bune decât cele din Turcia) si fructe la fel de bune Sunt cultivate in zonele din nord si din Valea Nilului.

Cand am mers la Cairo am ser it pranzul pe un vapor acordat pe Nil.

Eu va doresc vacanta plăcută. Sa va protejati de soare mai ales copiii.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 700 PMA (1 voturi)

elena21*SV[oradea]1r[28.07.14 10:44]

@continx: despre hotel ce informatii poti sa-mi dai?

Stiu ca e nou, din 2010, probabil nu multi romani au fost la acest hotel, desi as dori sa gasesc pe cineva sa-mi povesteasca cum a fost acolo.

Hotelul se numeste Amwaj Blue Beach in Soma Bay, si ce am citit pe net sau informatiile pe care le-am primit de la agentie mi s-au parut destul de sumare. Din fire, imi place sa ma informez inainte, despre obiceiuri, modalitati de abordare, etc..., cred ca intelegi ce spun, adica, in sensul in care poate nu imi place camera in care sunt cazata, si vreau s-o schimb, ce reactie ar putea avea omul de la receptie, etc. Daca au doctori sau cabinet medical, daca sunt bazare prin apropiere, daca vreau sa ies din club, pe cont propriu, prin apropiere, la ce ma expun, sau alte chestii de genul... Daca au magazine prin apropiere de unde pot cumpara apa sau altceva, de exemplu, tigari. Ce tipuri de tigari au? Stiu ca pot sa iau cu mine max. 200 tigarete/ om, asta inseamna un cartus. Eu fumez doar un tip de tigari, slim, sobranie negru, nu stiu daca o sa gasesc asa ceva la ei, deaceea voi indesa, probabil, in bagajele noastre 3 cartuse, fiind cu 2 copii. Voi avea probleme la vama ca am 3 cartuse?

Mai mult eu de asta imi fac probleme, de conditii, de tratament, de nimicuri, mai bine zis..., ca de risc, din moment ce agentia vinde bilet in astfel de zone...

E frig noaptea? trebuie sa avem si ceva gros cu noi?

PS: ce inseamna membru CHIBIT???

multumesc, sa nu razi... )

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

elena21*SV[oradea]1r[28.07.14 10:52]

@valenttina: Multumesc Valentina

Copiii mei sunt mari, fiul meu are 19 ani si fiica-mea 15. Asta nu inseamna ca nu pot fi expusi la risc de soare si caldura, e drept, dar nu cred ca trebuie sa-i cocolosesc mai mult ca pe mine, nu?

Apa, cred ca vom bea destula, organismul o sa ceara...

In schimb, fiica-mea ma oboseste cu scorpioni si scarabei, are o fobie, si ma distruge... psihic cu fobia asta a ei.

Nu o sa intalnim asa ceva, nu?

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

valenttinaGD[iasi]2r[28.07.14 11:02]

Stai linistita! Nu vei găsi nici scorpioni. Nici scarabei. Toate hotelurile de 5 stele sunt zone foarte îngrijite cu grădini superbe. Deci copiii tai sunt mari. Atunci vei fi linistita si intr-adevăr nu -i vei cocolosi! O sa va placa Egyptul!

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

continxUC[bucuresti][28.07.14 11:28]

@elena21 nu am informatii despre hotel si, de obicei ma abtin sa fac recomandari. se pare ca este la cateva zeci de km de Hurghada. nu cred ca ai o piata sau o zona de magazine in afara hotelului care sa iti fie la indemana.

in afara lanturilor hoteliere mari, recunoscute international (Hilton, Iberotel, Sofitel, Four season, etc) nu te increde in numaarul de stele. cinci stele egiptene inseamna cam patru pe la noi. sau patru, in majoritatea cazurilor inseamna cam trei pe la noi.

in hoteluri vei gasi doar cameristi barbati. iar barbaatii stii cum fac curatenie

mi s-a intamplat, si nu doar mie, cand unii cameristi mai smecheri te duc prima data intr-a camera mai urata sau care nu este cu vedere la mare (daca ai cerut camera cu vedere la mare). ai doua variante, ori faci scandal si vorbesti cu omul agentiei care v-a preluat de la hotel, ori ii dai cameristului 10 euro sa iti schimbe care. daca ti se va intampla aasta, tu vei hotari cum vei proceda.

cat despre tigari, prietena mea merge de fiecare data cu cate un cartus, fara probleme. in cazul tau poti pune unnul in bagajul de cala al tau, unul in bagajul de cala al sotului si altul in bagajul copilului cel mare. gasesti si acolo tigari dar parca nu sunt la aceeasi calitate ca aici. in fine este parerea mea de nefumator, eu prefer sa fumez cate una sau doua sisa pe zi acolo. : D

resortul fiind de cinci stele o sa gasesti in magazinele din interior de toate: medicamente, apa, sucuri, tigari, suvenisuri, parfumuri etc.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 700 PMA (1 voturi)

valenttinaGD[iasi]2r[28.07.14 11:40]

@elena21: Personalul de la hotel știe engleză si mai nou au învățat si rusa. Sunt abordabili si te poti înțelege cu ei.

Pleaca de a asa cu monede de 1 euro sau bancnote de 1 dolar Poti da bacsis la barul de la plaja sau piscina, la cel care te serveste la masa. Daca vrei sa obține o camera mai buna vor ești la receptie.

Orice schimb va. utar il faci la receptie sau la banca Sunt unele hoteluri care au servicii pentru apărare taxiuri. Daca nu rogi la receptie si iti cheamă ei un taxi este mai sigur sa pleci cu un taxi chemat de ei.

Dar in Hurgada nu te vei duce cu un taxi pe tru ca este scump.

De obicei hotelurile de 5 stele su microbuze care te deplaseza gratis in oraș. Plecarile le afli la receptie.

Eu nu fumeaz dar știu ca poti duce cu tine 2 cartușe de țigări. Sa stii ca in privința țigări. or nu trebuie sa-ți faci probleme.

Exista in Hurgada de toate. Este mall cu supermarket exact ca la noi. In Egypt pe tru ca este o tara turistică gasesti tot ce iti trebuie. Gandeste-te ca zilnic soseasca zeci de avioane cu turiști ruși, englezi, nemti. Cele ai mari la naturii hoteliere din lume au hoteluri in Egypt. Majoritatea hotelurilor au cabinet medical si o farmacie. Daca nu exista farmacie in hotel te adresezi la receptie. Iti vor spune ei unde este farmacia cea mai apropiată. Vei găsi același medicamente ca la noi. Au si ei la Cairo o fa rica de medicamente foarte bune Doctorii vorbesc engleza.

Eu te sfatuiesc sa nu-ți faci probleme de condiții si tratament. Vei găsi un personal gata sa-ți satisface toate cerintele. Eu nu am avut probleme niciodata. in interiorul resortului turiștii pot fi îmbrăcati cum vor. Femeile pot umbla fara probleme in pantaloni scurti. Costum de baie. Rochii decoltate si scurte

E bine cand ieși din hotel doamnele sa fie mai îmbrăcate. Adica asa cum ies la noi pe strada. Am vrut sa spun nu in costume de baie sau cu sânii la vedere. Nu se întâmpla nimic dar nu atrage priviri multe.

Sa stii ca mulți egipteni se scolesc in alte tari si vei avea surpriza sa vezi ca au comportament occidental. Eu am văzut tineri egipteni la plaja îmbrăcati foarte bine Ele sunt mai conservatoare.

Vei avea televizor in camera cu multe programe americane, CNN BBC, canale nemtesti. Italiene arabe. Au ca lu si poti prinde peste 30 de canale din toata lumea. Inclusiv MTV. d

Deci nu este capătul lumii. Este o tara musulmana. Dar gândește ca a fost mult timp colonie engleză si o scurta perioada colonie franceza si prin turiști au un contact permanent cu lumea occidentala.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 700 PMA (1 voturi)

elena21*SV[oradea]1r[28.07.14 11:57]

@valenttina: In Turcia aveam PRO TV international, aici?


elena21*SV[oradea]1r[28.07.14 12:00]

@continx: merg cu doi copii (19 ani, respectiv 15) pot sa am cu mine 3 cartuse?

PS: nu mi-ai raspuns la intrebare, ce inseamna membru CHIBIT???

chiar sunt curioasa


valenttinaGD[iasi]2r[28.07.14 12:11]

@elena21: depinde de hotel! dar daca sunteti mulți romani in hotel, va duceti la relații cu publicul si solicitati canalul TV pe care il doriți.


continxUC[bucuresti][28.07.14 12:12]

@elena21 poti merge cu trei cartuse (dar mult mai fumezi!!! : D) pentru siguranta pune un cartus in alt bagaj de cala care sa il treci la aeroport pe numele baaiatului cel mare.

nu stiu care este legislatia acolo cu privire la ce ai voie sa introduci sau nu in Egipt. am vazut de cateva ori, si mi s-a intamplat si mie, ca in Sharm, dupa ce treceai de vize, la iesirea din aeroport sa mai fie un filtru care sa controleze prin sondaj bagajele mari ale turistilor.

in Hurghada nu am vazut dar... nu se stie.

chibit... hmmm... conform dex inseamna: Persoană care asistă la un joc de cărți, la o partidă de șah, de table etc. fără a participa (dar adesea sfătuind cum să joace pe unul dintre jucători). [Acc. și: chíbiț] – Din germ. Kiebitz.

probabil suntem nou veniti pe site si din cauza asta suntem "numiti" asa. daca vom avea mai multa activitate sau mesaje "valoroase" pentru ceilalti membri, vom avansa in grad.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

valenttinaGD[iasi]2r[28.07.14 12:15]

@elena21: eu știu ca un adult poate trece cu doua cartușe de țigări. Cum unul din copii tai are 19 ani cred ca poti trece cu trei cartușe de țigări Referotor la cuvântul al cărui înțeles nu il cunoști pot sa-ți spun si eu ca nu știu. Cred ca este un termen folosit de acest site cu o anume semnificatie Poate se referă la persoanele care fac comentarii si răspund la întrebările vizitatorilor acestui site!

Spun si eu!

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

continxUC[bucuresti][28.07.14 12:18]

@elena21. ma, lasa televizorul in pace cat esti acolo. acolo te duci la relaxare, soare, detasare de tot ce ai in tara etc.

auzi la ea... intraba de protv international. )))))

eu cand merg cate doua saptamani nici nu ma intereseaza televizorul decat pe muzica arabeasca/egipteana ca sa fiu in atmosfera/specificul concediului. : D

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

valenttinaGD[iasi]2r[28.07.14 12:20]

@continx: cum iti spuneam am fost de opt ori in Egypt dar niciodata nu am avut parte de acest filtru. Intotdeauna am trecut ușor de vama. Nu cred ca se va întâmpla. Si cum ți-am scris sunteti doi adulti tu si fiul tau. Daca un adult poate trece cu doua cartușe este simpla socoteala.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

valenttinaGD[iasi]2r[28.07.14 12:24]

@continx: si eu vreau sa-ți spun Elena. Nu ai nevoie de program TV. S-ar putea ca hotelul tau sa aibă in fie are seara spectacole sau muzica live. Puteti face plimbari asa ca nu ai timp de TV Nu uita o carte si un rebus iti va ump, e timpul. Mai bine decât televizorul. Sa ne spălat. Intra de prostiile de la TV

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

continxUC[bucuresti][28.07.14 12:28]

@valentina, eu am fost o data in Sharm si de patru ori in Dahab. Ca sa ajungi in Dahab trebuie sa aterizezi in Sharm, apoi cu microbuzul. Am trecut prin filtrele din Sharm de patru ori (o data am mers prin Eilat) si am vazut controlul bagajelor aproape de iesire de doua ori. Nu mereu se controleaza si nu toti turistii, se ia prin sondaj, nu stiu dupa ce criterii. Am vazut o data cum au controlat mai mult femei, cred ca doar asa sa mai zambeasca sau sa "isi faca treaba" din cand in cand".

In Hurghada am fost o singura data (cred ca mai merg si de sarbatori anul asta la sufundari) si nu am vazut niciun control.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

valenttinaGD[iasi]2r[28.07.14 12:37]

@continx: s-ar putea sa fi fost o situație politica nesigura. De multe ori am avut multe filtre la controlul pasapartelor. Cand am fost in Sharm. asta-iarna am trecut foarte ușor. Nici controle dese la pasaparte. desi era in perioada de înaintea alegerilor prezidențiale. Asa ca nu știu ce sa zic Probabil sunt situații si situații. Cred ca acum mai violenti sunt in Sharm care este mai aproate de Izrael Avand in vedere ce se întâmpla in Fasia Gaza ar fi bine ca cei care se duc in Sharm sa renunțe la excursie in Izrael sau la Manasirea sf Ecaterina

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

elena21*SV[oradea]1r[28.07.14 12:41]

@continx: nu am nevoie de televizor, normal...

dar imi place sa-mi beau cafeaua dimineata la stirile pro tv, dar e bun si alt canal...

Si de fumat, ce sa zic, imi duc 3 cartuse nu ca sa le fumez pe toate, ci sa ma asigur ca am tot timpul. Am patit in Turcia ca am ramas fara tigari, tipul de tigari pe care le fumam atunci, si nu am reusit sa gasesc nimic pe placul meu ca si gust, si, sincer, ... nu mi-a placut ca ma gandeam tot timpul ce tigari proaste fumez...

Ca raman tigari in plus, nu e nicio problema, le aduc acasa, si le fumez aici... apoi...

De ce procedez asa? , pentru ca mi-e mai simplu sa stiu ca mai bine raman cu ele decat fara ele!!!

Imi plac comentariile voastre, si bune si ele, cum or fi, clar merg acolo sa ma relaxez, dar la o relaxare e buna si o... tigara, nu... si cum vad ca o sa ma relaxez maxim, o sa am nevoie, nu gluma!

si... bautura free si non-stop!!!

Hahaha, sper sa nu ma credeti... alcoolica!!!

Dar, ma rog, ce fac oamenii cand merg in concediu? Dorm, mananca si beau, nu stiu daca in ordinea asta sau nu...

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

elena21*SV[oradea]1r[28.07.14 13:01]

@continx: vad ca ti s-a schimbat statutul in... UCENIC, sper ca nu te-am "degradat"

dau o bere daca ti-am facut rau, cand vin in Bucuresti, sau poate vii tu in Oradea


valenttinaGD[iasi]2r[28.07.14 13:46]

@elena21Cred ca am fost înaintate in grad Ha! Ha) Mie imi p, ace sa beau o cafea buna!

Din păcate in Egypt in putine hoteluri se bea cafea buna. La ei orice fel de cafea se face din ness. La micul dejun au cafea mai buna.

Din toate hotelurile la care am stat unul singur serveasca cafea buna. Hotelul este in Hurgada se numește Le premier reve. Este tot only adults. M-am informat bine de pe site-ul hotelului de pe Trip Advisor si am văzut ca daca iti iei deluxe room ai unele facilități. Cu cardul de la camera poti intra intr-un bar select u de ai la dispretuiesc vin roșu., vin alb, simpanie coktailuri. Eram ca in sufrageria de acasa. Te serveasca singur cu ce băutură voiai.

Ecistau platoului cu gustari fructe. Prajituri, alune. Erau multe feluri de cafea, de la cea turcescule pana la capucino si multe ciocolata calde. Tot pe baza cardului de la camera aveai acces la o piscina la etaj cu jacuzzi. Aici serveasca freshuri., coktailuri.

Am povestit aceste lucruri pentru a vedea ca si Egyptul oferă. multe in materie de turism: .

Trenuie sa stii sa alegi.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 700 PMA (1 voturi)

elena21*SV[oradea]1r[28.07.14 14:42]

@valenttina: imi place sa beau prima cafea in camera, si asa am vazut pe site-ul hotelului ca au in camera miniexpress.

Daca nu, imi duc unul mic de-acasa, nu ar fi prima data.


webmasterX[București][28.07.14 23:31]

@continx:

eu am fost o data in Sharm si de patru ori in Dahab

Ne-am bucura să putem citi impresiile tale de acolo scrise ca articol (review) nou.

Procedând astfel, ai ocazia ca prin notele și evaluările proprii să contribui la o medie mai reprezentativă a acestei destinații.

În plus, când vei solicita informaţii despre o anumită destinaţie, cei care îţi răspund vor putea să o facă adecvat "profilului" tău turistic (vor putea vedea, de exemplu, în istoricul tău, locurile în care ai fost, unde ţi-a plăcut şi unde nu, din ce motive etc)

--

@elena21

PS: nu mi-ai raspuns la intrebare, ce inseamna membru CHIBIT???

chiar sunt curioasa

Mai multe informatii gasesti aici.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

elena21*SV[oradea]1r[29.07.14 10:13]

@webmasterX: foarte interesant "treptele ierarhice" a acestui site.

Ati facut public aceste avantaje utilizatorilor? Sau ei trebuie sa fie destul de interesati sa "scobeasca" dupa reguli ca sa descopere ce avantaje pot avea!!!

E drept, am lipsit ceva vreme de pe site-ul dvs, am avut motivele mele, dar suna interesant ca doar prin impresii si postari de foto+sfaturi altor turisti sa poti beneficia de 5 sau 10 ani de excursii suportate de AmFostAcolo.ro

Nu stiu, poate nu am urmarit eu suficient, dar cred ca daca le-ati pune "la vedere" din cand in cand, lumea ar fi mult mai interesata sa posteze cat mai multe impresii, stiind ca sunt "recompensati"

Va doresc succes si va felicit pentru astfel de initiative!

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

webmasterX[București][29.07.14 22:41]

@elena21:

Ati facut public aceste avantaje utilizatorilor?

Ia apasă pe JUNIOR, sub Username-ul tău.


Elena-ramonaCH[Bucuresti][08.08.14 14:34]

Buna

Imi place topicul si as avea nevoie de impresile voastre.

Plec in august (da stiu o sa mor de cald) , in Dahab via Cairo. Ce e de facut in Dahab? In afara de plaja scufundari etc. ?

Si mai am o intrebare cum sunt preturile? Adica dca vrei sa manaci la un restaurant in afara hotelului sau pe plaja dac nu ai all inclusive?

Merci mult

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

continxUC[bucuresti][08.08.14 21:54]

Am fost in Dahab de patru ori si in Octombrie voi mai merge o data. Prima data am stat la hotelul Tropitel, undeva in afara orasului, pe drumul spre Blue Hole. A doua oara am stat la Golden Europe (spartan dar destul de ok) iar de doua ori la

Nirvana, la fel de spartan dar cu cea mai buna vedere in tot Dahabul. In Octombrie voi sta tot la Nirvana pentru trei saptamani. Au un bucatar indian foarte bun (Sher) si un ospatar foarte de treaba (Sam). Daca treci pe acolo sa ii saluti din partea baietilor din Romania. Foarte probabil ca isi vor aminti de noi. Si nu uita sa comanzi un chicken roll foarte gustos si picant.

In Dahab este o viata linistita, fara mult zgomot. Este un fel de Vama Veche de acum 15-20 de ani. Diferenta ar fi ca Dahabul este un oras "precar", murdar dar pitoresc. Ai sa vezi pe strada zeci de capre care mananca din gunoaie sau camile mestecand cartoane.

Sunt totusi cateva locuri de vizitat pe acolo:

1. Manastirea Sf. Ecaterina cu rasaritul de soare foarte frumos. In August s-ar putea sa fie prea cald sa urci pe munte.

Oricum, daca ai ocazia, nu o rata, am inteles ca ar fi cea mai veche manastire crestina din lume;

2. Blue Hole, - loc foarte cunoscut in intreaga lume pentru iubitorii de scufundari - este de fapt o "groapa" chiar langa mal, adanca de aproximativ 100 de metrii si lata de 30. In general este plina de freediveri care fac antrenamente de danacime (scufundari libere cu o singura gura de aer) si de scubadiveri. Aici sunt cateva terase foarte simpatice pline de turisti veniti pe mare tocmai din Sharm el Sheikh, statiune aflata cam la 85-90 km spre sud. La cativa zeci de metrii de Blue Hole sunt cateva placi comemorative ale unor scubadiveri. Multi dintre acestia au incercat sa traverseze arcul aflat undeva sub -53 metrii si care are acces spre marea deschisa. Oficial se spune ca in acel loc au murit 40 de scubadiveri, neoficial numarul se ridica la 80.

2. Ras Abu Galum este o limba de uscat care iese in mare, slab populata, fiind locul ideal pentru iubitorii de locuri pustii si linistite. Exista si un mic restaurant rudimentar intr-un mic golf unde nu bat valurile iar zona este extrem de pitoreasca. Am stat la lenevit acolo aproape o zi. Reciful este lat si sunt zone foarte frumoase desi, coralul nu mai este atat de "viu". Chiar in fata restaurantului, in apa pe la -10 metrii exista un mic camp de tipari care isi scot capul din nisip... sunt foarte simpatici. Se retrag imediat ce ajungi langa ei;

3. Din Dahab se organizeaza excursii la Canionul alb, Canionul colorat, Cairo, Ierusalim sau Petra. Sunt cam scumpe dar poti negocia.

Daca esti iubitor de iesiri sub clar de luna, desertul este locul ideal. Intre stanci nu bate vantul iar cerul se vede incredibil de clar.

In general timpul trece incet acolo, nu ai prea multe de facut, nu sunt muzee, teatre, cinematografe Exista un club in aer liber unde se mai imbata rusii sau englezii. Turistii se strang in general pe faleza de la Lite House unde sunt multe

terase. Preturile pentru turisti sunt destul de mari dar se pot negocia. Daca mergi de mai multe ori in acelasi loc ai parte de reduceri mai mari. Cam toate terasele "trag" de tine sa le calci pragul.

Iti recomand supa de fructe de mare de la restaurantul "Shark". Daca esti fara masa, iti recomanda ca masa de dimineata sa o mananci de la piata. Legumele, chiar daca unele sunt "ofilite" sunt foarte gustoase. Poti manca de la micile restaurante ale localnicilor foarte ieftin si foarte gustos. Grija mare insa la mancare, daca ti se pare ca nu arata in regula nu o manca. Nu bea apa de la robinetele din baie, ia-ti provizii de apa imbuteliata.

Dca nu esti pretentioasa cu privire la conditiile de cazare, restaurante de fite etc., Dahabul o sa iti intre la inima si o sa vrei sa te intorci.

Apropo, cum de mergi acolo? De cate ori am fost acolo nu am dat decat de un cuplu de romani veniti pentru cateva ore in excursie din Sharm. Noi de obicei mergem in grup de 6-8 oameni.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 700 PMA (1 voturi)

Elena-ramonaCH[Bucuresti][09.08.14 10:46]

Mergem grup de prieteni din mai multe tari, dusi de prieteni de acolo care sunt egipteni.

Vrem sa ne relaxam, scuba etc. deci ne duc niste bastinasi acolo )). Plus ca de obicei cand plec in vacante nu sunt adepta resorturilor si am mai fost in tari arabe, asa ca nu ma sperie mizeria samd.

Mai am o intrebare, ce valuta e mai ok sa imi iau la mine euro sau dolari?

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

continxUC[bucuresti][09.08.14 10:55]

@Elena-ramona:

Si euro si dolarii sunt ok. Cel mai des plateam in moneda lor. Doar sa ai grija la paritate. Daca faci scuba recoman Canionul, Eels garden si Bells de langa Blue Hole.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

Elena-ramonaCH[Bucuresti][09.08.14 10:58]

Notat

Merci mult de ponturi!


crysttinePM[Bucuresti][05.09.14 16:33]

Am nevoie de ajutorul vostru. Vreau sa plec in Hurghada si nu stiu daca totul este ok in materie de securitate, mancare, bautura. Am citit in ultima saptamana cat pentru un an intreg. Asadar: vreau scufundari si excursii la obiectivele turistice.

Si dupa ce am citit si avertismentul MAE... chiar ca nu mai stiu ce sa fac!

Deci? Ce sfat imi dati?

Multumesc.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

elena21*SV[oradea]1r[15.09.14 10:39]

@crysttine: Nu sunt niciun fel de probleme!!!... Eu tocmai m-am intors din Egypt, am stat 15 zile.

Daca pleci in grup organizat, nu se leaga nimeni de voi.

Trebuie sa cauti un hotel bun, recomand sa fie de minim 5 stele, desi la all inclusiv, egiptenii nu pot fi comparati cu turcii.

Ei inteleg prin mini-bar, 2 sticle de apa plata, si atat. Nici macar nu ti le mai schimba, trebuie sa le incarci tu la dozator.

Posibil ca in alte hoteluri sa nu fie la fel, dar eu, unde am fost, in Soma Bay-Hurghada, la Hotel Amwaj Blue Bay, cam asta insemna mini bar.

In schimb, mancarea, peste tot in Egypt este ingrozitoare. Au doar doua tipuri de carne: pui si vita, vita ti-o serveste sub forma de chiftele sau rasol, care nu e deloc comestibila, iar la pui abia daca gasesti o bucatica de pulpa, primeaza aripi si spate cu gat.

In schimb orezul este bunicel, mancarea este diversa, multe legume, cui ii pac legumele, s-a scos. Au doar 2 tipuri de supa, zilnic, de legume si supa crema.

Daca esti interesata de obiective turistice, iti recomand Luxorul, unde o sa vezi Valea Regilor, Templul din Karnak, poate "fabrica" de papirus si alabastru. In Valea Regilor o sa vezi doar vreo 3-4 morminte, din care la unul platesti intrarea (100 lire egiptene de persoana), acesta este mormantul lui Tutankamon - nu e mare lucru..., un sicriu cu niste... oseminte care arata ca un schelet din plastic negru, ma rog, fiecare ce vede...

Cairo este departe de Hurghada, la 500 km, si este foarte obositor sa stai in autocar 9 ore, dar poate preferi oboseala, oricum, in Cairo vizitezi piramida mare, si cele 3 mai mici (eu nu am fost, dar au povestit turistii care au fost cazati cu noi la acelasi hotel. Pentru 2-3 ore de vizite la obiective si 9 ore de mers, am considerat ca e prea obositor. M-am multumit cu Luxor-ul, a fost mai aproape, 270 km

In schimb, scuba diving e fenomenal. Daca mai vrei si alte distractii, iti recomand safari. A fost cea mai tare experienta! Te duc sa vezi un "mini" satuc de-al beduinilor, acolo ajungeti cu un sir de jeep-uri, conduse de egipteni - nebuni, nu gluma, conduceau cu o viteza prin desert, dar a fost incredibil, apoi te plimba putin cu camila, si la final te aduc la baza de unde luati kart-uri de 4 persoane, si in final, atv-uri. Sa conduci un atv in desert, este una din experientele care mi-a placut foarte mult, avand in vedere ca nu mai condusesem asa ceva pana atunci.

Nu exista niciun pericol, totul este controlat de cei care va insotesc, iar la final, seara s-a incheiat cu un barbeque servit pe gratarele de-a lor, cu jar, aduse la masa fiecarui turist, si o seara cu o prezentatie de-a lor, cu dansuri egiptene. A fost perfect.

In schimb, sa nu megi la insula Giftun, nu e nimic de vazut, o plaja neamenajata, cu nisip nu foarte fin, dar un vant care te biciuie cu nisipul. Nu ai metru de umbra, nu poti sa stai decat in apa, si la soare, un soare fierbinte... nici macar nu poti sa-ti lasi un prosop pe plaja, ca ti-l duce vantul.

Daca mai ai nevoie si de alte informatii, te ajut cu placere.

Sejur placut, iti doresc

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

webmasterX[București][15.09.14 12:53]

@elena21:

Eu tocmai m-am intors din Egypt, am stat 15 zile.

ne-am bucura să putem citi impresiile tale de acolo scrise ca articol (review) nou.

Procedând astfel, ai ocazia ca prin notele și evaluările proprii să contribui la o medie mai reprezentativă a acestei destinații.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

crysttinePM[Bucuresti][15.09.14 15:34]

@elena21: Multumesc mult pentru sfaturi!

Plecam sambata. .

Am ales Hotel Hilton Plaza. Am citit multe pareri, evident pro si contra. Si despre destinatie, si despre hotel. Sper doar sa fie bine.

As vrea sa merg si la piramide, insa drumul cred ca este foarte obositor. Ca si tine, m-am gandit la Luxor.

Spune-mi te rog daca este ok sa ies din resort si sa fac cateva cumparaturi...

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

webmasterX[București][15.09.14 16:10]

@crysttine: Aşa cum scrie în mai multe locuri pe aici, referirile la agenţii care activează în România (sediu / sait etc) sunt interzise explicit (şi) pe acest sait. Vezi, de exemplu, textul scris cu roşu mai jos.

Aceste informaţii se pot însă trimite fără probleme prin mesaje private (vezi mai jos, la finalul textului scris cu roșu, cum).

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

crysttinePM[Bucuresti][15.09.14 16:28]

Ok. Am retinut.


elena21*SV[oradea]1r[15.09.14 16:41]

@crysttine:

Daca ai cazare chiar in Hurghada, poti sa mergi la Senzo Mall. Noi am fost cazati in Soma Bay, la 40 km de Hurghada, dar la hotel erau taxi special cu transport 10 dolari pe pers., si te astepta 2 h pana iti faceai cumparaturile.

Poti sa iesi din Hotel, nu cred ca e o problema foarte mare, nu au treaba nimeni cu turistii, eu am fost pana la banca in Safaga, cu masina de la hotel, binenteles, dar nu mi s-a intamplat nimic, si vreau sa-ti spun ca eram imbracata in pantaloni scurti si maieu, destul de decoltat.

Dar ai magazine si in resort, nu mai ai nevoie sa mergi pe la shopping. Noi am avut si farmacie.

Ca si valuta, parerea mea este sa folosesti lire egiptene, poti sa scoti de la bancomat. Sa fii pregatita sa ai card si VISA si MASTER CARD, ca nu toate bancomatele accepta Visa. La noi la hotel, de ex. accepta doar Master. Paritatea e buna, lira e 0,47 RON, poti sa iti faci un calcul aproximativ, la 2.000 LIRE iti ies din cont 955 RON. Si, matematic, cand cumperi ceva, te gandesti imediat ca te costa in lei jumate din cat platesti in lire.

Sa fii doar atenta la rest, cand primesti restul de la ei, sa scrie pe bancnota POINDS, deoarece egiptenii au si piastrii in bancnote care sunt subdivizia lirei, mi se pare ca sunt de 5,10 si 20 de piastrii. Lira egipteana, ca si bancnota, incepe de la 5,10,20,100 si 200. Sa nu accepti monezi, decat daca e necesar, una-doua, nu mai mult.

Poti sa platesti si in dolari, cel mai des sau euro, dar preferabil este lira lor. La comercianti au si POS-uri, deci, poti folosi linistita cardul. Sa fii doar atenta cand negociezi cu ei un pret, se poate negocia totul (daca ei spun o suma, sigur tu poti sa mergi pana la jumatatea ei), sa nu accepti daca platesti cu cardul sa iti spuna sa platesti in plus si comisionul bancii (mai pun ei vreo 10-15 lire) pentru ca nu exista comision la comerciant (POS) cand platesti cu cardul. Sa fii ferma la acest aspect, altfel iti ia in plus ce ai negociat tu de la ei.

daca te mai pot ajuta cu ceva, nu te sfii...

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

crysttinePM[Bucuresti][16.09.14 09:28]

Iti multumesc pentru toate informatiile. Cu siguranta imi vor fi de folos!


Raluca89*UC[München][13.01.15 04:02]

Imi spuneti si mie, va rog, daca e muuult prea cald sa merg cu copilul de 5 ani, im Egipt in iulie?? Doar atunci isi poate lua sotul concediu si ne-am dori tare mult sa vizitam Egiptul...


continxUC[bucuresti][13.01.15 10:40]

@Raluca89 -

Iulie, August si Septembrie sunt cele mai calduroase luni. Temperatura reala (nu cea afisata de site-urile de specialitate) depaseste 45 de grade. Este o cladura uscata, ceva mai suportabila decat cea "umeda" de la noi cand te trec toate transpiratiile

Am incercat sa evit perioada asta pentru Egipt pentru ca, desi imi place caldura, pentru mine ar fi prea cald. chiar si vizitele prin diverse locuri pot fi mai putin suportabile la un moment datFoarte multi insa prefera perioada asta.

Am fost de cateva ori in Iunie si Octombrie cand temperatura depasea totusi 40 de grade. Am prins chiar si un Noiembrie cu 40 de grade. Depinde si de an, poate sa fie mai calduros sau mai "vantos". Cea mai buna perioada care am prins-o in Egipt a fost in perioada craciunului-revelionului 2013-2014 cand afara eram 27 de grade si in apa 22-23. sfatul meu este sa consulti si prognoza meteo.

Indiferent in ce perioada vei merge, ca este foarte cald sau nu, important este sa te bucuri din tot sufletul de sejur, sa nu regreti ca ai ales o perioaada anume, sa nu regreti ca ai ales un hotel anume. Sa nu regreti nimic, doar sa simti fiecare clipa... doar esti in concediu.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

Raluca89*UC[München][13.01.15 11:14]

@continx -

Noi am ales Titanic Beach and AquaPark, am vazut ca e frumos mai ales daca mergi cu copii. Noi putem merge doar in iulie in concediu si nici nu ma gandesc sa nu luam fetita cu noi, mai ales ca alta posibilitate nu avem ca nu avem cu cine sa o lasam, dar daca spuneti ca e atat de cald in iulie, poate ar trebui sa cautam sa mergem in alta parte... cu toate ca am fost anul trecut in Rodos si era fffoarte cald si acolo (tot in iulie am mers) fetita n-a avut probleme din cauza caldurii... Daca in Hurghada e atat de cald in iulie, nici nu vreau sa-mi imaginez cat de cald e la piramide, pt ca am vrea sa vizitam si piramidele, ar fi pacat sa mergem in Egipt si sa nu vedem piramidele... Nu stiu daca a mai fost cineva in Egipt in luna iulie cu un copil de 5 ani, am tot cautat pe net dar n-am gasit nimic... M-am tot uitat pe net sa vad cate grade sunt in iulie dar imi arata maxim 38, asa ca nu ma ajuta prea mult prognoza meteo de pe net... Multumesc frumos pt raspuns.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

continxUC[bucuresti][14.01.15 10:20]

Am vorbit acum cativa ani cu cineva de la intitutul de Meteorologie de la noi si mi-a explicat ca temperatura oficiala anuntata in ziare sau la tv este masurata intr-un spatiu cu iarba de 100mp, cu un aparat care este instalat intr-o intr-o incinta din lemn cu aerisire (ferestre tip obloane) la 2 metrii deasupra pamantului. Tin minte exact explicatia asta, nu mai tin minte exact cum era conceputa acea incinta dar, stiu sigur ca temperatura oficiala se masoara la umbra.

Practic ei anunta temperatura la umbra.

Temperatura reala pe timpul verii va fi intotdeauna mai mare decat cea anuntata.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

  • [89] total răspunsuri, până acum
  • SCRIE UN RĂSPUNS

    Doar utilizatorii autentificați (logați) pot răspunde.
    • Aveți deja un cont AFA? — logați-vă (autentificați-vă)
    • Nu aveți încă un cont AFA? — vă puteți crea unul în 10 sec
    Puteți folosi meniul „VIZITATOR” (vezi dreapta-sus) — atât pentru LOGARE cât și pentru CONT NOU

    Abonament

  • NU sunteți abonat/ă la acest fir de discutie - [NU primiți înștiințări când se scrie un răspuns] -- vă puteți însă abona mai jos
  • #G#9
      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.1686098575592 sec
    ecranul dvs: 1 x 1