ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 17.12.2013
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 24.05.11
STATUS: TITAN
DATE SEJUR
AUG-2013
DURATA: 1 zile
prieteni

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
CAZARE [camere etc]:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
CADRUL NATURAL:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTA MEDIE REZULTATĂ
100.00%
OBS: Spre deosebire de GRADUL de SATISFACŢIE (care se selectează de autor si se exprimă in procente, 0 - 100 %), MEDIA se calculeaza AUTOMAT, ca notă de la 1 (foarte slab) la 10 (excelent)

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut

Descoperă Copenhaga

Copenhaga - o plimbare… în două

Ilustrație video-muzicală
Johannes Linstead And Nicholas Gunn - Ocaso


TIPĂREȘTE

De la Malmö, ultimul oraş în care am poposit în Suedia, spre Danemarca, traseul continuă pe E20 traversând una dintre cele mai frumoase porţiuni ale sale, o realizare de vârf a tehnicii construcţiilor în domeniu.

Podul Øresund - Øresundsbroen, cum îi spun danezii sau Öresundsbron, cum îi spun suedezii, este cel mai lung pod combinat (rutier şi feroviar) din Europa şi leagă două zone metropolitane importante ale continentului nostru: Copenhaga, capitala daneză şi Malmö, oraşul suedez de pe coasta vestică a ţării.

Traversarea strâmtorii Øresund dintre Suedia şi Danemarca se face pe podul lung de aproape 8 km conectat la insula artificială Peberholm, apoi prin tunelul subacvatic, lung şi el de vreo 4 km, până pe insula daneză Amager.

Din mersul autocarului, am făcut câteva poze pe care le voi ataşa. Pentru că nu Podul Øresund este subiectul principal al povestirii mele, invit pe cei interesaţi de mai multe detalii să acceseze wikipedia sau să vizualizeze o traversare pe pod.

Am aflat că podul deschis circulaţiei publice în anul 2000, a necesitat importante resurse financiare, iar taxele de traversare - destul de consistente - sunt singurele care contribuie la amortizarea cheltuielilor. Pentru o trecere cu autocarul s-a achitat o taxă de 219 euro. Nu ştiu dacă este chiar adevărat (mi se pare enorm), dar pot să vă spun că în legătură cu această taxă s-a iscat o mică discuţie între şoferi şi ghidă. De ce? Nu ştiu! Eu eram doar un turist care, aşezat pe bancheta a doua, a tras involuntar cu urechea.

O dată intraţi în capitala daneză, după puţin, am oprit pe Vester Voldgade, la numărul 89, foarte aproape de centru, acolo unde se află Hotel Danmark, cel care ne-a oferit găzduire în Copenhaga. Nu voi face referiri la această locaţie şi nu mă voi plânge din nou de condiţiile de cazare de la Hotel Danmark pentru că am făcut-o deja. Vreau doar să spun că în contextul dezamăgirii totale pe care o resimţeam în acel moment, una dintre colegele mele de călătorie a venit cu o idee menită să-mi schimbe radical starea de spirit: "Până la urmă tot răul e spre bine! Avem hotel modest, dar este situat ultracentral! Hai, să ne plimbăm! "

Am plecat fără ghid, fără hartă, doar cu aparatele foto şi cu un teribil chef de plimbare şi conversaţie. Nu ne păsa unde mergem sau pe unde mergem pentru că ştiam că mâine, după micul dejun, vom face turul programat în Copenhaga. Palace Hotel cu turnul său înalt, pătratic, rivalizând cu cel de la Rådhus - Primăria şi Piaţa Primăriei înconjurată de clădiri frumoase, cu ziduri de cărămidă roşie, au fost începutul încursiunii noastre în capitala daneză. Mulţimea de biciclete parcate sau circulând pe benzile special trasate pentru ele, a fost o curiozitate pentru noi. Parcă niciunde nu am văzut atât de multe. Fuseserăm averizaţi să fim atenţi la biciclete şi la traversarea acestor benzi pe care doar ele au prioritate.

Coloana cu cei doi trompeţi, precum şi Fântâna Dragonului din faţa Primăriei, decorată cu o sculptură reprezentând un taur în luptă cu un balaur, ne-au făcut să le dăm ocol şi să le fotografiem.

În Piaţa Primăriei, aşezaţi pe jos sau plimbându-se, oamenii îşi petreceau ultimele ceasuri ale zilei în muzica tradiţională a unor "apaşi" pribegiţi pe aici în căutarea unui trai mai bun. Era plăcut să îi asculţi cântând, aveau costumaţie atrăgătoare, instrumente tradiţionale, o staţie de amplificare bine pusă la punct şi chiar încercau să-şi vândă producţia muzicală înregistrată pe CD. Prietena mea a fost atât de încântată încât a pierdut ceva vreme negociind cu ei, timp în care eu studiam pe un panou programul şi traseul trenuleţului turistic.

Pentru un tur de oraş cu acest trenuleţ, adulţii plătesc 50 DKK sau 8 euro, iar copii 30 DKK sau 5 euro. Acelaşi tarif se achită şi pentru un al doilea traseu, pe malul apei, până la Amalienborg, Fântâna Gefion şi Mica Sirenă. Cei care rămân mai mult timp în oraş, pot opta pentru un tichet combinat, incluzând deci ambele trasee, valabil 48 de ore, cu un tarif redus: 80 DKK sau 12 euro/adulţi şi 50 DKK sau 8 euro/copii. Deşi plimbarea cu trenuleţul era o atracţie pentru noi, n-am avut parte de ea deoarece ultima cursă (plecare la 18,45) era deja completă. Ne-am resemnat convinse că a doua zi, cu autocarul şi pietonal, vom vedea toate obiectivele incluse în traseul trenuleţului turistic.

Pentru cei veniţi în Copenhaga pe cont propriu, există şi posibilitatea efectuării unui tur cu autobuzul turistic Hop On - Hop Off. Valabil 24 de ore, tichetul permite oricâte întreruperi la obiectivele de interes. Vremea nefavorabilă nu trebuie să sperie pe nimeni pentru că autobuzul turistic Hop On - Hop Off beneficiază şi de o capotă care poate asigura protecţie la nevoie.

Bulevardul H. C. Andersen este o arteră largă care leagă centrul oraşului de canalul navigabil. Clădirile frumoase care se înalţă de o parte şi de alta sunt pentru turistul aflat pentru prima oară în Copenhaga un îndemn la promenadă. Statuia în bronz a marelui scriitor Hans Christian Andersen - lustruită de copiii (şi nu numai) care i s-au căţărat pe genunchi - priveşte peste drum, acolo unde se află adevărata lume a copiilor, Parcul de distracţie Tivoli.

Cu toate că ne tenta o vizită în parc, am continuat plimbarea pe Bulevardul H. C. Andersen până la canalul navigabil şi marele pod care îl traversează. De o parte şi de alta, nenumărate clădiri mari, din aceeaşi cărămidă roşie, precum şi ambarcaţiunile ancorate, completează peisajul.

Carlsberg Glyptotek - Muzeul de arta din Copenhaga este o clădire care nu poate rămâne neobservată datorită eleganţei arhitecturii sale. Întorcându-ne în centru pe acelaşi Bulevard H. C. Andersen, trecând pe lângă ea, doar am presupus că adăposteşte lucrări de artă. Ulterior am aflat că muzeul care găzduieşte peste 10000 de lucrări de artă a fost înfiinţat în anul 1882 având la bază colecţia personală a lui Carl Jacobsen, fiul marelui proprietar al fabricilor de bere Carlsberg.

N-am vizitat muzeul. Trecuse cu mult de ora 17, oră la care muzeul se închide (program 11.00-17.00, luni închis). Pentru cei interesaţi, care poate vor avea mai mult timp la dispoziţie, informez că taxa de intrare este 75 DKK/adulţi individual şi 50 DKK/adulţi în grup mai mare de 10 persoane. Copii sub 18 ani au intrarea gratuită, de asemenea, duminica intrarea este gratuită pentru toată lumea.

În faţa muzeului, pe scuarul dintre cele două sensuri de circulaţie ale bulevardului, din înălţimea unei coloane, veghează Dante. Un basorelief reprezentându-i profilul împodobit cu frunze de laur, poate fi văzut la baza soclului.

Tivoli, mult apreciatul parc de distracţii, se află pe aceeaşi parte a bulevardului, vis-à-vis de primărie. În faţa intrării, am dat un timp târcoale şi ne-am întrebat una pe cealaltă dacă Tivoli merită sau nu atenţia noastră, nici una dintre noi nefiind pasionată de acest gen de distracţie. Chiar atunci ieşea din parc o altă coleagă de călătorie, o doamnă de o vârstă respectabilă, care ne-a spus că ea chiar s-a "dat" cu maşinuţele alea trăsnite, s-a şi fotografiat cu ele, pentru ca să poată povesti copiilor şi nepoţilor cum este în Parcul de distracţie din Copenhaga. În cele din urmă am intrat şi noi, nu pentru caruselele care mai de care mai sofisticate, ci pentru a vedea măcar puţin din unul dintre cele mai mari parcuri de distracţie din Europa. Dăinuind din 1843, delectând generaţii după generaţii, Parcul Tivoli merită vizitat chiar şi numai pentru terasele şi resturantele sale, pentru muzica pe care o poţi asculta, pentru teatrul de pantomimă atât de frumos decorat în stil chinezesc, dar şi pentru grădinile foarte îngrijite şi florile de aici.

N-am rămas mult nici în Parcul Tivoli. Când am ieşit, luminile de la castel se aprinseseră. Din nou am întâlnit o colegă de călătorie, singuratică, umblând agitată să găsească o casă de schimb valutar. Văzuse ceva care o interesa, voia să cumpere şi nu-i ajungeau coroanele daneze. Abia la gară, nu departe de parc, a rezolvat problema.

Seara se lăsa cu hotărâre, dar nu voiam să ne retragem la hotel fără a vedea şi noi măcar puţin din renumita zonă comercială. Ştiam că totul este scump, nu aveam în plan să cumpărăm ceva, cu toate astea am zorit spre Strøget, strada pietonală cu multe magazine de firmă, cu preţuri pe măsură. Am privit mai multe vitrine şi am încercat să luăm pulsul oraşului în acel loc şi în acel moment.

Din toate părţile îmbiau resturante şi terase cu specific italian, francez, danez, dar - ştiind că ne aflăm într-unul dintre cele mai scumpe oraşe din lume - pentru masa de seară am preferat să ne întoarcem la hotel, la rezervele noastre strategice din geamantane.

Citește și CONTINUAREA aici

---
Trimis de iulianic in 17.12.13 18:12:23
Validat / Publicat: 17.12.13 23:23:21
VIZUALIZĂRI: 4802INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în ȚĂRILE SCANDINAVE.
SESIZEAZĂ
greșeală / conținut, limbaj
Adn. FAVORIT
4 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (iulianic); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.

Puteți VOTA acest articol:

PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 27200 PMA (din 29 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

4 ecouri scrise, până acum

webmaster13 [17.12.13 23:22:20] »

Articolul a "primit" o ilustraţie muzicală sau video-muzicală - vezi mai sus, imediat sub titlu.

Daca autorul preferă o altă melodie sau un alt videoclip, este rugat să ne scrie (aici, ca ecou, ori pe PM)

iulianic [18.12.13 08:59:06] »

@webmaster13: Excelent fond sonor! Mulţumesc!

Costi [18.12.13 09:37:51] »

@iulianic:

Cu acest review mi-ai stârnit amintiri frumoase, de când am ajuns și eu pe-acolo.

Să știi că nu trebuie să te mire prețul mare plătit pentru traversarea podului Øresundsbroen. Eu, care l-am traversat cu mașina personală, am plătit aproximativ 39 €, deci 219 € pentru autocar mi se pare, prin comparație, o sumă mică. De mirare, oarecum, mi se pare doar surprinderea șoferilor, pentru că, în principiu, se presupune că firma transportatoare (nu știu dacă era aceeași cu cea organizatare a excursiei) își făcuse în prealabil planul de drum și ar fi trebuit să știe acest lucru.

E drept, față de taxa de pod de la podul de la Cernavodă, aici taxa este mai mare, dar și podul este mult mai mare. Oricum, această taxă este mai mică decât costul traversării cu fribotul, așa că e mai convenabil, mai ales că e și mai rapid.

Pe de altă parte, această taxă este singurul venit din care se plătesc ratele împrumutului bancar făcut de statul danez pentru construcția podului inaugurat în 2000.

Danezii și cei aflați în vizită în această țară nu plătesc nicio taxă de drum, nicio vinietă, nicio taxă de autostrăzi. Doar trecerea peste Storebæltsforbindelsen, care leagă insulele daneze Zealand şi Fyn se mai plătește.

Se spune că atunci când datoriile făcute pentru construirea acestor două poduri vor fi fost plătite, nu se va mai plăti taxa de traversare a acestor poduri.

iulianic [18.12.13 11:43:52] »

@Costi: Mulţumesc pentru ecou şi pentru completări!

Permite-mi să vin şi eu cu nişte completări, idei care în opinia mea nu-şi aveau locul în review. După întoarcerea în ţară, la nici o lună de zile, multe întrebări şi-au găsit răspunsul, inclusiv cea în legătură cu comportamentul şoferilor (de altfel oameni extraordinari, tată şi fiu), la trecerea podului Øresund. Firma transportatoare nu era aceeaşi cu firma organizatoare a circuitului. Probleme financiare existau deja între cele două. După cum am aflat ulterior, agenţia turoperatoare a şi falimentat. Totuşi, nu ştiu cum de au plecat şoferii cu cardurile nealimentate (sau alimentate insuficient). Şi la benzinării s-a întâmplat să mai întârziem pentru că două carduri s-au dovedit fără fonduri suficiente.

În legătură cu taxele de traversare. Cheltuielile de construcţie a podului Øresund au fost suportate în mod egal de Suedia şi de Danemarca, iar amortizarea lor se estimează a fi prin anul 2035. Până atunci, mari sau mici, taxele de traversare trebuie plătite dacă vrei să treci dincolo. Important este ca lumea să cunoască faptul că taxele sunt considerabile (pentru buzunarul românului) şi să fie pregătit. De aceea am şi găsit potrivit a insera filmul cu trecerea peste pod. Acolo se vede şi un tabel cu taxele pentru diferite tipuri de autovehicule.

Este adevărat că, o dată amortizate cheltuielile, la nordici taxele nu se mai plătesc. În Norvegia n-am plătit taxă la trecerea prin Nordkapptunnelen construit după 1999 şi nici pentru Drumul Atlanticului finalizat în 1989, cu cheltuieli amortizate în zece ani (după cum am fost informaţi).

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul articolului (review-ului) de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine linkul ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
1 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
iulianic
Alte impresii din această RUBRICĂ:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

[C] Copyright 2008-2021 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
AmFostAcolo recomandă găzduirea la ROHOST.COM
pagină generată în 0.0670611858368 sec
ecranul dvs: 1 x 1