Solicitare CMR / ITALIA

Reprogramarea circuitelor - o loterie

Trimisă în 25.04.20 02:56
autor Alma_2019JR [Bucureşti]
» VIZUALIZĂRI: 1396

Buna ziua,

Mi-am facut rezervare din ianuarie la un circuit pe Italia pentru luna mai anul curent, la [...]

Avand in vedere starea de zona rosie a Italiei, imi vreau avansul platit inapoi.

Am sunat la agentie si mi s-a spus ca o mare parte din valoarea serviciilor oferite de partenerii externi au fost deja achitate către aceștia, iar recuperarea acestor sume nu este posibilă. O astfel de acțiune ar presupune inițierea unui proces juridic dificil și de lungă durată. Mentionez ca am si asigurare storno facuta, dar mi-a zis ca nu imi foloseste la nimic.

Singurele solutii mi-au spus ca ar fi reprogramarea pe Italia sau voucherul pe alta destinatie

De reprogramare a calatoriei in Italia nu poate fi vorba, pt ca nu se stie cand va lua sfarsit focarul de acolo. Cine imi garanteaza mie in octombrie ca acolo nu va fi la fel?

Pe alta destinatie-si asa este destul de incert si iarasi e loterie sa spunem alta perioada. De unde stiu agentiile de turism ca in viitorul apropiat totul revine la normal?

Daca mi-o reprogramez si mai dau alti bani agentiei si se va intampla la fel, nu-I mai vad nici pe aia.

1. Ce ma sfatuiti sa fac in calitate de specialisti? Mi-as mai putea recupera suma platita? Pot sa mai fac acum alta asigurare de anulare gratuita, pe langa cea storno care e platita?

2. Mi-ati putea sugera niste tari frumoase din Europa care sunt mai sigure? N-am nici o idee.

Va multumesc mult.


  • PERIOADA: mai -- NOPŢI CAZARE: 7
  • BUGET: 500 -- TRANSPORT: avion
  • ADULŢI: 2

Răspunsuri

webmasterX[25.04.20 04:52]

@Alma_2019:  Aşa cum scrie în mai multe locuri pe aici, referirile la agenţii (sau alte entităţi comerciale) care activează în România (sediu / sait etc) sunt interzise explicit (şi) pe acest sait. Vezi, de exemplu, avertizarea ATENȚIE - scrisă cu roşu, mai jos (imediat sub „SCRIE RĂSPUNS”).

Aceste informaţii se pot însă trimite fără probleme prin mesaje private (vezi mai jos, la finalul textului scris cu roșu, cum).


Alma_2019JRAUTOR SOL[25.04.20 05:57]

În ordine. Am înțeles. Ați șters oricum numele agenției.   Aștept răspunsuri avizate în continuare, de la specialiști dvs dar și de la turiștii care se confrunta cu asta. ​​

​​

​​Mulțumesc. Aștept pareri

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 700 PMA (1 voturi)

dianameaSECONSILIER ONORIFIC AFA / ITALIA10r[25.04.20 10:13]

@Alma_2019:  Toti cei care am platit early booking suntem in aceasta situatie. Agentiile ne spun, asa cum v-au spus si dvs., sa reprogramam.

​Eu am o rezervare in Italia, in mai, dar mi-au spus sa astept pana atunci, si daca hotelul e inchis, poate imi returneaza banii, mai putin comisionul agentiei.

​La o agentie de croaziere, pentru ca croaziera s-a anulat, astept rambursarea de o luna si jumatate, desi termenul de returnare era de o saptamana. De la aceasta linie de croaziere asteapta rambursarea mai mult de un milion de turisti din toata lumea.

​La sejururile din iulie in Grecia, astept, poate se vor face, cu "pasaport de sanatate" , desi distantarea in autocar nu prea cred ca va fi. Daca ar trebui sa reprogramez, as reprograma pentru 2021, cat mai tarziu, in Egipt, Cipru, pe undeva unde nu e focar acum.

​Exista o Ordonanta de urgenta nr. 2/2018 care apara drepturile turistilor, dar agentiile se apara cu un ordin al Ministerului Economiei, in care se spune ca nu se fac rambursari in perioada starii de urgenta.

​Daca cineva doreste sa se judece cu agentia de turism, poate ar avea castig de cauza, mai ales daca se unesc mai multi turisti.  

​Am recuperat totusi banii de la Tarom si de la o rezervare pe booking, vorbind direct cu proprietarul hotelului.

​Recunosc ca e o loterie sa te reprogramezi, intai ca nu se stie cand nu va mai fi pericol si apoi, pentru ca e posibil ca agentia sa intre in insolventa sau in faliment si sa nu onoreze reprogramarea.

​Banuiala pe care o am, e ca desi agentiile primesc banii inapoi de la hotelurile inchise, nu vor sa ii dea inapoi turistilor, ca sa isi asigure continuarea activitatii.

N.B.: dianamea este CONSILIER ONORIFIC AFA pe destinația ITALIA
EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1400 PMA (2 voturi)

nrs †SE[25.04.20 10:52]

si crezi ca daca vor fi mai multi care vor castiga in justitie nu tot la falimentul agentiei se va ajunge? iar pana sa fie executata sentinta tot praful de pe toba ramane de executat. sa fim seriosi micile agentii nu au mari fonduri proprii sau active care sa poata fi executate

cat despre banii dati inapoi de hoteluri eu nu cred ca sunt atat de multi, nu cred ca vinde cineva "ieftin"​ in toamna sejururi in vara urmatoare si tine banii in cont. daca nu avea nevoie de bani in ianuarie nu vindea mai ieftin ci lasa pretul de lista

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1400 PMA (2 voturi)

dianameaSECONSILIER ONORIFIC AFA / ITALIA10r[25.04.20 11:48]

@nrs:  Despre banii dati inapoi de hoteluri si nerestituiti turistului de catre agentie, mi se pare normal ca agentia sa retina comisionul pe care l-ar fi castigat, deci nu pierd nimic chiar daca sejurul nu se face, dar sa retina banii care nu i se cuveneau, mi se pare hotie.

N.B.: dianamea este CONSILIER ONORIFIC AFA pe destinația ITALIA
EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

nrs †SE[25.04.20 14:51]

@dianamea:  

tocmai ce spuneam ca eu nu cred ca exista bani restituiti de hotel agentiei deoarece nici hotelul nu mai are acei bani! ​


ANILUCO6r[25.04.20 15:06]

Și eu sunt în aceeași situație!!! Tot în mai un sejur la Roma. M-a abordat agenția și mi-a oferit variante... am optat pentru 2021.

Este complicat să optezi pentru restituirea banilor, ideal ar fi să existe variante convenabile de ambele părți. ​

Și eu am făcut anul acesta rezervări din iarnă pentru vacanță. ​

Nimeni nu știe ce v-a fi, vom trăi și vom vedea! ​

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 700 PMA (1 voturi)

Alma_2019JRAUTOR SOL[25.04.20 15:35]

@Diana mea

Mulțumesc mult pt răspuns.

​De la tine am înțeles ca tu nu ai încredere in reprogramare, nu ti-ai facut, ci aștepți mai degrabă bani..., dacă se mai întorc înapoi.  

​ Ce n-am inteles, dar dacă optez pt anulare și restituirea banilor tot eu în calitate de client trebuie sa suport cheltuielile de judecata?

​Dar dacă as redirecționare banii spre o călătorie în România,   aceea s-ar face?

​ De asemenea, mai am niște voucheredin 2019 date de angajator pe România?   Cu acelea ce fac? Le dau sau mai aștept,   ca expira?

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

dianameaSECONSILIER ONORIFIC AFA / ITALIA10r[25.04.20 16:16]

@Alma_2019:  Nu am facut reprogramare, daca am avut de ales intre rambursare si reprogramare. Daca nu, mai bine reprogramare decat nimic. Inca sper ca in iulie sa pot merge in Grecia si sa nu reprogramez.

​Ma gandesc ca merg cu masina mea in loc de autocar si ca acolo va fi soare care va dezinfecta prin ultraviolete.

​Cu tichetele de vacanta din 2019, am citit ca le poti da la agentie acum si sa pleci la anul, adica se ia in considerare data depunerii la agentie sa fie in valabilitate. Oricum s-a prelungit termenul de valabilitate a tichetelor de vacanta de anul trecut, dar nu stiu cu cat, ca eu nu mai am.

​Daca voi avea probleme cu agentiile de turism, ma gandesc sa apelez la Protectia Consumatorului, nu la instanta de judecata. Am revendicat in instanta o despagubire pentru un zbor anulat din aprilie 2018 si pana acum nu s-a solutionat. Daca voi castiga vreodata, voi primi jumatate din bani, scazand cheltuielile de judecata din suma pe care ar trebui sa o primesc.

N.B.: dianamea este CONSILIER ONORIFIC AFA pe destinația ITALIA
EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

nrs †SE[25.04.20 16:41]

daca doresti sa primesti bani trebuie sa ii dai in judecata, daca doresti sa fie sanctionata agentia apelezi la ANPC

valabilitatea voucherelor de vacanta din 2019 s-a prelungit cu un an​

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 350 PMA (1 voturi)

nicole33APL[26.04.20 01:17]

@dianamea:  

Am recuperat totusi banii de la Tarom

În cât timp ai reuşit să-ţi recuperezi banii din momentul solicitării? ​

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

nicole33APL[26.04.20 01:26]

@dianamea:  

Daca voi avea probleme cu agentiile de turism, ma gandesc sa apelez la Protectia Consumatorului, nu la instanta de judecata.  

Dacă tu crezi că vei avea mai mult succes cu Protecţia Consumatorului, n-ai decât să-i reclami, dar eu nu mi-aş face iluzii că vor rezolva problema.

În 2010 (acum aproape ZECE ani) am reclamat şi eu o agenţie ţepară (dovedită), cu un pogon de documente în susţinerea sesizării mele, iar ANPC-ul a fost extrem de operativ d: nici până în ziua de azi NU am primit vreun răspuns şi nici nu cred că voi mai primi vreodată . ​​ Norocul meu atunci a fost că am recuperat integral banii trei luni mai târziu de la societatea de asigurări, dar a fost noroc chior.

În situaţia actuală, eu cred că reclamarea agenţiilor sau acţionarea lor în instanţă este cea mai proastă soluţie​, o rezolvare pe cale amiabilă fiind de preferat.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 3500 PMA (5 voturi)

dianameaSECONSILIER ONORIFIC AFA / ITALIA10r[26.04.20 10:27]

@nicole33:  Tarom a anulat  definitiv cursa pe acea destinatie din motive economice, nu legate de coronavirus. Norocul meu.  

​Intai au incercat sa imi ofere variante cu escala, din care a doua parte a drumului era cu Tarom. Dar intrucat nu am acceptat, mi-au restituit banii imediat, pe card, intr-o saptamana.

N.B.: dianamea este CONSILIER ONORIFIC AFA pe destinația ITALIA
EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 700 PMA (1 voturi)

nicole33APL[26.04.20 15:41]

@dianamea:  

Mulțumesc pentru lămurire şi felicitări pentru recuperarea banilor.

Tarom a anulat  definitiv cursa pe acea destinatie din motive economice, nu legate de coronavirus. ​​

În cazul meu tot TAROM a anulat zborul de plecare, dar din motive legate de pandemie de această dată, condiţii în care nici zborul de întoarcere două săptămâni mai târziu nemaifiind valabil.

Evident că nu s-au ostenit să anunţe prin vreun comunicat pe site-ul propriu sau să mă înştiinţeze pe mail, eu urmărind constant informările încă de la anularea zborurilor spre şi dinspre Spania.

După simulări de tot felul la ei pe site, am dedus singură că este o problemă cu zborul de plecare​ şi atunci i-am sunat. Abia atunci am aflat oficial că zborul meu de la sfârşit de mai este anulat. Varianta de a alege o altă dată de plecare până la 16 noiembrie anul acesta, la preţurile practicate pentru data/datele respective, probabil mai mari, nu era o soluţie pentru mine, eu nemaiavând niciun gând să mai zbor undeva prea curând după toate câte s-au întâmplat. Când te frigi cu ciorbă, ajungi să sufli şi în iaurt

​Am solicitat restituirea banilor şi mi-au spus că durează cel puţin 30 zile. Vom vedea cum va fi.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 2100 PMA (3 voturi)

dianameaSECONSILIER ONORIFIC AFA / ITALIA10r[26.04.20 16:34]

@nicole33:  Am luat bilete Tarom in ianuarie pe ruta Stockholm Bucuresti. Pe 25 februarie m-au anuntat ca Tarom nu mai zboara deloc la Stockholm si mi-au oferit alternative cu escala, cu care nu am fost de acord. Pe 2 martie mi-au dat banii inapoi.

​O veste foarte buna: am primit banii inapoi de la linia de croaziere Costa, fara penalizari, pentru croaziera anulata din luna mai.

N.B.: dianamea este CONSILIER ONORIFIC AFA pe destinația ITALIA
EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

nicole33APL[26.04.20 17:02]

@dianamea:  

O veste foarte buna: am primit banii inapoi de la linia de croaziere Costa, fara penalizari, pentru croaziera anulata din luna mai.

Super veste! ​

Eşti norocoasă

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1400 PMA (2 voturi)

Alma_2019JRAUTOR SOL[27.04.20 13:16]

Bun găsit,

Am mai sunat iar azi la agentie pt anularea circuitului, și mi-a spus duduia care a răspuns ca deocamdată sumele nu se pot rambursa, singura opțiune e reprogramarea.

​În cazul în care as vrea rambursarea, ar trebui sa aștept 1 an sau 2. Nu înțeleg de ce asa de mult.

​I-am spus ca dacă îmi da ea o perioada în care e sigura ca trece toată nebunia asta, sunt de acord cu reprogramarea. Mi-a zis ca asta nu are cum sa știe.   I-am zis ca dacă eu fac reprogramare și situația rămâne la fel, ce se va întâmpla?   Mi-a zis ca ne vom gândi la alta soluție,   alta reprogramare. I-am zis ca am mai auzit de persoane care si-au primit banii înapoi,   mi-a răspuns ca poate nu mergeau cu grupul, ci individual.

​Nu mai știu ce sa mai zic, voi ce părere aveți, ce sa fac, le fac reclamație la ANPC?

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

dianameaSECONSILIER ONORIFIC AFA / ITALIA10r[27.04.20 13:54]

@Alma_2019:  Reprogramati pentru alt pachet turistic de la aceeasi agentie, in iulie, august sau septembrie,

​de exemplu am citit ca in Malta nu mai au deloc cazuri active de covid-19.   Grecia  si Croatia au anuntat ca vor deschide sezonul turistic in iulie, pentru turisti din tarile care au putine cazuri, sa speram ca si pentru romani, dar vom trebui sa avem un "pasaport de sanatate", despre care inca nu se stie cine il va da si cum va arata.

N.B.: dianamea este CONSILIER ONORIFIC AFA pe destinația ITALIA
EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

AbabwaUC[09.05.20 18:40]

@Alma_2019: Se poate anula daca stii cum sa pui problema 

Eu am anulat o excursie programata pt Londra in data de 8 mai si am primit integral banii pt​ cazare 

Am refuzat voicherul de la operatorul de transport care este o mare teapa si am obtinut o reprogramare pt luna septembrie a zborului exact la pretul achitat initial ​

Mentionez ca nu este vorba de excursie in grup

Eu am achitat prin agentie doar un pachet turistic 10 zile cazare si transport ​​

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 700 PMA (1 voturi)

dumi59SV[14.05.20 11:17]

Buna ziua! Am un sejur in Turcia pt sfarsitul lui august, m-au sunat cei de la agentie ca sa-mi spuna ca daca vreau sa reprogramez pt 2021 acelasi hotel, aceleasi zile, masa etc, pt aceiasi perioada

numai ca trebuie sa achit inca 35 euro, spunandu-mi ca nu-mi vor da banii inapoi

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

AbabwaUC[14.05.20 11:29]

@dumi59: Buna

Eu cred ca este OK

35 de euro este o suma rezonabila

Pt reprogramare la mine se dubla pretul la cazare de aceea am solicitat restituirea banilor


nrs †SE[14.05.20 18:30]

eu nu vad nimic exceptional: dau banii cu un an si jumatate inainte si mai trebuie sa platesc inca ceva!

poate la tine se dubla pentru ca se schimba perioada, una este un sejur la inceput de iunie alta in august​

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1400 PMA (3 voturi)

AbabwaUC[14.05.20 22:02]

@nrs: in primul rand trebuie sa ai in vedere situatia actuala

Turismul mondial este la pamant

Este foarte dificil atat pentru agentii cat si pentru hotelieri sa returneze banii

In cazul meu pretul la cazare s-a dublat tocmai datorita situatiei actuale nu datorita perioadei

Oricum este opțiunea ta; repet 35 de euro este o suma rezonabila nu am spus o clipa ca este exceptionala

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

Alma_2019JRAUTOR SOL[15.05.20 20:41]

Abbwa: Si cum ar trebui pusa problema, dupa parerea ta? Eu stiu doar atat, ca nu e cinstit sa opresti bani pentru niste servicii pe care clientulului nu ii mai pot fi oferite, din cauza ca zborurile sunt anulate, tara e in carantina.

Cu ce e de vina clientul ca peste o luna, dupa ce plateste excursia, se declanseaza o pandemie tocmai acolo unde si-a cumparat el bilet?

Cu ce drept tu ca agentie ii opresti banii, daca el poate nu poate sa-si ia concediu in alta perioada si trebuie sa faca o optiune pentru alta tara, daca el nu vrea? Eu vreau aici, ori nu mai vreau nicaieri!

Asta se numeste HOTIE de Romania. Noi nu suntem o tara de Uniunea Europeana, nu stim sa returnam banii daca nu e vina clientului. La noi legislatia Uniunii Europene nu trebuie sa functioneze decat daca suntem constransi si sanctionati de U. E

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1050 PMA (2 voturi)

dianameaSECONSILIER ONORIFIC AFA / ITALIA10r[15.05.20 21:47]

@Alma_2019: Macar daca voucherele ar fi garantate de stat, ca in alte tari.

N.B.: dianamea este CONSILIER ONORIFIC AFA pe destinația ITALIA

  • [25] total răspunsuri, până acum
  • SCRIE UN RĂSPUNS

    Doar utilizatorii autentificați (logați) pot răspunde.
    • Aveți deja un cont AFA? — logați-vă (autentificați-vă)
    • Nu aveți încă un cont AFA? — vă puteți crea unul în 10 sec
    Puteți folosi meniul „VIZITATOR” (vezi dreapta-sus) — atât pentru LOGARE cât și pentru CONT NOU

    Abonament

  • NU sunteți abonat/ă la acest fir de discutie - [NU primiți înștiințări când se scrie un răspuns] -- vă puteți însă abona mai jos
  • #G#9
      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.085881948471069 sec
    ecranul dvs: 1 x 1