GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
”La bella vita” pe nava MSC Splendida
Din clipa în care am văzut-o ancorată în portul Genova, în octombrie 2012, mi-am pus în gând ca ea să fie următoarea mea alegere. Forțele universului au început să comploteze pentru a-mi îndeplini dorința și în scurt timp, după doar două luni, în urma unei oferte speciale valabilă 76 de ore, aveam să ne înscriem la o nouă croazieră, cea de-a patra. Rămânând fidelă liniei de croazieră MSC, de data aceasta SPLENDIDA avea să ne fie gazdă dragă timp de o săptămână. Se spune că dar din dar se face rai. O fi adevărat, n-o fi, rămâne de văzut…
A fost ca un mic dar pentru prietenii noștri cei mai buni, finii noștri. Își doreau de mult o astfel de călătorie, doar că, la fel ca orice pas de început, li se părea dificil. Pentru noi avea să se repete aproape identic primul itinerariu de croazieră pe care-l avusesem cu Fantasia, dar ce importanță are? Aveam să ne simțim bine în compania lor și să revedem multe locuri pe care le îndrăgisem și le duceam dorul. La sfârșitul croazierei încă patru zile pentru vizitarea Romei ne-a prelungit vacanța.
Început de primăvară, jumătatea lunii martie, vremea ținea cu noi, un zbor liniștit cu Alitalia și iată-ne pe aeroportul Leonardo Da Vinci din Roma așteptând microbuzul care avea să ne ducă până la locul de îmbarcare Civitavecchia.
Transferurile de la aeroport la Civitavecchia, apoi la sfârșitul croazierei din port până la Roma, la New Hotel Anglo Americano unde am poposit pentru trei nopți și din nou spre aeroport le-am obșinut în urma unor corespondențe pe e-mail cu unul dintre recepționerii hotelului mai sus amintit. Prețul total a fost de 335 euro, dar împărțind la 4 nu mi s-a mai părut așa de mare, luând în cosiderare distanțele mari parcurse, plus confortul asigurat.
Distanța aeroport – Civitavecchia este foarte mare – în jur de 80 km, iar cei care vin cu trenul mai au de parcurs de la gară încă vreo 2 km până la terminalul de îmbarcare. Șoferul ne aștepta la punctul de întâlnire așa încât și cea mai mică umbră de îndoială s-a destrămat imediat. A urmat un drum de aproape o oră timp în care, când și când, pe partea stângă a șoselei apărea câte un petic din Marea Tireniană.
Primul șoc îl ai la intrarea în port, nava Splendida este imensă, de departe cea mai mare printre surate. N-am să mai insist cu detaliile privind check-in-ul în terminalul din Civitavecchia, formalitățile pentru înregistrare au fost extrem de rapide și de bine organizate. Primii pași făcuți pe vas ne-au făcut să descoperim frumusețea, luxul și modernul confundându-se într-un rafinament fermecător. Pe vas am fost întâmpinați călduros cu un pahar de șampanie, ni s-a urat ”Benvenutti a bordo! ”, am fost conduși la liftul cel mai apropiat și apoi până în fața cabinei. Valizele nu ajunseseră așa încât după inspectarea cabinei am purces și la descoperirea Splendidei.
Ce să spun? Nu putea fi botezată cu un nume mai potrivit! Ochi, urechi, papile gustative, dar ce spun eu? Toate simțurile îți sunt incitate la orice pas, nu-ți rămâne decât să știi să profiți de toate facilitățile care ți se oferă și să faci din experiența unei croaziere, o vacanță deosebită.
Splendida, a doua navă din clasa Fantasia a fost botezată de către Sophia Loren în vara anului 2009, la Barcelona.Împreună cu sora sa, Fantasia au inaugurat o nouă eră pentru MSC, introducând conceptul MSC Yacht Club – spațiu VIP dotat cu 99 suite, cu servicii de lux, zone comune somptuoase, restaurant dedicat, majordomla dispoziție 24 de ore din 24. Bineînțeles că și prețul este pe măsură în această zonă exclusivistă din prova vasului. Nava este de 6 ori mai mare decât înălțimea Turnului din Pisa, corespunzând unei clădiri cu 23 de etaje.
Splendida are lungimea de 333m, lățimea 38 m, 18 punți dintre care 14 pentru pasageri, 25 ascensoare – 15 pentru pasageri (dintre care două panoramice), 1637 de cabine putând caza peste 4300 de pasageri (unele cabine au două paturi în plus), 5 piscine – dintre care una cu acoperiș retractabil, una pentru copii și una în zona MSC Yacht Club, 12 jacuzzi. Din numarul total, 80% sunt cabine exterioare cu balcoane. Există cabine speciale pentru persoane cu dizabilități.Echipajul este format din 1370 de membri de diferite naționalități, printre ei se găsesc și mulți romăni. Accesul pasagerilor pe vas se face la nivelul punților 4,5 și 6.
Ca să vă dați seama de mărimea Splendidei am să fac o simplă înșiruire a punților cu tot ce puteți întâlni la fiecare nivel.
Puntea 5 – Canaletto – la prova găsim primul nivel al sălii de teatru și vreo sută de cabine, în partea sa centrală se găsește recepția, barul Splendida, biblioteca, Business Center și primul nivel al restaurantului La Reggia care se continuă pe Puntea 6 – Modigliani – cu celălalt palier al său. În continuarea lui întâlnim cel de-al doilea restaurant a la carte, Villa Verde. Acesta se află la pupa vasului și are vedere panoramică. Din inima acestei punți, mergând spre prova găsim sala de jocuri, salonul pentru fumători, Royal Palm Casino și sala de teatru The Strand Theatre. La Piazzetta este împrejmuită de mici magazine de bijuterii, dulciuri, suveniruri, duty free, cofetărie și barul Aperitivo, precum și biroul de informații pentru cei ce vor să se înscrie la excursii.
Puntea 7 – Tiziano – La pupa se află elegantul Aft Lounge – un salon imens cu vedere panoramică ce se continuă cu galeria foto și galeria de artă, restaurantul Santa Fe Tex Mex, vinoteca, Profumeria, o pistă de bowling, 4 baruri și ajungând la prova – cel de-al treilea nivel al sălii de teatru.Să vă spun drept, și nu o pățeam numai eu, de câteva ori mi s-a întâmplat s-o iau în sens opus celui în care voiam să ajung. Noroc de indicatoarele pe care le întâlneam din loc în loc cu acele puncte roșii (AICI vă aflați) sau dacă erau ferestre laterale reușeam să-mi dau seama cum înaintează vasul. Zic eu, că la lungimea vasului de peste 300m și pentru că ne plimbam mereu de la babord la tribord sau invers, mai pierdeam câteodată noțiunea de deplasare a navei, mai făceam haz sau chiar puneam pariuri… Această punte adăpostește 30 de bărci de salvare, fiecare cu o capacitate de 150 de pasageri.
Puntea 14 – Raffaello – La pupa sunt cele două restaurante – bufet – cafenea – pizzerie Pago Pago și Bora Bora. Unul în continuarea celuilalt se întindeau pe cel puțin o treime din lungimea vasului, babord+tribord= peste 200 de metri de platouri încărcate cu meniuri atât de diversificate încât mai întâi trebuia să faci o tură și abia apoi să te decizi care au întâietate…Bar del Riccio și Tartaruga Bar mărginesc de-o parte și de alta Aqua Park (piscina în aer liber și jacuzzi), urmează Pool shop și piscina Equatore.
Prova este ocupată de MSC Aurea SPA. Aceasta cuprinde o sală de sport modern echipată cu nenumărate aparate de forță mai simple sau de ultimă tehnologie, saloane de înfrumusețare și coafură, saune, jacuzzi, săli de relaxare sau masaj unde vă puteți răsfăța cu tot felul de tratamente exotice. În sala de fitness puteți lucra pe cont propriu sau vă puteți înscrie la cursuri de yoga, aerobic, pilates, sub supravegherea instructorilor. Totul este gratuit! Toate aceste facilități nu sunt de ajuns?
Punțile 15 și 16 vă pot satisface și alte dorințe. Puntea 15 – Leonardo da Vinci – De această dată la pupa se află Playa del Sol – Zen Area – o altă piscină și 2 jacuzzi (aici era o adevărată plăcere să te cufunzi într-unul din ele și să tot privești la urma efemeră pe care o lasă vasul în urma lui…) Urmează o zonă dedicată copilașilor- piscină, tobogan și locul de joacă în aer liber Il Polo Nord. Aici programul este împărțit pe grupe de vârstă, o echipă cu pregătire și experiență asigură o gamă largă de activități de joacă și de petrecere a timpului liber, asigurând mereu părinții că-și lasă copiii pe mâini sigure. Pe navele MSC copiii și adolescenții până la vârsta de 18 ani călătoresc gratuit, plătind doar taxa portuară. În continuare este puntea de promenadă și jogging cu o lungime de 235 m.
Nici adolescenții nu sunt uitați – pe puntea 16 – Michelangelo – se pot distra in sala de Cinema 4 D, la discotecă, Simulatorul vietual de Formula 1, la jocuri mecanice. Alte activități sportive pe care le puteți practica pe această punte – baschet, volei tenis, fotbal, golf.
Puntea 18 –Sun - solarium cu șezlonguri și o piscină cu hirdomasaj. Aici, în adierea vântului îți lași parcă mai ușor mintea liberă, deschisă și imaginația să zboare… Iar puntea 17 lipsește, este o superstiție a italienilor privind cifra 17. Nava este uimitoare, dincolo de cuvinte.
Cabina noastră, 11212, pe puntea Caravaggio se afla la pupa, ne mai despărțeau doar 6 cabine și ajungeam la capătul navei, de aici, din balcon aveam o vedere fantastică. Cabina noastră exterioară cu balcon a fost spațioasă, extrem de curată și bine echipată, cu un design de calitate și confort fără compromisuri, contribuind din plin în a ne face voiajul plăcut.
Lenjeria de calitate, numeroase spații de depozitare, izolarea fonica între cabine, prosoapele schimbate zilnic, micile atenții așezate seara pe pat, stewardul surâzător care ne amintea mereu că este la dispoziția noastră pentru a ne îndeplini orice dorință, balconul care ne primea până târziu în noapte – toate făceau din cabina noastră să aibă acel ”vino-ncoace”…
Echipajul este fără excepție politicos, discret, stewarzii zâmbesc mult, te salută întotdeauna primii și vorbesc cu plăcere de munca lor. Bariera lingvistică nu există, cu toate că vin din țări îndepărtate, tot personalul vorbește limba engleză.
Meniurile în restaurante erau foarte bune, uneori excelente. Fiindcă am vrut totuși să avem controlul porțiilor alese măcar o dată pe zi, seara mergeam la restaurantul a la carte unde puteam să alegem dintr-un șir de meniuri, ce ne doream – aperitive, salate, supe, felul II (carne, pește, fructe de mare, paste…), desert – toate frumos prezentate, într-o atmosferă plăcută și veselă, cu comeseni elegant îmbrăcați, fiecare seară era deosebită și de abia o așteptam să-mi încânt ochii și papilele gustative… După primele zile începusem să ne salutăm vecinii de masă, erau încântați să schimbi câteva vorbe cu ei, povestind fiecare cum și-a petrecut ziua. Și apoi era foarte agreabil să ai întotdeauna același chelner amabil și eficient, amintindu-și toate preferințele noastre.
La restaurantele cu autoservire mâncam dimineața și la prânz. Aici era raiul gurmanzilor, cu meniuri variate și calitatea produselor excelentă, puțin mai aglomerat, dar sălile de mese fiind atât de mari, întotdeauna găseai locuri libere. Pentru amatorii de gusturi picante, restaurantul Santa Fe tex Mex este alegerea potrivită pentru o cină specială. Iar pentru cei care au luat cina în prima serie, de la ora 18,30 și vor să mai ciugulească ceva, îi așteaptă bufetul de la miezul nopții cu snacks-uri, pizza, grătar… Opțiuni vegetariene sunt disponibile pentru cei mai puțin pofticioși.
După finalul dulce al mesei de seară, urma divertismentul, ne îndreptam spre sala de teatru unde entuziaști actori și cântăreți, gimnaști și balerini, mimi și magicieni ne ofereau în fiecare seară spectacole de calitate. În saloanele elegante, cu decoruri tematice, formații și soliști vă încântă cu spectacole live și vă invită pe ringul de dans sau să savurați o băutură fină. O mare varietate de muzicieni la bord – trupă de jazz, cvartet de coarde, harpiști, disco, pianiști, precum și diverse programe- lecții de dans sau gimnastică, concursuri culinare sau de testare a cunoștințelor generale, degustări de vinuri, prezentări ale unor bucătari sau chelneri care-și etalau talentele – toate acestea aveau rolul să-ți ocupe timpul liber în mod cît mai plăcut.
Fumătorii nu se ascund prin ”colțuri” obscure, există locuri speciale sau saloane unde fumatul este permis, dacă ne gândim bine, cel mai mare pericol pe vas ar fi izbucnirea unui incendiu…
De-a lungul vremii am învățat că într-o călătorie, alcătuirea unei liste cu cele absolut necesare este esențială. Căci de ce să plătești dublu sau poate chiar mai mult, cumpărând de pe vas sau din porturi? În cazul în care aveți un companion în călătorie, împărțiți obiectele de îmbrăcăminte în două valize separate, astfel, dacă una se pierde, veți avea amândoi ce îmbrăca… Adevărul este că eu nu procedez așa (încă n-am pățit-o), dar e un lucru de luat în seamă. Oricui i se poate întâmpla!
Și acum câteva recomandări, sper eu binevenite… În viitor cred că ar trebui să scanez bagajul și să-l mai micșorez (în ceea ce privește volumul ocupat de îmbrăcăminte), așadar, împachetați tot ce doriți, apoi scoateți jumătate din ele (excepție fac pantofii care parcăniciodată nu sunt de ajuns…) Atenție, aceștia din urmă trebuie să fie ultracomozi!
Verificați starea vremii în locurile pe care le veți vizita. Nu uitați să vă faceți asigurări medicale, precum și copii ale biletelor de avion și croazieră (eventual o copie o lăsați acasă unui membru din familie).
Procurați-vă hărți și pregătiți itinerarii în cazul în care vreți să vizitați independent porturile de escală. Doar că, dacă vă rătăciți și întârziați la îmbarcare, vasul nu vă așteaptă și s-ar putea să fluturați batista de pe mal…
Un mic ceas deșteptător, în special pentru cei care aleg o cabină interioară, de asemenea o luminiță de veghe (dacă uitați de ea, puteți lăsa peste noapte TV cu program de webcam).
Un organizator de călătorie – în buzunarele lui puteți păstra lucruri pe care le doriți la îndemână. Puneți șamponul și gelul de duș preferat în recipiente mai mici. E micuț, dar nu-l uitați – setul de cusut (eventual mai adăugați câțiva nasturi și ace de siguranță).
Dacă sunteți însoțiți de prieteni sau copii, luați un walkie- talkie. În trusa de medicamente luați și un ajutor contra răului de transport (Cocculine sau tablete cu ghimbir). Dacă le uitați acasă, vă sunt oferite gratuit la recepția de pe vas. Prelungitoare sau triplu- ștechere. Fier de călcat (micuț, de voiaj). Căni de cafea termoizolante. Monede de 1-2 euro pentru room service. Uneori pe puntea superioară este curent – este necesară o haină de vânt, o eșharpă, un fes… Extra memory card. Loțiunea de plajă să nu lipsească din bagaj. În croazieră binoclul este un prieten omniprezent. Mai puneți în bagaj zâmbete și o doză de răbdare! În cabină mai doriți perne sau umerașe de pus îmbrăcămintea? Cereți stewardului și vi le aduce imediat.
Pe vas poți achiziționa pachete de excursii cu o vastă gamă de posibilități –fie pe o zi întreagă sau jumătate de zi, fie scurte vizite ghidate. Unele excursii sunt capcane turistice cu prețuri puțin cam umflate… Itinerariul croazierei noastre a fost – Civitavecchia –Genova – Marsilia – Barcelona – Tunis – Palermo – Civitavecchia.
GENOVA – Dimineața devreme am ancorat la cheiul Ponte dei Mille. Am lăsat în urmă Aquariumul și ne-am îndreptat pe îngustele ”carruggi” spre centrul istoric. Palazzo Rosso, Piazza De Ferrari cu al său Palazzo Ducale, Teatrul Carlo Felice, casa lui Cristofor Columb și Catedrala San Lorenzo – pe toate le-am revăzut cu plăcere. MARSILIA – capitală a regiunii Provence – Alpes Cote d”Azur, fondată de greci în secolul al VI-lea î. e. n. este socotit cel mai vechi oraș al Franței. Magnific amplasat într-un golfuleț, orașul este dominat de Catedrala Notre- Dame de la Garde, care se înalță maiestuos pe culmea unei coline.
După ce am vizitat-o din nou și am admirat priveliștea ce se desfășoară în fața ochilor asupra întregului oraș, am revenit în vechiul port adăpostindu-ne de o rafală de ploaie într-una din numeroasele braserii tipic franceze.
BARCELONA – a fost o nouă escapadă fantastică! Debordând de zgomot și viață, enorma capitală a Cataloniei te invită să-i descoperi farmecele. Veritabila arteră palpitantă ce leagă portul de Plaza de Cataluna, cu florari și vânzători de păsărele, pictori amatori și ”statui”, terase și suveniruri, colorata și impresionanta piață ” Boqueria” – toate poartă un singur nume –”La Rambla”.
Am admirat din nou, învârtindu-mă în jurul ei, acea fascinantă catedrală din nisip, ”Sagrada Famiglia”…
Alte atracții ale Barcelonei le descoperisem în vizitele anterioare – Casa Battlo, Casa Milla, Park Guell, Pedrera, fascinanta destinație stadionul Camp Neu, Poble Espagnol, Montjuich, Palau de la Musica Catalana…Nu le ocoliți, fiecare are farmecul ei… Montserrat încă mă mai așteaptă… Turul de forță s-a încheiat cu o promenadă spre Mall Magnum.
Îndreptându-ne spre Tunis am avut o întreagă zi de navigare pe mare. Este timpul relaxării totale gratuite sau ocazia de a vă bucura din plin de activitățile propuse la bord. În această zi profitați de băile de soare, de piscine sau plonjați în universul binefăcător al SPA-ului. Eu aproape în fiecare dimineață, imediat după ora 6 mergeam la sala de fitness. Foarte curios, de multe ori eram singură acolo! După această înviorare mă simțeam în priză întreaga zi. Și nu pierdeam nici răsăritul soarelui din mare!
Seara de gală cu căpitanul Mattia Manzi, prezentarea întregului staff al echipajului și spectacolul ce i-a urmat au încheiat plăcut o altă zi a croazierei. Pasagerii la ceas de seară se împrăștiau care-încotro dând curs dorințelor –fie la cazinou, disco, baruri, saloane sau, ce poate fi mai romantic decât o plimbare prelungită pe Sun deck sub cerul înstelat și mângâiați de briza marina!
TUNIS – originile sale se pierd in negura vremii, preconizându-se că ar fi chiar mai vechi decât legendara Cartagină. Pentru că vizitasem Cartagina și Medina în altă croazieră, de această dată am optat pentru o excursie de tur- shopping.
Am părăsit portul La Goulette făcănd o scurtă vizită panoramică a cartierului modern din Tunis, ceeace a constituit o introducere ideală în descoperirea acestui oraș din Africa de Nord. Monumente, palate și moschei, mausolee și făntâni – aici e locul unde spectaculoasa frumusețe arhitecturală se îmbină cu plăcerile cumpărătorului. Mici prăvălii îți propun o imensă varietate de produse locale. Medina – am intrat în lumea multicoloră a pieții, conduși de un ghid ce ne-a plimbat de-a lungul cartierului animat pentru a face cumpărături din lumea arabă. Ne-am impregnat de atmosfera bazarului, admirând produsele artizanale și inspirând parfumul amețitor al codimentelor. Apoi am făcut o haltă la un comerciant de covoare și am ascultat relatări din istoria și tradițiile poporului berber, renumit pentru confecționarea covoarelor și a mochetelor de calitate. A urmat o altă prăvălie ăn care ni s-a prezentat modul de producere a uleiurilor naturale parfumate. Excursia s-a încheiat cu vizitarea micului sat de pescari Sidi Bou Said, fondat de arabii andaluzi și renumit pentru căsuțele sale alb-albastre.
Dacă ajungeți prin aceste locuri nu ratați să vă cumpărați obiecte din pielărie – sunt de bună calitate și dacă știți să negociați, le obțineți la prețuri neașteptat de mici.
PALERMO – capitală a Siciliei, mărginită de o frumoasă panoramă constituită din munții Conca d”Oro, promontoriul munților Pellegrino și Marea Tireniană, Palermo este unul dintre cele mai vechi orașe ale Mediteranei și datorită monumentelor de artă ale sale, unul din cele mai frumoase din Italia.
Catedrala – Bazilica Sf. Maria, contopire a stilurilor arhitecturale normande și arabe, adăpostind mormintele a diverși regi normanzi și a împăratului Frederic al II-lea, îți încântă ochii prin grandoarea sa. Ne-am îndreptat apoi în direcția M. Pellegrino, unde se află în inima unei grote, Sanctuarul Santa Rosalia. În onoarea Fecioarei, Rosalia Sinibaldi, proclamată patroană a orașului a ridicat sanctuarul în anul 1625 și reprezintă un loc sfânt de pelerinaj pentru credincioși. Ridicat la o înălțime de 624 m deasupra nivelului mării aici se poate ajunge pe o șosea îngustă și cu multe curbe, fie pe alei special create pentru credincioșii care aleg acest drum mult mai anevoios… O scară de piatră, destul de abruptă, ca să-ți desăvârșească parcă efortul depus te mai desparte de intrarea în peșteră. Se traversează un vestibul bogat în decorații ex-voto, apoi se intră în grota lungă de aproximativ 25 m, în care, potrivit documentelor ar fi trăit Sfânta. Apa care se scurge pe pereții grotei este considerată miraculoasă. În partea stângă, sub un baldachin se află statuia Santa Rosalia, operă a lui Gregorio Tedeschi, acoperită cu foiță de aur. Situat la o distanță de 10 km de Palermo, următoarea oprire am făcut-o la Mondello, un vechi sat de pescari, astăzi o agreabilă stațiune balneară.
ROMA – acesta a fost principalul port de interes pentru noi și motivul care a stat la baza alegerii acestui itinerar de croazieră pe care am prelungit-o cu un city break de 4 zile. Bineînteles insuficiente pentru descoperirea Romei, dar acel bănuț aruncat știți voi unde, poate își va îndeplini menirea…
Au fost patru zile pline în care m-am lăsat fermecată de Chiesa della Trinita dei Monti, Piazza di Spagna, Fontana di Trevi, Chiesa di San Vincenzo e Anastasio, Pantheonul, Piazza Navona, Chiesa S, Agnese in Agone, Forumul Roman, Columna lui Traian, Monumentul Vittorio Emanuele II din Piazza Venezia, Basilica di Santa Maria Aracoeli, Castelul Sant”Angelo, Colosseum, Palazzo Quirinale, Basilica Dei SS. Ambrogio e Carlo, Piazza della Repubblica cu Basilica Santa Maria degli Angeli dei Martiri și nu în cele din urmă, Vaticanul. Pentru el am rezervat doua zile, in prima zi dedicată vizitării muzeelor și grădinilor sale, a Bazilicii San Pietro, a Capelei Sixtine. O altă zi, fiind Duminica Floriilor am asistat la prima slujbă a Papei după înscăunarea sa la Vatican. Este greu de descris atmosfera de bucurie și pioșenie care a existat în timpul acelei slujbe din Piazza San Pietro… Și este greu de povestit despre minunățiile Romei, atât cât am reușit să văd în acele zile, ele parcă n-ar fi fost create de mintea și mâinile omului cu atâtea secole în urmă, este o lume ireal de frumoasă…
Dar m-am cam luat cu vorba și nu vreau să vă plictisesc…am vrut doar, din nou să vă fac să îndrăgiți acest gen de călătorie și poate în 2014 când ni s-a promis organizarea unei croaziere AFA, să fim cât mai mulți!
Trimis de Alina53 in 03.10.13 18:18:07
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în #CROAZIERE.
15 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Alina53); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest review
15 ecouri scrise, până acum, la acest articol
webmaster, te rog: www.youtube.com/watch?v=PnONuAmra0g Mulțumesc!
Done.
Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinaţie.
Super review, de cateva saptamani am inceput si eu sa mas doumentez in legatura cu croazierele. Ati platit 509 euro pentru 2 persoane in cabina cu balcon? Alte taxe obligatorii ati mai avut?
Imi pare rau ca pot sa-ti acord numai un vot. Din nou ne introduci in lumea, pentru mine inca fantastica a croazierelor.
Imi aduc aminte de prima croaziera a ta, atunci am inceput sa ma gandesc la o astfel de calatorie. Tu ai aprins beculetul.
Imi aduc aminte si, ca in urma unui ecou la acel review, am aflat ca ai trecut prin momente grele.
Sunt sigur ca cineva vegheaza pentru voi si cred ca marea cea linistita, te face sa o simti mai aproape.
Cu siguranta, atunci cand vom pleca intr-o croaziera, o sa apelez, sa-mi oferi toate lamuririle necesare.
@Alina53: felicitari! Multumesc! Am citit cu multa placere.
@ daniela 33 Îți mulțumesc. Da, a fost o ofertă specială la acest preț. Prețul a fost per cabină, cea interioară era cu vreo sută de euro mai ieftină.
În afara taxei portuare -120 euro/pers se mai plătește acel bacșiș obligatoriu de 7 euro/pers/zi. Acesta este inclus în factura finală a cheltuielilor făcute la bord (excursii, băuturi alcoolice, cumpărături de la shop-urile vasului, pachete tratamente SPA...)
La prețul total al croazierei s-au mai adăugat prețul transportului cu avionul București - Roma - București (320 euro/2 persoane) cu compania Tarom (sunt și zboruri low cost), cazarea la hotelul din Roma pentru 3 nopți (280 euro), plus alte cheltuieli...
Dacă te interesează, în perioada 7-11 octombrie 2013, deci o ofertă valabilă 5 zile, MSC propune câteva croaziere în Marea Mediterană și Insulele Canare cu prețuri începând de la 169 euro/pers. în cabină interioară, la care se adaugă taxa portuară.
Îți doresc sa-ți găsești o croazieră pe placul inimii!
@marius gaudi: Mulțumesc pentru cuvintele frumoase. Iată că în curând se împlinesc 7 ani de la pierderea fiicei noastre și parcă dorul nesfârșit se amplifică odată cu trecerea anilor... Dar eu o simt mereu aproape și doar gândul îndreptat spre ea în anumite momente și apoi realizarea unor lucruri mai mici sau mai importante - și n-au fost puține! - îmi dovedesc că ea veghează mereu asupra noastră. Dacă pot, cu plăcere te ajut cu orice îndrumare...
@Alina53:
”[... ]sfârşitul croazierei din port până la Roma, la New Hotel Anglo Americano unde am poposit pentru trei nopţi[... ]
Este vorba despre acest hotel - click aici?
ne-am bucura să putem citi impresiile tale de acolo scrise ca articol (review) nou.
Procedând astfel, ai avea ocazia ca prin notele şi evaluările proprii să contribui la o medie mai reprezentativă a acestei destinaţii.
Poţi folosi linkul "ADAUGĂ IMPRESII NOI"
Extraordinar de frumos, visez cu ochii deschisi la o croaziera pe acest vas, sper ca toate fortele universului sa lucreze si pt mine sa imi pot indeplini visul. Cum sa ma plictisesc ti-am sorbit fiecare cuvintel si m-am bucurat impreuna cu tine de toate locurile vizitate. Felicitari!
Mulțumesc foarte mult pentru aceste impresii. Sunt exact informațiile de care aveam nevoie, deoarece această croazieră cu MSC Splendida este primul meu obiectiv de vacanță pentru 2014.
”Unele excursii sunt capcane turistice
Excursiile opționale le-ați luat de pe vas sau ați fost pe cont propriu? Poți să-mi spui care ar fi de evitat? Am văzut pe youtube câteva dintre aceste excursii și încă nu m-am decis.
@mauricius: Este nițel dificil să te sfătuiesc pentru care excursii să optezi. Depinde dacă ai mai vizitat porturile unde acostează vasul, ce gen de excursii îți dorești - culturale, cu destinații istorice, shopping...
Înainte de a pleca într-o croaziera, poți consulta lista excursiilor care se întreprind în fiecare port, durata și prețul fiecăreia.
Eu am rezervat excursii în această croazieră doar în Tunis și în Palermo. Unele excursii au destinații mai îndepărtate, chiar și zeci de kilometri din port și este greu să te descurci pe cont propriu...
În unele porturi găsești autocare de Hop-on Hop-off.
Buna seara, imi poti spune daca trebuie sa faci check in online cu 48 de ore inainte de imbarcare? Pe tichetele mele de imbarcare scrie sa intru pe un anume site sa fac check in...
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Dec.2018 Croaziera MSC Splendida din Dubai — scris în 05.04.19 de bogdan 75 din BUCUREşTI - RECOMANDĂ
- Sep.2015 MSC Splendida - din nou in clasa Fantasia — scris în 02.11.15 de andraz din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Mar.2015 Splendid si nu prea — scris în 16.03.15 de vasile lucian din CâMPULUNG MOLDOVENESC - RECOMANDĂ
- Feb.2015 MSC Splendida — scris în 01.07.15 de NDL din BECLEAN [BN] - RECOMANDĂ
- Oct.2014 Splendida! mai frumos nu cred ca se poate..... — scris în 28.10.14 de koko48 din BRASOV - RECOMANDĂ
- Dec.2013 Splendida croazieră pe MSC Splendida. — scris în 16.12.13 de Michi din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Nov.2013 Prima Croaziera... indragostit iremediabil — scris în 05.04.14 de bogdan 75 din BUCUREşTI - RECOMANDĂ