ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 28.12.2016
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: > 60 ani
DIN: Piteşti
ÎNSCRIS: 02.09.09
STATUS: CONSUL
DATE SEJUR
SEP-2016
DURATA: 7 nopți
cuplu fara copii
PREȚ SEJUR 440 €/persoană sejurul de 7 nopți ?
cu AVIONUL (toate taxele incluse)
REGIM MASĂ AI
"ECHIPA" A INCLUS:
2 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
100.00%
Încântat, fără reproș
CAZARE [camere etc]:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat
PLAJA şi MAREA:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTA MEDIE REZULTATĂ
96.00%
OBS: Spre deosebire de GRADUL de SATISFACŢIE (care se selectează de autor si se exprimă in procente, 0 - 100 %), MEDIA se calculeaza AUTOMAT, ca notă de la 1 (foarte slab) la 10 (excelent)

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut

Stella Katrin Hotel [Adelianos Kampos]3

Un all inclusive ceva mai altfel

TIPĂREȘTE

Constat că, pe măsura trecerii timpului, găsesc din ce în ce mai greu timpul necesar, dar, mai ales, starea psihică potrivită, care să mă îndemne să scriu. Nu știu de ce, poate pentru că îmbătrânesc, dar cert este că așa am ajuns să rămân în urmă cu depănarea amintirilor de călătorie … mult în urmă …

Cu tot regretul, trebuie să accept această stare de lucruri și să mă bucur atunci când apare scânteia care mă face să mă așez în fața tastaturii și să scriu.

Dacă impresiile de călătorie mai pot aștepta, întrucât lucrurile, de regulă, în privința obiectivelor turistice, se schimbă foarte lent, în cazul impresiilor privind locurile de cazare lucrurile stau cu totul altfel.

De aceea, am decis ca acum să vă povestesc despre cazarea mea în Creta, în sejurul din septembrie (încă) anul acesta.

Fusesem și cu un an înainte în Creta, prilej cu care am bătut în lung și-n lat partea estică a insulei, având ca bază Miramare Resort & Spa.

Ne-a plăcut atât de mult atunci, încât am hotărât ca vestul insulei să-l rezervăm pentru anul următor. Zis-și-făcut! Încă de la sfârșitul lui octombrie 2015, m-am apucat să caut o variantă convenabilă pentru ceea ce urma să facem. Și, cum indiferent de plan, știam că vom umbla cât e ziua de mare, evident, am evitat, în căutările mele, variantele all inclusive, de tipul celei pe care o avuseserăm în est.

Condițiile erau clare și simple: cazare în vest (Chania sau Rethimno), cu servicii de masă cât mai puține și, evident, cu transportul asigurat (cursă charter). Asta pentru că, venind pe cont prorpiu, cu o cursă de linie, costurile ar fi fost mult mai mari. Așa că, vrând-nevrând, am apelat la serviciile unei firme de turism care organiza sejururi de acest fel (sunt mai multe). De fapt, a fost aceeași ca cea cu care merseserăm și cu un an înainte. Am analizat cu atenție oferta early booking și, în final, a rămas să aleg între două variante. Prima era la hotelul Brascos (3 stele), aflat chiar în centrul orașului Rethimno, care însemna cazare și mic dejun la prețul de aproximativ 430 € sejurul (evident, asta însemnând și transportul cu avionul și transferul de la aeroport la hotel și invers). Cea de-a doua variantă era la hotelul Stella Katrin (3 stele), din stațiunea Adelianos Kampos, la vreo 7 km de Rethimno. Această variantă era de tipul all inclusive, la prețul de 440 €/sejur de 7 nopți (la fel, cu zbor avion și transfer incluse în preț). Cum spuneam, nu mă interesa deloc o astfel de variantă, pentru că aveam de gând să cutreierăm toată insula. Veți zice: cum, doar două variante? Ei bine, nu erau doar acestea două, dar pe mine nu mă interesau variantele cu resorturi de 4-5 stele, la prețuri de două ori mai mari.

Oricum, ceea ce m-a făcut să mă opresc asupra variantei Stella Katrin a fost faptul că aici aveam posibilitatea de parcare, iar noi aveam de gând să închiriem o mașină. Hotelul Brascos nu are parcare proprie, iar la o privire sumară pe Google Maps/Street View, este clar că zona este foarte aglomerată, fiind chiar în centru, lângă parcul municipal. E drept, între hotel și parc se află o parcare cu plată, dar în timpul zilei părea a fi și ea foarte aglomerată, lucru de care m-am convins, de altfel, la fața locului.

Așa că, am ales Stella Katrin și nu am regretat! Am avut un sejur minunat, despre care am scris în acest review și următorul.

După un zbor scurt cu Blue Air (care ne-a oferit și un brunch), am aterizat pe aeroportul din Chania, de unde am fost repartizați în autocare și am plecat spre hotel, unde am ajuns după aproximativ o oră.

Eram 12 români (cred), din care am cunoscut 7 persoane. Am fost imediat convocați la recepție, ni s-au pus brățările și ni s-a făcut un scurt instructaj. De exemplu, ni s-a explicat că, la fiecare masă, trebuie să ducem singuri vesela utilizată la locul de colectare, sau că băuturile se pot comanda și lua de la bar câte una o dată și că, de asemenea, trebuie să ducem la bar recipientele golite etc., în sfârșit, lucruri de bun simț.

Ni s-au repartizat și camerele. Inițial, am avut o cameră la nivelul al doilea (de unde aveam o priveliște splendidă), dar soția a preferat o cameră la parter, drept pentru care am mai așteptat puțin, până aceasta a fost pregătită.

În orice caz, am constatat că personalul era foarte amabil, inclusiv cu unii mai puțin educați și am aflat că hotelul este o afacere de familie.

Un hotel de trei stele cu regim all inclusive este un concept mai rar întâlnit, deoarece acest regim este caracteristic, de obicei resorturilor de minim patru stele. Ca atare, nu mi-am făcut prea multe iluzii cu privire la acest lucru, mai ales că nu prea mă interesa acest aspect.

Dar haideți să vă descriu cele oferite acolo.

Camera

Camerele de la Stella Katrin sunt echipate în stil minimalist, cu strictul necesar: un pat dublu, cu noptiere, un șifonier și o măsuță cu un scaun și o oglindă în fața ei. Ca dotări, erau: un frigider, un televizor LCD cu ecran de dimensiuni medii și instalația de aer condiționat. Deși ușa se deschidea cu o cheie normală, aveam și o cartelă pentru pornirea instalației electrice a camerei. Aceasta se decupla de la tensiune la câteva minute după scoaterea cartelei. Deși nu am folosit frigiderul, am constatat că priza acestuia nu se decupla de la tensiune odată cu restul instalației.

Camerele sunt dotate, fiecare, cu un balcon, pe care se găsește o măsuță cu două scaune.

Baia este cam micuță, dar este dotată cu cadă. Are și uscător de păr și se oferă prosoape și consumabile de baie.

De la bun început, ni s-a spus că lenjeria (inclusiv prosoapele) se schimbă o dată la trei zile și că duminica nu există serviciu în camere. Schimbarea lenjeriei mai des se plătește.

Masa

Așa cum am menționat, serviciul de masă a fost în regim all inclusive. Preparatele erau servite într-o zonă destinată special acestui lucru, lângă bucătărie, în holul recepției, în care se află și barul și câteva mese. Cei care nu mai aveau loc în hol, sau doreau să mănânce afară, puteau face acest lucru folosind mesele din curtea hotelului, inclusiv cele din jurul piscinei.

Mâncarea a fost variată și bine preparată. Aveam la dispoziție multe legume în salate și fructe proaspete (în special portocale, pepene roșu și galben). La prânz am mâncat acolo doar în ziua când am sosit, în rest am primit mâncarea de prânz la pachet, pe baza anunțului făcut din seara precedentă. Oricum, la prânz se serveau mai multe feluri, la alegere, în general mâncare gătită, cu carne și sos, gustoasă și îndestulătoare. Și seara era cam în același stil, mâncăruri pe care nu le cunoșteam, cu excepția musacalei, dar oricum, mâncarea a fost foarte bună, poate nu atât de variată ca la resorturile de patru stele, dar bună. Și tăvile nu erau lăsate niciodată goale.

Îmi aduc aminte că în prima zi când am avut prânzul la pachet, am fost puțin dezamăgit de portocala găsită în acesta, mai exact de aspectul exterior al acesteia. Am constatat însă că se curăța de coajă foarte ușor, iar gust ca al acelor portocale nu am prea mai întâlnit. Așa că, în zilele următoare, portocala-desert a fost o componentă preferată a prânzului la pachet.

Băuturile, cu excepția cafelei și a apei fierte pentru ceai, la micul dejun, se serveau la bar și erau de două feluri: la liber, sau contra cost.

Barul și piscina

În categoria băuturilor gratuite, intrau berea la dozator și raki-ul casei, vinul casei (alb și roșu) și două băuturi răcoritoare (destul de bune și plăcute la gust, nu se simțea gust de chimicale), de tip cola și portocale. Aceste băuturi puteau fi solicitate și obținute la bar până la 10 seara, indiferent de cantitate.

Băuturile contra-cost erau foarte diversificate: votcă, whisky, lichioruri și diverse preparate de bar, fresh, ness și frappé.

Piscina hotelului nu este foarte mare, dar am văzut că era folosită, mai ales de membrii unui grup de tineri britanici supraponderali (și aici nu exagerez, când una din fetele din grup a intrat în piscină, am crezut că aceasta avea să se reverse).

Noi nu am intrat în piscină, pentru că am stat puțin la hotel și, când veneam spre seară, preferam să mergem pe plajă.

Plaja

Hotelul Stella Katrin nu are ieșire direct pe plajă, deoarece se află pe partea sudică a străzii principale, plaja fiind pe partea nordică a acesteia. Totuși, distanța până la plajă este mică, maxim 200 m. Pentru a ajunge pe plajă, există un pasaj între hotelul Jo An Beach și hotelul Marvel Land, dar e cam murdar pe acolo, așa că eu vă recomand să mergeți chiar prin curtea unuia dintre resorturile de pe plajă, chiar dacă pe la unele sunt afișe pe care scrie: only for hotel guests. Toată lumea făcea așa și nimeni nu se supăra pentru asta.

Plaja este cu nisip și intrare lină în apă, singura problemă putând fi aceea a valurilor destul de mari, lucru frecvent întâlnit pe toată coasta nordică a Cretei.

Pe plajă sunt și umbrele cu șezlonguri, aparținând diferitelor resorturi, pe care le puteți închiria, dar nu știu la ce preț, întrucât când am fost noi, plaja era puțin populată și nu te întreba nimeni de nimic, dacă te așezai pe un șezlong.

În loc de concluzie

Probabil, majoritatea celor obișnuiți cu resorturile turcești și cu regimul all inclusive de la acestea, stând la hotelul Stella Katrin, ar fi dezamăgiți, așa cum a fost și domnul S., partea masculină a unui cuplu simpatic de bucureșteni, aflați la vârsta când copiii lor se pregăteau să aibă, la rândul lor, copii.

Aceștia tocmai ce fuseseră cu o lună înainte într-un sejur la un resort din Kușadasî, așa că aveau amintiri proaspete, ca să poată face comparația.

Ăsta e all inclusive? Nooo. Nici vorbă. Păi de la turci am venit cu portbagajul plin.

Cum adică? l-am întrebat curios.

Păi m-a învățat și pe mine un șmecheraș. Nu era păcat să las bunătate de frigider plin, când ăia mi-l umpleau la loc imediat cum se golea? Așa că-l goleam zilnic, căram băuturile în portbagaj și ăia îmi umpleau frigiderul din nou. Doar la graniță mi-a fost puțin frică, dar nu m-au controlat, așa că am avut băutură gratis încă o lună după sejur. ROFLMAO

Dar cât ai plătit pentru sejurul din Turcia, în comparație cu cel de aici?

Păi pentru ăsta am plătit vreo 500 € de persoană. Cel din Turcia nu știu cât a costat, că a plătit sindicatu’.

Am uitat să vă spun că domnul S. e lider sindical … :))

I-am spus atunci să se intereseze cât a costat sejurul turcesc și abia apoi să se plângă de diferențele între servicii, pentru că acestea se regăsesc și în preț.

Lucru ce, de altfel, este și concluzia acestui review.

Poate că oferta de la Stella Katrin nu este cu adevărat una de tipul all inclusive clasic. Nici nu ar avea cum să fie, la un astfel de preț (aici e greșeala retailerului, care ar fi trebuit să încadreze mai degrabă serviciile la categoria full board). Ce e sigur este însă faptul că serviciile oferite au fost, cel puțin pentru mine, peste prețul plătit. Și nu am fost singurul care am văzut lucrurile în acest fel. Iar personalul (în totalitate feminin) a făcut toți banii, începând cu patroana, care muncea cot la cot cu angajații, până la cameriste.

E drept, nu am plecat cu valiza plină cu altceva, decât cu amintiri și cu o sticlă de vin cretan (cam ca cel de Malaga) și una de lichior de scorțișoară (le-am cumpărat de la margine de drum; erau sigilate și etichetate). Dar ce amintiri …

Vă doresc și vouă astfel de amintiri frumoase, pe care să le adunați din călătoriile pe care le veți face în mulți ani de-acum încolo!

Citește și CONTINUAREA aici

---
Trimis de Costi in 28.12.16 13:37:23
Validat / Publicat: 28.12.16 17:28:31
VIZUALIZĂRI: 2801
SESIZEAZĂ
greșeală / conținut, limbaj
Adn. FAVORIT
8 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Costi); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo sau ale administratorilor.
AmFostAcolo.ro nu poate garanta calitatea, relevanța, exactitatea, persistența ori conformitatea (cu asteptări și preferinte posibil particulare ale fiecarui cititor) impresiilor si recomandărilor din articole; deasemenea, responsabilitatea legală pentru afirmațiile făcute in articol revine integral și in mod exclusiv autorului (cf "Termenilor și conditiilor de folosire a site-ului"); AmFostAcolo.ro sau administratorii săi neputând fi făcuti răspunzători în privinta corectitudinii ori efectelor de orice natură.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.

Puteți VOTA acest articol:

PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 47000 PMA (din 50 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.
INFO: membrii AmFostAcolo beneficiază - in cadrul sistemului de Privilegii - de preţuri particulare pentru vacanţa în această destinaţie - negociate direct cu tour-operatorii sau cu proprietarii.
  • Verifică: solicită o ofertă personalizată

  • ECOURI la acest review

    8 ecouri scrise, până acum

    adrianaglogo [28.12.16 20:35:32] »

    @Costi: Citind articolul tau mi-am amintit ca de curand am trecut si eu in urmatoarea categorie de varsta... Dar nu imbatranim, eu asa zic!

    Si cum nu ai venit cu nimic din vacanta? A, da, ai fost cu avionul nu cu masina si nu aveai cum sa vii cu portbagajul plin!

    Baiat bun, sindicalistul acela, strangator.

    Ma bucur ca ai avut o vacanta frumoasa, la un pret rezonabil.

    lady_anca81 [29.12.16 07:54:14] »

    Foarte bine punctat faptul ca la prețul plătit tine ai avut condiții și mâncare decenta de 3 stele. Mulți utilizatori am văzut că omit această componentă în prezentare, fiind dezamăgiți ca la un preț relativ mic nu găsesc luxul dorit.

    nrs [29.12.16 10:04:31] »

    ma bucur ca exista din ce in ce mai multi oameni care nu compara mere cu pere. intotdeauna am analizat ce primesc in cadrul unui sejur si prin prisma pretului platit. niciodata nu poti primi aceleasi servicii (aici se includ cazare, masa, bauturi, distractie etc) cand platesti 500 euro ca atunci cand platesti 1500 euro, dar sunt destui care vor sa plateasca putin si sa primeasca mult. cat despre sindicalist ce pot sa mai zic? nu i-a ajuns sejurul moca a luat si "amintiri"

    Costi [29.12.16 10:49:51] »

    @adrianaglogo:

    La mulți ani și multe călătorii frumoase în continuare, cu ocazia schimbării prefixului!...

    Evident că am venit și cu alte amintiri „materiale”, în special magneți de frigider, preferații noștri, dar și alte mărunțișuri și cu multe fotografii și filme și, bineînțeles, cu amintiri în memorie, din acelea pe care le „scoți” și le revezi atunci când ți-e dor de ducă...

    @lady_anca, nrs

    Pornind de la principiul „cât dai, atâta primești”, nu mi s-a întâmplat niciodată să fiu dezamăgit în plimbările mele.

    În plus, noi ne plimbăm ca să vedem locuri noi și frumoase, nu ca să stăm la masă, că asta am putea face și acasă, nu?

    Evident, la Stella Katrin nu puteam avea pretenții ca la Miramare Resort & Spa, din Agios Nikolaos, unde am stat cu un an înainte, dar nici nu ne doream decât o cazare decentă, care să ne folosească drept „bază de operațiuni” în descoperirea părții de vest a Cretei.

    La mulți ani și călătorii frumoase și vouă!

    mishu [29.12.16 18:42:15] »

    @Costi: Foarte bun articolul tau, totul prezentat cu maxima seriozitate si intradevar cand facem analiza concediului si a locului in care am petrecut vacanta trebuie sa tinem cont de acest raport pret- servicii.

    Cat despre AI si Full board, ai dreptate cel de-al doilea termen este cel care ar fi fost mai corect.

    Felicitari, votat cu mare placere.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150] [-1][0 voturi]
    Radu Tudoran [30.12.16 08:35:14] »

    In Creta am preferat tot partea vestica. Mi s-a parut mult mai interesanta cu orasele ei Chania si Rethimno, cu celebrele plaje.

    O intalnire cu un "domn" precum ati avut dumneavoastra nu ma mira. Englezul viseaza sa fie gentleman, americanul businessman, germanul specialist, iar romanul smecher. Suntem oare in minoritate noi cei care nu ne descurcam atat de bine, nu avem atat tupeu, nu dam din coate puternic?

    adrianaglogo [30.12.16 10:43:13] »

    @Radu Tudoran: Sa fim optimisti si sa speram ca nu suntem minoritari. Desi... Din pacate peste tot vezi astfel de situatii.

    Si de mai multe ori vezi si auzi emise pretentii de lux pt un pret mic sau foarte mic.

    Cred ca devine o arta sa fii capabil sa iei de bun ce ti se ofera de banii platiti. E absurd sa pleci cu super asteptari cand platesti putin.

    Daca se intampla, cum mi s- a intamplat mie in Cipru, adica sa ai conditii de lux pe 150 E, zici merci si speri sa mai astfel de noroc!

    calatorul [27.04.17 21:52:32] »

    @Costi: Multumim pentru informatiile oferite si impresiile impartasite, ca si pentru pozele lamuritoare. Sunt intru totul de acord si cu finalul relatarii si ma bucur sa regasesc oameni care gandesc intelept si lucid despre realitatile inconjuratoare. Si care au optiuni atat de apropiate cu ale mele.

    Si da, Creta este o insula minunata, in care deseori imi propun sa revin. Alegeri inspirate si vacante frumoase in continuare!

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150] [-1][0 voturi]
    Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

    ROG REȚINEȚI:
    • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul articolului (review-ului) de mai sus
    • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine linkul ADAUGĂ IMPRESII NOI
    • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
      (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
    SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
    NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
    EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
    Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

    NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
    Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
    VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
    6 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
    adrianaglogo, calatorul, lady_anca81, mishu, nrs, Radu Tudoran
    Alte impresii din această RUBRICĂ:
    NOTĂ: Recomandările evidențiate (pe fond galben) aparțin unor autori cu statut membru GOLD sau superior
    INFO: Membrii AmFostAcolo beneficiază de oferte speciale pentru această destinaţie - Solicită o ofertă personalizată

      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

    [C] Copyright 2008-2021 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
    AmFostAcolo recomandă găzduirea la ROHOST.COM
    pagină generată în 0.0778341293335 sec
    ecranul dvs: 1 x 1