ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 24.03.2013
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 17.04.11
STATUS: PRETOR
DATE SEJUR
MAR-2013
DURATA: 1 zile
familie cu copii
2 AD. + 2 COPII -- v: 5 si 8 ani

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
95.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 7 MIN

O zi in minunatul Paris

Ilustrație video-muzicală
TIPĂREȘTE

Daca tot eram in Disney (vezi impresii), la 30 km de Paris, am planuit inca de acasa o zi pentru o scurta vizita in Paris, avand in vedere 2 obiective despre care le-am povestit copiilor de nenumarate ori, care mi s-au parut emblematice incat isi doreau sa le vada. Dar nu neg faptul ca si mie imi era foarte dor de a mai strabate macar cateva ore malurile Senei. De Paris nu te poti satura si nu poti spune ca "ai vazut totul" cu adevarat.

Cu cateva zile inainte de a pleca de acasa, dupa lungi incercari (cam 2 zile cateva ore bune de incercari) am reusit sa achizitionam biletele de vizitare a Turnului Eiffel de pe saitul acestuia, 2 ad+2 copii (ne-au solicitat datele copiilor de pe pasaport si ni s-a specificat sa avem pasapoartele lor asupra noastra!!! , nu ma intrebati de ce) zic, am reusit sa platim /card visa - 48 Eur si sa primim voucherele pentru vizitarea turnului cu ora specificata pentru care optasem, adica 16,30, in treacat fie spus era singura ora disponibila accesata.

La ora 9,30 dimineata am plecat din Disney. Vremea friguroasa, ceva vant, putin soare printre nori, hmmm. nu prea incurajant.

La gara din Marne la Valle mergem la automatele de achizitionare ale biletelor pentru RER si dupa ceva simulari aflam ca numai RER dus/intors ar fi costat 64 Eur, drept pentru care mergem la biroul de informatii, intrebam cat ar costa un abonament pentru toate mijloacele de transport in formatie 2 ad+2 copi de 5 si 8 ani. /zi.

Verdict: 56 Eur pentru o zi, fara restrictie. Platim/card visa si primim cele 4 bilete magice pe care aveam sa le folosim intreaga zi.

Ne-am urcat in RER, cap de linie, cu destinatia statia Chatelet, nod mare si important de intersectare cu n... linii de metrou si nu numai. Vagoane cu etaj, relativ curate, dupa cca 25 de minute timp in care am avut si "onoarea" matinala sa ni se cante de catre 2 conationali perfectionati, sintetizator portabil si voce, +cutiuta de recunoastere a meritelor purtata pe la toti calatorii, merci a gauche, merci a droit, ... in fine, ajungem la statia Chatelet. Prin nenumaratele coridoare ale RER si metroului parizian iesim si optam pentru str. Rivoli pe care acum vre-o 2 ani am strabatut-o temeinic, cateva zile bune, ca deh... ai ce vedea... Cam dimineata, activitate matinala, deschiderea magazinelor si bineinteles turisti... multi turisti...

Trecem pe langa Hotel de Ville despre care s-a scris atat de mult incat nu imi permit sa va mai obosesc si ne indreptam spre Catedrala Notre Dame. Am fost putin deziluzionata datorita faptului ca in fata Hotel de Ville o cladire cu atata istorie si personalitate, cu o arhitectura de exceptie era amenajat un patinoar artificial pe care cativa tineri patinau. Mi-a lasat un gust amar gandindu-ma ca poate s-ar fi putut gasi un loc mai potrivit pentru o asemenea amenajare temporara. Stirbea din frumusetea si eleganta cladirii monument istoric al Parisului.

In fine, in fata catedralei Notre Dame, surpriza, neplacuta, era amenajata o tribuna deloc estetica. De ce? Anul acesta se implinesc 850 de ani de la inceperea constructiei si au loc diferite manifestari aferente.

In interiorul catedralei sunt de altfel mai multe automate care iti inlesnesc insusirea contra a 2 Eur a unei monede aniversare.

Despre Catedrala Notre Dame tinand cont ca multi useri au scris cuprinzator as vrea numai sa reamintesc cateva date. Este amplasata pe locul in care in antichitate romanii au ridicat un templu in cinstea lui Jupiter, apoi o biserica in stil romanic inchinata sf. Stefan in anul 528., pe malul Senei.

Constructia catedralei a inceput in 1163 si s-a terminat in 1345. Constructia cu 5 nave este o imbinare a stilului romanic din strana dar finalizat in stil gotic.

Turnurile patrate, fatada dantelata ca si interiorul bisericii cu ziduri pe 3 coloane te coplesesc si impresioneaza.

Catedrala este usor intunecata dar umanizata de vitraliile generoase, imbinand mult albastru si verde. Episcopul de Paris Maurice de Sully care a hotarat ridicarea catedralei inchinate Fecioarei Maria a tinut cont de faptul ca populatia era modesta si analfabeta, asa incat a incercat in picturile si portalurile catedralei sa prezinte cat mai edificator scene si personaje dinBiblie.

Turnul din sud adaposteste celebrul clopot Emmanuel iar in nord este amplasata Marea Galerie cu figuri grotesti inspirate din legendele crestine. Galeria Regilor situata pe nivelul inferior prezinta 28 de statui ale regilor din Iuda si Israel. Acestea au fost refacute dupa ce revolutionarii din 1789 le-au decapitat crezand ca reprezinta regii Frantei.

"Capitolul "vitralii pentru care am o sensibilitate deosebita, mi s-a parut extraordinar de frumos iar Roza de Sud (Rose du Midi) oferita de regele Ludovic al IX-lea si dedicata Noului Testament este de o frumusete uluitoare.

In catedrala, fotografiatul este interzis si sunt destui "observatori" din personalul de supraveghere care se misca continuu printre turisti, poate si pentru ca este un an aniversar, mai special. Multi turisti sunt interesati mai mult de capelele laterale, oricum toti incantati de vizita intr-una dintre cele mai mari catedrale ale lumii si unul dintre simbolurile Parisului pasesc parca cu smerenie pe dalele catedralei.

Am iesit din catedrala, am traversat Pont Marie dupa ce ne-am uitat si am cumparat cateva amintiri de la vanzatorii amplasati pe malul Senei si am ajuns intr-un loc drag mie, Piata St. Michel., locul unde se revarsa tinerii studenti ai Sorbonei seara de seara, unde se intra in cartierul Latin, unde librariile sunt intotdeuna aglomerate (la FNAC parca e manifestatie continuu), si unde se respira un aer tineresc. De aici se ajunge cu usurinta la Odeon, la gradinile Luxemburgheze. Statia de metrou St. Michel este una dintre cele mai frumoase statii de metrou din Paris.

Fiind ora pranzului am intrat intr-un mic restaurant detinut de o familie de chinezi (la care am mai mancat de cateva ori cu ocazia altor vizite in Paris) si unde am luat pranzul.

Alaturi de strada pe care se afla dele mai multe restaurante cu specific gyrosul grecesc si foarte frecventate de tineri am intrat de asemenea intr-o gelaterie unde am baut cea mai buna cafea si am mancat cea mai buna inghetata. Nu s-a schimbat nimic (adica gresesc, pretul a crescut) fata de acum 2 ani cand aveam aproape abonament zilnic, aceeasi servire exemplara, civilizata o incinta amenajata tipic, unde indiferent de ora mesele sunt ocupate.

Am plecat apoi cu RER din statia St. Michel spre obiectivul nostru cel mai important din acea zi, Turnul Eiffel. Iesirea din statia de metrou Bir Hakeim este la cca 400 de m. de turnul cu pricina, iar malul Senei ti sa infatiseaza in toata frumusetea lui.

Impactul este placut, ai impresia ca totul este o imbinare perfecta, natura, apa dar si otel. Turisti, cata frunza si iarba, vorba poeziei, de toate natiile, cozi interminabile de zeci de metri la casele de bilete si in ciuda faptului ca era frig si batea vantul parca toti erau hotarati sa nu renunte si sa viziteze turnul.

Aici m-am simtit si eu foarte mandra, stiind ca tehnologia imbinarii travereslor de cale ferata folosita in constructia turnului a fost inventata de un inginer roman.

Turnul Eiffel a fost construit de Eiffel&Co. pentru expozitia universala din 1889, fiind pe 31 martie 1889 inaugarat si deschis mai apoi pe 6 mai. Au lucrat la constructia lui mai mult de 320 de muncitori care au imbinat cele 18038 piese de otel. In timpul constructiei nu a murit decat un singur muncitor care lucra pe schele la mare inaltime.

Traversele de cale ferata folosite la constructia turnului intre 1887 si 1889 din otel din Resita si otel din furnalul Govajdia-Ghelar, judetul Hunedoara au ajuns acolo dupa ce ing. Eiffel l-a cunoscut pe Gheorghe Panculescu care a lucrat o perioada in cadrul companiei mai sus amintite. Scolit la Zurich inginerul nostru la recomandarea lui Vasile Alecsandri in 1878 a lucrat in tara la constructia caii ferate Bucuresti-Predeal.

Eiffel a venit la Valenii de Munte pentru a vedea tehnologia inventata de ing. Panculescu. A locuit in casa din Valeni, unde se afla acum muzeul Nicolae Iorga si i-a marturisit inginerului roman ca vrea sa construiasca un turn deosebit la Paris pentru expozitia universala din 1889, initial gandindu-se la un arc pe sub care sa se treaca. Asa s-a construit intre 1887-1889 din otel, la Resita structura turnului Eiffel ce avea sa devina mandria si emblema Parisului.

Lifturile originale care functionau pe un sistem hidraulic initial, au fost inlocuite bineinteles acum fiind electrice. Turnul impresionant are 324 m inaltime din care 24 m este antena din varf, are o greutate de 10000 tone iar la momentul constructiei era cea mai inalta constructie din lume.

Cu 10 minute inainte de ora fixata pe tichetele achizitionate pe saitul turnului ne-am asezat la 'steagul albastru" acolo era coada pentru cei care aveau cumparate biletele on line /ore si dupa ce ne-au fost scanate (ne solicitandu-ne alte documente, eventual ale copiilor) am fost indrumati spre lift.

Am urcat cu liftul care ne-a dus la etajul 2. Acolo o imagine mirifica asupra Parisului ni s-a desfasurat privirilor, atat spre malurile Senei, Pont de l'Alma, Trocadero, cartierul Defense in departare, cat si spre Champs de Mars cu Ecole Militaire in toate splendoarea ei. Daca nu batea aspru vantul am fi urcat pana in varf. Urcarea se continua tot cu liftul.

De la etajul 2 coborarea se face fie pe scari, fie cu liftul. Liftul a oprit si la etajul 1 unde se afla un frumos si bineinteles scump restaurant. La coborarea la baza turnului ne-am mai plimbat si am cumparat mici amintiri de la chioscurile nenumarate care se afla pe malul Senei.

Din statia Bir Hakeim am luat din nou RER pana in statia Chatelet unde ne-am urcat in RER pentru Marne la Valle. Era deja ora 18,30 si trenul destul de aglomerat, caci oamenii se intorceau de la munca spre suburbii, ne-a dus in mai putin de 30 de minute catre destinatia noastra.

Aceasta a fost scurta noastra vizita de o zi in Paris care ne-a bucurat si incantat.

Va doresc tuturor calatorii frumoase.

ps. il rog pe web daca poate introduce Sous le ciel de Paris. multumesc


[fb]
---
Trimis de amero in 24.03.13 12:22:29
Validat / Publicat: 24.03.13 13:18:10
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în FRANȚA.

VIZUALIZĂRI: 6161 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

10 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (amero); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 bounjour Paris, in stanga se afla patinoarul artificial amenajat in fata Hotel de Ville, nu dadea bine de loc
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 32600 PMA (din 36 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

10 ecouri scrise, până acum

webmaster26
[24.03.13 12:33:27]
»

@amero: Am atasat melodia solicitata, insa am observat ca exista mai multe interpretari.

Daca preferi alt artist te rog sa ne spui.

ameroAUTOR REVIEW
[24.03.13 15:27:25]
»

@webmaster26: multumesc frumos e perfect

sosso
[24.03.13 23:57:25]
»

Utile informatiile despre biletul de RER si despre biletul on-line pentru turn. Eu am luat biletele de la una dintre casele de bilete de la baza turnului, in 2008 cand am vizitat Parisul si am stat la coada 45 de minute...

De fiecare data cand citesc despre faptul ca in structura Turnului Eiffel se gaseste si otel produs la Resita, ma trec fiorii... Sunt resitean si ma leaga multe de fostul Combinat Siderurgic...

Deci, superbonus!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
ameroAUTOR REVIEW
[25.03.13 08:09:09]
»

@sosso: buna dimineata si multumesc. acelasi sentiment l-am avut si eu vis-a-vis de constructia turnului.

despre ticketul de vizita, chiar mai am un exemplar in fata, a fost personificat cu numele, ora, si data exacta, cu mentiunea sommet (din pacate era teribil de curent mai ales ptr. copii si nu am urcat pana in varf ci numai pana la nivelul al 2-lea) oricum panorama a fost de exceptie.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Dragoș_MD
[25.03.13 09:18:25]
»

@sosso: Și eu auzisem despre furnalul din Govăjdia (HD) că ar fi furnizat oțel pentru Turn. Din păcate, nu există date certe asupra acestor lucruri. Se pare că nu sunt decât niște speculații, „urban legends” cum le spun englezii, nesusținute de niciun document. Pe pilonii turnului, la baza sa, nu sunt decât plăcuțe pe care scrie „Forges et usines de Pompey Fould-Dupont fournisseurs des fers de la Tour”...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Muffin2009
[31.03.13 15:13:06]
»

@amero :

Cu cateva zile inainte de a pleca de acasa, dupa lungi incercari (cam 2 zile cateva ore bune de incercari) am reusit sa achizitionam biletele de vizitare a Turnului Eiffel de pe saitul acestuia, 2 ad+2 copii (ne-au solicitat datele copiilor de pe pasaport si ni s-a specificat sa avem pasapoartele lor asupra noastra!!! , nu ma intrebati de ce) zic, am reusit sa platim /card visa - 48 Eur si sa primim voucherele pentru vizitarea turnului cu ora specificata pentru care optasem, adica 16,30, in treacat fie spus era singura ora disponibila accesata

Despre siteul asta este vorba: ticket.toureiffel.fr/inde ... e-pg1-lgen.html ?

Am incercat si eu sa cumpar bilete pentru perioada 8-17 mai si imi apare ca nu au nici un bilet disponibil la nici o ora.

Cum ai facut de ai gasit cu doua zile inainte?

Sau era vorba de alt site?

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
ameroAUTOR REVIEW
[31.03.13 16:24:16]
»

@Muffin2009: da, am facut nenumarate simulari, am intrat si pe alte saituri (viator, de pilda care solicita o suma astronomica 160 Eur, am zis pass, caci doar nu cumparam turnul... glumesc bien sur) persevereaza eu butonam pe o parte, fiica mea pe alta si am reusit. in cele din urma

tour-eiffel.fr, confirmarea am primit-o de la adresa de mail serviceclients@toureiffel. fr. am si un nr. de tel. +0969362707

biletele au avut cod de bare ptr. adulti si cod de bare ptr. copii, cu numele fiecaruia, cu data si ora, si inscrisul SOMMET, deci de la etajul 2 unde coboara toata lumea in general poti urca cu alt lift pana la ultimul nivel. biletul ptr. ad. este de 14 Eur si ptr. copi 4-11 ani -9,50 Eur.

daca te mai pot ajuta cu ceva te rog sa nu eziti.

iti doresc succes.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Muffin2009
[31.03.13 17:00:05]
»

@amero: Exact pe siteul asta am simulat si eu 2 bilete adult intre 8 si 16 mai cu acces la Summit si apare ca nu sunt locuri libere... In schimb am gasit cu acces la etajul 2 doar de la orele 22.30 sau 23, dar nu vreau asa, am mai fost odata seara, de data asta vreau sa urc in turn sa vad Parisul pe lumina zilei.

Asta e, daca nu gasesc, nu ne ramane decat sa stam acolo vreo ora la coada...

Iti multumesc pentru raspuns!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
ameroAUTOR REVIEW
[31.03.13 17:11:39]
»

@Muffin2009: insista, persevereaza, si noi ne-am enervat 2 zile. incearca dimineata la prima ora daca ai timp, eventual strica un tel.

balasa violeta
[02.08.13 09:54:01]
»

Ei si sa mai stiti ca multe componente din constructia Turnului Eiffel au fost aduse de la Combinatul din Hunedoara!

Sunt tare mandra!

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
4 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
amero, balasa violeta, Muffin2009, sosso
Alte impresii din această RUBRICĂParis - locuri 'musai de văzut':


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.13319897651672 sec
    ecranul dvs: 1 x 1