ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 09.10.2019
DE Yoda
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 09.06.15
STATUS: PARTENER
LUNA
SEP-2019
TIMP CITIRE: 8 MIN

Drumul cu masina Bucuresti - Avsallar (Alanya) si retur

TIPĂREȘTE

Am decis sa folosim si la dus si la intors aceasta ruta: Bucuresti - Ruse - Razgrad - Târgoviște - Omurtag - Kotel - Yambol - Elhovo - Lesovo - Hamzabeyli - Istanbul - Izmit - Bozuyuk - Eskişehir (numai la dus) - Kutahya - Burdur - Antalya - Avsallar. La dus am planificat sa facem oprirea intermediara la Eskişehir, iar la intoarcere am hotarat sa o facem la Izmit si la Istanbul.

Prima zi (Bucuresti - Eskişehir, 1000 km)

Planificasem sa plecam pe la 05:30, dar ne-am mocait din nou si pana la urma am plecat la 06:30, cam la fel ca si anul trecut.

Drumul spre Giurgiu e bun, asfaltat, marcat, asa ca am ajuns la vama pe la 08:10 si am trecut foarte repede, asa ca pe la 08:20 am luat-o spre Razgrad (vigneta pe o luna o luasem online, asa ca nu am mai pierdut timp). La Razgrad am facut plinul cu V-Power la benzinaria Shell si am continuat drumul. Am traversat Bulgaria in vreo patru ore si jumatate, si pe la 12:50 intram in vama la Hamzabeyli. A durat destul de mult, pentru ca ne-am oprit sa mancam un sandvis si am luat-o pe un drum aiurea in sensul giratoriu unde se ramifica drumul spre Sliven si Yambol. Pana la urma am revenit in drumul normal, dar m-a costat vreo jumatate e ora.

In vama a mers relativ repede, nu am mai oprit la duty free, nu au mai facut mare control, vizele le-au pus repede, asa incat pe la 13:05 am iesit din vama si am luat-o spre E80.

Drumul pe autostrada E80 a fost foarte lejer si frumos, asfaltul bunicel (mai prost ca anul trecut), vremea excelenta. Am mai oprit pe drum putin la un „Park Alani” sa mai mancam si am traversat – sau mai bine zis, am ocolit – Istanbulul pe podul din nord, sal „al treilea pod”, urmand traseul descris in poza 1. Drumul a fost mai aglomerat pe bucata intre A si B, poate si fiindca acolo se reduce de la trei benzi la doua. Din punctul B am facut la dreapta, am iesit de pe E80 prin portile de iesire de pe autostrada, am intrat intr-un giratoriu, am iesit la stanga si am continuat 2.5 km pe D569 pana in punctul C, de unde am luat-o pe centura orasului Çatalca (nou construita, 3 benzi) si apoi am facut la dreapta pe O-7, spre podul Yavuz Sultan Selim.

Autostrada O-7 este o autostrada noua, cu patru benzi, foarte libera, pe are se poate merge relaxat si repede. Din pacate, este coborata fata de restul terenului, asa ca nu se vede prea mult din peisaj. Totusi, in sudul aeroportului se vede, este o zona unde merg in paralel 26 benzi!! La anul o sa o folosesc si la dus si la intors, mai ales ca pana atunci o sa finalizeze si sectiunile care fac legatura cu E80, adica cea de la Kinali in partea europeana si cea de la Izmit in partea asiatica. In ambele parti mai sunt de terminat niste tuneluri, restul e gata.

Podul Yavuz Sultan Selim este impresionant, este al doilea pod ca inaltime din lume (dupa viaductul Millau) si unul dintre cele mai late poduri din lume (din ce am gasit eu pe net, cred ca este al treilea) si are patru benzi pe sens si doua linii de cale ferata pe mijloc. Este si unul dintre cele mai lungi poduri suspendate, fiind cel mai lung pod suspendat care are si cale ferata si sosea pe el.

In partea asiatica, am iesit de pe O-7 pe E80, dar dupa mintea mea, nu cred ca am iesit pe la Gebze, adica prin punctul F din poza 2, ci prin intersectia de la podul Osmangazi. In total, drumul pe O-7 a costat 56 lire (asa cum am estimat) plus inca 9 lire pe ultima bucata spre E80. Banii astia se platesc la ghiseu (cu card sau cash), pentru ca O-7 nu face parte din sistemul HGS. Am continuat pe E80 spre Kocaeli, am oprit la o benzinarie BP sa pun benzina, pentru ca pe O-7 am mers atat de repede, incat am ratat benzinaria Shell din punctul D. Bun, conluzia: benzina BP e mediocra, dar e destul de scumpa. Deci, pentru cele 65 lire, am scapat de aglomeratia si stresul din Istanbul si cred ca am salvat vreo ora si jumatate ca timp.

Am continuat pe drumul clasic pe E-80, iar la Sakarya – Adapazari am cotit pe D650. Am mers pe un D650 foarte aglomerat (camioane, TIR-uri, autobuze) pana la Bozoyuk, de unde am continuat pe D200 pana la Eskişehir. Pe aici am mai pierdut cel putin 20-25 minute pentru ca a fost un accident urat, in care erau implicate o cisterna, un camion si vreo doua masini mici. Pe la ora 20:00 am ajuns la hotelul Capella din Eskişehir, unde am ramas peste noapte.

A doua zi (Eskişehir - Avsallar, 541 km)

Dupa micul dejun, am plecat pe la 11:10 de la hotel, am iesit in D230 si am luat-o spre D650. Acest D230 e un drum cu doua benzi, foarte drept si foarte gol, cu un asfalt excelent, se poate merge repede. Dupa ce am am facut la stanga pe D650 spre Kutahya, am mai pus 10 litri la un BP (7.15 lire/l) si am urmat drumul clasic pana inainte de Antalya. Aici am iesit de pe D650 si am facut la stanga spre D685 (drumul care vine dinspre Isparta si merge spre Aksu) pe drumul din poza 3. Drumul asta este nou, foarte gol, cu trei benzi pe sens. Pe urma, am facut la dreapta pe D685 (tot drum cu trei benzi, dar cu restrictii de viteza, ca se mai lucreaza in unelee locuri) pana la D400. De acolo, am continuat pe D400 pana la Avsallar. Am mai facut o oprire pentru plinul de benzina la un Shell, pe care va recomand sa-l evitati (este primul Sheell pe dreapta dupa Aksu). In primul rand benzina scumpa (7.32 lire/l) si in al doilea rand, nu mi-a dat bonul de la pompa dupa ce am platit cu cardul inauntru. Dar, trebuie sa recunosc ca benzina era mai buna decat cea de la BP. La 16:10 am ajuns la Lonicera Resort & Spa, deci am facut cam cinci ore. Google Maps zice ca drumul se face in 6 ore si jumatate, dar greseste :)).

 

***

 

La intoarcere am urmat aceeasi ruta ca la dus (cu exceptia ca nu am mai ocolit prin Eskişehir, iar oprirea intermediara am facut-o la Izmit.

Prima zi (Avsallar - Izmit, 711 km):

Am plecat de la hotel pe la 09:15 si am iesit pe D400, pe care am mers pana la Aksu, unde am facut dreapta pe D685, pe soseaua de legatura si apoi D650 pe care am continuat prin Burdur, Kutahya si Bozoyuk, spre Izmit. Inainte de Antalya si la Kutahya am oprit la cate un Shell si am facut plinul cu V-Power. Drumul s-a aglomerat din ce in ce pe masura ce ne apropiam de E80. Am ajuns la hotelul Baltourk House pe la 18:15.

A doua zi (Izmit - Istanbul, 81,5 km):

Am plecat de la hotelul Balturk House si am iesit pe D100, apoi am schimbat pe E80 si iar pe D100 la Gebze, pana in cartierul Maltepe din partea asiatica a Istanbulului, unde ne-am oprit la Hotelul Sanli Suites. Am lasat masina in parcare si am plecat sa ne plimbam. Cu vreo 10 km inainte de hotel am facut din nou plinul la o benzinarie Shell. Drumul a durat cam o ora. Alimentarea GPS-ului nu a mai vrut sa mearga, asa a l-am folosit pe baterie. Mergand pe D100 am admirat noile constructii care s-au ridicat in partea asiatica a Istanbulului.

A treia zi (Istanbul - Bucuresti, 675 km):

Am plecat de la Hotelul Sanli Suites pe la 09:50, am iesit in D100 si am continuat spre tunel. Dupa tunel – care m-a inpresionat in nou – am continuat pe Bulevardul Kennedy, pe langa aeroport, unde GPS-ul a ramas si fara baterie. Nu-i problema, cam stiam drumul (l-am folosit si anul trecut), indicatoarele te ajuta mult, asa ca am continuat prin Avcilar si am iesit in E80 pe la Esenyurt. Cam aglomerat prin Avcilar, asa ca bucurie mare dupa e iesim pe E80: acum putem sa alergam un pic. Da’ de unde! Dupa intersectia cu Çatalca incepe ambuteiaj pe autostrada. Cred ca a fost o coada de vreo 7 km, la care am pierdut vreo 40 minute, pentru ca se lucreaza la intersectia de la Kinali (punctul A), unde urmeaza sa se racordeze ultima bucata din partea europeana a autostrazii O-7. Dupa asta s-a mers foarte bine, cu cat te apropii de Bulgaria autostrada devine din ce in ce mai pustie si se poate merge tare, asa ca am ajuns repede la vama Hamzabeily. Aici am pierdut ceva vreme, pentru ca se lucreaza la noua cladire a vamii si a trebuit sa asteptam dupa doua tiruri care se incadrasera deja pe aleea de la ghiseu. In timpul asta, stand cu geamul deschis, ne-am umplut de praf si in masina. La turci am trecut repede, la bulgari insa am dat de un cap patrat, care m-a pus sa scot toate bagajele si sa le deschid pe toate. Pentru cine nu stie, si eu si sotia aratam foarte dubiosi si extrem de periculosi, asa ca il inteleg. :))

Dupa vama, pentru ca GPS-ul decedase, am pus maps. me de pe telefon si am inceput goana spre casa. Maps. me e foarte bun, mai are momente cand uita destinatia si trebuie sa i-o dai din nou, dar altfel e foarte ok. Am reusit sa evit toate denivelarile de pe la Elhovo, Lesovo si Kotel, marcate si nemarcate, am pus benzina de la un Shell de pe langa Targoviste si cand s-a intunecat afara, ca sa fie petrecerea completa, au inceput si ploaia si furtuna. Au fost cateva zone in care nu se mai vedea nimic in fata si a trebuit sa opresc pe dreapta. Nu prea imi place sa fac asta, este periculos, dar pur si simplu nu se mai vedea nimic. In fine, s-a mai potolit ploaia, am continuat drumul, dar a plouat pana la Ruse, unde am ajuns pe la ora 20:00. La vama am trecut imediat si pe la ora 21:20 eram acasa.

In total, benzina pe cei 3100 km a costat 245 Euro. Anul asta benzina in Turcia a fost mai scumpa decat anul trecut, dar tot a fost mai ieftina decat in Romania si Bulgaria. Daca anul trecut benzina a fost cam 1,04 EUR, anul asta a fost cam 1.15 – 1,18 EUR.

Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de Yoda in 09.10.19 20:34:17
Validat / Publicat: 09.10.19 23:23:24
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în TURCIA.

VIZUALIZĂRI: 7349 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
selectat ca MiniGhid AmFostAcolo
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

5 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Yoda); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P03 [fără descriere]
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 34850 PMA (din 37 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

5 ecouri scrise, până acum

webmaster
[10.10.19 10:10:43]
»

Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinaţie.

Alex_Macedo
[10.10.19 15:20:49]
»

Mă bucur că prin votul meu ai primit Superbonusul - fără să ştiu că aşa va fi, jur! - şi pentru aţi spune că... Eşti nebun!!... cu un asemenea traseu... Turcia...

Culmea! Şi eu sunt nebun! Am respect pentru itinerarii de acest gen. Voi face şi eu Turcia cu masşna... chiar dacă nu am mai încercat-o, până acum... ehm... nu prea suport zborul...

În avion... nu ştii... pilotul nu şi-a primit salariul, evaporând accese de furie, copilotul suferă că l-a înşelat nevasta şi te trezeşti... sau adormi... parcat pe un munte!

Lăsând la o parte astea...

Mi-a plăcut, documentarea, acuitatea de pin-point şi detaliul de ansamblu.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
YodaAUTOR REVIEW
[11.10.19 19:32:06]
»

@Alex_Macedo: Multumesc pentru vot si pentru aprecieri.

Cred ca merita de facut Turcia cu masina, au drumuri foarte bune si peisaje superbe, dar trebuie facuta mai pe indelete (cu etape mai scurte), sa poti sa te bucuri de peisaje. La mine cel putin, este si problema ca sunt singurul sofer, deci e mai solicitant. De multe ori, regret ca nu pot sa admir peisajele si trebuie sa fiu atent la trafic. De multe ori, cand merg pe jos, chiar in Bucuresti si chiar in locuri prin care trec des cu masina, descopar lucruri noi si ma minunez cat de putin vad cand sunt in masina.

PS: nici eu nu ma innebunesc dupa avion. Psihologii spun ca asta vine din dorinta de a detine controlul.

resita2009
[14.10.19 12:32:42]
»

@Yoda: Foarte detaliat scris, felicitari!!!

Eu pt. anul viitor sunt tentat sa merg cu masina, 1.800 km de la mine, asa ca studiez toate posibilitatile.

YodaAUTOR REVIEW
[14.10.19 14:22:23]
»

@resita2009: Nu stiu ce sa zic, cred ca e greu de facut drumul de 1800 km cu o singura escala. Daca ai merge numai in Turcia, n-ar fi o problema, dar...

Varianta ocolitoare a Istanbulului pe O-7 va ajuta mult, mai ales ca pana anul urmator vor fi terminate si segmentele din partea europeana si asiatica la care inca se mai lucreaza. In felul asta, vei iesi de pe E80 la Kinali si vei reintra la Izmit. Ca o paranteza, ma ganddeam ca ar fi fost grozav sa faca o sosea expres de la Izmit direct catre Pamukova si D650.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
3 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
Alex_Macedo, resita2009, Yoda
Alte articole din această RUBRICĂDrumul spre Antalya:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.052350044250488 sec
    ecranul dvs: 1 x 1