ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 31.07.2019
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Bucureşti
ÎNSCRIS: 26.09.17
STATUS: SENIOR
LUNA
JUL-2019
TIMP CITIRE: 8 MIN

Drumul cel mai scurt cu mașina București - Duni (Burgas, litoral sud Bulgaria)

TIPĂREȘTE

M-am gândit să descriu un pic și varianta mea pentru a ajunge la Burgas și apoi în sudul litoralului bulgăresc, la Duni mai exact.

Am văzut din descrierile anterioare că variantele cele mai folosite de români pentru a ajunge în sudul litoralului sunt cele două, mari și late:

1. urmând cât mai mult malul mării: București - Ruse - Varna - Obzor - Pomorie - Burgas ~ 434 km;

2. urmând întâi direcția sud apoi est pe autostradă: București - Ruse - Șumen - Karnobat - A1 Tracia - Burgas ~377 km.

Eu am ales varianta cea mai scurtă, București - Ruse - centură Șumen - Veselinovo - Kamcia - Liuleakovo - Vresovo - Aitos - Burgas - Duni ~354 km.

Fiind la primul drum către sudul litoralului bulgăresc am vrut să testez această alternativă mai scurtă cu 23 de km (zice harta Google) decât soluția 2 propusă de cei ce au mai fost.

De asemenea eu NU mă bazez pe GPS sau Warze ci prefer să-mi verific traseul pe Google în avans și să-l urmez cu ochii la drum și pe indicatoare.

Am plecat într-o duminică de iulie din București fără să reușim să ne urnim decât puțin după ora 8:00. Am contabilizat 2 opriri la benzinărie (una mai lungă chiar) și ocolirea podului de la 1 decembrie: se lucrează la podul peste Argeș, în zile de lucru aș evita zona, cred că se aglomerează. În rest DN5 București - Giurgiu e în stare bună, 2 benzi, n-am văzut radare. Aveam plătită vigneta de Bulgaria, am achitat taxa de pod peste Dunăre de 14 lei, am traversat apoi am așteptat cuminți controlul din vama bulgară.

Cu toate acestea la ora 10:00 ieșeam din vama Ruse apoi n-a fost greu de găsit calea spre Varna, la un moment dat drumul care ocolește oarecum Ruse (bd. Bulgaria) trece pe un pod după care trebuie virat la dreapta și apoi pe sub pod către Varna pe E70.

E70 de la Ruse spre sud în iulie era în stare bună spre foarte bună, marcat bine, unde foarte des singura bandă pe sens e dublată la multe urcări, astfel că am putut merg foarte fluent, mai mult pe la 100 km/oră în afara localităților. Am mai sesizat și niște radare fixe, unele puse foarte aproape de indicatorul de viteză, deci un pic de atenție și la astea iar cred că nu strică.

Pe centura orașului Șumen am ieșit la dreapta (indicator Burgas) din drumul de Varna ocolind orașul pe la est apoi am virat iar dreapta (indicator Burgas) să urc pe podul peste care trece șoseaua Șumen - Veselinovo - Karnobat. De aici drumul nu mai e în stare așa bună dar e decent, se poate circula destul de bine. Eu am avut noroc și puținele TIR-uri care circulau în acea duminică le-am depășit până să traversăm zona dealurilor (că munți nu pot să le zic) și am văzut din timp semnul pentru drumul la stânga spre Kamcia (indicator Aitos).

De la Kamcia prin Liuleakovo și până la Vresovo drumul e o idee mai îngust, destul de virajat dar cu asfalt excelent, mi-a părut mai liber și am mers de plăcere și cu viteze bune, chiar am făcut un pic de NFS :)

După Vresovo am virat la dreapta (indicator Aitos) și vreme de 2-3 km am experimentat cea mai proastă bucată de drum, care este lat dar foarte vălurit, cred că este coșmarul oricărei suspensii. Din fericire se termină repede și destul de repede urmează Aitos, unde iar e nevoie de puțină atenție la giratoriul din centru ca să fie urmată direcția Burgas (indicatoare).

Puțin înainte de Burgas drumul este înghițit de șoseaua cu 2 benzi care preia traficul dinspre autostrada A1 Tracia. Orientarea prin Burgas mi se pare ușor de făcut, trebuie ținut bulevardul drept către centru apoi ușor dreapta (indicatoare Sozopol). Preț de câteva semafoare și vreo 10-15 minute am traversat și orașul bine organizat deși era ceva trafic, apoi am urmat șoseaua expres care continuă tot pe 2 benzi pe sens către sud (limitare de viteză 80). Asfaltul este bun, se circulă foarte fluent iar pasagerii pot admira lacul Burgas la ieșirea către sud din oraș apoi golful Burgas care se ițește prin spărturile în vegetația de pe margine la stânga.

Ultimul nostru punct de cotitură a fost după ieșirea către Sozopol, undeva la câțiva km unde un mic indicator, cam ascuns, ne arăta stânga Duni. Ultima bucată de câțiva km șerpuiește către coastă apoi printre tot felul de cazări ițite dintre bălăriile din deal, dinspre care se buluceau turiștii să traverseze către potecuțe care să-i ducă la mare, cărând gonflabilele copiilor. Sincer mie partea asta mi-a adus aminte de litoralul românesc, și de ”turismul” heirupist practicat mai ales prin Năvodari, Mamaia Sat sau Eforie.

La ora 14:00 fix am oprit în fața porții complexului din Duni, la exact 4 ore de mers din Ruse, cu o pauză mică pe traseu.

Întoarcerea e o poveste puțin diferită și țin să împărtășesc și concluziile ei la sfîrșit. Ne-am întors pe același drum, Duni - Burgas - Aitos - Vresovo, numai că eu am un gărgăune aventuros care nu-mi dă pace și care m-a împins să văd stâncile din Asparuhovo (am pus poza cu mândrie, că alta nu mai trec să fac!). Așa că în loc să virez spre Liuleakovo, mă pune dracul să merg înainte către Asparuhovo apoi după Komunari am făcut stânga (indicator Șumen) și prin Partizani și Ivanski am ajuns înapoi la centura Șumen-ului și pe drumul de venire către Ruse apoi București.

Ăia 2-3 km stricați dianinte de Vresovo nu sunt întâmplare, după ce trec ”valurile Dunării” șoseaua treptat se îngustează și devine foarte denivelată. Indicatoarele sunt pe sponci, marcaje vezi rar, iar virajele se întrec cu gluma, am schimbat vitezele ca Makkinen ca să mențin un ritm bun, mai ales că se însera (plecasem super târziu din Burgas) și riscam să ajungem mult prea târziu acasă.

Am pozat stâncile, frumos lacul de acumulare traversat, viaductele de tren impresionante dar hai să mergem că e târziu. Virajul către Partizani și Șumen nu a fost greu de făcut, însă de multe ori orientarea prin satele traversate era mai grea, străzile erau ori largi ori înguste și la un moment dat chiar am crezut că am pierdut direcția bună și mă duc spre Varna. Drumul ăsta dintre Asparuhovo și Ivanski mi-a adus aminte de fabulațiile despre drumurile din Bulgaria și sperieturile asociate cu ele, pentru că traversa zone sărace, multe neîngrijite, cătune amărâte cu populație romulană sau lipsă, dumuri pustii unde vegetația invada marginile drumului, și pe care răsărea câte o mașină de lux la minute bune de când dispăruse ultima vechitură pe 4 roți. Mi-am stăpânit zorul și de dragul mașinii m-am abținut și am mers doar repejor, pe o rută care testează serios suspensiile oricărei mașini (chit că vorbim de suspensii tari sau pe standard de Logan :)).

Se întunecase bine când am ajuns aproape de Șumen și coteam dreapta să-l ocolim și să-i dau talpă serios către Razgrad și Ruse. La Ruse am ajuns târziu, când păsările de noapte își ocupaseră locurile în fiecare stație de autobuz de pe drumul expres care duce la vamă. Am alimentat la benzinăria Benita dreapta înaintea podului care trece peste calea ferată apoi stânga pe sub el, am trecut repede podul peste Dunăre plătind taxa de 2 euro apoi după vamă și încă o oprire necesară la Mol Giurgiu, apoi am executat repede și DN5-ul reușind să ajungem puțin după miezul nopții acasă. Cu toate opririle și zona crepusculară traversată în Bulgaria după Asparuhovo, am ieșit bine: Burgas - București 5 ore în cap: în total au fost 6 ore și 15 de la Duni, dar astea includ ambuteiajul datorat un accident înainte de Burgas și o oprire la Burgas.

Poliția bulgară nu am văzut-o la culoare... ba da, luau măsuri la accidentul dintre Sozopol și Burgas și parcă am mai văzut un echipaj în trafic în zona Șumen.

Și mai vreau să menționez că la-ntors copilotul meu a ținut morțiș să consulte Warze, care și de data asta și-a dovedit incompetența, sugerând numai bălării ca rute. Confirmând spusele altora că în Bulgaria este inutil.

Mai zic două vorbe despre combustibili, ca informații care pot fi utile.

Am observat multe benzinării în Ruse apoi pe drumul până la Șumen mai ales în zona orașelor mari (Razgrad, Șumen, Burgas). După Șumen către Veselinovo rețin doar 2 benzinării, apoi abia la Vresovo. Cele mai bune prețuri din Bulgaria la benzină și gaz le-am găsit la ieșirea din Aitos către Șumen, unde am și făcut plinurile la întors, ignorându-le pe cele din Burgsa și către Sozopol, unde prețurile creșteau, probabil datorită zonei turistice.

M-am convins și de data asta de prețuri, combustibilii în România fiind ca de obicei mai scumpi, drept pentru care de câțiva ani fac plinul în Bulgaria când mă-ntorc din vacanță.

Concret, ce am reținut în România până la Giurgiu:

- benzină 95: de la 5,60 lei/l în sus

- GPL: 2 stații cu 2,47-2,49, restul peste 2,75 lei/l

La Aitos am alimentat cu:

- benzină: 2,07 leva * 2,46 (curs leva Moșilor) = 5,10 lei/l

- GPL: 0,84 leva * 2,46 = 2,07 lei/l

Mulțumim pentru accizele majorate în ultimii ani și lui Tonta pentru taxa aia, ne-a umplut de autostrăzi.

Revenind la drumuri, recomand ruta Ruse - centură Șumen - Veselinovo - Kamcia - Liuleakovo - Vresovo - Aitos - Burgas.

Drum bun în marea majoritate, marcat și cu indicatoare, n-am ratat nici un viraj și nici nu a fost nevoie să consult harta.

Și deocamdată e de evitat variațiunea pe la Asparuhovo.

Drumuri bune să aveți!

Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de Kavarnap in 31.07.19 15:52:39
Validat / Publicat: 31.07.19 19:24:04
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în BULGARIA.

VIZUALIZĂRI: 6586 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
selectat ca MiniGhid AmFostAcolo
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

12 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Kavarnap); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P07 Stâncile de la Asparuhovo
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 20450 PMA (din 21 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

12 ecouri scrise, până acum

Dragoș_MD
[31.07.19 19:28:46]
»

Stâncile alea le-am văzut și eu (cu totul și cu totul întâmplător) mergând cam aiurea-n tramvai pe un traseu stabilit oarecum la întâmplare (probabil „cel mai scurt”): vezi impresii.

Dar adevărul că dacă ignori drumul cam nasol, peisajul e superb.

Pe pereții ăia stâncoși se fac și concursuri de cățărare; ar merita un studiu mai de aproape...

webmaster
[31.07.19 21:06:22]
»

Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinaţie.

KavarnapAUTOR REVIEW
[31.07.19 21:10:09]
»

@webmaster: Mulțumesc, am încercat să dau toate detaliile acum, cât le mai am proaspete în minte. Asta nu înseamnă că nu pot oferi la cerere și altele dacă va fi nevoie.

KavarnapAUTOR REVIEW
[31.07.19 21:14:27]
»

@Dragos: Am văzut, am citit și impresiile scrise. Zona e interesantă, chiar lacul și Asparuhovo ar merita un popas vreodată când nu va fi grabă.

Acuma să fiu sincer, drumul ăla nu mă sperie, am văzut în România chestii mult mai rele, dar aveam așteptări datorită drumului bun de la dus și vroiam să nu întîrzii mult.

Pentru cineva care se duce la plimbare e chiar pitoresc, dar să știe și să aloce timp.

Pentru cine are de făcut 5-7 ore în tranzit către cazare și vrea să scoată timpi buni, nu e o soluție.

Yoda
[08.08.19 19:56:39]
»

Poza nr. 5 e cumva pe dos, sau mai nou se circula in BG ca in UK?

Dragoș_MD
[08.08.19 21:02:58]
»

@Yoda: Poza 5 e evident pe dos, fiind făcută prin oglinda retrovizoare.

Chiar și Alice știa că în oglindă, totul e pe dos...

Yoda
[09.08.19 06:59:18]
»

@Dragos: Da, dar chiar si Alice stie ca banda metalica dintre sensuri ar trebui sa fie in stanga masinii, iar in poza asta este in dreapta masinii (fata de sensul de inaintare, desigur).

KavarnapAUTOR REVIEW
[09.08.19 09:35:49]
»

@Yoda: Ce mai contează partea când oricum stăteam

Am pierdut vreo 20 de minute cu accidentul ăla și de nervi am scos aparatul și m-am mai jucat cu el. Îmi pare rău că nu mi-au ieșit bine pozele cu vapoare în golful Burgas, se vedea demențial după-amiaza aceea către oraș, din păcate boschetăria de pe marginea drumului nu prea mi-a lăsat multe ferestre libere.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
Yoda
[09.08.19 09:51:00]
»

@Kavarnap: Nu conteaza, desigur.

Cat crezi ca ai castigat pe traseul asta fata de traseul prin Karnobat? Eu am mers prin Karnobat acum trei ani si a fost foarte ok.

KavarnapAUTOR REVIEW
[09.08.19 12:25:49]
»

@Yoda: Sunt convins că e bine și prin Karnobat, însă nu pot compara că eu am fost prima dată la Burgas.

Dacă mă iau după Google, am câștigat câteva minute și am scurtat vreo 23 de km. Diferența nu e mare, dar dacă e mai scurt și mai rapid, de ce să ocolesc?

În plus, mi-a plăcut cum se vede coborând de pe deal dinspre Liuleakovo, iar la-ntors la Aytos am găsit cele mai bune prețuri la combustibili.

Bine, cine dorește confortul și siguranța autostrăzii (pe distanță scurtă, adevărat) și vrea să evite cei 2-3 km văluriți de lângă Vresovo probabil n-o va lua pe aici.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
KavarnapAUTOR REVIEW
[20.08.19 16:08:50]
»

@webmaster: Am observat că impresiile despre acest drum la rubrica ”Vacanța în #LITORAL SUD / BULGARIA - impresii, păreri, recomandări” sunt însoțite de:

- Grad satisf.: 0%

- și că autorul NU RECOMANDĂ această dest.

Nu am completat inițial notele pentru că nu mi s-a părut oportun, dar de vreme ce apar și nu mai am acces să le modific, rugămintea mea e ca gradul de recomandare să fie 100% și evident eu recomand această rută, cu mențiunile din text. Mulțumesc.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
KavarnapAUTOR REVIEW
[10.08.20 21:02:27]
»

Actualizare 2020

Revin cu informații noi de anul acesta. După cum probabil știți podul peste Argeș de la 1 Decembrie e tot în lucru, în rest drumul OK până la Giurgiu, chiar dacă sunt multe limitări de viteză foarte prost puse, iar bucata de la DN5 (benzinărie Mol) la vamă are porțiuni execrabile.

Între Ruse și Șumen drumul este destul de bun, sunt ceva plombe care deranjează roțile din dreapta dar se pot ocoli. Anul acesta traficul a fost prezent, deși era duminică dimineața, însă aproape toate mașinile aveau direcția Varna, le-am pierdut când au intrat pe autostradă aproape de Șumen.

De la Șumen la Kamcia ruta se suprapune cu tranzitul de marfă către Turcia drept pentru care am depășit până după Veselinovo cam tot ce am putut ca să nu stau cu vreun camion în față și să traversez zona cu serpentine în ritmul meu.

Kamcia - Vresovo foarte bun și liber, apoi Vresovo - Aytos la fel de rău. De la Aytos e la fel, parcă s-a mai stricat expres-ul de 2 benzi între Burgas și Cernomoreț.

Am alimentat la VM Petroleum în Aytos:

0,74 leva x 2,5 = 1,85 lei / l GPL

1,63 leva x 2,5 = 4,08 lei / l benzină 95

Mulțumită lui Georgel am identificat și benzinăria de la Ruse la întors (pe bd. Tutrakan, din giratoriul de lângă vamă dreapta 400m), recomand (0,75 leva / l GPL). Plata numai cu leva numerar din păcate, nu știu dacă temporar sau permanent.

Undeva către Razgrad erau băieții de la poliție care filau din boscheți (la propriu) vitezomanii dinspre Ruse.

În rest pe traseu am văzut multe mașini din care verificau vinieta, una chiar la ieșirea din Bulgaria, în vama Ruse...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
2 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
Kavarnap, Yoda
Alte articole din această RUBRICĂDrumul către sudul litoralului bulgar:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.060135126113892 sec
    ecranul dvs: 1 x 1