București - Turcia (Edirne) - retur / Nov-Dec 2023
Intro...
Planificasem acest mini-concediu de mai bine de 2 luni. Rezervări făcute (am avut cazarea din 2 bucăți, explic în altă recenzie), totul pregătit și cam gata de drum... Cu câteva zile înainte (26-27-28 noiembrie) în România dar și prin Bulgaria, exact unde ne interesa, a început un mare viscol, cu zăpezi cu căderi de copaci, furtuni și numai chestii dinastea simpatice.
Majoritatea drumurilor din nordul spre sudul Bulgariei, erau închise... lucru confirmat de toate grupurile unde se vorbea despre asta, pagini de fb, etc plus articole din presă...
Am stat cu telefonul zi de zi, urmărind cu atenție starea drumurilor. Bucata care mă interesa spre mine... Ruse - Razgrad, apărea închisă pe Google Maps, la fel și alte porțiuni, unii spuneau că și Veliko ar fi închis. Am vorbit cu români care se întorceau acasă zilele acelea... unul plecase din Edirne la 10 ziua (parcă fix duminica aia) și a ajuns acasă în România la 3 dimineața, deci după 17 ore. Mi-a zis că a fost întors de 6 ori pe tot felul de rute alternative. Așadar... treaba nu era deloc roz și mă gândeam serios să anulez rezervările. Încă aveam anulare gratuită.
Din fericire lucrurile păreau să devină mai bune, vremea se îndrepta iar temperaturile creșteau. De asemenea și codul roșu înceta. Undeva pe marți deja nu mai apăreau drumuri închise, noi urmând să plecăm joi, pe 30 noiembrie. â
Deși eu eram fan varianta Razgrad - Târgovishte - Yambol - Omurtag - Kotel - Yambol - Elhovo - Lesovo, pe varianta asta, imediat după Razgrad, apărea o bucată mică de 2 km, fix cum faci dreapta la Razgrad, bucată închisă... drept urmare pentru prima dată (la mine) am ales să merg pe varianta VELIKO. Așadar am traseul Ruse- Veliko- Gurkova- Yambol- Elhovo-Lesovo- Hamzabeyli (TR) (30 noiembrie).
Ca și timpi dar ca și distanță, cele 2 variante sunt aproape identice... iar partea de final a traseului, adică sudul Bulgariei, este comună. Practic este ca o pâlnie, sau ca o paranteză... fie mergi pe dreapta, fie pe stânga, dar la final tot pe același traseu ar fi.
Într-adevăr dacă mergi pe varianta Veliko ar mai fi o variantă cu coborâre pe Stara Zagora, Harmanli și intrare în Turcia pe Kapikule, NU pe Hamzabeyli. Noi am ales varianta cu coborâre pe Elhovo - Lesovi și intrare în BG pe la Hamza.
Așadar... drumul prin Bulgaria:
-Drumul deszăpezit peste tot, nu mai exista nici un tronson blocat
-Aproape tot traseul, pe marginea drumului erau crengi rupte, arbori, intrați chiar pe partea carosabilă, uneori și 40-50 cm!! Drumarii lor nu curățase (încă) resturile arborilor rupți de viscolul de acum câteva zile.
-În rest drumul curat, uscat, bun, iar din punctul meu de vedere mult mai ok versus varianta pe Razgrad- Targovishte
Despre timpi. La vama Ruse am ajuns la ora...
04:40 unde am plătit taxa de pod (15 lei), erau doar 3 mașini. Am traversat podul... Pe pod se lucra pe porțiunea bulgară (reparau o grindă, pe 10-15 metri) și se circulă alternativ, la mica înțelegere. Nu exista semafor.
04:50 ne-am pus la coadă pentru controlul actelor. Plecasem așa matinal tocmai pentru a evita orice fel de cozi, dar se pare că nu doar noi ne gândisem să mergem cu noaptea în cap, fiind și prima zi liberă din mini-vacanța de Sf. Andrei + 1 Dec. La vamă erau mașini cât într-o parcare de mall... Am stat pe un așa zis rând și în final tot avansând am constat că eram între rânduri. Cu greu ne-a lăsat cineva să ne băgăm pe un rând. Din 5-6 rânduri la început, se făceau doar 3-4 unde erau deschise defapt ghișee.
Evident că nu era nici un vameș afară să organizeze rândurile. Deși scria pe siteul oficial că timpul de așteptare era de sub 20 min, am stat... 40 minute! Acei timpi dați de vamă sunt falși! Mai mereu apar doar 20 min dar în realitate stai mult mai mult. Plus că nu au timpi intermediar... ei dau din 20 în 20 de minute. După timpul de 20, există direct cel de 40 care nu era afișat pe site.
Abia la 05:30 am intrat în Bulgaria.
Prin BG multe crengi rupte si lasate pe marginea drumului. Carosabilul nu era curatat pana in margine.
10:30 ieșire teritoriu BG, control vameș BG, erau 3 ghișee deschise
10:40 ne-am pus la coadă la primul control TR pt pașapoarte și foto. Erau foarte multe mașini
11:10 (ora RO) am terminat controlul. Apoi am luat iar a doua coadă la rând pentru control acte auto + bagaj control și aici cozi multe dar erau deschise 4 ghișee (adică toate disponibile de la turci)
De menționat că 95% din mașinile din vama BG-TR erau de România. Peste 100-120 de mașini... Mi-a plăcut că un vameș turc a mers pe jos printre mașini și aranja deja rândurile! Spre diferență de comozii din vama RO-BG care nu ieșeau din gheretele lor.
După alte 40 minute, la 11:50 (ora RO) am terminat și cu controlul actelor mașinii și bagajelor.
Așadar 40 minute la vama spre BG și... 1 oră și 10 min la turci.
+40 min pana in Edirne
Concluzionând, la dus, am plecat de acasa pe la 03:30 dim si am ajuns in Edirne pe la 12:30 deci am facut vreo 9 ore din care aproape 2 pierdute in vama, peste tot mers regulamentar. Am făcut cel puțin 4-5 opriri pentru pauze scurte de 5-10 minute dar am mers REGULAMENTAR mai ales că mai tot drumul a fost întuneric și nu mă consider vreun Schumi (precum alți conducători auto de pe traseu).
______________
Retur - Luni 4 dec
Știam că duminică la retur va fi foarte aglomerat pentru că se termina mini-weekendul prelungit. Așadar am preferat să adaug o noapte de cazare pentru a scuti timpi inutili de așteptare în vamă. Socoteala mea s-a dovedit a fi corectă. Duminică, toți românii plecați (la cazarea noastră, din 10 camere, 8 erau din RO și 7 au eliberat camerele ca să plece spre casă, a opta cameră eram noi care am mai stat o noapte).
Așa că am plecat LUNI... la 8:45 (ora RO) am intrat in vama Hamza. Coada de tiruri pe muuulți km la intrarea spre vamă. Noaptea de Sâmbătă spre Duminică a fost MARE necaz spre vama... doi turci TIRisti s-au luat la cearta... unu s-a bagat cu tiru in fata cozii, altul s-a pus in dreptul lui sa il opreasca, si asta a dat peste el si l-a omorat. Cica ar fi fost inchisă vama sau drumul preț de câteva ore.
Link cu un articol despre acest accident aici.
Dar la ora la care am ajuns noi la autoturisme nu era nici o mașină, iar după controlul de formalitate de la turci și cele de la bulgari, în nici 10 minute am intrat în BG. Cred că record pentru mine...
Vameșul bulgar a cârcotit serios când a văzut ce avem prin mașină, a zis că sunt multe bagaje pentru 2 persoane... Mult bagaj, mult bagaj 2 persoane zise el...
În Bulgaria se circula în condiții de iarnă, pentru că... ningea și erau 0°C.
Aproape toata prima jumătate din BG, foarte frig am ajuns si la -5°C. La Podul din vamă se circula la fel pe o parte din cauza acelei lucrari.
Am ajuns pe la 14:10 la controlul de pe malul romanesc, desi erau sub 10 masini, am stat 20 min. Abia se misca duetul de vamesi RO+BG. Ne-au controlat si bagajele. Vamesul roman a intrebat de unde venim si cand i-am zis de Turia a intrebat daca avem PARFUMURI... zic da!
El cate? 200-300?
Eu nu... cateva pentru noi, el ok...
Asadar la intors, de la cazare (am plecat de la 08:00 (ora RO) din Edirne) si pana in Bucuresti (am ajuns la 15:50) am facut 7 ore 50. Mers regulamentar.
Si la dus si la intors am avut 4-5 opriri de 5-10 minute fiecare. Am alimentat din Turcia de la Shell cu benzina premium, 37 lire litrul. HGS nu am avut nevoie ca am fost doar prin Edirne.
Am tot menționat ora RO pentru că turcii nu au trecut la ora de iarnă, ei au o oră pe plus versus România, lucru care ne-a ajutat pentru că deși am plecat la ora locală din TR 09... când eram în Bulgaria, era 8. Practic am câștigat o oră.
Alte detalii...
Benzina prin Turcia era 37-38 de lire litrul adică vreo 6 lei. În rest cum le știți... toate mai ieftine, peste tot. HGS nu am avut nevoie pentru că nu am circulat pe drumuri cu plată. Am ales Edirne pentru că este un oraș cu de toate. Acces la cazări frumoase, la un preț corect, multe posibilități de cumpărături dar și multe obiective turistice.
Trimis de ⭐ValentinB_88⭐ in 06.12.23 11:32:28
2 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (⭐ValentinB_88⭐); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
2 ecouri scrise, până acum, la acest articol
@⭐ValentinB_88⭐: Ca să evit problemele de acest gen, cu drumul, am preferat ca ieșirea la Edirne să fie în octombrie???? și am avut o vreme superbă! Și n-am mai fost în weekend, ci marți-joi!
Votat!
@cosminap: Per total a fost ok... eu oricum nu mă grăbeam și am mers regulamentar în BG. La dus a fost un pic mai greu din cauza cozilor din vamă dar am mai fost și eu miercurea de ex și am prins aglomerat la intrarea în TR. Statul prin vămi cred că este și va fi o enigmă pentru totdeauna...
Mulțumesc pentru vizită, vot și ecou.
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- May.2023 București - Turcia (Kuşadası) - retur / Mai 2023 — scris în 04.06.23 de ⭐ValentinB_88⭐ din BUCUREșTI -
- Aug.2022 Turcia cu masina 2022 — scris în 03.09.22 de zoro din IAşI -
- Jun.2022 Cu mașina Hai Hui prin Turcia, București - Canakkale - Kusadasi - Pamukkale - Istanbul - Edirne - București — scris în 28.06.22 de ⭐ValentinB_88⭐ din BUCUREșTI -
- Jun.2019 Canakkale-Kusadasi sau prietenia turco româna — scris în 02.07.19 de vld79 din ROMANIA -
- Aug.2018 Din vestul României la Kusadasi — scris în 09.09.18 de Kirk din CARANSEBES -
- Jun.2018 Traseu Rm. Vâlcea - Kusadasi şi retur — scris în 07.08.18 de zlatna din RâMNICU VâLCEA -
- Sep.2017 Gogule! Probleme ma? — scris în 09.09.17 de nrs † din CRAIOVA -