GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
MSC Splendida - din nou in clasa Fantasia
Aflați deja la a patra croaziera, după ce am călătorit cu liniile Royal Caribbean Cruises (RCC - Oasis of the Seas), Carnival (Sunshine) am revenit la „prima iubire”, MSC cu fascinanta-i eleganta si unicul miros, pe care aceasta linie le promovează.
In ceea ce privește traseul, pot spune ca a fost unul superb si-l recomand cu căldura:
2. Queensferry (Scoția, 08:00- 19:00)
3. Southampton (Anglia, 08:00- 18:00)
4. Le Havre (Franța, 09:00 -20:30)
5. Zeebrugge (Belgia, 10:00 -18:00)
6. Amsterdam (Olanda 2 zile, 08:00- a doua zi 18.00)
Am marcat orele de staționare la debutul recenziei pentru ca să vedeți, ce înseamnă în opinia mea un traseu bine gândit de cei de la lina de croazieră intrucat ofera suficient timp pentru vizite. La alegerea traseului, trebuie ținut cont de orele de vizitare, întrucât o staționare de sub 4 ore, nu vă permite să aveți timpul necesar pentru vizite. Excepție fac porturile unde se poate face doar baie sau plaje. În general rar se întâmpla ca orele anunțate pentru sosirea în porturi să nu fie respectate. De la ora stabilita prin programul zilnic puneți 30-45 de minute și obțineți ora la care vă puteți da jos de pe vas. De asemenea, pentru ora de plecare anunțată, trebuie să știți că este cu strictețe respectată, astfel încât nu riscați să o depășiți. Ca sa înțelegeți sistemul, daca ora de plecare este marcata in oferta de vanzare a croazierei pentru 18, înseamnă ca revenirea trebuie să fie până în ora 17, însa niciodată nu va lăsați pe aceasta din urma si ajungeți la 16.30 înapoi pe vas.
Achiziția croazierei am făcut-o de la o companie din țară și din nefericire pot spune că serviciile lăsa mult de dorit. Cel mai sănătos este sa poți să-ti rezervi singur și direct croaziera, dar din păcate MSC are o pagina de internet tare neprietenoasa si sistemul de rezervare directa este greoi si deficitar. Astfel, din doua rele am preferat răul cel mai mic. Totuși un mare plus există, acolo unde operatorii de turism au contacte directe cu liniile de croaziera, pentru că dacă știi să ceri ei pot de regula oferi, la preț de cabina interioare spre exemplu o cabina cu balcon. Nu vă așteptați însa să ajungeți de la o cabina interioara la o experiență Yacht Club (Aurea). In funcție de linia de croaziera, zona in care călătoriți, „naționalitatea” operatorului de turism, dacă sunteți deja membru al unei linii de croaziera nu uitați să vă informați, întrucât upgrade-urile la un nivel superior de cazare sunt posibile fie gratuit, fie pentru ceva diferențe mici de preț, care credeți-mă că fac diferența. Dacă într-o cabină interioară te poți simți ca în peștera, într-o cabina cu balcon, poate fi o adevărata încântare să-ți savurezi micul dejun în balcon admirând culorile mării și eventual jocul delfinilor. De asemenea, anumiți operatori oferă si alte beneficii la achiziția croazierelor (pachet de apa/bere/ un masaj etc.). Nu trebuie decât să citiți, să cereți oferte, să înțelegeți sistemul și să arătați că știți ce presupune achiziția unei croaziere. Diferențele, în defavoarea buzunarului vostru, pot fi surprinzător de mari dacă nu negociați și nu comparați ofertele, inclusiv cu site-uri externe.
Pont: achiziționați cabina interioara (experiența Bella), flexibilă și solicitați chiar de la achiziție upgrade spre o cabina superioara.
Beneficii pentru membrii
In general toate liniile de croaziera oferă pentru membrii săi activități și/sau obiecte promoționale cu logo, astfel încât accesați încă de la prima voastră croaziera programele dedicate. Pentru a deveni memebru „MSC Voyagers Club” citiți detalii aici.
Pe vas găsiți un consilier care va explică sistemul și vă puteți înscrie pe loc (mă refer aici la MSC). Un alt exemplu este - cruise critic, care pentru membrii sai in parteneriat cu Royal Caribbean oferă petreceri de bun venit (meet & greet) cu bautura, mancare si posibilitatea sa cunoașteți alți membrii. Platforma permite sa cunoașteți inca din înainte plecării partenerii de călătorie, prin intermediul așa numitele „roll call”. Un beneficiu al „roll call” –ului este posibilitatea sa organizați împreuna excursii in porturi, prețul fiind considerabil diminuat.
Cum faceți economii împărțind costurile cu alți pasageri
Spre exemplu in Le Havre (Franța) am închiriat o mașina împreuna cu alta familie (pe care am cunoscut-o pe forumul cruisecritic), pentru a vizita sectorul American al debarcării in Normandia. Astfel costurile vizitei au fost de aprox. 100 euro/familie vs. costul unei excursii organizate de tur operatori locali care ajungea si la 600 euro, sau 200 euro daca nu împărțeam costurile închirierii mașinii.
Un alt exemplu, este împărțirea costului taxiului, care spre exemplu în Brugge este în suma fixă de 100 euro (pentru maxim 8 persoane) și nu încape îndoiala ca una este sa împarți suma la 8 persoane si alta este să o suporți singur.
In alte croaziere am rezervat tururi (shore excursions) cu operatori locali, care s-au dovedit extrem de profitabile iar ghizii au fost bine pregătiți.
Am ales sa zburam către Hamburg, cu toate ca nu exista zboruri direct din București, însa un timp de ședere rezonabil pentru escale, ne-a scutit de o călătorie cu trenul între Berlin si Hamburg (costisitoare si care presupunea trambalare cu bagaje prin gări).
In Hamburg am făcut o foarte buna alegere cu hotelul Holiday Inn Express Hamburg City Center (aprox. 30 min de port/aeroportul Fuhlsbuettel). Recenzia hotelului/poze găsiți aici.
Ca o concluzie generala, Hamburgul nu m-a impresionat cu nimic, ci doar mi-a confirmat părerea ca Germania este disciplinata, rece si cam atât. Detalii despre vizita in Hamburg, găsiți aici.
Ora de îmbarcare: aprox. 11.30
Camerele: sunt gata după ora 14
Tip: Începeți sejurul cu un tur al vaporului de sus in jos, pana intrați in camera, acesta fiindu-va util pentru repere. In prima zi se pot vizita zonele de SPA (saloanele de masaj, saunele), completa formularele pentru acces in sala de sport (daca este cazul), localizați automatele de apa si cafea deschise in zona restaurantelor tip „bufet”.
Din păcate poziționarea pe acest vas nu este foarte prietenoasa, ceea ce pe mine m-a facut sa ma rătăcesc de nenumărate ori.
Cabina: Inițial am achitat o cabina interioara, însa am reușit sa facem upgrade gratuit, la o cabina cu balcon. Pentru detalii puteti vedea un scurt filmulet realizat cu imagini surprinse din cabina.
Cabinele cu balcon sunt mari, elegante, foarte bine împărțita, delimitând 3 zone. Zona dulapului de haine, spațios, bine accesorizat (umerașe suficiente, sertare, zona de depozitare pantofi generoasa). Zona patului extra large, cu cate 3 perne de dimensiuni si consistente diferite, așternuturi impecabile, saltea extrem de relaxanta. Zona “livingului” dotata cu canapea de trei locuri, masa de sticla, TV, frigider (minibar), foen “legat ombilical” de un dispozitiv plasat intr-un sertar cu dezavantajul ca acesta poate fi folosit decât in zona de amplasare.
Accesoriile gen oglinzi, tapițeria patului, dau un aer elegant si senzual camerei per ansamblu.
Baia este dotata cu spatii multe si bine gândite de depozitare, micuța dar eficient organizata. Săpunul lichid miroase foarte bine in nota mirosului aparte anume conceput pentru linia MSC si nu glumesc. Veți observa încă de când intrați pe vas acest miros inconfundabil, pe care îl regăsești in toate produsele de igiena/curățare dar si in parfumurile care se vând pe vas, probabil cu scopul de a lua mirosul cu tine acasă! Deasupra dușului, exista frânghie unde se poate usca costumul de baie.
Prosoapele care se pot folosi la piscine se găsesc în camera și se schimbă zilnic, dacă doriți. Prosoapele de baie se schimbă si de doua ori pe zi, dacă este nevoie. Curățenia de asemenea, se face de doua ori pe zi, inclusiv aranjarea patului, ritualic parca realizată, într-un anume mod dimineața și altfel seara, îmbiindu-te la un somn odihnitor. Dacă prindeți și marea agitata (și în Marea Nordului nu-i „rara avis”!), veți fi legănați cu duioșie în patul cel imens.
Climatizarea este faină, generând temperatura dorită destul de repede și fără zgomot!
Balconul este accesorizat cu 2 fotolii si o măsuța, imitație de răchita, simplu si cochet.
Tip: va poate fi utila o frânghie si câteva cârlige care poate fi ușor ancorata in balcon pentru a usca diverse.
Bagajele: ne-au sosit repede, odată cu intrarea in camera.
Check in/out: a durat aprox. 30 min. Sistemul nu mi-a plăcut, se sta la coada in picioare destul de mult pentru o linie de croaziera care se respecta. Basca, am dat si de o duduita total nepriceputa in utilizarea softului. Ieșirea de pe vas este la fel de anevoioasa si se sta mult la coada.
In schimb, ieșirea de pe vas in porturi este foarte bine organizata, chiar si acolo unde debarcarea s-a făcut cu bărcile de salvare ale vasului.
Trebuie sa știți ca la check in vi se va da un card, document de identificare si plați indispensabil pe vas. Practic fără el nu va puteți da jos/urca pe vas, nu puteți accesa pachetele de băuturi sau face cumpărături pe vas. O forma civilizata de plata si identificare, cu alte cuvinte.
In ziua debarcării, camera se eliberează la 7.30 (mult prea devreme, in opinia mea) si parasirea vasului se face pana in ora 10, funcție de alocarea pe care o veti cunoaste cu o zi inainte.
Exista posibilitatea sa ieșiți de pe vas prioritar, ducându-va singur bagajul jos.
Tip: puteți sa va aduceți dispozitive de atârnat la gat sau la pantaloni (gen suport pentru schi pass) ca sa puteți tine mai ușor cardul cu voi.
Cardul de cheltuieli/garanție
Odată ce va urcați pe vas, puteți sa începeți sa cheltuiți, urmând ca in 48 de ore sa alocați un card de credit drept garanție cardului de identificare, astfel încât nu va înghesuiți la recepție, mai ales in prima zi. Pentru aceasta operațiune exista automate in zona recepției. Daca nu dorit sa alocați un card de credit drept garanție, este necesar sa faceți un depozit in numerar de 250 euro.
Guest service (recepția)
Fata de experiența de pe Fantasia, am fost plăcut surprinsa sa constat ca nu mai sunt cozi si personalul este operativ.
Shore excursion service (biroul excursii)
Personalul este eficient, fără sa petreci aici un timp de așteptare deranjant. Ușor cam formaliști in completarea formularelor pentru excursii, sistemul funcționează totuși eficient, tichetele vin prompt in camera, iar locul de întâlnire este marcat in programul zilnic. Excursia aleasa de noi in acest sejur a fost corect gestionata (orar respectat, timp suficient de vizita). De regulă, evităm excursiile organizate de vas, datorita costului și limitării in vizitarea obiectivelor, însa atunci când apelezi la acestea ai un mod sigur si bun de a reveni in timp pe vas și a vizita obiectivele dorite. Excursiile se organizează in 2,3 limbi de circulație internațională.
Pentru cei pasionați de felul in care se organizate lucrurile in spatele a ceea ce turistul de croaziera vede, MSC a introdus un tur special la aprox. 40 euro de persoana - Behind The Scenes, care se organizează in zilele de mare. Îl recomand ca experiența de bifat, dar fără sa aveți așteptări prea mari. Ceea ce m-a impresionat este felul in care personalul locuiește (destul de „rău”) vs. dotarea spațiilor turistice. Apoi organizarea bucătăriei este fascinantă, bun de văzut “ pour le connoisseur”.
Regimul alcoolului adus la bord si alte răcoritoare:
Pe aceasta linie, regula zice ca nu ai voie sa aduci băuturi din porturi si nici la îmbarcare. La fiecare urcare pe vas se fac controale de securitate, astfel vi se scanează toate bagajele, ceea ce arata ca nu se pot dosi băuturile pe care le aveți asupra voastră. Din experiența mea, fiind la a doua croaziera pe MSC, n-am avut niciodată problema sa introducem câteva cutii de bere/cola/apa din porturi. Am avut de acasă si niște palinca, ca sa închinam cu noii noștri amici găsiți in prealabil pe „roll call-ul” cruisecritics. Astfel, daca nu abuzați in volume si cantități, nu este nicio problema sa urcați cu băutura la bord.
Apa este o reala problema pe MSC, întrucât spre deosebire de RCC si Carnival care dau apa la masa inclusa in prețul croazierei (si vorbim de mesele servite a la carte) aici trebuie sa cumperi apa. De aceea, daca aveți de gând sa mergeți in zonele in care se face servirea a la carte, luați-va pachetul de apa (aprox. 23 de euro-pentru 14 sticle la un 1L minerala sau plata).
Un alt pachet, care noua ne-a prins bine a fost cel de COFFEE CUDDLE (conține 15 cafele, accesându-l pentru frapeuri in general si capuciuno). Dezavantajul este ca frapeurile se prepara numai la barul din Piazzetta, însa se poate lua si bea in oricare alt bar.
Daca va place sa beți de regula la mese si câteva beri pe sejur nu va satisfac este cazul sa va gândiți serios sa achiziționați pachetele de băuturi, caci altfel costurile sunt excesive la tot ce înseamnă alcool. Am atașat câteva poze cu preturile la băuturi in filmuletul de prezentare si nu uitați sa adăugați 15%, taxa unic aplicabila la tot ce înseamnă achiziție pe vas!
Ponturi: Apa din cabina este potabila, deci se poate sa va încărcați sticle/căni din camera, fără probleme. Găsiți apa gratuit in sala de sport si in zonele unde se face servirea mesei in regim „bufet”.
Mie una mi-a plăcut mâncarea de pe vas si consider total nefondata recenzia anterioara in care se menționa ca nu exista diversitate. Am realizat filmul bucatelor existente, ca sa va las pe voi sa trageți concluzia despre câta mâncare exista sau nu, pe acest vas. Astfel, puteți accesa imaginile aici (cu avertismente serioase pentru cei aflați la dieta :-)!!!).
Am sa mă opresc totuși sa va împărtășesc chestiuni inedite văzute prin “bucătăria” imensa si depozitele vasului si ceea ce diferențiază linia MSC de restul liniilor cu care am călătorit, în zona culinara. Aprovizionarea pentru sejur se face de regula la începutul voiajului, când toate camerele frigorifice si depozitele se umplu cu vârf. Pâinea si tot ce înseamnă patiserie se realizează zi de zi prin procesul clasic, văzând cu ochii mei aluatul lăsat la crescut. Oricum pâinea este grozava pe vas. M-a fascinat in mod special o specialitate de pâine neagra cu multe boabe de grâu întregi prin „dansa”, pe care o găseam slava domnului numai la micul dejun!
Apoi pastele se produc tot pe vas, deținând o mașinărie speciala pentru asta. Pastele (ravioli) in special trebuie degustate, pentru savoarea lor. Oricum meniul diferă funcție de zona in care se călătorește si naționalitatea pasagerilor. Daca călătoriți cu nemți mulți la bord, așteptați-vă la multe preparate pe baza de cartofi, varză călita, wursti …. dacă călătoriți cu italieni, se vor concentra pe paste. Asta nu înseamnă ca nu sunt de toate, pentru toate gusturile.
Brânza a fost sublima, gust, textura diversitate… tartele cu fructe aproape de perfecțiune, sorbetul de fructe, interesant. Fructele erau prezente intr-o diversitate zdrobitoare, întregi, in salate, in conserva, de zici ca a plouat cu fructe pe punțile Splendidei.
Cu toate ca am degustat din majoritatea preparatelor pe zona de peste si fructe de mare modul de preparare nu m-a dat pe spate… si chiar aveam pretenții!
Am gustat si preparatele din categoria: sushi si antreuri din zona Yacht club, care m-a decepționat intru totul, făcându-mă sa întreb de ce dau oamenii atâția bani pentru a beneficia de o astfel de experiența (voi vorbi mai târziu si despre zona aceasta).
Colecția de ceaiuri este fainuta, in mod special m-a surprins placut prezenta ceaiului de scorțișoara. Cafeaua, bunuța, însa nu ca cea din pachetul „Coffee Cuddle”. Pe zona restaurantelor care oferă “buffet” sunt suficiente automate cu apa/lapte/cafea, dar trebuie sa ai răbdare sa le descoperi.
Pizza este buna, datorita blatului preparat din aluatul lăsat la crescut (fara congelare!) si brânzei de excepție, dar cam golașa pe zona de ingrediente. Nu exista ora, sa n-ai ceva de mâncat pe vas. Se acorda o atenție deosebita pasagerilor cu nevoi alimentare speciale (fara gluten, fara grăsimi, diabetici etc.). Daca aveți nevoi speciale de alimentație, transmiteți acest aspect inca anterior îmbarcării, apoi in fiecare seara veți avea consiliere pentru preparatele pe care le puteti consuma, sau vi se va pregăti un preparat pliat pe nevoia voastră.
Funcție de pachetul achiziționat, puteți comanda si gratuit in camera, oferta room service-ului fiind insa limitata.
In schimb, ceea ce mi-a plăcut in mod deosebit a fost ca puteam ieși cu farfuriile de mâncare din zona de „bufet” (existând toleranta, dar regula spunând ca n-ai voie) ceea ce ne permitea sa luam micul dejun in camera, cu propria noastră combinație de „din toate” si cu liniștea atât de mult dorita, mai ales in diminețile in care zonele de servit masa, fără excepție sunt adevărate furnicare. Da realmente, in diminețile in care se ancorează nu prea aveți de ales sa scăpați de aglomerație si agitația de la mese, dar am câteva recomandări: luați micul dejun pana in ora 7 (early birds), sau va faceți sandviciuri/le luați deja pregătite de cu seara pe care le puteți tine in frigiderul din camera. La fel de bine se păstrează si fructele întregi sau produsele de patiserie.
Tip: luați-va la voi: pungi zip, folie alimentara, banale pungi la „1 leu” foarte utile pentru micul dejun luat in camera, sau pentru pus sandviciuri/produse de patiserie/fructe de luat la voi prin vizitele din porturi. Nu aveți șervetele de hârtie in zona de masa! Totuși unde se prepara pizza sunt câteva dosite.
 
Spectacole sunt o opțiune pe care o puteți accesa, daca va place genul musical sau spectacolele tip cabaret. Intrucat nu sunt fan m-am dus doar pentru a vedea daca exista calitate si da, au dansatori profesioniști, scena profi, lumini si sonorizare bune.
Internet: destul de scump, aprox. 40 euro pentru 8 ore de acces, dar din păcate cea mai accesibila varianta sa tineti legătura cu exteriorul in zilele când sunteți pe mare. Cea mai mare varianta de acces este de vreo 24 de ore, cu aprox. 80 de euro.
Regula iti spune ca nu prea poți utiliza aplicații gen skype/whatsapp/viber, insa merge, yahoo mess, si chiar si whats app. Exista wi-fi in orice zona de pe vapor inclusiv in cabina. Nu se pot conecta simultan doua divaisuri, dar pe rand se poate. Accesul se face rapid, direct de pe telefon utilizând id-ul de pe cardul de acces, pe care il aveți alocat inca de la imbarcare. Viteza de incarcare a unei pagini nu este una grozava!
Atenție la conectarea telefonului la rețeaua de telefonie marina. Din păcate costurile sunt foarte mari, astfel mai bine sa va asigurați ca nu primiți SMS, apeluri etc.
Activitati sportive:
- sala este echipata rezonabil, orele de fitness free sunt eficiente, cu un nivel spre mediu.
Sunt destul de multe clase de dans de cate 30 min. fiecare si daca vreți să învățați să faceți câțiva pași alături de partenerul vostru, atunci acesta este momentul prielnic.
- daca nu dați de vânt (care câteodată bate îngrozitor de tare in Marea Nordului) puteți sa alergați si pe punte
- Poți juca tenis de masă, baschet.
Zonele de “pierdut timpul”:
Piscinele/jacuzzi sunt suficiente, cu apă caldă, numai bună de savurat in Marea Nordului, când prinzi o zi cu soare. Probabil ca pe un traseu cu vreme mai calda, acestea devin neîncăpătoare în zilele de mare. Un avantaj mare îl are și zona piscinei interioare, care este binevenită pe un traseu care îți rezervă mereu surprize. Există și niște tobogane cu apa, pe care însa nu le-am testat. O alta zona in care apusurile au alt farmec sunt cele de la clubul Yahting club (YC).
Piazzeta si Club 33 m-au atras ca atmosfera si le recomand pentru "hanging on". In zilele de stat pe mare nu ai timp sa te plictisesti, fiind foarte multe activitati in programul zilnic (jocuri/activitati sportive/culturale)
Yahting club (YC)
Am avut ocazia, avand niste amici cazati aici, sa prindem cateva apusuri de soare in compania unei cafele bune si este wawa! In rest, zona de YC nu m-a starnit mai deloc. Ba mai mult iti da o stare de „pasare in colivie”. Cabinele cu balcon sunt aprox la fel cu cea in care am locuit, ba mai mult mobilierul nu-i atat de fain. YC iti ofera in opinia mea o exp UAI la prea multi bani, intr-o locatie unde oricum esti rasfatat.
Ținuta
Pe aceasta ruta am întâlnit ținute foarte elegante in zilele de gala, probabil media de vârsta a pasagerilor (65 de ani), naționalitatea și disciplina nemțească au ținut tonul unei atmosfere cochete.
Voi prezenta in rezumat la aceasta secțiune, fiecare port în ordinea vizitării urmând ca detaliile legate de orașele vizitate să le puteți accesa dând link.
Primul port
Queensferry (Edinburg) - Scoția. Este prima data când debarcarea am făcut-o cu bărcuțele de salvare (așa zisa “tender debarkation”). Înainte de a părăsi vasul, trebuia sa-ti iei bilet pentru bărcuță, nu neapărat ca nu te puteai urca pe aceasta fără, însă in acest fel se făcea o debarcare fără înghesuială. Debarcarea direct de pe mare, a fost foarte bine organizata, fara cozi si cu posibilitatea sa întorci oricând pe perioada zilei. Drumul din Queensferry în Edinburg l-am făcut cu taxiul, aprox. 20 de euro/drum, 25 de minute. Ca si in restul porturile unde există distanță fata de centru este de dorit sa puteți sa împărțiți costul taxiului cu alta familie.
Alternative de transport ar fi un shuttle bus pus la dispoziție de MSC pentru care puteți lua biletele de pe vas, la aprox. 16 euro/pers. /dus-intors.
Organizarea vizitei o regăsiți aici
Le Havre / France
Ancorarea din Le Havre, ne-a permis in acest an sa debarcam si in Normandia. Organizarea pentru acest port a fost un fiasco, întrucât MSC nu organiza excursii cunoscute sub numele ”D Day” iar toți operatorii locali erau blocați, fiind deja rezervați cu cel puțin 3,4 luni înainte. Mai mult preturile pentru un tur de cel mult 8 persoane variau intre 600-1000 euro, ceea ce părea greu de realizat, in condițiile in care nu găseai persoane dornice să împartă costul care si așa era destul de mare. Si cum norocul nu ne părăsește așa ușor, ne-am găsit cu o familie de americani de prin LA pe forumul cruisecritics si iată-ne planificând înainte de îmbarcare vizita. Înainte de a ajunge in zona, am văzut si un documentar legat de debarcarea trupelor aliate in Normandia si evident mi-am cultivat dorința de a vedea locurile eliberate prin atâtea jertfe. Mă simt un pic egoista, dar pentru mine reîntâlnirea cu Franța, nu era exclusiv dedicata istoriei si era asociata si bucuriei de a savura supa de ceapa si fabuloșii melci cu busuioc, așa ca pe lângă istorie, trebuia sa găsesc si o locație unde sa savurez aceste minunate delicii. Chiar in port, am găsit un centru de închiriat mașini, unde pentru 120 euro/zi am închiriat o mașină pentru plimbarea noastră de aprox. 600 de km. Sigur, trebuie sa închiriați mașină cu ceva timp înainte, altfel riscând sa nu găsiți! In 8 ore, când frumosul nostru vapor zăbovea aveam timpul necesar sa vedem cam tot ceea ce ne-am propus si speram sa nu ne rătăcim. Daca alegeți varianta de a închiria mașina, este recomandabil sa veniți si cu harta si cu propriul GPS, caci cel dat de cei de la închirieri era demodat si cu hărți vechi. Total cost: benzina, taxe drum, mașină - aprox. 240 euro, care s-a împărțit intre cele doua familii.
Detaliile vizitei in sectorul american al Normandiei le găsiți aici
Zeebrugge- Brugge –Belgia
In Brugge am avut câteva ore bune de luat străduțele la pas. Ceea ce îmi pare consumator de timp, este transportul dintre Zeebrugge - Brugge, daca nu ești dispus sa achiți o călătorie cu taxiul, care are o rata fixa pentru maximum 8 persoane de 100 euro. Cu taxiul am ajuns in 30 minute si am avut buna inspirație sa-l rezervam si pentru ora de întoarcere. Mai mult, iți trebuie noroc sa găsești taxi in port, astfel încât cel mai bine este sa aranjați din timp transferul. Cu tendința de a mă repeta, este ideal să împărțiți costurile cu alți cruiseri si credeți-mă ca se poate si orientându-vă la fata locului, fie „împrietenindu-va” anterior. Alternativele sunt: cu trenul sau shuttle bus care însa nu te lăsa in centru, astfel încât trebuie combinat fie cu mersul pe jos fie cu un alt autobuz local. Găsiți aici mai multe detalii legate de transport.
portofzeebrugge.be/sites/ ... edse%20kaai.pdf
Detaliile vizitei in Brugge le găsiți aici.
Southampton - Anglia – PORTSMOUTH
În Anglia, aș fi ales să vizitez Londra, însa era mult prea departe. Pasionați de vase și corăbii, că doar de aceea ne aflăm pe un vas de croaziera pentru a patra oară, am ales excursia organizată de MSC (pentru aprox. 70 euro de persoana) de la PORTSMOUTH. Un drum rezonabil până în acest orășel port, cam de o ora, ne-a condus în lumea corăbiilor de altă dată. Acolo, am avut timp să explorăm zona pe cont propriu iar în autocar până la „locul faptei” am primit informații turistice despre Southampton si Portsmouth. În trei, patru ore poți relaxat să te bucuri de portul mai nou, mai vechi al orașului Portsmouth. Excursia a fost achiziționată de la MSC cuprinzând: drum cu autocar mare, ghid, intrare la toate obiectivele din Portsmouth Historic Dockyard.
Detaliile vizitei le găsiți aici.
Amsterdam –Olanda
Pentru prima dată am experimentat ancoratul vasului in port si peste noapte. Foarte faină situația, întrucât îți permite să vizitezi ca la un city break orașele care merită alocate mai mult decât câteva ore. Astfel, Amsterdamul merită vizitat pe îndelete, iar o vizita in Cartierul roșu este binevenita seara, la lăsarea întunericului. Din port și până la Centraal Station de unde există multe conexiuni la mijloace de transport în comun către locațiile de interes turistic, mergi aproximativ 15 min. Există și posibilitatea sa folosești tramvaiul 26 cu stație aproape de port sau să închiriezi biciclete. MSC a dezvoltat si un nou concept legat de vizitarea locațiilor pe bicicleta msccruisesusa.com/us_en/E ... Excursions.aspx.
Detaliile vizitei le găsiți aici.
In concluzie, un traseu minunat cu un vas Splendid!
Trimis de andraz in 02.11.15 20:45:58
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în #CROAZIERE.
12 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (andraz); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest review
12 ecouri scrise, până acum, la acest articol
@andraz: Nu inteleg cum pot face upgrade gratuit de cabina bella interioara la una cu balcon... pot solicita asta tour operatorului? Chiar daca sunt la prima croaziera?
Superb review, plin de detalii. Mi-a luat o vreme să îl citesc! Felicitări pentru experiența trăită!
Excelent, complet articolul - a a fost selectat drept MiniGHid AmFostAcolo pentru navă şi pentru această croazieră (acest traseu)
Eu pt luna de miere de anul viitor mi-as dori o croaziera. Nu am mai fost asa ca nu sunt prea pretentioasa, aveti vre-o recomandare pt un cuplu de 30-40 de ani care a mai vizitat Grecia si zonele (port) Barcelona (va fi in martie anul viitor), Venetia, Roma (Civitachia), Spezia (Cinque terre)
@andraz:
EXTRAORDINAR acest review!!!
L-am citit până acum de 3 ori... Foarte multe amănunte, bine explicate... pe înțelesul tuturor... Te felicit din suflet pentru răbdarea care ai avut-o când ai scris!!!
... Într-adevăr ACESTA ESTE UN MINIGHID!!!
Ai trăit o experiență minunată şi-ți mulțumim mult că ne-ai împărtăşit-o şi nouă!
Sper ca într-un viitor nu prea îndepărtat, să reuşesc şi eu să merg în prima mea croazieră... Datorită review-ului tău am aflat multe, multe lucruri interesante, care îmi vor fi de un real folos...
VACANȚE MINUNATE!
@andraz - Sunt de acord cu @gettyy ca acesta este un minighid si ar trebui sa mai luam si noi aminte. Multumim pentru efortul facut de a sintetiza toate aceste informatii si de a ne transmite si noua, amatorilor (incepatori) de croaziere. Cu toate ca deocamdata eu nu am curaj imi doresc o croaziera si sper sa se intample. Cu atatea informatii ar fi si pacat sa nu se concretizeze odata si-odata.
Multumim inca o data, felicitari pentru cum ne-ai transmis.
@andromeda - Da, poti cere si daca esti la prima experienta de acest gen.
@Daniela33 - In martie va fi destul de rece pe mare. Eu nu recomand o croaziera in aceea perioada. Daca totusi alegi s-o faci uita-te la vas, sa ai si piscina acoperita.
Despre traseu, conteaza foarte multe ce tip de turist esti. Daca iti place sa vizitezi, sa te obosesti de zori si pana-n seara iti recomand un traseu gen cel de mai sus. Daca sunteti dornici de relaxare Grecia/Croatia sunt minunate.
Desigur o luna de miere in Caraibe este faina, insa depinde de bugetul pe care il alocati. Poti sa te interesezi in prealabil daca linia de croaziera pe care o alegeti ofera ceva pachete pentru luna de miere.
@Aurici - Curaj, este o experienta deosebita, dar atentie ca da dependenta! Multumesc pentru cuvintele de lauda. Ma motiveaza sa continui sa scriu.
@gettyy - Multumesc si tu ai rabdare daca l-ai citit de 3 ori :-) !
@andraz -
”Da, poti cere si daca esti la prima experienta de acest gen.
Din pacate asta este o informatie partial eronata si este pacat sa se induca aceasta posibilitate ca si 100%
Sunt, intr-adevar anumite croaziere (in general cele ready to go) unde pretul este acelasi pentru orice tip de cabina. Deasemenea sunt croaziere unde desi se cumpara cabina interioara si face upgrade gratuit la cabina cu balcon (in general la croazierele unde nu este plin vasul.
Insa in plin sezon (vara) sau la anumite trasee (in general croazierele nordice) nici vorba de upgrade gratuit, poti sa ceri cat vrei.
De altfel la rezervarea unei croaziere, din timp, in momentul rezervarii iti poti alege chiar puntea si numarul cabinei.
Mi-a placut articolul foarte mult si am sa-l mai citesc o data, si inca o data, probabil am sa-mi fac si notite. Visez de multa vreme o croaziera si pana in prezent nu mi-a iesit, poate am inca retinerea de a nu gasi exact ce mi-ar placea, insa se va intampla sigur si asta. Minunat inca o data, am votat cu mare placere si mi-ar fi placut sa vad mai multe poze. Concedii placute si in 2016
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Dec.2018 Croaziera MSC Splendida din Dubai — scris în 05.04.19 de bogdan 75 din BUCUREşTI - RECOMANDĂ
- Mar.2015 Splendid si nu prea — scris în 16.03.15 de vasile lucian din CâMPULUNG MOLDOVENESC - RECOMANDĂ
- Feb.2015 MSC Splendida — scris în 01.07.15 de NDL din BECLEAN [BN] - RECOMANDĂ
- Oct.2014 Splendida! mai frumos nu cred ca se poate..... — scris în 28.10.14 de koko48 din BRASOV - RECOMANDĂ
- Dec.2013 Splendida croazieră pe MSC Splendida. — scris în 16.12.13 de Michi din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Nov.2013 Prima Croaziera... indragostit iremediabil — scris în 05.04.14 de bogdan 75 din BUCUREşTI - RECOMANDĂ
- Jun.2013 O vacanţă de vis — scris în 25.06.13 de clr* din GALATI - RECOMANDĂ