GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Bun la prima vedere, prost la final. Am rămas profund dezamăgit
Rezervare cu doua săptămâni înainte pe un site de specialitate, trei camere câte trei nopți. circa 85 euro camera/ zi cu acces la SPA si mic dejun. Preț aparent OK căci sunt multe cheltuieli cu un SPA mai ales pe timp de iarna.
Ajungem, ne cazam, primim camerele.
Totul OK.
Complexul are trei restaurante dintre care unul chiar lângă recepție unde se servește si micul dejun, unul pe o aripa exterioara a hotelului iar încă unul cică tradițional intr-o clădire alăturată.
La SPA toul OK, apa destul de calda, saunele cu temperaturi conforme, salina, piscina fără reproșuri însă șezlonguri sub jumătate din numărul de clienți, lucru pe care l-am trecut cu vederea.
La camere am avut halate si papuci iar la intrare in SPA primești un prosop, normal si firesc.
Ca fiecare om in timpul acestor zile a trebuit sa mai si mâncăm.
Ei aici e groasa rău.
Nu ai alternative in zona de a manca decât in cele trei restaurante ale complexului despre care va spuneam mai sus.
Unul din acestea, cel din aripa laterala are câteva feluri de mâncare destul de sofisticate dar preturile sunt destul de mari încât iti inhiba foamea. Mai concret, cel mai ieftin fel de mâncare pleacă de pe la 60 lei iar noi, cei din grupul nostru nu eram niciunu cu salarii de parlamentar si nu avem nici pensii speciale. Totuși o seara am îndrăznit sa mâncam in acel local. Am facut si noi o "aroganta".
A doua zi încercăm restaurantul tradițional. Aici preturile aparent oarecum mai umane dar nu chiar atrăgătoare.
Nu as vrea sa mai intru in detalii dar sa va ferească Dumnezeu sa comandați brânză cu mămăliguță. Este cu totul altceva decât știți, este un triunghi de brânză extrem de sărată, aproape împuțită pusa peste alt triunghi de mămăliguță împreună cântărind circa 70 grame iar ca mărime putin mai mare decât cunoscutul triunghi de brânză topita. Aceasta porție costa 20 lei.
Lista de preparate este destul de scurta si la niciunu nu ai gramajul scris.
Din lista de produse pot spune ca doar doua sunt cât de cât comestibile si acceptabile ca preț, acestea fiind platoul secuiesc si al doilea pui cu ciuperci, în rest nu va recomand altceva ca e jale.
De remarcat: nici la ciorba nu primești pâine dacă nu ceri si costa separat 3 felii= 5 lei.
Ca si cum totul ar fi fost perfect la nota de plata ai obligatoriu FĂRĂ SA ÎȚI CEARA ACORDUL ciubuc pentru ospătar de 10-19%. A se vedea foto cu bonuri.
Si cum la orice masa trebuie băut un pahar cu vin am îndrăznit si aceasta din nou "aroganta". Nu mica mi-a fost mirarea sa constat pe nota de plata ca pe lângă prețul vinului plătești si o "TAXA de DOP". Recunosc ca nu sunt foarte umblat prin restaurante de top dar nu am auzit de o astfel de taxa care este aproape cât prețul sticlei de vin si nu este trecuta nicăieri decât pe bonul fiscal și se simte direct la cont/ portofel.
Toate ca toate dar la plecare colac peste pupăză trebuie sa plătim la hotel câte 100 lei camera/zi în plus fata de rezervare.
Am simțit cum suntem "FURAȚI LA CÂNTAR" la fiecare pas.
Am cautat în telefon rezervările, am arătat la recepție confirmările cu prețul rezervării, au găsit de cuviință sa mai dea niște discount-uri dar tot ne-au luat în plus câte 50 lei/ camera/ zi.
Si uite asa niște firme nesătule (vorbim frumos căci altul ar fi termenul potrivit) îți transforma zilele de relaxare într-un calvar și iar îți vine sa înjuri și sa mergi la Viena sau la Atena unde preturile sunt aceleași dar măcar nu TE FURA LA PORTOFEL.
Eu pe acolo nu mai calc, chiar dacă voi avea trecere prin zona voi privi in direcția opusa.
Intre timp ma mai gândesc dacă trimit o sesizare si la Protecția Consumatorului.
Trimis de Loghin in 27.01.19 19:55:57
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în BALVANYOS. A mai fost în/la: Am fost in toate zonele geografice si in toate orașele mari si nu numai.
18 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Loghin); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
De asemenea se vede "taxa de dop" care este taxa de fraier ca nu e afișată nicăieri si nu iti spune nimeni de ea.
- sait oficial al acestei destinații:
- Coordonate GPS: 46.11668100 N, 25.94417500 E - CONFIRMATE
ECOURI la acest review
18 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Taxa dop??!! Până la urma ce reprezinta dracia asta?? O sa ne puna astia taxe si pe aerul respirat pâna la urma, doar e aer proaspat de la munte... ozonificat!
Mai bine luati masinile si mergeati la masa prin Targul Secuiesc sau Baile Tusnad, dar cu timpul pierdut si combustibilul consumat tot la banii aia ajungeati!
”Taxa de dop” este larg răspândită la restaurante și se aplică atunci când un client aduce băuturi *din afară* și le consumă în acel restaurant.
@Loghin: ai fost cumva în această situație? Ai consumat, adică, în restaurantul acestui hotel băuturi aduse din exterior?
@webmasterX: Nu, în niciun caz nu am adus nici măcar sticla goala. Se observa pe bonul de casa ca taxa de dop este imediat după sticla de vin comandata la ei.
O sa le fac o scrisoare sa le solicit banii încasați in plus atât la cazare cât și la restaurant si o sa le cer si eu o "taxa de conciliere" de client păcalit iar in caz ca nu răspund in timp util ma voi adresa protecției consumatorului. Am salvat rezervarea cu confirmarea de preț cât si aceste bonuri de la restaurant pe care le voi atașa la reclamație. Am scris si la cei de la Booking ca am fost taxat in plus (ei cer de obicei) dar încă nu am primit răspuns deși spun ca o fac in maxim 48 ore. Se poate ca ei sa își protejeze colaboratorii ca de acolo își iau comisionul.
Sănătate!
@veteranu: Posibil, in curând or sa pună taxa de scaun, de bec aprins, de ventilator, etc.
@Loghin: Ce atitudine ciudata... intr-adevar taxa de dop este una care se plateste cand aduci tu vinul tau de acasa. este o practica ok si unanim acceptata in lume, in general. Dar sa iti ia taxa de dop pe un vin vandut de ei mi se pare de-a dreptul furt.
Ce combinatie ar putea face ei: sa zica ca in zona restaurantului ar fi un soi de wine bar/shop, care nu are legatura cu acesta (si clientul ar fi lasat sa creada ca fac parte din acelasi local), ci e entitate separata, sa iti prezinte o lista de vinuri de la winebar (si sa nu te informeze ca e separata de restaurant) si sa considere ca atunci cand tu ai comandat vinul la restaurant de fapt l-ai cumparat de la winebar si, in loc sa il bei acasa, l-ai desfacut in restaurant. Sigur, ar lasa de-o parte toate aceste explicatii ca sa te induca in eroare si sa nu comentezi... sa te puna in fata faptului implinit si sa mizeze pe faptul ca multi nu vor riposta in niciun fel.
Nu mai zic de chestia cu service charge, din ce vad am impresia ca au aplicat si TVA la service charge
@rentea: Da, după cum bine ați observat sunt puși pe jaf, la restaurant sau la hotel ești furat pe fata. Nu contează ca ai rezervare la 85 euro camera, ei vor incasa 120 euro cu orice preț.
sincer nu vad prea bine: vinul a costat 30lei? in cazul asta e o mica inselatorie: pretul vinului e mic dar se adauga taxa de dop, astfel ca vinul ajunge la un pret de 60lei/sticla, pret normal pentru o sticla de vin in restaurant. se poate sa fie trecuta taxa marunt la sfarsitul paginii cu vinuri din meniu
@nrs: da, cam asa se aduna preturile. Va spun eu, manevra este aceea pe care am descris-o eu mai sus. Iti dau o lista cu vinuri la pret de magazin, despre care ei spun ca nu au legatura cu restaurantul si apoi iti adauga taxa de dop pt ca il bei in restaurantul lor. Mi se pare o manevra de marketing mai mult, proasta, evident, dar... se pare ca merge si nimeni nu ii reclama.
Totul este adevarat! Azi am sosit de la Grand Hotel Balvanyos si suntem un pic suparati ca ne-au luat de fraieri.
Aseara, la restaurantul Forest, cel de langa receptie am fost sa luam cina. Eu am comandat o pulpa de rata si sotul Grand snitel vienez cu salata de cartofi... cand am auzit m-am gandit ca l-a dus gandul la Figlmüller, Viena. Nu m-a ajutat Dumnezeu, am ras si rata mea a fost atoasa si tare iar snitelul prea prajit si uscat iar salata de cartofi... Ei, feliile de mar si cu varza au fost bune si m-am saturat... rata i-am pasat-o sotului, am luat si-o sticla de vin si a rontait la carne pana s-a plictisit.
A venit nota de plata 211 lei din care 28 lei taxa de dop si 10 % din nota servicii... sticla noastra de vin ( 500 ml) costa 45 lei + 28 lei taxa de dop. Sotul i-a intrebat daca era mai bine sa luam vinul in camera si la masa beam apa... aoleu si aia 8 lei/ 750 ml.
In alta seara am mancat la celalalt restaurant Gastrolab, sotul o friptura de mangalita cu garnitura de fidea din orez iar eu pui cu nu stiu ce... am baut o afinata, o apa si sotul un pahar de vin si am platit fix 160 lei. Totul facut ca de master chef. Delicioase...
N-am dat bacsis si-mi pare rau, cei 10% nu ajung la personal!
Locatia este minunata, SPA-ul excelent, camera frumoasa, personalul amabil... ce sa va spun, totul la superlativ dar aceste doua taxe deranjeaza... n-am mai auzit de asa ceva!
Cu o saptamana inainte am venit din Florenta, am mancat iepure eu si sotul mistret, am baut o sticla de Prosecco la un restaurant din fata Domului si ne-a costat mai putin!
Nu inteleg ce se intampla cu noi?!
@balasa violeta: cei 10% sunt destinati personalului. In mod normal ar trebui sa ajunga la ei.
@webmasterX: Eu am întâlnit la noi în Romanica când a făcut fiimea nunta... acum aproape 5 ani... Am văzut în București aproape 30 de restaurante... imi pare rău că nu am reținut numele restaurantului... Dacă veneam cu vinul meu mi-au cerut... taxa de dop. ????????
@rentea: Pe mine nu ma interesează unde ajung cei 10%, problema este ca i-a luat fără să îmi dau acordul și fără să îi merite, dacă ai înțeles nuanța.
@balasa violeta: Credeam că doar eu cu grupul meu am fost abuzați la acest resort sau sunt eu Gigi contra dar observ că mai sunt oameni care studiază bonul (majoritatea neglijează conținutul).
După cum mai spuneam, sunt puși pe jaf și care eu avusem în general experiențe plăcute sau mai bine zis corecte cu comunitatea săsească.
@Loghin: daca nu se duceau la personal, ii bagau in costul preparatelor, nu ii mai evidentiau pe bon si tot ii plateai, sub o alta forma, fara sa iti dai seama. Am fost si eu acolo acum cateva zile si, daca stau bine sa ma gandesc, chiar mi-a placut chestia cu 10% pe bon pt ca nu mai stateam sa ma caut de cash la plata, ci achitam totul cu cardul si scapam de stres. In muuuulte locuri din lume, service chargeul este introdus direct pe bon fara sa te intrebe cineva.
Iar la vinuri, pe meniu, sunt evidentiate foarte clar trei preturi: la pahar, la sticla (take away) si la sticla daca se consuma in restaurant.
Check-in-ul se face la ora 16! Check-out pana la ora 12!
Cred ca e deranjant, am vazut la plecare, familii care erau suparate...sosisera mult prea devreme! Noi am sosit mult dupa ora 16...
Va rog, nu faceti ca noi, personalul merita bacsis!!!
Cei 10% servicii am crezut ca sunt bacsis, nu-i adevarat... personalul nu primeste un leut!
Am intrebat si-n restaurant si la receptie, cei 10% nu ajung la personal!!! Imi pare nespus de rau...nu le-am dat un leut si am fost serviti fara repros! Nu faceti ca noi! Trebuiesc incurajati atunci cand merita...politicosi, serviabili, nu te sufoca..
@balasa violeta: cu tot dragul, de unde stii 100% ca personalul nu primeste nimic din cei 10%? Eu stiu total altceva... chelnerii si receptionerii au tot interesul sa le mai dai si altceva in plus...
@rentea: Poate au adăugat acum mai multe detalii după ce au fost reclamații. Când am fost eu informațiile se refereau doar la marca de vin/ preț.
Imi pare rău că nu am făcut o poză la meniu, era pe o hârtie cenușie ușor cartonată, chiar am sesizat că era cel mai scurt meniu pe care l-am văzut pe undeva.
Cât privește bacșișul... unde scrie că eu trebuie să îi dau dacă servirea este proastă și trebuie să îi arăt cu degetul pe meniu în țara mea ca să priceapă ce vreau și habar nu are ce conține produsul respectiv și nici măcar cantitate? Nu mai zic că era și cu cămașa scoasă pe jumătate din pantaloni.
@Loghin:
” unde scrie că eu trebuie să îi dau dacă servirea este proastă și trebuie să îi arăt cu degetul pe meniu în țara mea ca să priceapă ce vreau și habar nu are ce conține produsul respectiv și nici măcar cantitate?
In tarile mai " inspirate" in alegerile lor, asa statea treaba: primeai nota de plata cu suma, si un loc liber unde treceai tu procentul sau suma nominala oferita bacsis. Dupa aceea, achitai toata povestea cu cardul. ce treceai tu la service charge se ducea la angajati ca si bacis. Bineinteles, dupa impozit. Asa e firesc si cinstit.
La vinuri au schimbat, dupa cum ti-am spus, e bine macar ca au reactionat in vreun fel.
Cat despre limba romana necunoscuta la nivel firesc de chelneri (stai linistit, nici engleza nu stiau), nu pot sa spun decat ca Ai Dreptate, din pacate.
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Apr.2022 Grand Hotel Balvanyos — scris în 25.04.22 de AlexM82 din BUCURESTI - nu recomandă
- Apr.2021 Balvanyos - prea laudat pentru ce ofera — scris în 08.06.21 de patrick007 din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Nov.2019 Un sejur reusit, intr-un cadru natural de poveste — scris în 19.11.19 de bogdi83* din DEVA - RECOMANDĂ
- Sep.2019 Sejur plăcut, dar este loc de mai bine — scris în 11.10.19 de generalu din SATU MARE - RECOMANDĂ
- Sep.2019 Zona frumoasa, servicii de calitate — scris în 28.09.19 de Zori din BRASOV - RECOMANDĂ
- Jul.2019 Este loc de mai bine! — scris în 25.09.19 de rentea din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Aug.2018 Escapadă de weekend — scris în 09.09.18 de ailynuka din BUCUREşTI - RECOMANDĂ