ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 29.09.2012
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: PITESTI
ÎNSCRIS: 25.08.12
STATUS: JUNIOR
DATE SEJUR
SEP-2012
DURATA: 1 zile
cuplu fara copii
2 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat
DISTRACŢ. / RELAXARE:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
95.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 1 MIN

Minune romaneasca !!! (inca!)

TIPĂREȘTE

Dragilor,

Suntem romani, si cu Transalpina demonstram ce suntem in stare! Din acest mesaj se vede cat de impresionati am fost, nu? Deci, sa vedem in ce consta minunea: drum excelent (poate pentru ca e nou??), inca liber de "liber-profesionisti" (care ofera kitch-urile acelea pe care de fapt le gasesti oriunde...), si natura pura! Am respirat aer curat, si m-am bucurat de liniste!!! E adevarat ca am fost in septembrie intr-o zi lucratoare. Poate asta a fost baza minunii...

Traseul nostru a fost: Pitesti - Horezu - Ranca - Obarsia Lotrului - Dobra - Jina (si am trecut prin targul local!!!) - Sibiu - Rm Valcea - Pitesti, aprox 500 km! Sincer, am fost minunati de ce am vazut prin locurile strabatute: peisaje + oameni + stare drumuri (e adevarat ca sunt bune cele din afara Argesului!!!). Si adrenalina, frate, la Jina: drum foarte ingust, pe care nu pot trece 2 masini fara multa precautie!!! Asta datorita parcarilor "romanesti", ca sa ajunga omul la targ cat mai repede...

Concluzie: totul a fost superb! Transalpina poate fi utilizata ca "imagine Romania", pe langa Transfagarasan! Si este inca in lucru!!!

Sper sa mai pot scrie la fel peste cativa ani despre acest traseu...


[fb]
---
Trimis de LMarinela in 29.09.12 22:24:46
Validat / Publicat: 30.09.12 07:34:48
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în TRANSALPINA. A mai fost în/la: Moldova, Banat, Transilvania, Delta, Litoral

VIZUALIZĂRI: 3478 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

11 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (LMarinela); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 Drum sinuos, testeaza abilitatile soferului
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 4950 PMA (din 9 voturi)

ECOURI la acest articol

11 ecouri scrise, până acum

rentea
[30.09.12 09:15:50]
»

Din pacate, ”minunea” e doar pe jumatate romaneasca, e mai mult nemteasca, ei fiind aceia care au consolidat-o si pietruit-o, trasandu-i forma pe care au asfaaltaat-o romanii acum.

Dragoș_MD CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA
[30.09.12 13:16:57]
»

@rentea: io ştiam că de fapt e invers:

Transalpina a fost cosntruita de armatele romane in drumul lor spre Sarmisegetusa, pavata cu piatra de Regele Carol al II-lea dupa 1930 si reablitata de nemti in al II-lea razboi mondial

(din saitul oficial) - adică nemţii au folosit infrastructura deja existentă, făcută de strămoşii romani şi 'modernizată' (la nivelul acelor vremuri) de 'ai noştri'. Eventual aş putea spune că nemţii au adaptat-o necesităţilor lor strategico-tehnice.

Un alt exemplu de drum transalpin (de data asta, chiar peste Alpi), ar fi Grossglocknerhochalpenstrasse, care se află tot pe o 'fundaţie' de vechi drum roman. Şi cu siguranţă mai or fi, unele poate uitate de mult...

rentea
[01.10.12 10:30:54]
»

@Dragos: Asa este, poate nu m-am exprimat eu bine, ea a fost realizata initial, din cate stiu eu, de armata romana, pe timpul cuceririi Daciei...

LMarinelaAUTOR REVIEW
[01.10.12 10:54:34]
»

@rentea: Dragilor, nu va certati... Conteaza atat de mult cine a initializat lucrarea?

Important e ca se lucreaza, si deocamdata arata bine.

Sper sa fie la fel de bine multi ani de acum incolo...

Dragoș_MD CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA
[01.10.12 11:23:46]
»

@LMarinela: nu se ceartă nimeni; încercăm doar să stabilim adevărul istoric.

Utube
[03.10.12 14:01:34]
»

Eu sunt sigur că LMarinela, fără vreo rea intenţie, atunci când a afirmat că este "minune românească" s-a bazat pe proverbul românesc care spune că "Ce creşte în curtea ta este al tău"

Sănătate!

abancor
[03.10.12 14:38:37]
»

E drept că pe site (care nu e oficial, e al unui pasionat) apare istoricul de mai sus, ce e curios însă este că, nici pe o hartă rutieră din 1928, nici pe una din 1946, șoseaua nu apare nici măcar la categoria „alte drumuri”.

Dragoș_MD CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA
[03.10.12 14:54:19]
»

@abancor: ai dreptate, dar până la urmă, chiar și AFA e făcut de un amator... Dar câtă pasiune a pus aici! La fel și acel site; deși făcut de un amator, eu îl găsesc foarte bine structurat, cu actualizări frecvente și merită cu prisosință titlul de "oficial".

În ceea ce privește hărțile... nu e vina cartografilor că nu apare. Explicații pot fi destule, mie-mi vin acum doar 2 în minte:

- o fi fost drum strategic și trecut "la secret";

- o fi fost atât de distrus de vreme și intemperii, că a fost declasat la nivelul de potecă turistică / drum pastoral.

Cel mai bine ne-ar lămuri niște poze aeriene ale zonei din acea epocă, dar m-aș mira să aibă cineva acces la arhivele MApN...

Oricum, am urmărit un fir de discuție de pe alt forum, cu mult timp înainte de a fi început reabilitarea sa, și pot spune (la fel cum s-a mai spus și aici ici-colo, de către cei ce aufostacolo prin veacul trecut) că era aproape impracticabil pentru turisme (între Rânca și Obârșie).

Dar bine că acum e circulabil și ne putem bucura de priveliști.

Dar e și rău, că nu învață de la austrieci (de pildă), cu a lor Grossglocknerhochalpenstrasse, unde e accesul controlat, cu plată (NUMAI ziua), unde sunt mai mult decât suficiente parcări și niciun țăran cu brânzeturi sau mai știu io ce minuni de iarmaroc prin ele, cu locuri de joacă pentru copii (să nu se plictisească pe durata excursiei), cu muzee și expoziții, cu... da' ce-mi bat io gura, las' că vă spun și povestea aia în curând!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Andox
[03.10.12 15:04:05]
»

- o fi fost atât de distrus de vreme și intemperii, că a fost declasat la nivelul de potecă turistică / drum pastoral.

Confirm aceasta varianta, amfostacolo in '96 si pot spune ca erau portiuni unde doar un 4*4 puternic te putea scoate din belea. Teoretic nici nu era numit drum aceea portiune.

abancor
[03.10.12 16:03:55]
»

Am și eu o mărturie de la o profesoară de geografie, care a parcurs drumul (numit de ea, în anii 90, „Transparîngiana, șoseaua peste Pasul Urdele”, sau ceva de genul ăsta, nume sub care l-am cunoscut și eu pînă de curînd, cînd a început asfaltarea și început să fie des pomenit) prin anii 70, într-un camion militar (descrierea doamnei, mai multe amănunte despre camion nu știu). Îmi povestea despre asta pentru că venise vorba despre drumuri și pomenise șoseaua drept cea mai înaltă de la noi. Zicea că nu se putea merge pe acolo decît cu Aro sau camioane mari.

Și eu am fost pe acolo în 1999, cu o mașină de teren. La Rînca (pe vremea aia era compusă din 5 - 6 cabane) deja mă săturasem de drum, m-am întors, pentru că n-aș fi ajuns înapoi la asfalt pe lumină.

Drumul exista de mai demult, e clar; cel puțin ca potecă apare pe niște hărți austro-ungare din 1910.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
abancor
[08.10.12 20:29:10]
»

Am mai găsit azi o relatare din zonă, relatare de pe la 1900. Vlahuţă povesteşte, în "România pitorească", o plimbare de 3 zile, călare, din Novaci pînă sus în Parîng. La acel moment, exista o potecă, dinspre Novaci sus, prin pădure, pînă se urca binişor, apoi nu mai era nimic, au călărit pe poteci de oieri sau fără nici o potecă. Deci, se poate contura o cronologie a şoselei în veacul 20, putem spune că urme din drumul roman, dacă a existat, nu prea mai erau la 1900, dar la 1910 era o potecă de la Novaci pînă în creastă, iar la 1928 era chiar drum de pămînt, cu rang de şosea comunală, tot pînă în creastă.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
4 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
abancor, LMarinela, rentea, Utube
Alte impresii din această RUBRICĂTransalpina - cel mai înalt drum din România:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.064345121383667 sec
    ecranul dvs: 1 x 1