ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 10.02.2010
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 30-40 ani
DIN: Oradea
ÎNSCRIS: 07.04.09
STATUS: PARTENER
DATE SEJUR
JAN-2010
DURATA: 2 zile
familie cu copii
PREȚ 75 EUR ?
incl. cost transp. (cu auto propriu)
"ECHIPA" A INCLUS:
5 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat
CAZARE [camere etc]:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
PLAJA şi MAREA:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
DISTRACŢ. / RELAXARE:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ

NOTA MEDIE REZULTATĂ
95.00%
OBS: Spre deosebire de GRADUL de SATISFACŢIE (care se selectează de autor si se exprimă in procente, 0 - 100 %), MEDIA se calculeaza AUTOMAT, ca notă de la 1 (foarte slab) la 10 (excelent)

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut

Ghid (de)spre Austria

Itinerarii spre Viena (extensie Bratislava)

Ilustrație video-muzicală

TIPĂREȘTE

Probabil multa lume va spune - un review despre drumurile spre Austria? ce rost are? cam toata lumea se descurca sa ajunga pana aici, dar totusi lucrurile nu stau chiar asa, noua ne-au lipsit unele informatii, care probabil ca ne-ar fi ajutat un pic. Am sa descriu 3 variante de drum, cu intrare in Ungaria prin vama Bors, Oradea - Berettyoujfalu - Debrecen - Budapesta - Viena a doua varianta Oradea - Berettyoujfalu - Szolnok - Budapesta - Viena precum si extensia Viena - Bratislava - Budapesta.

In primul rand cei care pornesc pentru prima data intr-o astfel de excursie ar trebui sa se inarmeze cu un GPS, o harta cat mai "proaspata" a tarii de destinatie, dar si a tarilor de tranzit si multa incredere in propria persoana, dar si in GPS.

1. Oradea - Berettyoujfalu - Debrecen - Budapesta - Viena

Dupa ce iesiti din Oradea si o luati spre vama Bors pe E60, va sfatuiesc sa aveti mare grija la restrictiile de viteza, precum si la indicatoarele de intrare in localitati, zona reprezinta o adevarata mina de aur pentru politistii romani, care profita pe deplin de faptul ca unele indicatoare sunt mai greu de observat. Imediat ce veti trece vama Bors, veti face cunostinta cu drumurile din vest, nu o sa incep sa le laud, deoarece cred ca toata lumea stie ce inseamna soselele in tarile situate la vest de Romania, ca sa nu mai vorbim ca nu veti gasi cateva sute de restrictii de viteza pe un drum de 10 km cum sunt la noi. Atentie si in Ungaria la radar in special pe sectoarele Oradea - Berettyoujfalu si Berettyoujfalu - Debrecen, una din zonele preferate de politistii maghiari pentru amplasarea de radare, drumul e foarte bun, putine localitati si marea majoritate a soferilor scapa piciorul pe acceleratie, amenzile sunt mult mai mari, cel putin duble fata de cele de la noi si in special, politistii maghiari in general nu accepta micile intelegeri. Nu zic ca nu ar exista si astfel de cazuri, dar in general nu accepta si mai ales te poti trezi si cu acuzatii de dare de mita cum era sa o pateasca o cunostiinta de a mea.

Dupa ce veti ajunge in Berettyoujfalu la sensul giratoriu, o veti lua pe prima la dreapta catre Debrecen pe E79, oras in care veti ajunge indiferent de ora destul de repede, nu veti gasi aglomeratia de la noi, distanta din vama si pana aici, de aproximativ 60 kilometri se face cam in 45 de minute. Pentru a ajunge la autostrada va trebui sa intrati in oras, dar acest lucru nu reprezinta o problema incepand cu semaforul de la intrare si pana la iesire le veti prinde pe toate verzi, nu veti gasi blocaje in trafic, indiferent ce aglomeratie veti prinde si cu aceasta ocazi veti putea opri la o benzinarie, eu prefer statiile M***** - datorita pretului, pentru a va cumpara vinieta, noi pentru 4 zile am platit 1170 de Ft, aproximativ 4 euro.

Autostrada Debrecen - Budapesta sau M3 este impecabila, esti tentat sa o calci de multe ori, ce e drept pe aceasta autostrada nici nu veti gasi prea multi politisti, doar cateva radare fixe, din loc in loc veti gasi statii de benzina Mol, Omv, Shell, sau parcari cu toaleta si pensiuni.

In Budapesta e bine sa evitati sa intrati in oras, noi ne-am lasat pacaliti aici de GPS care era setat sa ne duca pe drumul cel mai scurt, noroc ca era duminica dimineata pe la 5 ora locala, dar si asa am prins o circulatie destul de mare. Ideal ar fi ca inainte de intrarea in Budapesta sa intrati pe autostrada M0, sau centura capitalei maghiare, e drept ca veti ocoli cam 30 - 40 de kilometri, dar e preferabil decat sa intrati ziua in Budapesta.

O data ce veti iesi din Budapesta si veti intra pe M1, autostrada nu va fi chiar asa de buna ca M3, dar oricum e foarte buna, circulatia va fi mult mai mare, chiar aglomerat indiferent de ora. Veti gasi si aici, dar in numar mai mare stati de benzina Shell, OMV, Agip, Mol, cu aceasta ocazie va recomand sa opriti din 2 motive la una din ele:

- veti putea cumpara vinieta pentru Austria aici, la un pret mai bun decat in Austria, noi am platit 2700 de Ft pentru 10 zile, adica aproximativ 9, 5 euro;

- cu acest prilej o sa puteti face un pic de haz de necazul altora, in ciuda indicatoarelor extrem de clare si exacte foarte multi soferi ajung pe M1, in loc de M7 spre Croatia, din 6 masini cate au oprit la Mol, cat timp am stat noi la o cafea, toti vroiau sa ajunga de fapt pe M7 spre Croatia, Italia.

Chiar daca vama dintre Austria si Ungaria s-a desfintat, nu va va fi greu sa va dati seama ca ati intrat in Austria, pe A4 cum e numita autostrada aici, nu veti mai gasi statiii peco, doar cateva refugii, chiar m-a mirat acest lucru, iar autostrada nu e chiar de 5 stele, din cate am inteles va intra in acest an in lucrari de refacere. Si iata-va ajunsi in Viena...

2. Oradea - Berettyoujfalu - Szolnok - Budapesta - Viena

Acest al doilea traseu eu nu prea l-as recomanda, desi este ceva mai scurt, cu aproximativ 80 de kilometri, am sa ma refer la el strict la portiunea Berettyoujfalu - Szolnok - Budapesta, diferita de prima varianta.

In sensul giratoriu din Berettyoujfalu veti iesi pe a doua la dreapta continuandu-va drumul pe E60 spre Szolnok. Din pacate drumul este destul de rau, desi se incearca realizarea unui drum expres intre Berettyoujfalu si Budapesta cu conexiune pe M0 sau M5, nu stiu exact. Cu exceptia a vreo trei portiuni, unde soseaua are 2 benzi pe sens, pana la Albertirsa, drumul este de multe ori un cosmar cu gropi, unele portiuni depasesc prin craterele numeroase unele sosele ale groazei de la noi, aici veti gasi si o gramada de limitari ale vitezei, dar si multi politisti la panda. Singurul avantaj este ca pe portiunea dintre Szolnok si Albertirsa nu veti intra prin localitati.

Odata ce veti trece de Albertirsa puteti sa o luati la dreapta spre M5, dupa care veti intra pe centura Budapestei M0 sau puteti sa va continuati drumul pe E60, pana la M0, iar de aici la M1 catre Austria.

3. Viena - Bratislava - Budapesta

Deoarece multi turisti (de altfel si noi) care ajung in Viena aleg sa treaca si prin Bratislava, data fiind apropierea dintre cele doua orase, am sa incerc sa descriu si aceasta ruta. De la iesirea din Viena pe autostrada A4 veti merge spre Ungaria, pana aproape de iesirea spre Parndorf, aici veti intra pe A6, urmand indicatoarele spre Bratislava, pana in vama fiind o distanta destul de mica, iar de aici mai aveti cativa kilometri pe D2 pana in capitala Slovaciei. Va sfatuiesc ca odata ajunsi in vama sa opriti ori la toneta din vama, ori la benzinaria de langa pentru a va cumpara vinieta, nu de alta dar politistii slovaci stau la pescuit de soferi fara rovinieta. Noi am platit unei matahale, care parea venita de la un "concurs de mancat castraveti acri si lamai - pe care de altfel cred ca l-ar fi si castigat" 5 euro pentru vinieta de o saptamana.

Din Bratislava spre Budapesta o veti lua pe autostrada D2 pana la vama maghiara, aici va sfatuiesc sa respectati limita de viteza chiar daca vama e desfintata, deoarece indicatoarele cu limitari au ramas, iar politistii slovaci stau si urmaresc vitezomanii si prezenta vinietei - opreau pe aproape toata lumea si verificau valabilitatea vinietei.

Intrati in Ungaria veti continua drumul pe soseaua E65 pana veti ajunge la Hegyeshalom unde veti intra inapoi pe autostrada M1, drumul este foarte bun si nici nu am vazut politie pe acest sector. Ajunsi pe M1 va veti putea continua drumul pe directia dorita spre tara.

Cateva sfaturi:

- circuland frecvent in Ungaria, va sfatuiesc ca in cazul savarsirii unei contraventii sa evitati "negocierile", in special daca sunt mai mult de 2 politisti, in cazul in care totusi o faceti, puneti banii in talon, pe cat posibil fara a fi vazuti de "50 de martori" si nu uitati ca si politistii maghiari prefera euro (depasirea cu 40-50 de kilometri a vitezei maxim admise se platea anul trecut cu 100 - 150 de euro) ;

- pe drumurile national europene (E60, E79, E75) in Ungaria veti gasi multi politisti cu radarul, dar nu numai;

- atat in Ungaria cat si in Austria si Slovacia daca aveti prevazute scaunele din spate cu centuri si aveti acolo pasageri, purtarea centurilor este obligatorie, iar amenzile mari;

- foarte mare atentie la farurile de ceata, daca este prevazuta masina cu ele - politistii maghiari va amendeaza daca nu le folositi cand este ceata, dar si daca le folositi fara a fi ceata;

- in Ungaria pe autostrazi vezi gasi in general camere radar fixe, mai multe pe M1 si mai putine pe M3, in schimb pe autostrada M0 veti gasi de toate, atat camere fixe cat si o gramada de politisti la vanat - in masini, pe pasarele! , ascunsi prin diverse parcari pe margine, nu de alta dar pe M0 viteza maxim admisa este de 80 de km/h.

- in Ungaria vinieta nu trebuie pusa pe parbriz, in momentul in care o cumperi intri in baza lor de date, iar politia maghiara iti va gasi numarul masinii aici imediat, in schimb in Austria si Slovacia este obligatorie afisarea lor in loc vizibil pe bord, chiar daca nu vreti sa o lipiti;

- pe autostrazi in Austria nu am vazut decat camere fixe, destul de numeroase insa, in special in apropiere de Viena, unde veti gasi si mai multe limitari;

- soferi din aceste 3 tari circula extrem de corect si civilizat, nu vor bloca niciodata banda a doua, indiferent cat de aglomerata e autostrada - si pe M1/A4 e foarte aglomerat. Ca o paranteza ma aflam la bifurcatia dintre A2 si A21 unde si trebuia sa ies de pe autostrada, iar GPS imi indica sa o iau la dreapta dar fara a specifica pe care iesire, prima sau a doua, si evident am oprit ca tot romanul in mijlocul autostrazii sa ma lamuresc cu indicatoarele, desi autostrada avea 6 benzi in acel loc, toti cei aflati in spatele meu AU OPRIT!!! asteptand cuminti sa ma lamuresc eu incotro sa o iau, fara a ma blitui careva sau a ma claxona!

- pe tot acest itinerar parcurs de mine, am vazut 2 cazuri de nesimtiti in trafic si evident... unul era bihorean de-al meu pe M1, iar altul era tot un roman cu numar de Bucuresti pe M3;

- evitati cumparaturile la benzinariile de pe M1 daca nu aveti forinti, toti accepta si euro, dar cursul este unul "special", o alternativa ar fi plata cu cardul, nu platiti comision, iar cursul valutar va fi mult mai bun decat cel de la casele de schimb din tara sau din Ungaria;

- daca credeti ca vi se va termina benzina, puteti alimenta si in Austria fara probleme, e aproape acelasi pret ca in Ungaria - la GP era 1, 129 euro/litru benzina de 95, mie la plata cu cardul mi-a iesit chiar mai avantajos 1, 07 euro/litru;

- daca pana acum amenzile pentru depasirea vitezei surprinsa de camerele fixe, pentru parcari in spatii nepermise/fara tichet sau orice alte contraventii nesanctionate pe loc si savarsite in comunitatea europeana nu se trimiteau in Romania din lipsa unor reglementari finale intre statele din UE si Romania dupa aderare, din cate am aflat acum aceste reglementari exista iar de la 01 ianuarie 2010 amenzile le veti primi acasa, iar neplata lor va va limita accesul pe teritoriul UE!

selectat ca MiniGhid AmFostAcolo

---
Trimis de danoradea in 10.02.10 02:26:36
VIZUALIZĂRI: 17525
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)
SESIZEAZĂ
greșeală / conținut, limbaj
Adn. FAVORIT
17 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (danoradea); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 pe autostrada M1 in apropiere de Gyor, foarte multe tir-uri in aceasta zona
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.

Puteți VOTA acest articol:

PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 7000 PMA (din 12 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

17 ecouri scrise, până acum

oxy* [10.02.10 09:24:06] »

Ultima data cand a fost pe traseul Oradea - Berettyoujfalu - Szolnok - Budapesta - Viena a fost in 2008. Atunci drumul mi s-a parut foarte bun . In acest review vad ca este descris "drumul este de multe ori un cosmar cu gropi, unele portiuni depasesc prin craterele numeroase unele sosele ale groazei de la noi" Probabil s-a stricat si nu l-au mai reparat. E foarte bine de stiut !

danoradea [10.02.10 09:33:13] »

Din cate am inteles de la niste cunostinte din Ungaria, drumul Berettyoujfalu - Szolnok - Budapesta are mai bine de 1 an de cand este asa, iar autoritatile lor se rezuma doar sa-l semnalizeze, "uitand" sa-l repare, exista 2 sau 3 portiuni, nu mai tin minte exact, unde ai senzatia ca tocmai s-au terminat bombardamentele, recunosc cunoscand destul de bine Ungaria si drumurile de aici, nu ma asteptam la asa ceva

oxy* [10.02.10 09:41:54] »

Oare au "importat" de la vecinii din est (noi) obiceiurile proaste legat de intretinerea drumurilor? Sper ca nu! Oricum, drumul ala nu are cum sa fie mai prost decat portiunea Cluj-Toplita-Borsec-Tg. Neamt. Aceasta portiune de drum de vreo 200 km te face sa-ti pierzi orice chef de a mai iesi cu masina. Pacat de peisajele superbe. Probabil ca relansarea turismului ar trebui sa inceapa cu realizarea infrastructurii. Dar boii care ne conduc nu pricep sau nu vor sa priceapa. Amin!

Dragos [10.02.10 10:27:56] »

am si eu o mica remarca: in Ungaria, pe autostrazi, nu cautati numele capitelei Austriei asa cum il stiti de acasa: Viena... ei ii spun Bécs! (bine, din fericire ici-colo scrie si pe englezeste! dar e util s-o stiti si pe-asta, cred io).

alte doua localitati importante pe langa care se trece in Ungaria, dupa Budapesta, in drumul nostru spre Austria, sunt Tatabanya si Gyor.

pentru cei din sud (Muntenia), ar trebui vorbit poate si despre drumul spre Budapesta prin Arad, Nadlac (http://ro.wikipedia.org/wiki/Dn7), Nagylak, Mako, Szeged, Kecskemet > M5...

gushpi [10.02.10 11:18:27] »

Mai baieti si fete: tot vorbim despre "aveti grija la radar"!

De ce mai oameni buni trebuie sa goniti cu mai mult de 120-130 km/h? Doar pt ca masina "poate"?

Oare nu ne mai civilizam si noi? Cand vom invata sa respectam legi?

Revenind la subiect: am trecut prin Ungaria spre Elvetia (si inapoi), am mers numai pe autostrada, vigneta pt Ungaria am luat-o la prima intrare...

La intoarcere, am oprit intr-un refugiu intre Budapesta si granita cu RO, iar la plecare din refugiu m-au oprit doi functionari unguri, mi-au scanat numarul de inmatriculare, apoi au zambit si m-au lasat sa plec!

Presupun ca au cercetat baza de date sa vada daca am platit taxa de drum (acte nu au cerut) !

PS: eu am platit, tot sejurul, doar cu cardul (in benzinarii, in restaurante, la cazari) Pot sa ma laud ca nu stiu cum arata forintii (cu toate ca am dormit si am mancat in Ungaria). Am avut ceva maruntis euro in buzunar, dar... m-am descurcat cu cardul! Sfatuiesc pe toti sa evite cursuri "nashpa" de schimb in acest fel!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150] [-1][0 voturi]
Dragos [10.02.10 11:25:04] »

ei, atentie la radar mai degraba pe portiunile unde sunt limitari de viteza; si - din punctul meu de vedere, cel putin, atentionarea ar trebui sa sune "Atentie la indicatoarele rutiere (in special la cele de limitare a vitezei)!!!" pt. ca de cele mai multe ori, acolo se intampla sa fii 'agatat'! ca sa incerc sa fiu mai clar: poti gresi chiar daca esti linistit la condus, nu neaparat Fitipaldi, din cauza ca ai omis un cerc alb cu chenar rosu unde scria (de pilda) "90"... iar tu (inca) esti pe autostrada.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150] [-1][0 voturi]
molko* [10.02.10 12:00:30] »

de mult astept sa vad si prin romania amenda pt folosirea farurilor de ceata cand nu e ceata (probabil li se pare ca au masina mai interesanta daca au toate luminile disponibile aprinse). Este groaznic sa mergi seara in spatele unui bou care are stopurile de ceata aprinse... fara sa fie ceata!

idem pt nepurtarea centurilor pe locurile din spate, sau pentru copii mici in spate fara ca acestia sa aibe scaune speciale! Doar cu amenzi usturatoare ne putem civiliza.

edit si s-a rezolvat...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150] [-1][0 voturi]
Dragos [10.02.10 12:12:51] »

"Doar cu amenzi usuratoare"... gura pacatosului! asa e! astia trebuie usurati de bani; da' ce te faci ca vor incerca s-o rezolve tot 'mioritic', la mica intelegere?! pana la urma mitocanu' nu pricepe nimic si din toata afacerea castiga doar politianul necinstit...

oxy* [10.02.10 13:24:41] »

Citez din dragos: "si din toata afacerea castiga doar politianul necinstit... : ("

explicatie posibila de termen

Politian = politician+militian/2

Politian necinstit = pleonasm clar - cu atat mai evident cu cat componenta "politician" din ecuatie este mai mare !

danoradea [10.02.10 13:28:35] »

Nu prea as crede ca ne-au imprumutat neaparat obiceiurile, cred ca mai degraba starea proasta a acelui drum e legata de nehotararea autoritatilor maghiare de a face un drum expres in zona sau nu, din cate stiu eu aceste discutii dureaza de vreo 2 ani. In rest, avand in vedere ca am strabatut cam toata Ungaria pot sa spun ca este un caz destul de izolat, pentru un drum asa de important la ei.

Referitor la ruta Arad - Nadlac - Mako - Szeged - Budapesta, nu am intrat in detalii, deoarece portiunea pana la Szeged nu o cunosc. Ce pot sa va spun e despre ruta Oradea - Salonta - Gyula - Bekescsaba - Szeged. Dupa ce veti trece vama la Salonta, o vama care prezinta si ea avantajul de a nu fi deloc aglomerata indiferent de perioada anului, soseaua care va va duce la Szeged este foarte buna, cu putine limitari si ce e la fel de important, au reusit si aici sa evite intrarea prin marea majoritate a localitatilor. Din Szeged veti intra pe autostrada M5 care va va duce pana la centura Budapestei M0, de unde va veti putea continua drumul spre Viena pe M1.

Pe M5 trebuie sa aveti si ceva mai multa grija, autostrada are faima ca alaturi de M7 sa fie una din cele mai vanate de camere si politie.

E drept ca ar trebui sa ne civilizam si noi si sa nu mai gonim pe autostrazi cu 200 de km/h, dar trebuie sa stiti ca unele camerele nu vaneaza doar viteza, unele vaneaza vigneta, altele centurile si asa mai departe.

Si eu recomand plata cu cardul atat in Ungaria cat si in Austria, cursul de schimb va fi intotdeauna mai avantajos, totusi e bine sa aveti si ceva euroi prin buzunare, pentru situatiile neprevazute, in putinele locuri unde nu se accepta plata cu cardul.

In ceea ce priveste "civilizatia" soferului roman, cand faci cam 1350 de kilometri, din care doar 50 de km in Romania si singurele 2 incidente vazute pe drum au fost savarsite de conationalii nostri, asta cam ar trebui sa ne dea de gandit...

PS

Crede-ma gushpi, nici noi nu prea am inteles cum au reusit sa se rataceasca pe acolo, mai ales ca asa cum ai amintit si tu, indicatoarele sunt mari, dese, precise nici nu ma stiu cum sa le spun, cred ca trebuie sa fii orb sa gresesti sau sa dormi la volan. In ceea ce priveste hartile si eu sunt pentru ele, mai ales ca de multe ori pana setezi un itinerariu pe GPS, ai fi facut deja jumatate din drum, dar recunosc ca in invalmaseala de benzi, din jurul Vienei, a fost mai util decat harta sau unele indicatoarele.

Dragos [10.02.10 13:37:40] »

@ oxy > nu prea cad in plasa pleonasmelor; termenul e derivat din poli(tzist)+(mili)tzian. [adica un 'multitist' cu un 'tian' minuscul... ]

gushpi [10.02.10 13:38:12] »

In vara trecuta (2009), drumul intre Nadlag si Szeged era bun! Aglomerat, dar bun! Nu ai cum sa te ratacesti...

Mai greu era in Szeged, dar greu este in fiece oras...

Sa va mai spun un punct de vedere: la intrare in fiecare tara (Ungaria, Austria, Elvetia, Franta, Italia) am cumparat cate o harta! Copilot a fost sotia mea (care este si o buna soferita)! Acele harti au facut ca GPS-ul sa fie total inutilizabil daca stiai urmatorul oras unde vrei sa ajungi si tinand cont de marcajele rutiere din aceste tari.

Dupa cum va aduceti aminte, cu multi km inainte va sunt prezentate intersectiile si destinatiile posibile din acele intersectii! De aceea ma mir ca acei soferi au gresit AUTOSTRADA spre CROATIA!!!!! Sunt panouri mari si multe, sunt marcaje cu vopsea pe sosea (mari cat un autoturism) - deci ori nu stiau sa citeasca, ori erau indragostiti...

Voi pune azi cateva poze cu panouri...

Costi [10.02.10 14:02:48] »

@danoradea

Foarte utilă prezentare, deşi pentru mine este interesant doar traseul până la Debrecen, de unde, la vară, aş vrea să ajung în Slovacia.

Să ştii însă că, atât în Austria, cât şi în Cehia şi Slovacia, vigneta trebuie pusă obligatoriu în parbriz (sus-stânga cea austriacă, jos-dreapta cea cehă şi cea slovacă, dacă-mi aduc bine aminte), pentru că şi ei au scanere automate, ca în Ungaria, doar că acestea scanează vigneta şi nu placa de înmatriculare.

@oxy

În scris e ceva mai greu, dar încep să-ţi "prind"

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150] [-1][0 voturi]
aysha [10.02.10 20:19:54] »

Zilele trecute, la iesirea din Ungaria (Hegyeshalom), exact in fosta vama (spre Viena) era (doar) politia maghiara, opreau autovehiculele si cereau pt. control (doar) chitanta de plata a Vignetei pt. Ungaria (tara pe care tocmai o paraseai).

In rest de la Timisoara (in etape) pina la Rosenheim/Germania (via Cenad-Szeged-Budapesta-Viena-Salzburg) si retur nu am mai fost oprit de nimeni cu exceptia punctului de frontiera Cenad, unde totul a decurs foarte simplu si rapid, fara nici un fel de control in autoturism, nici la dus nici la intors.

webmaster13 [10.02.10 20:46:15] »

cati conduc fara radio pornit ? sa fie danoradea unul dintre ei ?

Admin [11.02.10 07:20:07] »

foarte util, felicitari danoradea.

Si acest reveiw va fi mutat in viitoarea sectiune "Ce-mi recomandati", rubrica Austria (la capitolul MiniGhiduri de acolo) - sper doar sa apuc s-o termin pana ies la pensie :-))

sed [27.08.13 16:29:53] »

@danoradea: Ne-am intors de curand de la Viena.

Intr-adevar, drumul e la fel de prost precum spuneti. Sunt zeci de indicatoare prin care ti se atrage atentia ca se lucreaza, dar... atat... nu se lucreza.

Sunt gropi... multe gropi.

Chiar ne spuneam ca drumul nu e mai bun decat la noi, intr-o tara in care aveam pretentia sa se mearga f. bine. Noroc ca, de teama radarelor sau a politiei (a fost primul sejur in Austria si am auzit ca nu se poate ''negocia''), am mers incet.

De altfel, era si destul de circulat drumul.

Am intalnit multe tiruri, pe care le-am depasit destul de greu.

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul articolului (review-ului) de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine linkul ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
7 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
aysha, Costi, danoradea, gushpi, molko*, oxy*, sed
Alte impresii din această RUBRICĂ:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

[C] Copyright 2008-2021 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
AmFostAcolo recomandă găzduirea la ROHOST.COM
pagină generată în 0.0589349269867 sec
ecranul dvs: 1 x 1