ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 20.06.2018
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: București
ÎNSCRIS: 12.03.11
STATUS: APOLLO
LUNA
MAY-2018
TIMP CITIRE: 8 MIN

Drumul cu mașina de la București la Duni – 1 mai 2018

TIPĂREȘTE

Traseul ales a fost următorul: București – Giurgiu – Ruse – Razgrad - Târgoviște – Omurtag – Kotel – Burgas – Sozopol – Duni – 412 km. Nu este cea mai scurtă variantă, dar pentru noi cel mai scurt drum este cel cunoscut sau chiar foarte cunoscut în acest caz.

Am plecat pe data de 28 aprilie la ora 5.50 din București și la ora 11.00 eram în faţa hotelului Marina Royal Palace din Duni, aşteptându-ne rândul să intrăm în parcarea resortului :D.

Tronsonul București – Giurgiu a fost destul de liber și în general foarte bun, așa cum îl știam de câţiva ani încoace, cu ceva zone în lucru, dar şi cu zone impecabile. Am folosit Waze-ul care ne-a avertizat de existenţa unui radar la Călugăreni, astfel neafectând bugetul de vacanţă.

După o oră am ajuns la Giurgiu, am plătit taxa de pod, recent majorată la 14 lei (echivalentul a 3 euro), ne-au verificat existența rovignetei și am trecut destul de repede, deși inițial ne cam speriasem văzând șirurile de mașini, de parcă toţi românii aleseseră Bulgaria ca destinaţie pentru minivacanţa de 1 Mai. O bilă albă pentru mobilizarea inspirată pentru fluidizarea traficului, afluxul de maşini fiind foarte mare. Iniţial erau deschise trei porţi, ulterior deschizând şi o a patra poartă. La fiecare cabină erau câte doi angajaţi, unul înăuntru şi unul afară. Cel de afară lua banii de la şoferi, îi dădea mai departe colegului din cabină, apoi înmâna şoferului chitanţa şi restul. Plata taxei de pod se derula mai rapid în acest fel.

Traficul pe Podul Prieteniei s-a desfăşurat fluent. Carosabilul arăta excelent în partea românească, dar cu ceva gropi pe partea bulgărească, gropi la care au început să lucreze până la întoarcerea noastră pe 1 mai.

La intrarea în Bulgaria, unde mutaseră vama undeva în dreapta, am prezentat doar cărțile de identitate, care au fost verificate vizual, fără a fi scanate cum tot făceau la ultimele drumuri şi fără solicitarea certificatului de înmatriculare.

De vamă am trecut repede, apoi am făcut puţin slalom printre maşinile compatrioţilor, parcate haotic în scopul achiziţionării vignetei bulgăreşti de la chioşcul din vamă. Alţii au preferat să oprească imediat după primul sens giratoriu pentru vignetă şi/sau schimb valutar. Astfel au reuşit să blocheze şi giratoriul :D. Am vrut să oprim şi noi doar pentru a ne revedea cu nişte prieteni, dar ne-a fost practic imposibil în ambuteiajul creat. Îi vedeam, dar nu puteam ajunge la ei şi nici nu aveam unde opri.

Ne-am continuat drumul şi am oprit, ca de obicei, la benzinăria Eko, preferata noastră, aflată chiar lângă Kaufland pentru achiziționarea vignetei bulgărești - 15 leva pentru 7 zile, plata cu card bancar (36,90 lei). Ca de obicei, nu am stat la coadă, fiind iniţial singura clientă. Dacă tot am oprit acolo, am profitat de ocazie pentru a-mi achiziţiona și o a doua vignetă de 30 zile pentru drumul spre Turcia de peste trei săptămâni. Mai complicat a fost să-i explic vânzătoarei, care nu înţelegea nicio boabă engleză, de ce doresc două vignete diferite, cu valabilitate diferită şi dată de începere diferită, însă pentru aceeaşi maşină, dar, în final, am reuşit ceea ce mi-am propus.

Este obligatorie lipirea vignetei în colțul din dreapta jos al parbrizului și este recomandabilă păstrarea chitanţei şi a codului de bare rămas. Recunosc că eu o lipesc doar cu bandă adezivă pentru a fi mai uşor de îndepărtat după expirare. Încă din anul 2016 au devenit funcţionale camerele care verifică valabilitatea vignetei şi corelează codul vignetei cu numărul de înmatriculare al autoturismului, foarte numeroase pe drumurile bulgăreşti. Din acest motiv este important ca la achiziţionarea vignetei să se verifice dacă numărul de înmatriculare a fost corect introdus în sistem şi pe chitanţă.

Tronsonul Ruse – Razgrad încă se prezintă într-o stare acceptabilă, deşi ceva mai rău ca la Crăciun. Nu sunt gropi, dar au fost şi acum au rămas destul de multe petice, însă bine puse încât nu deranjează decât la viteze de peste 100-120 km/h. Se circulă bine, cea de a treia bandă alocată alternativ, de obicei în urcare, permiţând efectuarea depăşirilor în condiţii de siguranţă. Cu toate acestea, unii compatrioţi mai grăbiţi depăşeau şi pe linie continuă, chiar dacă două minute mai târziu ar fi putut efectua manevra în mod regulamentar şi fără riscuri. Alţii făceau o „pasiune” pentru banda suplimentară de pe care abia se lăsau duşi, chiar dacă nu depăşeau pe nimeni, ei mergând aproape în paralel cu cei care circulau pe prima bandă, însă incomodându-i clar pe cei care chiar doreau să depăşească.

Tronsonul Razgrad – Târgovişte, pe care îl tot folosesc de vreo zece ani încoace, a constituit pentru noi o surpriză extraordinară fiind absolut de nerecunoscut. Anul trecut, cu ocazia sejurului în Turcia din mai-iunie, trecusem pe aici şi arăta ca după război :D, mai degradat şi mai plin de gropi ca niciodată, un test pentru orice maşină. Ulterior l-au închis pentru reabilitare, iar în septembrie, la al doilea drum în Turcia de anul trecut am fost obligaţi să căutăm soluţii alternative. Atunci am ales o variantă puţin mai lungă, continuându-ne drumul de la Razgrad la Shumen şi apoi revenind în traseul de bază la Târgovişte după un ocol de vreo cincizeci de kilometri pe un drum ceva mai bun, dar departe de a fi perfect.

După reabilitarea cu fonduri europene care a durat câteva luni bune, tronsonul Razgrad – Târgovişte se prezintă acum impecabil. Acolo unde a fost posibil drumul a fost lărgit la trei benzi, cu o a treia bandă alternantă şi, aşa cum era de aşteptat, au început să apară şi radarele, total inutile în anii precedenţi când, nici dacă voiai, nu puteai merge prea repede. Şi la dus şi la întors am prins radar la Bistra. Voi lăsa pozele să vă convingă de frumuseţea acestui traseu.

Drumul prin munţi a fost în general ok, destul de liber, fără diferenţe semnificative faţă de anii precedenţi, cu aceleaşi enervante limitatoare de viteză din Kotel, Ticha şi Mokren, însă semnalizate corespunzător.

Anul acesta ne-am propus o variaţie de la arhicunoscutul drum spre Burgas prin Karnobat, încercând o variantă mai lungă, dar care presupunea mai mulţi kilometri parcurşi pe autostradă. Astfel am continuat înainte spre Yambol până cu puţini kilometri înainte de acesta când am intersectat autostrada Sofia – Burgas şi am virat stânga spre Burgas. Am parcurs 81 km pe o autostradă nouă, aproape excelentă, mai bună decât cea spre Varna, cu ceva gropi doar cu 8-10 kilometri înainte de Burgas, dar asta a fost doar la dus. În ultimii ani bulgarii chiar au început să se mişte, oricum mai repede şi mai eficient decât noi. La întoarcere deja reasfaltau acei câţiva kilometri de autostradă cu probleme, circulaţia de la Burgas până aproape de ieşirea spre Karnobat desfăşurându-se deviat pe un singur fir pe sensul spre Sofia.

Am traversat orașul Burgas prin centru pe traseul cunoscut, câteva semafoare și câteva giratorii, însă nu fără a remarca schimbările în sens pozitiv apărute în cei 3-4 ani de când nu mai trecusem noi pe acolo.

Tronsonul Burgas – Sozopol l-am regăsit aşa cum îl ştiam, adică bun spre foarte bun, dar cu enervante limitări de viteză la 80, deşi condiţiile de trafic permiteau o viteză superioară.

Am trecut pe la marginea Sozopolului şi apoi spre Duni, ajungând la ora 11 la poarta resortului ales pentru minivacanţa de 1 Mai.

La întoarcere, am plecat de la Marina Royal Palace 5* din Duni puţin înainte de ora 11, urmând acelaşi traseu ca la venire, cu o pauză de vreo două ore în Burgas pentru cumpărături şi pentru realimentare cu motorină. Aveam suficientă autonomie pentru a ajunge acasă fără probleme, dar am preferat să fac plinul la OMV în Burgas, pentru liniştea mea, neştiind ce surprize mă pot aştepta la vamă. Aveam încă proaspătă în minte experienţa întoarcerii din Turcia de anul trecut, când m-am suprapus cu cei care reveneau în ţară din Bulgaria după minivacanţa de Rusalii, iar proasta organizare pe partea bulgară, coroborată cu numărul foarte mare de maşini şi cu „smecheria” multor compatrioţi care se băgau în faţă a condus la blocarea punctului de trecere a frontierei şi la o durată aberantă de cinci ore şi jumătate de stat la coadă pentru plata taxei de pod.

Drumul de întoarcere a fost liber aşa cum îl ştiam, aglomerându-se abia după Razgrad, foarte mulţi venind dinspre Varna.

Din fericire, în vamă lucrurile au mers foarte bine, cele şase! porţi (4+2) deschise simultan reuşind să preia fluxul mare de maşini, astfel că am plătit taxa de pod de 2 euro sau 4 leva şi am trecut neaşteptat de repede în România. Chiar dacă bulgarii se apucaseră să decoperteze în vederea reasfaltării porţiuni din partea lor de pod, totuşi s-a circulat bine.

Recomand această variantă de traseu celor care doresc să ajungă la Burgas sau în staţiunile de pe litoralul bulgăresc aflate la sud de Burgas.

Vacanţe plăcute tuturor!

Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de nicole33 in 20.06.18 06:07:56
Validat / Publicat: 20.06.18 06:43:47
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în BULGARIA.

VIZUALIZĂRI: 7143 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
selectat ca MiniGhid AmFostAcolo
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

20 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (nicole33); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P13 Drumul cu mașina de la București la Duni – pe tronsonul Razgrad - Târgovişte
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 90400 PMA (din 78 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.
Articol de elită, apreciat de suficienţi votanţi pentru a-i fi alocat, automat, ZUPERBONUSUL (în valoare de 20000 PMA).

ECOURI la acest articol

20 ecouri scrise, până acum

Pușcașu Marin
[20.06.18 07:14:04]
»

@nicole33: Hai ca m-ai facut de-am calcat si eu frana de vreo cateva ori pe restrictiile-alea de viteza . A ramas urma de la papuc pe gresie.

Altfel, foarte util articolul, ca de obicei, pentru noi, cei multi, care vom merge in vacanta in zona aia.

Zoazore
[20.06.18 08:12:59]
»

@nicole33:

Este obligatorie lipirea vignetei în colțul din dreapta jos al parbrizului și este recomandabilă păstrarea chitanţei şi a codului de bare rămas. Recunosc că eu o lipesc doar cu bandă adezivă pentru a fi mai uşor de îndepărtat după expirare. Încă din anul 2016 au devenit funcţionale camerele care verifică valabilitatea vignetei şi corelează codul vignetei cu numărul de înmatriculare al autoturismului, foarte numeroase pe drumurile bulgăreşti. Din acest motiv este important ca la achiziţionarea vignetei să se verifice dacă numărul de înmatriculare a fost corect introdus în sistem şi pe chitanţă.

= uite o informatie foarte utila! Voi lua si eu banda adeziva! Noua ne-a ramas lipit pe parbriz, in dreapta sus, buzunarasul de la ultima vigneta romaneasca. Pe-ala-l folosim. Dar daca zici, voi lipi dreapa-jos vigneta lor!

Mai avem maine si vineri porniiiim!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
tata123 🔱
[20.06.18 09:06:37]
»

@nicole33: De multe ori „drumul cunoscut pare cel mai scurt” chiar dacă matematic nu e așa . Am observat și eu de Rusalii excesul de zel al șoferilor din Ro de a depăși nebunește pe linie continuă (uneori dublă), având în vedere că benzile alternative de depășire sunt destul de dese pe traseul Ruse-Razgrad și chiar mai departe.

Vinieta se poate dezlipi ușor de pe parbriz dacă în prealabil ați frecat partea adezivă de un material textil - „agățarea” scamelor nu mai conduce la lipirea excesivă a vinietei de parbriz (în condițiile unui soare puternic).

Mulțumim pentru informațiile oferite.

webmaster
[20.06.18 15:31:55]
»

Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinaţie.

nicole33AUTOR REVIEW
[20.06.18 20:28:36]
»

@ghisor:

Hai că m-ai făcut să râd cu urma de la papuc pe gresie . Bine că nu ai frânat fără motiv în trafic

Mi-am dorit să vin cu informaţii de dată recentă, în speranţa că acestea vor fi utile atât celor care vor merge în sudul Bulgariei la mare, dar şi celor în drum spre Turcia, traseul prezentat mai sus fiind în proporţie de 70-75% identic cu cel pe care l-am repetat trei săptămâni mai târziu la plecarea în Turcia.

Îţi mulţumesc mult pentru apreciere, vizită şi ecou!

nicole33AUTOR REVIEW
[20.06.18 20:37:20]
»

@Zoazore:

Noua ne-a ramas lipit pe parbriz, in dreapta sus, buzunarasul de la ultima vigneta romaneasca.

Sunt ani de când rovigneta este doar electronică.

La maşina lui J. şi acum mai sunt urme pe parbriz de la vignetele bulgăreşti de la primele noastre drumuri în Bulgaria şi Turcia de acum zece ani şi mai bine, lipite în colţul din dreapta sus, pentru că nu ştiam la vremea respectivă unde trebuie lipite. Atunci nu au fost probleme, deoarece verificarea o făceau poliţiştii bulgari care te opreau în trafic, chiar dacă nu greşiseşi cu nimic, doar pe principiul: vinietă ai? dar ai ochi albaştri?

Mai avem maine si vineri porniiiim!

Ştiu că nu mai ai răbdare, mai ales că Albena te aşteaptă de doi ani, după ce anul trecut i-ai tras clapa

Drum bun şi o vacanţă minunată!

Mulţumesc mult pentru vizită şi ecou!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
nicole33AUTOR REVIEW
[20.06.18 20:49:12]
»

@tata123:

De multe ori „drumul cunoscut pare cel mai scurt” chiar dacă matematic nu e așa

Am precizat de la început faptul că varianta propusă de mine NU este cea mai scurtă, dar, pentru noi, este varianta optimă şi vom recidiva tot pe acelaşi traseu.

Chiar dacă numărul de kilometri parcurşi a fost mai mare, ca timp am ieşit zic eu la fel de bine. În vamă ne-am întâlnit cu Roxana şi cu Bogdan. Au fost cu două maşini în faţa mea. Nu am mers împreună, deoarece ei au dorit să meargă prin Shumen, destinaţia finală fiind aproape aceeaşi, Sozopol pentru ei, Duni pentru mine. Când treceam pe lângă Lidl-ul din Sozopol am sunat-o pe Roxana şi ei ajunseseră de maxim 5 minute, încă "negociind" cazarea la ei la hotel. Cu maşini şi şoferi cam de acelaşi calibru , noi am parcurs cu vreo 40 kilometri mai mult practic în acelaşi timp.

Ştiam şi eu şmecheria cu reducerea aderenţei prin frecarea vignetei de o haină înainte de lipire, am şi folosit-o şi recomandat-o la un moment dat, dar varianta de lipire cu bandă adezivă mi s-a părut mai eficientă şi o folosesc cu succes de câţiva ani.

Mulţumesc pentru vizită, apreciere şi ecou!

nicole33AUTOR REVIEW
[20.06.18 20:51:03]
»

@webmaster:

Mulţumesc mult!

Zoazore
[20.06.18 21:47:49]
»

@nicole33:

Sunt ani de când rovigneta este doar electronică.

= mai precis 6, că aiai-i din 2012. Am să pun banda adezivă în bagaj.

Vigeta pe o lună este, bănuiesc, 30 leva, cât cea pe două săptamăni?

nicole33AUTOR REVIEW
[20.06.18 21:56:38]
»

@Zoazore:

Vigneta pe o lună este, bănuiesc, 30 leva, cât cea pe două săptamăni?

Da. Vigneta pentru treizeci de zile costă 30 leva şi este mai avantajos să iei aşa decât două vignete consecutive de câte şapte zile, pentru că pe două săptămâni ştii bine că nu există .

Faci economie şi la bani dacă plăteşti în euro (15 euro faţă de 2*8=16) sau lei, în leva neexistând diferenţe, dar şi la banda adezivă

banal
[24.06.18 13:00:41]
»

Salut! Te rog să-mi spui daca pe centura orașului Ruse este nevoie de vigneta. Eu o achiziționăm de la OMV-ul spre ieșirea spre Varna. Am înțeles că s-au schimbat și pe la ei ceva cu vignetele. Mulțumesc.

nicole33AUTOR REVIEW
[24.06.18 13:18:02]
»

@banal:

Te rog să-mi spui daca pe centura orașului Ruse este nevoie de vigneta. Eu o achiziționăm de la OMV-ul spre ieșirea spre Varna.

Pentru a circula pe centura oraşului Ruse, cel mai probabil este nevoie de vignetă.

Pentru a ajunge la Metro Ruse ştiu sigur că îţi trebuie vignetă.

Nu ştiu la care OMV te referi.

Dacă mergi până la Kaufland-ul din drumul spre Varna, poţi cumpăra vigneta bulgărească de la benzinăria EKO aflată în imediata vecinătate sau de la OMV-ul aflat imediat după intersecţie, dar acolo se consideră că eşti încă în oraş şi nu ai probleme.

Dacă nu identifici OMV-ul la care am făcut eu referire, revin-o cu un ecou şi voi încerca o localizare Google mai pe seară. Acum trebuie să plec de acasă.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Dragoș_MD
[24.06.18 18:40:54]
»

@nicole33, banal: problema nu e dacă e sau nu nevoie de vinietă pe centura orașului Ruse, ci dacă e nevoie de ea la ieșirea din Bulgaria. Tot așa cum la ieșirea din România se verifică dacă ai rovinietă valabilă.

Și din câte știu (am pus în trecut un link spre textul de lege pe aici pe undeva), acum și ei verifică acest lucru. Ținând cont că funcționarul de la ghișeul dinaintea podului Prieteniei habar n-are de unde vine o anume mașină (Turcia, Sofia sau din orașul vecin Ruse), nu cred că va fi înduioșat de vreun motiv pentru care nu există o vinietă valabilă pentru acea mașină.

Așadar, pentru liniștea sufletească a conducătorilor auto, eu cred că e mai bine să o cumpărați.

E drept, până acum vreo doi ani în urmă (înainte de schimbarea legii de la ei), se putea circula fără vinietă în orașe (până la șoselele de centură inclusiv).

Așadar, ar fi bine dacă e cineva din Giurgiu (sau aiurea) care trece frecvent de colo-colo și poate să confirme (sau nu) cele mai sus povestite de mine, s-o facă.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
nicole33AUTOR REVIEW
[24.06.18 18:46:46]
»

@Dragos:

Așadar, pentru liniștea sufletească a conducătorilor auto, eu cred că e mai bine să o cumpărați.

În principiu, ai dreptate, dar, în acest caz, eu nu cred că Banal dorea să circule fără vignetă bulgărească, indiferent unde voia să ajungă, ci cred că dorea să ştie dacă poate cumpăra, ca şi în anii trecuţi, de la OMV sau alte benzinării de pe raza oraşului Ruse, astfel evitând cozile şi timpul pierdut aiurea în vamă sau în primul giratoriu de după aceasta.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
banal
[24.06.18 19:29:35]
»

Exact, nu vroiam sa pierd timpul prin vama, OMV-UL este localizat după ce faci dreapta și treci pe sub pod, atunci când intri pe E70 pe partea dreapta.

banal
[24.06.18 19:36:46]
»

Am vizionat acum maps, OMV -ul este imediat după Eko și Kaufland. Ideea era sa merg până acolo fără vigneta.

nicole33AUTOR REVIEW
[24.06.18 19:41:28]
»

@banal:

Am vizionat acum maps, OMV -ul este imediat după Eko și Kaufland. Ideea era sa merg până acolo fără vigneta.

Poţi merge liniştit până acolo şi să cumperi imediat, fără cozi şi timp pierdut aiurea în vamă. În plus, poţi plăti cu card bancar în lei, la un curs foarte bun, fără să mai cotizezi la speculanţi

Am procedat aşa de mai multe ori şi anul trecut şi anul acesta şi nu au fost probleme.

Mare atenţie să-ţi treacă corect numărul maşinii pe chitanţă.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
banal
[24.06.18 20:09:39]
»

@nicole33: mulțumesc! Așa am făcut în fiecare an dar acum am citit că numai din vama se pot lua. Oricum mulțumesc!

mishu
[16.08.18 20:10:27]
»

@nicole33: N-am facut-o intentionat, dar votul meu a adus ZB-ul .

Felicitari, votat cu mare drag.

nicole33AUTOR REVIEW
[17.08.18 23:32:13]
»

@mishu:

Tu poate că nu ai făcut-o intenţionat, dar eu, absolut cu intenţie , îţi Zupermulţumesc şi te aştept să mai recidivezi

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
5 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
banal, mishu, Pușcașu Marin, tata123 🔱, Zoazore
Alte articole din această RUBRICĂDrumul către sudul litoralului bulgar:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.075033187866211 sec
    ecranul dvs: 1 x 1