ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 23.11.2011
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 30-40 ani
DIN: Piatra Neamț
ÎNSCRIS: 23.06.10
STATUS: PARTENER
TIMP CITIRE: 8 MIN

Atitudine versus imagine / Cronologie Perla Ardealului

TIPĂREȘTE

Preambul:

- Am urmărit la început din curiozitate, ulterior din interes și la final cu îngrijorare discuția referitoare la experiența unui turist la Restaurantul Perla Ardealului. Concluzia este una tristă: efectul rewiewului nu a fost acela de a schimba atitudinea personalului ci penalizarea Acarului Păun….

- Pe fondul atitudinii afișate de pîrîții aduși la bară, am simțit nevoia să reacționez, idee a cărei practică o amîn de cîteva zile. Astăzi văzînd că nimic nu se schimbă am pus idea pe planșetă

- Rog pe @webmaster în privința rewiewului

» Dacă se poate să nu –l retragă de la locația Perla Ardealului, chiar dacă el s-ar preta probabil la “Filozofări mai mult sau mai puțin turistice” sau în alt loc...

» să nu-l puncteze

» eventual pentru a nu influența notarea să-l treacă în categoria “mai vechi de 3 ani”. De aceea am să-i pun și o dată anterioară în comformitate cu acest scop

Fenomenal de trist, ideeile principale care reies conform administrației restaurantului din toată tărășenia, sunt următoarele:

  • Clienții care exprimă o opinie în mod public sunt niște nesimțiți
  • Managementul locației nu are nici o vină, singura care a fost vinovată a fost ospătărița
  • Dacă ai pretenții (normale dealtfel btw – sublinierea mea…) atunci n-ai decît să te duci în altă parte (China, SUA, Madagascar, Somalia ….), în nici un caz la Perla Ardealului

În speranța atît de a deschide (eventual …) ochii administrației restaurantului, care se pare, urmărește cu interes discuția, cît și din dorința de a trage un semnal în plus apropo de ceea ce (ni) se poate întîmpla cînd avem “pretenții” normale:

• Am făcut o sinteză la zi a firului de discuție de la care am pornit.

• Doamnă Elena Marcu, vă doresc o lectură plăcută! Btw, vă invit să mă contraziceți exclusiv argumentat!

• Promit cu proxima ocazie a unui drum pe acolo să mă alătur colegului @creivean cu un rewiew cît se poate de concret despre locația respectivă, chit că asta se va întîmpla peste 2 ani.


Mai jos este sinteza realizată din extrase ale firului de discuție - rearanjate într-o formă cît mai structurată. Concluziile stimați cititori le trageți singuri! A bon entendeur salut!

CONSTATĂRI

1) pozitive:

a. Parcarea: Imensă, loc de parcare oricând liber …... iluminată.

b. Sala restaurantului/terasa: …... mese …… pline toate…. Cu greu am găsit o masă liberă.

c. …. există aer condiţionat, care făcea fapt cu brio căldurii ….

d. …. este prezent internetul wifi, cu o viteză suficient de mare încât să nu ai probleme….

2) neutre:

a. Nu putem discuta despre decorarea sălii, pentru simplul motiv că aceasta nu există.

b. …. ciorba … S-a putut mânca, fără alte surprize...

c. Nu vreau să fiu cârcotaş şi atunci când nu-i cazul, mâncarea a fost digerabilă

d. stabilimentul are circa …... camere …… dotate …... la un preţ de …... restaurantul este deschis non-stop

e. în curte funcţionează un service auto, o spălătorie auto şi un mic magazin cu piese de schimb.

3) negative:

a. …. se fumează în toate spaţiile (chiar şi la nefumători) ….

b. adevărata durere…Serviciile:

i. promptitudinea n-ar trebui să fie o problemă, personalul fiind absolut suficient.

ii. ospătăriţele …... sunt aceleaşi fete care se regăsesc în foto pe saitul oficial, aşa că nu-s sezoniere, ori fete angajate de 2 zile, în probă …... Ceea ce fac ele (toate) în acest local …… Ar putea fi numit într-un cuvânt amatorism.

1. Aranjarea mesei. Asta… lipseşte …. în primul rând.

a. Masa … nu numai că nu era aranjată pentru a aştepta un muşteriu …nici măcar nu era curăţată.

b. la momentul la care mi-a adus tacâmurile…. pur şi simplu au aruncat pe masă …... tacâmurile …. fără să le aranjeze;

2. la toate mesele……au încurcat câte ceva

3. am cerut …. să-mi recomande

a. specialitatea casei, ori a bucătarului, întrebare la care n-a putut răspunde

b. la întrebarea …. ce-mi recomanda (proaspăt şi bun) la fel nu a fost în stare să facă o recomandare;

4. în intervalul de circa o oră cât am stat acolo, nu au schimbat o dată scrumiera

5. …. farfurie, adusă de ospătăriţă în aşa fel încât toate amprentele să-i rămână acolo pe post de condiment …...

6. …. a apărut cu un castron …... pentru a-mi deşerta ciorba. De frică să nu-mi ajungă-n poală, m-am tras cât de tare mi-a permis spaţiul avut

7. ţinând fără nici o problemă cu mâinile proaspăt trecute pe la manichiură, zaharniţa exact de partea de metal, pe unde curge zahărul

8. nu puneţi o linguriţă la cafea

9. la momentul la care i-am cerut nota de plată…. foarte mirată când i-am cerut să o întocmească şi să mi-o înmâneze, până la urmă a fost de acord

OPINII PERSONALE:

1) iluminarea …. Lipsă totală de bun-gust şi preocupare.

2) …camerele… Acu, io dacă …. -mi imaginez …... cine le ocupă …. sigur n-am să mă cazez acolo niciodată

CONCLUZII:

1) Singura mea grijă, după vizita asta a fost să nu fac un herpes. Şi nu neaparat de la mâncare, cât de la celelalte lucruri anapoda (a se citi greţoase)

2) după părerea mea, dacă nu îmbunătăţesc serviciile or să-şi piardă şi grupul ţintă de clienţi

3) O locaţie de tranzit, de evitat, datorită lipsei totale de minime cunoştinţe în domeniu a personalului …., cazare pentru... motiv pentru care…. n-am să mai merg

4) mâncare acceptabilă

ATITUDINE:

1) nu v-o recomand nici vouă!

2) Îl rog pe responsabilul acestui stabiliment …. să facă ceva cu personalul ……

3) vă rog …. să …. monitorizaţi o zi, să vedeţi cum aranjează masa pentru următorul client

4) În interval de… mă risc să mai intru o dată la dvs……

a. iar dacă toate astea s-au îndreptat…..., vin pe sait, arăt că lucrurile s-au îndreptat şi încarc şi poze care să susţină asta. …, am puterea de a o arăta public!!!

b. dacă lucrurile stau la fel, îmi permiteţi să vă chem în acel moment acolo, să puteţi constata şi dvs., lucrurile de care mă plâng şi... masa rămâne din partea casei!!!

5) clienţilor dvs. le datoraţi promisiunea că aţi învăţat ceva din dialogul cu mine şi o să încercaţi pe viitor să remediaţi ceea ce se poate!

---

REACŢII

1) USERI

a. Constatări

i. Tacamuri…. nici macar in set nu sunt (furculita, cutitul si lingura erau fiecare alt model).

ii. am vazut o don'soara care, cara o ciorba de burta si cu degetul mare, inmuiat chiar la limita unde se termina zeama

iii. in plus fata de cele semnalate …. vreau sa adaug ca noua, fetele de acolo, ne-a adus cu totul altceva decat am cerut...

b. Opinii

i. Locu' e mai mult pentru TIR-isti si sugativele din satele alaturate care vin la un detz

ii. camionagii, călătorii din microbuze, turiştii, n-au şi ei dreptul să fie serviţi decent?

c. Concluzii

i. cand ma gandesc c-am admirat-o... si-mi parea rau ca n-am oprit... acum chiar ma felicit dupa ce-am aflat ce-i acolo.

ii. Daca vreodata m-as fi gandit sa opresc... o sa iti multumesc ca ne-ai avut de grija... preventiv!

iii. Multumim de nerecomandare!

iv. Colegul nostru …. are perfecta dreptate, am oprit si eu acolo …. si … a fost si ultima data

v. Daca un local este pe locul 4 si acolo esti servit astfel, ar insemna ca nu ar mai trebui sa mergem la vreun restaurant de la noi din tara... trist!

2) DREPT LA REPLICA

a. Constatări

i. serviciile noastre… au fost de nota 10 in toti acesti ani

ii. Ma simt total uimita de aceste pareri rautacioase.

iii. exista lume rautacioasa si invidioasa care nu au o constiinta …. posteze pareri care sunt …. neadevarate si astfel isi bat joc de munca unor oameni care muncesc in acest domeniu

b. Atitudine

i. Ii invit pe toti care au anumite indoieli …... sa se convinga personal ca Restaurantul Perla Ardealului nu si bate joc de clientii sai

ii. Referitor la design ul nostru interior, va rog sa consultati site ul nostru …. si sa va convingeti …... daca e un restaurant…. cum au spus unii, sau e unul ….

iii. Daca chiar nu ati fost multumit trebuia sa dati dovada de bun simt si sa faceti o reclamatie directa, nu in acest stil.

iv. Ospatara respectiva nu mai lucreaza.

c. Contraofensiva

i. Cu siguranta d-l ……a fost acolo intr-o zi cu probleme.

ii. Dumneavoastra ce interes aveti?

iii. persoana care a scris dreptul la replica anterior - in locul unor explicatii simple si la obiect, a ales sa creeze inca …. cont de utilizator. si sa scrie …. ecou... ca si cum ar veni din partea altcuiva. …... apar o droaie de useri noi, care-şi exprimă părerea laudativă despre această locaţie, după care dispar în ceaţă

iv. …. tot soiul de subterfugii, prin care să… afectaţi …. Credibilitatea

1. Exemplul a) domnul de mai sus ar trebui sa tina cont ca atata vreme cat serviciile se adreseaza unui anumit segment de clienti si in anumite conditii, nu trebuie sa ceara lux, servire impecabila si mancare de 5 stele. Cine doreste asa ceva sa astepte pana in Cluj/Oradea si au acolo o varietate de restaurante selecte. Cu respect, hai sa ne cunoastem lungul nasului si sa nu ne dam in petec!

2. Exemplul b) De ce credti ca toate persoanle care comenteaza sunt clone? Nu toata lumea e ca d-voastra.

--

3) REZULTAT

a. Din păcate, nu observ …. cum explicaţi servirea proastă de care a "beneficiat" un client

b. dreptul la replica …. nu lamureste absolut cu nimic misterul experientei nu tocmai placute traita de catre mai multi utilizatori …. la aceasta unitate de alimentatie publica

c. a se …... observa cum procedeaza persoana care a scris dreptul la replica

d. vă înşelaţi amarnic…. dacă…o să credeţi vreodată că mie o să-mi pice bine o servire precum cea descrisă mai sus …... doar pentru că-ţi fi pe locul 4 în nu-ş ce top…

e. daca va mai faceti multe clone, cred ca dvs va dati in petec.

f. " Este mai bine să taci şi să dai impresia că eşti prost, decât să vorbeşti şi să înlături orice dubiu. "

g. dacă tot m-aţi provocat, chiar o fac şi dacă nu vreţi să comunicaţi cu mine la faţa locului, rezultatele tot aici le găsiţi.

h. …E ingrijorator daca dumneavoastra atata ati retinut din respectivul rw, ca au fost probleme cu ospatarita...


[fb]
---
Trimis de Qvadratvus in 23.11.11 00:57:55
Validat / Publicat: 23.11.11 09:56:16

VIZUALIZĂRI: 1942 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

11 ecouri scrise, până acum, la acest articol
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA simbolic articolul - VĂ PLACE?
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 19549 PMA (din 21 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

11 ecouri scrise, până acum

Admin
[23.11.11 09:50:53]
»

Desi "centrat" pe un subiect particular, discursul (si discutia) este una de stringenta actualitate in turismul romanesc - ca opinie personala, unul aflat inca in faza de "gradinita" in ce priveste ceea ce eu numesc "cultura turistica" (fara niciun parti-pris, mentionez ca ma refer mai sus la atitudinea tuturor actorilor din domeniu - turisti, proprietari sau administratori ai unitatilor de cazare, agentii).

Avem cu totii - toate partile implicate - inca *multe* de invatat in acest domeniu; din pacate, multi le invatam "pe pielea noastra"... Ne-am bucura - cred cu totii - daca aceste "experiente personale" ne-ar face mai intelepti, mai echilibrati, mai "maturi" si in acest domeniu; din pacate personal nu prea am sesizat progrese (la nivel "macro"), in decursul anilor scursi de la aparitia acestui site.

Raman totusi optimist si cred ca sinteza propusa mai sus de Qvadratus poate fi utila in aceasta privinta, motiv pentru care am mutat-o la o rubrica pe care o consider mai potrivita pentru aceste discutii.


Editare ulterioara:

Am uitat să mentionez - nu am putut da curs niciuneia dintre rugamintile de inceput ale autorului; articolul nu putea ramane in topicul unde a fost pus initial, acela fiind unul generic, dedicat tuturor localurilor din Cluj si din apropierea sa (nu era exclusiv pentru restaurantul cu pricina), iar puncte, merita, daca nu pentru altceva, macar pentru munca si perseverenta de a scoate la lumina, din multe cuvinte, esentialul.

Larissa
[23.11.11 22:09:37]
»

Sunt de acord cu tine, nu contează despre ce, dar dacă vorbești despre serviciile în localurile de la noi, sunt sigură că ai dreptate! Sunt foarte multe puncte de suspensie, adică, chiar dacă-i lung review-ul, e departe de a fi spus totul la capitolul ăsta. Frumos... ai votul meu...

QvadratvusAUTOR REVIEW
[23.11.11 22:38:35]
»

Punctele de suspensie reprezintă completări în paragrafele de unde au fost extrase cuvintele/propozițiile/frazele respective. Firul de discuție din articolul original și comentariile atribuite acestuia se găsesc la linkul din partea de sus a paginii.

creivean
[23.11.11 22:39:40]
»

@Qvadratvus

Q. E. D.

Restul, e tăcere (din partea mea), pentru că sinteza făcută de tine este una extrem de corectă şi mă bucur că ai făcut-o tu, pentru că, eu aş fi fost mult mai subiectiv în aprecieri.

Şi... dacă tot nu au acceptat rămăşagul cu mine, masa o dau eu.

Tu dai telefon, când eşti în zona!

QvadratvusAUTOR REVIEW
[23.11.11 22:56:54]
»

Și cînd te gîndești că madama ar fi putut spune printre altele ceva de genul: "Am luat notă de cele spuse, vom investiga și, dacă se dovedește că este așa, regretăm. Vă invităm din nou la Perla Ardealului în speranța de a constata că ceea ce vi s-a întîmplat nu este un obicei"...

creivean
[11.12.11 11:41:13]
»

Pentru ca celalalt fir de discutie, de la review-ul meu este inchis, am sa postez aici.

Sunt in acest moment la Perla Ardealului - Ciucea.

Primele impresii sunt acelea ca, unele lucruri pe care le-am criticat s-au remediat.

Si ma bucur mult pentru asta.

Dar, mai astept mancarea, tacamurile si nota de plata pentru a-mi face o impresie corecta/obiectiva.

Restul, intr-un review zilele ce vin.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
gheisa
[11.12.11 13:35:05]
»

@creivean: abia asteptam rw-ul. Poza cu scrumiera, sa vedem daca e golita la timp, cu aranjarea mesei, tacamuri, tot, tot .

Andox
[13.12.11 20:44:13]
»

Hai domnule ne mai tii in suspans mult? Spune-ne concluziile, pune pozele (sau te-au prins la inghesuiala pe-acolo)

creivean
[13.12.11 20:56:39]
»

Din fericire, concluziile sunt acelea că locaţia şi-a îmbunătăţit mult serviciile. Dacă aş fi scris duminică aş fi fost prea laudativ.

Am să încerc să urc un review cât mai rapid.

adri-nico
[04.02.12 14:25:08]
»

De la un ecou al Adminului, am ajuns pina aici. Abia astept sa citesc si despre 'schimbarea la fata'. Unde oi fi fost eu prin decembrie, de am pierdut frumusete de discutie?

Bine ca am dat peste ea acum, cind toate drumurile sint blocate, deci nici macar mintea nu mai poate sa calatoreasca.

Asa cum zice Adminul mai sus, aceasta munca merita punctata si eu am dat vot maxim. Ai muncit ceva la el, mai nene...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
QvadratvusAUTOR REVIEW
[04.02.12 15:18:33]
»

Ai doilea rw - recte cel cu concluziile de la a doua vizită se află aici.

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
3 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
adri-nico, gheisa, Qvadratvus
Alte articole din această RUBRICĂFilozofări... turistice:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.044054985046387 sec
    ecranul dvs: 1 x 1