[2262] Fotografii din sejur ori vacanță — Filozofări... turistice [pg. 96 / 114]
[P01] Podul din Arta(Epir Grecia)care are o legenda asemanatoare cu cea a Mesterului Manole
foto by Cristian_h* [înc. în 03.01.11]
[P47] Cobblers' Bridge, Ljubljana, Slovenia (Čevljarski most) sau Podul Pantofarilor este unul din cele mai vechi poduri din Ljubljana, datând din secolul 13. De-a lungul existenţei sale a suferit multe transformări, fiind pe rând pod din lemn, din fier, iar după numeroase incendii şi inundaţii a fost reconstruit în cele din urmă din piatră.
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P46] Podul celor 17 Arce, Beijing, China, este cel mai mare pod peste lacul Kunming de pe domeniul Palatului de Vară. Cu o lungime de 150 metri, podul are balustrade de marmură şi 544 de lei sculptaţi în diverse posturi. A fost construit în secolul XVIII în timpul dinastiei Qing.
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P45] Svatopluk Čech Bridge sau Čech Bridge (Most Svatopluka Čecha sau Čechův most în cehă), Praga, Cehia, leagă peste Vltava cartierele Holešovice şi Staré Město (Oraşul Vechi). Terminat în 1908, podul are 169 metri lungime, iar până în 1961 a avut şoseaua dintr-un lemn special adus din Australia. Fiind singurul pod în stil Art Nouveau din oraş, beneficiază de protecţia statului.
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P44] Ponte 25 Abril, Lisabona, Portugalia, leagă capitala de Almada, peste râul Tejo. Cu o lungime de 2277m, este al 20-lea pod suspendat al lumii. A fost inagurat la 6 august 1966, iar în 1999 a fost adăugată o platformă de tren. Datorită culorii sale, este des comparat cu Golden Gate din San Francisco. Ca fapt divers, a fost construit de o companie tot din San Francisco, ceea ce explică şi designul similar.
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P43] Podul Triplu, Ljubljana, Slovenia, este unul din simbolurile oraşului. În trecut se vorbeşte de un pod din lemn care, în urma unui incendiu a fost reconstruit de un arhitect italian. În 1929 podul a fost extins prin adăugarea altor două, de o parte şi de alta celui vechi, devenind astfel triplu. Un model la scară redusă poate fi văzut la Mini Europe din Bruxelles.
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P42] Rainbow Bridge (レインボーブリッジ, Reinbō Burijji), Tokyo, Japonia este un spectaculos pod suspendat ce traversează nordul golfului Tokyo, legând oraşul de insula artificială Odaiba. A fost terminat în 1993 și măsoară 570 metri în lungime.
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P41] Ponte Infante, Porto, Portugalia, unul din spectaculoasele poduri ale oraşului vinurilor, ce taie râul Douro. Are o lungime de 371m. A fost finalizat în anul 2002, iar în structura sa au intrat 22.500 m³ de beton şi peste 3.800 tone de oţel.
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P40] Puente Romano, Cordoba, Spania. Romanii au construit acest pod pe vremea lui Augustus. A suferit mai multe renovări, prima fiind în timpul maurilor, ultima în 2006, pregătindu-l pentru anul 2016, când Cordoba va fi capitala culturală a Europei. Are o lungime de 225m şi 16 arce.
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P39] Tower Bridge, Londra, Anglia, (peste Tamisa) este principalul simbol al oraşului. Cei doi piloni masivi conţin peste 70.000 tone de ciment, iar partea metalică are o greutate aproximativă de 11.000 tone. Podul a fost inaugurat oficial la 30 iunie 1894 de către Prinţul de Wales. La acea vreme, podul a costat 1.184.000 £, o valoare care azi se ridică la peste 100 milioane £.
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P38] Podul Minciunilor, Sibiu, România este primul pod de fier turnat din România; a fost construit la Sibiu în anul 1859 peste strada care uneşte oraşul de jos cu oraşul de sus. A fost numit "podul mincinoşilor" din cauza legendei care spune că podul se va prăbuşi dacă cineva va sta pe el şi va spune o minciună. În tradiţia orală locală circulă diferite legende despre acest pod, legate de minciunile îndrăgostiţilor ori cele ale precupeţelor.
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P37] Puente del V Centenario, Sevilla, Spania. Construit cu ocazia Expoziţiei Universale din 1992, traversează Guadalquivirul pe o lungime de 2016m, la o înălţime de 45m faţă de râu. Pilonii se înalţă la aproximativ 120m.
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P36] Anderson Bridge, Singapore, este un pod deschis traficului, situat lângă gura de vărsare a râului Singapore în centrul oraşului. A fost terminat în 1910 şi denumit după Sir John Anderson, guvernator şi comisionar britanic al Federaţiei Statelor Malay şi Ceylon.
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P35] Podul Galata (Galata Köprüsü), Istanbul, Turcia. Au fost, de-a lungul timpului, cinci etape de construcţie a podului ce se întinde peste Cornul de Aur. Varianta de astăzi a fost terminată în 1994. Are o lungime de 490m şi o lăţime de 42m. Liniile de tramvai au fost recent adăugate.
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P34] Ponte do Pinhão, Portugalia. Nu se pot spune prea multe despre el decât că trece peste râul Douro în amonte de Porto, legând micul oraş Pinhão de principalele podgorii şi Quintas ale marilor producători de vin de Porto.
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P33] Stambolov Most, Veliko Târnovo, Bulgaria, ce traversează râul Yantra, este numit după un fost politicial şi prim ministru, născut în oraşul ţarilor.
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P32] Podul Carol (Karlův most), Praga, Republica Cehă este cu siguranţă unul din cele mai faimoase poduri ale lumii. Construcţia a început în 1357 şi s-a terminat la începutul secolului 15. Este decorat cu 30 de statui, stil baroc, ce au fost ridicate în jurul anului 1700. A suportat cu stoicism toate marile inundaţii ce au lovit Praga de-a lungul secolelor. Este probabil cel mai vizitat pod din lume.
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P31] Ōnaruto Bridge (大鳴門橋, Ōnaruto-kyō), Kobe, Japonia, asigură conexiunea dintre Naruto Tokushima şi Kobe. Deşi este unul din marile poduri ale lumii, stă în umbra mult mai celebrului Akashi Kaikyo, aflat în vecinătatea sa. Terminat în 1985, are o lungime de 876 metri între piloni.
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P30] Erzsebet (Elisabeta) hid, Budapesta, Ungaria se află situat în zona cea mai îngustă a Dunării în oraş, cu o lăţime de 290 metri. Lungimea totală a podului este de 379 metri. Denumit după regina Elisabeta a Austro-Ungariei, a fost construit iniţial între anii 1897 şi 1903 dar distrus în bombardamentele celui de-al doilea război mondial.
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P29] Fatih Sultan Mehmet Bridge (Fatih Sultan Mehmet Köprüsü), Istanbul, Turcia este cel de-al doilea pod peste Bosfor. Denumit după cuceritorul Constantinopolelui, este foarte apropiat ca dimensiuni de Bosphorus Bridge, aproape identic ca design (ambele au fost proiectate de acelaşi arhitect). A fost terminat la 3 iulie 1988, cu un cost estimat la 130 mil.USD. Zilnic este traversat de aprox.150.000 de vehicule.
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
Afișate [1901 - 1920] din total 2262 FOTOGRAFII Filozofări... turistice / DE LA LUME ADUNATE [zSTRATOSFERA]