BUN
GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Muzeul Ferrari – o legendă italiană
În anul 2018, am petrecut 7 nopți din vacanța de vară, în regiunea Emilia-Romagna unde am vizitat mai multe locuri frumoase din acestă parte a Italiei și nu numai. Am făcut o excursie (drum de circa 90 de minute/70 km) în Liguria, la malul mării, pentru a vedea frumoasele stațiuni Lerici și Sestri Levante și despre care am scris aici - vezi impresii. Într-un alt articol v-am relatat despre 2 castele atractive, Bardi și Compiano, mai puțin cunoscute turiștilor și care cu greu pot fi găsite prin recomandări - vezi impresii. Compiano este situat în satul cu același nume, un sat fermecător inclus în topul I Borghi piùbelli d'Italia (al celor mai frumoase sate din Italia). În vacanțele voastre alegeți să vedeți și localități din acest top borghipiubelliditalia.it
În Italia există două muzee Ferrari –unul în Modena și unul în Maranello unde este fabrica și sediul companiei. Ferrari reprezintă unul din cele mai apreciate și cunoscute branduri ale lumii. Cel vizitat de noi a fost muzeul din Modena) situat pe via Paolo Ferrari 85. Parcarea gratuită este chiar în curtea din spatele muzeului pe via Giuseppe Soli 101. musei.ferrari.com/en/modena
Acest muzeu cuprinde 2 secțiuni, sau mai bine zis 2 spații separate
- o hală futuristă, amplă în care sunt expuse zeci de modele pe două niveluri și o sală de cinema
- al doilea spațiu este chiar casa unde s-a născut fondatorul acestei legendare mărci, Enzo Ferrari, plus atelierele atent restaurate. În această parte este descrisă istoria mărcii și sunt expuse diverse tipuri de motoare folosite de-a lungul anilor, dar avem și un simulator de Formula 1.
Pe lângă acestea găsim și o cafenea-restaurant dar și nelipsitul magazin de suveniruri cu o mulțime de produse având sigla căluțului cabrat. Hala principală este locul de unde se achiziționează și biletele de intrare pentru ambele spații. Un bilet la acest muzeu costa 16 euro (preț din iulie 2018), iar un bilet combinat prin care puteți vedea ambele muzee (în decurs de 48 de ore) costa 24 euro.
Chiar lângă intrare este expus unul din primele automobile și avem un afiș imens cu Enzo Ferrari, în anul 1920 la volanul unei mașini de curse. Un spațiu cu câteva zeci de locuri este destinat unei săli de cinema unde este proiectat la fiecare oră un film (de aproximativ 20 de minute) cu povestea unor evenimente sau momente importante petrecute la Ferrari de-a lungul timpului –prima victorie într-o cursă Formula 1 (în 1951), primul an în care a produs 100 mașini/an (1957), primul campionat Formula 1 câștigat (1961), primul an în care se produc peste 1000 mașini/an (1971) etc.
Pe cele două etaje ale halei putem vedea mașini produse începând din anii 1948 până în zilele noastre - sunt mașini de stradă sau de curse dar este expus și un monopost de Formula 1. La acest model se poate vedea cât este de„stufos’’volanul, dar și cât de mic este spațiul pentru piloți. În dreptul unor mașini este menționată și personalitatea care a achiziționat acel model (cântăreața Amy McDonald, jucătoarea de tenis Caroline Wozniacki, creatoarea de modă Donna Karan etc).
Al doilea spațiu vizitat cuprinde o fostă hală în care au fost atelierele, casa în care s-a născut Enzo Ferrari, dar și un spațiu dedicat unui simulator. În fostele ateliere, acum restaurate impecabil sunt mai multe secțiuni (5 la număr) unde sunt expuse diferite tipuri de motoare –primele modele cu 1-6 cilindri, apoi cele cu 12 cilindri, cu 8 cilindri, cele turbo și în secțiunea finală cele de Formula 1.
Simulatorul poate fi o experiență interesantă - se poate alege din mai multe circuite disponibile (Monza, Imola, Spa etc). O astfel de experiență costă 25 euro pentru 10 minute - timp de 3 minute un tehnician vă va explica modul de conducere, reglajul pedalelor, modul de acționare a padelelor pentru schimbarea vitezei din spatele volanului, iar următoarele 7 minute sunt dedicate efectiv unei curse. Conform celor descrise, se vor simți în timp real vibrațiile, denivelările pistei, dar și senzațiile tari (forțele G care acționează) de la frânare și accelerare. Deși are setări profesionale, simulatorul este calibrat pentru șoferii „gentleman” sau mai bine zis, pentru cei fără experiențe de acest gen.
Muzeul din Maranello este mai amplu și poate cuprinde un tur pe pista de încercări, un tur al fabricii (fără a coborîdin autobuz) –mai multe info aveți aici - musei.ferrari.com/en/maranello
Oricare dintre aceste muzee ați alege să vedeți sunt sigur că o vizită aici poate reprezenta o amintire de neuitat.
Trimis de BOGDAN DSN in 09.05.20 19:20:07
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în ITALIA.
4 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (BOGDAN DSN); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
4 ecouri scrise, până acum, la acest articol
@BOGDAN DSN: Start vot! Ce pot spune, a vorbi despre acest muzeu chiar nu mai trebuie, e suficient sa te uiti la poze si sa te imaginezi la volanul unei astfel de masini indiferent de epoca.
Nu stiu exact care ar fi efectul acestui muzeu asupra mea, dar stiu efectul asupra baietilor, asa ca sigur mi-ar placea sa ajung acolo.
Felicitari, votat cu mare drag.
@mishu: Mulțumesc. Am întâlnit aici, pe durata vizitei noastre, oameni de toate vârstele, femei și bărbați dar și destui copii. Cu siguranță o vizită la acest muzeu va fi apreciată de toți cei care-i calcă pragul. Ferrari face parte dintr-un celebru trio de mărci auto italiene, alături de Lamborghini și Maseratti - toate aceste 3 oferind mașini de prestigiu dorite de mulți.
@BOGDAN DSN: Moamăă, ce maşini! M-aş fi dus azi să-mi cumpăr una dar mă mai ţin ăstia în casă. Adevărul e că oscilez între Ferrari, Lamborghini sau Maseratti că tot ai pomenit de ei. Lăsând gluma, mi-am mai spălat creerii citindu-ţi reviewul şi văzând pozele.
@Michi: Mama Michi mai e puțin - după 15 mai se relaxează treaba - o să avem voie să cumpărăm mașini .
Mulțumesc pentru lecturarea articolului.
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Dec.2022 Plimbare prin Centrul Istoric din Modena — scris în 18.01.23 de mprofeanu din PITEşTI - RECOMANDĂ
- Jun.2016 Discover Ferrari and Pavarotti land — scris în 07.06.16 de oanaboteanu din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Apr.2016 Modena pietonului — scris în 14.06.16 de Radu Tudoran din CăLăRAşI - RECOMANDĂ