GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Minune romaneasca !!! (inca!)
Dragilor,
Suntem romani, si cu Transalpina demonstram ce suntem in stare! Din acest mesaj se vede cat de impresionati am fost, nu? Deci, sa vedem in ce consta minunea: drum excelent (poate pentru ca e nou??), inca liber de "liber-profesionisti" (care ofera kitch-urile acelea pe care de fapt le gasesti oriunde...), si natura pura! Am respirat aer curat, si m-am bucurat de liniste!!! E adevarat ca am fost in septembrie intr-o zi lucratoare. Poate asta a fost baza minunii...
Traseul nostru a fost: Pitesti - Horezu - Ranca - Obarsia Lotrului - Dobra - Jina (si am trecut prin targul local!!!) - Sibiu - Rm Valcea - Pitesti, aprox 500 km! Sincer, am fost minunati de ce am vazut prin locurile strabatute: peisaje + oameni + stare drumuri (e adevarat ca sunt bune cele din afara Argesului!!!). Si adrenalina, frate, la Jina: drum foarte ingust, pe care nu pot trece 2 masini fara multa precautie!!! Asta datorita parcarilor "romanesti", ca sa ajunga omul la targ cat mai repede...
Concluzie: totul a fost superb! Transalpina poate fi utilizata ca "imagine Romania", pe langa Transfagarasan! Si este inca in lucru!!!
Sper sa mai pot scrie la fel peste cativa ani despre acest traseu...
Trimis de LMarinela in 29.09.12 22:24:46
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în TRANSALPINA. A mai fost în/la: Moldova, Banat, Transilvania, Delta, Litoral
11 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (LMarinela); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
- sait oficial al acestei destinații:
ECOURI la acest articol
11 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Din pacate, ”minunea” e doar pe jumatate romaneasca, e mai mult nemteasca, ei fiind aceia care au consolidat-o si pietruit-o, trasandu-i forma pe care au asfaaltaat-o romanii acum.
@rentea: io ştiam că de fapt e invers:
”Transalpina a fost cosntruita de armatele romane in drumul lor spre Sarmisegetusa, pavata cu piatra de Regele Carol al II-lea dupa 1930 si reablitata de nemti in al II-lea razboi mondial
(din saitul oficial) - adică nemţii au folosit infrastructura deja existentă, făcută de strămoşii romani şi 'modernizată' (la nivelul acelor vremuri) de 'ai noştri'. Eventual aş putea spune că nemţii au adaptat-o necesităţilor lor strategico-tehnice.
Un alt exemplu de drum transalpin (de data asta, chiar peste Alpi), ar fi Grossglocknerhochalpenstrasse, care se află tot pe o 'fundaţie' de vechi drum roman. Şi cu siguranţă mai or fi, unele poate uitate de mult...
@Dragos: Asa este, poate nu m-am exprimat eu bine, ea a fost realizata initial, din cate stiu eu, de armata romana, pe timpul cuceririi Daciei...
@rentea: Dragilor, nu va certati... Conteaza atat de mult cine a initializat lucrarea?
Important e ca se lucreaza, si deocamdata arata bine.
Sper sa fie la fel de bine multi ani de acum incolo...
@LMarinela: nu se ceartă nimeni; încercăm doar să stabilim adevărul istoric.
Eu sunt sigur că LMarinela, fără vreo rea intenţie, atunci când a afirmat că este "minune românească" s-a bazat pe proverbul românesc care spune că "Ce creşte în curtea ta este al tău"
Sănătate!
E drept că pe site (care nu e oficial, e al unui pasionat) apare istoricul de mai sus, ce e curios însă este că, nici pe o hartă rutieră din 1928, nici pe una din 1946, șoseaua nu apare nici măcar la categoria „alte drumuri”.
@abancor: ai dreptate, dar până la urmă, chiar și AFA e făcut de un amator... Dar câtă pasiune a pus aici! La fel și acel site; deși făcut de un amator, eu îl găsesc foarte bine structurat, cu actualizări frecvente și merită cu prisosință titlul de "oficial".
În ceea ce privește hărțile... nu e vina cartografilor că nu apare. Explicații pot fi destule, mie-mi vin acum doar 2 în minte:
- o fi fost drum strategic și trecut "la secret";
- o fi fost atât de distrus de vreme și intemperii, că a fost declasat la nivelul de potecă turistică / drum pastoral.
Cel mai bine ne-ar lămuri niște poze aeriene ale zonei din acea epocă, dar m-aș mira să aibă cineva acces la arhivele MApN...
Oricum, am urmărit un fir de discuție de pe alt forum, cu mult timp înainte de a fi început reabilitarea sa, și pot spune (la fel cum s-a mai spus și aici ici-colo, de către cei ce aufostacolo prin veacul trecut) că era aproape impracticabil pentru turisme (între Rânca și Obârșie).
Dar bine că acum e circulabil și ne putem bucura de priveliști.
Dar e și rău, că nu învață de la austrieci (de pildă), cu a lor Grossglocknerhochalpenstrasse, unde e accesul controlat, cu plată (NUMAI ziua), unde sunt mai mult decât suficiente parcări și niciun țăran cu brânzeturi sau mai știu io ce minuni de iarmaroc prin ele, cu locuri de joacă pentru copii (să nu se plictisească pe durata excursiei), cu muzee și expoziții, cu... da' ce-mi bat io gura, las' că vă spun și povestea aia în curând!
” - o fi fost atât de distrus de vreme și intemperii, că a fost declasat la nivelul de potecă turistică / drum pastoral.
Confirm aceasta varianta, amfostacolo in '96 si pot spune ca erau portiuni unde doar un 4*4 puternic te putea scoate din belea. Teoretic nici nu era numit drum aceea portiune.
Am și eu o mărturie de la o profesoară de geografie, care a parcurs drumul (numit de ea, în anii 90, „Transparîngiana, șoseaua peste Pasul Urdele”, sau ceva de genul ăsta, nume sub care l-am cunoscut și eu pînă de curînd, cînd a început asfaltarea și început să fie des pomenit) prin anii 70, într-un camion militar (descrierea doamnei, mai multe amănunte despre camion nu știu). Îmi povestea despre asta pentru că venise vorba despre drumuri și pomenise șoseaua drept cea mai înaltă de la noi. Zicea că nu se putea merge pe acolo decît cu Aro sau camioane mari.
Și eu am fost pe acolo în 1999, cu o mașină de teren. La Rînca (pe vremea aia era compusă din 5 - 6 cabane) deja mă săturasem de drum, m-am întors, pentru că n-aș fi ajuns înapoi la asfalt pe lumină.
Drumul exista de mai demult, e clar; cel puțin ca potecă apare pe niște hărți austro-ungare din 1910.
Am mai găsit azi o relatare din zonă, relatare de pe la 1900. Vlahuţă povesteşte, în "România pitorească", o plimbare de 3 zile, călare, din Novaci pînă sus în Parîng. La acel moment, exista o potecă, dinspre Novaci sus, prin pădure, pînă se urca binişor, apoi nu mai era nimic, au călărit pe poteci de oieri sau fără nici o potecă. Deci, se poate contura o cronologie a şoselei în veacul 20, putem spune că urme din drumul roman, dacă a existat, nu prea mai erau la 1900, dar la 1910 era o potecă de la Novaci pînă în creastă, iar la 1928 era chiar drum de pămînt, cu rang de şosea comunală, tot pînă în creastă.
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Aug.2023 Pe Transalpina, după 12 ani — scris în 26.08.23 de iulianic din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Oct.2021 Transalpina via Mănăstirea Obârșia Lotrului — scris în 18.10.21 de ⭐ValentinB_88⭐ din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Sep.2021 Transalpina — scris în 14.09.21 de nelu73 din AGNITA SIBIU - RECOMANDĂ
- Jul.2021 Impresii de pe Transalpina și despre Mărtinie – un sat cum nu credeam ca există în România — scris în 12.08.21 de RoxanaGRS din IAşI - RECOMANDĂ
- Oct.2020 O zi de vis pe Transalpina — scris în 17.10.20 de alienad din CRAIOVA - RECOMANDĂ
- Sep.2020 Transalpina - un obiectiv mult visat și așteptat — scris în 08.09.20 de cecilia a. din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Jun.2019 O excursie reusită — scris în 13.06.19 de adrianaglogo din PITEșTI - RECOMANDĂ