ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 02.02.2024
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Galați
ÎNSCRIS: 27.07.12
STATUS: POSEIDON
DATE SEJUR
JAN-2024
DURATA: 5 zile
Cuplu

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
70.00%
Satisfăcător

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
85.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 11 MIN

Cu trenul de noapte la expoziția Brâncuși

TIPĂREȘTE

M-am trezit cam târziu că parcă-parcă aș vedea și eu expoziția Brâncuși de la Timișoara. Adică prin noiembrie-decembrie, nu mai știu exact; atunci m-am trezit. Prea zicea lumea care fusese că vai, ce fain e să admiri laolaltă lucrările apreciatului artist, prea pretutindeni pe fb poze cu „Coloana Infinitului” , „Sărutul” și „Domnișoara Pogany” ; și cică ar merita o vizită și restul muzeului, cu nimic mai prejos... Loc în rămășița de 2023 nu i-am găsit, dar, aflând că expoziția avea să țină până pe 28 ianuarie, mi s-a aprins un beculeț! Ia să vedem cum pică 24, că de-o vreme guvernul făcu din această zi de mare celebrare una de mini-vacanță, too... Miercuri; perfect. Așa că i-am înaintat lui Tati propunerea: ori ne luăm liber luni și marți, ori joi și vineri, da’ o punte tot treb’e să construim, măi, Tati, măi!  

Cât despre drum, aveam 2 variante: cu mașina proprie (680 km, peste 9 ore de condus „întins” ziceau Google și Waze în cor; brrr!) sau cu avionul din București, ceea ce ar fi scurtat „excursia” cam la jumătate, ca timp. Se puse Tati așadar să caute bilete de avion și cumva îi cam dădea cu rest; nu se prea potriveau zilele și/sau orele și, în plus, nici ieftine nu erau biletele.  

Într-un final, tot Tati identifică a treia variantă, pe care mărturisesc că o scăpasem din vedere, la cât de rar o folosim în ultima vreme: trenul, varianta de noapte. 10 ore jumate numai de la capitală la Timișoara, dar măcar nu te doare capul. „Da” – am fost de acord în principiu – „da’ io nu merg decât la vagon de dormit de 2 persoane!”

Asta pentru că dintotdeauna am avut mari probleme cu somnul în condiții ne-domestice. Adorm greu și în patul meu, darămite în fund, pe scaun, prin mijloace de transport... Pentru mine, un zbor de noapte cu avionul este echivalent cu o noapte pierdută, spre deosebire de Tati, care ațipește una-două și uneori chiar doarme cu bulbuci... Cât despre tren, am încercat o singură dată cușeta (aia de 6 persoane), acum vreo 25 de ani, pe ruta Galați-Cluj; în afara faptului că am stat întinsă, alte foloase nu țin minte să fi tras, ba din contră... Din fericire, omul este înzestrat cu capacitatea de a estompa (până la paliditatea extremă) amintirile neplăcute.

În fine, am zis hai să încercăm! Mai mult decât alte 2 nopți nedormite n-am ce să pățesc! Dar poate că la vagon de-ăsta mai mic, fără persoane străine prin preajmă, doar eu cu Tati – o fi mai bine... Poate m-am mai „maturizat” și eu între timp, cine știe?!... Sau poate... invers; bebelușii dorm-măr imediat ce-ncepe trenul a-i legăna, nu?!... Mai aveam un singur ghimpe: buda. O fi având cămăruța budă proprie sau o fi budă de-aia comună, la capăt de vagon? Am căutat poze și filmulețe pe net, dar mare lucru n-am aflat, sinceră să fiu. Așa că m-am decis să-mi asum și aspectul ăsta: poa’ să fie cum o fi, „între două zile nu-i decât o noapte” (vorba poetului), deci hai să încercăm! Din momentul în care ne-am decis, am luat-o ca pe o potențială nouă experiență, plină de adrenalină, emoție și mister, pe care abia așteptam s-o trăim!

Deci biletele de tren le rezervă Tati și le plăti on line, pe site-ul binecunoscut www.cfrcalatori.ro: IR1574 Galați – București Nord (14:05 – 17:59), IRN78 București – Timișoara (21:00 – 07:25), iar retur IRN79 Timișoara – București (22:31 – 08:42)... și atât deocamdată. Aveam să plecăm din Galați miercuri la prânz, să petrecem 3 zile în Timișoara, pe care vom fi părăsit-o sâmbătă seara. Duminică însă, primul tren din capitală spre casă era pe la prânz, nu eram deciși încă ce să facem în intervalul dintre trenuri; poate să mergem în Otopeni, de unde pleacă din oră în oră microbuze spre Galați sau să ne mai foim prin București?!... (Până la urmă ne-am întors acasă cu trenul de prânz, luat însă din Ploiești, unde ne-am repezit s-o vedem pe Mama; dar ideea asta ne-a venit cu puțin înainte să plecăm din Timișoara.)  

Pe rutele scurte (Galați – București, București – Ploiești, Ploiești -Galați) am luat bilete la clasa a II-a, nu ne-am bătut capul, oricum diferența de confort între cele 2 clase nu mi se pare semnificativă. Pe ruta lungă, prețul unui vagon de dormit pentru 2 persoane a fost 564,6 lei/sens. (Puteți face simulări pe site și pentru alte categorii de confort.) Una peste alta, cred că n-am ajuns departe de prețul avionului, mai scădem însă 1 sau 2 nopți de cazare😊. Și adunăm lucrul cel mai prețios: o nouă și palpitantă aventură!

Drumul până la București a decurs fără evenimente deosebite, nici măcar întârziere prea mare n-a înregistrat garnitura, numai vreo 10 minute, ceea ce pentru CFR – se știe – e parfum de roze. Gara de Nord... aproape neschimbată (o fi bine? o fi rău?); oh, câte amintiri, de-a valma, năvăliră peste noi!... Mai aveam aproape 3 ore până la următorul tren și ne făcuserăm din timp socoteala: mergem la vreo cârciumă-ceva, ba chiar am aruncat un ochi pe hartă și pe recenzii, așa că se strânseseră 3-4 variante pe lista scurtă.  

Nu eram deciși dacă să depozităm bagajele în gară, nici nu eram siguri că ar exista o asemenea oportunitate, iar la fața locului, tot căscând gura în sus și-n jos, am fi uitat cu totul, dacă nu ne-ar fi ieșit în cale zona cu pricina. Deci, în caz că vă interesează, să știți că există: în sala unde cândva erau casele de bilete pentru clasa I, nu mai rețin prețul, parcă 10 lei/oră/compartiment. Oricum, mari bagaje n-aveam, doar câte-un troler micuț, n-a fost nicio problemă să le târâim după noi.  

Am găsit masă liberă chiar din prima încercare, locul ar merita o poveste distinctă, că a fost tare fain!... Pe la 8 seara ne-am întors în gară și am mai stat vreo juma de ceas în sala de așteptare, pe care lumina de neon rece o făcea destul de neprimitoare, în schimb era cald și bine. Trenul „s-a afișat” doar cu 10 sau 15 minute înainte să plece, deci ne-am precipitat spre peron, identificat vagonul și cocoțat. Compartimentul nostru a fost cam pe la mijloc și ce am remarcat din prima a fost că holul vagonului e mai îngust decât la trenurile obișnuite, chiar un pic... claustrofobic. În fine, doar nu ăsta-i scopul, să stai pe coridor.

Despre cabină acum. Tot nu mă lămurisem în avans: cele 2 paturi sunt dispuse pe orizontală sau pe verticală? Răspuns corect = pe verticală. Există budă „în cameră” ? Hă-hă; da’ unde ne credem noi aici?! Răspuns corect = nu. „Decât” o chiuvetă în colțul dinspre fereastră, acoperibilă cu un capac; pui capacul = noptieră; nu pui capacul = chiuvetă. (Hmm... să vă zic, să nu vă zic?! abia a doua zi, când fiică-mea văzu pozele din tren, scrise pe grupul de WhatsApp Family❤️: „am auzit ca e ok trenul asta mai putin daca cineva face pipi in chiuveta din vagon si da pe langa si miroase mocheta (dar am auzit doar un caz)” .) Ce să zic?! Bine că abia a doua zi, bine că doar un caz... Noi n-am avut astfel de probleme, ferească Sfântul!

Deci avem așa: 2 paturi suprapuse și o scară să ajungi la cel de sus. Paturile sunt de fapt canapele gen CFR, destul de inconfortabile, nu vă așteptați la ceva Relaxa. Așternuturi de bumbac alb, curate și călcate. Pătură cu cearceaf-plic, pernă destul de ok. Există și „veioză” în dreptul fiecărui pat, funcționează doar dacă lumina din tavan este închisă. Temperatura ambientală se poate regla (și chiar avea să fie numai bine de cald, mai puțin – anticipez – pe perioada mai lungă de staționare).  

Pe peretele opus paturilor se află spații de depozitare (un umeraș pe o bară, cârlige fixate în lateral, deasupra 3 sertare și, sus de tot, obișnuitul loc pentru bagaje). În colț, deasupra chiuvetei-noptieră, este un dulăpior închis cu o ușă. Când deschizi ușa, se aprinde lumina și înăuntru descoperi mai multe treburi: oglinda, priza de încărcat telefonul și consumabilele – câte un pet de apă la 0,5 l și câte un kit ce conține periuță și pastă de dinți, un săpunel ambalat și un soi de prosop.  

Pe jos e mochetă destul de bine întreținută, iar fereastra se poate acoperi aproape în totalitate cu un transperant opac. Ușa are vreo 3 încuietori cu care poate fi securizată. Decent, nu?!

Evident, următorul pas a fost să identificăm toaleta. Aceasta se află doar într-un capăt al vagonului, cealaltă fostă budă fiind transformată în magazie. Ce-i drept, îs 2 cabine una lângă alta, dar o recomand pe prima, uscată și aparent curată. Există hârtie igienică și de șters pe mâini, însă e o problemă cu jetul apei de la chiuvetă, extrem de „subțire” . Și oarece mirosuri specifice budelor de tren, parțial date de dezinfectantul folosit, parțial – trebuie să recunoaștem – de... umorile implicate. În fine, nimic de nesuportat timp de câteva ore, dar se poate mult mai bine, sunt convinsă. În același capăt al vagonului, în apropierea toaletelor, am zărit pe o ușă pictograma „duș” , însă n-am fost curioasă să deschid ușa.  

... Ca să nu vă mai țin în suspans cum a fost, concret. „Nașul” ne-a controlat biletele curând după plecare, apoi ne-a urat noapte bună. Am ciocnit câte o berulă mică, că nu puteam lăsa momentul nesărbătorit, am „cântat-o” , am mai povestit una-alta și gata, se făcu ora de nani, ne-am schimbat la pijama, am închis lumina și ne-am băgat în scutece. În primă fază, legănarea mi-a plăcut. Nici în a doua fază nu mi-a displăcut, doar că prezentându-se pe toate axele posibile, în toate direcțiile, cu intensitate inconstantă – pas să pot adormi! Doamne, parcă au roțile în colțuri trenurile astea! Zgomotul nu m-a deranjat, dopurile de urechi atenuau destul de bine, însă treaba asta cu zdruncinatul mi-a pus capac.

Pe la 1:30-2 noaptea, trenul s-a oprit, motoarele s-au oprit și ele (m-am uitat pe GoogleMaps, eram aproape de Filiași) și oprit a rămas 2 ore jumate. (Între timp, s-a făcut friguț, dar corcolită în pătură, n-am suferit prea tare.) Am aflat ulterior că „s-a rupt firul” . Bine că-l reparară, ce să zic?! Nu știu prin ce minune, după ce s-a pus trenul în mișcare din nou, am reușit să adorm și am dormit până la 6:45, când a sunat ceasul (că uitasem să-l opresc între timp). Am ajuns în Timișoara cu întârziere de 2 ore, la 9:30.  

... Timișoara ne-a întâmpinat cu clădiri frumos renovate, cu oameni ospitalieri și cu mâncare bună. Și cu Brâncuși, desigur. Bine, și aici a fost un pic de aventură, că după ce am luat biletele de tren, am zis să rezervăm on line și pentru expoziție; toate biletele on line erau epuizate, însă scria că se puteau achiziționa la fața locului 360 (parcă) bilete/zi. Vineri dimineață am învins, am intrat și noi! Am savurat, am tremurat de emoție, am realizat cu greu importanța momentului. Și da, am vizitat și restul muzeului de artă și ne-a plăcut. În rest, ne-am întâlnit în mod repetat cu un prieten, ne-am plimbat fără scop, ne-am bălăcit la Amazonia (un fel de Therme al timișorenilor, care și el ne-a plăcut).  

Între timp, am aflat că există și tren privat pe ruta București – Timișoara, operat de compania Astra Trans Carpatic. Amicul nostru ne-a povestit că l-a testat cândva, că paturile îs tot suprapuse, dar există budă în fiecare cabină. Dacă am fi găsit bilete disponibile la trenul privat, am fi anulat la celălalt, mai mult așa, din curiozitate. Dar n-am găsit, pesemne era prea din scurt, deci tot cu CFR-ul ne-am întors. Ba, mai mult, cu același tren (fizic) și același vagon. Doar cabina a fost diferită, mai aproape de budă. Iar la întoarcere am reușit să dorm un pic mai mult, de pe la 3 până la 8 😊. Am progresat, cum ar veni...

Atenționare specială: la un moment dat, se ajunge în apropierea graniței cu Serbia, deci poate ar fi bine să închideți datele mobile pe telefon.

În concluzie: Trenul de noapte e o variantă fezabilă de a ajunge dintr-un capăt al țării în celălalt atunci când timpul e ultima voastră problemă. Condițiile sunt decente, dar oarecum încremenite în timp și, desigur, ar fi multe lucruri de îmbunătățit. Pentru cei care nu-s pretențioși cu somnul, vagonul de dormit probabil că-i un lux, unii s-ar mulțumi să împartă cușeta cu mai multe persoane sau chiar să moțăie pe bancheta clasică. Fițoșii ca mine... ar trebui să se mai gândească însă... Recomand? Da, dar depinde cui. Aș repeta? Eu nu, mulțumesc. Regret vreun pic? Never-ever! ; dacă n-aș fi încercat, n-aș fi știut cum e. Aș încerca la trenul privat? Hmm... poate, cine știe?! (Deși șinele tot alea îs, am înțeles că suspensiile vagoanelor sunt cele care fac diferența.) Chiar ieri citeam că Muzeul de Artă din Timișoara, ambiționat de uriașul succes al expoziției Brâncuși, ia în calcul să organizeze o expoziție Caravaggio;)...

 


[fb]
---
Trimis de crismis in 02.02.24 19:59:45
Validat / Publicat: 02.02.24 21:11:43
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în PRIN şi PENTRU ROMÂNIA.

VIZUALIZĂRI: 426 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

14 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (crismis); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P04 Cabina din vagonul de dormit; chiuveta-noptiera
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 35300 PMA (din 37 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

14 ecouri scrise, până acum

Pușcașu Marin
[02.02.24 22:56:08]
»

@crismis: Hi, hi, hi. Ce trecere mișto de la castelele din Cehia la interregio neaoș românesc. E o experiență! Dacă mă uit la prețul biletelor de tren, tot 100 de euro pe noaptea de cazare. Dar cazarea include și transport. Sau o fi invers? Transportul include și cazare?

Stimata mea” colegă” de oraș, toată stima. N-aveți astâmpăr neam. Dar rămâi cu amintiri frumoase chiar și dintr-o experiență de-asta. Și asta e cel mai important, după părerea mea.

crismisPHONEAUTOR REVIEW
[03.02.24 09:53:16]
»

@Pușcașu Marin: Da, așa am gândit și noi: 100 și un pic de euro pe noapte, cameră plus transport, hai că făcurăm afacerea secolului! 😂 În altă ordine de idei, n-am avut așteptări mari și bine am făcut. Ba chiar pe alocuri a fost mai bine decât am crezut. (Că-s eu cu capul și am o problemă cu somnul, asta-i altă mâncare de pește.)

În final, câștigul a fost o nouă aventură și m-am grăbit s-o împărtășesc cu grupul, că zău de am găsit prea multe informații în avans...

Hmm... Mi-ar plăcea să văd cum e tratată povestea asta cu trenul de noapte prin țări civilizate, cu tradiție în domeniu!... Chiar vorbeam cu Tati - un Orient Express-ceva... Ai dreptate, îs destul de neliniștită când e vorba de excursii și vacanțe! 🙂

Pușcașu Marin
[03.02.24 10:20:39]
»

@crismis: Era o vreme, demult, când mă bântuia ideea să merg cu transsiberianul de la Moscova până pe la Vladivostok. Dar am eu o problemă cu țara asta de se cheamă Rusia și acum îmi repugnă până și ideea.

Am avut și noi o experiență de-asta în Egipt, în 2011, de la Cairo până la Aswan cu un tren de noapte administrat de o companie engleză. Cred c-am pus și niște poze pe-aici din trenul ăla. Tot cam ca la noi condițiile de călătorie, doar că acolo aveai și cină și mic dejun incluse în preț. Cred c-a fost vreo 60 de dolari de persoană la vremea aia.

Cu Orient Expres... never. Nu mă văd pe mine îmbrăcat la ținută de seară la vagonul restaurant. Nu mai vorbim de prețul biletelor. Habar n-am cât or fi, dar ieftin sigur nu e.

Michi
[03.02.24 10:30:58]
»

@crismis: Am mers o sigură dată cu o cuşetă până la Oradea unde soţul a făcut niste analize cred că prin 2012, care erau executate în Ungaria. A fost confortabil, curat, cuvetă cu săpun, prosop, pastă de dinţi, probabil că era tren particular. Cât n-am eu memorie am dat pt amandoi 600 lei, dus-întors dar ştiu că mi s-a părut scump. A meritat ptcă pe lângă analiză am fost odihniţi şi am văzut Oradea la care am revenit în 2018. Cât despre Brâncuşi, i-am văzut atelierul în 2010 la Paris lângă centrul Pompidou şi la New York la Guggenheim în 2007 ,o itinerantă cum am citit că a mai fost în 2017. Ideea ta cu cuşeta o pun la caiet, pentru că mă bate gândul ca la vară dacă m-o ajuta Dzeu să merg la Iaşi, ar fi bine să fiu odihnită.

crismisPHONEAUTOR REVIEW
[03.02.24 10:47:53]
»

@Pușcașu Marin: Ei, ziceam și eu, așa... (De Orient Express.) Mi-a picat sub ochi de curând un articol despre Dogu Express, trenul turistic care leagă Ankara de estul extrem al Turciei. Nu că m-ar interesa neapărat la momentul ăsta, dar e bine de știut. Probabil că în multe locuri se va dezvolta genul ăsta de turism de nișă, pentru nostalgici sau iubitori de experiențe. Zic și eu.

crismisPHONEAUTOR REVIEW
[03.02.24 10:53:47]
»

@Michi: Da, nu-i deloc ieftină o astfel de experiență, cum călătoritul cu trenul, în general, mi se pare scump pentru ceea ce oferă. Totuși, mi-a plăcut dintotdeauna să merg cu trenul! Mama, însărcinată cu mine, lucra în Ploiești și era studentă în București, așa că încă din viața intrauterină am făcut naveta aproape zilnic; cred că de acolo mi se trage 😂.

E o idee bună să mergeți la Iași cu trenul de noapte, mai ales că spuneți că nu aveți probleme cu somnul. Acuma, ce să zic?! Somnul pierdut se recuperează oricum destul de ușor, de-aia nici eu nu-mi fac prea multe probleme în situații dintr-astea. E neplăcut pe moment, dar și după aia, când dormi buștean!...

ANILUPHONE
[03.02.24 14:34:56]
»

@crismis: Drumul cu mașina de la Brașov la Timișoara mi s-a părut lung, cu trenul nu vreau să-mi închipui... condiții de somn așa cum zici și tu, cam greu... așa că te felicit pentru curaj, răbdare și experiență! Că dacă nu mergeai cu trenul... până la Timișoara nu aveai ce povesti!!!

Pe vremuri... am mers mult cu trenul la mare sau la munte, aveam gratuit (și acum am permis cfr de pensionar)... dar niciodată pe distanțe așa lungi... noi le măsuram în ore nu în km...

Oricum, eu zis că a meritat efortul de a ajunge la Timișoara pentru Brâncuși! Spun asta după ce am văzut și eu expoziția și am trăit aceleași emoții!

Experiențe inedite din locuri nevăzute să aveți!

liviu49
[03.02.24 15:01:56]
»

Daca ma apuc sa scriu despre calatoriile mele cu vagonul de dormit s-ar putea sa am material pentru un roman. Pana in 1994, incepand din 1987, am tot circulat cu trenul, avionul, autobuzul sau cu vaporul in multe locuri in interes de serviciu.

Trenul de care faci vorbire cred ca este trenul 121, care pleca din Gara de Nord putin dupa miezul noptii si ajungea in Timisoara putin dupa ora 7 dimineata. De la gara mergeam pe jos, pe calea 13 Decembrie, la ICCF Timisoara unde aveam treaba. Iar dupa rezolvarea problemelor de servici urma plimbarea prin oras, cateodata un film, iar la pranz ma intorceam acasa. Asta daca peste noapte nu plecam, tot cu vagonul de dormit la Suceava sau, mai ales la Iasi.

Ca variante de confort erau cabine de un singur loc (foarte scumpe) cabine de clasa 1 (cu 2 paturi) sau cabine de clasa a 2-a (3 paturi suprapuse). Vagoanele cuseta (de 6 locuri) au aparut mai tarziu. Intr-un capat al vagonului era cabina Nasului, de unde puteai cumpara tigari, pepsi, bere, sandviciuri, sau cafea (ness). Dupa plecarea trenului, conductorul intra in fiecare cabina, verifica biletele pe care apoi le oprea la el. Prima data am avut emotii de ce imi aresteaza biletele. Asa era regula la CFR atunci. Cu o jumatate de ora inainte de a ajunge in statia de destinatie venea si trezea fiecare calator care urma sa coboare. Toalete imi amintesc ca erau in ambele capete ale vagonului. As meniona ca vagoanele de dormit, pe timpul iernii, aveau propriul sistem de incalzire, un cazan care functiona cu carbuni si asigura caldura si apa calda la chiuvetele din cabina.

Dar iarasi m-am intins la vorba si s-ar putea sa fiu certat.

Numai bine si calatorii placute!

liviu49
[03.02.24 15:10:13]
»

@crismis: Dupa 1 sept. 1979, cand s-a limitat deplasarea autocarelor la 150 de km pe zi, s-a apelat la excursi combinate tren-autocar. Mergeai cu trenul (erau vagoane speciale care se atasau la orice tren) pana la o gara iar de acolo erai preluat de autocar din judet si vizitai obiectivele propuse.

Eu am avut 2 asemenea actiuni cu grupuri de turisti in Bucovina. Am plecat din Gara de Nord cu acceleratul 551 pana la capat la Vatra Dornei, de unde ne-a prelut un microbuz pana la hotel. Cu acelasi microbuz (care apartinea de ITTA Suceava) am vizitat manastirile din Bucovina, am fost la Pietrele Doamnei, in Rarau, am fost in pasul Prislop, la Tihuta, etc.

La terminare ne-am intors, tot noaptea cu acceleratul 552 la Bucuresti.

Am mai facut o asemenea excursie la Tg. Neamt, dar cu trenul de dimineata.

Numai bine si calatorii placute!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
DOINITA
[03.02.24 15:44:55]
»

Noroc ca ai acceptat drumul cu trenul ca m-am amuzat si eu citind povestea ta de noapte. Ca si tine nici eu nu sunt intr-o relatie prietenoasa cu somnul si ma adaptez mai greu la alte conditii decat cele din casa mea🙃

Cu vagonul de dormit am mers la Bucuresti in urma cu ceva timp si am avut aceiasi impresie ca rotile sunt patrate. Nu cred sa mai dau dovada de atata curaj si sa mai incerc inca o calatorie cu trenul de noapte. Poate ziua... Cu trenul de zi am mers in aprilie 2023 cand a venit marea zapada peste Moldova si nu aveam voie sa iesim cu masina din oras, iar noi aveam bilete de avion pentru Istanbul.

Mi-a placut aventura vetii tale cu trenul si foarte bine ca ai impartasit-o cu noi😘

Felicitari pentru curaj!

crismisPHONEAUTOR REVIEW
[04.02.24 09:47:26]
»

@ANILU: Și eu am mers mult cu trenul în trecut. Precum povesteam într-un ecou anterior, încă din burta mamei 🙂... Pe urmă, în copilărie, eram fascinată de trenuri; când am mai crescut, în liceu, mă repezeam câteodată până în gară, pur și simplu să văd trenurile, să adulmec mirosul ăla specific, să văd oamenii cum pleacă sau vin.

În facultate... Mi-a dat Dumnezeu de m-a săturat! Săptămânal, uneori chiar mai des, făceam naveta București - Ploiești, iar după măritiș, cam la 3 săptămâni București - Galați. Pe urmă, stabilindu-mă într-un loc, drumurile s-au mai rărit. Oricum, la o nevoie, tot trenul rămânea de bază, cel puțin până am avut mașină.

Și noi tot în ore socoteam: personalul făcea o oră jumate până la Ploiești, acceleratul o oră, rapidul 45-50 de minute. Până la Faurei vreo 2 ore, până la Galați încă pe-atât... Vezi, că și despre Timișoara, acum, la fel m-am exprimat: 10 ore jumate. Plus încă 2 întârziere... Și la întoarcere, am uitat să spun, a întârziat juma de ceas, deși nu s-a mai oprit nejustificat pe nicăieri. Am rămas în epoca de piatră cu transportul feroviar în România, ce să mai...

Mulțam de vizită și că mi-ai stârnit amintirile! 🙂 Cui nu-i place să își amintească de tinerețe?! 🙂

crismisPHONEAUTOR REVIEW
[04.02.24 09:52:29]
»

@liviu49: Foarte fain ce ați povestit aici! Cum funcționau lucrurile în trecut... E drept, am mers mult cu trenul, dar de obicei pe distanțe scurte și medii, așa că nu prea aveam idee cum e cu vagoanele de dormit (care mi se păreau ceva ultra-mega-wow!!!).

Sunt convinsă că aveți material pentru un roman și mai cred că n-are de ce să vă certe cineva pe aici, nu sunteți deloc off-topic. Mă bucur mult că ați comentat și mă bucur și pentru mine, că v-am adus lucruri faine în amintire!

Să ne auzim sănătoși și voioși! 🙂

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
crismisPHONEAUTOR REVIEW
[04.02.24 09:56:48]
»

@DOINITA: Mulțumesc pentru comentariu și pentru cuvintele frumoase! E bun și trenul din când în când... Evident, ca orice lucru, vine cu avantaje și dezavantaje... Să auzim numai de bine!

BristenaBradPHONE
[06.02.24 22:10:11]
»

@crismis: ce curajoasa sunteti! Domnul Tati este si el temerar. Felicitari pentru cpacitatea de a descrie partea comica a experientei feroviare.

Eu am petrecut o noapte de cosmar intr-un vagon cu cusete intre Franta si Austria. Erau parca 2 randuri de cate 3 paturi suprapuse si "dormeam" langa necunoscuti. Niste japonezi au aprins luminile de mai multe ori in plina noapte si au vorbit fara intrerupere de te credeai in Heidi sau Sindbad versiune japoneza. La un moment dat nu mai stiai bine in ce sens inaintezi, nici daca este orizontal sau vertical.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
6 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
ANILU, BristenaBrad, DOINITA, liviu49, Michi, Pușcașu Marin
Alte impresii din această RUBRICĂCircuite prin România:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.065155982971191 sec
    ecranul dvs: 1 x 1