Atitudine versus imagine / Cronologie Perla Ardealului
Preambul:
- Am urmărit la început din curiozitate, ulterior din interes și la final cu îngrijorare discuția referitoare la experiența unui turist la Restaurantul Perla Ardealului. Concluzia este una tristă: efectul rewiewului nu a fost acela de a schimba atitudinea personalului ci penalizarea Acarului Păun….
- Pe fondul atitudinii afișate de pîrîții aduși la bară, am simțit nevoia să reacționez, idee a cărei practică o amîn de cîteva zile. Astăzi văzînd că nimic nu se schimbă am pus idea pe planșetă
- Rog pe @webmaster în privința rewiewului
» să nu-l puncteze
» eventual pentru a nu influența notarea să-l treacă în categoria “mai vechi de 3 ani”. De aceea am să-i pun și o dată anterioară în comformitate cu acest scop
Fenomenal de trist, ideeile principale care reies conform administrației restaurantului din toată tărășenia, sunt următoarele:
- Clienții care exprimă o opinie în mod public sunt niște nesimțiți
- Managementul locației nu are nici o vină, singura care a fost vinovată a fost ospătărița
- Dacă ai pretenții (normale dealtfel btw – sublinierea mea…) atunci n-ai decît să te duci în altă parte (China, SUA, Madagascar, Somalia ….), în nici un caz la Perla Ardealului
În speranța atît de a deschide (eventual …) ochii administrației restaurantului, care se pare, urmărește cu interes discuția, cît și din dorința de a trage un semnal în plus apropo de ceea ce (ni) se poate întîmpla cînd avem “pretenții” normale:
• Am făcut o sinteză la zi a firului de discuție de la care am pornit.
• Doamnă Elena Marcu, vă doresc o lectură plăcută! Btw, vă invit să mă contraziceți exclusiv argumentat!
• Promit cu proxima ocazie a unui drum pe acolo să mă alătur colegului @creivean cu un rewiew cît se poate de concret despre locația respectivă, chit că asta se va întîmpla peste 2 ani.
Mai jos este sinteza realizată din extrase ale firului de discuție - rearanjate într-o formă cît mai structurată. Concluziile stimați cititori le trageți singuri! A bon entendeur salut!
CONSTATĂRI
1) pozitive:
a. Parcarea: Imensă, loc de parcare oricând liber …... iluminată.
b. Sala restaurantului/terasa: …... mese …… pline toate…. Cu greu am găsit o masă liberă.
c. …. există aer condiţionat, care făcea fapt cu brio căldurii ….
d. …. este prezent internetul wifi, cu o viteză suficient de mare încât să nu ai probleme….
2) neutre:
a. Nu putem discuta despre decorarea sălii, pentru simplul motiv că aceasta nu există.
b. …. ciorba … S-a putut mânca, fără alte surprize...
c. Nu vreau să fiu cârcotaş şi atunci când nu-i cazul, mâncarea a fost digerabilă
d. stabilimentul are circa …... camere …… dotate …... la un preţ de …... restaurantul este deschis non-stop
e. în curte funcţionează un service auto, o spălătorie auto şi un mic magazin cu piese de schimb.
3) negative:
a. …. se fumează în toate spaţiile (chiar şi la nefumători) ….
b. adevărata durere…Serviciile:
i. promptitudinea n-ar trebui să fie o problemă, personalul fiind absolut suficient.
ii. ospătăriţele …... sunt aceleaşi fete care se regăsesc în foto pe saitul oficial, aşa că nu-s sezoniere, ori fete angajate de 2 zile, în probă …... Ceea ce fac ele (toate) în acest local …… Ar putea fi numit într-un cuvânt amatorism.
1. Aranjarea mesei. Asta… lipseşte …. în primul rând.
b. la momentul la care mi-a adus tacâmurile…. pur şi simplu au aruncat pe masă …... tacâmurile …. fără să le aranjeze;
2. la toate mesele……au încurcat câte ceva
3. am cerut …. să-mi recomande
b. la întrebarea …. ce-mi recomanda (proaspăt şi bun) la fel nu a fost în stare să facă o recomandare;
4. în intervalul de circa o oră cât am stat acolo, nu au schimbat o dată scrumiera
5. …. farfurie, adusă de ospătăriţă în aşa fel încât toate amprentele să-i rămână acolo pe post de condiment …...
6. …. a apărut cu un castron …... pentru a-mi deşerta ciorba. De frică să nu-mi ajungă-n poală, m-am tras cât de tare mi-a permis spaţiul avut
7. ţinând fără nici o problemă cu mâinile proaspăt trecute pe la manichiură, zaharniţa exact de partea de metal, pe unde curge zahărul
8. nu puneţi o linguriţă la cafea
9. la momentul la care i-am cerut nota de plată…. foarte mirată când i-am cerut să o întocmească şi să mi-o înmâneze, până la urmă a fost de acord
OPINII PERSONALE:
1) iluminarea …. Lipsă totală de bun-gust şi preocupare.
2) …camerele… Acu, io dacă …. -mi imaginez …... cine le ocupă …. sigur n-am să mă cazez acolo niciodată
CONCLUZII:
1) Singura mea grijă, după vizita asta a fost să nu fac un herpes. Şi nu neaparat de la mâncare, cât de la celelalte lucruri anapoda (a se citi greţoase)
2) după părerea mea, dacă nu îmbunătăţesc serviciile or să-şi piardă şi grupul ţintă de clienţi
3) O locaţie de tranzit, de evitat, datorită lipsei totale de minime cunoştinţe în domeniu a personalului …., cazare pentru... motiv pentru care…. n-am să mai merg
4) mâncare acceptabilă
ATITUDINE:
1) nu v-o recomand nici vouă!
2) Îl rog pe responsabilul acestui stabiliment …. să facă ceva cu personalul ……
3) vă rog …. să …. monitorizaţi o zi, să vedeţi cum aranjează masa pentru următorul client
4) În interval de… mă risc să mai intru o dată la dvs……
b. dacă lucrurile stau la fel, îmi permiteţi să vă chem în acel moment acolo, să puteţi constata şi dvs., lucrurile de care mă plâng şi... masa rămâne din partea casei!!!
5) clienţilor dvs. le datoraţi promisiunea că aţi învăţat ceva din dialogul cu mine şi o să încercaţi pe viitor să remediaţi ceea ce se poate!
---
REACŢII
1) USERI
ii. am vazut o don'soara care, cara o ciorba de burta si cu degetul mare, inmuiat chiar la limita unde se termina zeama
iii. in plus fata de cele semnalate …. vreau sa adaug ca noua, fetele de acolo, ne-a adus cu totul altceva decat am cerut...
b. Opinii
ii. camionagii, călătorii din microbuze, turiştii, n-au şi ei dreptul să fie serviţi decent?
c. Concluzii
ii. Daca vreodata m-as fi gandit sa opresc... o sa iti multumesc ca ne-ai avut de grija... preventiv!
iii. Multumim de nerecomandare!
iv. Colegul nostru …. are perfecta dreptate, am oprit si eu acolo …. si … a fost si ultima data
v. Daca un local este pe locul 4 si acolo esti servit astfel, ar insemna ca nu ar mai trebui sa mergem la vreun restaurant de la noi din tara... trist!
2) DREPT LA REPLICA
ii. Ma simt total uimita de aceste pareri rautacioase.
iii. exista lume rautacioasa si invidioasa care nu au o constiinta …. posteze pareri care sunt …. neadevarate si astfel isi bat joc de munca unor oameni care muncesc in acest domeniu
b. Atitudine
ii. Referitor la design ul nostru interior, va rog sa consultati site ul nostru …. si sa va convingeti …... daca e un restaurant…. cum au spus unii, sau e unul ….
iii. Daca chiar nu ati fost multumit trebuia sa dati dovada de bun simt si sa faceti o reclamatie directa, nu in acest stil.
iv. Ospatara respectiva nu mai lucreaza.
ii. Dumneavoastra ce interes aveti?
iii. persoana care a scris dreptul la replica anterior - in locul unor explicatii simple si la obiect, a ales sa creeze inca …. cont de utilizator. si sa scrie …. ecou... ca si cum ar veni din partea altcuiva. …... apar o droaie de useri noi, care-şi exprimă părerea laudativă despre această locaţie, după care dispar în ceaţă
iv. …. tot soiul de subterfugii, prin care să… afectaţi …. Credibilitatea
2. Exemplul b) De ce credti ca toate persoanle care comenteaza sunt clone? Nu toata lumea e ca d-voastra.
--
3) REZULTAT
b. dreptul la replica …. nu lamureste absolut cu nimic misterul experientei nu tocmai placute traita de catre mai multi utilizatori …. la aceasta unitate de alimentatie publica
c. a se …... observa cum procedeaza persoana care a scris dreptul la replica
d. vă înşelaţi amarnic…. dacă…o să credeţi vreodată că mie o să-mi pice bine o servire precum cea descrisă mai sus …... doar pentru că-ţi fi pe locul 4 în nu-ş ce top…
e. daca va mai faceti multe clone, cred ca dvs va dati in petec.
f. " Este mai bine să taci şi să dai impresia că eşti prost, decât să vorbeşti şi să înlături orice dubiu. "
g. dacă tot m-aţi provocat, chiar o fac şi dacă nu vreţi să comunicaţi cu mine la faţa locului, rezultatele tot aici le găsiţi.
h. …E ingrijorator daca dumneavoastra atata ati retinut din respectivul rw, ca au fost probleme cu ospatarita...
Trimis de Qvadratvus in 23.11.11 00:57:55
11 ecouri scrise, până acum, la acest articol
ECOURI la acest articol
11 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Desi "centrat" pe un subiect particular, discursul (si discutia) este una de stringenta actualitate in turismul romanesc - ca opinie personala, unul aflat inca in faza de "gradinita" in ce priveste ceea ce eu numesc "cultura turistica" (fara niciun parti-pris, mentionez ca ma refer mai sus la atitudinea tuturor actorilor din domeniu - turisti, proprietari sau administratori ai unitatilor de cazare, agentii).
Avem cu totii - toate partile implicate - inca *multe* de invatat in acest domeniu; din pacate, multi le invatam "pe pielea noastra"... Ne-am bucura - cred cu totii - daca aceste "experiente personale" ne-ar face mai intelepti, mai echilibrati, mai "maturi" si in acest domeniu; din pacate personal nu prea am sesizat progrese (la nivel "macro"), in decursul anilor scursi de la aparitia acestui site.
Raman totusi optimist si cred ca sinteza propusa mai sus de Qvadratus poate fi utila in aceasta privinta, motiv pentru care am mutat-o la o rubrica pe care o consider mai potrivita pentru aceste discutii.
Editare ulterioara:
Am uitat să mentionez - nu am putut da curs niciuneia dintre rugamintile de inceput ale autorului; articolul nu putea ramane in topicul unde a fost pus initial, acela fiind unul generic, dedicat tuturor localurilor din Cluj si din apropierea sa (nu era exclusiv pentru restaurantul cu pricina), iar puncte, merita, daca nu pentru altceva, macar pentru munca si perseverenta de a scoate la lumina, din multe cuvinte, esentialul.
Sunt de acord cu tine, nu contează despre ce, dar dacă vorbești despre serviciile în localurile de la noi, sunt sigură că ai dreptate! Sunt foarte multe puncte de suspensie, adică, chiar dacă-i lung review-ul, e departe de a fi spus totul la capitolul ăsta. Frumos... ai votul meu...
Punctele de suspensie reprezintă completări în paragrafele de unde au fost extrase cuvintele/propozițiile/frazele respective. Firul de discuție din articolul original și comentariile atribuite acestuia se găsesc la linkul din partea de sus a paginii.
@Qvadratvus
Q. E. D.
Restul, e tăcere (din partea mea), pentru că sinteza făcută de tine este una extrem de corectă şi mă bucur că ai făcut-o tu, pentru că, eu aş fi fost mult mai subiectiv în aprecieri.
Şi... dacă tot nu au acceptat rămăşagul cu mine, masa o dau eu.
Tu dai telefon, când eşti în zona!
Și cînd te gîndești că madama ar fi putut spune printre altele ceva de genul: "Am luat notă de cele spuse, vom investiga și, dacă se dovedește că este așa, regretăm. Vă invităm din nou la Perla Ardealului în speranța de a constata că ceea ce vi s-a întîmplat nu este un obicei"...
Pentru ca celalalt fir de discutie, de la review-ul meu este inchis, am sa postez aici.
Sunt in acest moment la Perla Ardealului - Ciucea.
Primele impresii sunt acelea ca, unele lucruri pe care le-am criticat s-au remediat.
Si ma bucur mult pentru asta.
Dar, mai astept mancarea, tacamurile si nota de plata pentru a-mi face o impresie corecta/obiectiva.
Restul, intr-un review zilele ce vin.
@creivean: abia asteptam rw-ul. Poza cu scrumiera, sa vedem daca e golita la timp, cu aranjarea mesei, tacamuri, tot, tot .
Hai domnule ne mai tii in suspans mult? Spune-ne concluziile, pune pozele (sau te-au prins la inghesuiala pe-acolo)
Din fericire, concluziile sunt acelea că locaţia şi-a îmbunătăţit mult serviciile. Dacă aş fi scris duminică aş fi fost prea laudativ.
Am să încerc să urc un review cât mai rapid.
De la un ecou al Adminului, am ajuns pina aici. Abia astept sa citesc si despre 'schimbarea la fata'. Unde oi fi fost eu prin decembrie, de am pierdut frumusete de discutie?
Bine ca am dat peste ea acum, cind toate drumurile sint blocate, deci nici macar mintea nu mai poate sa calatoreasca.
Asa cum zice Adminul mai sus, aceasta munca merita punctata si eu am dat vot maxim. Ai muncit ceva la el, mai nene...
Ai doilea rw - recte cel cu concluziile de la a doua vizită se află aici.
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Mar.2024 Al 800-lea review, retrospectivă — scris în 03.03.24 de Michi din BUCURESTI
- Nov.2023 'Bostaniada', turismul si viitorul — scris în 19.11.23 de dorgo din TâRGU MUREș
- Sep.2023 Departe de casă — scris în 28.09.23 de AZE din SIBIU
- Jul.2023 [Nume-Agenție], tepari de profesie!!! — scris în 04.08.23 de ux130143 din PITEşTI
- Jun.2023 1. File din istoria României oglindite în excursii — scris în 23.06.23 de Michi din BUCURESTI
- Jun.2023 Info utile despre zborurile charter — ar trebui să figureze în cultura turistică minimală, dar nu sunt, în (prea) multe cazuri — scris în 15.06.23 de tm67bru din TIMIșOARA
- Jun.2023 Suflet de călător — scris în 10.06.23 de robert din BUCURESTI