ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 05.07.2022
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: București
ÎNSCRIS: 12.03.11
STATUS: APOLLO
DATE SEJUR
JUN-2021
DURATA: 7 nopți
Cuplu
2 ADULȚI
Raport PREȚ/CALITATE:
BUN

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
80.00%
Mai degrabă mulțumit
CAZARE [camere etc]:
100.00%
Încântat, fără reproș
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
PLAJA şi MAREA:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
93.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 19 MIN

Un hotel frumos, o alegere bună – Iberostar Selection Kuriat Palace 5*

TIPĂREȘTE URM de aici

Perioada sejurului: 11 - 18 iunie 2021

Adresa: Route Touristique Skanes, Monastir, Tunisia

Coordonate GPS: 35.764136; 10.757445

Website: iberostar.com/en/hotels/m ... r-kuriat-palace

Alegerea destinaţiei şi a hotelului

Aşa cum am povestit deja, aici - A doua vacanţă în Tunisia, alegerea Tunisiei pentru petrecerea vacanţei a fost oarecum impusă de necesitatea valorificării „voucher-ului” primit în contul banilor blocaţi în 2020 ca urmare a unui sejur în Egipt anulat în starea de urgenţă. Cu toate acestea, nu regret deloc alegerea făcută, deoarece m-am bucurat de o vacanţă frumoasă şi relaxantă.

Alegerea hotelului a fost una bună, dar nu cea mai inspirată. Pusesem ochii pe acest hotel încă din 2019, când aflasem că a fost redeschis după o renovare totală, iar apartenenţa la un lanţ internaţional cunoscut părea să fie o garanţie. În plus, îmi doream să explorez şi o altă zonă a litoralului tunisian decât cea vizitată prima dată. Hotelul a fost ok, dar cu destule minusuri la care nu m-am aşteptat, astfel că mă voi gândi mai bine pe viitor înainte de a alege un hotel din acest lanţ.

M-am pripit puţin făcând rezervarea încă din luna februarie, tentată şi de reducerea de early booking de 30%, dar şi din dorinţa de a încheia mai repede socotelile cu banii blocaţi de cu un an şi mai bine înainte. Am avut multe emoţii înaintea plecării din cauza modificării condiţiilor de intrare în Tunisia în timpul scurs de la momentul rezervării până la vacanţa efectivă, dar, în final, pentru noi, lucrurile s-au aşezat cum nu se poate mai bine.

Dacă la prima vacanţă în Tunisia am regretat puţin faptul că nu am luat o cameră cu vedere la mare, de această dată eram ferm hotărâtă să nu mai fac niciun compromis şi am rezervat cea mai frumoasă cameră cu vedere frontală la mare, o cameră superioară de 42 metri pătraţi. Rezervarea a fost făcută prin agenţia saitului, la un preţ de 1440 euro, Cristi fiindu-mi şi de această dată de mare ajutor, cu informaţii în timp real şi chiar în avans ????, extrem de utile înaintea plecării.

Zborul şi transferul

Zborul s-a făcut cu o cursă charter operată de către Air Bucharest cu un Boeing 737. Am avut dreptul la un bagaj de cală de 20 kilograme şi unul de cabină de 5 kilograme, dar pe care nu l-a verificat nimeni. M-am încadrat în limitele admise. Orarul de zbor ar fi trebuit să fie unul extraordinar de avantajos, Bucureşti – Hammamet 07.00-07.30 şi Hammamet – Bucureşti 21.15-01.45, practic urmând să beneficiez de opt zile pline la cele 7 nopţi de cazare plătite, dar realitatea a fost mult diferită ☹.

Deşi am fost printre primii la ghişeul de check in de pe Otopeni, am primit cele mai proaste locuri posibile, C şi D, fiind despărţiţi de culoar. Un avantaj l-a constituit totuşi faptul că avionul nu a fost plin, locurile au fost date aşa mai pe sărite, cu câte un loc liber pe banchetă dacă nu erau membri ai aceleiaşi familii şi ultimele două rânduri din avion au rămas libere.

Cateringul la bord s-a transformat în ultimii doi ani într-o glumă, acesta constând doar într-o sticlă de apă plată, situaţie întâlnită din păcate şi la companii aeriene cu pretenţii, pandemia oferindu-le pretextul perfect pentru a mai face economie ☹.

Pe parcursul zborului am primit formularele pe care trebuia să le completăm cu datele personale pentru intrarea în Tunisia, astfel scutind timp pe aeroport înainte de controlul paşapoartelor. Cetăţenii români care călătoresc în Tunisia în scop turistic nu au nevoie de viză.

După un zbor destul de scurt de doar două ore şi jumătate, am aterizat la timp pe aeroportul internaţional Enfidha din Hammamet, un aeroport nou şi modern. Am trecut destul de repede de reprezentantul „DSP-ului” tunisian şi de controlul paşapoartelor, ne-am recuperat bagajele şi ne-am întâlnit cu Aziz, o cunoştinţă mai veche, care ne-a indicat numărul autocarului de transfer, care urma să ne ducă doar pe noi cei cazaţi la hotelurile din Monastir şi Mahdia, un transfer lung.

Hotelul

Iberostar Selection Kuriat Palace 5* este un hotel destul de vechi, construit în 1985, dar renovat integral în 2019, acesta fiind şi argumentul hotărâtor în alegerea lui, alături de situarea pe o plajă frumoasă.

Se află situat în Skanes, la 10 kilometri de Monastir şi 15 kilometri de Sousse, în imediata apropiere a aeroportului Habib Bourguiba Monastir. Distanţa faţă de aeroportul Enfidha din Hammamet, cel pe care am aterizat noi, este, din păcate, mai mare de 70 kilometri ☹.

Există o singură clădire principală cu trei etaje şi mai multe aripi, o construcţie destul de clasică.

Hotelul are un număr total de 380 camere de mai multe tipuri, cu vedere la mare sau la grădină. Eu am optat pentru o cameră superioară cu vedere frontală la mare, cu suprafaţa de 42 mp, mai spaţioasă decât una standard de doar 36 mp.

Recepţia este mai degrabă banală, lobby-ul este elegănţel, luminos, însă departe de luxul şi opulenţa întâlnite frecvent în cazul hotelurilor turceşti. Mi-au plăcut canapele şi fotoliile confortabile şi cele două lifturi panoramice, gen capsulă, cum am văzut prima dată în Turcia la un Delphin în urmă cu vreo zece ani.

Hotelul dispune de o parcare generoasă şi gratuită, destul de goală, având în vedere faptul că nici hotelul nu era plin şi cei mai mulţi turişti vin cu avionul.

Pe lângă câteva magazinaşe cu diverse produse, dar şi cu preţuri măricele, în holul hotelului este disponibil şi un ATM, util celor care doresc să retragă dinari tunisieni în condiţii de siguranţă. Eu am folosit serviciile acestuia, însă nu a fost o idee prea inspirată. Ştiam că nu pot retrage mai mult de 300 dinari la o singură tranzacţie, dar nu m-am aşteptat ca bancomatul să aibă un comision fix de 10 dinari, indiferent de suma retrasă, am vrut să renunţ realizând imediat păcăleala, însă nu-mi restituia cardul, clar şmecherie, astfel că am continuat procesul şi aşa am obţinut cei mai scumpi dinari din toată vacanţa :D, mai avantajos fiind schimbul valutar la recepţie, o variantă comodă având în vedere poziţionarea izolată a hotelului.

Check in

În pofida drumului lung de la aeroportul din Hammamet până în Skanes, la ora 9.15 intram pe poarta hotelului, noi fiind primii debarcaţi, destul de mulţi cei care alesesem Kuriat. O bilă albă pentru organizarea eficientă a transferului spre hoteluri.

Am prezentat la recepţie paşapoartele şi voucherul şi am fost invitaţi să luăm loc la o masă din lobby. În câteva minute am primit şi brăţările de all inclusive, urmând să ne fie repartizate şi camerele. Nu ştiu ceilalţi cum au procedat şi nici dacă sau cu cât au „cotizat” , cert este că şi-au primit în scurt timp camerele, toţi aveau camere standard, doar noi şi încă o familie rămânând în aşteptare. Nu puteam ridica vreo pretenţie la acea oră matinală, ora oficială de check in fiind 15.00, mai târziu cu o oră faţă de ora obişnuită, chipurile pentru o igienizare mai serioasă a camerelor în contextul actual, aşa că am lăsat bagajele în hol şi am plecat la restaurant pentru a lua micul dejun şi pentru o cafea. La revenire, m-a întâmpinat recepţionerul urmat de bell boy cu cardurile de la cameră. Am solicitat, conform obiceiului, să văd mai întâi camera şi bine am făcut. Am plecat condusă de bagajist cu liftul şi apoi pe un labirint de coridoare până la cameră. Intrăm şi am un şoc: camera părea încă locuită :D, cearşafurile erau vraişte, aerul era închis, în balcon o scrumieră plină ochi, prosoapele folosite erau aruncate peste tot. Nu m-aş fi mirat câtuşi de puţin să iasă vreunul de la duş să mă întrebe ce caut acolo. Nu am ştiut cum să ies mai repede şi m-am întors supărată la recepţie, cerând, firesc, o cameră CURATĂ.

Aveam o senzaţie de deja vu. Şi la prima vizită în Tunisia avusesem probleme la cazare şi-mi părea că istoria se repetă. Recepţionerul făcea pe nebunul că nu se poate aşa ceva, că-şi cere scuze şi că-mi va da o cameră super, „only for me” , de parcă eu nu eram sătulă de textele astea. Deja mă enervasem şi-i amintesc de upgrade-ul gratuit pe care mi-l datora hotelul, conform celor afişate la recepţie. Tipul începe să dea din colţ în colţ, că să vorbească cu şeful lui, că face tot posibilul etc. Am simţit imediat că voia bacşiş, în timp ce eu nu voiam să intru în jocul lui murdar, ci doar să primesc ceea ce am plătit. Revine după câteva minute cu oferta unei camere Star Prestige, mai scumpă decât cea plătită de mine, pe care nu ştiu de ce naiba nu am rezervat-o de la început, diferenţa de preţ nefiind mare, dar aşa se întâmplă când te grăbeşti. Merge chiar el cu mine să mi-o arate. Soţul îmi zice să-i dau 10 euro şi să terminăm circul ăsta. Am văzut şi camera, ok, mai aerisită de mobilier decât cea aleasă de mine, dar, când am ieşit pe balcon, am constatat că aveam vedere la o piscină şi doar laterală la mare, dar şi la o scară exterioară aflată chiar deasupra balconului. Exclus să accept aşa ceva.

Recepţionerul a fost tare mirat de refuzul meu. I-am spus că vreau camera pe care am plătit-o şi să pună pe cineva să cureţe mai repede prima din camerele vizionate, dacă vrea să primească totuşi ceva. Se pare că a înţeles perfect mesajul şi că nu are sens să o mai lungească jucându-se cu nervii mei, astfel că s-a mai făcut că butonează ceva la calculator, a mai vorbit la telefon şi în mai puţin de zece minute mă trezesc că vine cu o foarfecă la noi să ne taie brăţările şi ne pune altele mai şmechere, albe Star Prestige, enumerându-ne avantajele şi exclusivităţile conferite de acestea, chipurile obţinute de el personal pentru noi, cheamă şi bagajistul şi plecăm să ne luăm în primire camera. La capătul răbdării şi scârbită de acest joc în care intrasem fără voia mea, l-am miluit cu zece euro, dornică să scap mai repede de el și să mă bucur totuşi de vacanţă. Se putea şi mai rău, după cum am aflat de la o altă familie care rezervase tot dublă superioară cu sea view şi care a reuşit să o primească o oră şi jumătate mai târziu decât noi şi pe care acelaşi recepţioner încercase să-i păcălească oferindu-le o dublă standard, mai mică, primind în final ceea ce trebuia după mulţi nervi şi reclamaţii.

Pentru mine este greu de înţeles de ce a fost nevoie de tot acest circ cu camerele, în condiţiile în care hotelul avea în acel moment un grad de ocupare clar sub 50%, aglomerându-se puţin abia din ziua următoare, fără însă a depăşi 60-70% toată săptămâna, deci erau camere libere pe alese şi din acest motiv făceau şi upgrade-uri gratuite de la camere promo la standard land view, de la standard land view la sea view şi tot aşa.

Camera 333

Cu o întârziere de două ore şi ceva, timp în care am luat micul dejun şi am băut câteva cafele şi cocktailuri, am ajuns în prima din camerele văzute, între timp camerista reuşind să o cureţe corespunzător. Camera mea se afla la etajul al doilea, al treilea după numărătoarea lor care consideră parterul ca fiind primul etaj, destul de departe de lifturile de la recepţie, însă a treia faţă de un alt lift, mereu liber, pe care l-am şi folosit pentru a evita mersul pe coridoarele lungi şi puţin întortochiate ale hotelului.

A fost exact ce mi-am dorit şi am plătit. Nimic în plus, dar nici nimic în minus. Mi-am dorit să văd marea din pat şi asta am făcut ????

Pe holul de la intrarea în cameră era un dulap cu patru uşi, încăpător şi foarte bine compartimentat, o jumătate cu rafturi şi cealaltă jumătate cu bară pentru umeraşe şi suficiente umeraşe. În dulap am găsit şi seiful, pus la dispoziţie gratuit, care ne-a fost de folos. Halatele şi papucii de unică folosinţă nu m-au interesat.

Pe aceeaşi parte cu dulapul, la intrarea în cameră era un corp care masca frigiderul şi pe care se afla setul de prepararea ceaiului şi cafelei cu cană electrică şi pliculeţe de ceai şi cafea instant, completate zilnic, cu ceşti şi pahare. Cu frigiderul a fost o întreagă poveste. În concept scria că există frigider, însă nu şi că acesta este GOL, iar mie nici prin minte nu mi-a trecut că dacă vreau să-l umple cu apă, suc, bere trebuie să plătesc suplimentar la măreţul hotel de cinci stele cu all inclusive. Evident, nu intenţionam să plătesc pentru minibar. Atunci am aflat că dacă luam Star Prestige aş fi beneficiat gratuit şi de completarea zilnică a minibarului. În baza brăţărilor Star Prestige am primit o singură alimentare a minibarului plus un platou cu fructe. Altfel, muritorii de rând aveau dreptul la o sticlă de apă plată de 1 litru pe care trebuia să şi-o ia singuri de la bar şi o puteau ţine la rece în frigiderul din cameră. Au dat vina pe pandemie, cea mai comodă scuză :D. De nevoie, m-am conformat, dar se întâmpla să mai uit să iau apa şi... asta era. Clar am avut eu aşteptări prea mari. De fapt, în concordanţă cu preţul plătit :D.

Am mai avut un birou cu fotoliu şi, în continuare, o canapea de trei locuri. Mi-a plăcut mult oglinda lungă aproape cât tot peretele, pe care era fixat şi televizorul, despre care pot spune doar că era funcţional şi avea destule canale; pe mine nu m-a interesat.

Pe peretele opus se afla patul încadrat de două noptiere. Patul nu a fost matrimonial cum mi-aş fi dorit eu, ci format din două paturi single lipite, cu saltele de bună calitate, confortabile, dar a fost foarte bine şi aşa. Lângă geam mai era o canapea la fel de mare ca şi cealaltă şi o măsuţă între cele două canapele. Cam aglomerat pentru gustul meu, prea mult mobilier, dar noroc că era camera mare ????.

Pardoseala era dintr-o gresie lucioasă şi cam alunecoasă, cu câte o carpetă în dreptul fiecărui pat.

Balconul a fost piesa de rezistenţă, cu geam aşa cum îmi place mie, spaţios, cu două scaune comode, o măsuţă rotundă şi cu bare pentru uscat costumele de baie. M-am bucurat de vederea frontală la mare pe care mi-o dorisem în orele petrecute pe balcon, mai ales la cafeaua de fiecare dimineaţă.

Baia era spaţioasă şi foarte curată. Era dotată cu o cadă mare de duş, cu un semiparavan de sticlă. Toaleta se afla în aceeaşi încăpere. La duş am avut trei dispensere cu şampon, balsam şi loţiune de corp, în timp ce la chiuvetă am avut săpun lichid şi gel de duş :D. Cam ciudat şi destul de incomod, dar nici nu am stat să le demontez eu şi să le inversez pentru a avea gelul de duş mai la îndemână. Tot la chiuvetă se afla şi uscătorul de păr.

Curăţenie s-a făcut în fiecare zi cu simţ de răspundere. Am fost mulţumită de serviciile cameristei, precum şi de faptul că apărea dimineaţa imediat după ce plecam noi la plajă, de zici că ne urmărea ????). Prosoapele au fost schimbate în fiecare zi, iar lenjeria de patru ori în cele şapte zile, adică aproape în fiecare zi, oricum mai des decât ar fi fost necesar. Am apreciat şi curăţenia zilnică făcută în balcon, unde nu ştiu cum reuşea să adune sutele de ţânţari decedaţi.

Am fost neplăcut surprinsă de roiurile interminabile de ţânţari, chiar dacă cei de la hotel aproape zilnic au folosit o maşinărie din acelea care produce mult fum, în încercarea de a-i extermina. Ţânţarii nu au dispărut, însă nici nu am suferit din cauza acestora aşa cum m-am temut când am aflat că ţânţarii sunt omniprezenţi la Kuriat. În cameră băgam în priză două aparate, mai mult preventiv, şi dormeam liniştiţi, iar pe terasă, seara, am reuşit totuşi să scăpăm neciuruiţi, cu un număr nesemnificativ de înţepături, chiar fără să folosim Autan.

Aerul condiţionat a funcţionat fără reproş şi noi chiar l-am folosit.

Restaurant

Hotelul dispune de un restaurant principal, un restaurant cu specific şi un snackrestaurant.

Restaurantul a la carte era mai ciudat faţă de ceea ce ştiam eu despre restaurantele cu specific, în sensul că era un singur restaurant şi doar specificul bucătăriei se schimba de la o zi la alta. Aici puteam lua cina, 19.00-21.30, cu rezervare prealabilă. Am fost tentată să rezerv o cină cu specific tunisian, la recomandarea patronului unui magazin din incintă cu care am intrat în vorbă, însă nu am reuşit să-mi conving soţul să mergem. Am impresia că nici nu a fost deschis în fiecare zi, dar nu am aprofundat.

Snackrestaurantul avea un program foarte avantajos, fiind deschis pentru prânz: 10.00-17.00 şi cină: 19.00-21.30, cu o varietate sortimentală net mai redusă faţă de restaurantul principal, însă nu era axat exclusiv pe preparate fast food. L-am vizitat de două ori doar de curiozitate, fără intenţia de a mânca, am luat doar câteva fructe. Personalul mi s-a părut mai amabil decât în restaurantul mare.

Noi am luat toate mesele la restaurantul principal. Aici erau oferite cele trei mese ale zilei: micul dejun: 06.00-10.00, prânzul: 12.30-14.00 şi cina: 18.30-21.00. A fost bine, dar sub aşteptări. Nu aş vrea să se înţeleagă că nu aş fi avut ce mânca, însă eu am fost dezamăgită făcând comparaţie cu restaurantul hotelului Steigenberger Marhaba Thalasso 5* din Hammamet, vizitat cu doi ani înainte şi unde mâncarea a fost la superlativ. O parte din spaţiile de expunere a mâncării erau goale, semn că restaurantul cunoscuse şi vremuri mai bune. De asemenea, bufetul pentru copii nu a fost aranjat niciodată.

Mesele erau organizate în regim bufet, cu servire asistată de către personal în cazul majorităţii preparatelor, dar nu a fost nicio surpriză pentru noi, în ultimii doi ani obişnuindu-ne, inevitabil, cu acest sistem şi nu am văzut vreun disconfort în asta.

Băuturile erau comandate şi aduse la masă de către ospătari. Ei bine, aici a fost o problemă. Spre deosebire de hotelul din Hammamet, unde servirea a fost exemplară, chiar şi în absenţa unui tips permanent, aici „foamea” de bacşiş a personalului a atins forme acute :D. Înţeleg că au trecut printr-un an greu, cu perioade închise, cu un număr foarte redus de turişti, înţeleg şi că hotelul fusese redeschis cu doar o săptămână înainte de sosirea noastră, dar această adevărată disperare a angajaţilor mi s-a părut extrem de deranjantă. Băuturile răcoritoare nu mai erau îmbuteliate la sticle mici, ci erau servite din sticle de 1 litru de către ospătari. Berea oferită era doar draft, însă nu ar fi fost nicio problemă dacă ar fi avut bunul simţ să folosească pahare normale de bere şi în absenţa ciubucului. Soţul meu se enerva la fiecare masă când îşi primea berea în pahare minuscule de suc, regretând vremurile când primea berea la sticlă.

Plătisem o căruţă de bani pentru această vacanţă all inclusive şi eu nu eram dispusă să cotizez la absolut fiecare masă pentru fiecare amărâtă de băutură comandată. După mintea mea, dai bacşiş atunci când eşti mulţumit de modul de servire, nicidecum înainte, pentru a beneficia la un nivel decent de serviciile deja plătite. Aici o contribuţie importantă, însă în sens negativ ☹, au avut-o şi brăţările Star Prestige care, pe lângă cele câteva exclusivităţi oferite, au creat aşteptări exagerate pentru personalul care roia deranjant de insistent aproape cu mâna întinsă în jurul soţului meu. Ţeapă! Banii erau la mine, iar eu, mai zgârcită :D, i-am recompensat doar pe cei care mai aveau o brumă de bun simţ şi de amabilitate, nu pe cei dezgustător de insistenţi. A fost „mărul otrăvit” oferit de recepţioner, brăţările astea şmechere creându-ne mai mult probleme decât avantaje, toţi aşteptându-se la o „generozitate” excesivă din partea noastră.

La micul dejun am avut ouă preparate în diferite moduri, inclusiv omlete personalizate după dorinţa fiecăruia, mezeluri, brânzeturi, fructe, prăjituri. Mi-au plăcut în mod deosebit gogoşile lor tradiţionale - bambalouni, pe care eu le mâncam înecate în miere, precum şi sucurile naturale, stoarse în faţa noastră, de portocale, de pepene roşu, de castraveţi, de pepene galben şi mix de fructe, făcând astfel o bună cură de vitamine pe durata sejurului.

La fiecare masă de prânz sau de seară aveam de ales dintre două feluri de supă, destul de bună, în fiecare zi altele, din care unele s-au mai repetat, dar nu deranjant de des. Pe parcursul week end-ului, când hotelul a primit un aflux de turişti, mulţi tunisieni veniţi doar pentru a-şi petrece două zile aici, varietatea sortimentală a cunoscut o îmbunătăţire semnificativă, grătarele erau făcute afară pe terasă, ulterior revenindu-se la carnea şi peştele preparate pe plită în interior, mai puţine feluri, dar suficiente. Existau permanent mai multe sortimente de pizza, toate reuşite, dar şi un bucătar care gătea paste după dorinţa fiecăruia. Am apreciat varietatea fructelor oferite, precum şi dulciurile tradiţionale tunisiene – tare bune.

Cafeaua servită în restaurant era doar instant de la aparate, în diverse sortimente. Nu a fost pe gustul meu, adesea preferând ceaiul sau câte o ceaşcă de cappuccino căruia îi adăugam mai mult lapte.

Baruri

Băuturile incluse gratuit în conceptul all inclusive sunt doar LOCALE. Am ştiut acest lucru şi mi-am asumat. Nu sunt strălucite, dar nici de nebăut, iar cocktailurile au fost chiar bune, în ciuda ingredientelor locale, priceperea barmanului în prepararea acestora fiind importantă. Tăriile tunisiene sunt clar mai bune decât cele locale din Egipt, fiind undeva la nivelul băuturilor locale întâlnite la all inclusive prin Turcia sau Bulgaria.

Central Bar, cu program 08.00-24.00, este barul principal al resortului şi cel la care am petrecut cel mai mult timp. Aici reuşeam, de fiecare dată cu insistenţe, să beau o cafea adevărată, aparatul espresso fiind ascuns! în camera din spatele barului, însă eu ştiam deja şmecheria din prima vizită în Tunisia şi-mi exercitam ferm dreptul de a bea o cafea bună. Servirea se făcea la masă, dar nu ne deranja nici să ne luăm singuri băuturile de la bar.

De pe terasa acestui bar urmăream şi spectacolele de seară.

Beach Bar, cu program 10.00-18.00, era barul care ne asigura nevoile de hidratare atunci când ne aflam la plajă. Este situat, aşa cum îi spune numele, pe plajă, în extrema dreaptă a resortului privind spre mare, însă este aproape şi de piscinele cu tobogane. Am apreciat cocktailurile savuroase băute aici, dar şi amabilitatea şi politeţea barmanului, care ne învăţase gusturile şi ştia dinainte ce dorim să comandăm, fiind poate singurul recompensat pe merit şi nu din obligaţie, ca în cazul altor angajaţi.

Mai exista un bar în partea stângă a plajei foarte aproape de piscina mare, dar nu l-am văzut deschis în nicio zi. Poate în plin sezon să-l deschidă şi pe acesta.

Star Prestige Bar, cu program 10.00-18.00, era barul destinat exclusiv turiştilor Star Prestige şi se afla pe acoperişul hotelului, oferind o vedere panoramică extraordinară la mare. Aici toate băuturile erau doar la sticlă sau doză, iar cocktailurile erau excelente. În această zonă aveam acces la două jacuzzi-uri, precum şi la paturi balineze confortabile. Am trecut doar de trei ori pe aici, fiind aproape pustiu. În afară de noi mai era un singur turist, de fiecare dată acelaşi, noi presupunând că tipul doar la acest bar îşi făcea veacul, consumând multă bere şi conversându-se intens cu barmanul.

Cafeneaua maură, cu o terasă tare drăguţă, aflată în imediata apropiere a recepţiei, unde speram să beau o cafea bună şi celebrul lor ceai de mentă, a fost închisă în perioada sejurului meu. Am folosit terasa doar pentru a fuma în prima şi în ultima zi, în aşteptarea repartizării camerei, respectiv a transferului spre aeroport la plecare.

Piscina

Am folosit singularul, deoarece hotelul dispune de o singură piscină exterioară, mare, curată şi foarte frumoasă, dotată cu şezlonguri, umbrele şi baldachine, cu un plus pentru şezlongurile aflate în apă ????. Nu am stat niciodată la piscină, şezlonguri libere erau, însă eu nu am fost deloc interesată. Când aveam aşa superbitate de plajă şi mare la doi paşi, ar fi fost şi păcat ????.

În afara acestei piscine, mai există două piscine mai mici, cele cu tobogane pentru copii mici şi respectiv pentru adulţi şi copii mai mari. Piscina cu tobogane pentru copii avea tobogane drăguţe, chiar ok pentru Tunisia. Toboganele pentru adulţi, trei la număr, mi s-au părut de o banalitate maximă şi cred că nu doar mie, deoarece nu am văzut prea mulţi turişti interesaţi pe acolo.

Plaja şi marea

Plaja şi marea constituie punctele forte ale resortului şi totodată singurul capitol la care am fost încântată, totul fiind fără reproş.

După ce am rezervat, ştiind poziţionarea pe plajă a hotelului, am găsit şi poze cu plaja, moment în care m-am speriat puţin, deoarece plaja mi s-a părut cam îngustă, cu doar două rânduri de umbrele şi şezlonguri pe mai bine de jumătate din lungimea acesteia, însă, la început de sezon şi cu hotelul parţial plin, au fost mai mult decât suficiente. Noi fiind destul de matinali, găseam mereu locuri pe alese în primul rând, dar nici mai târziu nu ar fi fost niciun risc să nu găsim locuri libere.

Pentru prosoapele de plajă am luat carduri de la recepţie, lăsând o garanţie de 20 dinari de bucată, garanţie care ne-a fost restituită după înapoierea cardurilor la check out, ocazie cu care am plătit şi taxa hotelieră de 3 dinari de persoană pe noapte, obligatorie pentru toţi turiştii cu vârsta mai mare de 12 ani cazaţi la hoteluri de patru şi cinci stele. Am specificat de la început recepționerului că voi plăti taxa hotelieră la finalul sejurului, deoarece intenţionam să compensez datoriile pentru a nu rămâne cu dinari, astfel achitând doar o diferenţă de 2 dinari, cu card bancar.

Cu cardurile primite am luat prosoape de la chioşcul de prosoape de plajă şi le schimbam în fiecare zi la plecarea de pe plajă, pentru a avea prosoape uscate şi curate a doua zi dimineaţa.

Plaja este frumoasă, cu nisip foarte fin și foarte alb, chiar dacă nu este la fel de lată pe toată lungimea acesteia, noi am preferat să facem plajă în jumătatea dreaptă a acesteia, cea îngustă și cu o mică diferență de înălțime, având aici liniștea și intimitatea dorită, feriți de muzica de la piscină, la un volum prea mare pentru gustul nostru.

Şezlongurile sunt dotate cu saltele confortabile. Umbrelele sunt micuţe, din stuf, nu protejează total de soare, însă nici soarele nu a fost prea puternic la mijloc de iunie, astfel că noi am fost mulţumiţi. La fiecare umbrelă există şi câte o măsuţă. Coşuri de gunoi sunt doar câteva pe toată plaja, însă şi turiştii au fost destul de civilizaţi, dar şi angajaţii aveau grijă să strângă resturile lăsate de turişti.

Intrarea în mare este extraordinar de lină şi exclusiv cu nisip foarte fin, perfectă pentru oricine. Eu nu mă supăram dacă marea s-ar fi adâncit mult mai repede, dar m-am resemnat :D şi cu această adâncire enervant de lină.

Marea a fost caldă la mijloc de iunie, nu foarte caldă, însă perfectă pentru baie, perfectă pentru mine.

Existau dușuri la ieșirea de pe plajă și un robinet pentru spălat pe picioare. Toaletele se aflau ceva mai departe în zona piscinelor cu tobogane; erau curate şi dotate cu toate consumabilele necesare.

Unii turişti aveau obiceiul rezervării şezlongurilor cu prosoape, cărţi, jucării ale copiilor, atât la piscină, cât şi la plajă, însă nu vedeam rostul cât timp şezlonguri erau la discreţie la orice oră, inclusiv pe iarbă, între piscină şi plajă.

Plaja era păzită de angajaţi de la security care interziceau accesul vânzătorilor ambulanţi în zona cu şezlonguri. Aceştia treceau pe malul mării, îşi etalau marfa, iar doritorii mergeau la ei, negociau şi cumpărau, după caz. Oricum aceştia erau infinit mai puţin deranjanţi decât cei de pe plajă de la Mamaia, comercializând preponderent eşarfe şi rochii tradiţionale, papuci de piele, diverse obiecte de artizanat specifice locului, dar şi ţigări de contrabandă.

Amatorii de adrenalină aveau posibilitatea să se dea cu banana sau să facă parasailing, evident, contra cost.

Altele

Internetul WIFI gratuit a funcţionat foarte bine în tot hotelul, inclusiv în cameră, doar la plajă avea semnal mai slab sau deloc, motiv pentru care era preferabil să stai în partea centrală a plajei şi în ultimul rând faţă de mare dacă doreai să mai prinzi ceva semnal.

Am plecat cu taxiul în orăşelul cel mai apropiat, unde, înainte de a vizita ceva, am căutat un magazin Orange de unde mi-am achiziţionat o cartelă SIM pe care am încărcat-o cu 2GB trafic de net, totul la 17.7 TND, astfel beneficiind de conexiune foarte bună la internet oriunde m-am aflat şi am avut nevoie.

Pentru copii nu am văzut prea multe facilităţi, dar cele existente erau drăguţele. Există un loc de joacă cu două leagăne şi câteva tobogane de plastic, există un aquapark pentru copiii mici cu mai multe tobogane, chiar deosebit pentru Tunisia. Seara am mai asistat la minidisco cu animatorii care îi distrau pe micuţi.

În holul hotelului seara era muzică live, iar pe scena de pe terasă am văzut câteva spectacole, nimic deosebit, dar totuşi era ceva. Mi-a plăcut un singur show, cu un fachir, la care au participat şi turiştii pentru un plus de autenticitate ????

Într-o dupăamiază au organizat o petrecere la piscină, cu muzică şi dans. Nu am participat, dar nici nu am putut dormi de amiază în ziua respectivă.

Există un centrul SPA. Eu nu l-am vizitat, chiar dacă brăţările Star Prestige îmi confereau o reducere de 25% la anumite masaje şi tratamente.

În concept figurează şi o sală de fitness, dar nu am căutat-o, nefiind interesată.

Concluzii

Hotelul Iberostar Kuriat a fost o alegere bună, condiţiile foarte bune de cazare şi serviciile bune ne-au oferit o vacanţă plăcută şi relaxantă. Dacă ar fi fost prima vacanţă în Tunisia, poate că aş fi fost chiar încântată, aşa cum au fost ceilalţi turişti români din resort.

Am scăzut nota acordată la capitolul servicii din cauza recepţionerului şi a ospătarilor care te serveau normal doar dacă contribuiai de fiecare dată.

Eu am greşit comparând cu experienţa primului hotel la care fusesem cazată în această ţară, un hotel care mi-a plăcut clar mai mult ca acesta, şi atunci mi-a dat mereu cu minus ☹. Aproape că regretam că nu am ales din nou Steigenberger, pentru serviciile superioare la preţ similar cu hotelurile Iberostar la momentul când am făcut rezervarea, şi doar superba vedere la mare mai reuşea să-mi atenueze dezamăgirea că nu am făcut cea mai bună alegere.

Recomand cu toată încrederea hotelul, un hotel foarte bun pentru Tunisia, dar nu şi cel mai bun pentru mine. Voi reveni cu siguranţă în această ţară pentru plajele de vis şi pentru Mediterana frumoasă şi caldă după ce voi identifica un alt hotel, poate mai pe gustul meu.

## end review sc
Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de nicole33 in 05.07.22 06:08:00
Validat / Publicat: 05.07.22 08:48:22
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în TUNISIA.

VIZUALIZĂRI: 14599 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

16 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (nicole33); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Impresiile fiind subiective, AFA nu poate garanta calitatea, relevanța, exactitatea, persistența ori conformitatea impresiilor si recomandărilor (cu asteptările și preferințele fiecarui cititor); deasemenea, responsabilitatea legală pentru afirmațiile făcute in articol revine integral și in mod exclusiv autorului (cf "Termenilor și conditiilor de folosire"); AFA sau administratorii săi neputând fi făcuti răspunzători în privinta corectitudinii ori efectelor de orice natură.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P05 Iberostar Kuriat Palace - vedere la mare de pe balcon
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol: voturi de valoare mărită
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 118100 PMA (din 75 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.
Articol de elită, apreciat de suficienţi votanţi pentru a-i fi alocat, automat, ZUPERBONUSUL (în valoare de 20000 PMA).

ECOURI la acest review

16 ecouri scrise, până acum

webmaster
[05.07.22 09:01:24]
»

Review-ul a primit „Punctaj Adițional Actualizare RUBRICĂ

— (1) la momentul publicării, în rubrica curentă nu existau impresii din anul curent sau anul trecut ;

— (2) depășește pragul minim calitativ & cantitativ al descrierii.

Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.

(Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)

mishu
[05.07.22 09:28:10]
»

@nicole33:

Intrăm şi am un şoc: camera părea încă locuită, cearşafurile erau vraişte, aerul era închis, în balcon o scrumieră plină ochi, prosoapele folosite erau aruncate peste tot. Nu m-aş fi mirat câtuşi de puţin să iasă vreunul de la duş să mă întrebe ce caut acolo.

Ca sa fiu cinstita si fara sa te superi pe mine, tare as fi vrut sati vad fata in acel moment , deja cand ajungi la astfel de hoteluri nu te astepti la astfel de faze, in fine, se poate spune ca este o experienta si asta.

In rest normal, mi-a placut si hotelul si restaurantul , si pot spune ca mi-a placut piscina si acele "separeuri" la piscina.

Unii turişti aveau obiceiul rezervării şezlongurilor cu prosoape, cărţi, jucării ale copiilor, atât la piscină, cât şi la plajă, însă nu vedeam rostul cât timp şezlonguri erau la discreţie la orice oră, inclusiv pe iarbă, între piscină şi plajă.

, cred ca exista si acea satisfactie ca uite ce istet si rapid ai fost si ai pus mana pe un loc bun. Acum, poate ca exista si anumite dorinte, nu stiu.

În concept figurează şi o sală de fitness, dar nu am căutat-o, nefiind interesată.

cum ai indraznit sa nu iti intretii si in vacanta diversele parti sau sotul tau sa nu isi intretina patratelele , sa ai atat de aproape aceasta sansa si sa nu profiti de ea? mare greseala .

Una peste alta, o vacanta frumoasa, felicitari, votat cu mare drag.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][10 voturi]
elenaadinaPHONE
[05.07.22 17:02:59]
»

Hotelul arată bine, mi-a plăcut camera, e renovata frumos, mi-au plăcut și farfuriile cu mâncare... ????

De asemenea marea e extraordinară, culorile și nisipul fin, te fac să îți dorești să fii acolo...

Poate doar vegetația lipsește, în sensul în care ne-am obișnuit în Turcia sau la unele resorturi din Egipt.

Orarul de zbor ar fi trebuit să fie unul extraordinar de avantajos, Bucureşti – Hammamet 07.00-07.30 şi Hammamet – Bucureşti 21.15-01.45, practic urmând să beneficiez de opt zile pline la cele 7 nopţi de cazare plătite, dar realitatea a fost mult diferită ☹.

E grozav să pleci la 7 și să ajungi la 7.30 (diferența de fus orar de 2 ore jumate, mai mult ca în Egipt?)

Deşi am fost printre primii la ghişeul de check in de pe Otopeni, am primit cele mai proaste locuri posibile, C şi D, fiind despărţiţi de culoar.

Foarte interesant, dar trist în același timp, fiind primii, nu ați cerut anumite locuri?

Noi cerem de fiecare dată și chiar am primit la această companie aeriană.

Cu privire la servicii sunt perfect de acord cu tine, dai o atenție la cine merită, dacă vrei, dar stilul ăsta de cerșit pare mai urât în concediu...

Întrebarea zilei : sunt rechini?

Noroc că am fost anul acesta de 3 ori în Egipt!

Cred că mă reorentiez spre Turcia.

În rest, felicitări pentru un articol frumos, obiectiv și complex!

Să ne mai scrii!!

Dacă scrii, cel puțin eu, voi citi cu drag!

Mulțumesc!! ????????????

doinafil
[05.07.22 18:16:00]
»

Aveam o senzaţie de deja vu. Şi la prima vizită în Tunisia avusesem probleme la cazare şi-mi părea că istoria se repetă.

Asta certifică faptul că și înainte de pandemie, când le mergea mai bine, tot la metehnele vechi pentru a primi bacșișuri apelau. Cu atât mai abitir o fac acum, după pandemie!

Tipul începe să dea din colţ în colţ, că să vorbească cu şeful lui, că face tot posibilul etc. Am simţit imediat că voia bacşiş, în timp ce eu nu voiam să intru în jocul lui murdar, ci doar să primesc ceea ce am plătit.

La capătul răbdării şi scârbită de acest joc în care intrasem fără voia mea, l-am miluit cu zece euro, dornică să scap mai repede de el și să mă bucur totuşi de vacanţă. Se putea şi mai rău,

Nu știu dacă eu, ACOLO, n-aș fi procedat la fel. Daaaaaar acum, AICI, acasă, îmi spun că nu i-aș fi dat nimic, pentru că nu merita, mai ales pentru starea de nervozitate pe care mi-a creat-o! Adevărul este că oamenii civilizați ca noi, într-o asemenea situație eșuează într-o stare de lehamite soră cu greața... că nu-ți rămâne decât să te consolezi, spunându-ți: „cel mai deștept cedează!” (chiar dacă te frigi puțin la buzunar)

Asta-mi cerifică, încă odată, ceea ce am descoperit de mult timp, și anume că: oamenii sunt făcuți din același aluat, indiferent unde trăiesc pe Planetă, că sunt balcanici sau nu. Diferența o face doar educația primită și bunul simț elementar, cu care te naști (sau nu?!) și pe care trebuie să-l cultivi de-a lungul vieții.

Despre „Central Bar” spui că:

Aici reuşeam, de fiecare dată cu insistenţe, să beau o cafea adevărată, aparatul espresso fiind ascuns! în camera din spatele barului, însă eu ştiam deja şmecheria din prima vizită în Tunisia şi-mi exercitam ferm dreptul de a bea o cafea bună. Servirea se făcea la masă, dar nu ne deranja nici să ne luăm singuri băuturile de la bar.

Asta da șmecherie! N-am mai auzit așa ceva. De ce procedau astfel?! Nu cumva pentru că numărul ceștilor de cafea espresso (foarte bună!) era, oarecum, limitat și preferau cu toții să le bea - gratis?! (mă refer la tot personalul hotelului)

Felicitări pentru review-ul complet, semnat de - deja „brend” -ul - @nicole33 aici, pe AFA!

nicole33AUTOR REVIEW
[05.07.22 21:31:00]
»

@webmaster:

Mulțumesc!

nicole33AUTOR REVIEW
[05.07.22 21:54:31]
»

@mishu:

Ca sa fiu cinstita si fara sa te superi pe mine, tare as fi vrut sati vad fata in acel moment, deja cand ajungi la astfel de hoteluri nu te astepti la astfel de faze, in fine, se poate spune ca este o experienta si asta.

Ar fi fost cam greu să-mi vezi faţa atunci, deoarece, reflex, mi-am tras masca instantaneu peste aproape toată faţa şi m-am grăbit să deschid uşa balconului pentru ca măcar să se aerisească puţin camera.

Nu te aştepţi, dar se mai întâmplă. Eu ştiam că prioritate la curăţenie au camerele care tocmai au fost eliberate, pentru a putea caza mai repede turiştii, în timp ce aici camerista luase camerele la rând, probabil să nu le piardă şirul .

Am mai avut o surpriză asemănătoare tot la hotel de cinci stele, doar că în Turcia, când, după ce am refuzat câteva camere care nu corespundeau exigenţelor mele , mi-a fost alocată o cameră care era deja locuită... de nişte rusoaice. Am intrat cu cartela mea, evident fără să bat la uşă, şi m-am trezit într-un maldăr de bagaje, că astea mutaseră mall-ul în camera de hotel . Nu mă mai mir de ce cad avioanele ruseşti după ce am văzut cu câte bagaje se întorc ruşii din vacanţe . Atunci am ratat ocazia de a-mi alege vreo două blănuri noi nouţe

Şi atunci, la fel, recepţionerul a părut foarte mirat când m-am întors refuzând camera, prea aglomerată de bagaje şi persoane pentru gustul meu .

In rest normal, mi-a placut si hotelul si restaurantul, si pot spune ca mi-a placut piscina si acele "separeuri" la piscina.

Hotelul mi-a plăcut şi mie, pentru că altfel nu-l alegeam, dar, recunosc, am avut aşteptări prea mari.

Erau haioase separeurile respective, însă de mai mare succes s-au bucurat insuliţele acelea rotunde cu saltele, pe care pozau diverse domnişoare sau şezlongurile în apă.

Eu şi sportul, baba şi mitraliera!

Mai bine mâncam mai puţin şi înotam mai mult, dar lenea a fost mare...

Îţi mulţumesc mult pentru aprecieri, vizită şi ecou!

nicole33AUTOR REVIEW
[05.07.22 23:05:38]
»

@elenaadina:

Hotelul arată bine, mi-a plăcut camera, e renovata frumos,

Nu ştiu cum arăta înainte, însă după renovare hotelul chiar arată foarte bine. De ce crezi că l-am ales?

De asemenea marea e extraordinară, culorile și nisipul fin, te fac să îți dorești să fii acolo... Poate doar vegetația lipsește, în sensul în care ne-am obișnuit în Turcia sau la unele resorturi din Egipt.

Nu aş putea spune că m-a deranjat neapărat lipsa vegetaţiei, poate şi pentru că nu era foarte cald în iunie.

Însă la capitolul plajă şi mare nu există niciun fel de comparaţie cu Turcia sau Egipt.

Am recomandat mereu Tunisia pentru plajele sale de vis şi pentru intrarea în mare superlină. Nisip mai fin ca în Tunisia eu nu am găsit decât în Republica Dominicană dintre destinaţiile vizitate de mine. Diferenţa o face preţul şi accesul, Tunisia fiind mai ieftină şi muuult mai aproape.

E grozav să pleci la 7 și să ajungi la 7.30 (diferența de fus orar de 2 ore jumate, mai mult ca în Egipt?)

Aşa am zis şi eu , bucurându-mă şi de un zbor relativ scurt de doar două ore şi jumătate, mai scurt ca până în Egipt.

Diferenţa de fus orar de două ore a fost în favoarea noastră. Până să ne obişnuim noi cu schimbarea, ne trezeam devreme fără niciun efort şi eram mai matinali ca de obicei . Vezi că şi Madeira este pe acelaşi fus orar.

Foarte interesant, dar trist în același timp, fiind primii, nu ați cerut anumite locuri?

Eu ajung mereu devreme la check in şi cer mereu loc la geam, pe care îl şi primesc în 99% din cazuri. Acum au dat vina pe pandemie şi că au încercat să facă totuşi o oarecare distanţare a pasagerilor.

În 2019, cu aceeaşi companie, la dus fiind avionul mai gol, am primit A şi C, având toată bancheta doar pentru noi.

Circ mare a fost de Paşti când mi-au schimbat ăştia locurile în avion, eu nu am mai verificat cărţile de îmbarcare şi când am văzut era prea târziu să mai schimb ceva. Agenţia mi-a făcut check in-ul online, eu am intrat după ei pe saitul companiei aviatice, mi-am ales alte locuri care să-mi convină, însă a mai apărut o schimbare cu doar câteva ore înainte, de ne-am trezit pe rânduri diferite. În avion am făcut schimburi cu alţi pasageri, mulţi fiind cei nemulţumiţi de locurile alocate.

Cu privire la servicii sunt perfect de acord cu tine, dai o atenție la cine merită, dacă vrei, dar stilul ăsta de cerșit pare mai urât în concediu...

Chestia asta cu cerşitul m-a enervat maxim. Dacă ei au crezut că servindu-mă prost mă vor determina să cotizez, s-au înşelat maxim, rezultatul fiind opus celui scontat.

Cei din Egipt sunt mici copii faţă de ce au putut să facă tunisienii de la Kuriat. Şi nu mă refer la hoteluri gen Rixos, însă nici la hoteluri mai slabe nu am văzut atâta milogeală.

=

Am ţinut cont de sfatul tău şi de încurajare

Mulţumesc mult pentru aprecieri, vizită şi ecou!

nicole33AUTOR REVIEW
[05.07.22 23:20:57]
»

@elenaadina:

Întrebarea zilei: sunt rechini?

Noroc că am fost anul acesta de 3 ori în Egipt!

Cred că mă reorentiez spre Turcia.

Nu ştiu ce să mai zic, lucrurile sunt complicate.

Mie nici acum nu-mi este foarte clar ce s-a întâmplat exact acolo, unele aspecte nu se prea leagă. Oricum la vederea pontonului de la Tropitel în filmările TV mi s-a făcut pielea ca de găină, amintindu-mi cât de fericită am fost când am făcut snorkeling acolo timp de două săptămâni aproape în fiecare zi. Nu cred nici acum că ar fi putut ajunge ditamai rechinul în acea lagună din partea dreaptă a pontonului, peste minim 10 metri de recif cu apă sub o jumătate de metru. Mai probabil îmi pare să fi plutit victima rănită peste corali până acolo.

Nu am putut să nu mă gândesc şi la cât snorkeling am făcut recent în Sharm, de această dată la apă foarte adâncă unde, într-adevăr, orice ar fi fost posibil . Ştii că intenţionam să postez poze şi filmuleţe din vacanţa de luna trecută, dar cred că mi-aş atrage un mare hate.

O Turcie mai am şi eu în plan pentru anul acesta şi-mi voi lua şi masca . Până atunci mă aşteaptă o vară fierbinte la muncă.

nicole33AUTOR REVIEW
[06.07.22 01:32:52]
»

@doinafil:

Asta certifică faptul că și înainte de pandemie, când le mergea mai bine, tot la metehnele vechi pentru a primi bacșișuri apelau. Cu atât mai abitir o fac acum, după pandemie!

Cele două situaţii au fost cumva diferite, dar, clar, pandemia le-a acutizat foamea de bacşiş. Înţeleg că au suferit cu hotelurile închise pe perioade variabile, dar lungi, şi din cauza unui număr redus de turişti, însă pandemia ne-a afectat pe toţi sub o formă sau alta, inclusiv din punct de vedere financiar.

Prima dată recepţionera a fost tare ofensată de îndrăzneala mea de a refuza camera primită solicitând schimbarea acesteia cu una aflată la un etaj superior. Nu plătisem suplimentul de sea view, dar nici nu puteam accepta o cameră cu vedere la acoperişul piscinei interioare, cu un bonus de vapori de clor . Atunci mi-a oferit o cameră cu vedere la mare, tot la primul etaj şi cam lateral, la un cost de 300 euro (pe chitanţă!), mai scump decât aş fi plătit în România la agenţie, într-un hotel cu un grad de ocupare de circa 40%. Eu am preferat să fac două excursii foarte reuşite o zi la Tunis şi două zile în Sahara cu diferenţa de bani. Tipa nu mi-a lăsat impresia că voia bacşiş, dar poate m-am înşelat eu.

La a doua vizită, mi-am rezervat încă de acasă o cameră exact cum îmi doream, plătind în plus la agenţie pentru o cameră mai spaţioasă şi pentru vedere frontală la mare, tocmai pentru că doream să evit discuţii stupide şi negocieri oneroase la momentul cazării. Dar de ce mi-a fost frică, de aia nu am scăpat .

Adevărul este că oamenii civilizați ca noi, într-o asemenea situație eșuează într-o stare de lehamite soră cu greața... că nu-ți rămâne decât să te consolezi, spunându-ți: „cel mai deștept cedează!” (chiar dacă te frigi puțin la buzunar)

Ai înţeles perfect sentimentele prin care am trecut acolo.

Am fost certată adesea pentru replicile acide date pe AFA celor care se lăudau cum au şpăguit ei recepţionerul dintr-o ţară sau alta obţinând astfel camere dintr-o categorie superioară celei plătite, dezavuând categoric asemenea practici. Paradoxal, eu m-am văzut pusă în situaţia de-a dreptul stupidă de a cotiza pentru a primi exact ceea ce am plătit, nimic în plus . Deci, se poate şi mai rău .

Asta da șmecherie! N-am mai auzit așa ceva. De ce procedau astfel?!

Sincer, nu ştiu. Presupunerile mele ar fi două: dorinţa de a face economie, posibil la indicaţia şefilor, cafeaua naturală fiind mult mai scumpă decât cafeaua instant sau lenea angajaţilor, fiind mult mai simplu să apeşi doar un buton decât să manevrezi un espressor profesional.

Exact la fel s-a întâmplat şi la Steigenberger, unde m-am prins întâmplător într-o seară de şmecherie. Stăteam la bar aşteptând să-mi prepare băuturile dorite când un alt barman a venit din camera din spate cu două ceşti de cafea, trecându-le prin faţa mea pentru a le înmâna unei domnişoare. Am simţit imediat mirosul, iar restul a fost simplu

La Iberostar am presupus că ar fi aceeaşi situaţie şi nu m-am înşelat. Pentru a mă convinge, am omenit barmanul şi mi-am exprimat dorinţa de a bea o cafea adevărată, omul a înţeles şi... s-a conformat. Atât aveam nevoie să ştiu. Ulterior am cerut doar espresso indicând camera unde se afla aparatul şi am fost servită de fiecare dată, cam fără tragere de inimă, ce-i drept. Cred că a fost dolarul cel mai bine investit din toată această vacanţă

Laudele tale sunt exagerate, mă faci să roşesc

Îţi mulţumesc mult pentru aprecieri, vizită şi ecou!

elenaadinaPHONE
[06.07.22 09:44:48]
»

@nicole33:

"Nu cred nici acum că ar fi putut ajunge ditamai rechinul în acea lagună din partea dreaptă a pontonului, peste minim 10 metri de recif cu apă sub o jumătate de metru. Mai probabil îmi pare să fi plutit victima rănită peste corali până acolo. "

Din ce am văzut eu cred că femeia era în partea stânga a pontonului la apă adâncă, cel puțin asa arată din filmarea în care ii este aruncată o frânghie pentru a o ajuta să iasă din apă (laguna e pe partea dreaptă a pontonului cum privești marea).

"Nu cred nici acum că ar fi putut ajunge ditamai rechinul în acea lagună din partea dreaptă a pontonului, peste minim 10 metri de recif cu apă sub o jumătate de metru. "

Cred că laguna e apărată de corali și așa cum ai spus, un rechin nu poate trece peste bariera de corali, oricum cine va dori să facă snorkeling va trebui să-și aleagă cu grijă locul.

Eu sunt pasionată de toate viețuitoarele mării, inclusiv de rechini și am văzut multe fime și documentare în acest sens.

Cred că o energie pozitivă însoțită de credință, în afară de măsuri de prevenție cunoscute, te poate apăra și salva în anumite situații, doar dacă nu e ceva implacabil, care nu mai poate fi schimbat.

Vom gândi pozitiv și totul va fi bine! ????????????

zapacituPHONE
[08.07.22 18:44:07]
»

@nicole33: ce bomboană de review! Am savurat-o intenționat la început de week-end. Săru' mâna pentru masă!

nicole33AUTOR REVIEW
[08.07.22 23:21:45]
»

@zapacitu:

Să-ți fie de bine!

Mă bucur că ți-a plăcut.

ce bomboană de review!

Nimeni nu mi-a mai spus asta până acum referitor la cele scrise de mine, m-ai surprins şi promit să te mai îndulcesc şi altă dată

Mulțumesc mult pentru apreciere, vizită şi ecou!

calatorul
[10.07.22 00:47:00]
»

@nicole33: Multumim pentru interesantele si utilele informatii oferite, ca de obicei, cu atata exactitate. Pe langa cele despre deplasare si hotel, si pentru cele generale privind modul de cazare etc.

Sincer eu l/as fi miluit cu mai mult de 10 euro pe receptioner, nu am exersat suficient modul de a/mi cere gratis drepturile oferite de bilet si rezervare. O singura data am refuzat expicit sa dau bacsisi, la o terasa din Istanbul, si ce sa vezi, chelnerul mi/a cerut socoteala. I/am raspuns si a plecat suparat.

Si eu recunosc preferinta de a repeta sederea la un hotel care mi/a placut, dar incerc in vacante sa merg de fiecare data in alt loc, sa vad lucruri noi, e o dilema greu de rezolvat.

Zoazore
[10.07.22 19:25:58]
»

@nicole33:

Berea oferită era doar draft, însă nu ar fi fost nicio problemă dacă ar fi avut bunul simţ să folosească pahare normale de bere şi în absenţa ciubucului. Soţul meu se enerva la fiecare masă când îşi primea berea în pahare minuscule de suc, regretând vremurile când primea berea la sticlă.

Apai alea-s pahare de coniac, nu de suc! Zau de nu-l trimeteam sa-mi aduca 10, dar unul cate unul, nu toate odata! Si fara ciubuc! Asa, de-afurisita ce sunt eu!

Intrăm şi am un şoc: camera părea încă locuită, cearşafurile erau vraişte, aerul era închis, în balcon o scrumieră plină ochi, prosoapele folosite erau aruncate peste tot. Nu m-aş fi mirat câtuşi de puţin să iasă vreunul de la duş să mă întrebe ce caut acolo.

Fix faza asta am patit-o noi in 2010 la Laguna Mare. Pur si simplu nu ne venea sa credem. In plus noi am mai avut bonus in baie. Orgie a fost acolo dupa continutul cosului de gunoi!

Atunci m-am prins eu ca stiu engleza si i-am uimit pe toti la cat de corect mi-am exprimat dorinta in acel moment! Dar am avut efect! In mai putin de 30 de minute, camera era bec! Si nici bratara nu mi-a mai trebuit! Ma cunostea lumea deja!

nicole33AUTOR REVIEW
[11.07.22 06:34:19]
»

@calatorul:

Sincer eu l/as fi miluit cu mai mult de 10 euro pe receptioner, nu am exersat suficient modul de a/mi cere gratis drepturile oferite de bilet si rezervare

Tot sincer, eu nu intenţionam să-i dau nimic. Nu-mi făcuse nicio favoare şi nici eu nu doream nimic în plus faţă de ceea ce plătisem.

O singura data am refuzat expicit sa dau bacsisi, la o terasa din Istanbul, si ce sa vezi, chelnerul mi/a cerut socoteala. I/am raspuns si a plecat suparat.

Mi-ai amintit de prima mea experienţă la o terasă din Istanbul când ospătarul a avut obrăznicia de a-şi trece ciubucul singur pe nota de plată scrisă cu pixul . Evident, în final a primit mai puţin decât intenţionam iniţial.

Si eu recunosc preferinta de a repeta sederea la un hotel care mi/a placut, dar incerc in vacante sa merg de fiecare data in alt loc, sa vad lucruri noi, e o dilema greu de rezolvat.

Este greu de ales între a merge la sigur unde ai mai fost şi a fost bine şi a încerca să descoperi locuri noi, cu riscul să nu fie totul perfect.

Cu scuze pentru întârzierea răspunsului, îţi mulţumesc mult pentru aprecieri, vizită şi ecou!

nicole33AUTOR REVIEW
[11.07.22 23:55:26]
»

@Zoazore:

Apai alea-s pahare de coniac, nu de suc! Zau de nu-l trimeteam sa-mi aduca 10, dar unul cate unul, nu toate odata! Si fara ciubuc! Asa, de-afurisita ce sunt eu!

Îţi dai seama ce nervi i-au făcut ăia soţului meu, care nu suportă cerşeala şi cu atât mai puţin bătaia de joc. Comandam eu două beri şi i-o cedam şi pe a mea, dar tot o glumă proastă era. Bine că măcar la baruri eram serviţi corect.

Fix faza asta am patit-o noi in 2010 la Laguna Mare. Pur si simplu nu ne venea sa credem. In plus noi am mai avut bonus in baie. Orgie a fost acolo dupa continutul cosului de gunoi!

Îmi amintesc de incidentul din Albena şi cât am râs. Dar ţi-am şi apreciat fermitatea şi rapiditatea cu care ai rezolvat problema. Inclusiv engleza... eficientă

Si nici bratara nu mi-a mai trebuit! Ma cunostea lumea deja!

Aici ne asemănăm. Şi eu reuşesc să mă fac remarcată destul de des

Cu scuze pentru întârziere, îţi mulţumesc mult pentru vizită şi ecou!

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
7 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
calatorul, doinafil, elenaadina, mishu, Yoda, zapacitu, Zoazore
Alte impresii din această RUBRICĂIberostar Kuriat Palace Resort:

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.12757301330566 sec
    ecranul dvs: 1 x 1