ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 20.10.2013
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Târgu Mureș
ÎNSCRIS: 28.03.10
STATUS: AUGUSTUS
DATE SEJUR
SEP-2010
DURATA: 3 zile
familie cu copii

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 5 MIN

Turnul Eiffel, un turn românesc?

Ilustrație video-muzicală
TIPĂREȘTE

Stiti care este cel mai vizitat obiectiv turistic al Parisului? Turnul Eiffel. Stiti care este, dupa opinia parizienilor, cel mai iubit monument arhitectural al orasului-lumina? Turnul Eiffel. Cu cei 6 milioane de turisti anual (15.000 de vizitatori pe zi), acesta schela sau “sonda de petrol monstruasa, ce polueaza imaginea orasului nostru”, dupa parerile a 300 de fosti intelectuali ai Frantei, printre care Charles Garnier, Guy de Maupassant, Charles Gounod, Paul Verlaine sau Alexandre Dumas junior, aduce Primariei Parisului, anual, incasari de peste 30 de milioane de euro. Aceasta (primaria) detine doar 60% din actiunile turnului, restul de 40% fiind impartit intre mai multe societati private, dar, ia faceti o socoteala, simpla, numai urcatul pe scari pana la etajul doi (2,40 euro biletul), inmultit cu 6 milioane, face aproape 15 miloane de euro), si pe langa bilete mai sunt si miile de suveniruri, chiria restaurantului Jules Verne de la etajul 2, plata telescoapelor, sau plata ascensorului pana la ultimul etaj. Dar, Turnul din Paris, care s-a nascut in anul 1889, odata cu marea Expozitie Universala, nu a avut viata prea usoara. Pe langa “succesuri”, a avut si clipe mai grele, fiind aproape de demolare, in anul 1909, atunci cand proprietarii terenului de sub el, (concesionat pe 20 de ani), l-au revendicat (terenul). A fost salvat de faptul ca releele radio si TV, erau deja instalate in varful turnului iar in timpul razboaielor, acestea a avut un rol capital in emiterea si receptionarea de stiri si mesaje de lupta. Din 1921, antena sa emite pentru un post de radio, numit, bine-nteles, “Radio Tour Eiffel”. Si-apoi, mai e si “vox populi”, toti cei ce-au vizitat acest turn, l-au indragit! In timpul marii Expozitii Universale din 1889, care a fost un real succes, toti strainii au declarat ca se afla in fata celei de-a 8-a minuni a lumii! Acest turn care are inaltimea de 320 de metri, care a costat doar 6 milioane de franci, (sub evaluarile initiale) si a fost construit in doar 3 ani (1887-1889), l-a reabilitat pe inginerul Gustave Eiffel, care tocmai avusese parte de cateva “succesuri” in constructia podurilor metalice dar si de unele “eşece” rasunatoare la construirea Canalului Panama (datoriata unui contabil incompetent, a“tantarilor” si a bolilor tropicale) (precum malaria, febra galbena si dizenteria) care i-au decimat muncitorii si pe care nu le anticipase. De atunci, acest turn, care se numea simplu, “turnul de 300 de metri”, va purta numele inginerului sef al proiectului, Eiffel. Pentru acea vreme, turnul era o realizare de exceptie, cantarea 7000 de tone, cei 4 stalpi de sustinere, aflati in unghiurile unui careu cu latura de 125 de metri, (cam cat lungimea unui teren de fotbal), aveu fundatii de 15 metri de beton, infipte adanc in pamant iar stabilitatea sa, era maxima, lucru recunoscut de toti specialistii vremii, (oscilatia turnului la varf nu e decat de 12 centimeri la vanturile cele mai putenice). Timp de 40 de ani, “La Tour Eiffel”, a fost cea mai inalta constructie de pe pamant. Vara, din cauza dilatarii metalului, turnul creste cu 15 cm. La inaltarea lui, nu s-a inregistrat decat un singur deces (un muncitor a cazut de pe schelele adiacente turnului) in conditiile in care traversele metalice se imbinau cu nituri batute cu ciocane grele, “la rosu”, la inaltimi din ce in ce mai mari si muncitorii lucrau catarati pe niste punti metalice inguste. La fiecare 7 ani, turnul isi reinoieste “look”-ul, fiind vopsit mereu cu alta nuanta de vopsea, de obicei gri sau bej, un vopsit complet dureaza un an si consuma 40 de tone de vopsea.

Pentru a-l construi, Eiffel s-a consultat cu un alt vestit inginer al vremii, românul Gheorghe Pănculescu, care detinea o inovatie in imbinarea traverselor metalice si pe care o folosise cu succes la construirea caii ferate Bucuresti-Predeal, finalizata intr-un singur an, (oare de ce nu mai avem noi astazi astfel de ingineri si-n domeniul autostrazilor?). Cei doi ingineri s-au intalnit, nu se stie precis daca Eiffel a venit la Valenii de Munte sau Pănculescu a plecat la Paris, dar cert e faptul ca si inginerul român a fost cooptat in echipa de constructori a turnului. La propunerea lui Pănculescu, a fost acceptata construirea niturilor de otel sau de fonta la Combinatele siderurgice din Resita si Hunedoara. Inca si astazi mai gasim in strucrura turnului Eiffel, traverse de metal pe care e inscriptionat “Resita 88”, adica-locul si anul fabricatiei (1888). Doua milioane de nituri au fost folosite pentru imbinarea traverselor de metal. Aproximativ 40% din Turnul Eiffel, e “made in Romania”.

Asadar, cand ajungeti la Paris, puteti privi cu admiratie aceasta capodopera a vremilor de ieri, o reusita coproductie franco-romana. Putini dintre noi stim ca cel mai vizitat turn din lume, a fost inaltat de Gustave Eiffel, urmand o tehnologie a unui inginer român, expert in rezistenta materialelor. Si turnul mai rezista inca si astazi, dupa 124 de ani, chiar daca e nevoit sa suporte zilnic greutatea vizitatorilor, a spatiilor comerciale de la etajul II, cea a ascensoarelor, plus greutatea sa proprie. Iata ce spune "Wikipedia" despre aceasta colaborare franco-romana. “Profesorul Eugen Stănescu, director adjunct al “Muzeului de Istorie și Arheologie Prahova”, a plecat la Paris și a cercetat arhivele Eiffel, unde a găsit în lucrarea "Comunication sur les travaux de la tour de 300 m", documente care dau credit inovatiei inginerului Pănculescu și rolul său esențial pentru finalizarea turnului. Agentia “Ager Press”, confirma stirea potrivit căreia “Gustave Eiffel a folosit o tehnologie românească inventata de românul Gheorghe Pănculescu la constructia Turnului Eiffel”. In 15 septembrie 2004, in timpul unei ceremonii oficiale, o scoală locala din Valenii de Munte, locul de bastina al inginerului Gheorghe Pănculescu, scoala ce dateaza din 1774, a primit numele de "Școala de Arte și Meserii Gheorghe Pănculescu", în semn de recunoaștere a inventatorului nascut in acest oras.

Daca ati ajuns pana la Turnul Eiffel, e bine sa si urcati macar pana la etajul doi, dupa ce ati luat un bilet la cele cateva case de bilete aflate “in picioarele turnului” si la care, "coada" merge repede (atentie la hotii de buzunare). Nu e obligatoriu sa ajugeti sus, sus, la etajul trei, caci veti mai sta la o coada maricica, intr-un spatiu limitat si ceea ce se vede de la etajul II se vede si de la III, adica un oras imens, alburiu, ale carei cladiri se unesc cu orizontul, in timpul zilei, si ale carei lumini se unesc cu stelele cerului, noaptea. In extrasezon, turnul e deschis de la 9,30 la ora 23 iar vara, de la 9 la 24.

Turnul Eiffel este simbolul Parisului, si e purtat mereu prin lume, acolo unde Franta trebuie sa fie prezenta, el este intruchiparea unui vis al secolelor trecute, acela de a ajunge “mereu mai departe si mai sus”. La fel cum roata si focul au fost probabil apogeul epocii de piatra, podurile, caile ferate, metrourile si turnurile de metal, au fost apogeul epocii de fier ce-a precedat un secol al inventiilor si inovatiilor in toate domeniile.

Ignorand apelul celor 300 de intelectuali parizieni, care cereau demolarea lui, astazi, “turnul de 300 de metri”, a intrat definitiv in panteonul personalitatilor pariziene, carora patria, si nu numai ea, le este pe veci, recunoscatoare.

@Web, te rog clipul, mersi! youtube


[fb]
---
Trimis de dorgo in 20.10.13 11:02:24
Validat / Publicat: 20.10.13 16:48:37
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în FRANȚA.
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 6486 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

11 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (dorgo); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 Turnul Eiffel, vazut de pe podul Alexandre III
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 27649 PMA (din 30 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

11 ecouri scrise, până acum

dorgoAUTOR REVIEW
[20.10.13 11:40:18]
»

@all... fotografiile cu Turnul Eiffel, sunt din ani diferiti

ariciu
[20.10.13 16:59:47]
»

Pentru Turn biletele se pot achiziţiona şi online, astfel se scapă de statul la cozi... Ştiu că m-am enervat maxim în 2012 când stăteam la coadă şi vedeam persoane care veneau, arătau nişte hârtii A4 şi intrau repede în faţa tuturor. Apoi am aflat despre ce era vorba...

Felicitări pentru amănuntele de care, recunosc, nu aveam habar. În ceea ce priveşte inginerii de azi, nu cred că e vorba de ştiinţă ci de... conştiinţă. Cam asta le lipseşte: P

mireille
[20.10.13 17:16:08]
»

@dorgo: Gustave Eiffel -un om de statura mica care a stiut sa daruiasca Parisului un simbol-un turn ce a devenit mai celebru decat creatorul sau-

A fost asemanat cu un joc de puzzle pentru oamenii mari-as mai adauga ca acest turn a fost vazut ca o provocare pentru tot felul de cascadorii-escaladat de alpinisti, grinda cu grinda, urcat pe scari cu bicicleta si in timpul ultimei mele vizite la Paris, am vazut un nefericit aruncandu-se pentru a plonja sinucigas si spectaculos...

Cine si-ar putea imagina Parisul fara emblema lui?

C'est impossible a croire...

webmaster13
[20.10.13 17:57:05]
»

nu doar din Paris şi Franţa, este cel mai vizitat obiectiv pentru care trebuie să plăteşti, din lume...

dorgoAUTOR REVIEW
[20.10.13 18:01:33]
»

@mireille: da, s-au instalat la etajul II, plase anti-sinucigasi, precum exista pe Golden Gate in San Francisco, dar degeaba! , de aceea eram tentat sa scriu "cand stati la coada la bilete, feriti-va de hotii de buzunare si mai uitati-va din cand in cand in sus, ca sa nu va cada cineva in cap"

Costi
[21.10.13 19:04:12]
»

Când am primit anunţul că a fost postat un nou review şi subiectul acestuia este Turnul Eiffel, m-am grăbit să-l citesc, în speranţa că este vorba de poezia monstruoasei încrengături de fiare din inima capitalei franceze ...

Din păcate acest review, scris probabil din lipsă de alte subiecte, s-a dovedit o simplă colportare de zvonuri adunate de pe net, unele din acestea neavând nici măcar un sâmbure de adevăr.

Nu prea dau importanţă acestui fel de aşa-zise informaţii care circulă pe net, dar cum acest subiect m-a preocupat de ceva timp şi cum "informaţiile" au fost postate pe un sait de turism (nu pe un blog), iar din ecourile prezente rezultă că lumea tinde să le ia de bune, probabil pentru că vin din partea unui "greu" al saitului, precum se autointitulează autorul review-ului, consider că se impun a fi făcute câteva precizări şi corecţii. Să le luăm pe rând.

1.

... a avut si clipe mai grele, fiind aproape de demolare, in anul 1909, atunci cand proprietarii terenului de sub el, (concesionat pe 20 de ani), l-au revendicat (terenul). A fost salvat de faptul ca releele radio si TV, erau deja instalate in varful turnului ...

În 1909 radioul era în epoca copilăriei sale. Cât priveşte televiziunea, abia în 1925 avea să aibă loc prima demonstraţie de acest fel, astfel că nici vorbă de antene TV pe turnul Eiffel în 1909. Adevărul este că turnul a fost scăpat de la demolare de către Eiffel însuşi, care s-a folosit de faptul că în turn fusese instalat un emiţător radio militar (în 1903) precum şi o staţie meteorologică, astfel încât concesiunea terenului a fost prelungită pe motiv de interese de stat (a se vedea aici).

De altfel, din modul de exprimare al autorului review-ului nu rezultă că, de fapt, "proprietarii" erau de fapt statul francez şi primăria Parisului, care conform contractului iniţial, deveniseră în 1889 şi proprietarii turnului, nu numai ai terenului.

Cât priveşte Radio Tour Eiffel, în afara discuţiei propriu-zise, merită subliniat că el a reprezentat primul post de radio public comercial din Franţa, care a început să emită în 1921 (data oficială a lansării fiind însă 6 februarie 1922), aşa cum la noi, radioul public a început să emită în 1928, la 1 noiembrie.

2.

Gustave Eiffel, care tocmai avusese parte de [...] unele “eşece” rasunatoare la construirea Canalului Panama (datoriata unui contabil incompetent, a“tantarilor” si a bolilor tropicale) (precum malaria, febra galbena si dizenteria) care i-au decimat muncitorii si pe care nu le anticipase.

Rezultă de aici că Eiffel ar fi fost însărcinat cu construcţia întregului canal. În realitate, el fusese angajat doar pentru proiectarea şi construcţia ecluzelor. E o poveste lungă, cei interesaţi putând citi detalii aici (unde nici nu este pomenit numele lui Eiffel). De altfel, motivele eşecului companiei franceze sunt mult mai complexe decât "un contabil incompetent şi ţânţarii".

În plus, nu construcţia turnului l-a reabilitat pe Eiffel pentru eşecul din proiectul canalului Panama, lucrurile derulându-se într-o succesiune inversă. Implicarea sa în proiectul canalului Panama şi falimentul firmei franceze au dus la un proces în care, în 1893, adică după construcţia turnului, printre alţii, Eiffel a fost condamnat la doi ani închisoare şi plata sumei de 20.000 franci, dar la apel a fost achitat, pe motivul prescrierii faptei. Oricum, condamnarea s-a dat ca urmare a unei gestiuni frauduloase a fondurilor şi nu a fost pusă la îndoială capacitatea inginerească a lui Eiffel. De altfel, ca urmare a acestui proces, Eiffel s-a retras definitiv din afaceri, dedicându-se numai activităţilor ştiinţifice şi inginereşti.

3.

Pentru a-l construi, Eiffel s-a consultat cu un alt vestit inginer al vremii, românul Gheorghe Pănculescu, care detinea o inovatie in imbinarea traverselor metalice si pe care o folosise cu succes la construirea caii ferate Bucuresti-Predeal [...]Cei doi ingineri s-au intalnit [...] cert e faptul ca si inginerul român a fost cooptat in echipa de constructori a turnului

Aici nu mai este vorba de simple erori, ci, aşa cum spuneam, de colportarea unor zvonuri care nu au la bază nici cel mai mic adevăr.

Nu există nicio dovadă că cei doi s-ar fi cunoscut, darămite că s-ar fi întâlnit. Este posibil ca Pănculescu să fi lucrat pentru scurt timp la Société des Etablissements Eiffel, dar nu există nicio dovadă în acest sens.

De asemenea, Pănculescu nu deţinea nicio inovaţie în îmbinarea traverselor metalice. Acesta a utilizat într-adevăr la construcţia podurilor căii ferate Bucureşti-Predeal o tehnică interesantă, privind îmbinarea în atelier a structurilor metalice a acestor poduri şi nu la locul de construcţie, ceea ce a permis scurtarea timpului de realizare a lucrărilor, dar aceasta era o tehnică cunoscută şi deja utilizată şi în alte locuri.

Ea a fost utilizată şi de Eiffel la construcţia turnului, o mare parte din structuri fiind realizate în atelier şi apoi acestea erau îmbinate între ele pe locul construcţiei. Ca să înţelegeţi mai bine, doar o treime din cele 2,5 milioane de nituri folosite la îmbinări au fost montate la locul construcţiei, restul de două treimi fiind montate în atelierul de asamblare. Asamblarea acestor structuri se făcea folosind mai întâi buloane şi apoi, pe măsură ce lucrarea se înălţa, acestea erau înlocuite de nituri.

Povestea despre Pănculescu se găseşte pe o pagină din wikipedia în engleză (tradusă cu Google Translate şi pe ro.wikipedia), unde nicio afirmaţie nu este susţinută de citarea unor surse serioase, doar nişte articole din ziare, care se copiază unele pe altele. Acolo se spune şi că un anume Eugen Stănescu, de la Muzeul de istorie şi arheologie Prahova, ar fi făcut cercetări la Paris şi ar fi găsit o lucrare, Communication sur les travaux de la tour de 300 m, unde se vorbeşte despre inovaţia lui Pănculescu. Eu nu am găsit nicio altă menţiune despre această ipotetică lucrare.

Singura lucrare pe care am găsit-o este cea scrisă de Eiffel însuşi, în 1900, La tour de trois cents mètres, în care autorul pomeneşte de tehnica de asamblare în atelier, pe care o numeşte "franceză", prin opoziţie cu cea "engleză", de asamblare la locul construcţiei. Nici vorbă de "invenţia" românului Pănculescu, sau de vreo cooptare a acestuia în echipa de constructori. Pe una din primele pagini ale lucrării lui Eiffel, se află lista tuturor celor care au participat la construcţie, iar numele lui Pănculescu nu figurează pe această listă.

4.

Inca si astazi mai gasim in strucrura turnului Eiffel, traverse de metal pe care e inscriptionat “Resita 88”, adica-locul si anul fabricatiei (1888). Doua milioane de nituri au fost folosite pentru imbinarea traverselor de metal. Aproximativ 40% din Turnul Eiffel, e “made in Romania”.

Ăsta este un mit fără nicio bază reală. Poate cineva să ne arate o fotografie cu o astfel de inscripţie? Singurele inscripţii sunt altele, care se pot vedea în fotografiile de aici. Din aceste fotografii, dar şi din ce scrie Eiffel însuşi, în lucrarea mai sus citată, la pag. 101, aici, rezultă că materialele din fier au fost furnizate de uzinele MM. Dupont et Fould (Meurthe-et-Moselle). Informaţia se repetă şi la la pagina 210. Tot aici, se spune că niturile au fost livrate de MM. Letroteur et Bouvard, Paris. Cu alte cuvinte nici vorbă de Reşiţa.

Pe de altă parte, chiar dacă, prin absurd, ar fi fost aşa, la data respectivă, Reşiţa făcea parte din Imperiul austro-ungar şi nicidecum din România, iar uzinele siderurgice din Reşiţa aparţineau unei firme austriece.

Concluzia e una singură: afirmaţia Aproximativ 40% din Turnul Eiffel, e “made in Romania”. este complet falsă şi nu face decât să producă confuzie în minţile şi aşa destul de aburite ale românilor.

Nu poate fi vorba nicidecum de o "coproductie franco-romana", nici măcar de una franco-română, decât în minţile înfierbântate ale unora care inventând şi colportând astfel de bazaconii, îşi închipuie că sunt mari "patrioţi".

Un singur lucru nu mi-e clar în toată povestea asta. Citind ultima frază a review-ului:

astazi, “turnul de 300 de metri”, a intrat definitiv in panteonul personalitatilor pariziene, carora patria, si nu numai ea, le este pe veci, recunoscatoare.

mă întreb cum poate un turn, fie el de 300 m şi celebru, să intre în panteonul personalităţilor pariziene, alături de, par exemple, Balzac!

dorgoAUTOR REVIEW
[21.10.13 23:17:13]
»

@Draga Costi, nu sunt un greu, n-am decat 74 Kg.

Nu scriam acest articol daca sapatamana trecuta nu ar fi aparut la TV, un film documentar de o ora, realizat de mai multi autori romani, intitulat "Turnul romanesc al francezilor", film care m-a starnit, eu am inversat un pic cuvintele intre ele la titlu... iar majoritatea afirmatiilor din textul meu, sunt adnotari rapide dupa textul filmului... asadar, ia te rog legatura cu autorii filmului, multi dintre uzeri cred c-au vazut acel film interesant (poate fals), si critica-i pe ei, doar au investit o multime de bani, caci un film costa, si au raspandit stiri neadevarate... stii, tu, eu prin anii aceia, 1887-1889, cand s-a construit Turnul Eiffel, nu eram pe lume, nici eu, nici tu, asa ca tot ceea ce zicem noi acum, nu prea are valoare, au mai vrut si alti intelectuali sa-l demoleze, important e ca turnul exita, asta e cel mai important lucru...

"L'important c'est la rose"...

youtube

dorgoAUTOR REVIEW
[21.10.13 23:23:31]
»

@Costi: Oricum, multumesc mult pentru completari, a iesit in final un articol frumos...

Costi
[22.10.13 08:57:50]
»

@dorgo:

iar majoritatea afirmatiilor din textul meu, sunt adnotari rapide dupa textul filmului...

Exact ce spuneam: colportare de zvonuri.

... ia te rog legatura cu autorii filmului, multi dintre uzeri cred c-au vazut acel film interesant (poate fals), si critica-i pe ei...

De ce să-i critic pe ei? Eu nu am văzut filmul, nici nu ştiu pe ce canal s-a difuzat, dar oricum nu dau crezare necondiţionat tuturor "ştirilor" care circulă în mass-media. Mai şi verific.

Oricum, neştiindu-l, nu pot să critic zvonerul, critic doar răspândacul, că el a scris aici...

Că doar ştie şi el franceză, are şi el internet şi putea să afle singur adevărul! Era necesar să intre doar pe două saituri: cel oficial şi cel cu cartea lui Eiffel, de unde aceasta poate fi chiar descărcată în format pdf.

Dar, de fapt, parafrazând un dicton celebru, scrierea review-ului a fost făcută după principiul: Scrie, scrie, că tot va rămâne ceva!. Şi a rămas ...

dorgoAUTOR REVIEW
[22.10.13 13:30:46]
»

@Costi: "Scrie, scrie, că tot va rămâne ceva! ", pate ar fi mai bine spus ca, "din orice review, oricat de prost, tot ramai cu ceva bun"... realitatea e ca nu oricine are valoarea unui @Costi, @Ionescunic, @Georgiana @Pepsi sau @Mariana Olariu si altii cativa, (aici vorbesc doar de veterani) de a scrie review-uri impecabile, bine documentate, ordonate, adevarate ghiduri, capodopere informativ-literar-turistice... unii le scriu asa, altii, printre care si eu, le scriu mai superficial (niciodata nu imi aloc la un review mai mult de 2 ore de scris), deschizand doar o poarta spre o noua destinatie turistica si lasand apoi uzerul, daca aceasta destinatie il intereseaza, sa se documenteze din alte zeci de surse posibile...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
webmaster26
[30.01.16 15:34:42]
»

@dorgo - Mutat în rubrica "Turnul Eiffel, PARIS" (nou-creată pe sait)

===

Am setat în program coordonatele GPS ale acestei destinaţii, rezultând următoarea poziţionare pe hartă -- click aici.

Ne poţi spune dacă-i ok? (măreşte zoom-ul de pe hartă cât e necesar, până la afişarea poziţionării / încadrării la nivel de stradă etc)

Mulţumesc.

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
4 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
ariciu, dorgo, iulian.chiper, mireille
Alte impresii din această RUBRICĂTurnul Eiffel:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.051309823989868 sec
    ecranul dvs: 1 x 1