GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Ne place ca în concediile noastre să închiriem ori de câte ori este posibil o barcă cu motor și să vedem coasta și de pe mare. Am fost foarte dezamăgiți că în Thassos o astfel de facilitate turistică nu există.
In planurile de vacanță pentru cele 12 zile de sejour în Corfu erau incluse trei zile de închiriat barcă. O dată pe coasta de NE a insulei și două zile pe coasta de vest.
Pentru că în prima parte a sejourului a fost vreme proastă și vânt tăricel pe coasta de vest, am decis ca atunci când s-a îndreptat vremea să facem prima plimbare cu barca pe coasta de NE a insulei. Mai închiriasem în urmă cu 5 ani barcă în Corfu, tot pe coasta de NE și eram familiarizați deja cu particularitățile acestei zone. Atunci închiriasem barcă din Kalami și anul acesta am decis să o luăm de undeva de mai la sud, respectiv din Nissaki.
Având experiență știam exact ce fel de barcă vrem (motor de 30 CP în 4 timpi – 30 HP, 4 strokes) și ce traseu urma să parcurgem. Ne informasem (de pe net) și asupra locului exact de unde se puteau închiria bărci și ce “flotilă” avea la dispoziție firma respectivă.
Am ajuns la Nissaki în jur de ora 11.00, într-o zi însorită și cu vânt foarte slab. Am coborât direct până la foarte micul portuleț unde se aflau acostate bărcile și pentru că era jumătatea lui septembrie am găsit fără probleme loc de parcare în imediata vecinătate a debarcaderului. Este vorba de debarcaderul din Nissaki localitatea, situată înainte (cum vi dinspre Kerkira Town) de plajele unde se află cele două mari hoteluri care au ca adresă tot Nissaki (Sunshine Corfu Hotel, respectiv Nissaki Beach Hotel).
Barca am închiriat-o de la Nissaki Boat Rental – sper că nu încalc regulile webmaster dând numele acestui furnizor (doar în cazul entităţilor din România-notă Web). Barcă de 6 persoane, cu motor de de 30 CP în 4 timpi așa cum vroiam, pentru toată ziua (adică până la 17.00-17.30) a costat 60 euro. Ca peste tot când e vorba de închiriat motoare, combustibilul se plătește separat. Pentru a nu repeta experiența neplăcută de acum 5 ani când am rămas în derivă cu rezervorul gol, i-am spus de la început tipului de la închirieri că vreau destul combustibil ca să fac minim 25 Mm (mile marine) - aprox. 45 km, pentru că intenționez să ajung până la Kassiopi și evident trebuie să mâ și întorc la Nissaki.
De regulă turiștii care închiriază bărci cu motor merg destul de puțin. Se duc până la prima plajă care li se pare mai pitorească, ancorează barca lângă mal și stau la plajă până se plictisesc, după care se urcă în barcă și o duc înapoi. De aceea consumul mediu de combustibil/turist este cam la jumătate față de cel pe care-l „ardem” noi atunci când închiriem barca.
Zona maritimă de NE care se mai cheamă și Corfu Channel pe lângă faptul că este la limita apelor teritoriale grecești cu cele albaneze mai are și o caracteristică meteorologică. După prânz vântul se intensifică din direcția NW și încep să formeze valuri scurte. De aceea când închiriezi barcă în această zonă este de preferat ca mai întâi să mergi direct până în punctul terminus al rutei și apoi să te întorci și eventual să te și oprești acolo unde vrei. Astfel vei avea o distanță mai mică de parcurs cu valuri și vânt.
Punctul nostru de maximă depărtare era portulețul de agrement de la Kassiopi, în extremitatea nord-estică a insulei. Am plecat direct spre Kassiopi, dar pe drum am "baleiat", adică am intrat, în toate golfulețele de pe traseu, alegandu-ne locurile unde vrem să ne oprim la întoarcere.
Pe această trasă sinuoasă au fost circa 9 Mm până în port la Kassiopi unde am acostat.
Procedura de legare la cheu este cam aceeasi peste tot unde închiriați barcă. Trebuie să arunci ancora care se află la pupa (spatele bărcii) cu circa 10 m înainte de a ajunge la cheu, după care legi barca la mal cu barbeta (sfoara) din prova. Dupa ce coboară lumea din barcă slabești barbeta prova și o lași lungă de circa 1,5 m și apoi intinzi saula (sfoarea) cu care este legata ancora de la pupa. In acest fel barca ramâne la circa 1 metru de mal și chiar daca se fac valuri nu se lovește de betonul cheului, evitând în acest fel riscul de a o sparge. Cum coboară ultimul din barcă? Foarte simplu. Trage de barbeta prova până când barca s-a lipit cu prova de cheu și sare pe mal. Barca se va depărta singură fiind trasă spre înapoi de saula ancorei.
In cuvinte pare destul de complicat, dar are logică. Bărcile nu sunt asigurate împotriva spărturilor provocate prin lovire, cu excepția coliziunilor cu alte bărci. De aceea trebuie atenție și atunci când vreți să vă apropiați cu barca de mal (mai revenim la acest subiect).
De la Nissaki pină la Kassiopi cred că am făcut circa o oră și jumătate pt că ne-am oprit sau am mers foarte încet ca să observăm și fotografiem toate micile plaje întâlnite până aici.
Zona portului de la Kassiopi este foarte plăcută și chiar cosmopolită având în vedere naționalitatea proprietarilor yahturilor ancorate aici. De jur împrejurul portului sunt terase (evident) si se văd frumos și ruinele cătații aflate in vârful delusorului. Chiar dacă nu veniți cu barca, dar aveți mașină vă recomand un popas în zona portului din Kassiopi.
Cred că am stat vreo oră și ceva în Kassiopi și pentru că se făcuse aproape ora 14.00 evident că vântul incepuse să bată mai tare și marea să se monteze un pic pe partea de nord a insulei.
Am ieșit din portul Kassioppi și am pornit pe drumul de întoarcere. Am încercat mai întâi să ne apropiam de plajele estice din golful Avlaki, aflat imedia la est de Kassiopi, dar vântul și valul băteau direct către aceste plaje și nu era prea plăcut de rămas pe ele. Ca urmare am iesit din golf, am ocolit capul Varvaras si apoi capul Stefanos.
Intre cap Varvaras și Stefanos sunt trei golfulețe adânci și cu plaje măricele. In cel mai mare dintre aceste golfulețe (plaja cea mai lungă) nu sunt stânci în apropierea plajei și barca se poate trage la mal (evident dacă în prealabil se rabate/ridică motorul). Datorită acestei avantaj această plajă este utilizată și de “corăbiile piraților”, adică micile nave cu aspect de corabie care fac croaziere cu turiști și care pleacă din Kassiopi. Aceste pseudo-corăbii urcă cu prova pe prundișul plajei și turiștii coboară pe plajă pentru puțină baie în mare și un barbeque.
In special capul Varvaras este stâncos și stânca merge oblic sub apă la adâncime mică, deci trebuie ocolit la distanță mai mare, mai ales dacă este vânt. După ce treci de capul Stefanos care reprezintă extremitate de NE a insulei Corfu, te afli deja la adăpost de vântul de NW și marea devine mult mai calmă.
Imediat după capul Stefanos (mergând către sud) se adâncește golful Aghia Stefanos unde se află un alt portuleț pentru ambarcațiunile de agrement și terasele tavernelor aferente. Zona de acostare de la Ag. Stefanos este întotdeauna foarte aglomerată datorită pitorescului golfului dar și datorită faptului că acest golf este foarte bine adăpostit de vânt.
De la Ag. Stefanos și până la Kerasia unde este următoarea plajă mai lungă, există o serie de golfulețe și mici plaje stâncoase sau cu pietre destul de mari. De altfel toate plajele din această zonă de NE sunt (în cel mai fericit caz) cu pietriș de dimensiuni medii. In apă poate fi piatră, stâncă, dar uneori și nisip. Acolo unde este nisip de regulă sunt întinderi mari de iarbă de mare. Apa este foarte limpede peste tot, ca urmare poți vedea din barcă natura fundului, dar va fi greu de estimat dacă adâncimea apei este de 0,5 metri sau de 2 metri. Chiar și acolo unde este nisip pot apărea pietre mari sau chiar stânci izolate, inclusiv în imediata apropiere a plajei.
De aceea nu este recomandată nicăieri în zonă tragerea bărcii direct pe plajă, pentru că sunt șanse mari ca în tentativa de a te apropia de plajă să dai peste un bolovan sau stâncă. Problema principală nu este spargerea bărcii (deși acest lucru se poate întâmpla dacă viteza este prea mare la impactul cu stânca submersă) ci avarierea pintenului motorului și/sau a elicei, pentru că acestea se află în apă mai jos decât corpul bărcii. Cu alte cuvinte barca poate să treacă pe deasupra bolovanului, dar te lovești de el cu partea de jos a motorului.
Ca urmare dacă nu vreți să riscați să vă stricați concediul plătind despăgubiri substanțoale celui de la care ați închiriat barca, sfatul meu este să NU INCERCAȚI SĂ URCAȚI BARCA PE PLAJĂ. Nu vă faceți iluzii că proprietarul bărcii nu va observa zgârieturile de pe pintenul motorului sau ciupiturile de pe pala elicei și asta în cazul fericit în care doar ați atins puțin obstacolul submers.
Pentru cine morțiș să facă plaje și baie în mare ori unde i se pare frumos, varianta cea mai sigură este să meargă cu băgare de seamă (foarte, foarte încet) cât mai aproape posibil de mal, dar nu la o adâncime mai mică de 0,6-1,0 metri și să arunce ancora. Barca va fi în siguranță. Evident că pasagerii dacă vor să ajungă pe plajă trebuie să sară în apă și evident că vor ajunge pe plajă uzi cel puțin până la brâu.
Dacă vreți doar să faceți baie, atunci puteți arunca ancora și pe adâncimi mai mari (3-5 metri). ATENTIE! Dacă toți cei din barcă sar în apă, barca trebuie să fie în mod OBLIGATORIU ancorată în prelabil și nu lăsată în derivă.
Urcatul în barcă din apă, mai ales din apă adâncă nu este chiar ușor, chiar dacă bărcile au la pupa o mică scăriță. Uneori urcatul în barcă punând mai întâi burta pe copastia (marginea) bărcii și apoi rostogolindu-te în barcă poate fi o metodă mai ușoară decât utilizarea scăriței. De aceea e de preferat fie să rămână în barcă cineva, fie cel mai sportiv să se urce primul înapoi în barcă și apoi să-i ajute și pe ceilalți.
Varianta cea mai safe rămâne acostarea bărcii la pontoanele/debarcaderele special amenajate pe unele plaje, așa cum am făcut și noi de regulă. Astfel de debarcadere se găsesc pe plajele de la Kerasia, Kouloura, Kalami, Agni, Kaminaki, Nissaki. Mai mult decât atât, când o să vă apropiați de aceste pontoane va veni și cineva să vă ajute să legați barca și să coborâți din ea. Evident că este un angajat al uneia din tavernele de pe plaja respectivă și curtoazia spune că măcar un suc sau un frappe ar trebui să beți la terasa respectivă înainte sau după partida de plajă.
La Kouloura este un micro-portuleț și o tavernă de top, dar zona de acostare este foarte aglomerată și va fi foarte greu să vă strecurați acolo. Decât să loviți barca, mai bine înconjurați promontoriul pe care se află taverna și intrați în golful de la Kalami care este cel mai mare din zonă. Acolo puteți merge să acostați la debarcaderul din fața tavernei “The White House”, o tavernă care are deasemenea cu rezonanță culturală și unde se mănâncă bine.
Noi am preferat de această dată plaja de la Agni unde era suficient loc liber pentru acostare la debarcader. Am făcut plajă și baie în mare până pe la ora 17.00. A fost foarte plăcut pentru că am prins una din puținele zile din sejourul nostru în care după-amiaza a fost foarte caldă. Apa a fost deasemenea superbă, caldă și limpede.
La 17.15 am fost înapoi la debarcader în Nissaki și am predat barca.
Ultima încercare peste care trebuie să treceți este plata carburantului (benzină) consumat. Dacă în România nu sunteți posesorul unei bărci cu un motor similar, eu zic să nu vă faceți nervi și să acceptați suma cerută de proprietar pentru benzina consumată. Puteți fi convins că ori cât de vigilenți ați încerca să fiți la determinarea cantității care lipsește din rezervor, tot veți plăti mai mult cu 20-30% decât ați consumat în realitate. Nu puneți la inimă! Ați avut o zi minunată (sper), ați văzut locuri foarte frumoase, ați trăit (poate) prima experiență de navigație pe mare. De ce să umbriți toate aceste plusuri pentru 10 euro plătiți în plus?
Dacă barca a costat 60 euro și ați navigat (mers) cu ea cel puțin două ore, atunci este clar că veți plăti pentru benzina 20-25 euro. Noi am plătit (fără tocmeală) 40 de euro, cu vreo 10 euro mai mult probabil decât consumul real, dar nici măcar nu ne-am obosit să ne uităm câtă benzină mai este în rezervor. Am considerat că ziua minunată pe care am avut-o a meritat pe deplin suta de euro plătită în total pentru barcă (4 persoane).
Cei interesați pot citi despre închiriatul unei bărci cu motor la Paleokastritsa (coasta de vest a insulei Corfu) în review-ul următor.
Trimis de ebirsan in 01.10.14 19:23:21
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în GRECIA.
3 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (ebirsan); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
3 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Căpitane, mulțumim pentru lecția de marinărie, FOARTE utilă pentru oricine închiriază bărci cu motor, dar și pentru descrierea locurilor văzute. Toate cele bune și concedii multe și frumoase!
P.S. Articolul ar fi putut fi intitulat "Insula Corfu văzută din afară!"
Excelent şi foarte util! Şi parcă tras la indigo după concediul meu de acum 2 ani, cînd am închiriat într-o zi barcă în Paleokastritsa, şi a doua zi din Ag. Stefanos (ăsta pe care îl pomeneşti). Asta pentru că am avut cazarea prin zonă. La fel aş descrie şi eu coasta asta şi localităţile de aici: cosmopolită, liniştită, oarecum ascunsă turismului de masă. Plaja care mi-a plăcut cel mai mult e Kerasia.
Mă întrebam de ce sînt stresaţi localnicii să nu te sui cu barca pe plajă. Nu m-am gîndit la relieful subacvatic, am luat-o ca pe cutuma locală. Treaba fiind în contrast cu Kefalonia, unde, cînd am închiriat barcă, omul ne-a arătat expres tocmai modul în care putem trage barca cu botul pe plajă, sfătuindu-ne să tragem la mal unde avem chef pur şi simplu "urcînd" "botul" bărcii pe plajă.
De aia m-am mirat în Corfu cît au insistat să nu cumva să ne apropiem mai mult de 30 m de mal, m-au pisat cu indicaţii pînă m-au stresat încît ancoram numai la 100 m de plajă, a şi obosit fie-mea la a 3-a asemenea ancorare înotînd pînă la mal şi înapoi.
Iar eu, la gabaritul meu, abia reuşeam să mă salt în barcă pe scăriţa aia lată fix cît o talpă.
Oricum, e una din distracţiile de neratat în Grecia, avînd în vedere că nu îţi cer permis de "şofer de barcă".
Şi eu am plătit, de fiecare dată, mai mult combustibil decît aş fi estimat ochiometric, culmea e că exact la asta mă şi aşteptam, nu-mi făceam iluzii că ar măsura cineva la centilitru, aşa că nici n-am acordat importanţă.
Foarte utila lectie de navigat cu barca si nu e prima sau singura. MUltumim si pentru indicatiile topografice despre malurile din zona. CA de obicei o relatare frumoasa si instructiva.
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Sep.2023 Grecia, pentru mine a doua casă — scris în 22.02.24 de Bogdani97 din TîRGU MUREş - RECOMANDĂ
- Aug.2021 Corfu, între munte și mare — scris în 02.09.21 de glc.alexandra din BRASOV - RECOMANDĂ
- Aug.2021 Punct și de la capăt! Vacanță în insula Corfu! — scris în 12.08.21 de maryka din GHIMBAV [BV] - RECOMANDĂ
- Jun.2021 Kerkyra - gradina cu măslini a Mediteranei — scris în 30.06.21 de miha48 din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Jun.2021 O experienta neplacuta — scris în 16.06.21 de ux120201 din RAMNICU SARAT - nu recomandă
- Jun.2019 Corfu dupa trei ani la rand — scris în 01.10.19 de Enki din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Apr.2019 Paște în Insula Corfu — scris în 06.05.19 de iulianic din BUCURESTI - RECOMANDĂ