Sunt membra a site-ului de prin primavara acestui an, am scris si cateva impresii personale am avut si ceva interventii... cel mai mult insa v-am citit, stimati colegi, afland astfel o multime de informatii despre potentiale destinatii de vacanta, tinta, target-ul site-ului nostru, am admirat, la unii dintre dvs. , fiorii dati de relatarea impresiilor traite, patosul povestirilor, la alti concisiunea informatiilor oferite, fiecare relatare fiind, pentru mine, o descoperire a altui fel de om si a caracterului sau, caracter care a fost comfirmat sau infirmat de interventiile sale ulterioare sau, mai recent, in disputa pentru puncte... general speaking, ocazie cu care imi reafirm pozitia de la rw-ul@Diaurei in care spuneam ca omul reactioneaza diferit de ce te astepti de la el in situatii diferite... m-am mirat de multi dintre dvs ce mult ati calatorit... ce lucrati fratilor? ... dar nu-i treaba mea...
Toti am vorbit in impresiile noastre de ce am gasit, ca turisti, in calatoriile noastre, de la mici deficiente la probleme majore in ceea ce priveste cazarea, masa, distractie si divertisment, tratament si multe alte obiectiuni si neajunsuri imputate sau nu pe un ton politicos sau vehement administratorilor respectivelor locatii, verbal sau in diferite alte modalitati... ca acest site... DAR, s-a pus cineva in locul acestor administratori, ce parere au ei despre turistii care le trec pragul, daca le mai trec pragul in zilele noastre, respectul pe care il au turistii pentru locatiile acestora... ?
Stiti ce eforturi, de toate felurile, au facut acesti oameni?
Spuneti de bani europeni, programe, ministere cu discutii de alcov[@Diaura], dar cati bani ajung in teritoriu daca ajung si cu cat la %dati unde trebuie altfel tot astepti... te saturi si in loc sa dai x% incepi sa construiesti singur, pas cu pas, pensiunea sau vila la care ai visat, afacerea pe care o ai in gand...
Asa ca turismul in cele doua variante, agrar si balneo-la Herculane-si cred ca si in alte zone ale tarii, daca nu prezinta un interes financiar pentru Bucuresti, va ramane sa fie sustinut in continuare de catre intreprinzatorii particulari, din care, acum trebuie sa va spun, fac parte si eu impreuna cu familia mea.
Ii dau destul de multa dreptate dlui Adelin de la Valea Mariei -locatie unde o sa ajung cat de curand-care in postarile domniei sale a incercat sa exemplifice ce implica sustinerea unui pensiuni la parametri acceptabili, ... numai cei ce nu au facut asa ceva inteleg greu ca tot timpul trebuie sa faci compromisuri, sa fi flexibil si zambitor, sa multumesti pe toata lumea, sa ai grija ca totul sa decurga normal, fara sincope, ca apoi multumirea noastra sa fie ,,... avem nr de tel de la fam. x, vrem sa venim si noi la dvs... "asta insemnand ca ne-am facut treaba bine... parerea mea.
In alta ordine de idei, cultura turistica a romanilor, mentalitatea noastra de a ne astepta la super conditii de cazare si masa la preturi fff mici, comparatiile facute permanent cu alte tari, unde turismul este subventionat sub o multitudine de forme, nu ne fac bine deloc dpv al veniturilor obtinute de catre patroni si implicit de stat... sa va dau un exemplu: la pretul unei cam duble de 70 lei turistii mei ma intreaba daca este inclus si micul dejun, in timp ce la Hamburg dau fara sa cracneasca 10 euro pe un pat intr-o camera de 4 paturi cu o singura baie ce deservea 3 camere pe un etaj... experienta traita de mine.
Si uite asa as putea sa-mi vars ofurile pentru ca multi dintre dvs sa afle mai multe despre asa zisa industrie hoteliera... mai ales daca traiesti numai din ea.
Eu sunt fata-n fata cu oglinda... voi?
Trimis de any* in 05.11.10 21:58:49
28 ecouri scrise, până acum, la acest articol
ECOURI la acest articol
28 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Buna seara, @any,
Anul asta ne-am descis, eu si Maia, sa petrecem o saptamana la Eforie. Pe la inceputul lui septembrie. Cu Techirghiol... etc, nu mai intru in amanunte, citeste review-ul cu Anca Club.
Dincolo de nota in care am scris, crede-ma ca toate cele sunt reale. Obtuzitatea si reaua vointa a celor de-acolo, iti jur, era aproape palpabila.
Tot anul asta, ceva mai devreme, am fost in Grecia. La Platamonas. Fa-ti timp si citeste si asta, te rog, ca sa nu dezvolt eu prea mult. Nu-i nevoie sa ma punctezi, chiar te rog sa n-o faci...
Am luat o excursie de 20 de euro la muntele Olimp si Vechiul Pantelimon. O sa gasesti detalii si despre acest episod acolo. Dar simt nevoia sa reiau.
Dincolo de faptul ca excursia o faceam cu microbuzul sau, mai aveam si masa de pranz inclusa in acesti bani. Nikos ne-a indemnat sa luam si ceva de baut inaintea mesei. am baut... care o bere... care un tzipuro, care un uzo... La sfarsitul mesei, Maia ne-a atras tuturor atentia ca bauturile nu sunt incluse in pretul excursiei. Era firesc, ne-am zis, dupa o clipa de gandire. Ma-ndoiesc ca Nikos ar fi ramas cu cine stie ce daca suporta si costul bauturilor. L-am intrebat si... stiti ce mi-a raspuns: "ce-ti pasa, Nikos a platit! ce crezi, Nikos e Vanghelie? ! "
Nu mi-a fost usor sa-l fac sa accepte banii inapoi.
La plecare, ne-a condus pana la iesirea din Platamonas, unde ne-am pupat ca niste vechi prieteni. I-am multumit sincer pentru modul in care ne-a gazduit.
Nikos ne-a zis: " Nu, eu va multumesc! ". Cu exceptia gazdei noastre din 2 Mai, cu care aveam deja o relatie aproape familiala, NIMENI de pe la noi nu e in stare sa priveasca lucrurile astfel.
Ia intreaba-ma, cand crezi ca ma voi mai duce la Anca Club Hotel?
@ any, eu sunt in fata unei mari provocari ce-o lansezi acum... turismul romanesc vs turismul strain... unde sa ne lasam fratilor, banii pe care-i adunam un an intreg la ciorap? , pe ce meleaguri? la bulgari, la unguri la spanioli, francezi sau... la Baile Herculane... ce argumente sunt de-o parte si care sunt de cealalata? ... cred ca vor fi multi cei care-ti vor raspunde... e greu sa fi "pensionar", cum imi place mie sa-i zic patronului de pensiune, care trebuie mereu sa se trezeasca primul si sa se culce ultimul, plus controalele, plus capriciile turistilor, plus ca sunt foarte multe locatii turistice in Herculane, am in fata o "harta" a vilelor, pensiunilor si hotelurilor... concurenta cred ca e acerba...
Romanii nu prea au atras bani din programe UE... caci dosarul e stufos, greu de alcatuit, pretentios, si apoi mai trebuie sa avansezi si niste bani pentru a primi ceva mai multi bani... din cate stiu suma minima ce trebuie s-o ai in banca e de 200.000 de euro... descurajant!... in urma cu 4-5 ani, la Baile Jabenita de langa Reghin, un investitor tanar a dorit sa acceseze fonduri UE in sistem privat, adica dadea el 40% si primea restul de 60% de la Bruxelles plus Guvern... dar anul acesta am trecut pe-acolo si baile erau inchise... restaurantul inchis... discoteca si campingul la fel... doar lacul sarat era la locul lui... pai, cand vezi lucruri de-astea, cum sa fii optimist? si exemplele ar putea continua... Toate drumurile trec prin Bucuresti? In turism aceasta sintagma nu e valabila... la noi in judet exista o pensiune agro-turistica la Bagaciu... vin bun pe-acolo... si s-au racordat si la Internet... prin care-si lanseaza oferta turistica... afacerea lor este o co-productie romana-daneza... ideea a fost de a le arata danezilor cum se mulge vaca, cum se face mamaliga, de a-i gazdui in niste casute ce la ei au disparut de un secol... succes deplin... cursele charter sunt rezervate cu 3 luni inainte... danezii, obisnuiti cu o viata citadinizata chiar si in mediul rurual, vor sa mai vada si ei cate un drum de pamant, ciurde de vaci ce se-ntorc seara de la pascut pe sosea, printre automobile de lux, o latrina in fundul curtii, cum se inalta o capita de fan, etc, adica vor sa vada cum arata si tara lor in urma cu 50-60 de ani... Ei vin la noi pentru a face o calatorie in timp...
Uraaaaa! Am castigat! Făceam pariu cu cineva ca asta întrebi. Na-m vrut sa fiu ironic, pe cuvant! Daca ar fi fost, te-aş fi întrebat despre cuvăntul şase, randul şase din rew tău.
Totuşi, te-am întrebat ceva!
@santana... as intreba-o pe @diaura in ce categorie de turisti v-ar incadra dsa avand in vedere raspunsul si intrebarea dvs adresate unei dne pe un site care induce buna cuvinta de la sine... unor ,,astfel de oameni"eu le fac cale libera...
@dorgo, fiecare zona cu specificul ei... la noi sunt apele termale si probabil ptr scurt timp va mai fi Iosif Armas, cel care a detinut toate locatiile de cazare si tratament din statiune unde lucrau majoritatea locuitorilor din Herculane... locatiile au inceput sa se vanda si in oras sa-si faca aparitia oameni cu potential financiar ce vor sa revigoreze ceeace a fost odata ,,Perla statiunilor"din Romania
Noi am facut ce am putut, cum am putut si incercam sa ducem mai departe traditiile stramosilor nostri de pe aceste meleaguri
Rog a nu fi judecata prea aspru daca in alocutiunea mea am lezat, suparat pe cineva sau daca am fost prea subiectiva...
Cu multumiri si sa auzim numai de bine.
Any dar @diaura este unitate etalon de o pomenesti mereu???
Sa inteleg ca iei apararea propietarilor de pensiuni in detrimentul turistilor care cauta nod in papura.
Daca vrei sa faci turism si vrei sa iti faci o pensiune foarte bine dar pina nu o pui la punct pe toata nu ii dai drumul, nu dai drumul numai la parter ca sa produci bani iar la etaj dai gauri in pereti.
Iar cind turistul iti plateste pretul pe care tu il ceri fara sa comenteze dece patronul trebuie sa fie scuzat de anumite neplaceri ivite pe timpul sejurului.
Nu stiu dece ne place sa umblam cu jumatati de masura, sa dam vina pe sistem pe birocratie.
Este foarte simplu vrei sa faci turism trebuie sa o faci de calitate daca nu iti pierzi clienti.
Dorgo- adevarat bani de la U. E vin foarte greu din cauza birocratiei.
Dar in 50% din cazurile în care diferiti patroni (de pensiuni sau alte afaceri) au luat fonduri de la U. E sau F. A. R. E sau alte fonduri nerambursabile ce crezi ca au cumparat bănuiesc ca intuiesti O MASINA 4X4 sau ceva scump ca sa se dea cu ea prin oras sa vada lumea ca el este patron nu chioscar.
Toate fondurile primite din comunitate sunt foarte aspru monitorizate de cei care le ofera.
La noi este treaba de metalitate.
@dannek am facut referire la diaura pentru a-i raspunde lui santana si nu este nici un etalon ptr mine, dovada sta ecoul meu la rw ei despre ,,clasificarea turistilor"...
In alta ordine de idei... trebuie sa se apere intr-un fel si proprietarii de pensiuni impotriva celor care, bine le spuneti, cauta nod in papura, scandalagii, sau fara bun simt, simplul fapt ca te cazezi la o pensiune si platesti camera nu te transforma automat pe tine in stapan si gazda devine sluga ta, asta voiam sa spun in rw-ul meu plus ca bine ziceti ,,pretul pe care-l ceri... "ceri pretul zonei in care iti desfasori activitatea, ceri pret in functie de sezon aici da, putem vb de jumatati de masura, apoi faci turism de cata ,,calitate" esti in stare, calitate aratata de nr de stele obtinut la clasificarea unitatii tale asa ca nu te astepta la 2 stele sa gasesti numai asternuturi si prosoape albe care sa fie schimbate zilnic, sau alte servicii specifice unei clasificari superioare de 3 si4 stele.
Din acest punct de vedere consider ca expresia ,,servicii de calitate" ar trebui inteleasa exact cum trebuie adica in concordanta cu nr de stele sau margarete afisat... dar si aici e vb tot de mentalitatea noastra a romanilor
asa ca nu te astepta la 2 stele sa gasesti numai asternuturi si prosoape albe care sa fie schimbate zilnic
sa inteleg ca nu le schimba in fiecare zi dar la 3-4 zile tot trebuie sa le faca sau macar gunoiul din cos sa il arunce.
Si cam ce culoare trebuie sa aiba lenjeria la 2 stele.
Eu cred ca de la primul contact turist -administrator trebuie sa se stabileasca niste reguli clare ca sa nu existe discutii dupa aceea. Iar pentru turistii care sunt recalcitranti exista si politie cum pentru cei nemultumiti exista protectia consumatorului.
Dle dannek in opinia mea sunteti un tip coltos, taios, probabil aveti si vreo functie ce v-a obisnuit cu tonul acesta imperativ, insa la mine nu tine, sunt obisnuita sa urc si sa cobor la nivelul tuturor turistilor mei, eu va indrum sa nu va scadeti standardele si sa mergeti doar de la 4 stele in sus, iar eu ma voi duce la culcare... noapte buna, stimati colegi... de site.
@any
Românul nu a învăţat încă să vadă lucrurile în gri, el le vede doar în alb şi negru.
Am mai citit pe-aici impresii de genul: Am fost în cutare loc, nu mi-a plăcut şi ca atare nu-mi mai fac concediul în România. Şi când citeşti mai departe, constaţi că era prima vacanţă petrecută de respectivul în ţară.
Românii sunt încă total lipsiţi de cultură, în cazul de faţă e vorba de cultura turistică, dar e valabil în toate cazurile (îmi cer scuze pentru cei care s-ar putea simţi vizaţi, e doar o medie statistică), aşa că nu e de mirare să aibă pretenţii de 4-5 stele la un preţ de două, dar nu trebuie să te superi, pretenţiile astea de fiţe le au şi la bulgari şi la greci şi, probabil în toată lumea, nu numai la noi, dovadă că procedează aşa sunt o mulţime de postări de aici.
Dar, poate şi prin intermediul acestui site, din ce în ce mai mulţi români dornici de turism civilizat vor învăţa să ceară numai ceea ce sunt în stare să aprecieze, deşi e lung drumul până acolo.
@dorgo
Poţi să-mi dai amănunte cum se poate ajunge la Jabeniţa? Mulţumesc anticipat.
@ Costi, la Baile Jabenita se ajunge din soseaua Tg. Mures-Reghin chiar la intrare in Reghin, pe dreapta este un indicator... Lapusna 42 Km, pe-acolon trebuie s-o iei, la dreapta... dupa vreo 2 km soseaua intra in padurea Mociarului si cand soseaua iese din padure, apare un alt indicator, spre stanga... Solovastru, (comuna) apare imediat si Jabenita (sat), apare dupa vreo 6-7 km... intre Solovastru si Jabenita soseaua e foarte proasta, plina de gropi (asa era in vara asta)... apoi vei ajunge fata in fata cu o pancarta mare pe care scrie "Baile sarate Jabenita", nu e greu de ajuns acolo, mai intrebi oamenii... poate voi scrie un review intitulat... deceptii balneare... si voi prezenta si fotografii de acolo si de la un alt lac sarat din Ibanesti...
Numa' bine!
@Santa, m-ai facut involuntar sa zambesc cu replica din primul ecou!
Ma uimesti in permanenta cu prezenta ta de spirit !
(sper ca ai retinut semnul acesta, de la faza cu pireul ?
@Any,
Eu de obicei nu citesc la ''filozofari'' si nici nu scriu, pentru ca nu am timp pentru asa ceva. Dar acum, am dat click si iti inteleg punctul de vedere.
Nu o sa adaug decat 2 idei si anume:
-ca poti calatori si daca ai timp si bani putini.
-eu prefer cand ma duc in concediu sa nu vad atitudinea aceea ''acra'' cu care de obicei esti intampinat la multe restaurante din Romania, sau la anumite pensiuni.
Majoritatea lucratorilor comerciali sunt prost platiti, ca asta-i treaba si asta se reflecta si in atitudinea lor fata de clienti, sunt tristi, absenti cu sau voia lor.
Acel om e satul de tot, a imbatranit inainte de vreme si abia asteapta ziua salariului. Nu poate darui nimic, pentru ca traieste din inertie. Da, aceasta ''acreala'' e evidenta si am remarcat-o de multe ori in serviciile de la noi.
Pur si simplu, prefer un altfel de politete, una naturala. Nu trebuie sa-mi care trolerul sau... sa-mi faca pantofii, ca in Turcia. Nu! Pe mine asta ma deranjeaza in primul rand in serviciile de la noi. Nu mai stim sa fim ospitalieri. Am obosit, ne depasesc vremurile...
Dar un zambet... ce ne costa fratilor un zambet?
Vad ca @santana e cel mai darnic la acest capitol si-l felicit!
Nu sunt in stare sa intru in atmosfera necesara review-urilor si a ecourilor de aici, dar constat ca e necesara si aceasta privire asupra sejururilor noastre si din cealalta parte a ferestrei-oglinda, dupa care exista ochi ce te privesc cum reactionezi si cum te exteriorizezi.
Felicitari si ganduri bune.
cred ca si turismul romanesc trebuie pus fata in fata cu oglinda, sa vedem daca se abureste... nu sunt ironic, ci doar resemnat. sa nu disperam totusi, si istoria lumii a inceput cu o frunza, chiar daca ea acoperea la vremea aceea ceva mult mai... atractiv!
@any
am legatura cu acelasi domeniu, al turismului, partea de hotelarie.
Am avut clienti (stabilimentul unde activez are 5 stele adevarate in buricu' tirgului) care au plecat cu halatele si prosoapele dupa ei. Straini, nu romani. Erau la receptie sa plateasca si receptionerul, dupa ce i s-a comunicat de catre camerista lipsa celor de mai sus, i-a informat cit costa efectele respective. Tipete, amenintari, cum indraznesti, ei n-au luat nimic... Daca eram eu le desfaceam acolo inhol valizele si ii expuneam. Stii care e politica hotelului in cazuri d-astea? II LASI SA PLECE cu ce au luat, eventual iti ceri si scuze si suprema chestie este sa ii treci pe o asa-zisa lista neagra ce circula in lant, daca esti hotel de lant.
Trebuie sa precizez ca daca iti place halatul, perna, pilota, un fotoliu din camera, patul... le poti comanda. Poti comanda intreaga camera de hotel si o ai... De ce trebuie sa furi, pt ca eu il cataloghez furt, un halat de baie???
Iti inteleg frustrarea vis-a-vis de clienti prost crescuti, pt ca despre asta e vorba in final, DAR cind intri in industria asta trebuie sa te doara muschii fetei de cite zimbete, fie ele si din obligatie, oferi. Iti sparg lustra, veioza? Sint lucruri asumate, asta e... Fiecare afacere are parti bune si neajunsuri.
Clienti care dau 10 eur... exemplul oferit de tine... si la tine ar negocia aia 70 de ron... din pacate exista si d-astia... Cu zimbetul pe buze li se explica ca (scuze de cacofonie) acesta este pretul, el include aia si aia... daca dinsii doresc mai mult, exista hotelul X sau pensiunea Y...
Si a propos de clientu' circotas... uite aici povestire.
Romania, oras de provincie, acelasi hotel de 4 stele, acelasi client, doi angajati diferiti in doua zile diferite.
Primul: super amabil, n-a inceput nici o fraza cu "Nu", ne-a lasat impresia ca este acolo sa ne serveasca pe noi si numai pe noi. Ne-a spus ca isi aminteste de noi, ca am mai fost pe acolo, (am mers in orasul respectiv o data cel mult de 2 ori pe an), a incercat sa faca enterteinment copilului... Orice i-am cerut ne-a servit prompt.
Ziua doi, acelasi departament, alt angajat: Putem avea micul dejun in camera, stiti copilul s-a trezit prea tirziu... Liniste citeva secunde "nu, nu se poate, trebuie sa coboriti" Era 9si 20 el ne spune ca la si juma' micul dejun se inchide. Zic, hai sa zicem ca vreau room-service... n-apuc sa termin "comanda minima 30 de ron". Zic OK, faceti un mic dejun pt 2 persoane, puneti ce credeti sa ajungeti la valoarea respectiva, niste mezeluri, brinzeturi, o omleta, o cafea, un ceai, niste unt, miere... Mda, am inteles. Aaaa, si va rog... ce sa mai rog ca inchisese deja telefonul. Sun din nou... stiti as mai dori aprox. 300 ml de lapte, dar nu de la espressor, pt copil. Mdea... dar... Eu: stiti, eu am lapte aici dar nu am cum sa-l incalzesc... pot sa vi-l dau pe acesta. Aaaaa, cred ca o sa gasesc niste lapte, nu se poate... Ok, va multumesc, astept, as dori daca se poate laptele copilului cu prioritate. Dupa 40 de minute, cind sa sun din nou... cioc-cioc... sosise comanda.
Tocmai vroiam sa sun, zic, ei, sintem si noi putini, multi au plecat, zice distinsa dna impingind gheridonul...
Laptele copilului rece. Cafeaua mea rece. Mezelurile "reciclate", deh, tocmai se inchisese micul dejun. Omleta rece. Selectia de mezeluri: kaiser, sunca de provenienta incerta, salam de sibiu, cite 6 jumatati de felie. Selectie brinzeturi: 4 bete taiate ondulat de cascaval, 6 cubulete f mici de telemea, si... le piece de resistance... 4 cubulete de... brie Ei, platoul asta plus cele de mai sus, 68 de ron, ok, 20% era suprataxa pt room service.
Any comments, anyone?
Stii, @any... cred ca cei care scriu pe aici cam la chestii d-astea se refera ei, cind sint rw negative. Or fi si unii care nici la ei acasa n-au ce gasesc la hotelul respectiv... si tot au de comentat... dar stii, cind respectivii platesc 1000,2000 eur pe un sejur de 7 zile... cam au dreptul sa aiba si pretentii.
Revin la ce am scris la inceput cu distinsii clienti amatori de halate de baie free... am spus cum as fi reactionat eu. DAR am spus si cum s-a tratat problema in realitate. Crezi ca GM meu o fi fost super incintat? Nu... dar decit un scandal si un client nemultumit, mai bine pierd eu o data... Cam asta e atitudinea.
Si acum precizare: hotel policy e de lant, lantul evident nu este romanesc
Mai am o poveste interesanta a propos de atitudine clienti.
Invit niste prieteni dintr-o tara europeana civilizata, unul dintre ei baiat de cartier, dar cu bani multi, AMEX negru, cunoscatorii stiu despre ce e vorba. Las la o parte ca mi-a solicitat sa-i facilitez o reducere PESTE cea de care avea parte oricum de la AMEX. N-am raspuns doleantei pt ca mi s-a parut chiar deplasat. I-am facilitat in shimb o suita junior recent renovata. Buuun... Din curtoazie i-am invitat in barul hotelului sa bem o bere, noi, ei mai multe... fara numar. Fistic si alune din partea casei. Ce face cel cu Amex-ul? Arunca cojile pe jos... am zis ca mor de rusine... I-am facut observatie. Iata raspunsul lui... uluitor, daaar, cititi cu mare atentie.
Eu sint client si platesc pentru serviciile pe care hotelul mi le ofera. Pentru ca eu arunc astea pe jos, cineva are un job... sa faca curatenie dupa mine. Daca toti am fi asa cum vrei tu, pun pariu ca nr de ingrijitoare s-ar reduce. Ce inseamna asta? Niste doamne fara job.
Uluitoare explicatie, nu? eu l-as fi bagat cu capu' sub masa sa manince cojile de pe jos, va spun sincer. Da' un pic de dreptate tot avea...
Inca ceva... in hotelurile "adevarate" exista un formular de se cheama "quest satisfaction", dupa care la final de an se dau niste calificative hotelurilor si... se pot schimba unele hotel policies, daca un numar suficient de clienti reclama o anume deficienta sau propune anumite schimbari...
Ce vreau sa spun... pina la urma indiferent de ce fac/vreau eu ca administrator sau patron de unitate de cazare, tot clientu' face regulile... pen'ca el ma platese pe mine... n-am clienti, pot sa am cea mai cea cladire din lume... vezi Burju' arabului... care a cam scirtiit o perioada ca eram cam golutz...
Fiecare sa isi traga propriile concluzii din prezentele rinduri.
In rest, s-auzim numai de bine
dandana
adevar ai grait numai ca aceste rinduri vor ramine aici iar turisti vor ramine aceiasi iar patroni idem!
@any,
Atitudinea ta este incorecta, provocatoare:
”Eu sunt fata-n fata cu oglinda... voi?
Tu nu intelegi ca noi suntem turistii, iar tu esti gazda? Incearca sa intelegi ca turistul are intotdeauna dreptate pentru ca el plateste. Daca ai atatea ofuri, nemultumiri, frustrari, atunci trebuie sa te intrebi daca mai merita sa mai lucrezi in turism sau daca esti facuta pentru acest domeniu.
Nu compara tariful din Herculane cu cel din Hamburg, vezi mai intai cat costa m. p. de suprafata construita in Hamburg comparativ cu Herculane. In al doilea rand, gandeste-te ca noi muncim o zi pentru cei 70 lei pe care-i platim la pensiunea ta.
Asa ca nu ai dreptul sa ne judeci (dupa ce ne iei banu').
Si mai ales, nu ai voie sa emiti judecati de valoare de tipul:
”Dle dannek in opinia mea sunteti un tip coltos, taios, probabil aveti si vreo functie ce v-a obisnuit cu tonul acesta imperativ, insa la mine nu tine
despre oameni pe care nu-i cunosti, dar carora te grabesti sa le pui etichete. Asa ii pui la punct si pe turistii care-ti trec pragul?
Iti inteleg nemultumirile, si noi le avem pe ale noastre, dar nu e cazul sa ne dam cu capul de pereti si sa reprosam tarii ca nu face nimic pentru noi, atata vreme cat noi nu facem destul pentru tara.
Majoritatea celor care lucreaza in turism cer fonduri nerambursabile, ajutoare de la stat, facilitati. Pensiunea din Hamburg crezi ca a fost construita cu fonduri nerambursabile? Nu crezi ca stam prea mult cu mana-ntinsa?
Iti spun eu: nu banii sunt cauza pentru serviciile proaste din turismul nostru, ci atitudinea lucratorilor din domeniu fata de turist.
In suficienta voastra, voi credeti ca le stiti pe toate. Nu este adevarat, mai citeste o data ecoul lui @bubumaia si poate vei invata ceva din lectia data de Nikos. Apropo: de cate ori ai facut un gest asemanator? Sunt aproape convins ca niciodata, pentru tu te plasezi din start de partea cealalta a baricadei, nu esti prietenul turistului, tu ii sari la gat daca ceva nu-ti convine (nu ti-a convenit spiritul, umorul fin al lui @santana, probabil nici nu l-ai inteles, i-ai pus "eticheta" si i-ai dat "... cale libera").
Nu trebuie sa uiti ca turismul exista nu datorita voua, ci datorita noua, a turistilor. Fara voi, noi inca ne mai descurcam, stam in cort, in rulota, sau in gazda, in timp ce fara noi, voi nu ati exista!
Inchei cu un sfat: nu te mai uita atat de mult in oglinda!
@dannek
atunci de ce mai scriem aici? eu am intrat cautind sa aflu pareri despre anumite hoteluri din Turcia... cind am vazut cam cum se desfasoara lucrurile mi-am zis ca cine a facut site-ul asta buna idee a avut.
De ce sa ma bazez eu doar pe ce vrea sa-mi vinda agentia sau marketingul hotelului x sau y? de ca sa nu profitam de locul asta? si de ce sa nu contribui si eu, daca tot am beneficiat de info de la altii?
cu cit vor fi mai multi turisti informati, vor sti si ce si cui sa pretinda, asta a propos de pretins conditii de 5 stele cind te duci in hotel de 2...
asta tine si de educatia fiecaruia si de cit de obiectiv poate sa fie.
Acuma mai vine si partea cealalta... poate webmasterii se vor gindi la asta: poate ar trebui o sectiune unde sa existe pe scurt rezumate criteriile pt care se dau stelele unui hotel. Stim ca 5 stele din romania nu e la fel cu 5 stele din alta tara... na, ca acu' au intrat pe piata si 7 stele... la naiba nu mai stii care e diferenta si cit de semnificativa, in servicii vorbind e diferenta asta...
Marketingu' sa traiasca...
In fine, revenind... cred ca ar completa fericit site-ul asta o zona cu informatiile astea, pe tari, eventual...
Astfel cind nouveau riche-ul da cartier cu pitzipoanca lui se va duce la shoping (am scris intentionat asa) si va sta la hotelu' x cu baia pe hol sa stie ca de 20 de eur (cit s-a bucurat el ca ce afacere a facut) nu poate pretinde mai mult. Precum daca acelasi personaj se cazeaza la Burj, sa stie ca stinsu' tigarii pa mobila nu e de bon ton, la fel nici lasatul mucilor pa muchia patului, si chiar daca platesti o mie si ceva pe noapte, si vii si te lauzi cu pozele acasa, asta nu te face mai bun... poate cresti in ochii pretenului care n-are bani da Kusadasi, dar-mi-te da Burj...
Vorbitul in oglinda este un act de curaj si de sinceritate. Cine nu e capabil sa fie sincer si o face doar pentru a prinde mai mult curaj pentru niste decizii pe care le-a luat deja, o face inutil.
Inainte de a demara o afacere, oricine isi pune in gand acest lucru ar trebui sa vorbeasca „ in oglinda”. Sa isi puna multe…foarte multe intrebari si daca raspunsul la ele nu este 80-90% corect, sa aleaga una din cele doua variante; ori sa isi fac intai cativa ani ucenicia in domeniul respectiv…ori sa apleleze la oameni de specialitate care il pot invata o multime de lucruri pentru reusita afacerii. Sunt foarte putine afaceri in care investitorul face bine si cu rezultate pozitive si munca de manager si cea de angajat. Iar acele afaceri sunt micute.
Asadar un viitor patron trebuie sa se intrebe; de ce vreau o afacere in domeniu acesta? Doar pentru ca asa face vecinul si ii merge bine, sau pentru ca eu chiar stiu ceva despre acel lucru? Daca nu stiu, sunt in stare sa angajez o firma de consultanta si contra unei sume de bani sa aflu o multime de lucruri la care poate initial nu ma gandesc, dar care se pot dovedi adevartate pietre de moara de care sa nu stiu cum sa scap?
Din capitalul pe care il pun la batatie, 20 % ar trebui sa il investeasca in cerectare; studiu de piata, marketing, promovare si nu in ultimul rand in cursuri pentru angajati sau in salarii bune pentru niste angajati buni, cu experienta care sa aduca profit. Un angajat indiferent ca este bucatarul, ospatarul sau camerista cu multe vorbe frumoase si politicoase poate aduce clientii (sau ii pot face sa revina) …dar la fel de bine, fara nici un cuvant, doar cu priviri sfidatore, cu aroganta sau chiar cu mici rautati ii poate alunga pe veci si pe cei care au trecut pragul si pe altii care ar fi putut ajunge dar nu vor mai veni never-ever. Caci daca dac un client multumit vorbeste de bine despre ceva in fata a 10 oameni…. vorbeste de rau in fata a 100 de oameni.
Cati patroni de pensiuni si hoteluri mici si medii de la noi se duc la 1-2 cursuri /an? Unii nici nu concep sa dea 500 Euro pe un curs de doua zile …sunt convinsi ca stiu tot si ca nu mai au ce invata. Cati sunt la curent cu nevoile turistilor, cati stiu de fapt care este publicul caruia i se adreseaza cu serviciile pe cale le ofera? Cati stiu de planul de dezvoltare zonal? Cati stiu daca nu cumva langa pensiunea lor, peste doi ani nu va rasari un hotel mare care le va „ fura „ toti clientii? Sa urmezi un exemplu nu este un lucru rau dar nu este suficient.
Daca nu a facut nimic din aceste lucruri dar pleaca plin de entuziasm la „ lupta cea mare „…. va duce o lupta de 10 ori ma grea. Si pana va invata singur din greseli …isi va varsa off-ul pe turisti. Oboseala si necazurile i se vor citi pe fata iar despre zambet nici nu mai poate fi vorba. Putin ii va pasa ca turistul ii trece pragul pentru a se relaxa, pentru a fugii cateva zile de greutatile si de problemele de acasa…ca turistul vrea sa se incarce cu energie pozitiva…Turistului nu ii pasa (si nici nu de asta vine in vacanta) pentru a afla cate impozite are de platit patronul, nici ca a trecut contolul si a scapat cu o spaga+amenda, nici ca in urma controlului nu va remedia nimic si doar va incerca sa isi recupereze banii dati…. nici ca vremea nu e favorabila …. nici multe alte probleme care sunt doar ale patronului si pe care trebuie sa si le asume ca si riscuri cand demareaza afacerea. Dar daca nu a cunoscut acele riscuri …. le va privi cu frustrare.
Nu este usor lucru sa fii patron, dar nici sa iti versi nervii pe turisti nu ajuta la nimic. Trebuie sa invete din observatiile lor. Cati patroni isi intreaba clientii daca sunt sau nu multumiti? Cati intreaba ce ar mai dori sa gaseasca in plus pe acolo, ca sa revina? Cati stiu cu adevarat sa citeasca in ochii clientilor fericirea sau dezamagirea. Cati, inainte de culcare se uita in oglinda si spun cu sinceritate ca sunt multumiti de ziua care tocmai s-a incheiat? Caci ei trebuie sa vorbeasca mai mult in oglinda; afacerea si banii lor (multi) sunt in joc. Ei trebuie sa aiba profit. Un turist nemultumit risca sa isi strice o vacanta si sa piarda niste bani (lucru nefericit de altfel) …. dar cine are mai mult de pierdut…acela trebuie sa faca mai mult pentru ca „roata sa se invarta”.
@motaneata, desi ai intre 50-60 ani comform profilului tau, faci exact aceeasi greseala ca ,,sectorul"de turisti la care eu am facut referire, adica, daca platesti camera devi automat stapanul gazdei... Hamburg, era vorba de acceptarea unor conditii precare, fara sa cracneasca, a turistilor romani, nu de plata camerei in fuctie de m2...
Inainte de a reusi sa fim gazde am fost turisti, eu si sotul meu am umblat in toata tara, am stat si in cort si in campinguri si la gazda, asa ca stiu ce inseamna sa nu dispui de un anumit ,,bagaj finanaciar".
Despre ofuri, nemultumiri si frustrari, sigur ca am, ca de altfel toata lumea, insa nu le spun sau strig sau tai in carne vie intr-un limbaj coltos urmare unor experiente nefericite, fac doar constatari lasand-ui pe altii sa faca etichetari, catalogari sau tabele, cat despre ,,judecat"... doar instantele sau Dzeu judeca, nu stiu care-i ordinea fireasca.
Ca un facut nu ma regasesc in majoritatea ,,silvuple"asa ca am avut curaj si impreuna cu partenerul BRD am reusit sa fac ceva, atat cat am putut, 2 stelute, ... ca scriu eu de la 4 stele in sus... [sic]... au murit laudatorii...
Rw-ul meu s-a vrut a fi o prezentare a starii de fapt prezenta peste tot, vis a vis de raportul interactiv gazda-turist, dar, ca sa te parafrazez, ca doar e valabila si viceversa ,,in oglinda" ,,... in suficienta noastra, noi, turistii, le stim pe toate[sunt si turist]... "si, mai completez eu, le vrem pe toate la cat mai putini bani.
Si acum o veste buna... pentru ca ai fost ,,... APROAPE convins... "nu ma supar pe tine si-ti voi spune si de ce... am vazut ecoul abia acum deoarece am fost plecati cu un grup de 8 adolescenti din Craiova in satul mamei mele ca ei sa vada ce inseamna ,,Sara cinisoara" premergatoare zilei de Sf. Mihai si Gavril, o cina in familiile celor ce au ,,praznic"maine zi[adica astazi] si stiti cat au platit? ... NADA... O... si au si mancat ,,de zlasta"adica cu carne de porc si au si dormit o noapte, deci @bubumaia sa vina nenea ala al tau sa invete ceva si sa nu mai iti ia banii data viitoare, iar ptr a risipi cu totul indoielili referitoare la grija ce o poarta gazdele din Romania turistilor--stiu, sunt doar o floare si modesta pe deasupra--va pot spune ca sotul meu ii aduce si-i duce la gara pe cei care, la rezervare, ne spun ca vin cu trenul [ultimii a fost un cuplu din Cipru care a stat la noi 12 zile, cazare si masa, simpatici foc], merge cu ei la vanatoare sau pescuit, in trasee montane sau cu microbuzul nostru, insa... nu ma voi lasa calcata in picioare de nesimtiti si voi raspunde acid tot timpul ,,spiritului si umorului fin... "trecut in ironie si ,,mistocareala".
Despre oglinzi... pai cum sa nu ma uit cand in fiecare camera si baie avem cate una si eu trec zilnic prin fata lor...
Filozofari... in oglinda se vrea o analiza retrospectiva, actuala, cu tinta in viitor, cu minusuri si plusuri, a comportamentului uman... si da, a fost si este o provocare tot timpul pentru ,,a sti cum stai", cel putin pentru mine, daca tu, voi, sunteti ,,Ok"... OK.
M-am gandit la coninuarea ecestui rew cu un pasaj din prefaţa romanului "Viţelul de aur", o capodoperă a literaturii satirice ruse, prefaţă semnată chiar de autori, Ilia Ilf şi Evgheni Petrov.
Sună cam aşa:
" Spuneţi-mi, vă rog, ne-a întrebat într-o zi un cetăţean grav, de ce vă dedaţi la haz? Ce-i cu râsetele astea acum, în perioada de reconstrucţie? Ce aţi înebunit?
Şi cetăţeanul, furios, a căutat să ne demonstreze pe larg că în perioada aceasta râsul e dăunător. [... ] Tot timpul cât am scris Viţelul de aur, a plutit deasupra noastră chipul cetăţenului grav, şi ne întrebam:
- Dacă însă capitolul acesta o să iasă cu haz, ce-o să spună cetăţeanul cel grav?
În cele din urmă am stabilit următoarele:
a] să scriem un roman cît mai vesel;
b] dacă cetăţeanul cel grav va declara din nou că satira nu trebuie să aibe haz, atunci să cerem procurorului republicii sa-l dea pe sus-numitul cetăţean în judecată penală, pe temeiul articolului care pedepseşte infracţiunea în materie de... [... ]"
Editura pentru Literatură Universală, Bucureşti, 1956
@santana... ma asteptam la o alta reactie, imi pare rau ca imi comfirmi parerea initiala... misto cu iz intelectual... rasul isi are si el rostul lui, locul lui, iar luarea la misto a altuia, indiferent pe ce pozitie se afla unul sau altul, in cazul nostru eu fiind si o femeie mai in varsta decat tine, mi se pare un lucru injositor...
Asa ca, din bruma mea de cultura iti propun, fara vorbe multe, un exercitiu de gandire... ,,... nu te lua la bataie cu un [... ] pentru ca s-ar putea sa te bata avand in vedere experienta lui... ,,.
Daca punctele din paranteza inseamna acelasi lucru la amandoi este ok... oricum eu iti las inca o data cale libera, nu am sa mai scriu nimic la ,,Filozofii turistice" pentru ca aici oamenii ,,de rand" sunt luati la misto--in atentia webmasterilor--parerea mea este ca aici sa fie date teste ptr aflarea IQ-ului, cel mai bine, si... sa auzim numai de bine.
@dandana
te rog, citeste cand ai timp filozofarile de fost inspector OPC scris de subsemnata.
Sper sa nu fiti cu totii dezamagiti de modul cum se pune problema la modul general.
Speranta moare ultima.
@teoanca
citit, multam de indrumare. pacat ca nu pot sa ma desfasor aici cu prea multe comentarii
stii, daca as fi nevoita sa rezum situatia asa as rezuma-o:
"dumneavoastra domnilor inspectori, daca sunteti scriitori, cand ati mai avut timp sa va faceti controalele si sa dati amenzi? "
atitudine tipica a inscaunatului intr-o pozitie care sigur il depaseste profesional
bine, nici cu cei controlati si cu organele care guverneaza activitatea de turism din tara asta nu mi-e rusine.
nu stiu cit timp ar trebui sa mai avem rabdare pina sa vedem locurile de picnic curate dupa un weekend, si nu curatate de salubritate ci curate pt ca asa au fost lasate de turisti. cit timp ar trebui sa mai treaca pina cind o sa mai vedem cit mai putine fetze acre care te intimpina in restaurant, hotel, pensiune... cred ca prea mult, d-aia zic ca un spalat de creier prin cele strainataturi din cind in cind face bine la psihic
spalat de creier=incarcat cu energie pozitiva, indepartat mizerii acumulate in timp, ca sa nu se interpreteze altfel
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Mar.2024 Al 800-lea review, retrospectivă — scris în 03.03.24 de Michi din BUCURESTI
- Nov.2023 'Bostaniada', turismul si viitorul — scris în 19.11.23 de dorgo din TâRGU MUREș
- Sep.2023 Departe de casă — scris în 28.09.23 de AZE din SIBIU
- Jul.2023 [Nume-Agenție], tepari de profesie!!! — scris în 04.08.23 de ux130143 din PITEşTI
- Jun.2023 1. File din istoria României oglindite în excursii — scris în 23.06.23 de Michi din BUCURESTI
- Jun.2023 Info utile despre zborurile charter — ar trebui să figureze în cultura turistică minimală, dar nu sunt, în (prea) multe cazuri — scris în 15.06.23 de tm67bru din TIMIșOARA
- Jun.2023 Suflet de călător — scris în 10.06.23 de robert din BUCURESTI