ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 26.07.2014
GR. VÂRSTĂ: 30-40 ani
DIN: Oradea
ÎNSCRIS: 24.07.12
STATUS: SENIOR
TIMP CITIRE: 7 MIN

Mai informați în concediu

TIPĂREȘTE

Vrem să mergem în vacanta. Toți vrem sa mergem in vacanță. Indiferent că e vară sau iarnă, că e vorba de un concediu sau doar un week-end orice vacanță trebuie planificată. De fiecare dată ne lovim de aceleași intrebări: unde mergem, cât stăm unde ne cazăm, cu ce mergem, etc. Unora le e mai simplu. Avem niște prieteni pentru care vacanța înseamnă să se simtă ca acasă. Adică de ani de zile, merg în același loc, stau în aceeași cameră, deja “fac parte din familie”.

Nouă ne place să vedem tot timpul ceva nou, însă rar ne lăsăm pe mâna hazardului, încercăm să ne planificăm cât mai bine ieșirile. Tot citind review-uri, mi-am dat seama că sunt persoane induse în eroare de agenții care pornesc de la premisa că omul știe ce înseamnă un aparthotel, un hostel sau o pensiune familială. El pornește cu niște așteptări, la fața locului e altceva…

Eu zic că, atunci când planificăm un concediu importante sunt:

1. Bugetul

2. Zilele libere

3. Mijlocul de transport

4. Așteptarile legate de cazare

Voi pune problema doar referitor la buget și tipul de cazare, acolo unde am văzut că multă lume este neinformată și dezamăgită că și-a închipuit că va fi altfel.

1. Bugetul. Daca e nelimitat, trecem la punctul 2. Dacă nu, când ne calculăm bugetul trebuie să luăm în considerare toate cheltuielile (chiar și o sumă pentru neprevăzute). Acesta include: cazare, masa (dacă e AI e inclusă – atenție mare în ce țară și la ce nivel este AI), drum (combustibil, autostrăzi, taxe de drum, taxe ferry, etc), suveniruri, shopping, excursii, parcuri de distracție, parcări, o sumă de rezervă pentru neprevazut. Să nu uităm că în concediu ne cam ia valul și cheltuim uneori mai mult decât ne-am propus. După câțiva ani de experiență am început să o luăm mai încet și cu suvenirurile. Preferăm fotografiile de souvenir sau ceva care ne este chiar util (poate alții sunt mai nostalgici dar noi am ajuns la concluzia că pe lângă faptul că dai mult peste cât merită, un obiect ocupă un loc în spațiu, la un moment dat se adună și scapi de ele cum poți).

•La cazare e important să vedem ce include suma plătită. Uneori vi se pot cere suplimentar: taxa stațiune, taxa pat suplimentar, aerul condiționat, parcarea mașinii, internet, seif, prosoape, umbrele plaja, etc. E bine sa le știm din timp.

2. Tipurile de cazare sunt în principal:

- apartamente

- aparthotel

- bungalow

- camping

- hotel

- pensiune

- vile

Hotelul este preferat de marea majoritate a turiștilor pentru comoditate, confort, posibilitatea de a lua masa. La ce trebuie să fim atenți când alegem un hotel:

• Clasificarea – nu este identică în toate țările, condițiile diferă de la o țară la alta, de aceea este bine să verificați hotelul (sfatul meu este să nu vă limitați la prezentarea oficială ci să consultați site-urile de specialitate cu opiniile altor turiști, fotografii făcute de amatori netrucate – am mai povestit în urmă cu vreo 2 ani despre asta și nu mai insist)

• Regimul de masă:

- luăm în calcul varianta cea mai convenabilă pentru noi... Aici nu există rețete. Pentru o familie care vrea doar să se odihnească într-un resort sau cu copii mici cu care nu se pune problema unor excursii poate fi mai avantajos financiar sistemul AI. Atenție însă, în Grecia AI nu e ca în Turcia, e mai mult pensiune completă cu ceva pe lângă și de multe ori trebuie să luați în considerare sume în plus pentru cafea expreso, înghețată, băuturi alcoolice, fructe. Deci e bine să ne interesăm din timp exact ce oferă hotelul respectiv. Fiecare familie știe cât mănâncă, de cate ori pe zi, dacă pleacă în excursii și riscă să piardă mese plătite. Dacă nu înțelegem termenii: AI, UltraAI, demipensiune, pensiune completă, mic dejun continental sau bufet, mai bine să ne interesăm înainte că poate nu ne convine. De asemeni, am mai menționat, să nu uitam în ce țară ne aflăm pentru ca un concept de masă poate fi altfel în altă țara. Chiar și la același lanț de hoteluri, micul dejun este diferit în țări diferite.

- AI, UltraAI, etc- nu e identic în toate țările, deci e bine să vă informați ce include, este bazat în general pe produse locale, atât alimente cât și băuturi; asigură toată ziua și uneori și noaptea accesul la alimente și băuturi, diferă mult de la un hotel la altul; se adresează persoanelor care vin la relaxare totală și vor să scape de orice grijă, persoanelor care din diferite motive nu vor sau nu pot explora zona, familiilor cu copii mici, etc.

-pensiune completă, demipensiune – asigură 2-3 mese pe zi (tip bufet, cu meniu la alegere din mai multe variante, cu meniu fix, cu bonuri valorice, etc), în intervale orare stabilite cu sau fără băuturi incluse în meniu; în funcție de specificul hotelului se adresează tuturor categoriilor de turiști

- mic dejun (BB – Bed and Breakfast) - bufet, meniu fix, cu bonuri valorice sau la alegere din 2-3 variante; se adresează persoanelor active sau în tranzit

- fără masă

• Specificul hotelului – relaxare, plajă, copii mici, ski, etc. E bine să urmărim acest aspect pentru că ne putem trezi cu copii mici într-un hotel destinat tinerilor și distracției, cu muzică și gălăgie sau dornici de relaxare într-un hotel plin de copii mici care-ți dau trezirea la 5 dimineața mai ales dacă antifonarea lasă de dorit.

• Facilitățile hotelului – văd de multe ori expresii de genul: nu am crezut că la un hotel de 5 stele nu are x facilitate. Dacă aveți nevoie de ceva, interesați-vă dacă acel hotel are, nu presupuneți pe baza experiențelor anterioare la alte hoteluri că va fi. Căutați informații despre orice credeți că este important pentru confortul și reușita vacanței. Dacă vă interesează piscina, căutați informații – cât de caldă e apa, curată, dacă miroase a clor, etc. Ar fi păcat să mergeți până acolo cu imaginea piscinei de pe site-ul hotelului și să nu o puteți folosi când poate a fost unul din criteriile decisive în a opta pentru un anumit hotel.

• Apropierea sau distanța față de anumite obiective. Dacă vrei să fie aproape de plajă, de exemplu, nu te limita în a citi de pe site-ul hotelului distanța. Aceste distanțe se măsoară în linie dreaptă, fară a ține cont de drumuri și teren și 100 de metri până la plajă pot însemna nenumărate trepte de urcat sau coborât cu bagaje sau copil în brațe. Căutați poze, păreri, întrebați pe forumuri alții care au mai fost.

• Cine recomandă acel hotel – naționalitatea persoanei (așteptările nemților sunt altele decât ale englezilor, categoria în care se încadrează persoana - cu copii mici, mari, fără copii, vârsta, pretențiile persoanei (cam deduci din felul în care scrie și pe ce pune accentul), etc. Nu insist pentru că am mai pus o dată această problemă.

Aparthotelul - este un tip intermediar care poate oferi aceleași facilități cu hotelul – dar are în plus posibilitatea de a găti masa, respective o mică bucătărie mai mult sau mai puțin dotată. Avantajul este prețul care poate fi mai mic decât la hotel (mare atenție însă că poți depăși prețul hotelului cu mesele suplimentare), independența, posibilitatea de a mânca ceea ce dorești, posibilitatea încălzirii mâncării pentru copii la orice oră, etc.

Apartamente, vile, camera de închiriat- în funcție de pretenții pot fi mai modeste sau de lux, cu sau fără proprietar care să locuiască în incintă. Verificați condițiile care vi se oferă și atitudinea proprietarului pentru a nu avea surprize.

Acest review nu vrea să acopere toate posibilitățile de cazare, să fie o rețetă pentru că nu am pretenția că dețin adevărul absolute. Scriu doar din propria experiență. Am încercat să trag mai mult un semnal de alarmă pentru a ne informa temeinic înainte de o vacanță, mai ales dacă avem anumite pretenții și cerințe. Văd aproape zilnic oameni care și-au stricat concediul pentru că nu se informează sau extrag din informații doar concluziile (care nu întotdeauna pot coincide cu ale noastre pentru că nu cunoști omul, nu știi ce pretenții are, cum s-a comportat el de i s-a întâmplat nu știu ce la hotel, etc).

Să aveți parte numai de vacanțe reușite!


[fb]
---
Trimis de Gabise in 26.07.14 19:51:24
Validat / Publicat: 26.07.14 20:51:17

VIZUALIZĂRI: 1168 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

12 ecouri scrise, până acum, la acest articol
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA simbolic articolul - VĂ PLACE?
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 2018 PMA (din 18 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

12 ecouri scrise, până acum

Admin
[26.07.14 20:50:30]
»

Aş completa - sunt nişte mărunţişuri, e adevărat, dar pot eroda serios din plăcerea, relaxarea, senitătatea unei vacanțe

1. Interesați-vă DIN TIMP despre ora de check-in şi cea de check-out = ora la care sunteţi primiţi în hotel, respectiv cea la care trebuie să predaţi camera. Nu veţi putea intra înainte ca turiştii dinaintea dvs să plece!! (şi nici înainte ca acea cameră să fie pregătită = iginiezată, curăţată etc).

2. Interesaţi-vă din timp despre alte reguli şi recomandări pe care hotelul le poate impune. De exemplu despre posibilitatea (sau, DE REGULĂ, de INTERDICŢIA) de a ieşi cu mâncare/bătură din restaurant etc, dacă e voie sau nu să săriţi în piscină etc şamd. (toate cazuri de "nemulţumiri" recent întâlnite pe AFA, dovezi clare a experienţei şi culturii turistice încă "fragile" - ca să nu zic de-a dreptul "sub-nutrite" -- pentru unii dintre turiştii români - şi nu numai!)

msnd
[26.07.14 21:53:50]
»

Da. Interesant subiectul. Eu, de regulă, nu mi-am făcut mari probleme. Mi-am ales o destinație către care eram sigur că mă încadrez în buget, am ales un interval de timp funcție de programul agenției operatoare, sau al meu personal, dacă a fost cazul, mi-am ales cazarea funcție de aprecierile celor dinaintea mea și apoi de cost, dacă a fost la latitudinea mea mi-am stabilit programul excursiei, și am plecat la drum.

Partea cu masa, am rezolvat-o la fața locului, funcție de condițiile întâlnite. Este drept că niciodată nu am avut în grup un copil mic, fapt care schimbă fundamental datele problemei.

În aceste condiții, nu prea am fost pus în fața unor situații neplăcute șau neașteptate. Poate face excepție excursia la Albena din 2013 descrisă în primul meu articol pe AFA.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
nicole33
[26.07.14 22:01:57]
»

@Admin:

Interesați-vă DIN TIMP despre ora de check-in şi cea de check-out = ora la care sunteţi primiţi în hotel.

Aceste ore sunt precizate explicit pe voucher. Nimeni nu poate pretinde că nu a fost informat asupra acestui aspect. Dacă destinația concediului este la distanță mare de casă, o planificare oricât de riguroasă a traseului nu poate garanta că ajungem exact la o anumită oră, durata traseului depinzând de mulți factori greu de estimat în prealabil, gen intensitatea traficului, numărul și durata opririlor etc. Noi am ajuns mereu mai devreme decât am estimat și, evident, mai devreme de ora de check in. Cu toate acestea, în majoritatea cazurilor am fost cazați imediat, considerând acest gest ca un semn de ospitalitate/amabilitate din partea hotelierilor respectivi, aceștia neavând nicio obligație în acest sens. În două trei cazuri a trebuit să așteptăm maxim două ore, timp în care am putut beneficia de toate facilitățile resortului, mai puțin de cameră. Poate am avut noroc, dar aveam mereu variante în caz că nu am fi fost cazați imediat.

Referitor la ora de check out, am respectat-o întotdeauna, deseori plecând mult mai devreme, evitând dezactivarea cardului de acces în cameră, nervi, discuții, eventual plăți suplimentare.

De exemplu despre posibilitatea (sau, DE REGULĂ, de INTERDICŢIA) de a ieşi cu mâncare/bătură din restaurant

Această regulă (interdicție) este afișată la majoritatea restaurantelor, chiar și la cele cu all inclusive. Aplicarea acestei interdicții diferă de la un hotel la altul, unii afirmă că din motive de igienă nu este tocmai normal să mănânci în camera de hotel, alții considerau periculos să mergi cu veselă care se poate sparge în zona piscinelor sau pe plajă. Recunosc că mă număr printre cei care au cam ignorat această regulă, în sensul că mai mereu plecam în cameră cu o ceașcă de cafea sau seara cu un pahar de băutură. Mâncare nu mi-a trebuit niciodată că poate aș fi luat. Ideea este că nimeni nu mi-a zis nimic, că aș fi renunțat nedorind să-mi stric concediul certându-mă cu șeful de sală de la vreun restaurant. Așa cum nu mi-ar plăcea ca un șef de sală să stea permanent cu ochii pe mine ca nu cumva să fur vreun măr.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][2 voturi]
nicole33
[26.07.14 22:15:37]
»

@Gabise:

Problema bugetului este una cu adevărat importantă. Contează mult ceea ce vrei de la acea vacanță. Eu am prins de mai mulți ani gustul vacanțelor all inclusive, în majoritatea cazurilor cu transport individual. Aici bugetul este clar stabilit din momentul rezervării, restul cheltuielilor, în afara celor de transport, neavând o pondere semnificativă. Am însă prieteni care când aud ce am rezervat spun că este prea scump, că nu merită etc. Vânează și chiar găsesc variante de vacanță mult mai ieftine, cu autocarul sau cu avionul, la mai puține stele și cu mai puține mese sau chiar fără masă. Ajunși la destinație își închiriază mașină, cumpără excursii opționale numai de la agențiile partenere (cele mai scumpe), mănâncă unde le place, la restaurante, dar și în camera de hotel, mai și gătesc dacă au posibilitatea, pentru ca la întoarcerea acasă să constate că au cheltuit cu doar puțin mai puțin decât noi, noi nemaiavând nicio bătaie de cap. Și noi și ei suntem mulțumiți de genul de vacanță ales, dar nu vom merge niciodată împreună, gusturile fiind diferite.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][4 voturi]
Eugenia55* †
[26.07.14 23:35:27]
»

@Admin:

1. Interesați-vă DIN TIMP despre ora de check-in şi cea de check-out = ora la care sunteţi primiţi în hotel.

Exemplu foarte proaspat (miercuri), hotel Ibis CentrumOpera din Gent, pe site, check-in ora 12: a.m, check-out 12: a.m, mai sa fie, totusi la ora 12 eram la receptie, ce sa vezi, cica ar fi, de fapt, ora 14, am dat niste semnale laser cu ochii, daca o tinea p-aia cu 14 o dadeam si eu pe limba flamanda si cine stie ce ora(l) mai iesea ))

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][2 voturi]
dorgo
[27.07.14 11:09:07]
»

2.

Interesaţi-vă din timp despre alte reguli şi recomandări pe care hotelul le poate impune. De exemplu despre posibilitatea (sau, DE REGULĂ, de INTERDICŢIA) de a ieşi cu mâncare/bătură din restaurant etc, dacă e voie sau nu să săriţi în piscină etc şamd. (toate cazuri de "nemulţumiri" recent întâlnite pe AFA, dovezi clare a experienţei şi culturii turistice încă "fragile" - ca să nu zic de-a dreptul "sub-nutrite" -- pentru unii dintre turiştii români - şi nu numai!

Eu, recomandarea asta as trimite-o pe IWT (I. was. there, echivalentul britanic al AFA), pt ca nu le strica nici tinerilor englezi care deranjeaza prin galagie si betie, cam orice loc pe unde trec... dar cum cel mai adesea, "clientul nostru e stapanul nostru", lor li se cam tolereaza excesele.

Pe langa ei, micile abateri ale romanilor, sunt derizorii, suntem niste turisti educati, si aici cred ca e numai din cauza influentei faste a parintilor, scolii, bisericii si a manelelor...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
iulianic
[27.07.14 12:26:42]
»

@Admin:

Interesaţi-vă din timp despre … posibilitatea (sau, DE REGULĂ, de INTERDICŢIA) de a ieşi cu mâncare/băutură din restaurant etc, …

Aici sunt multe şi foarte variate aspecte ale problemei. Cred că n-ar trebui să se interzică turistului cazat în hotel să iasă cu cafeaua pe terasă, mai ales dacă este fumător.

Referitor la mâncare… am avut un sentiment neplăcut când am citit la intrarea în restaurantul unui hotel - Canada Hotel Budapesta - în cateva limbi, inclusiv în română, că vizitatorii erau invitaţi "să nu-şi facă pachete pentru drum". Să nu mai amintesc de faptul că am servit micul dejun atent supravegheati de personalul care se plimba printre mese deşi servirea era în stil bufet.

Dar şi mai prost m-am simţit la Mercure Hotel Stockholm South când am fost trimisă să-mi depun la bagaje micul ruxac - poşeta mea de călătorie, cu acte, bani, ochelari şi toate celelalte - de teamă că aş putea subtiliza vreo firimitură de la masă.

Desigur, la acest aspect, mai au de lucrat atât turiştii (unii destul de mult), dar şi hotelierii.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
melena
[28.07.14 08:29:37]
»

@iulianic: Foarte adevarat, dar se pare ca am ingrozit lumea! (ma refer ca natie!!??)

Cu parere de rau nu sintem toti la fel, dar... padure fara uscaturi f f rar (daca o cureti permanent!)

melena
[28.07.14 08:31:55]
»

Foarte frumos articolul si mai ales f f bun!

Multumiri si poate mai schimbam ceva in mentalitate... !

GabiseAUTOR REVIEW
[28.07.14 10:33:31]
»

@melena: Multumesc mult pentru aprecieri.

abancor
[28.07.14 13:19:05]
»

Legat de check-in, dacă ajungeți mai devreme o idee bună e să anunțați hotelul. De cele mai multe ori va fi posibil să fiți cazați la ora dorită.

De fapt, corespondența cu hotelul e mai mereu o idee bună. E un fel de a primi o confirmare a rezervării și din partea lor și puteți formula orice alte cerințe sau întrebări, de la a solicita o anume cameră, a întreba despre parcare, transfer de la aeroport, early check-in etc.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
puiutea
[17.10.14 18:34:28]
»

@dorgo - De acord, dar ce ne facem cu nemții, lor pe ce sait le scriem, că nici cu ăștia nu mi-e rușine!

Dar cu rușii??

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
9 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
abancor, dorgo, Eugenia55*, Gabise, iulianic, melena, msnd, nicole33, puiutea
Alte articole din această RUBRICĂFilozofări... turistice:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.053011178970337 sec
    ecranul dvs: 1 x 1