REZONABIL
GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Haihui prin Europa in perioada pandemiei
Pentru că in vara anului trecut concediul s-a rezumat strict la litoralul și zona montană din Romania, in acest an ne-am spus să recuperăm și să petrecem un concediu mai lung, cu mașina prin Europa.
Am decis să nu facem niciun plan amănunțit, ba la un moment dat chiar am vrut să plecăm fără nicio rezervare, și să ne decidem pe drum unde și cât vom sta.
Totuși, până la urmă am ales ca țintă principală regiunea Bretania din Franța urmând ca finalul vacanței să o petrecem in Austria, la copii.
Zis și făcut, am pregătit mașina, am găsit cazare in Franța, ne-am scos certificatele digitale COVID, și am pornit la drum.
Am parcurs, in 24 de zile, 7700 KM, străbătând România-Ungaria-Germania-Franța-Italia și Austria.
Prima noapte am petrecut-o la Arad, și, deși ne planificasem să plecăm cât mai devreme din București, probleme de ultimă oră m-au reținut la serviciu și am reușit să ieșim pe A1 spre Pitești abia la ora 19.00. Am ales varianta necâștigătoare prin Valea Oltului, străbătând Dealul Negru cu pași de melc. Am făcut până la Sibiu peste cinci ore și, deși am incercat să recuperăm ceva pe autostradă, nu am reușit să ajungem la Arad mai devreme de ora trei dimineața. Aveam rezervare la Hotel Arad, anunțasem intarzierea și am fost primiți fără nicio problemă.
După un somn scurt de trei ore și un mic dejun consistent, am plecat spre vama Nădlac. Era ceva aglomerație, fiind sfârșit de august și de concediu pentru foarte mulți din cei care locuiesc și muncesc in vestul Europei. Aproximativ o oră am stat in vamă și, după ce ne-au fost verificate certificatele digitale COVID am spus la revedere România și am setat GPS-ul pe direcția Wurzburg, Germania.
Nu am mai fost intrebați de celebrele certificate la nicio graniță, deși la intrarea in Austria s-a format o coloană lungă de mașini, fiind efectuat un control aleatoriu. Am stat peste o oră la granița dintre Ungaria și Austria, dar in Germania am intrat fără nicio problemă.
Când eram in sfârșit bucuroși că mergem fără limită de viteză pe autostrăzile Germaniei, surpriză! Nemților nu le-au mai plăcut autostrăzile lor doar pe două benzi, și s-au apucat să le refacă, pe trei benzi. Motiv pentru care a trebuit să ocolim, să mergem foarte incet pe multe porțiuni, ajungând la prietenii noștri din Wurzburg după miezul nopții.
In Germania am stat două zile, după care am plecat direct spre Franța, in Saint- Georges de Grehaigne, in apropiere de Mont Saint Michel.
In Franța a fost cea mai lungă ședere. Cele mai multe zile le-am petrecut in Bretania, unde mi-am indeplinit visul de a vedea Mont Saint-Michel. Tot aici am mai vizitat orașele Saint-Malo și Dinan, am mâncat stridii la Cancale, am făcut o plimbare pe țărmul stâncos al Capului Frehel și pe Coasta de Granit Roz, am făcut plajă și baie in apele Atlanticului și am văzut cum arată țărmul la cea mai mare maree din Europa.
Am plecat apoi spre Aquitania, unde ne-am oprit pentru două nopți lângă nesfărșitele vii din Saint-Emilion.
Pentru că ne era dor de apele mai calde ale Mediteranei, am coborât in sudul Franței trecând peste Viaductul Millau, cel mai inalt pod suspendat din Europa și cel mai lung pod cu cabluri. Am ajuns la Cogolin, lângă Saint-Tropez, un loc drag nouă la care mai poposim când drumurile ne poartă prin zonă, unde am stat trei nopți.
Șederea in Franța s-a terminat cu o zi in Cannes după care am plecat direct spre Austria, prin Pasul Brennero, un drum frumos dar aglomerat in această perioadă. Am ajuns in Zell-am-See unde am stat fix o săptămână, timp in care am parcurs celebra șosea alpină Grossglockner, am vizitat Insbruck-ul, am revăzut Salzburg-ul, am făcut plajă și baie in lacul Zell, am văzut cascada Krimml, cea mai mare din Europa și am făcut câteva drumeții frumoase.
Costurile cu combustibilul și taxele de drum au fost următoarele: 535 Euro și 300 lei, benzina. Cea mai ieftină benzină am cumpărat-o in Austria iar cea mai scumpă in Italia, de unde am luat doar strictul necesar ca să ajungem in Austria.
Vigneta pentru Ungaria: 150 lei, iar pentru Austria 18 Euro (două de câte 10 zile). In Austria am mai plătit 10 Euro taxa de drum pe A13 și 37,5 Euro pentru șoseaua alpină Grossglockner.
In Franța am incercat să mergem cât mai mult pe drumurile naționale pentru a evita plata autostrăzii. Totuși, in pima zi, cand ne grăbem foarte tare și in ultima, când am mers pe o porțiune mică, am străbătut și autostrăzile lor. Costul a fost ridicat, 80 Euro la care s-au adăugat 11 Euro taxa pentru Viaductul Millau. Trecerea prin Italia ne-a mai costat incă 50 Euro.
In afară de Germania, unde nu există limită de viteză, decât cel mult pe anumite porțiuni de drum, in celelalte țări limita este de 130 Km/h pe autostradă și 100 sau 110 Km/h pe drumurile naționale (Austria și Franța). Sunt și radare, care trimit amenda acasă (am pățit-o in Franța).
Am strâns foarte multe impresii, am făcut zeci de fotografii, a fost o vacanță frumoasă. Despre toate locurile vizitate voi incerca să vă povestesc ceva mai in detaliu, in review-uri separate.
LOCAȚIE și ÎMPREJURIMI
Pe scurt, sunt descrise in review-ul atasat. Pe larg, le voi descrie separat.
despre DISTRACȚIE & RELAXARE
Chiar m-am relaxat și m-am deconectat de la activitatile zilnice.
Trimis de Mika in 17.09.21 15:51:56
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în CIRCUITE MULTI-ȚARĂ.
19 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Mika); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
19 ecouri scrise, până acum, la acest articol
@Mika: Bravo, Mika, felicitări pentru traseu.
Sunt zone din Austria unde îmi doresc să ajung, dar cel mai mult te invidiez pentru Bretania și Aquitania. Am văzut pozele postate pe Facebook și am fost impresionată. Sunt sigură că ai avut parte de experiente deosebite și te-ai bucurat de peisaje spectaculoase.
Drept care aștept cu interes reviewurile tale.
Anul trecut, una din vacanțele ratate a fost Normandia, pentru plajele de debarcare, la care visează un prieten cu care călătoream. De fapt era un circuit care împăca pe toată lumea. Cu mașina de la Paris, pe Valea Senei până la Etretat, apoi plajele și visul la care visez și eu de vreo 3-4 ani și care a mai fost o dată pe tapet la pachet cu Germania atunci. Zic de visul-visului, Mont Saint-Michel. Circuitul se închidea cu Valea Loirei, ne îndurasem și de o cazare la un castel... a fost dezamăgire mare de tot.
Felicitări pentru vacanță, pentru atâtea zile și abia aștept poveștile, mai ales una...
@Mika: Frumoasă vacanța ai avut! Așteptam articolul tău de început și aștept și continuările.
Paris, Coasta de Azur și Provence le-am văzut și eu dar Bretania, Normandia și mai ales Valea Loarei sunt pe lista mea, oare voi mai ajunge acolo!?
Apreciez foarte mult acest rewiev. Sunteți temerari. Asemenea drumeții nu sunt la indemna oricui. Din ce am citit pe AFA, mi-au rămas în minte și admir pe @Doina c24 și pe @Marius Gaudi care au făcut asemenea drumeti lungi cu mașina.
În privința drumețiilor cu mașina, ma alinieze și eu, una dintre acestea fiind Budapesta- Praga - Frankfurt- Brussels - Paris apoi retur Koln- München - Viena, străbătând peste 5000 km. Pe noi (eu cu soția) ne-au interesat orașele în care am stat între 1-4 zile. Eu am fost singurul șofer și nu mi-a fost ușor.
Rog să-mi spuneți cum v-ați descurcat cu navigația (GPS ori telefon), dacă a condus o singura persoană ori prin rotație și altcineva?
Va felicit pentru această mega excursie și aștept următoarele rewievuri.
O seară bună.
Excepțional! O tură foarte faină. Felicitări șoferului pentru răbdare. Eu nu conduc atâta nici in șase luni de zile. Pesemne e pasionat si nici nu prea-i place șprițul.
Apropo cred că ieși din iarnă cu câte ai să ne povestești! Bravo. Si io te invidiez! Ne invidiem reciproc! Sic!
@Carmen Ion: Mulţumesc! A fost intr-adevăr o vacanţă frumoasă! Pentru mine Franţa este locul unde aş merge in fiecare an, iar Bretania era de mult timp pe listă. Incă rămâne pe listă, alături de Normandia şi alte locuri unde incă nu am ajuns. Prin Aquitania am mai fost puţin, dar nici de această dată nu am văzut Bordeaux-ul. Ne-am spus că pentru acest oraş sunt necesare mai multe zile, așa că l-am lăsat pentru un miniconcediu cu avionul. Am o mulțime de impresii de impărtășit, nici nu știu cu care să incep .
@Aurici: Mulțumesc! Normandia este și pe lista noastră, am vrut să o combinăm acum cu Bretania dar asta ar fi insemnat să renunțăm la cele trei zile din sudul Franței (inacceptabil pentru soț) și la Saint-Emilion (de neratat pentru mine . Iți doresc să iți indeplinești visul cu Mont Saint-Michel!
@mprofeanu: Mulțumesc! Normandia și Valea Loarei sunt și pe lista mea permanentă, sper să reușesc cândva. Iți doresc să ajungi cât mai repede!
@Mihai18: Noi preferăm concediile cu mașina, mai ales că soțul are ceva frică de zborul cu avionul. Conducem amândoi, la fel de mult. Am folosit GPS-ul mașinii, dar in unele locuri am mai avut un” supra GPS” , de pe telefon. In general ne-am descurcat, chiar dacă prin Franța am fost pe drumuri din zona rurală, lăsându-ne special in voia GPS-ului. Mulțumesc de aprecieri!
@robert: Mulțumesc! Să știi că amândoi conducem și mă pot lăuda că pe Grossglockner Hochalpenstrasse am condus doar eu Cred că dacă nu mă grăbesc mă apucă și vara viitoare, atât de multe am de povestit. Unde mai pui că mai am și din urmă câte ceva .
Mulțumesc pentru răspuns.
Călătoriile cu mașina sunt mult mai dificile da cât cu avionul. Acestea necesita o pregătire înainte de plecare. Stabilirea traseului, setarea GPS-lui cu traseul si punctele intermediare, studierea hărților. Pregătirea mașinii. Includerea în lista de bagaje a lucrurilor strict necesare (inclusiv ață și ac pentru un nasture important ca loc, o lada frigorifică electrica și multe, multe altrlele. Oricât de bun șofer ai fi, în primul rând ai nevoie de noroc. Este foarte bine sa ai dublura la volan. Eu nu am avut Acest acest noroc. Soția conduce mașina, dar numai în România.
Un GPS Oricât de bun ar fi, are hibele lui. Exemplu, nu ia ia în seama semnele de circulație, semafoarele.
Am oarece experienta în materie (vizi vizitarea a 23 de orașe din 10 tari, peste 34.000 km în exteriorul Romaniei). Am rămas cu multe frumoase amintiri, 39 ore de înregistra înregistrări video și peste 1000 fotografii. Regret foarte mult acele vremuri. Revăd cu nostalgie toate acestea. Apoi, mai este și vârsta.
Va doresc mult bine, călătorii reușite. Va rog sa scrieți și voi citi.
Trei astfel de călătorii cu mașina prin Europa am făcut înainte de evenimentele din 1989. Eram tineri și printre puținele mașini ce treceau granița spre vest. Am avut niște șanse și erau îndeplinite condițiile cerute. Nu se ieșea decât cu două vize, amândouă mult visate de mulți, foarte mulți din români. Nu sunt mulți pe AFA care cunosc aceste amănunte.
Nu exista mobil, nici rezervare on line și nici GPS. Și ne-am descurcat de minune! Atunci am văzut cum se trăiește în vest, ce organizare, ce șosele, într-un cuvânt Democrație.
Am multe amintiri și multe pliante. Poze mai deloc. Au fost trei experiențe unice, fiecare cu specificul ei. După 89, am circulat în grup organizat, apoi pe cont propriu și a fost cel mai bine.
Apreciez setea de cunoaștere și voința de a călători. Bravo, Felicitări!
@mihaelavoicu: Mulțumesc, timp să am că voință de a călători este chiar in exces. Am mers și noi cu harta, mult timp, chiar și acum mai luăm harta că ne ajuta foarte mult.
Ce traseu minunat! Si noua ne plac calatoriile cu masina, sotului ii place mult sa conduca, nici nu bea, mie imi place sa stau in dreapta! Totusi, 24 de zile de vacanta abia la pensie poate sa-mi permit.
Anul trecut aveam si noi in plan un circuit prin tarile baltice si Hellsinki, covidul ne-a dat planurile peste cap...
Citind articolul tău mi-am adus aminte de un circuit de 16 zile cu mașina prin Franța, perioadă în care am vizitat o mulțime de orașe, sate, stațiuni, castele sau obiective turistice, unele dintre ele enumerate și de tine.
Consider Franța a fi cea mai frumoasă țară europeană din punct de vedere turistic.
Unele dintre obiective planificate - de exemplul Viaductul de la Millau - le-am descoperit urmărind Turul Franței, altele - Provence - atrași de romantism, pentru ca pe Valea Loirei sau la Cetatea Carcassone să ajungem pentru construcții.
Nu am vizitat Saint Malo, rămâne încă în vis, dar aveam să ajungem după 2 ani la St. Michael' s Mount în Cornwall, un frate al castelului francez, situat pe o stâncă ce răsare din apă și la care poți ajunge pe jos când apa se retrage sau cu barca atunci când apa crește.
Excursiile cu mașina sunt preferatele mele, cu un traseu întocmit de mine. Este cea mai bună modalitate de a vizita o țară.
În cele mai îndepărtate zburăm cu avionul și închiriem autorurism acolo - Islanda, Anglia, Norvegia, Spania, Portugalia, Iordania - iar altele mai apropiate le iei” la roată” cu mașina din România, cel mai lung astfel de traseu fiind Mediaș - Gyor - Hallstadt - Kaprun - Innsbruck - Castelul Neuschwanstein - Pasul Brenner - Lago di Garda - Verona - Padova - Veneția - Plitvice - Zagreb - Belgrad - Mediaș.
Am” în așteptare” trasee pentru multe state europene sau din alte părți în care nu am ajuns încă și pe care abia aștept să le străbat.
Asemenea călătorii cum a fost și a voastră, te duc și conduc prin locuri în care poți lua pulsul unei populații, îți oferă posibilitatea de a interacționa cu oamenii și cultura locală într-o manieră complet diferită de cea a unei excursii organizate cu ghid care, de cele mai multe ori, te oprește doar în locuri considerate obiective turistice. Și îți răpește șansa de a descoperi alte atracții mai puțin cunoscute și, cu siguranță, mai frumoase.
Îmi place să citesc - dar să și scriu - astfel de jurnale de călătorii. Aștept următorul!
@valentinag: Si eu am reusit cu greu sa iau atata concediu dar se cam simțea nevoia. Sper să vă refaceți planurile și să mergeți pe unde vă doriți!
@Marius 72: De acord cu părerea ta despre Franța, și eu cred că este o țară foarte frumoasă, poate cea mai frumoasă din Europa. Călătoriile cu mașina ne plac cel mai mult, pentru că avem libertatea de a alege, de a ne opri in destinații neplanificate sau chiar de a renunța la unele. Ai dreptate, este cel mai bun mod de a cunoaște o țară și de a interacționa cu oamenii. Prin Franța am mers in mod voit pe drumuri de țară, prin sate pe unde nici prin cap nu mi-ar fi trecut să merg. Am văzut atfel cum arată viața rurală in Franța. Mai avem și noi multe rute pe listă iar pentru unele destinații vom folosi și avionul in combinație cu mașina.
dincolo de traseu si descriere, apreciez in mod deosebit fotografiile!
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Jan.2024 Perioade de reduceri în Europa — scris în 10.02.24 de cosmin09 din CLUJ NAPOCA - RECOMANDĂ
- Aug.2023 Pentru noi, o altfel de vacanță - cu mașina prin Boemia Inferioară — scris în 17.11.23 de crismis din GALAțI - RECOMANDĂ
- Aug.2023 Circuit de neuitat prin Europa Centrală — scris în 04.09.23 de Sclemby din PITEşTI - RECOMANDĂ
- Jul.2022 Circuit prin Vest - partea I — scris în 12.04.24 de sunflower din ALBA IULIA - RECOMANDĂ
- Jul.2022 Circuit de vis prin Europa / Serbia - Croația - Slovenia - Italia — scris în 07.08.22 de Sclemby din PITEşTI - RECOMANDĂ
- Jul.2022 Cu masina din Cluj-Napoca in Portugalia -- Partea 3 — scris în 29.07.22 de Ady1984 din CLUJ-NAPOCA - RECOMANDĂ
- Jul.2022 Cu masina din Cluj-Napoca in Portugalia [și Spania] -- Partea 2 — scris în 25.07.22 de Ady1984 din CLUJ-NAPOCA - RECOMANDĂ