ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 05.01.2018
  • *) Email NEFUNCȚIONAL
  • --- F ---
    GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
    DIN: Bucureşti
    ÎNSCRIS: 01.09.08
    STATUS: SENATOR
    DATE SEJUR
    AUG-2017
    DURATA: 7 zile
    familie cu copii
    1 AD. + 1 COPII -- v: 16

    GRAD SATISFACȚIE
    SERVICII:
    95.00%
    Mulțumit, aproape încântat
    BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
    95.00%
    Mulțumit, aproape încântat
    CADRUL NATURAL:
    100.00%
    Încântat, fără reproș
    DISTRACŢ. / RELAXARE:
    100.00%
    Încântat, fără reproș

    NOTARE MEDIE REZULTATĂ
    97.50%

    AUTORUL ar RECOMANDA
    această destinaţie unui prieten sau cunoscut
    TIMP CITIRE: 6 MIN

    Pragmatic și nostalgic, despre despărțirea de un loc de suflet

    TIPĂREȘTE URM de aici

    Contrar aparențelor, despărțirile de Mallorca nu au fost întotdeauna plăcute și pline de nostalgie, așa cum ar fi fost normal să se întâmple. Le voi lua în sens invers cronologic, tocmai ca să închei cu cea mai proeminentă în amintirea mea, cea din 2006 (încheind, astfel, serialul despre insula mea de suflet cu prima călătorie :) ).

    Ultima despărțire, din 2017, a fost cea mai neplăcută dintre toate. Aceasta tot din cauza agenției de turism, în combinație cu incompetența check-in officers de la aeroport. Ce s-a întâmplat, de fapt? Încă de când s-au achiziționat biletele de avion, în agenția românească s-a făcut o greșeală la rezervare (am fost trecută ca “sex masculin”) astfel încât pașaportul nu a fost acceptat de baza de date spaniolă (cea de la aeroport). Astfel încât, cu toate că am fost printre primii la coada de check-in (aceasta însă a mers groaznic de încet: a doua casă, la care stăteam noi, s-a blocat douăzeci de minute la o singură familie), ne-am trezit printre ultimii rămași fără bilete, iar când pașaportul nu a fost acceptat de baza de date, căutarea unei soluții a mers ca melcul. Ne-au ținut acolo pe loc (în timp ce ceilalți pasageri plecaseră) până cu aproximativ 30 de minute înaintea decolării (funcționarul de la check-in, în afară de câteva telefoane în urma cărora nu a venit nimeni, nu s-a putut gândi la nimic). Am chemat-o și pe ghida responsabilă de grupul nostru, care era jos la primirea turiștilor din următorul schimb – a cerut lămuriri în spaniolă de la funcționarul de la check-in, după care m-a asigurat că nu există îndoieli că biletul este al meu și că se va rezolva. Apoi s-a scuzat că are pasagerii jos și s-a strecurat de la locul problemei... Într-un final, o altă funcționară de la check-in (de la o casă vecină, deja liberă de ceva timp) a reușit să tipărească boarding pass-ul (exista o metodă, desigur). Apoi, cu boarding pass-urile în mână, am alergat efectiv prin security control și tot aeroportul ca să ajungem fix când începuse îmbarcarea. În avion, mi-am dat seama brusc că bagajele noastre de cală aveau mari șanse să nu fie în avion (plecasem prea târziu de la check-in ca să le mai fi adus cineva la timp) așa că zborul nu a fost prea plăcut. Din păcate, așa a fost, nu a ajuns nici unul cu cursa respectivă, le-am primit în următoarele 48 de ore, după ce unul din ele s-a mai rătăcit încă o dată, pe aeroportul din Frankfurt (!).

    Aceasta, din fericire, a fost despărțirea cu cele mai multe peripeții. Plecarea din 2016 a fost mai normală, exceptând coada de la check-in care, de asemenea, a mers foarte încet - aici adaug sfatul, pentru cei care intenționează să viziteze Mallorca, să ia pașaportul în loc de buletin. Buletinul nu este acceptat de baza de date spaniolă și datele trebuie completate manual în computer, de aceea eliberarea boarding pass-ului dureaza mai mult în aceste cazuri. În 2016, noi am scăpat mai repede de această coadă, tocmai pentru că aveam pașapoarte.

    Chiar dacă au fost lipsite de surprize neplăcute, plecările din 2015 și 2016 au fost puțin mai dificile din cauza orarului de zbor al charterului, care pleca spre București seara la 21,10. Transferul la aeroport se făcea abia la ora 18, lucru care făcea plecarea obositoare, pentru că ziua devenea foarte lungă și încărcată de activități. Astfel, în 2015, la hotel Oleander, a trebuit să ne lăsăm bagajele într-o cameră de la etajul 1 și să ne facem un program de servit masa și plimbare pe promenada de lângă plajă (nu era prea cald, din fericire, așa că am găsit cu ce să ne umplem timpul vreme de cinci ore). La plecare, am observat că nemțoaicele foloseau camera de bagaje (o cameră obișnuită) ca pe o cameră de hotel – au venit de la plajă, și-au făcut duș, etc.

    În 2016 am beneficiat de tendința hotelului Taurus Park de a scoate bani din orice – și anume, se putea face check-out târziu contra unei sume diferite în funcție de numărul de ore de prelungire (cred că 13 euro a fost în cazul nostru). Am acceptat destul de repede oferta, care mi-a oferit posibilitatea să fac bagajele în liniște și să plecăm odihniți la aeroport. Spre deosebire de alți ani, în 2016 chiar m-am bucurat că plecam, pentru că adolescentul meu nu se simțea bine.

    Închei acest serial cu amintirea plecării din 2006, care mi-a rămas foarte vie în minte, pentru că era prima dată când nu îmi doream să mă întorc în România :).

    Miercuri, 30 august 2006. Iată-ne înapoi în România... Ziua de ieri a fost cea mai obositoare dintre toate. Rămăsese stabilit să plecăm spre aeroport în jur de 16,00, aşa că dimineaţa era liberă. (…) Plecăm împreună cu ceilalţi doi musafiri, care tocmai au sosit, să vizităm partea de est a centrului. Este acolo o catedrală uriaşă care domină oraşul şi oferă o vedere panoramică superbă. Drumul trece prin centrul istoric, care mi-a devenit familiar în aceste două săptămâni. Andrei şi Violeta au aparat foto (noi nu avem) şi fac poze peste tot. La întoarcere spre casă (bagajele erau deja făcute), căldura și viroza ne doboară, ne revenim la umbră cu niște antiinflamatoare (…). În fine, plecăm spre aeroport şi ajungem într-o oră cu autobuzul. Aeroportul e mare cât un oraş, şi atât de aglomerat încât, dacă nu ne-ar fi direcţionat Teo, ne-am fi rătăcit. Teo cere în spaniolă locuri la fereastră, apoi ne însoțește spre controlul paşaportului. Ne luăm rămas bun - ea e ca de obicei plină de energie, a şi început să compună programul pentru ieşiri cu Violeta şi Andrei. După check in şi security, nu găsim poarta de îmbarcare: benzi rulante şi indicatoare nesfârşite, sunt ca nişte autostrăzi pentru pietoni care nu se mai termină. Atât de mult durează până o găsim, încât mă îngrijorez: ajungem în sala de aşteptare cu doar zece minute înainte de îmbarcare. (…)

    În avion, ne fixăm centurile. Am o strângere de inimă: îmi pare atât de rău că plecăm! Avionul decolează şi, ridicându-se, oferă o privelişte unică asupra oraşului. Se văd portul, catedrala, bulevardele cu palmieri uriaşi... Soarele este spre asfinţit şi culori superbe, în mii de nuanţe strălucitoare, scaldă marea, norii de sub noi şi insula, care se vede din ce în ce mai mică. După aceea se văd toate Insulele Baleare, ca pe o hartă geografică, atât de sus am ajuns. Apoi nu se mai vede nimic în afară de soare, din ce în ce mai roşu, pierdut undeva mai jos decât avionul, şi norii purpurii presăraţi din loc în loc în marea de aer în care zburăm. Ocupată să savurez priveliştea (…) nici nu am simţit când a trecut timpul. Avionul a mers pe un alt culoar şi a ajuns mult mai repede decât la dus. Cu o jumătate de oră înainte de sosire începe aterizarea (e deja întuneric, nu se mai vede nimic pe hublou). Schimbarea lentă de altitudine e un chin... avem amândoi dureri de cap şi de urechi insuportabile, probabil şi din cauza răcelii. (…)

    Pe Otopeni, suntem deja în alt anotimp. Plouă torenţial şi sunt cozi mari la paşapoarte şi la benzile rulante care se învârt cu bagajele. Toată lumea se întoarce din concediu, la sfârşit de august. Am avut dreptate să fiu îngrijorată în legătură cu drumul de la aeroport până acasă... nu am fi găsit nici un taxi pe ploaia de afară şi aglomeraţia de aici. Din fericire, prietena mea Dana şi prietenul ei şi-au făcut din nou timp să vină să ne ia. Acasă la noi, toate lucrurile în ordine, aşa cum le-am lăsat. După atâta freamăt, e o linişte neverosimilă...


    [fb]
    ---
    Trimis de diacrys* in 05.01.18 20:20:19
    Validat / Publicat: 06.01.18 09:35:42
    INFO ADIȚIONALE
    • Nu a fost singura vizită/vacanţă în SPANIA.

    VIZUALIZĂRI: 9888 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
    SESIZEAZĂ
    conținut, limbaj

    4 ecouri scrise, până acum, la acest articol

    NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (diacrys*); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
    Poze atașate (se deschid în pg nouă)
    P14 Portul Portals Nous și stațiunea văzute din avion
    EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
    Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
    Puteți VOTA acest articol:
    PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 32150 PMA (din 34 voturi)
    NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

    ECOURI la acest articol

    4 ecouri scrise, până acum

    nicole33
    [06.01.18 11:01:14]
    »

    @diacrys:

    Contrar aparențelor, despărțirile de Mallorca nu au fost întotdeauna plăcute și pline de nostalgie, așa cum ar fi fost normal să se întâmple.

    Ce de peripeţii! Nu mi-aş fi imaginat că pot apărea astfel de complicaţii. Eu am avut o experienţă excelentă cu ocazia primei şi singurei mele vacanţe în Mallorca de până acum. Asta în afara faptului că am plătit avionul de două ori şi taxele de aeroport doar o singură dată , fiind vorba de o cursă charter. Dar avioanele au decolat şi aterizat la timp, îmbarcarea a decurs firesc, fără incidente, zborurile au fost plăcute, cu catering la bord inclus ok.

    Plecarea din 2016 a fost mai normală, exceptând coada de la check-in care, de asemenea, a mers foarte încet - aici adaug sfatul, pentru cei care intenționează să viziteze Mallorca, să ia pașaportul în loc de buletin. Buletinul nu este acceptat de baza de date spaniolă și datele trebuie completate manual în computer, de aceea eliberarea boarding pass-ului dureaza mai mult în aceste cazuri. În 2016, noi am scăpat mai repede de această coadă, tocmai pentru că aveam pașapoarte.

    Sfatul tău se bazează pe experienţa ta. Eu aş spune că este taman invers, după cinci vacanţe în Spania şi alte două în care Madridul a fost oraş de escală.

    Am prezentat de cele mai multe ori cărţile de identitate, cu două excepţii când am prezentat paşapoartele la intrarea în Spania venind din Republica Dominicană. Ei bine, în cazul nostru, controlul documentelor a durat vizibil mai mult când ne-am legitimat cu paşapoartele.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    diacrys*AUTOR REVIEW
    [06.01.18 18:50:49]
    »

    @nicole33: Mulțumesc pentru vizită! Sfatul meu este valabil doar pentru Mallorca, nu ma pot referi la restul Spaniei pentru că am fost doar la Barcelona (unde nu am observat probleme). Problema cu cartea de identitate am observat-o și în 2016 și în 2017, așa că merită menționată. Mai ales în situația în care unii au stat la ghișeu și 10-20 de minute, în timp ce cei din spate își pierduseră toată răbdarea, cred că ar fi vrut să treacă mai repede de acel impas.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    nicole33
    [07.01.18 14:33:06]
    »

    @diacrys:

    Sfatul meu este valabil doar pentru Mallorca, nu ma pot referi la restul Spaniei pentru că am fost doar la Barcelona (unde nu am observat probleme).

    Eu m-am referit atât la Mallorca, cât şi la alte aeroporturi din Spania: Valencia, Barcelona, Malaga, Tenerife şi Madrid, dar şi la intrarea/ieşirea în /din Spania pe cale terestră din Andorra şi Gibraltar, convinsă fiind că sistemul informatic al poliţiei de frontieră spaniole este unic la nivel naţional.

    Am plecat din Tarifa (Spania) în Tanger (Maroc) cu ferry, având asupra mea, evident, paşaportul, dar acesta nici măcar nu mi-a fost solicitat nici la ieşire şi nici la întoarcerea în Spania, fiind suficient abţibildul cu sigla agenţiei de turism prin care luasem excursia, lipit pe bluză. Am fost doar număraţi, ca oile

    Problema cu cartea de identitate am observat-o și în 2016 și în 2017, așa că merită menționată.

    Este posibil ca lucrurile să se mai fi schimbat de la cea mai recentă experienţă spaniolă a mea din octombrie 2015, să le mai fi sporit vigilenţa în contextul evenimentelor nedorite petrecute prin Europa în ultimii ani.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    diacrys*AUTOR REVIEW
    [08.01.18 16:18:02]
    »

    @nicole33: Secvente de numarat "ca oile" chiar nu am văzut niciodată, nici nu cred că sunt potrivite, mai ales în contextul pe care îl amintești.

    Părăsind contextul discuției (în care, bineînțeles, mă limitez la experiența mea), părerea mea este că pașaportul este bun întotdeauna, este un document conceput pentru călătorii în străinătate, spre deosebire de C. I.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

    ROG REȚINEȚI:
    • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
    • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
    • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
      (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
    SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
    NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
    EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
    Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

    NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
    Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
    VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
    1 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
    diacrys*
    Alte impresii din această RUBRICĂVacanța în Mallorca:


      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.061913013458252 sec
    ecranul dvs: 1 x 1