GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Cu trenul prin Europa
Am calatorit vara aceasta cu trenul pe ruta: Bucuresti-Budapesta-Viena-Genova-Savona si retur.
Avantajele calatoriei cu trenul, versus avion sau autocar: pretul a fost mai mic decat calatoria cu avionul, nu exista limita de bagaje la tren, nici interdictii de continut la bagaje cum sunt la avion, nu exista riscuri privind anularea curselor ca la avioane, sau redirectionarea pe alt aeroport din cauza vremii sau a unor defectiuni.
Dezavantajul e ca timpul destinat calatoriei e mai lung cu trenul, uneori si mai lung decat planificat datorita intarzierilor.
Confortul de a merge cu trenul cu vagon de dormit sau cuseta, este superior fata de mersul cu autocarul, si in plus poti folosi grupul sanitar oricand e nevoie, nu programat din 3 in 3 ore, cu grupul, ca la autocar.
Intre doua nopti petrecute dormind in tren, punem bagajele la cutia de bagaje in gara si vizitam orasul.
In gara centrala din Viena sunt si numeroase restaurante, magazine alimentare, farmacie, magazine de firma, magazine cu suveniruri, birou de informatii turistice de unde primesti harta gratis, ca intr-un mall. In gara exista wi-fi gratuit, fara parola.
Primul tren a fost Bucuresti Budapesta, legatura cu trenul Budapesta Viena, cu o perioada intre trenuri de 50 minute. Evident ca trenul Bucuresti Budapesta a avut intarziere 30 minute si in cele 20 minute ramase, am tras o fuga carand bagajele in gara din Budapesta, pe o distanta intre peroane ca intre Gara Basarab si Gara de Nord, la peronul din marginea opusa Garii Basarab.
In trenul Budapesta Viena, niste unguri nu au vrut sa elibereze locurile pentru care aveam rezervare, pe motiv ca ei nu aveau rezervare pentru ca rezervarea nu era obligatorie, insa insotitorul de tren a rezolvat problema.
Daca am fi pierdut legatura, si noi am fi putut merge cu urmatorul tren, fara rezervare, dupa ce am fi stampilat biletele in gara Budapesta pentru pierderea trenului din motive neimputabile noua.
A fost o idee buna ca am luat bilete de tren catre Viena cu legatura in Budapesta, caci trenul Dacia Bucuresti Viena, in general anul acesta, intarzie prea mult si nu mai prinde in Budapesta trenul la care sa fie atasate vagoanele, iar calatorii sunt dati jos din tren si nevoiti sa astepte un alt tren cu care sa ajunga la Viena, pe cont propriu.
Am luat biletele Viena Genova si retur de pe site-ul OBB, cu reducere Sparschiene. Am dat 27,80 eur de persoana pe sens, loc pe scaun. Biletele de pe site-ul OBB se pot procura cu cel mult 6 luni inainte.
Biletele CFR la trenuri internationale se pot procura cu cel mul 3 luni inainte, de pe site-ul CFR sau de la casele de bilete internationale. Costul unui bilet cu trenul Dacia pana la Viena sau retur, la compartiment cuseta cu 4 locuri a fost de 215 lei de persoana plus rezervare loc cuseta 100 lei.
Pe traseul Genova Viena, nu am avut bilete la cuseta / vagon de dormit, dar intr-un compartiment de 6 locuri am fost doar 2 persoane, unde scaunele se rabateaza, unindu-se cu cele de vis-a-vis, astfel incat se acopera toata suprafata compartimentului, formand un pat de cca 2m x 2m, potrivit pentru ca 2-3 persoane sa doarma orizontal. Daca sunt ocupate toate cele 6 locuri, daca se rabateaza scaunele, totusi se poate dormi mai comod cu picioarele intinse pe scaunul de vis-a-vis.
Trenul Genova Viena a avut intarziere o ora si ceva, datorita unor lucrari pe calea ferata, lucru despre care OBB ne-a informat prin email cu cateva zile inainte de plecarea trenului, informandu-ne despre drepturile pe care le avem, sa alegem alta ruta, alt tren la alta ora, sau despagubiri. Am primit in cont, imediat dupa ajungerea la destinatie, despagubire de 25% din valoarea biletelor.
De la Viena la Bucuresti am circulat cu trenul Dacia, al CFR. Desi la intrarea in Romania nu a avut intarziere, pe parcurs a acumulat o intarziere de 150 minute, astfel incat am facut un drum de 850 km in aproape 24 ore.
Daca nu am fi tiparit biletele pe care insotitorul de tren sa bifeze ca am efectuat calatoria, si doar i-am fi aratat biletele pe telefon, si daca nu am fi insistat sa ne restituie biletele la coborare, ar fi fost o greseala. Apoi trebuia sa avem dovada ca trenul a intarziat 150 minute, ca daca am incercat sa fac poza cu tabelul de sosiri in Gara de Nord sau cu ecranul de pe peron, nu am reusit pentru ca se reflecta lumina in ecran. Am reusit sa fac print-screen dupa site-ul cu tabelul de sosiri de pe net. Cu dovada intarzierii tiprita, biletele de calatorie originale vizate si fotocopie de buletin, am mers la informatii sa depun cerere de despagubire. M-au trimis la biroul de relatii cu clientii, unde mi-au dat formular de cerere, si m-au trimis la casa de bilete internationala, unde au confirmat intarzierea pe cerere si mi-au spus sa trimit cererea prin posta, cu confirmare de primire. Mai simplu ar fi fost sa o depun la biroul de relatii cu clientii, dar cred ca le era frica sa o primeasca. In termen de 45 zile de la depunerea cererii, am primit despagubirea in cont, in valoare de 50% din pretul biletelor de tren.
Am scris acest articol pentru ca cei care calatoresc cu trenurile internationale pe teritoriul UE, sa isi cunoasca drepturile. Pentru intarzieri la trenurile nationale pe teritoriul Romaniei, nu se acorda despagubiri.
Acum 4 ani am calatorit cu un tren italian pe teritoriul Italiei care a avut intarziere din cauza de forta majora: inundatii si alunecari de teren. Nu am primit despagubiri, dar am primit un pachet de "curtoazie" in tren, cu mancare, apa imbuteliata si bauturi racoritoare. De asemenea, s-au interesat daca cineva a pierdut trenuri de legatura, pentru solutionarea problemei. Ar fi bine daca s-ar intampla asa si la trenurile din Romania care intarzie.
Atasez drepturile calatorilor cu trenuri internationale, in caz de intarziere.
"Dacă sunteți informat la plecare că veți ajunge la destinația finală cu o întârziere de cel puțin 60 de minute, aveți dreptul la:
rambursarea biletului în termen de 30 zile – aceasta poate fi o rambursare integrală sau parțială (care acoperă partea din călătorie neefectuată) și o călătorie înapoi la punctul de plecare inițial, dacă întârzierea vă împiedică să vă îndepliniți scopul călătoriei sau continuarea ori redirecționarea călătoriei în condiții comparabile pentru a ajunge la destinația finală cât mai curând posibil, fără costuri suplimentare sau continuarea ori redirecționarea călătoriei la o dată ulterioară aleasă de dumneavoastră, în condiții comparabile, fără costuri suplimentare.
Aceasta include transportul alternativ către destinația finală, atunci când trenul este blocat, iar serviciul suspendat.
Asistență și soluții alternative de transport
Dacă serviciul feroviar are o întârziere la plecare sau la sosire de cel puțin 60 de minute, aveți dreptul la asistență sub formă de gustări și băuturi răcoritoare (proporțional cu timpul de așteptare).
De asemenea, aveți dreptul la o cameră de hotel sau la altă cazare – atunci când este posibil din punct de vedere fizic – dacă trebuie să rămâneți peste noapte sau este necesară o ședere suplimentară din cauza întârzierii trenului. Aceasta include dreptul la transport între unitatea de cazare și gară.
Dacă sunteți informat la plecare că trenul dumneavoastră va ajunge la destinația finală cu o întârziere de cel puțin 60 de minute, compania feroviară vă poate permite, la cerere, să vă găsiți propria formulă alternativă de călătorie cu alți furnizori de servicii de transport (feroviar sau de alt tip) care v-ar permite să ajungeți la destinația finală în condiții comparabile. Compania feroviară vă va rambursa costurile suportate.
Totuși, în cazul în care compania feroviară nu vă informează cu privire la opțiunile de redirecționare disponibile în decurs de 100 de minute de la ora de plecare planificată a trenului care are întârziere, aveți dreptul de a căuta o soluție alternativă apelând la alte servicii publice de transport (tren, autocar sau autobuz), fără a cere acordul companiei feroviare. Aceasta trebuie apoi să ramburseze costurile necesare, corecte și rezonabile pe care le-ați suportat pentru a găsi soluții alternative de transport.
Chiar dacă alegeți să vă continuați călătoria în condițiile date sau acceptați propunerea de a folosi un alt mijloc de transport pentru a ajunge la destinație, ați putea avea dreptul și la despăgubiri, dacă la sosire aveți o întârziere de cel puțin 60 de minute.
Rețineți că normele naționale din unele țări ale UE pot prevedea condiții mai favorabile de redirecționare pentru pasageri.
Despăgubiri – întârziere
- 25% din prețul biletului, pentru întârzieri între 1 oră și 2 ore
- 50 % din prețul biletului, pentru întârzieri de peste 2 ore
Nu aveți dreptul la despăgubiri dacă:
- ați fost informat în legătură cu întârzierea înainte de a cumpăra biletul
- întârzierea este mai mică de 1 oră,
- pentru că ați acceptat redirecționarea sau continuarea călătoriei cu un alt serviciu
- ați optat pentru rambursarea biletului
- întârzierea a fost cauzată de circumstanțe extraordinare
Menționăm că normele naționale din unele țări ale UE și/sau termenii și condițiile anumitor companii feroviare pot prevedea condiții de despăgubire mai favorabile pentru călători. "
Trimis de dianamea in 28.12.23 13:00:59
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în CIRCUITE MULTI-ȚARĂ.
- Alte destinații turistice prin care a fost: Europa
2 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (dianamea); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
2 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Review-ul a primit „Punctaj Adițional Actualizare RUBRICĂ”
Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.
@dianamea: Foarte util articolul tău despre călătoria cu trenul prin Europa! Informații de actualitate și despre drepturile călătorilor în alte țări inclusiv în țara noastră la trenurile internaționale!
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Mar.2013 Pe granița Slovacia - Ungaria — scris în 30.03.13 de Nicu din TIMISOARA - RECOMANDĂ
- Sep.2011 Cu trenul in Europa - Slovacia si Ungaria — scris în 11.10.11 de Nicu din TIMISOARA - RECOMANDĂ
- Oct.2010 Cu trenul prin Europa, impresii si mici sfaturi — scris în 09.11.10 de dandana din OTOPENI [IF] - RECOMANDĂ
- Sep.2010 Cu trenul prin Europa — scris în 08.11.10 de Nicu din TIMISOARA - RECOMANDĂ
- Aug.2010 Cu trenul spre Viena si prin Germania — scris în 06.05.11 de nicollec din BUCURESTI - RECOMANDĂ