ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 25.11.2025
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: București
ÎNSCRIS: 16.04.25
STATUS: PREMIUM
DATE SEJUR
AUG-2025
DURATA: 3 nopți
Familie
1 AD. + 1 COPII -- v: 17
PREȚ SEJUR 1590 lei
FĂRĂ transport
CAZARE ÎN DblStd
REGIM MASĂ MD
Raport PREȚ/CALITATE:
BUN

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat
CAZARE [camere etc]:
80.00%
Mai degrabă mulțumit
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
CADRUL NATURAL:
80.00%
Mai degrabă mulțumit
DISTRACŢ. / RELAXARE:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
88.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 8 MIN

"Carmen"- hotelul cu mușcate roșii la ferestre

TIPĂREȘTE

Primul argument în alegerea noastră de petrecere a unui sejur la Predeal, în hotelul “Carmen” este piscina interioară. Aceasta este încălzită - un plus de răsfăț de inclus în programul zilnic. O oră-două petrecute în zona de "spa" pot însuma: înot, completat de beneficiile apei calde din jacuzzi și de efectele cromoterapiei, eventual, de alegerea unor tratamente corporale, masaje, împachetări, servicii profesionale oferite de cabinetele de terapie, precum și relaxarea în saună; toate aduc facilități pe care nu le regăsiți în alte unități de cazare din Predeal. O simplă căutare pe un site de rezervări ne va returna alte șapte rezultate, unități cu piscină interioară în Predeal, fiecare, cu avantajele proprii: Orizont, Hera, Carpați, Vila Maria Rustic, Casa Ardeleană, Montebello și vila Predeal. Unele le-am vizitat și le-aș recomanda fără rezerve, altele sunt de încercat. Revenind la argumentele pentru hotelul “Carmen” aș aminti camera de joacă pentru copii cu program între 9.00-21.00, unde cei mici pot fi lăsați în grija personalului atent la nevoile acestora. Alt spațiu care oferă o alternativă de activitate de familie este sala de bowling, cu o capacitate de 6 piste, cu program de miercuri până duminică între 13.00-21.00 (tarif 100 lei/pistă). După mișcare se poate și puțin răsfăț, în cadrul cofetăriei hotelului, alegând un deliciu dulce. Dacă extindem aria de interes și pentru companii, ar fi sala de conferințe de 200 de locuri, unde se pot organiza prezentări, sesiuni de team-building, etc; de luat în seamă pentru cei care au anumite dificultăți de mobilitate este dotarea cu două lifturi, precum și rampa de acces de la intrare, pentru evitarea scărilor!

Hotelul are tradiție în stațiune: începuturile sale sunt din 1930 când generalul Demetriu a cumpărat un teren de la Casa Regală. Construiește trei vile impunătoare la vremea aceea. Cea mai mare, poziționată la stradă se numea „Vila Carmen” , cu o arhitectură în stil neoromânesc; complexul extinzându-se ulterior datorită poziționării foarte bune, cu vad comercial: se deschide aici o frizerie, un coafor, o bodegă-restaurant.  După anul 1937, complexul celor trei vile are un nou proprietar, iar vila” Carmen” , grav avariată de un incediu, se decide a fi demolată. Pe locul ei este construită în 1939 o nouă vilă, cu o arhitectură modernă, în stil montan, parcă desprinsă din ilustratele stațiunilor celebre din Alpi. Numele este păstrat :” Carmen” .  Își avea popularitate în epocă, chiar Regele Mihai poposea aici uneori, fapt confirmat chiar de Majestatea Sa, care în amintirea acelor ani frumoși din tinerețe,  a semnat în Cartea de Onoare a hotelului. Urmează anii grei ai Celui de Al Doilea Război Mondial, apoi cei ai regimului comunist, când este naționalizată și transformată în Casă de Odihnă. În anii ’60 este reinclusă în circuitul turistic sub numele Hotel „Predeal” ; abia un deceniu mai târziu revine la numele inițial.

În anul 2011 a fost demolat parțial pentru a ridica o nouă construcție, din fonduri europene. În decembrie 2016, după alte investiții, este inaugurat modernul hotel, clasificat la 4 stele, considerat astăzi unul dintre cele mai căutate din stațiune, atât prin rafinamentul camerelor, cât și a serviciilor oferite și nu în ultimul rând al eleganței restaurantului, cu cele două saloane spațioase, cu atât mai ospitaliere, cu cât lumina filtrată prin ferestrele mari, în arcade, este în armonie cu bucuria mușcatelor roșii de la toate pervazele. Sălile sunt foarte bine organizate, cu spații suficiente între mesele de patru sau șase persoane, pentru respectarea intimității, florile naturale nu lipsesc de pe fiecare masă, întotdeauna o dovadă de atenție pentru client,  decorațiile de bun gust conlucrează la atmosfera rafinată și preparatele sunt delicioase. Un stimulent pentru cei cazați la hotel este oferirea unui discount de 10% la nota de plată pentru dejunul și cina servite în restaurantul propriu. Petrecând aici patru zile, am gustat mai multe preparate, ale căror prețuri vi le pot împărtăși, destul de mari dealtfel; în privința gustului, acesta nu va dezamăgi, nici servirea, care este impecabilă, atât la micul dejun, în regim bufet suedez, foarte variat, cu preparate de calitate, cât și la dejunul sau cina pe care noi am ales să le servim pe terasă, la cele câteva mese aliniate pe trotuar, izolate discret de trecători printr-o pergolă împodobită cu jardinière de flori;  chiar și așa, apropierea șoselei deosebit de aglomerate nu este deloc plăcută, lipsa unei terase liniștite fiind unul dintre dezavantajele acestui restaurant. Revenind la bucate: ciorbă de văcuță 25 de lei, ciorbă de pui a la grec 24 de lei, ciorbă de legume 20 de lei, supă de pui cu tăiței 21 de lei, ardei iute 1,50 lei, chiflă 3,50 lei, smântână 3 lei, quesadilla de pui 53 de lei, ceafă de porc la grătar (200 g) 46 lei, orez cu legume (200 g) 16 lei, apă plată la 330 ml 13 lei, salată mix verde 21 lei, limonadă (400 ml) 24 lei, bere Stella Artois 17 lei, clătite cu finetti 25 lei, prăjitură “Lemon mousse” 31 lei.

Evaluând așteptările noastre versus serviciile și facilitățile oferite "ieșim pe plus” . Voi expune aici criteriile pe care le observăm noi la o cazare, rămânând, desigur, la atitudinea subiectivă a fiecăruia dintre dumneavoastră alegerea sau nu a locației. Camerele nu sunt foarte mari, dar mobilate cu simț practic, tot mobilierul din lemn natur. Nu lipsește o măsuță cu două fotolii comode, în lumina naturală a ferestrei, pentru a servi o băutură în doi, la "o poveste", nici spațiile de depozitare pentru a putea păstra totul ordonat, televizorul cu ecran suficient dimensionat, frigiderul cu minibar pentru cei comozi, doritori de a avea totul la îndemână, o oglindă generoasă în cameră, utilă doamnelor, noptiere și veioze funcționale de fiecare parte a patului care este foarte mare (în cazul camerelor matrimoniale), saltele de calitate, așternuturile albe, miros proaspăt, foarte plăcut, baia, de asemenea, impecabil de curată, cu toate accesorile necesare confortului, fără mirosuri neplăcute de la canalizare, cu presiune mare a apei calde. Două ferestre, una direct către stradă, cealaltă înspre balcon au fost un real avantaj, asigurând luminozitate camerei. Un impediment este balconul, foarte mic, cu vedere la strada principală, un motiv în plus de disconfort datorat traficului foarte intens (atât ziua, cât și noaptea), a poluării care se resimte chiar la etajul doi unde am avut noi camera. Neaflându-ne la prima vizită în acest hotel, aș împărtăși din experiența anterioară, când am avut o cameră cu o terasă mare, pe partea laterală, cu soare de la răsărit până în prima parte a zilei, cu șezlonguri și aer curat, o invitație la „partide lungi” de taclale, cu un cocktail decent în față. Ne așteptam și de această dată la același răsfăț, dar, probabil mai multă atenție în momentul rezervării, cu precizările clare din partea noastră (implicând și o diferență de preț!), ne-ar fi scutit de o mică dezamăgire. În schimb acea cameră avea și ea dezavantajul de a fi deasupra sălii de popice, implica zgomot. Recomand celor care fac prima dată o rezervare la acest hotel să se informeze înainte, fiind mai multe categorii de camere (unele fără balcon, altele cu lojă foarte mică, altele cu terasă).

Locația fiind chiar pe bulevardul principal, vis-à-vis de gară se aud trenurile. Pe de altă parte este un punct relativ central în stațiune, orice traseu pentru plimbare fiind ușor de pornit. Parcul și biserica se află la câtiva zeci de metri, maxim 5 minute de mers pe jos. La distanțe mici sunt o multitudine de restaurante pentru a lua masa. Un supermarket este chiar în imediata apropiere.

Atrage atenția expoziția de tablouri din holul de la intrare; o întâlnire cu arta într-un cadru mai puțin formal este de dorit. Și dacă adesea trecem grăbiți prin spațiile comune ale unităților de cazare, cu gândurile împrăsțiate la toate ale noastre, un mic respiro în fața frumosului exprimat de penița talentată este o bucurie. În popasul nostru admirativ, ne va fi mai la îndemână, să observăm și decorul și aspectul elegant al holului, după cum vom aprecia mai degrabă interacțiunea întotdeauna civilizată și serviabilă a personalului de la recepție. Cu atenția atrasă, vom căuta să petrecem mai mult timp pe fotoliile de epocă, între plantele de interior, în fața unui joc de remi (dat de la recepție).

Printre dezavantaje voi sublinia că pentru a ajunge în zona piscinei, trebuie să se treacă prin holul hotelului (dacă folosești liftul), apoi o porțiune prin exterior, undeva înafară, prin spate, ceea ce nu este deloc plăcut, nici igienic. Îmbracați în halatele de baie, disponibile în fiecare cameră, cu papuci de baie, a te expune printr-o zonă circulată și a ieși prin exterior nu este o alternativă bună. Traseul către piscină este organizat prin interior, evitând atât holul, cât și curtea exterioară, dar numai cu acces pe scări, ceea ce le este imposibil persoanelor cu probleme de mobilitate. Zona piscinei este destul de aglomerată între anumite ore, deși spațiu ar fi suficient, are ferestre generoase pentru asigurarea luminii naturale, dar, din cauza aburilor acestea sunt mereu blurate, adesea nu se mai găsesc locuri pe șezlong, iar joaca copiilor poate deveni gălăgioasă. Personalul este prezent, dar are rețineri a interveni atâta vreme cât observă că cei gălăgioși sunt însoțiți de părinți, iar aceștia nu iau nici o atitudine. La intrarea în zona piscinei este organizată o recepție de unde se pot lua prosoape, care trebuie predate la plecare. Acestea sunt curate, miros proaspăt și sunt binevenite pentru a evita așezarea direct pe șezlong.

În general, despre personal nu am decât cuvinte de laudă, curățenia a fost întreținută impecabil, la piscină doamnele aveau mereu grijă să șteargă pentru a evita să se alunece, la fel la saună, erau mereu atente să asigure asistență, chiar cu recomandările medicale și cu contraindicațiile acestei proceduri pentru cei cu anumite afecțiuni, iar serviciile de tratamente și masaj au fost impecabile.

Pentru cei care aleg Predealul ca destinație de sejur, este de luat în considerare acest hotel și de apreciat străduințele patronatului în a-l menține printre cele mai distinse din stațiune.

AmFostAcolo fără reclame?

  • Utilizatoriii LOGAȚI văd o versiune cu mai puține reclame
  • Ai dori o versiune COMPLET fără reclame? — devino membru afaFanClub -- citește mai mult

[fb]
---
Trimis de laurand in 25.11.25 12:51:18
Validat / Publicat: 25.11.25 15:02:26
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în PREDEAL. A mai fost în/la: Orizont, Belvedere, Robinson
  • Alte destinații turistice prin care a fost: Brașov, Rupea, Cârțișoara

VIZUALIZĂRI: 55 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj
Adn. FAVORIT

1 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (laurand); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Impresiile fiind subiective, AFA nu poate garanta calitatea, relevanța, exactitatea, persistența ori conformitatea impresiilor si recomandărilor (cu asteptările și preferințele fiecarui cititor); deasemenea, responsabilitatea legală pentru afirmațiile făcute in articol revine integral și in mod exclusiv autorului (cf "Termenilor și conditiilor de folosire"); AFA sau administratorii săi neputând fi făcuti răspunzători în privinta corectitudinii ori efectelor de orice natură.
IMPORTANT: Eventualul drept la replică din partea proprietarilor este BINEVENIT, ÎNCURAJAT și SALUTAT, fiind esențial pentru formarea unei opinii în cât mai completă cunoștință de cauză. Proprietarii sau reprezentanții unitătilor de cazare își pot exercita dreptul la replică fie scriind un ECOU la acest articol, fie inițiind un articol nou, cu titlul "Dreptul la replică".
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 Vedere de ansamblu
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol: voturi de valoare mărită
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 10400 PMA (din 8 voturi)

ECOURI la acest review

1 ecouri scrise, până acum

webmaster
[25.11.25 18:39:21]
»

Review-ul a primit „Punctaj Adițional Actualizare RUBRICĂ

— (1) la momentul publicării, în rubrica curentă nu existau impresii din anul curent (2025) sau anul trecut (2024) ;
— (2) depășește pragul minim calitativ & cantitativ al descrierii.

Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.

(Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
  • Niciun abonat la acest review, încă...
  • Alte impresii din această RUBRICĂCarmen Hotel:


      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2025 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • LOGAT? = DA (IntC=1)
  • pagină generată în 0.044611930847168 sec
    ecranul dvs: 1 x 1