ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 13.06.2012
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 30-40 ani
DIN: Dublin
ÎNSCRIS: 28.07.08
STATUS: SENIOR
LUNA
JUN-2012
TIMP CITIRE: 3 MIN

Spatiile de servicii de pe autostrada soarelui (A2)

TIPĂREȘTE

Constructia autostrazii soarelui se poate spune ca a inceput din anii '80; autostrada, asa cum o stim acum, s-a deschis pe bucati intre 2003 si 2007, sectiunile din Dobrogea fiind inca in diverse stadii de constructie sau finalizare. Spatiile de servicii s-au deschis si amenajat insa mult mai tarziu (poate chiar dupa 2009) si e posibil ca anul 2011 sa fi fost primul an in care segmentul Bucuresti-Cernavoda sa fi intrat de fapt in definitia clasica a autostrazii.

In prezent intre Bucuresti si Cernavoda sunt 10 spatii de servicii pe fiecare sens, distribuite in felul urmator:

- 1 intre Bucuresti si Fundulea

- 1 intre Fundulea si Lehliu

- 4 intre Lehliu si Drajna

- 4 intre Drajna si Fetesti

Intre Fetesti si Cernavoda nu exista spatii de servicii; intre Cernavoda si Medgidia este planificat 1 spatiu iar intre Medgidia si Constanta este in acest moment in curs de finalizare un altul. De asemenea pe centura Constantei (denumita A4, teoretic diferita de autostrada soarelui) exista in plan inca un spatiu de servicii.

Toate cele 20 de spatii (10 + 10) dispun in acest moment de parcare si de o toaleta teoretic functionala. In 10 dintre spatii (5 + 5) functioneaza si cate o benzinarie.

Acum o saptamana am intrat in toate cele 20 de spatii deschise (10+10); scopul a fost de a le pune pe harta Romaniei pentru dispozitivele GPS Garmin (RoAD) intr-un mod ordonat si sistematic.

Pe rand:

- spatiile pereche dintre Bucuresti si Fundulea: par a fi cele mai mari de pe toata autostrada (ma refer la suprafata, desi mare parte e totusi camp viran in asteptarea vreunei investitii intr-un hotel/motel); pe sensul spre Bucuresti exista cladirea politiei autostrazii si parcarea masinilor cu radar; in spate e si spatiul de intretinere a autostrazii. Intre cele 2 spatii pereche exista un drum direct de acces care subtraverseaza autostrada - drumul este public, poate fi folosit ca bretea de intoarcere.

- spatiile pereche dintre Fundulea si Lehliu: gazduiesc cate o benzinarie OMV

- spatiile dintre Lehliu si Drajna (4+4): accesul la ele se face practic pe banda de urgenta, lipseste acel 1 metru de asfalt care sa fi facut diferenta in ce priveste o banda reala de franare, respectiv accelerare. 4 dintre ele (2+2) contin benzinarii Petrom si Rompetrol (Litro). Spatiile in sine sunt destul de generoase ca suprafata insa accesul cu vehicule mari pare totusi problematic. Cel putin 2 dintre aceste spatii dispun de mese de lemn puse direct in parcare (din pacate fara umbra).

- spatiile dintre Drajna si Fetesti (4+4): sunt practic cele mai interesante spatii de servicii; ca suprafata sunt mai mici decat cele de pe restul autostrazii (nu cred ca pot gazdui mai mult de cateva camioane cu remorca fiecare). Spatiile apropiate de Drajna contin cate o benzinarie OMV care ocupa practic aproape tot spatiul, intrarea si iesirea fiind practic prin benzinarie. Celelalte spatii dispun de foisoare de lemn cu mese (foisoare de picnic), fiind practic ideale pentru o pauza la mijlocul drumului. Spatiile de langa Fetesti contin si cate o benzinarie Rompetrol (Litro) care poate fi ocolita complet in caz ca destinatia finala ar fi parcarea din spate.

Concluzie? Ne apropiem de Europa. Dar drumul e lung;)


[fb]
---
Trimis de DanCld in 13.06.12 10:57:51
Validat / Publicat: 13.06.12 12:05:22
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 9925 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
selectat ca MiniGhid AmFostAcolo
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

8 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (DanCld); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 Spatiul de servicii de la km 66, pus definitiv pe harta ROAD2012 (Garmin)
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 15050 PMA (din 15 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

8 ecouri scrise, până acum

webmaster0
[13.06.12 11:15:05]
»

Excelent!

Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru aceasta destinatie.

PS daca tot le-ai luat coordonatele, poate le treci si aici, macar pentru acela care contine subtraversarea.

webmaster77
[13.06.12 11:17:56]
»

Mutat la "Bucuresti - Litoral cu auto" - rubrica deja existanta pe site. Cred ca se potriveste perfect aici.

Nicu
[13.06.12 13:02:40]
»

Bucuresti litoral cu auto

Dar ce zici de Timisoara - litoral cu masina drum parcurs doar cu, citeva pauze mici, in acest moment sunt pe litoral si ma gindesc daca inapoi sa fie tot direct si doar cu, citeva pauze mici.

Pentru bucuresteni e ff bine si usor dar pentru noi cei din vest nu e asa usor, e bine doar de la Pitesti spre mare dar pina acolo? Inapoi pina la Pitesti va fi perfect dar... mai departe?

Pina acum nu imi pare rau ca am ajuns... aici... dar urmeaza drumul

Litoralul... nostru... am scris asa, incepe sa arate mai bine ca si data trecuta (citiva ani buni) cind am fost aici.

Ma gindesc sa scriu sau nu despre drumul cu masina sau iara vin unii si ca si la reviewul cu... avionul... la turci au spus ce ne inveti tu pe noi cum sta treaba?!

Treaba sta rau ca si drum pt unu din Timisoara sau din vest si sta bine pentru un bucurestean.

Pentru mine ca si timisorean pina in Muntenegru e mai aproape, acolo e tot mare, pina la Balaton si mai aproape dar ala e lac.

Marea Neagra de la... noi... incepe sa arate bine, dar... drumul pina acolo?

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
iulianic
[14.06.12 08:02:36]
»

@DanCld: Foarte bun review-ul tau! Dai multe informatii pentru cei care inca nu cunosc magistrala.

Noi am stabatut-o de multe ori, atat in interes profesional cat si in scop turistic. Este cu adevarat o binefacere raportand la circulatia de acum cativa ani, dar spatiile de serviciu sunt deocamdata impropriu denumite asa. Unele sunt doar toalete, nu exista pomi si nici un fel de umbra. Totul este expus soarelui pentru ca ne aflam pe "Autostrada Soarelui".

Ce parere ai de calitatea asfaltului, mai ales in primii 25 km de la Bucuresti, precum si de faptul ca autostrada (care strabate o campie intinsa) are atat de multe curbe?

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
DanCldAUTOR REVIEW
[14.06.12 14:30:27]
»

Pe rand:

- nu are sens sa pun aici coordonate GPS fiindca toate cele 20 de spatii deschise sunt "in drum", bine semnalizate si nu prea ai ce sa ratezi; posesorii de aparate Garmin cu harta RoAD instalata (urmatorul update) vor avea punctele de interes (benzinarie, parcare, toaleta, spatiu de picnic) pe aparat. Nu, nu exista nicio alta harta care sa contina in acest moment toate datele, nici macar Google Maps.

- intre autostrada si bretelele interioare au fost plantati copaci; peste 10-15 ani poate va fi si un pic de umbra...

- in toate spatiile exista suprafete neutilizate care pot fi pe viitor valorificate (alte benzinarii, moteluri, restaurante etc); eu estimez ca dupa finalizarea completa a autostrazii vom asista si la o astfel de dezvoltare.

- asfaltul de pe autostrada e o problema care depaseste aceasta prezentare, fiind turnat in mai multe etape si cu tehnologii diferite. Intre Bucuresti si Fundulea nu e propriu zis asfalt ci beton turnat la inceputul anilor '90 (pe poduri e totusi asfalt); nu ma mira ca a inceput sa se degradeze, mai ales pe sensul spre Bucuresti.

- geometria autostrazii a fost indusa nu atat de relief cat de cursurile de apa si de localitatile de pe traseu; normativul de constructie prevede oricum un numar minim de curbe pentru a preveni somnolenta la volan.

Cam atat.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
haiduc
[15.06.12 14:25:20]
»

@DanCld

Review impresionat si foarte util.

Ai primit si votul meu.

Am avut onoarea sa folosesc Autostrada Soarelui in 2007 si am sezizat lipsa statiilor de servicii si mult mai important lipsa toaletelor. :-))

Noroc ca am ajuns in centura Bucurestiului intr-o ora si jumate. De necrezut ca inca nu au finalizat lucraturile in 5 anii.

Ma scuzi ca am adaugat si o poza din 2007.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
uskatu2008
[19.06.12 15:21:08]
»

Felicitari pentru review, un singur lucru nu inteleg:

Intre Cernavoda si Murfatlar-Ciocarlia este deschisa circulatiei autostrada? Am vazut ca ai scris ca este planificat un spatiu de servicii pe aceasta portiune si imi imaginez ca probabil ai circulat pe aceasta portiune... este cumva circulabila?

Intreb pt ca pe 28.06 trebuie sa fiu la Eforie Nord si mi-ar fi de folos aceasta informatie.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
DanCldAUTOR REVIEW
[26.07.12 21:24:20]
»

Informatiile despre spatiile de servicii existente si in constructie le-am gasit atat prin "data mining" pe site-uri relevante (proiectul autostrazii, fotografii aeriene, forumuri de pasionati) cat si prin... vizitarea lor, odata ce au fost deschise publicului. Sa nu aiba cineva impresia ca e doar un scop in sine ceea ce am facut eu; serios, am pus si benzina, am cumparat de mancare si am luat si pauze. Intr-unul dintre aceste spatii pe sensul spre Bucuresti am impartit mancarea cu niste maidanezi draguti care nu aveau ce sa caute de partea aceea a gardului autostrazii. Bine, care gard...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
5 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
DanCld, haiduc, iulianic, Nicu, uskatu2008
Alte articole din această RUBRICĂBucureşti - Litoral cu auto:

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.057329893112183 sec
    ecranul dvs: 1 x 1