GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Traversare moto Transfagarasan / O noua specie - sarpele alpin de asfalt
Imi plac motoarele pe doua roti, si desi nu posed decat o mica naked de oras, Honda CBF500, imi doream de mult sa traversez Transfagarasanul. Si iata cum intr-o sambata din august 2009, mi-am luat sotia, care nu refuza niciodata vreo aventura de acest gen si am plecat la drum. Cu gandul sa ramanem seara pe la vreo pensiune de pe traseu. Din start trebuie sa spun ca, deoarece cunosteam ca drumul din Arges care urca spre Balea este foarte prost (il facusem de mai multe ori cu masina), am ales sa traversam dinspre nord spre sud, dinspre Sibiu spre Vidraru. Deci, Bucuresti - Brasov pe DN1, apoi am continuat spre Fagaras. Inainte de Sibiu cu vreo 20 km, exista o intersectie in care o luati la stanga, pe vestitul drum DN7C, un fel de Route 66 al Romaniei, deoarece, ca si amintita ruta americana, foloseste mai mult scopurilor turistice si de agrement decat unora comerciale sau de utilitate publica. Asta e un lucru bun - nu veti gasi tiruri sau camioane pe DN7C ci doar masini la plimbare (exceptie, ca de obicei, SUV-isti veniti sa alerge, sa depaseasca in curbe, sa-ti taie calea si mai putin sa admire peisajele), motociclete si biciclete. Da, exista oameni care traverseaza aceasta sosea dificila pe biciclete, uneori incarcate pana la refuz cu saci de dormit, corturi, genti. Pentru acestia am toata admiratia.
Mai putin bun este faptul ca, in weekend, acest splendid drum a devenit locul de pelerinaj al papucarilor din toata tara, unde vin ca la Mecca sa-si tureze caii putere, sa blocheze drumul parcand aiurea si sa manance porumb copt la 2000 m. Balea Lac, acolo unde era inainte o mica parcare pentru cei ce opreau pentru cateva ore sau minute pentru a admira lacul si muntii inconjuratori, a devenit un fel de balci, unde mii de masini se inghesuie incercand sa depaseasca nesimtitii care considera ca au dreptul sa parcheze in plin drum pentru a admira peisajul. Din fericire, acest inconvenient il veti gasi numai la Balea Lac (si partial la cascada Capra).
Va dati seama ca nici nu se putea pune problema de cazare disponibila, singura optiune valabila fiind cortul. Noi am zis pas insa si am decis sa ne intoarcem pana seara in Bucuresti.
Drumul dinspre DN1 pana la Balea Lac este impecabil iar peisajele iti taie rasuflarea, in special curbele dinainte de Balea sunt fantastice. Din loc in loc exista refugii unde puteti opri pentru poze sau vederi cu muntii si vaile superbe.
Treaba se schimba radical dupa ce treceti de tunelul de la Balea Lac si ajungeti in judetul Arges. Si aici sunt la conducere oameni certati cu gospodarirea drumurilor. Acolo unde nu sunt gropi, sunt petice de asfalt iesite in afara (un fel de gropi pe invers). Cred ca ei numesc asta reparatie. Eu o numesc prostie.
Pentru motociclete este si mai rau: in serpentine, la curbe, asfaltul este "mancat" si s-a format un pat de pietricele perfect pentru derapaje necontrolate. Colac peste pupaza, se pare ca in curbele astea se mai toarna iarna si nisip care e foarte bun sa mareasca aderenta pe zapada, din pacate numai pentru masini insa. Deci, motociclisti, atentie: viteza mica, nu franati si nu schimbati vitezele in curbe.
A doua "atractie" a acestei portiuni argesene sunt tunelurile: intuneric bezna (din fericire sunt scurte), iar pe jos aceleasi gropi in care balteste un fel de mazga umeda. Ridicati-va viziera, altfel nu vedeti nimic, puneti avariile si traversati incet in 1 sau a 2a viteza, altfel alunecati cu siguranta.
In rest, acelasi drum agreabil, care mi-a dat dureri in brate timp de doua zile dupa aia. Incercati ca timp de 30 km sa tineti in brate un pickhammer in loc de ghidon, sa vedeti cum e.
Dar nici nu as fi vrut sa fie altfel, pentru ca, poate, acesta este farmecul drumului DN7C.
+ frumusetea drumului
+ aventurile de pe traseu
+ peisajele
- aglomeratia de la Balea
- nesimtitii cu jeepuri si BMW
- gropile si peticele de asfalt de pe drum
Mai multe fotografii in albumul personal.
Mike Carter de la jurnalul britanic The Guardian, un mare calator pe doua roti, plaseaza Transfagarasanul in Top10 cele mai bune trasee de motociclete din Europa, pe locul 3.
Trimis de mirpre in 05.01.10 09:20:16
1 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (mirpre); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
1 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Mutat la rubrica "Excursie Transfagarasan" (deja existenta pe site); sters rubrica dublura introdusa de autor
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Oct.2024 Transfăgărășan în culori de toamnă, un loc care m-a încântat și m-a încărcat pozitiv! — scris în 21.10.24 de elenaadina din GURA HUMORULUI [SV] - RECOMANDĂ
- Aug.2023 Pe Transfăgărășan, din nou — scris în 21.08.23 de iulianic din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Oct.2022 Transfăgărășanul - așa cum l-am văzut eu — scris în 26.11.22 de iulianic din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Jul.2022 Transfăgărășan — scris în 25.07.22 de A Mihai din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Oct.2021 Pe Transfăgărășan, în prag de iarnă — scris în 18.10.21 de ⭐ValentinB_88⭐ din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Jun.2021 Transfăgărășan — scris în 09.12.21 de Mioritik din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Jul.2020 O noapte la cort pe Transfăgărășan — scris în 21.08.20 de Floryn81 din RâMNICU SăRAT - RECOMANDĂ