GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Circuit de vis prin Europa / Serbia - Croația - Slovenia - Italia
Salutare tuturor! În articolul de astăzi am să vă prezint traseul pe care l-am urmat alături de familia mea prin Europa, structurat pe zile, alături de cazările pe care le-am ales și de muzeele pe care le-am vizitat. De asemenea, în acest articol vă voi purta printr-o călătorie ce vizează cultura estică a Europei, cât și pe cea vestică. Vom face o scurtă vizită în Serbia, urmată de Croația și de Slovenia, ca în cele din urmă să ajungem într-unul dintre cele mai frumoase orașe ale lumii, Veneția.
Ziua I (Belgrad, Serbia????????)
În prima zi a excursiei noastre, am plecat la ora șase din Pitești pentru a ajunge în timp util în capitala Serbiei, Belgrad. Pentru a trece granița spre vecinii noștri, am mers spre vama de la Porțile de Fier. Nu am întâmpinat aglomerație. Pe drumul nostru, am putut observa și faimoasa sculptură a lui Decebal.
În Serbia, nu aveți nevoie de rovinietă, însă trebuie să plătiți taxe de drum. Prețul pe care trebuie să îl plătiți este calculat în funcție de distanța pe care ați parcurs-o. Am plătit în total 600 RSD (dinari sârbești) care s-ar traduce ca fiind 25.20 lei sau 5,11 euro.
Cazare: În Belgrad, am fost cazați o noapte la Villa Quantum Beograd. Pentru o cameră king deluxe de 3 persoane, cu un pat dublu și încă unul de o singură persoană, am plătit 43 de euro. Menționez că există două băi pe etaj. Camerele nu au baie proprie, dar nu vă gândiți că în acest băi la comun există mai multe dușuri precum într-una de cămin. Arată ca și cum ar fi o baie individuală, cu un duș, o chiuvetă și o toaletă. Inițial, am crezut că va fi mizerie dat fiind faptul că mai multe persoane împart aceeași baie, dar am avut parte de o surpriză foarte plăcută și totul a fost foarte curat.
Ce am vizitat?
Prima atracție de pe lista noastră a fost Nikola Tesla Museum care organizează din oră în oră tururi alături de ghid în limba engleză, începând cu ora 10AM până la 8PM. Prețul unui bilet este 800 RSD, ce este echivalent cu 6.81 euro. De asemenea, țineți cont că trebuie să aveți bani cash la voi și că nu se acceptă monede internaționale, precum euro sau dolari!
La începutul turului, ghidul o să vă prezinte un filmuleț despre viața lui Nikola Tesla de 15 minute, apoi în camera alăturată vi se vor prezenta câteva experimente destul de interesante. Există alte două camere în care sunt prezentate alte invenții de-ale lui Tesla.
Vizita la acest muzeu este o călătorie prin lumea invențiilor ale căror sisteme stau la baza multora dintre aparatele fără de care noi nu am putea trăi astăzi, dar este și un omagiu adus inventatorului curentului alternativ.
Impresii: Muzeul este destul de interesant, dat fiind faptul că te plimbă prin realizările lui Nikola Tesla prin experimente educative și foarte interactive. Totuși, pentru ceea ce oferă, prețul este puțin cam mare. Cu toate acestea, vă recomand să vizitați acest muzeu, mai ales, dacă sunteți pasionați de inginerie sau de istoria Revoluției Industriale.
În cele din urmă, ne-am plimbat prin Belgrad Fortress, o cetate asemănătoare cu cea din Alba Iulia, unde puteți face foarte multe fotografii cu panorama orașului. Din această cetate, se poate observa foarte ușor cum lumea comunistă a blocurilor gri se îmbină perfect cu modernismul ce pune stăpânire pe Belgrad, întocmai cum a pus pe București. Toată această priveliște este încadrată de fluviul Dunărea ce curge neîncetat și sclipește în lumina soarelui la Apus.
Impresii: Vă recomand să vă plimbați prin cetate, mai ales că este gratuit. Am observat și o terasă, unde se mixa muzică foarte bună și era decorată într-un stil foarte interesant ce te ducea cu gândul la mare.
Detalii adiționale: În Serbia, există o mare problemă cu parcarea. Totul se plătește prin SMS (cu număr de Serbia) sau printr-o aplicație. Într-adevăr, există și magazine Ecarta unde plătiți parcarea, dar nu le-am găsit. Ca urmare, nu am plătit nimic, dar nu vă recomand să procedați ca noi. De asemenea, în Serbia timpul este decalat cu o oră înapoi,
Ziua II (Slovenia, Ljubljana????????)
În a doua zi a călătoriei noastre, am plecat spre Ljubljana, trecând prin Croația, unde, la fel ca în Serbia, am plătit taxe de drum. În tranzitul nostru prin această țară, am plătit 18€ pentru taxe.
Am oprit și în Zagreb, capitala Croației, pentru a ne lua masa de prânz și pentru a admira clădirile istorice în stil Art Nouveau din centru. Spre deosebire de București, unde construcțiile ce aparțin de secolul al XIX-lea mai au puțin și se prăbușesc, în Zagreb sunt bine întreținute. De asemenea, am trecut și pe lângă Cathedral of Zagreb, dar era în renovare și nu se vizita.
În cele din urmă, am mers fără oprire până în Ljubljana. Menționez că în Slovenia trebuie să achiziționați rovinietă pentru mașină. Aceasta costă 15€ pentru autoturism cu greutatea sub 3,5 tone, pentru o săptămână.
Cazare: Am fost cazați la Emona Guesthouse pentru o noapte și am plătit 65€. Am stat în același regim precum în Serbia, având o baie comună pe etaj. Propietarul nu se afla la casă. Acesta ne-a trimis pe email un cod cu ajutorul căruia să deschidem ușa de la intrare. Mașina am parcat-o în curtea casei, dar țin să menționez că nu pot fi mai mult de două mașini parcate. Nu merită 65€, având în vedere că nu există televizor și pe post de aer condiționat, aveți un ventilator, dar este curat și se află destul de aproape de centru.
Ce am vizitat?
În vârful unui deal, chiar aproape de centru, se observă un castel la care puteți ajunge foarte ușor. În curtea interioară a castelului, am văzut câteva terase și o mulțime de scaune așezate, ce își așteptau invitații pentru festivalul de film care se desfășura în Ljubljana. Curtea interioară a castelului poate fi vizitată gratuit, dar dacă vreți să vedeți muzeul, prețul pentru adulți este 10€, iar pentru o familie cu cel puțin un copil este de 24€. Din turn se observă panorama orașului.
În cele din urmă, am mers spre Dragon Bridge, un pod de-a lungul căruia se află statui ale unor dragoni verzi și fioroși, ce întâmpină turiștii.
Centrul este, însuși, o atracție turistică. Clădirile au o arhitectură ce te duce cu gândul spre anii 1800, iar podurile sunt luminate seara în diverse culori. De-a lungul râului ce separă cele două părți ale centrului orașului, veți vedea bărci care se plimbă lin, precum în Veneția și turiști entuziasmați de frumusețea orașului. Veți vedea foarte multe terase care mai de care mai animate. Noi ne-am oprit la o terasă aproape de un pod și am plătit pentru: o bere la draft de 0.5L 3.90€, o bere la draft de 0.25L 3.50€ și o limonadă 2.90€.
De altfel, veți vedea foarte mulți oameni mergând cu bicicleta. Veți observa foarte rar mașini, chiar dacă vă aflați în centrul orașului. Până și noaptea, veți vedea bicicliști ce se plimbă prin mulțime în centrul orașului, așa că trebuie să fiți foarte atenți.
Impresii: Vă recomand să mergeți în Ljubljana. Este un oraș foarte frumos pe care nu mă așteptam să îl îndrăgesc.
Detalii adiționale: În Zagreb, am alimentat mașina cu 30L de motorină și am plătit 387 HRK, ceea ce înseamnă 254.07 lei, iar un litru este echivalent cu 8,469 lei.
Ziua III (Veneția, Italia????????)
Am plecat la ora 8AM. din Ljubljana pentru a ajunge până la ora 11 în Marghera. Pentru taxele de drum am plătit 8.85€, dar am mers și pe drumuri naționale, nu doar pe autostrăzi.
Cazare: Am fost cazați la Nuova Locanda Belvedere în Marghera. Pentru două nopți, am plătit 204€. La această cazare, am avut baie proprie și două paturi: unul dublu și altul pentru o singură persoană. De asemenea, am avut aer condiționat și televizor, iar la 300 de metri, există și un Lidl. Baia este foarte mică, dar curată.
Ce am vizitat?
Pentru a ajunge în Veneția propriu-zis, este recomandat să vă achiziționați un abonament Venezia Unica care vă permite să circulați cu autobuzul și cu vaporetto timp de o zi, începând de la prima utilizare. Un abonament de acest tip costă 21€/persoană. Menționez că am cumpărat aceste cartele de la un chioșc de lângă pensiunea la care am stat.
Aproape de cazarea noastră, se afla stația de autobuz. Noi am luat autobuzul 6L și am oprit în ultima stație, de unde trebuie să luați vaporetto pentru a circula pe diverse insule sau pentru a ajunge mai rapid în puncte de atracție, precum Piața San Marco.
În prima zi, aveam în plan să mergem pe insulele Burano și Murano, dar când încercam să trecem bariera pentru a urca în barcă, se aprindea un senzor roșu. În primă fază, am crezut că nu puteam călători pe acele insule cu abonamentul pe care îl achiziționasem, așa că am mers spre altă poartă, unde oamenii se îmbarcau pentru a se duce pe insula Lido. Ulterior, am aflat că barierele nu se deschideau, pentru că am încercat să validăm cartela la„priority” și nu la„all passengers” .
În drumul nostru spre Lido, am putut admira clădirile colorate, încoronate de mici statuete ale zeilor romani. Majoritatea caselor păreau îngropate în apă, iar pe canalele înguste se observau gondolele ce plimbau turiștii curioși. Din vaporetto, am văzut Piața San Marco, ce putea fi ușor reperată prin Doge’s Palace și turnul său înalt cu acoperișul verde, decorat pe ici pe colo, cu forme aurii.
Pe insula Lido, ne-am plimbat pe străzile pitorești, dar am ajuns și la mare, unde ne-am cufundat picioarele în apă. Am luat autobuzul de la plajă spre stația de vaporetto. Puteți căuta pe Google Maps traseul pe care trebuie să îl urmați ca să știți cu precizie ce autobuz trebuie să luați.
Ne-am întors în Piața San Marco, unde erau foarte mulți oameni ce făceau fotografii și stăteau la terase pentru a-și lua gustarea sau masa de seară. Era aproape ora 5PM, așa că nu am mai putut intra în Basilica, deoarece ultimul tur are loc în fiecare zi la 4:45 PM.
Ne-am plimbat pe străduțele pitorești, apoi ne-am luat masa. Am trecut pe lângă Teatrul din Veneția și am luat vaporetto pentru a merge în diverse locații în care ne-am plimbat pe străzile înguste. Am ajuns și la Ponte de Rialto, unde este imposibil să faceți fotografii, pentru că sunt extrem de mulți turiști. Din păcate, aproape de ora 8PM, a început să plouă, așa că am luat vaporetto spre Piazzale Roma. După ce am ajuns în stația de autobuz, am luat 6L și ne-am oprit la Ducale. De acolo, am mers câteva sute de metri pe jos și am ajuns la cazare.
Detalii adiționale: Vă recomand să vă cumpărați o hartă a Veneției înainte să vă urcați pe primul vaporetto. Costă 3€.
Ziua IV (Veneția, Italia????????)
Am început ziua următoare la prima oră a dimineții. Am urmat traseul din ziua precedentă către vaporetto, apoi am mers către insula Murano, dar de data aceasta am trecut pe la„all passengers.” Pe această insulă, se confecționează sticla de murano. Există o fabrică pe care o puteți vizita, dar având în vedere faptul că abonamentul de 24h, se termina la ora 1PM, nu aveam destul timp în așa fel încât să mai vizităm și Burano, apoi să ne întoarcem în Piața San Marco. În Murano, am admirat străzile și vitrinele încărcate de obiecte confecționate chiar din sticla care i-a dat numele insulei.
În cele din urmă, am mers pe insula Burano, unde am făcut o multitudine de fotografii, deoarece casele erau vopsite în culorile curcubeului și aveau obloane foarte colorate ce stăteau deschise, precum în povești. Insula nu este foarte mare, dar merită văzută.
După ce am văzut Insula Burano ne-am întors cu vaporetto în Piața San Marco. Aici am vrut să vizităm Doge’s Palace, dar coada era extrem de lungă și biletul de intrare costa 25€/persoană. Am mers să vizităm Basilica ce se află vis-à-vis de Doge’s Palace, dar, fiind o zi de sâmbătă, coada era extrem de mare, iar soarele radia pe cer. Intrarea era 3€/persoană.
Am hotărât să ne mai plimbăm și să ne luăm ceva de mâncare. Am cumpărat o pizza Prosciuto din același loc ca în ziua precedentă.
Ne-am întors în Piața San Marco și ne-am așezat la coada pentru Basilica. Țin să vă menționez că ținuta pe care o adoptați trebuie să fie decentă, altfel nu se poate intra. De asemenea, taxa de 3€ nu este pentru a vizita întreaga clădire. Dacă vreți să vizitați altarul, trebuie să mai plătiți încă 5€, ceea ce din punctul meu de vedere, nu prea se merită, iar dacă doriți să vizitați balcoanele de unde se observă foarte bine Veneția, trebuie să mai plătiți încă 7€.
Pe străzile din Piața San Marco, veți vedea și foarte multe magazine de brand-uri de lux, precum: Gucci, Prada, Balenciaga, Channel etc.
După ce ne-am plictisit de Piața San Marco, am plecat ușor spre Piazzale Roma de unde urma să luăm autobuzul spre casă. Am făcut o mulțime de fotografii pe canale; ne-am așezat pe o bordură și ne-am răcorit picioarele în apa mării sărate, apoi ne-am așezat la o terasă la care am băut o bere roșcată (6€), un mojito fără alcool (5€) și un mojito cu rom (7€). În cele din urmă, ne-am reluat drumul ghidați de Google Maps și am ajuns, într-un final, la stația de autobuz de unde am cumpărat trei abonamente de 75 de minute pentru autobuz care au costat 1,5€/persoană. Drumul din Piața San Marco până la Piazzale Roma nu a fost foarte lung. Îl puteți parcurge în 30 de minute dacă nu vă abateți, dar aveți nevoie de GPS, pentru că altfel o să vă pierdeți.
Detalii adiționale: Dacă vi se termină abonamentul de 24h și doriți să luați vaporetto, vă puteți achiziționa abonament de 75 de minute special destinat pentru vapor care costă 7.5€/persoană. O plimbare cu gondola costă 80€ până la 6PM, iar după 100€. În bărcuță intră 5 persoane. De asemenea, vă recomand ca atunci când vă doriți să mergeți pe jos într-un anumit loc, să folosiți Google Maps, dar, totuși, lăsați-vă câteva ore pentru a vă pierde printre străzile înguste. Veneția este un oraș plin de surprize care te uimește în cele mai necunoscute locuri.
Impresii: A fost o experiență unică și interesantă, mai ales că este un oraș cum nu mai vezi în alte părți ale lumii. Clădirile și atmosfera sunt o experiență în sine pe care merită să o vizați măcar odată în viață.
Ziua V (Pula, Croația????????)
Ziua următoare am plecat din Veneția la ora 8AM. Ne-am rezervat cazare în Rijeka, însă am vrut să trecem și prin Pula. Ca taxe de drum, am plătit între Veneția și Trieste 11,10€ și încă 7.17€ în Croația, pentru 53 de kilometri pe autostradă.
Ce am vizitat?
Am parcat mașina aproape de Pula Arena, pentru o oră, cu aproximativ zece lei. Ne-am plimbat pe lângă amfiteatru, unde se pregătea un meci de tenis. Intrarea costă aproximativ patruzeci de lei, după prețurile de pe Google. Pula Arena este un colosseum asemănător ca formă cu cel din Roma sau din Tunisia, despre care am vorbit într-un articol din anul 2019.
În cele din urmă, am vizitat Zerostrasse (care se află la câteva sute de metri față de arenă) pentru care am plătit 90 HRK/ticket family. Acolo am mers prin tuneluri vechi, construite la începutul anilor 1900 și am aflat că Pula a fost una dintre cele mai importante baze militare din Croația la începutul Primului Război Mondial. De asemenea, există foarte multe imagini și explicații despre tramvaiul din oraș, de la începutul secolului trecut.
În această locație veți găsi două niveluri de tuneluri și încă unul la suprafață, unde puteți vizita un mini-muzeu și vă puteți fotografia într-un turn, deasupra orașului.
După ce am plecat din Pula, ne-am îndreptat spre Rijeka. În drumul nostru, am plătit 4.46€ pentru un tunel.
Ajunși în Rijeka, am observat clădirile organizate în trepte pe un deal înalt, marea Adriatică strălucind în lumina soarelui și clădirile colorate din centrul orașului.
Cazare: Am fost cazați la In Kala, un hostel din Rijeka pentru care am plătit 156€ (2 nopți, 3 persoane). Am avut o cameră cu trei paturi, o masă și un aer condiționat care părea necurățat, fiindcă, de fiecare dată când îl porneam, se simțeam un miros de mucegai. Când am ajuns, pe lângă mirosul greu de la aerul condiționat, se mai simțea și miros de țigări. Curățenia lăsa puțin de dorit. Băile erau la comun și erau împărțite în: baie pentru femei și baie pentru bărbați. La cea pentru femei, nu am putut aprinde lumina și a trebuit să facem duș pe întuneric. De asemenea, există și un frigider comun, unde vă puteți depozita mâncarea. Am putut parcă la poarta hostelului.
După ce ne-am cazat, am mers la Sablicevo Beach, parcarea este gratis. Marea Adriatică este limpede, dar apa este extrem de rece. De altfel, plaja este amenajată. Puteți închiria șezlonguri și umbrele. Aveți la dispoziție și câteva dușuri.
Ziua VI (Rijeka, Croația????????)
Ziua următoare, am mers la Catrina Beach în Rijeka, o plajă cu pietre, mult mai largă decât Sablicevo, unde la prima oră a dimineții, se adunau multe persoane în vârstă. Apa era la fel de rece ca în ziua precedentă, dar destul de limpede.
După ce soarele a început să ardă puternic, ne-am întors în cameră, iar la ora 3AM, am plecat spre cetatea ce se observă de peste tot din Rijeka. Am parcat în apropiere și am vizitat atracțiile dimprejur, precum o mânăstire și străzile pitorești, înconjurate de terase, apoi am intrat în castel. Vizita în acesta este complet gratuită. Din vârful cetății aveți o panoramă incredibilă a orașului și a tunelelor de pe autostrada din munți.
În cele din urmă, ne-am întors la plaja Catrina și ne-am luat cina. Un burger pe această plajă costă în jur de 50-60HRK (aprox. 32 lei-39 lei), o porție de cartofi 17 HRK (aprox. 11 lei) și o cola 18 HRK (aprox. 11,80 lei).
După ce ne-am mai relaxat puțin pe plajă, am plecat înapoi spre cazare
Ziua VII (Orșova, România????????)
Am plecat din Rijeka la ora 9AM. În ziua a șaptea, nu am vizitat niciun muzeu sau oraș, așa că tot ceea ce voi scrie despre această zi sunt taxele de drum și cazarea pe care ne-am luat-o la Orșova, în drum spre casă.
Prima taxă de drum pe care am plătit-o a fost între Rijeka și Plivnice 6.89€, apoi, la ieșirea din Plivnice am mai plătit încă 2.75€. La ieșirea din Croația, pe A3, E70, am plătit 17€ pentru 128 de kilometri parcurși pe autostradă, apoi în Serbia, am dat 420 RSD, adică 18 RON, înainte de a intra în Belgrad. Ultima taxă de drum plătită a fost în Serbia, pentru 285 de kilometri parcurși, 180 RSD, adică 7.80 de lei.
Am ajuns în România aproape de ora 10PM, iar până la Pitești mai erau 300 și ceva de kilometri, așa că ne-am oprit în Orșova. Ne-am cazat la Meline Residence, unde am plătit 260 de lei pentru o noapte. Am avut baie privată și un pat dublu, plus un balcon cu vedere la Dunăre. Nu am mai avut energia să explorez orașul, așa că ne-am continuat aventura ziua următoare.
Impresii: Drumul a fost extrem de lung și de obositor, dar drumurile au fost foarte bune și am putut circula fără probleme.
Ziua VIII (Pitești, România????????)
În ziua următoare, am mers cu mașina la Cazanele Mari de la Porțile de Fier, unde am fost întâmpinați de multă mizerie, buruieni netăiate și pomi netunși. Am făcut câteva poze chipului lui Decebal, apoi am mers să mâncăm pe marginea Dunării. Am plecat destul de dezamăgiți de la Cazanele Mari și ne-am îndreptat spre Morile de Apă de la Rudărie (Eftimie Murgu).
Am vizitat căsuțele mici de pe malul râului, ce te duc cu gândul la Moara cu Noroc, scrisă de Ioan Slavici. În fiecare casă, este măcinată făină sau mălai cu ajutorul forței apei. Pe fiecare moară este pusă o tăbliță cu istoria locului și cu câte o legendă. Mi-a plăcut foarte mult legenda în care un sătean a fost transformat în vârcolac din cauza unei monede blestemate și a ucis o tânără frumoasă, așa că a fost, la rândul lui, blestemat să rămână în forma sa de lup până ce ar fi construit tunelul pe care curgea apa spre moara la care era relatată această poveste.
Vizitarea morilor este complet gratuită și vă poartă printr-o călătorie în lumea satului românesc.
Ultima noastră oprire a fost la Băile Herculane, un loc destul de semnificativ pentru copilăria mea, unde am observat că se făceau restaurări și în sfârșit, multe dintre clădirile vechi și glorioase ale țării care au ajuns în paragină, au început să fie renovate.
După această vizită, am plecat spre Pitești, unde am ajuns la ora 9PM.
Impresii: Locurile vizitate mi-au plăcut foarte mult, dar, după cum știți cu toții, nu avem drumuri foarte bune, iar la Porțile de Fier, având în vedere câți turiști vin, nu este îndeajuns de îngrijit.
Impresii despre întreaga vacanță: A fost o vacanță foarte interesantă în care am reușit timp de șapte zile să văd patru țări pe care nu le-am mai vizitat până acum. Recomand acest circuit aventurierilor care le este foarte ușor să își iasă din zona de confort și nu celor care vor mai mult să se relaxeze, decât să viziteze.
Trimis de Sclemby in 07.08.22 17:50:29
- A fost prima sa vizită/vacanță în CIRCUITE MULTI-ȚARĂ
3 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Sclemby); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
3 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Mutat, la reorganizare, în rubrica "Cu mașina prin Europa - circuite diverse, EUROPA - CIRCUITE DIVERSE" (deja existentă pe sait)
@Sclemby: O super vacanta! Mi-au placut locurile pe care le-ati vizitat si mi-ar placea un astfel de circuit, insa cred ca l-as face putin mai pe indelete, sa ma bucur mai mult (poate doar de anumite destinatii). Experiente interesante, locuri frumoase si cred ca fiecare oras in parte merita vazut cu harta in mana si profitat de tot ce are el de aratat.
Felicitari, votat cu mare drag.
@mishu: Exact asta gândeam și eu, citind și... gâfâind! ???? Pe de altă parte, tu ai văzut în ce categorie de vârstă se situează autorul?!
@Sclemby: Excelent traseu, un adevărat tur de forță, care v-a purtat prin atâtea locuri minunate! Pe unele le-am văzut și eu cândva, pe altele abia ce urmează, așa că articolul tău îmi pică taman bine! Mulțumesc și s-o țineți tot așa!
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Jan.2024 Perioade de reduceri în Europa — scris în 10.02.24 de cosmin09 din CLUJ NAPOCA - RECOMANDĂ
- Aug.2023 Pentru noi, o altfel de vacanță - cu mașina prin Boemia Inferioară — scris în 17.11.23 de crismis din GALAțI - RECOMANDĂ
- Aug.2023 Circuit de neuitat prin Europa Centrală — scris în 04.09.23 de Sclemby din PITEşTI - RECOMANDĂ
- Jul.2022 Circuit prin Vest - partea I — scris în 12.04.24 de sunflower din ALBA IULIA - RECOMANDĂ
- Jul.2022 Cu masina din Cluj-Napoca in Portugalia -- Partea 3 — scris în 29.07.22 de Ady1984 din CLUJ-NAPOCA - RECOMANDĂ
- Jul.2022 Cu masina din Cluj-Napoca in Portugalia [și Spania] -- Partea 2 — scris în 25.07.22 de Ady1984 din CLUJ-NAPOCA - RECOMANDĂ
- Aug.2021 Haihui prin Europa in perioada pandemiei — scris în 17.09.21 de Mika din BUCURESTI - RECOMANDĂ