ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 20.02.2010
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 30-40 ani
DIN: Brăila
ÎNSCRIS: 11.11.09
STATUS: PREMIUM
DATE SEJUR
FEB-2010
DURATA: 4 zile
cuplu fara copii
2 ADULȚI
PREȚ 2300 EUR ?
cu AVIONUL (toate taxele incluse)

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
100.00%
Încântat, fără reproș
CAZARE [camere etc]:
100.00%
Încântat, fără reproș
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
PLAJA şi MAREA:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
DISTRACŢ. / RELAXARE:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat

NOTA MEDIE REZULTATĂ
96.25%
OBS: Spre deosebire de GRADUL de SATISFACŢIE (care se selectează de autor si se exprimă in procente, 0 - 100 %), MEDIA se calculeaza AUTOMAT, ca notă de la 1 (foarte slab) la 10 (excelent)

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut

Croazieră pe NIL

[fb]
NOU TIMP CITIRE: 8 MIN

Iarna pe Nil - The Nile Festival (Vas de croaziera pe Nil)

TIPĂREȘTE

Acest review descrie a doua parte a sejurului in Egipt (31.01-10.02.2010), in prima parte mentionand hotelul Le Meridien Piramids din Cairo si excursiile in zona si urmand hotelul Golden 5 Emerald din Hurghada.

Vasul The Nile Festival este un vas de croaziera pe Nil cotat la 5 stele. Bineinteles ca nu se ridica la acest nivel, dar ii pot acorda 4 stele.

Fiecare camera este echipata cu TV LCD (cam de 40 cm diagonala si care nu vedea foarte clar), AC cu control individual, baie proprie cu cabina de dus cu hidromasaj, telefon, frigider si seif (gratis) Curatenia este exemplara nu numai in camera, dar pe tot vasul. Camera are 2 paturi duble, spatioase. Fereastra este formata dintr-o usa dubla pe sina care se deschide in ambele directii oferindu-ti posibilitatea fie sa stai sprijinit de balustrada sau pe fotoliul din camera si sa admiri peisajul oferit pe timpul navigarii. Interesant este faptul ca baietii care se ocupau de curatenie iti ofereau in fiecare zi cate o surpriza la venire gasind cate un aranjament in forma de animale, de obicei, facut din prosoapele din camera.

Singura problema cu aceasta camera a fost faptul ca se afla exact deasupra salii motoarelor si, desi eram la ultimul etaj, atunci cand se pornea motorul, cand se faceau manevre se zgaltaia totul in camera.

Teoretic, vasul are 2 etaje, dar numerotarea lor incepe cu 1 de la subsol astfel ca ceea ce pare etajul 2 este numerotat de ei ca fiind etajul 4. Daca nu ma insel sunt 20 camere pe fiecare etaj, vasul avand in jur de 60 camere.

La subsol ”etajul” de sub punte se afla restaurantul navei care are o capacitate de circa 120-150 persoane. Pe mijlocul salii se afla o masa lunga si ovala pe care se aseaza mancarea. De ambele parti sunt mese de 4 si 6 persoane. La acest nivel mai exista o sectiune interzisa turistilor unde se afla sala motoarelor si probabil magazii.

La parter se afla receptia si camerele echipajului (presupun, pt. ca nu am vazut niciodata turisti intrand acolo) si un mic magazin de bijuterii care ofera aur de 18k la circa 40 euro/gr in cazul bijuteriilor lucrate la comanda.

La etajul urmator se afla 2 calculatoare care au conectare la internet si pot fi folosite de turisti contra cost (30 lire/ora). Nu le-am folosit, dar cred ca au conectare numai pe perioada cat vasul este tras la mal deoarece semnal tv exista in camera numai in aceasta perioada. Pe timpul navigarii te uiti la peisaj sau la partenerul de camera. Tot la acest etaj mai este si un magazin cu imbracaminte (tricouri si galabia). Exista si un lounge bar niciodata folosit si cateva masute din sticla. De aici incep si camerele turistilor care se intind pana la etajul 4.

La etajul 4 gasiti un salon de masaj unde un individ care aduce usor a nubian ofera servicii caracteristice. De asemenea, salonul mai este dotat cu o bicicleta si o banda de alergare. Langa acest salon se afla barul principal al navei unde au loc toate petrecerile si unde se aduna in general turistii pe timpul navigarii (avand in vedere si marimea acestuia). Interesant este faptul ca poti sa intri si sa stai pur si simplu fara sa comanzi ceva. Chelnerul vine, intreaba, daca zici nu pleaca si nu te mai deranjeaza. Tot de la acest etaj se face accesul catre puntea superioara a vasului (sundeck).

Toata puntea superioara este deschisa, fara nici un fel de pereti, jumatatea din spate fiind acoperita cu o prelata. Pe aceasta punte se afla o piscina de circa 4/5m cu apa incalzita de soare (dar numai jumatate din ea are o adancime de circa 1, 5m, restul avand apa pana la glezna), scaune de plaja si prosoape (gratis toate). Problema e ca nu sunt sezlonguri pt. toti pasagerii. De aceea trebuie sa te grabesti putin ca sa prinzi un loc la soare. Mai exista si un hamac putin cam instabil si o masa de ping-pong sub prelata.

In partea din spate exista un bar unde la ora 16. 30 in fiecare zi in care se navigheaza se serveste ceai, cafea si piscoturi. In spatele barului se afla o alta scara care duce la etajul imediat urmator, scara care este adresata numai personalului, dar nu au spus niciodata nimic atunci cand am folosit-o fiind aproape de camera mea. Bineinteles, ca sub prelate exista o multime de mese si scaune care pot fi folosite oricand de turisti.

Vasul nu exceleaza la capitolul mancare. Aceasta este din abundenta, dar ca si variatie este destul de saraca. Exista cate un singur fel de carne de pui, vita si peste. Vreo 4-5 salate, cam tot atatea tipuri de chifle. La capitolul desert stateau mai bine existand mai multe checuri, prajiturele si budinci. Numai dimineata sunt incluse in pret cafeaua, ceaiul si sucurile. In rest se platesc toate bauturile (de ex. o bere locala la 500ml este 32 lire, o apa la 1, 5 l este 16 lire). Chelnerii sunt foarte serviabili, platourile cu mancare care sunt pe terminate sunt inlocuite imediat, iar mesele debarasate in cea mai mare viteza.

Un aspect ce trebuie mentionat este faptul ca pt. bauturile comandate se intocmeste o chitanta in 2 exemplare, una pt. client si una la receptie. Nu se achita nimic pe loc. Toata consumatia de pe vas se achita la check out. Pe chitanta trebuie mentionate de catre consumator camera, numele si se semneaza. Nu uitati sa treceti numele pt. ca 3 dintre noi am avut surpriza sa gasim cate o chitanta pt. apa bagata intre celelalte chitante care avea trecuta numai camera si o semnatura. Atata timp cat nu este trecut numele si semnatura nu corespunde cu cea de pe celelalte chitante nu pot decat sa zambeasca, sa o scada din total si sa astepte pe altcineva care sa nu sesizeze aspectul.

Nimeni nu a cerut vreun bacsis cat timp am stat acolo (normal as spune avand in vedere ca s-au achitat cate 20 euro/caciula la sosirea in Egipt).

Cam atat as avea de spus despre vasul acesta...

In schimb vreau sa fac cateva mentiuni cu privire la ecluza de la Esna. Vapoarele merg tot timpul unul dupa altul pe mijlocul apei si cateodata incep sa faca depasiri moment in care fiecare suna sirenele si isi fac cu mana. In apropierea ecluzei toate vasele trag spre malul drept si stau la coada pt. a trece prin ecluza. In momentul cand vasul se apropie de mal pt. stationare este efectiv abordat de localnici cu barci care vand galabia (pt. cei care sunt mai putin familiari cu termenul este vorba de un fel de rochii lungi pana la pamant purtate de ambele sexe avand desigur culori si imprimeuri diferite). Toate au culori foarte vii sau imprimeuri stralucitoare cu motive egiptene si sunt imbracate de catre turisti in seara respectiva cand in barul vasului are loc “Galabia party”. Interesant este modul in care localnicii se agata de vas. Sunt cate 2 in fiecare barca dotata numai cu vasle. Cel de la vasle trage greu in amonte din cauza curentului ca sa se mentina paralel cu vaporul in timp ce celalalt se prinde de barele laterale ale vasului sau de cauciucurile de protectie si leaga barca cu o funie de acesta. De aici incepe spectacolul. Ambii incep sa strige catre toti cei pe care ii vad pe punte sau la geamuri si sa le arunce pungi in care sunt costumele galabia. Nu am reusit sa aflu daca pot sa tina socoteala cate si unde au aruncat. Daca ai scos capul peste bord te trezesti cu o punga zburand pe langa tine. Le iei, te uiti la ele, le probezi, daca nu iti plac le arunci inapoi si ceri alta culoare sau alt imprimeu (mai greu sa te intelegi, dar reusesti pana la urma) dupa care incepe negocierea. Nu mai retin care e pretul de plecare, dar se poate negocia pana la

5-7 euro/bucata. Daca te gandesti la pericolul la care se expun putand fi foarte usor rasturnati si bagati sub vapor, ti se face mila de ei si cumperi. Oricum ai nevoie pt. petrecere “ca sa fii in ton”cu tema serii.

Trebuie vazuta si trecerea prin ecluza pt. ca este ceva deosebit. Vapoarele trec 2 cate 2 pe fiecare parte distanta intre bord si marginea ecluzei fiind de 20-30 cm. Este interesanta si deschiderea portilor de cealalta parte a ecluzei acestea scufundandu-se jumatate in apa dupa care incep sa se deschida.

Dar cel mai important aspect si care ne face sa fim mandri ca suntem romani este o placa aflata la intrarea ecluzei pe care scrie “Romenergo SA Romania”.

In seara urmatoare trecerii ecluzei are loc un “Nubian show “ in barul navei unde sunt prezentate 2 dansuri traditionale si intre ele apare si o belly-dancer (care a fost jalnica). Dansul Tanoura este extraordinar datorita faptului ca dansatorul se invarte incontinuu in timp ce roteste rochia formata din 2 piese. Este greu de descris, dar foarte fumos ca si spectacol daca nu ametesti uitandu-te la el.

Din nou ma voi abtine de la comentarii privind templele vizitate din acelasi motiv al multitudinii informatiilor competente existente pe internet. Dar sunt gata sa ofer orice informatii privind obiectivele vizitate: Valea regilor, Templul lui Hatshepsut, Atelierele de alabastru, Colosii lui Memnon, Templul lui Horus, Abu-Simbel (Ramses al II-lea), Gradina botanica.

Trebuie sa mentionez ca plecarea spre templul lui Ramses al II-lea are loc la ora 0300 cand se formeaza coloana de autocare, coloana care se presupune a se deplasa compact catre temple. Coloana are in componenta ei soldati (in civil) cu cate un pistol-mitraliera si care se imbarca (numai care unul) la bordul autocarelor. Microbuzele (asa cum am folosit noi) nu beneficiaza de asa ceva. Problema e ca dupa iesirea din oras incepe intrecerea. Fiecare alearga cat poate de repede fara a se mai tine cont de coloana, protectie sau alte chestii din astea. Spre dezamagirea tuturor, microbuzul nostru a pierdut total coloana dupa nici 10 min. de la iesirea din oras. A doua zi cand am plecat spre Hurghada am cerut altul pt. ca asta era depasit de vreme. Deplasarea dureaza cam 4 ore si se plateste extra: 60 euro/pers. Dar isi merita toti banii datorita modului extraordinar in care s-a pastrat templul respectiv. Din pacate nu ai voie sa fotografiezi sau sa filmezi in interior. Dar pt. ca esti lasat cu aparatele video poti sa urmaresti unde sunt “gardienii” si mai faci cate o poza daca nu vrei sa cumperi pliante de la intrare.

Cam ata despre croaziera pe Nil. Nu pot sa o clasific decat ca excelenta meritandu-si fiecare ban si fiecare minut petrecut acolo.


[fb]
---
Trimis de marian 1973 in 20.02.10 10:49:20
VIZUALIZĂRI: 4951INFO ADIȚIONALE
  • A fost prima sa vizită/vacanță în EGIPT
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)
SESIZEAZĂ
greșeală / conținut, limbaj
Adn. FAVORIT
10 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (marian 1973); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P13 Parte a Gradinii botanice de la Aswan
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.

Puteți VOTA acest articol:

PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 5300 PMA (din 8 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

10 ecouri scrise, până acum

biancuta [20.02.10 10:56:21] »

Un review foarte interesant, cu foarte multe detalii utile. 400 pma!

marian 1973 [20.02.10 11:24:09] »

MUltumesc Bianca.

Rog WM sa ataseze si linkul acesta dupa care sa stearga ecoul.

http://www.atontravel.net/cruise.swf

sbacau [20.02.10 11:27:17] »

frumos rw...un vot de la mine; totusi...de ce ai clasificat vasul la 4 stele in loc de 5? care au fost mai exact aspectele care nu ti-au placut? ca la sfarsit ai spus ca a meritat...

marian 1973 [20.02.10 12:05:00] »

Cotatia a fost scazuta datorita lipsei diversificarii mancarii si datorita faptului ca erau peste 100 persoane la bord si numai 40 sezlonguri. De asemenea, la ceaiul de la ora 16. 30 piscoturile se terminau dupa primiii 20 turisti pt. restul ramanand doar ceaiul si acea bautura pe care o numeau cafea. De asemenea, cand veneam din excursii (la pranz) ne asteptau in receptie cu un fel de limonada care nu ajungea pt. prea multe persoane. Cei care vroiau si ei sa bea erau intampinati cu un zambet.

Faptul ca au incercat sa ne insele la plecare cu facturile incarcate a mai contribuit la scaderea ratingului.

sbacau [20.02.10 13:17:48] »

aha...am inteles acum...daca tot va era sete, macar va racoreati cu zambetul... :-)

multumesc pentru raspuns

webmaster77 [25.02.10 13:09:17] »

mutat la "Croaziera pe Nil" - sectiune deja existenta pe site

marius.covaci [06.09.10 13:30:18] »

Felicitari! un review foarte util. Am insa niste intrebari: Cat a fost durata totala a sejurului si cat a durat efectiv croaziera pe Nil? (din review inteleg ca 11 zile a durat croaziera si mi se pare cam mult) La intoarcere ati utilizat trenul sau v-ati intors tot cu vaporul? Pana unde ati mers cu vaporul? (Ati ajuns la Aswan?)

marian 1973 [06.09.10 17:41:35] »

Ma bucur ca iti este de folos, Marius!

Circuitul a fost de 10 nopti si 12 zile, iar croaziera pe Nil a fost 4 zile. Am avut zbor cu EgiptAir de la Cairo la Luxor unde ne-am imbarcat pe vapor.

Am ajuns si la Aswan in ziua 3, iar de acolo am mers cu microbuzul la Hurghada. De la Hurghada la Cairo tot cu microbuzul. Cam lungi drumurile, dar pe timpul zilei e interesant pt. ca in cand in cand ai ce vedea pe geam. Recent am vazut ca la acelasi circuit s-au adus modificari, in sensul ca s-a bagat zbor de la Hurghada la Cairo.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150] [-1][0 voturi]
marius.covaci [06.09.10 21:47:37] »

Mulţumesc pt. răspuns. Am vrut sa merg şi eu anul acesta în Egipt, bineînţeles cu croazieră pe Nil. Pana la urma am fost pe alte meleaguri. Poate la anul voi ajunge totuşi în Egipt. Nu ştiu incă ce circuit sa aleg. Sunt unele de 12 altele de 14 zile. Normal că diferă şi preţul.

marian 1973 [06.09.10 22:08:41] »

Depinde f. mult de ceea ce vrei sa vezi acolo. Daca iti ofera 14 zile din care 8 in Hurghada, nu prea e cine stie ce. Din punctul meu de vedere, cine face un circuit de genul asta se duce sa vada site-urile arheologice si, in cazul asta, interesul ar fi sa stai cat mai mult pe drum si sa ai cat mai multe obiective in program. Este adevarat ca este si f. obositor pt. sa sunt treziri dimineata devreme cateodata (ne-am trezit la 03.00 cand am plecat la Abu-Simbel), dar nu e in fiecare zi asa.

Cand apreciezi pretul uita-te si cate transferuri interne cu avionul ai incluse pt. ca ele salveaza si timp si sunt mai odihnitoare (e mai bine sa zbori vreo 2 ore de la Cairo la Hurghada decat sa mergi 12 cu microbuzul). Conteaza si ce hoteluri iti ofera pe drum, dar si nava de croaziera. Erau unele nave care miroseau groaznic numai cand treceai prin receptie. Croazierele pe Nil incluse in circuite sunt standard, 4 zile. Sejururi si croaziere se pot organiza si separat, dar iti inchipui si preturile.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150] [-1][0 voturi]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul articolului (review-ului) de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine linkul ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
4 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
biancuta, marian 1973, marius.covaci, sbacau
Alte impresii din această RUBRICĂ:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

[C] Copyright 2008-2022 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
pagină generată în 0.061320066452 sec
ecranul dvs: 1 x 1