GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Dacă ar trebui să povestesc despre cea mai frumoasă experienţă pe care am trăit-o în vacanţă în România, atunci cu siguranţă aş povesti despre Sighişoara şi vila Franka.
Am petrecut acolo Revelionul 2007-2008.
Descoperisem vila Franka dintr-o întâmplare, şi oferta lor de Revelion ni s-a părut atrăgătoare. Dar înainte să luăm decizia, am hotărât să verificăm. Cunoaştem cu toţii minunile Internetului şi mai ales ale Photoshop-ului. Am vrut să vedem cu ochii noştri dacă pensiunea arată ca pe site.
Aşa că în acea toamnă am plecat să explorăm. Pentru două zile. Am rezervat camerele, am plătit avansul şi într-un final, am ajuns acolo.
Pensiunea este micuţă, situată chiar la poalele cetăţii, pe o stradă îngustă pavată cu piatră. Culoarea în care este vopsită este atât de vie (galben), încât ne-a umplut pe loc de bună dispoziţie. Am reuşit să parcăm maşina şi am intrat în pensiune.
Totul a fost aşa cum am văzut pe site. Nu descriu pe larg această experienţă pentru că cea de Revelion are mult mai mult potenţial.
Să începem. Am plecat spre Sighişoara cu trenul. Călătorie pe care v-o recomand. Uitasem cum este să mergi cu trenul şi cât de încântătoare poate fi experienţa, mai ales pe drumurile de munte. E drept că ne era şi teamă de ninsoare, să nu care cumva să rămânem blocaţi acolo cu maşinile. Am ajuns în gară şi am fost întâmpinaţi de prima supriză: cele mai ieftine taxiuri pe care le-am întâlnit. A costat în jur de 2 lei drumul până la pensiune.
Cu ocazia vizitei precedente închiriasem tot etajul 1, care cuprindea 2 camere duble normale şi una în capătul culoarului, un fel de garsonieră - tot o cameră dublă, dar mai mare, şi avea în plus o canapea şi masă, unde puteai să-ţi pierzi timpul cu un joc de cărţi, remi, sau altceva. De asemenea, aceasta avea o baie mai deosebită decât celelalte, la modul că trebuia să cobori câteva trepte ca să ajungi acolo. Era prevăzută şi cu o saună uscată din lemn, spre încântarea mea, pentru că sunt foarte friguroasă şi avea să-mi prindă bine după peregrinările prin oraş. Toaleta, duşul, chiuveta, prosoapele, toate erau acolo jos, la “poalele” camerei. :) Toate curate şi noi, foarte bine întreţinute. Ni s-a părut haioasă ideea de a reinterpreta noţiunea de “baie privată”.
Şi mai “privată” de atât nici că mai întâlnisem până atunci. Totul era ca “urgenţa” să nu fie prea mare, ca să ne putem bucura de ineditul situaţiei. :) Eu recunosc că am fost în al nouălea cer vazând-o.
Aceasta a fost camera în care am stat. Spaţioasă, totul din lemn masiv: podelele, şifonierul, patul; şi toate păreau că au patina timpului pe ele. Impresionantă strădania decoratorului: pe lângă frumuseţe, camera amintea de un iatac al vreunei domniţe care îşi petrecea nopţile sub baldachin (aveam şi aşa ceva!!! :)) aşteptându-şi prinţul.
Cald, plăcut, atmosferă desprinsă din evul mediu. Mai lipseau armura prinţului meu ca imaginea să fie completă :) Doar televizorul ieşea din rând prin modernitate.
O locaţie perfectă pentru cei care caută romantismul :)
Turul cetăţii l-am făcut alături de toboşar care, după părerea mea, merită toate laudele.
Experienţa e mai bogată şi mai plăcută decât dacă aţi vizita cetatea pe cont propriu. “Facem să fie bine! ”
A fost a doua surpriză, acest tur fiind inclus în oferta de la Vila Franka. Turnul cu ceas, muzeul de istorie, sala de arme şi camera de tortură, turnurile cetăţii, străduţele pietruite, înguste cu case vechi încă locuite. Toate în dulcele grai ardelenesc şi cu o vervă de zile mari.
În ceea ce priveşte masa, pentru dimineaţă aveai la dispoziţie bonuri valorice şi le puteai folosi la 2 restaurante apropiate. Noi am preferat Restaurantul Perla, situat foarte aproape de vila Franka atât la micul dejun, cât şi la prânz. Se mânca execelent când am fost noi. Porţii mari, gust incredibil.
Cât despre cină, în toate serile am fost la restaurant Vila Franka, care era situat pe o culme înaltă, oferind o panoramă incredibilă asupra Sihişoarei. Până sus ne deplasam gratuit cu taxiurile, pe care cei de la recepţie le chemau pentru noi. Restaurantul destul de spaţios, cu mese rotunde, decorat în stil medieval, ca şi pensiunea.
Cină festivă în noaptea de Revelion, bal mascat de 1 ianuarie. Totul foarte frumos. De la mâncare, la servire şi distracţie. Muzică bună, oameni veseli. Personal amabil şi dedicat, săritori, foarte grijulii cu turiştii.
Vremea ne-a făcut un cadou surpriză de anul nou: a nins ca-n poveşti şi ne-a oferit o privelişte spectaculoasă asupra oraşului şi îngrijorarea că nu vom mai coborî vreo două zile de aici. Nu că ne-ar fi părut prea rău :) Nu a fost cazul însă - drumul de la restaurant catre pensiune, in ciuda ninsorii, era curat ca-n palmă. Impecabil, fără urmă de zăpadă. Jos pălăria în faţa primăriei!
A fost o experienţă încântătoare, şi îmi doresc din tot sufletul să revin.
Trimis de arru in 07.01.14 14:53:17
8 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (arru); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
- sait oficial al acestei destinații:
- Coordonate GPS: 46.21849100 N, 24.79447000 E - CONFIRMATE
ECOURI la acest review
8 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Fiind vorba despre un set de impresii de cazare şi un sejur mai vechi de 3 ani, în conformitate cu Regulamentul saitului (vezi Capitolul 1, lit. B, pct. 4), articolul se publică fără PMA std (fără "votul saitului"), el putând fi votat doar simbolic, cu +/-1.
Notă: prevederile punctului mai sus menţionat se aplică doar impresiilor de tip "de cazare", ele nefiind aplicabile articolelor de călătorie.
Doamna draga, cetitorul Dvs fidel va transmite ca un @Arici a fost taaare incantat de foto P01 si m-a avertizat subtil: de Dragobete Day, ori Ballantines Day, ori any other day... tre' sa ajunga acolo! Impresiile Dvs, garnisite cu acea eleganta foto m-au convins si pe mine, necredinciosu'. Thank you, and see you soon! : -)
@le_maitre: Pai fa sa fie pe bune
Ia d'aci un link daca vrei sa ii faci vreo surpriza consoartei:
vilafranka.ro/weekendromantic.php
Incurajator. Dar la asta se adauga cazarea Mai mediteaza Pana atunci multam de incurajari
Verba volant scripta manent. Între aşteptare şi deziluzie
Şi iată că am revenit pe sait cu un ecou şi nu cu un review, aşa cum aş fi dorit...
Dar acesta este un ecou scris din frustrare. N-aş fi vrut asta, dar de câteva ore mă tot frământ şi nu pot să nu scriu... Din frustrare şi dezamagire. Ştiu că poate nu este corect, dar încerc să rămân obiectivă pe tot parcursul acestei povestiri şi poate va fi de ajutor altora.
La începutul acestui an, adică IANUARIE am făcut planurile de vacanţă pentru luna AUGUST. Un traseu la care ne-am gândit de multă vreme… Ţinta: Maramureş… Aşa că au început căutările şi într-un final planul a început să prindă viaţă: Bucureşti - Vişeul de Sus - Ocna Şugatag – Turda - Transfăgărăşan – Bucureşti… Cazări găsite (cu ochii cât cepele pe recomandările AFA), telefoane date, rezervări făcute. Şi fiindcă prima parte a drumului ni s-a părut prea lungă pentru doi şoferi şi două fete cucuiete de 4 şi 5 ani, am hotărât să plecăm cu o zi mai devreme şi să facem un popas la Sighişoara. Şi bineînţeles, unde altundeva puteam să ne oprim decât la Vila Franka, despre care am scris mai sus, desigur
-
Buun. Încep prin a trimite un e-mail cu o cerere de rezervare pentru 2 camere duble standard pe data de 30 IANUARIE. După două zile, pe 2 FEBRUARIE, primesc răspuns… Există camere, preţ 29 de euro. Minunat. Şi fiindca în cele 2 zile a mai apărut o familie care a vrut să ni se alăture în aventură, am zis că e mai bine să sun pentru a face rezervarea şi a suplimenta numărul de camere. Zis şi făcut. Dau telefon şi vorbesc cu o domnişoara (doamnă) foarte draguţă, care îmi face rezervarea pentru 3 camere duble la 29 de euro. Întreb care este avansul şi cum pot să plătesc şi mi se răspunde că nu este necesar, fiind vorba de o singura noapte de cazare şi că, fiind client mai vechi, au încredere că îmi respect rezervarea. Îi mulţumesc domnişoarei, mi se răspunde: “Cu mult drag” (în dulcele grai şi accent ardelenesc) care mă umple de încântare de fiecare dată când aud şi închid telefonul fericită. Toate au fost puse la punct.
Bineînţeles, nu las treaba neterminată… Fac o listă, ca orice organizator responsabil.
Datele fiecărei locaţii, adresa, telefon, perioada de cazare, numărul de camere, tipul de camere, preţul camerei şi dacă s-a efectuat plata sau se plăteşte la check-in… Toate lucrurile astea pentru mine, că sunt cam uitucă din fire Plus că, ocupându-mă de vacanţa a 3 familii, am vrut să fiu în regulă cu toate detaliile, să nu care cumva să mă alerge cineva în timpul sau după vacanţă
-
Sighisoara – 10 aug Vila Franka - [...]
Am rezervat 3 camere – 29 euro/noapte fara mic dejun – plata la hotel - 23 lei mic dejun/persoana
--
Au trecut lunile şi iată că veni şi mai. Îmi zic: A trecut Paştele, se apropie concediul. Să revin cu telefoane, să fiu sigură că n-am dat-o în bară pe undeva… Paza bună trece primejdia rea… E ştiut!
Deschide lista şi dă-i iar cu telefoane şi cu confirmări şi reconfirmări. Ultima pe lista, Vila Franka. Ultima, pentru că stăteam în doi peri. Nu ştiam dacă să mai sun sau nu. Cunoscând oamenii de acolo, fiind deja de doua ori oaspetele lor (la prima vizita chiar am plătit când am ajuns, fiind vorba tot de o noapte sic!) mă gândeam că nu mai e nevoie şi mă culcasem pe o ureche… Pînă când, săptămâna trecută, prietenii au început să întrebe de una de alta…
Aşa că, într-un final, duminică (6 IULIE) mă hotărăsc să văd cum stă treaba şi aici. Sun la telefonul de pe sait dar nu răspunde nimeni. Mai fac o încercare – idem. După câteva ore mă gândesc să dau totuşi un e-mail, să dorm liniştită. Pe seară, primesc răspuns. Şi… supriză… “Pentru o confirmare fermă trebuie să achitaţi un avans din preţul de cazare, care este de … 165 de lei/noapte. ” Hop! Stai aşa că nu e bine… Îmi sar prietenii în cap. Vacanţă lungă, buget stabilit. Ce facem? Hm… Intru pe saitul vilafranka.ro. Între timp, nu mai e pensiune, am uitat să precizez, ci hotel… Tarif cameră dublă standard 29 de euro/noapte.
-
Răspund impacientată domnişoarei. Pe puncte, ca să înţeleg mai bine răspunsurile:
1. Am făcut rezervarea undeva prin luna februarie, telefonic, şi mi s-a spus că achit la recepţie
2. Tariful era de 29 de euro, si este încă pe sait, în niciun caz 165 de lei/noapte
3. Cer un număr de telefon la care să mi se şi răspundă, pentru că celălat e surd….
-
Şi de aici încep peripeţiile. Să te ţii distracţie Să aveţi răbdare cu mine
În mai puţin de o oră primesc răspuns. Citez: “Ne cerem scuze pentru neînţelegere. Tarifele au crescut, dar dumneavoastră veţi achita conform discuţiei telefonice 29 euro/noapte LA RECEPŢIA HOTELULUI. Vă rugăm să ne reconfirmaţi rezervarea pe mail sau la numărul de telefon … XXXXXXXX ” (precizare: capsurile îmi aparţin şi cer scuze anticipat dacă 29 de euro va apărea prea des în cele ce urmează
M-am liniştit Stai, zic, că se rezolvă… Barbată-miu, între timp, făcea socoteala… Da’ la ce curs or fi calculat, de 29 de euro fac 165 de lei? Rămane cu întrebarea şi ne culcăm liniştiţi.
--
ZIUA I - LUNI
Pornesc a doua zi pe la prânz să fac confirmarea mai sus amintită… La telefon, să văd dacă la noul număr răspunde cineva (greşeala gravă! Titlul nu e întâmplător… Verba volant….)
Răspunde o a doua domnişoara. Îi spun baiul meu şi imi spune: Ştiţi, nu se poate. Tariful este de 165 lei/noapte. Şi trebuie să achitaţi avans. Pauză…. De gândire… Pentru mine… Măi, oamenii ăştia glumesc? Nu prea pare… Ok. Cum rezolvăm situaţia? Din răspuns înţeleg că domnişoara trebuie să primescă aprobare de la Şefa. Bine… Şefa decide… Voi fi contactată telefonic în jumătate de oră…
Să aşteptăm atunci. Jumătatea de oră trece. Şi pe lângă ea câteva ore… Ce să fac? Îmi cam ardea buza… Mă înec tocmai la mal?! Sun iarăşi. Aceeaşi domnişoara îmi spune că nu a reuşit să vorbească cu Şefa, pentru că e foarte ocupată, dar că va veni cât de curând şi va rezolva situaţia… Să aştept un e-mail în cursul zilei. Acu, ce să fac, aştept… Mult a fost, puţin a mai rămas…
Îmi văd de treaba, de serviciu, de familie şi către seară constat că nu a venit niciun e-mail… Măi să fie, chiar aşa? Încep să mă enervez… Puţin, nu mult Să fim înţelegători… Dau alt telefon, pe la ora 23 (să nu spuneţi că sunt traznită, dar e hotel… recepţie non-stop, să profităm . Plus că ăsta îmi este programul, ce să fac?). Stupoare: Domnișoara uitase de mine Foarte tare! Dar se mai întâmplă Răspunsul însă nu-mi place: Şefa nu a putut fi contactată.
Zic: Bine, şi acum eu ce fac?
Răspuns: Cel mai bine pentru fiecare este să achitaţi un avans.
Eu: OK. Achit! Aş fi achitat eu din iarnă, dacă mi se cerea. Dar la ce preţ? Că nu mi se pare ok preţul actual, având în vedere istoria acestei rezervări….
Răspuns: Aveţi dreptate! Deşi cursul valutar şi-l alege fiecare hotel în parte, nu e vorba de cursul BNR.
-
(Pauză de socoteli. Bărbată-miu face calculul repede. Dacă le dăm 1000 de euro, ne dau restul în lei la cursul hotelului? : Chicoteli, amuzament, da’ nu-i de glumă!!!
Continuăm discuţia, şi după mai multe „eu spun, ea spune, ”
-
Vila Franka: Nu este greşeala dumneavoastră, este a noastră. Aţi vorbit cu o colegă care acum nu mai lucrează la noi. Dar dovada interesului dumneavoastră există pe mail în baza de date… Aşa că puteţi plăti avans la cei 29 euro/noapte. Voi lăsa vorba la colega de mâine (!!! – iar mâine?!? altă colegă!?!?!?) să vă facă factură pe acest preţ.
Eu: Vă mulţumesc frumos. Noapte bună.
--
ZIUA II – MARŢI
Începe o nouă şi minunată zi. Ce bine că azi rezolv în sfârşit treaba… Dar socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din târg… Uitasem de cele trei ceasuri rele…
Iată ce urmează
Aştept factura de la a treia domnişoară, ca să pot merge să plătesc avansul… Pas factură… Hm… Cred că iar au uitat, zic Să le aduc aminte
Şi sun din nou la numărul primit pe mail. Răspunde cea de a a treia domnişoară (sau, cine ştie? . Mă prezint, îi prezint şi situaţia.
“Da, mi-a spus colega despre ce este vorba. Trebuie să verific mai întâi şi vă sun în jumătate de oră”! Iar jumătatea fatidică de oră!
Ei, na! Ce să mai zic? Epuizată de toată situaţia tragi-comică mulţumesc frumos şi mă pun pe aşteptat.
Iar treburi, iar casă, iar serviciu, ca toată lumea… Pe la ora 22 mă trezesc şi eu (mă trezesc, vorba vine, tot speram să primesc în cele din urmă un semn) … Măi, iar nu m-au sunat cei de la Vila Franka. Poate nu le merge telefonul… Să verific
Concluzia zilei? Decizia finală? “Trebuie să achitaţi avans la preţul de 165 lei/noapte”!
Tranc! Să mai întreb de ce? Să mă cert? Pentru 30 de lei în plus? Mulţumesc încă o dată pentru amabilitate (pentru că, lăsând la o parte nebunia toate domnişoarele cu care am discutat au fost foarte amabile şi drăguţe şi serviabile… poate cu ceva lipsuri dpdv organizatoric - nu se face să uiţi de un potenţial client! Dar nu vreau să exagerez… aglomeraţie, treburi, toată lumea uită, mai ales eu , vezi lista de care vorbeam mai sus şi comunic sec că mă voi gândi şi voi reveni cu un telefon…
Şi cam asta e rezervarea mea cu peripeţii
-
Lăsând gluma la o parte, de aseară mă tot gândesc într-una dacă să fac rezervarea până la urmă sau să rămân la principiile mele, care îmi spun că nu e normal aşa ceva. 30 de lei nu e o gaură în cer. Nu despre asta este vorba, dar dacă nu aş fi sunat, aşa cum aveam de gând, şi m-aş fi prezentat cu tot cu prieteni şi copile şi mă trezeam fără camere, cum ar fi fost?
Am tot căutat o modalitate adecvată de a prezenta lucrurile. Nu ştiu dacă am făcut-o cum trebuie. Departe de mine gândul de a aduce prejudicii hotelului. Dacă aş scrie din nou un review despre Vila Franka aş acorda aceleaşi note… Poate cu 1 punct mai puţin la servicii, din cauza acestei tergiversări a unei situaţii incomode pentru mine. Mă aşteptam ca rangul de hotel să aducă ceva mai multă fermitate şi promptitudine. Şi să existe o mai bună comunicare între angajaţi. Poate şi din cauza asta am ajuns aici… E cumva ciudată abordarea lor, având în vedere insistenţa cu care am revenit în aceste 48 de ore pentru a mă asigura că am rezervarea confirmată. Mă gândesc că cineva care dă telefoane la 11 noaptea (îmi cer scuze pentru asta, dacă am deranjat pe cineva…) este destul de sigur că vrea să doarmă acolo
O situatie gestionată destul de prost, din păcate pentru mine…
Mai ştiu, de asemenea, că ceea ce mi s-a întâmplat mie e şi din vina unor oi negre din marea familie a turiştilor. Persoane care fac rezervări şi nu le onorează (chiar luni se întâmplase aşa ceva, cum am aflat din conversaţie) … E normal ca cei implicaţi să schimbe politica, dar nu mi se pare normal să o aplice cu cei cu care au încheiat deja o înţelegere, chiar şi verbală…
Am scris acest ecou în primul rând din frustrare, cum spuneam, pentru că mi-am dorit cu adevărat să revin la Vila Franka. Şi pe lângă mine, am vrut să mai aduc şi alţi prieteni să se bucure de ospitalitatea adevarată şi de încântătoarea pensiune/hotel.
Dar am scris şi din dezamăgire. Dezamăgită că au existat fisuri în imaginea mea idilică asupra a ceea ce era Vila Franka.
Si am mai scris pentru ochii vizaţi şi avizaţi, dar şi pentru cei interesaţi de un sfat Este o poveste despre ce SĂ NU FACI ca să ai o vacanţă reuşită.
Acum, să nu exagerez… Vacanţa mea VA FI REUŞITĂ! Altfel e păcat de lista aia
În final, încă nu ştiu ce voi face... Aveţi vreo idee?
P. S. Am vrut să sun azi să cer factura. N-a răspuns nimeni Şi dacă mă gândeam la un alt revelion petrecut aici, cred ca s-au risipit şansele. Deşi sper ca rândurile mele să fie luate drept sfaturi constructive. Cine are urechi de auzit să audă...
@arru:
” În final, încă nu ştiu ce voi face... Aveţi vreo idee?
Cauta alta vila, alti proprietari care respecta turistul!
Am si eu un mic business si am avut cazuri cand angajatul meu a gresit pretul, dar am ''inghitit-o'' in defavoarea mea nu a clientului (care a ramas multumit de serviciile mele)
@Nasshu: Asa ma gandeam si eu Daca as avea nu unul, ci trei angajati care au facut aceeasi greseala, as inghiti galusca de trei ori
Ca sa nu mai spun ca in alta parte de rezervari se ocupa administratorul sau o echipa speciala. Ambii sunt autorizati sa ia decizii
@arru: sincer, și io m-aș reorienta. Cine știe ce surprize pot face, chiar și cu un avans plătit?
@Dragos: Incep sa ma intreb si eu Desi am fost surprinsa maxim de toata tarasenia, pentru ca nu ma asteptam din partea lor Dar, la urma urmei, timpul meu, banii mei, facturile mele de telefon, nervii mei! Ajunge! Le-am dat un e-mail acum si le-am solicitat anularea. Sighisoara e mare si saitul AFA e plin cu oferte
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- May.2017 Rafinament medieval — scris în 30.05.17 de mristi din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Jul.2016 O experienta draguta — scris în 19.07.16 de Dan@47 din PLOIEşTIORI [PH] - RECOMANDĂ
- Sep.2015 Sedere Ireprosabila — scris în 09.11.15 de beatrice93 din CONSTANţA - RECOMANDĂ
- Jul.2015 Superlativ — scris în 17.08.15 de zoloft din BUCUREşTI - RECOMANDĂ
- Jun.2014 Mai mare reclama... — scris în 19.06.14 de mlazares din BUCURESTI - nu recomandă
- Sep.2012 Aer medieval, baldachine, ca doar suntem la Sighisoara. — scris în 15.09.12 de george_bton* din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Apr.2011 O vila buna in Sighisoara — scris în 10.07.11 de laurica24 din BUCURESTI - RECOMANDĂ