GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ

Având în vedere că Emiratele Arabe Unite nu este o țară atât de mare mi-am zis că trebuie făcută o vizită în capitală. Având în vedere distanța mică din Dubai (cca 139 km) și tarife transport în comun convenabile (30-36 lei persoană 1 sens) am luat în calcul și această variantă.
Dar înmulțind tariful cu trei (am fost trei persoane) plus alte tarife de transport în comun (între diferite obiective turistice), plus lipsa ghidului, plus necunoașterea zonei și riscul de a pierde timp, am ales o excursie cu șofer privat.
Dinspre Dubai am circulat pe autostrada E11 de calitate foarte bună. La fel în capitala EAU străzile sînt de o calitate deosebită, nu lipsește trotuarul nicăieri. Posibilitatea de a cumpăra în Dubai o excursie care include vizita capitalei este foarte mare, străzile sînt pline de agenții, touroperatorii prin intermediul cărora ajungem pe acolo la fel au și Abu Dhabi în program.
Eu am luat de la o agenție care avea biroul de vânzări pe holul hotelului în care am stat vezi impresii
mi s-a spus destul de corect ce este inclus și ce nu și după o scurtă negociere în care mi s-a mai lăsat ceva din preț am plătit 1000 lei cu cardul.
Redau aici câte ceva despre Abu Dhabi copiate din alte surse :
Abu Dhabi capitala a Emiratelor Arabe Unite este situat pe o insulă, în largul Coastei Central-Vest. Cea mai mare parte a orașului și a Emiratului se află pe continent, conectat cu restul țării. În 2021, zona urbană a Abu Dhabi avea o populație estimată la 1,5 milioanedin 2,9 milioane în emiratul Abu Dhabi, începând cu 2016.
Abu Dhabi găzduiește birouri ale guvernului local și federal și este casa Guvernului Emiratelor Arabe Unite și a Consiliului Suprem al Petrolului. Orașul găzduiește președintele Emiratelor Arabe Unite, care este membru al familiei Al Nahyan. Dezvoltarea și urbanizarea rapidă din Abu Dhabi, împreună cu rezervele masive de petrol și gaze și producția și veniturile medii relativ ridicate, l-au transformat într-o metropolă mare și dezvoltată. Este centrul politic și industrial al țării și un centru mare de cultură și comerț. Abu Dhabi reprezintă aproximativ două treimi din economia de aproximativ 400 de miliarde de dolari din Emiratele Arabe Unite.
Părți din Abu Dhabi au fost colonizate în mileniul al III-lea î. Hr. iar istoria sa timpurie respectă tiparul de creștere a animalelor și de pescuit al regiunii. Abu Dhabi-ul modern își are rădăcinile într-o mare confederație de triburi, Bani Yas, ce a preluat în cele din urmă și controlul zonei ce avea să devină orașul Dubai. În secolul 19, ramurile Abu Dhabi si Dubai ale confederației s-au despărțit. Până la jumătatea secolului XX, economia orașului a fost susținută de creșterea cămilelor, a curmalelor și a legumelor în oazele Al-Ain și Liwa. De asemenea, pescuitul și colectarea perlelor aveau loc în special în lunile de vară. În acele timpuri, oamenii locuiau în colibe făcute din frunze de palmier, denumite local barasti. Familiile bogate locuiau în case construite din chirpici.
În 1939, Șeicul Shakhbut Bin-Sultan Al Nahyan a dat drepturi de cercetare și exploatare a resurselor de petrol, iar prima descoperire a petrolului a avut loc în 1958. La început, banii obținuți din petrol au avut un efect minim asupra economiei. Câteva clădiri cu înălțimi mici au fost construite și primele drumuri asfaltate au apărut în 1961. Șeicul Shakbut a preferat precauția, neștiind cât timp vor mai exista zăcămintele de petrol și a preferat să strângă sumele obținute din industria petrolieră. Fratele său, Zayed bin Sultan Al Nahyan, a observat că resursele de petrol puteau ajuta la transformarea Abu Dhabi-ului. Familia conducătoare a Abu Dhabi-ului a decis ca Șeicul Zayed să îl înlocuiască pe fratele său și să își urmarească viziunea de a transforma orașul. Pe 6 august 1966, cu asistența britanicilor, Șeicul Zayed a devenit noul conducător.
După anunțul britanicilor din 1968 că se vor retrage din zona Golfului Arabiei (Persic) în 1971, Șeicul Zayed a devenit personajul principal în crearea Emiratelor Arabe Unite. După ce Emiratele au devenit independente în 1971, câștigurile din petrol au continuat să crească, transformând orașul dintr-un sat de colibe, într-un oraș modern cu bănci, hoteluri și magazine.
Alteța Sa, Președintele Șeic Khalifa bin Zayed Al Nahyan este conducătorul ereditar al Abu Dhabi-ului (EAU). Este fiul șeicului Zayed bin Sultan Al Nahyan, primul președinte al Emiratelor Arabe Unite. Fratele său vitreg, General Șeic Mohammed bin Zayed Al Nahyan, este Prințul Moștenitor al Abu Dhabi-ului și are o influența majoră, fiind lider al Consiliului Executiv al Abu Dhabi-ului și lider al Forțelor Armate din Abu Dhabi. Numărul total de membri ai Consiliului Executiv al Abu Dhabi-ului este de aproximativ 98 de persoane, în majoritatea lor membri ai familiei regale si un număr de persoane publice. Emiratele își mențin conducătorii ereditari, care împreună formează ca și grup, Consiliul Suprem al Conducătorilor din EAU, condus de către Președintele EAU. Deși mandatul președintelui este de cinci ani, Șeicul Zayed bin Sultan Al Nahyan a deținut această funcție de la formarea țării în 1971 și până la moartea sa în 2004. Implicit, se consideră că actualul conducător al Emiratului Abu Dhabi, în același timp și Președinte al țării, va deține această funcție până la moarte
Imensele rezerve de hidrocarburi ale EAU îi conferă unul din cele mai mari PIB-uri pe cap de locuitor din lume iar Abu Dhabi deține majoritatea acestor resurse - 95% din petrol și 6% din gaz. Abu Dhabi deține în acest fel 9% din rezervele dovedite de petrol ale lumii (98.2 miliarde de barili) și aproape 5% din rezervele de gaz natural ale lumii (5.8 trilioane de metri cubi). Producția de petrol a EAU este de aproximativ 2.3 milioane de barili pe zi în 2010 și se dorește creșterea producției până la 3 milioane de barili pe zi printr-o serie de proiecte derulate în ritm rapid. În ultimii ani atenția s-a concentrat către gaz deoarece consumul intern pentru producerea electricității, desalinizarea apei de mare și reinjectarea gazului în puțurile de petrol a crescut cererea pentru această resursă. Extracția gazului nu este lipsită de dificultăți, așa cum s-a demonstrat în perimetrul de extragere Shah unde gazul este bogat în sulfat hidrogen și este scumpă prelucrarea sa.
Recent guvernul a început diversificarea planurilor sale economice. Ajutat de prețurile mari ale petrolului, PIB-ul ne-petrol și gaze al țării s-a dezvoltat continuu și acum reprezintă 64% din PIB-ul total al Emiratelor Arabe Unite. Această tendință e vizibilă în Abu Dhabi prin investițiile substanțiale în industrie, piața imobiliară, turism și comerț. Deoarece Abu Dhabi este cel mai mare și cel mai bogat din cele șapte emirate ce compun EAU, a beneficiat și de cele mai mari investiții din banii obținuți din vânzarea petrolului. Eforturile de diversificare a economiei sunt vizibile în finalizarea mai multor zone libere, a Orașului Industrial Abu Dhabi, a zonei libere media twofour54 și de construcția Orașului Industrial Abu Dhabi II. De asemenea, se fac eforturi considerabile de promovare a turismului cu ajutorul Autorității pentru Turism Abu Dhabi și a Companiei pentru Dezvoltare și Investiții în Turism care au în planuri dezvoltarea unor proiecte turistice de mare amploare, cum ar fi Muzeul Național Zayed, Muzeul Luvru și Muzeul Guggenheim.
Abu Dhabi este o metropolă de lux, care este un amestec elegant de monumente culturale frumoase și megastructuri puternice din secolul XXI. Este cel mai mare dintre cele șapte Emirate și are de la moschei masive și frumoase, unul dintre cele mai bune parcuri tematice din lume și deșerturi interminabile.
Unul dintre cele mai bogate orașe din lume, Abu Dhabi este un oraș petrolier modern din Golf, care a evoluat de la a fi un sat de pescari la o megacetă în doar câteva decenii. Datorită trecutului său bogat, datând din 3000 î. Hr., Abu Dhabi, spre deosebire de Dubai, și-a păstrat cultura arabă distinctă în mijlocul strălucirii și strălucirii sale. Orașul deșert găzduiește, de asemenea, unele dintre cele mai frumoase și rustice orașe vechi care prezintă trecutul său bogat de comercianți în deșert. Săriți de la superba Moschee Sheikh Zayed, călătoriți pe cel mai rapid roller coaster din lume, asistați la regalitatea arabă la palatul Emirates, piețele Morden[, muzee uriașe, plaje frumoase și multe altele.
În dimineața planificată la ora 9.00 a apărut în fața hotelului o limuzină Kia de culoare bej cu fotolii de piele cu ecrane tv și alte gadgeturi în spate, foarte mult spațiu în interior și un șofer/ghid pakistanez. Am urcat toți dar eu am avut preferința să stau în față cu scopul precis de a putea poza/filma tot ce văd în drum. Confortul de pe drum a fost o surpriză plăcută eu m-am așteptat la un autobuz sau un microbuz. Dar întrebând ghidul zicea că firma dispune doare de acest tip de vehicule iar în ziua respectivă am fost doar noi trei.
Nefiind nici eu nici șoferul din Emirate am început socializarea. Am primit internet pe tot drumul șoferul a făcut hotspot de pe una din telefoane. Am putut alege și muzica care să cânte în timpul deplasării. Am putut personaliza într-o mică măsură excursia (abateri de la drum la anumite puncte de interes pentru mine)
În altă ordine de idei șoferul nostru ținea postul cu ocazia ramadanului. Nu mânca nimic până la apus și la anumite ore trebuia să se roage, dar acest lucru nu a afectat excursia noastră. Rugăciunea de amiază l-a prins în timp ce eram la muzeul satului din Abu Dhabi (astfel a putut să se roage în moscheea de acolo în timp ce noi vizitam muzeul) iar rugăciunea de seară l-a prins fix în momentul în care am ajuns înapoi la hotel. Acolo pe loc și-a pus covorul pe asfalt și s-a apucat să se roage.
Omul a fost un ghid bun, dar mi-a pus extrem de multe întrebări despre România, vroia informații despre salarii, tarife, chirii, etc. Se pare că străinii din EAU nu primesc nici măcar salariul minim (există dar oficial doar pentru rezidenții din EAU) și se descurcă greu acolo. Ghidul meu avea facultate, a lucrat în Dubai ca inspector în construcții dar a renunțat se pare că în turism câștigă mai bine (dar tot nu destul având în vedere cât de interesat era de România)
Dar m-am abătut deja destul de mult de la subiect. După drumul confortabil pe autostrada din EAU am ajuns la moscheea Sheik Zayed Grand Mosque. Paza militară este prezentă aici, având în vedere importanța obiectivului. Am ajuns într-o parcare subterană unde domana AZE și AZE junior s-au îmbrăcat în pantaloni lungi (eu am venit așa de la hotel) Dna AZE a trebuit să mai cumpere din magazinele moscheeii (este ca într-in mall) ceva de acoperit capul. A costat-o echivalent 40 de lei și a plătit cu cardul.
Moscheea Sheik Zayed s-a construit între anii 1996-2007. Arhitectul Yusef Abdelki l-a proiectat să fie mare astfel lungimea sa are aproape 0,5 km. Mai exact dimensiunile sale ar fi 420x290 m. Cel mai înalt dom are (din cele 82 buc) are 85 m înălțime, dar minaretele sînt mai înalte, au 104 m.
Designul moscheii a fost inspirat din mai multe stiluri arhitectonice islamice cum ar fi cel persan, moghul și maur. Tot la construcție au fost folosite drept modele Moscheea Badshahi din Pakistan și Moscheea lui Hassan al II-lea din Maroc.
Moscheea deține cel mai mare covor din lume ce măsoară aproximativ 5627 metri pătrați și cântărește aproximativ 35 de tone. Tot ea deține șapte candelabre imense aduse din Germania ce sunt făcute integral din cristale Swarovski. Sala de rugăciune a fost realizată de arhitectul iranian Ali Khaliqi. Acoperișul este susținut de 96 de coloane încrustate cu sidef, iar pe acoperiș se află mai multe domuri, cel mai mare având diametrul de 32,2 metri.
Biletele de intrare online ne-a procurat ghidul astfel codul de bare care trebuia folosită de mai multe ori în timpul vizitei era în telefoanele noastre.
Așa cum scriam înainte să pleci spre moschee treci printr-un mall imens cu multe magazine, altele, etc. Urmează un control de securitate ca la aeroporturi și se va trece printr-un coridor lung dotat cu trotuare și scări rulante. Pe drum se observă fotografii, documentare despre construcția moscheii și mi-a atras atenția și un dress-code afișat. Adică cum ai voie să te îmbraci acolo. Ca bărbat nu ai voie în pantaloni scurți și tricou cu mânecă scurtă. Ca femeie trebuie să ai și capul acoperit.
Ajuns afară din tunel am zărit minunea arhitecturală. Frontal sînt multe bazine decorative cu jocuri de apă, flori, peisaje frumoase. Pe urmă am început plimbarea pe sub coridoarele care înconjoară curtea imensă. Totul este superb. Când am ajuns la interioare am admirat și covorul acela de 35 de tone, bineînțeles că nu prea are nimeni voie să calce pe el. Candelabrele din cristale swarovsky mi-au plăcut.
După vizită ne-am întâlnit cu ghidul la locul stabilit și ne-am întors în parcarea subterană, a urmat dezbrăcarea în pantaloni scurți. După părăsirea zonei moscheii am defilat cu limuzina pe străzile din Abu Dhabi și în scurt timp am ajuns la Muzeul Satului din Abu Dhabi (Heritage Village) . Satul Patrimoniului a fost creat în 1997 în cartierul istoric Al Shindagha din Dubai, pentru a îmbrățișa evenimentele legate de patrimoniu și pentru a prezenta o imagine vie a vieții tradiționale de altădată din Emiratele Arabe Unite. Acesta reprezintă componentele vieții sălbatice, marine și montane, unde vizitatorul poate identifica îndeaproape vechile obiceiuri tradiționale ale țării și caracteristicile speciale ale caselor vechi, meșteșugurilor, modelelor și formelor de viață. Este deținut și administrat de Autoritatea pentru Cultură și Arte din Dubai.
Personal am găsit acest muzeu foarte interesant și cu o colecție bogată de exponate. Voi scrie separat despre acest muzeu, articolul din prezent deja se lungește prea mult.
După vizita muzeului a urmat pauza cu prânzul. Bay View se numește restaurantul (după amplasament, se află pe malul unui golf) și a fost singurul restaurant din Emirate unde am plătit mai mult (300 lei/3 persoane) dar a fost bufet all inclusive cu antreuri, supe, diferite preparate, deserturi și băuturi incluse (fără alcool bineînțeles)
Toate aceste obiective se află pe peninsula unde se află cartierul Marina din Abu Dhabi și hotelul absolut impunător încă de departe făcând parte din lanțul Rixos. Am defilat un pic și pe acolo, există și un Marina Mall Abu Dhabi.
Au urmat palatele. Mandarin Oriental palatul de 2,7 miliarde de $ aparține stăpânilor orașului și este situat față în față cu un grupuleț mic dar înalt de zgârie-nori, iar în spatele palatului se află un mic golf cu o plajă exclusivistă destinată oaspeților acestui palat.
Palatul s-a construit între 2001-2005. Dacă cineva dorește să se cazeze într-un palat de șeic, visul poate deveni realitate conform unei simulări făcute de mine acum pe booking va plăti 2000 lei (pt o noapte din data de 28.06.2025) cu mic dejun inclus pentru o cameră de 2 persoane. Tariful include și un transfer din aeroport.
Qasr al Watan un palat mult mai serios față de Mandarin Oriental și de vreo 4 ori mai mare s-a construit în 2017. În primii doi ani doar oficialitățile puteau să-l viziteze, din 2019 s-a deschis și pentru publicul larg. Din motive de prea-lungire articol las pentru altă dată detalierea.
După vizite am continuat să circulăm pe străzile Abu Dhabi-ului, printre obiectivele de remarcat doresc să menționez un monument, care reprezintă una din primele pompe de țiței folosite pe acolo.
O ultimă vizită a avut loc pe insula Yas. Pe această insulă naturală din Abu Dhabi s-au construit multe facilități de petrecere a timpului liber dar și complexe de locuințe, malluri, pistele de formula 1 și o grămadă de parcuri tematice, printre care și Warner Bros. Printre astea am defilat până la oprirea la parcul tematic Ferrari World. Este interesant, aici ar fi și cel mai rapid roller coaster din lume (l-am văzut în acțiune și am amețit doar uitându-mă la acesta) și biletul de o zi este plătibil 380 aed, dar trebuie alocată o zi întreagă.
Pe lângă ceea ce am văzut ghidul ne-a dus și la o vizită comercială piața de fructe unde sînt tot felul de magazine cu fructe, fructe uscate, dulciuri, ciocolată, etc. Am cumpărat curmale mari cu 30 lei/kg de acolo. Mi s-a oferit și vizita muzeului Luvru Abu Dhabi, dar lua timp, în plus de asta am vizitat acum mulți ani Luvru cel adevărat din Paris. Muzeul de artă s-a consruit în 2017 și poartă același nume cu muzeul de artă din Paris, există o colaborare între cele 2 muzee, probabil se expun opere de artă și de acolo (din Paris) dar Louvre de Abu Dhabi are și colecția lui permanentă.
Plecând din Dubai la ora 9.00 dimineața am ajuns înapoi destul de târziu pe întuneric (ora 20.00). Atât s-a putut face o zi dar sînt mulțumit de ceea ce am văzut, și mi-am făcut o mică idee și despre Abu Dhabi. Recomand
Trimis de AZE in 25.06.25 23:53:46
- Alte destinații turistice prin care a fost: Europa
1 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (AZE); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
1 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Este o minune arhitecturală această moschee! Cu câtă migală și cu cât rafinament este ornată!
Și când te gândești că este făcută în, doar, nouă ani!
Am mai citit, pe net, despre covorul acela „minune” că fost executat de 1200 artizani din Iran care au lucrat manual pentru a îmbina aproape 2,5 miliarde de noduri. Nu știu dacă este executat cu fire din lână sau din mătase Știu, doar, că mătasea este mai grea decât lâna.
Am lucrat și eu la covoare persane din lână și mătase, de-aia știu . În școala generală, la lecțiile de „lucru manual” am învățat și broderie (cu ață simplă, mercelizată sau mătase) și să țes covoare, atât persane cât și scoarțe cu modele românești.
Am văzut și alte poze cu moscheea, tot pe net! Pozele tale nu sunt cu nimic mai prejos decât cele postate pe situl moscheii, lucru pentru care te felicit!
Aștept și urmarea acestui review, așa cum, ne-ai promis:! ... și
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- May.2022 Abu Dhabi este altceva — scris în 01.11.22 de robert din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Feb.2019 Abu Dhabi - un loc de vis — scris în 03.03.19 de Patrim din BRAşOV - RECOMANDĂ
- Feb.2017 Un fel de paradis — scris în 13.02.17 de asilvioaiei din TIMIşOARA - RECOMANDĂ
- Sep.2016 Abu Dhabi - un oraș al superlativelor — scris în 27.10.16 de Alina53 din GALATI - RECOMANDĂ
- Mar.2016 A doua oara la Abu Dhabi — scris în 23.04.16 de hasdrubal din GIURGIU - RECOMANDĂ
- May.2015 Abu Dhabi. Nu rata un tur de aproape 3 ore la principalele obiective, cu autobuzul turistic Big Bus — scris în 27.05.15 de travelfan din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- May.2015 Abu Dhabi. Ce să faci timp de o oră pe o vreme caniculară: o plimbare nebună cu The Yellow Boats! — scris în 27.05.15 de travelfan din BUCURESTI - RECOMANDĂ