GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Arc de Triomphe, un simbol al naţiunii franceze
Azi este ziua Franţei. Vreţi să mergeţi la Paris? OK.
Vreţi să urcaţi la înălţime? … A, nu, nu chiar aşa de sus! Lăsăm turnul Eiffel pe altă dată.
Vreţi şi puţină istorie? Şi o panoramă splendidă? Da?
Atunci, să facem să fie august (în luna asta, parizienii, ca şi locuitorii Romei pleacă în vacanţă şi este mai puţin aglomerat). Mergem la Arcul de Triumf, situat între vechiul şi noul Paris, pe axa Louvre - La Defense.
Vă propun să luăm metroul. Indiferent de unde venim, trebuie să ajungem la staţia Charles de Gaulle-Etoile, cu una din liniile 1, 2, sau 6.
Ah, sunt persoane care vor să vină cu autobuzul? Foarte bine. Aici ajung liniile 22, 30, 31, 52, 73, 92.
Cum? Domnul şi doamna au venit cu maşina personală? Mda, nu a fost o idee prea bună, puteaţi s-o lăsaţi la un P+R şi să folosiţi transportul în comun. Cum? Ce este un P+R? Păi aţi venit până aici şi nu v-aţi interesat unde puteţi lăsa maşina? P+R (Park and Ride) sunt parking-uri care permit automobiliştilor să-şi gareze maşina în afara oraşelor pe parcursul unei zile şi să ajungă în centru cu mijloace de transport în comun. Preţul plătit este mult mai mic decât pentru parcarea în oraş. Parisul este oraşul cu cele mai multe P+R, 547. Oricum, dacă aţi venit până aici cu maşina, o puteţi lăsa într-o parcare din apropiere: avenue Carnot, avenue des Champs-Elysées, sau avenue de la Grande Armée, toate sunt la mai puţin de 400 m de obiectiv, dar costă.
Buuun … Ne-am adunat cu toţii, Foarte bine, să mergem! Vizita poate avea loc între orele 10-23.
Pregătiţi fiecare câte 9 euro. Ah, da, minorii şi tinerii sub 26 de ani, cetăţeni ai Uniunii Europene, şomerii şi persoanele cu handicap şi însoţitorii lor au acces gratuit.
Arcul de Triumf se află în Place de l'Étoile, redenumită, din 1970, Place Charles de Gaulle. Aici se întâlnesc 12 bulevarde. În sensul acelor de ceasornic, începând de la nord, acestea sunt:
► Avenue de Wagram, în memoria victoriei lui Napoleon în bătălia de la Wagram
► Avenue Hoche în onoarea generalului revoluţiei franceze, Louis Lazare Hoche, un soldat care purta cu adevărat în raniţă bastonul de mareşal (mă rog, doar de general, dar e pe-aproape …)
► Avenue de Friedland, după locul unei alte bătălii (în regiunea rusă Kaliningrad), în care Napoleon a obţinut o victorie
► Avenue des Champs-Élysées, bulevardul Raiului (Câmpiile Elizee, loc subpământean unde, în vechime, se credea că ajungeau după moarte umbrele celor virtuoşi)
► Avenue Marceau, după François Séverin Marceau, general francez al Revoluţiei.
► Avenue d'Iéna, după locul unei alte bătălii glorioase a lui Napoleon, purtate de data aceasta la Jena, în Prusia
► Avenue Kléber, după un alt general francez din armata lui Napoleon
► Avenue Victor Hugo, după unul din cei mai mari scriitori francezi, membru al Academiei franceze, al cărui tată a fost general al Imperiului şi guvernator al Madridului în timpul lui Napoleon.
► Avenue Foch, după mareşalul francez Foch, unul dintre principalii comandanţi militari francezi din timpul primului război mondial
► Avenue de la Grande-Armée este în continuarea bulevardului Champs-Élysées. Dacă avem norocul să fim la Paris pe 14 iulie, ziua Franţei, vom vedea trupele franceze defilând pe aici, trecând pe sub Arcul de Triumf şi continuându-şi defilarea pe Champs-Élysées.
► Avenue Carnot după Marie François Sadi Carnot, preşedintele Franţei, asasinat în 1894. A nu se confunda cu Nicolas Léonard Sadi Carnot, fizician francez (cel cu ciclul cu acelaşi nume), unchiul lui Marie François, mort la 36 de ani, în 1832, de holeră.
► Avenue Mac-Mahon, după contele Patrice de Mac Mahon, duce de Magenta, preşedinte al Franţei (1873-1879)
Vedeţi? Aproape toate numele au legătură cu Napoleon. De ce? Citiţi mai departe.
Proiectat de arhitectul Jean-François Chalgrin, la comanda lui Napoleon, care dorea construcţia unui monument în onoarea Marii Armate (Grande Armée), Arcul de Triumf parizian este inspirat după arcul de triumf roman al lui Titus (vezi poza P18 de aici), dar are dimensiuni mult mai mari (50 m înălţime, 45 m lungime şi 22 m lăţime). Napoleon nu a avut bucuria să-l vadă terminat, construcţia sa sfârşindu-se abia în 1836.
În 1921, sub arc a fost înmormântat un soldat necunoscut, mort în primul război mondial, la căpătâiul căruia arde veşnic o flacără.
Păstrăm un moment de reculegere la mormântul soldatului necunoscut, admirăm arhitectura arcului (pentru detalii, găsiţi o bună descriere aici, sau pentru anglofoni, aici) şi urcăm pe platformă.
Urcarea se face cu un ascensor, care ne duce până la sala muzeului. De aici ieşim pe platforma deschisă, de unde ni se înfăţişează în toată splendoarea panorama Parisului. Haideţi s-o admirăm, prin intermediul fotografiilor ataşate. Vă mulţumesc pentru companie.
P. S. Parisul mai are un Arc de Triumf. Ştiţi unde? Dacă nu, mergeţi aici şi priviţi poza [PH-32] Arcul de triumf de la Caroussel. Acolo veţi găsi răspunsul.
Trimis de Costi in 14.07.10 00:03:34
16 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Costi); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
16 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Cate informatii utile...Felicitari, @Costi!
Gasesc foarte util acest review pentru cei care ajung sau doresc sa ajunga...a Paris.
Rog un webmaster să ataşeze ca fond muzical al review-ului melodia de la următoarea adresă:
http://www.trilulilu.ro/Dyaprincess/00463da8fe0a78
Mulţumesc!
@ Costi,frumos punctat, la obiect, fara floricele romantate si versuri inutile...(poezie, saracie, vorba lui Eminescu). Eu as putea descrie Arcul de Triumf in 2 pagini sau in 10 fraze, dar...cine crezi ca are timp sa citeasca azi doua pagini? Un amic parizian imi spunea ..."Daca n-ai spus in cateva minute ce ai de spus, vorbesti degeaba, gandeste-te la o reclama din metrou, toti parizienii trec zilnic de cel putin 2 ori pe langa acea reclama si o vad timp de 2 secunde! Ei bine, in acest timp lor trebuie sa le ramana pe retina imaginea aceea si sa-i si sugestioneze!!"
Daca ai ceva foto de pe Arc, cu Bd. Grande Armee pana in Defence si cu Champs Elysee, cele mai cunoscute dintre cele 12, atunci trimite-le te rog, daca nu ai, eu in septembrie voi fi la Paris si le fac eu...perspectiva e splendida, innebunitoare, unica in lume, ai 10 km de bulevard si in mijlocul lui, Arcul de Triumf!
Felicitar!i
De ziua SUA am uitat, si nimic nu mi-a amintit de ea, noroc cu Costi care ne aminteste de ziua nationala a Frantei care se potriveste si cu o sarbatorire a unui numar de ani de cand m-am casatorit religios (cu acte am facut-o cu 2 zile mai devreme).
Multumim Costi!
@dorgo
Mulţumesc pentru aprecieri, ele sunt cu atât mai importante pentru mine, cu cât vin din partea unui cunoscător mai profund al Franţei.
Am şi poze, sunt în aşteptare să fie validate.
@ionescunic
Felicitări şi la mulţi ani de căsnicie, alături de cei dragi! Să sărbătoriţi de un 14 Iulie şi nunta de aur! Cu nepoţii alături!
f.frumos...@Costi Felicitatri
sper sa ajung si eu sa vad Parisul...inca ma gandesc cum sa merg...poate cu trenul cu opriri in mai multe locuri prin Europa...
Ia bilet in circuit cu CFR-ul, dar te costa enorm, cel putin dublu, daca nu triplu decat o excursie organizat printr-o agentie turistica... eu am trecut prin astea, poate scriu un review... este un circuit misto... prin, Monte Carlo, Nisa si Paris... plus Germania, Austria si Budapesta...
Mi-ar place acest circuit...dar individual nu suport sa fiu la program cum e cazul agentiilor turistice...voi merge cu trenul cred...ma gandesc la asta de acum 2 ani...atunci am fi mers prin Italia spre Franta dar a intervenit un deces in familie din pacate...dar nu am renuntat inca...
Eu am luat prin 1976, un circuit de 15 de zile prin CFR (maximum era 22 zile), cam asa... Sighisoara-Budapesta-Viena-Frankfurt pe Main-Paris-Frankfurt-Zurich-Milano-Bologna-Roma-Napoli-Venetia-Viena-Budapesta-Sighisoara.
Obligatoriu la clasa II-a, care in strainatate era confortabila, in acele vremuri biletul era mai ieftin, acum nu mai e. Dar poti sa-ti alcatuiesti ce traseu doresti!!
Am coborat in fiecare gara ce am trecut-o pe traseu si reluam circuitul de unde l-am lasat. Din 15 nopti, 8 le-am dormit pe la prieteni, 5 in tren, una pe un trotuar din Viena, ca gara se inchisese pentru curatenie, si una pe Champ de Mars de langa Turnul Eiffel.
E clar ca in acea perioada daca aveai 10 dolari la tine, Securitatea era la use... Astazi insa, de ziua Frantei, mi-am permis un cadou... am luat cu 45 euro un low-coast pana la Paris in septembrie, apoi de acolo plec la un amic in Germania si-apoi acasa, ca-i criza... vine si fiica-mea si prietenul ei... Ce diferenta fata de anii '76!!
Multumesc mult dorgo,...inafara de 45euro ce taxe mai platesti...se poate lua dus-intors?
Nimic altceva la Wizzair care e o companie ieftina, bagajul de mana pana la 10 kg e inclus in pret, dus intors (Cluj-Paris-Cluj) costa intre 65-82 euro, la sfarsitul lui septembrie, depinde in ce zi placi si in care te-ntorci, preturile difera. Dai insa 15-20 euro taxa de agentie. Dar se poate cumpara si prin Internet si-atunci nu dai nimic.Asigurarea medicala e optionala.
Acceseaza pe "google" wizzair si vei gasi preturi rezonabile pentru septembrie si excelente pentru octombrie si noiembrie. In general low coast-urile afiseaza preturile cu pana la 6 luni inainte.
Excelent review, informatiile sunt excelente, recunosc ca am planificata (teoretic) o excursie la Paris si multe dintre amanuntele din rw tau imi erau necunoscute, Felicitari!
Mutat la rubrica "Paris - locuri 'must see'" (nou-creata pe site)
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Sep.2019 Un parc tipic frantuzesc — scris în 16.09.19 de BristenaBrad din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Jun.2019 Paris ziua 3 - Notre Dame, Luvru, Domul Invalizilor, Panteon — scris în 11.01.20 de zlatna din RâMNICU VâLCEA - RECOMANDĂ
- Jun.2019 Ce am vizitat în prima zi în Paris — scris în 25.11.19 de zlatna din RâMNICU VâLCEA - RECOMANDĂ
- Aug.2018 Paris, obiective mai putin vizitate — scris în 04.01.19 de anihbo din BUCUREşTI - RECOMANDĂ
- Dec.2017 Parisul pe repede-inainte — scris în 09.02.18 de Trank din SATU MARE - RECOMANDĂ
- Oct.2017 La Madeleine - povestesa unei rugaciuni ascultate si implinite — scris în 23.10.17 de arcrom din X - RECOMANDĂ
- Jun.2016 In cautarea Parisului ascuns — scris în 27.06.16 de Ammelie din BRAILA - RECOMANDĂ