GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Cu trenul prin Romania – spre Ploiești și retur
Călătoriile cu trenul nu mai sunt atât de gustate de turiști, mai cu seamă din cauza infrastructurii feroviare, a condițiilor de călătorie și a orarului de circulație. Ultima dată am utilizat serviciile companiei CFR în anul 2021 atunci când am mers spre Constanța cu cel mai rapid tren pe acea rută – Tomis Expres, garnitură care în fix 2 ore a fost la Constanța (vezi impresii).
Treburi musai de rezolvat m-au purtat spre orașul Ploiești, supranumit „capitala aurului negru” . Din varii motive am hotărât să apelez la transportul pe calea ferată, mai comod pentru mine în această situație. Nu am reușit să prind unul din trenurile mai rapide care te duc (și te-ntorc!) la/de la Ploiești în circa 35-40 minute, fără oprire.
Ploiești – dus
Dimineață am mers cu o garnitură aparținând unui operator privat care face curse spre Ploiești Sud și, mai departe, spre Slănic Prahova. Am achiziționat bilet de la casa specială aflată la intrarea în Gara de Nord, cea „dinspre coloane” (13 lei). Se pot cumpăra bilete și direct în tren de la conductor, prețul crescând la 17 lei.
Trenul e format din două vagoane motor unite între ele, clasa a doua, fiecare din ele cu salon comun. La capete de salon sunt scaune rabatabile, în rest grupuri de câte patru scaune tapițate, perechi, așezate față în față. Pentru bagaje există doar o mică poliță deasupra scaunelor, iluminat led, mici coșuri de gunoi, perdele (desprinse pe ici-colo). Vagoanele nu sunt dotate cu aer condiționat, iar geamurile care se deschid sunt de dimensiuni mici. În capetele vagoanelor există un spațiu larg unde se mai pot depozita bagaje voluminoase sau biciclete. Toaleta se afla între cele două vagoane, acceptabilă.
Trenul privat a plecat cu o întârziere de circa 7-8 minute, a menținut pe traseu această întârziere și a oprit în vreo 4 stații intermediare. Durata călătoriei a fost de circa o oră și 5 minute. Controlorul de bilete a trecut de fiecare dată după oprire prin cele două vagoane; biletul ne-a fost „vizat” printr-o dungă efectuată cu pixul. În tren era destul de curat, dar se vede uzura cam peste tot.
Ploiești – întoarcere
După-amiază am achiziționat bilete din gara Ploiești Sud la un tren aparținând companiei CFR care avea aceleași opriri pe traseu și a făcut tot o oră și un pic până în București. Am achitat doar 11 lei pentru bilet clasa a doua, cu loc asigurat. Trenul avea mai multe vagoane individuale și venea de la Buzău. A ajuns în Ploiești Sud conform orarului, dar pe traseu a acumulat vreo 6-7 minute întârziere. Condițiile de călătorie au fost sensibil mai bune, adică am beneficiat de aer condiționat în vagon.
Am observat o împărțire aparte a vagonul, adică în capete erau câte două compartimente, iar în mijloc un salon comun cu scaune tapițate perechi, față în față. Ferestrele se puteau deschide și erau de dimensiuni ceva mai mari, perdelele erau prezente la geamuri, coșuri minuscule de gunoi, polițe de bagaje și chiar oglinzi. Și în garnitura CFR-ului era destul de curat, dar erau prezente de asemenea semne de uzură la multe elemente.
Controlorul a verificat vagoanele după fiecare oprire, iar „taxarea” biletelor s-a efectuat în mod modern prin scanarea codului QR, tipărit pe legitimația de călătorie, cu ajutorul unui terminal portabil.
Pe traseul București Nord – Ploiești Sud
Anul trecut s-au împlinit 150 de ani de la inaugurarea Gării de Nord din Capitală și de la deschiderea liniei ferate spre Ploiești – Mizil. Am admirat cele câteva gări vechi care s-au păstrat pe acest traseu feroviar, frumoase clădiri placate cu cărămidă roșie: Buftea, Periș, Scroviștea, Crivina, Brazi.
Calea ferată e destul de împresurată de vegetație, tufișuri și arbuști crescând până la limita căii de rulare. Chiar și în gara Ploiești Sud există un covor verde de plante între șinele de cale ferată. La margini de localități încă putem vedea mormane de deșeuri de tot felul și sisteme de bariere încremenite în timp.
În gara Periș a debarcat în octombrie 1916 generalul francez Henri Mathias Berthelot și Misiunea militară franceză fiind întâmpinați de regele Ferdinand și primul-ministru Ion I. C. Brătianu.
În interiorul Bucureștiului se mai pot observa piloanele fostului pod Grant (cel ridicat în 1909), dar și noua construcție aparținând clubului sportiv Rapid: Stadionul Giulești (recent inaugurat).
Tot din perspectivă istorică putem privi și cele două gări terminus ale traseului meu: Gara de Nord (vezi impresii) și gara Ploiești Sud (reconstruită la sfârșitul anilor ' 50).
Concluzii. Am călătorit dus-întors până la Ploiești cu suma de 24 lei (13 lei + 11 lei), în aproximativ o oră pe sens. Am fost mulțumit de condiții pe această distanță scurtă, mai ales că după-amiază am beneficiat și de aer condiționat în vagonul CFR-ului. Pentru nevoile mele din acel moment călătoria pe calea ferată până la Ploiești a constituit o alegere bună.
Alegeri inspirate și documentate!
Trimis de tata123 🔱 in 13.07.23 13:19:53
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în PRIN şi PENTRU ROMÂNIA.
4 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (tata123 🔱); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
4 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Trenurile electrice autopropulsate, sau rame electrice, cum li se mai spune, au apărut de ani buni în rețeaua de transport feroviar din România, fiind folosite de companiile private, însă 95% din aceste trenuri sunt garnituri second hand, aduse din alte țări. În multe din aceste trenuri condițiile de călătorie sunt mai bune decât în trenurile companiei de stat, care se pare că tocmai a făcut pași timizi în vederea modernizării, prin încheierea unui contract de cumpărare a unor garnituri noi din Polonia. În ultimii trei ani am călătorit de câteva ori cu un tren privat la Brașov, dar nu-mi amintesc să fi făcut mai mult de 45 de minute de la București la Ploiești, condițiile de călătorie sunt bune, iar prețul pentru distanța parcursă de mine este cu 17 lei mai mic decât la trenurile CFR-ului. Întârzierile de 6,7 sau 8 minute în condițiile actuale sunt parfum pentru trenurile românești, infrastructura învechită ducând de multe ori la întârzieri cu orele, mai ales în sezonul rece. Să sperăm că vor veni și vremuri mai bune...
@tata123 ????: Ehei, câtă navetă am făcut pe ruta asta de-a lungul facultății!... În toate condițiile posibile. Când era câte o sărbătoare și tot poporul studențesc se ducea acasă, culoarele trenurilor erau atât de tixite, încât când oprea trenul în stația Ploiești, nici nu puteai ajunge la ușă, coborai pe geam! Desigur, cu ajutorul colegilor, căci erau cam înalte ferestrele alea...
Ce nostalgii!...
@Safta Radu: Cunosc ramele electrice la care faci referire, compania efectuând curse de la Craiova spre București, Brașov și Constanța. Condițiile sunt net superioare, la fel și timpii de parcurgere a traseului. Și acest tren electric oprește în Chitila, Buftea și Periș.
Eu am călătorit spre Ploiești cu un vagon-motor al altei companiii feroviare, cel din imaginea P18. Este vorba despre un tren diesel, fără aer condiționat (la primele ore ale dimineții aerul este încă respirabil în vagoane).
Pe distanțe scurte sau medii mă bucur de călătoriile cu trenul, îmi aduc aminte de copilărie.
Nu comparăm cu trenurile elvețiene prezentate de @Marius 72 aici: vezi impresii. ????
Mulțumesc pentru ecou!
@crismis: Și mie călătoria cu trenul mă duce în copilărie, atunci când până la Botoșani călătoream cu trenul personal (vreo 10 ore!!!). Ce aglomerații puteau fi; într-adevăr în Gara de Nord de vreo câteva ori ne-am urcat pe fereastra compartimentului în care aveam locurile rezervate întrucât holurile erau ticsite de oameni și bagaje. Uneori existau mai mult rânduri de bilete eliberate pentru aceleași locuri și cearta izbucnea negreșit.
Brrr, ce vremuri!
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Jul.2024 Descoperind România - Drumuri pitorești — scris în 26.07.24 de tata123 🔱 din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Mar.2024 Excursie în județul Sibiu — scris în 28.03.24 de cosmin09 din CLUJ NAPOCA - RECOMANDĂ
- Sep.2023 O cu totul altfel de excursie în judeţul Arges — scris în 28.09.23 de Michi din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Aug.2023 Un traseu de excepție: Gura Humorului-Praid — scris în 14.09.23 de Carmen Ion din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Aug.2023 Brăila-Ploiești și retur cu trenul. Amintiri din tinerețe, sau o călătorie în timp — scris în 15.08.23 de Zoazore din BRăILA - RECOMANDĂ
- May.2022 Veșnicia de la sat — scris în 19.03.23 de Daniela H din ARAD - RECOMANDĂ
- Sep.2021 O zi în Crăciunelu de Sus – Satul de poveste, în care mai trăiesc doar bunici — scris în 18.03.22 de k-lator din BUCUREșTI - RECOMANDĂ