ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 08.07.2019
  • *) Email NEFUNCȚIONAL
  • --- M ---
    GR. VÂRSTĂ: 30-40 ani
    DIN: Târgu Jiu
    ÎNSCRIS: 02.08.12
    STATUS: PREMIUM
    LUNA
    JUN-2019
    TIMP CITIRE: 5 MIN

    Impresiile unui calator de-a latul Turciei... partea a 2-a

    TIPĂREȘTE URM de aici

    ... Istanbul, Hotel Alfa, ora 7 jumatate... "buna dimineata"... ziua plecarii spre Antalya... copiii cu ochii carpiti de somn, acelasi mic dejun saracacios, dar... bagajele indesate in masini, predat card la receptie si recuperat pasapoarte, schimbat niste lire la cursul de 6,30 ptr 1 euro, fumat ultima tigara la Istanbul, urcat in masini si... dai cu manevre de iesire din parcare...

    ne-am randuit ca niste adevarati meseriasi ai volanului :)) )) )) )) )) ) am coborat panta-perete, am facut brusc la stanga pe langa masuta cu ceai pe care tocmai o scosese pe trotuar vecinul cu dugeaha din fata hotelului, urcam in varful stradutei si... pauza de regrupare/pus gps... imi vine randul sa fiu primul si o iau hotarat la pedalat spre... unde imi arata navigatia... buuuun... in 5 minute pe stradute stramte dar pustii la ora aia (bag sama ca turcii se respecta si sambata se trezesc mai tarziu!) zaresc un indicator mare-mare spre tunelul pe sub Bosfor...

    Hait, parca era vorba sa trecem PESTE nu PE SUB apa! Inghit in sec, ignor bliturile celor din spate care considerau ca am gresit drumul (jumatate nu stiau ca au terminat turcii tunelul!!!) si, neavand alta posibilitate de intors (erau 4 benzi pe sens, plus inca 2 pe o bretea din dreapta... si primul inel de intors era... dupa tunel!!!

    Ne-am aliniat frumos si in 15 minute am intrat in tunel... o minune (ma, cum dracu pot turcii astia sa faca un tunel de 15 km pe sub mare si noi nu putem 10 km de sosea pe campie!!!)... 3 benzi pe fiecare sens, tunelul fiind cu sensul dus si intors suprapuse!!! ventilat ca la carte, luminat asijderea... 90-100 la ora fara probleme... au cascat copiii ochii cat cepele cand le-am spus ca suntem la 60 de metri sub apa Bosforului!

    Am apucat apoi voiniceste pe drumul spre Bursa... drum perfect cu 2 benzi, precum drumurile expre si netaxate, trecem pe langa Pendik si Gebze, ne intortochem putin pe niste intrari pe autostrada O-5 (vorba vine cu intortocheatul... au niste noduri rutiere perfecte!) si schimbam "liderul"... li se parea ca merg incet... 130-140... ca la codul rutier! Si trece al cu bmw-eu in fata sa rupem pingelele la masini... mergem glont pe autostrada vreo 15-16 km si... dam de pod... podul Osman Gazi, probabil cel mai lung pod suspendat din Europa, peste un brat al Marii Marmara... pe masura ce ne apropiam ne cam lua cu fiori... sa vezi vapoarele pe sub tine cam cat jucariile!!!...

    oprim la punctul de taxare - iti afisaza la fiecare masina cat ai de plata - platim cele 105 lire (citisem ca acum 2 ani era 66 de lire, anul trecut 85... noi asa aveam pregatiti banii :)) )) )) mai cascam ochii o data cand urcam pe pod... fetele au fost responsabile cu pozele, din acest motiv voi pune poze mai incolo! Se mergea cu peste 100 pe toate cele 4 benzi pe sens!!!

    Continuam inca 200 de km spre Bursa, oprim pe la jumatatea drumului sa bem o cafea "americana" la un Shell si vedem langa un outlet cu un Burger King... brusc, copiilor le este foame!!! Petrecem 45 de minute degeaba acolo (eram singurii clienti!!!) si plecam cu avant pe aceeasi O-5 spre Bursa... bmw-ul lider trece peste o tabla pierduta de un tir si face pana!!! Cauciuc spate spart de bagai mana!!!

    Oprim, dam TOATE bagajele jos, ca deh...roata de rezerva e indesata cat mai adanc in portbagaj... scoatel sculele, ne opintim pe rand, desfacem 4 prezoane si... il rotunjim pe al 5-lea... "'ai sa-mi bag!!! " incercam alte variante (batut in el ca poate se slabeste...) ne facem cruce ca ce ghinion si ce facem cand... in 10 minute apare o masina de interventie, ridica triunghiul ala mare luminos de pe caroserie, ia un brat de "morcovi" si ii pune in jurul coloanei noastre de masini, vine la masina, vede pana, ii explicam ce groasa e buba... face doua poze, le trimite pe telefon si... in alte 5 minute mai vine unul cu o platforma si o trusa de scule cat un Logan!!! Se baga ei, pun o teava si desfac surubul defect... Urale de bucurie!!! Ne venea sa ii pupam!!! Inlocuiesc roata, strang piulitele bune, aduna sculele si... "Mister, haumaci!!! " zicem noi... "No manei! " zic ei... Ma, ne minti... le indesam in salopeta 20 de lire "pentru un ceai", ne multumesc tot ei si pleaca!!!

    Sus bagajele si pornim la drum... se schimba iar liderul, logic... Lasam orasul Bursa pe dreapta mare oras si asta, continuam inca 20 de km pe autostrada si trecem iar prin porti... ne afiseaza 33 de lire de masina... platim si tinem D200 pana la Bozuyuk, apoi dreapta spre Kutahya pe D230... in Kutahya am vazut unde foloseau astia tot calcarul din muntii de pana acolo... peste tot in oras erau fabrici de ceramica, gresie, faianta, blocuri si lespezi de constructii...

    intram pe D650, pana la Burdur... am admirat pe drum toate formele de relief si am vazut ca nu mint turcii in telenovelele lor... peisajele, zic, sunt exact alea cu muntii golasi si pietrosi, cu jnepeni si alti pomi pitici...

    Din Bucak incepe un urcus care nu s-a terminat decat dupa 25 de kilometri in varful muntelui (am inteles ca erau vreo 1700 de metri...) apoi la vale, cu rape si prapastii pe dreapta de te lua ameteala... dar drumul... excelent!!!

    Se schimba iar liderul si, la intrarea in Antalya o zbarcim... ne spune GPS-ul "ati ajuns la destinatie" si noi eram intr-o parcare de mall!!! Coboram, ne uitam la ceas - e 19.14 minute... baaa ce bine am venit pana aci... resetam aparatele si... Miracle resort la 19 km... in partea ailalta!!!

    Hai... iesim iar pe D400... ii dam gaz si, in 10 minute trecem de aeroport, facem stanga, apoi iar stanga, apoi drept 2 km si... "ati ajuns la destinatie"... :)) )) )) )) )) de data asta pe bune!!!

    Fain, foarte fain... trecem de ghereta unde fata zambareata ne cere voucherele si paspoartele si...

    Dar asta am povestit in postarea depre Resort Miracle...(vezi impresii)

    Citește și CONTINUAREA aici

    [fb]
    ---
    Trimis de dragosh2* in 08.07.19 16:56:56
    Validat / Publicat: 08.07.19 17:27:07

    VIZUALIZĂRI: 3083 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
    SESIZEAZĂ
    conținut, limbaj

    18 ecouri scrise, până acum, la acest articol

    NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (dragosh2*); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
    Poze atașate (se deschid în pg nouă)
    P01 [fără descriere]
    EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
    Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
    Puteți VOTA acest articol:
    PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 22700 PMA (din 25 voturi)
    NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

    ECOURI la acest articol

    18 ecouri scrise, până acum

    Yoda
    [08.07.19 19:10:18]
    »

    Vreau sa precizez doar ca tunelul Eurasia are doar 5,5 km lungime (e destul de impresionant si asa) si doar doua benzi pe sens. Ce m-a uimit pe mine este ca desi tunelul coboara pana la -100 metri, nu-ti dai seama de coborare si nici de urcare. Acum au in faza de proiect sa mai faca un tunel cu trei niveluri, doua pentru masini si unul pentru calea ferata.

    Podul Osmangazi este intr-adevar cel mai lung pod suspendat din Europa. De fapt, este al patrulea pod suspendat ca lungime din lume. Primul este in Japonia, al doilea si al treilea in China, iar al patrulea este Osmangazi. Si da, este impresionant.

    Ca sa ne facem sange rau (nu de altceva, dar noi nu construim nimic), cel mai lung pod suspendat din lume este in constructie in Turcia, la Canakkale.

    cosminap
    [08.07.19 20:51:17]
    »

    Credeam că toate mi se întâmplă numai mie ???? dar văd că mai am concurenți!!!

    Contează doar happy end-ul, nu?!? ????

    Yoda
    [08.07.19 21:23:42]
    »

    @cosminap:

    Contează doar happy end-ul, nu?!? ????

    Desigur, dar conteaza si modul in care privesti lucrurile: cu mai mult sau mai putin umor...

    @dragosh2: Eu nu am inteles un lucru: cum de au stiut turcii sa vina cu masina de interventie? Erau camere, au sunat altii sa anunte, sau cum?

    nicole33 CONS. ONORIFIC AFA / TURCIA
    [08.07.19 21:51:18]
    »

    @Yoda:

    Podul Osmangazi este intr-adevar cel mai lung pod suspendat din Europa. De fapt, este al patrulea pod suspendat ca lungime din lume

    Acesta a fost şi motivul pentru care mi-am dorit să-l traversez şi să-l admir în septembrie 2016 la două luni de la inaugurare, tot aşa cum un an mai târziu nu am ratat Tunelul Eurasia inaugurat în decembrie 2016.

    =

    Eu nu am inteles un lucru: cum de au stiut turcii sa vina cu masina de interventie? Erau camere, au sunat altii sa anunte, sau cum?

    Mai multe maşini şi cu număr străin oprite de ceva vreme pe banda de urgenţă nu au cum să nu atragă atenţia.

    Şi eu mi-am pus nu o dată întrebarea cum reuşeşte poliţia, de data asta, să ajungă în timp record la locul unor accidente, minore sau nu, petrecute pe autostradă sau drum expres şi să facă totul pentru menţinerea fluenţei traficului.

    Yoda
    [08.07.19 22:20:29]
    »

    @nicole33:

    Acesta a fost şi motivul pentru care mi-am dorit să-l traversez şi să-l admir în septembrie 2016 la două luni de la inaugurare, tot aşa cum un an mai târziu nu am ratat Tunelul Eurasia inaugurat în decembrie 2016.

    Da, si mi-ai deschis si mie pofta de a le vedea pe ambele.

    Pe podul Osmangazi am trecut o data noaptea si o data ziua. Impresionant in ambele cazuri.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    dragosh2*AUTOR REVIEW
    [09.07.19 09:41:40]
    »

    @Yoda: Foarte bune precizarile... pentru cine e pasionat de concursuri gen " Cine stie... castiga! " ... Totusi precizez si eu ca tunelul, din terminal in terminal, adica tot ceea ce se conidera constructie a tunelului, acces, iesire, are 14,6 km! Verificat! Tunelul propriu zis are, intradevar, mult mai putin... si, cand descarc pozele voi cofirma sau infirma nr de benzi... mie, sincer, mi s-a parut o constructie uluitoare!

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    dragosh2*AUTOR REVIEW
    [09.07.19 09:45:37]
    »

    @Yoda: Habar nu am cum au stiut turcii sa vina asa repede... nu am vazut camere de luat vederi pe acolo... probabil au un sistem de alerta rapida la dispozitia soferilor turci... cred ca, cei care au trecut, au anuntat cumva... oricum, bravo lor! Sunt organizati excelent!

    Yoda
    [09.07.19 10:32:00]
    »

    @dragosh2:

    Totusi precizez si eu ca tunelul, din terminal in terminal, adica tot ceea ce se conidera constructie a tunelului, acces, iesire, are 14,6 km!

    Da, probabil ca daca iei in calcul si drumurile de acces asa este. Eu am inteles ca te referi strict la tunelul propriu zis.

    dragosh2*AUTOR REVIEW
    [09.07.19 11:00:47]
    »

    @Yoda: Asa il arata pe gps... banuiesc si eu ca exista vreun sistem de masurare ceva... Oricum cred ca suntem de acord ca este o constructie extraordinara... si, exact cum spuneai, nu simti urcus/coboras in tunel, nici diferenta de nivel... Ca o paranteza, in grup aveam o fata claustrofoba si care, totusi, a spus ca nu a simtit nici o presiune!!!

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    nicole33 CONS. ONORIFIC AFA / TURCIA
    [09.07.19 11:11:38]
    »

    @Yoda:

    Vreau sa precizez doar ca tunelul Eurasia are doar 5,5 km lungime (e destul de impresionant si asa) si doar doua benzi pe sens.

    @Dragosh2:

    Totusi precizez si eu ca tunelul, din terminal in terminal, adica tot ceea ce se conidera constructie a tunelului, acces, iesire, are 14,6 km!

    Și tu ai dreptate și tu ai dreptate

    Așa cum am precizat acum doi ani in articolul despre drumul in Turcia din 2017, întreaga lungime a traseului este de 14,6 kilometri, dar efectiv tunelul pe sub Bosfor măsoară doar 5,5 kilometri și este o experiența interesantă.

    Și mie mi-a fost teama de o eventuala senzație de claustrofobie, dar chiar nu a fost cazul. Eu am condus și am fost perfect relaxata și incantata de cele văzute.

    Yoda
    [09.07.19 11:19:31]
    »

    @dragosh2: Da, suntem de acord, este o constructie impresionanta, fara indoiala. Si nu e problema, cred ca lungimea totala e 14.6 km, neintelegerea provine din faptul ca eu am crezut ca vorbesti numai de tunel, nu de intreaga " instalatie" .

    Pe mine ma enerveaza ca desi Turcia e cam la acelasi PIB pe cap de locuitor cu noi, ei au reusit sa-si faca o infrastructura excelenta, pe cand noi ne chinuim.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    eug
    [09.07.19 14:57:12]
    »

    Am sa completez la cele scrise, la întoarcere am trecut si eu pe pod. Dar funcție de unde intri pe O 6 plătești. Noi am dat 139tl.

    Apoi gps a luat-o razna si am urmat indicatoarele. Asa ca m-am trezit pe podul de nord, pe autostrada pe 6 benzi pe sens ce trece pe lângă aeroportul cel nou. Desi au capacitate financiară, acesta si autostrada au fost construite de ASTALDI. Asa ca a trebuit sa mai platesc in doua locuri, 13 si 38 tl.

    Poate data viitoare prin tunel...

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    Yoda
    [09.07.19 16:30:16]
    »

    @eug: Poate scrii un review mai detaliat despre drumul pe al treilea pod. Eu pe acolo vreau sa merg la toamna, mi se pare cea mai buna varianta de a evita aglomeratia din oras. Costa mai mult, dar...

    dragosh2*AUTOR REVIEW
    [09.07.19 16:56:33]
    »

    @cosminap: Conteaza... dar daca nu ai (cum nu am avut noi!) certitudinea salvarii... ne-au cam trecut transpiratiile!

    dragosh2*AUTOR REVIEW
    [09.07.19 17:12:58]
    »

    @Yoda:... despre al 3-le pod nu pot scrie nimic... nu am trecut pe acolo... insa pod da suficiente relatii despre traversarea, la intoarcere, in drum spre DAB hotel din Esengyurt, despre podul nr 2... Fatih Sultan Mehmet Köprüsü pe numele turcesc... pe acolo ne-a dus gps-ul pe traseul Bursa - Gebze - Sultanbeyli - Atasehir - E80... la momentul cand am trecut noi, 29.06... podul era in renovare, se circula doar pe sensul drept de mers, cel utilizat normal la dus spre Istanbul, pe cate o banda... se circula bara la bara, coloanele de masini se intindeau pe 18 km inainte de a ajunge la pod... apoi, pentru ca distractia sa fie completa, urmatorii 20 de km din cei 44 pana la hotel au fost parcursi in acelasi regim de " viteza" , adica in 3 ore!!! Asa ambuteiaj eu nu am vazut niciodata... dar, paradoxal, in afara unui bulgar grabit cu TIr, nimeni nu claxona!!!

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    cosminap
    [09.07.19 17:23:18]
    »

    @dragosh2: Cunosc sentimentul! Nu voi uita prea repede zona aia de munte bulgăresc???? și franjurii de la cureaua de la alternator!

    Yoda
    [09.07.19 18:01:08]
    »

    @dragosh2:

    insa pot da suficiente relatii despre traversarea, la intoarcere, in drum spre DAB hotel din Esengyurt, despre podul nr 2... Fatih Sultan Mehmet Köprüsü

    Merci, il stiu, am trecut pe el anul trecut la dus. Si cam tot trei ore am facut de pe la Mall of Istanbul pana la intrarea pe podul Osmangazi. Tocmai de aia am zis ca la toamna o sa merg doar pe al treilea pod, pe traseul pe care l-am descris aici: vezi impresii

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    nicole33 CONS. ONORIFIC AFA / TURCIA
    [09.07.19 22:57:59]
    »

    @Yoda:

    Si cam tot trei ore am facut de pe la Mall of Istanbul pana la intrarea pe podul Osmangazi. Tocmai de aia am zis ca la toamna o sa merg doar pe al treilea pod,

    Cum îţi este norocul!

    Am făcut şi trei ore, dar şi două ore şi un pic şi o oră şi jumătate pe podul Fatih Mehmet Sultan, în funcţie de ora la care am ajuns în zonă, mereu sâmbăta aproximativ în jurul prânzului. Cel mai lejer a fost anul trecut, tocmai când aveam ca variantă de rezervă noul pod din nord.

    Să-ţi spun cum am procedat eu: am pornit waze-ul înainte de Mall of Istanbul setând cel mai rapid traseu şi varianta oferită în acel moment a fost pe O2 şi a fost foarte bine. Ştiu că de atunci s-au mai deschis nişte tronsoane de autostradă, dar tot aşa aş proceda, în sensul că nu aş face nişte kilometri buni în plus şi nu aş plăti taxe mai mari decât în cazul în care aş câştiga TIMP, pentru că timpul este cel mai important la traversarea Istanbulului.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

    ROG REȚINEȚI:
    • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
    • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
    • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
      (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
    SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
    NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
    EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
    Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

    NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
    Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
    VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
    4 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
    cosminap, dragosh2*, eug, Yoda
    Alte articole din această RUBRICĂDrumul spre Antalya:


      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.036931037902832 sec
    ecranul dvs: 1 x 1