GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Marina Royal Palace…ultima picatura pentru litoralul bulgaresc
Pentru ca incepand sa scriu m-am lasat purtata de val si nu stiu cati vor avea rabdarea sa citeasca detaliile, iata versiunea short a sejurului nostru la Marina Royal Palace:
- Hotel/dotari de 4* (neintretinut), servicii mult sub 5*; personal fara pregatire, care nu avea nimic in comun cu ceea ce inseamna turism/activitate hoteliera la standardele pretinse; mancare proasta, fara varietate si „periculoasa” (detaliez mai jos episodul cu viroza intestinala/toxiinfectia alimentara); lipsa de consideratie pentru turistul care vine si plateste altceva decat ceea ce i se ofera; dezinteres in fidelizarea turistilor; asigurarea unui grad de ocupare a camerelor cu oricine, nu conteaza calitatea turistului care distruge dotarile/reputatia hotelului (mi-e si jena sa intru in detaliile acestui punct, pentru ca voi fi acuzata ca ma dezic de originile si co-nationalii mei); entertainment spre zero; singurul lucru de apreciat este resort-ul in sine, proiectul initial – amplasarea, foarte multa verdeata si spatii destul de bine intretinute, liniste.
Detaliind...
Am plecat spre Duni din Bucuresti, pe ruta Ruse, Shumen, Karnobat, Sozopol, Duni. Drumul este ok, destul de liber, pe unele portiuni este mai putin intretinut, dar se circula foarte bine. Am ajuns la poarta resortului foarte devreme, dupa aproximativ 5 ore de mers.
Cam din acest punct a inceput distractia…. Au fost preluate bagajele, ni s-au dat bratarile. Ni s-a spus la receptie ca dupa ora 14 se face check-in – lucru cu care am fost, bineinteles de acord, fusesem informati.
In momentul imediat urmator am fost intrebati daca am venit cu masina si daca va fi lasata in parcarea resort-ului (cum altfel, de parca exista alternativa….), pentru ca trebuie achitata contravaloarea ACUM. Ma rog, am achitat parcarea in avans, voucher-ul pentru internet si am plecat sa ne plimbam putin, pt a trece timpul pana vom fi condusi in camera.
Pentru ca era destul de cald, pe la 13h ne-am intors la receptie, pentru a verifica daca este pregatita camera. Nu era gata, dar intre timp alte cel putin 15 camere fusesera ocupate de turisti. Am strans din dinti, obisnuiti fiind cu ceea ce inseamna proceduri si gandindu-ne ca de fiecare data cand am intrebat, ni s-a aruncat in fata regula de « check-in after 14h », am intrebat, totusi, daca au prioritate anumiti tour-operatori, la care ni s-a aruncat o privire inocenta si am tot asteptat.
La sfarsitul sejurului aveam sa ne convingem ca in nici un caz nu era adevarat ce ni se spunea – camera inca nu a fost eliberata -, pentru ca, in ultima zi, cand am plecat dimineata la micul dejun, am gasit pe usa un bilet in care scria, in lb.romana, ca trebuie sa eliberam camera pana la 12. De parca nu stiam asta!!! cum iti permiti, ca hotel ce te lauzi a fi respectabil, sa spui turistului in loc de « buna dimineata! », « alo, trezirea, trebuie sa eliberezi camera ». Nu mi-a venit sa cred!!! Deci in nici un caz nu se punea problema de un late check-out... camera (de parca era una singura, in tot hotelul), fusese eliberata in due time.
Revenind... Pe la 13.30, deja obositi si cu nervii intinsi, in timp ce alti turisti erau cazati, am mers la receptie, unde ni s-a spus ca era gata camera de ceva timp, dar lor nu le-a spus nimeni ca trebuie sa o si ocupe cineva. Adica noi stateam de 2 ore in lobby, in fata lor, ne-am dus de mai multe ori sa discutam, dar pentru ca isi iau pauza fara sa discute intre ei, ar fi trebuit ca tot noi sa le facem « predarea de tura, briefing etc ».
Whatever…. in incapatanarea noastra de a nu ne enerva mai mult decat o facusem deja si a incepe cu stangul concediul, le-am spus ce aveam de spus celor de la receptie si am plecat in camera (de fapt, la cat se curatase la acea camera, asteptam mai degraba un apartament, dar asta e….).
Mentionez ca in momentul in care am facut rezervarea (in februarie 2013) nu am gasit camera cu sea view si a trebuit sa luam park view. Din moment ce hotelul trebuia sa fie unul fff linistit, am acceptat si asa… Cand am intrat in camera, surpriza: acel sea view imposibil de obtinut, transformat in park view, devenise « street&trucks&noise view”, la care ulterior aveam sa adaugam si “fish&chips view”.
Pentru a detalia: camera era pe partea de strada a hotelului, lateral dreapta, la max 5m de traficul intre Duni/Sozopol /St. Thomas; traficul destul de aglomerat pentru cine vrea sa se si odihneasca in concediu; in plus, pentru ca la parter, pe zona aceea, era bucataria hotelului, tot sejurul am fost foarte in tema cu meniul, pentru ca mirosul de peste, ciorbe, mancaruri era in camera, chiar si cu usa de la balcon inchisa.
OK, am spus… acest sejur deja incepe sa se contureze intr-un mod neplacut.
Am mers la receptie, solicitand schimbarea camerei – ni s-a spus ca doar peste 2 zile se va elibera una ce avea sa fie cu vedere la restaurant, putin in lateralul acestuia. Prin urmare « din lac in put ».
Ne-am schimbat si am plecat sa cunoastem posibilitatile pe care ni le ofera resort-ul.
Piscina de langa hotel (de fapt sunt 2 foarte mici) e acceptabila, mult mai safe/curata decat piscina mare, la care vin multi turisti si de la alte hoteluri din resort (acolo se organizeaza si acele « water exercices/entertainment » in fiecare dupa-amiaza, cu acelasi mix de melodii, aceleasi « figuri » etc.
In ceea ce priveste mancarea….
- In fiecare zi, invariabil, acelasi meniu, desi, culmea, in fiecare zi era „italian” sau „bulgarian” sau „international evening”. Ciudat cum considera ei ca italienii, bulgarii sau alte popoare ale pamantului, mananca aceleasi dishes!...
- Mancaruri foarte grase, uleioase, obisnuitele cocktails si bauturi traditionale bulgaresti, cafea proasta, mezeluri din care am gustat doar o data si a fost de-ajuns, legume proaste, nu tocmai proaspete, foarte putina varietate, prajituri cu multe creme care mai de care mai gretoase, fructele cele mai proaste pe care le-am avut la un hotel (si contorizez doar ultimii 7 ani); fructele insemnand doar pepene rosu necopt, pepene galben fara gust, piersici nespalate care ajunsesera compot, prune fara gust si, on top of that…in fiecare zi era servit un amestec care se vroia a fi salata de fructe (de care nu am indraznit niciodata sa ma apropii, pentru ca arata ca o chestie deja digerata, scuzata-mi fie exprimarea); insist pe fructe si legume pentru ca noi nu suntem mari carnivori si la un hotel de 5*, te astepti ca macar rosii, ardei, salata sa ai la fiecare din cele 3 mese.
- Ceea ce am observat, e posibil sa ma insel, dar nu cred…. au o cultura a « reciclarii » extraordinara: la mesele de seara se regaseau legumele si mezelurile de dimineata si pranz « rebranded » cu multe sosuri, dressing-uri, maioneza etc.
- Cartofii prajiti nelipsiti, mancaruri ca la popota, carne de pui facuta la gratar, dar stropita abundent cu ulei si sare (nu am inteles daca pt a ascunde gustul sau pentru a conserva produsele nu tocmai poraspete); cei care mananca mai putin sarat trebuie sa fie foarte atenti!
- In afara de fructe si legume, pestele este cel care ne-a lipsit cel mai mult; nu ma-ntelegeti gresit – exista peste la pranz si cina, semnalizat printr-un card amarat pe care se mentiona « fish » (de parca mirosul puternic nu era de-ajuns pentru a identifica specia); genericul « fish » despre care am intrebat initial pe unii din chelneri « ce fel de peste? » a fost de fiecare data un merluciu fff sarat (intr-o singura zi a fost somon, dar cel mai sarat si cu acelasi gust ca merluciu), perpelit pe plita.
- Din cele 8 zile, 5 au avut acelasi meniu.
Problema care a incununat sejurul nostru este o viroza intestinala, mai degraba toxiinfectie alimentara pe care a facut-o logodnicul meu, incepand cu ziua a 3-a a sederii noastre. Sambata seara a mancat niste orez si ceea ce parea a fi un pui cu sos alb de smantana. Incepand de duminica dimineata au aparut greata, voma, stare febrila. Noi plecam, de obicei, cu mendicamente pentru toate tipurile de afectiune, asadar am avut cu ce sa se trateze.
Problema e ca am sunat la receptie, sa anuntam ca avem o problema si a intreba in ce conditii se poate merge la medicul de la centrul medical din resort (aveam si asigurare medicala).
Am coborat si am spus ca e o problema din cauza mancarii, ni s-a replicat ca e din cauza a ceva ce ar fi in apa de mare. Putin probabil, din moment ce in apa marii el intrase doar cateva minute, iar asta ar fi insemnat « contaminare in masa », ca doar nu fusese singurul din resort care a intrat in apa.
Am asteptat sa vina cineva cu o masina (din cele tip golf, care erau folosite pentru transportul bagajelor) vreo 15 min, asa cum ni se spusese. Dupa vreo 20 de minute, am mers din nou la receptie, sa intreb cand soseste – mi s-a spus ca trebuie sa mai asteptam alte 10-15 min, ca intarzie (de parca nu era evident!!!).
In final, am ajuns la dispensarul resortului, unde medicul de serviciu a confirmat ca e o problema pe care o au mai multe persoane din resort, ca am luat tratamentul corect, ca e din cauza sensibilitatii la ceva ce a mancat, de la apa etc.
Interesant e ca nu a vrut sa platim consultatia (46 euros), pentru ca asta ar fi insemnat sa confirme in scris diagnosticul si in felul asta vina hotelului.
Din acel punct, sejurul nostru s-a transformat intr-o cura de detoxifiere, daca pot spune asa. Logodnicul meu a mancat doar paine prajita si acea telemea bulgareasca+litri intregi de ceai de menta.
De fapt, ca sa fiu corecta pana la capat, in ziua 3 din acest tratament (deci 5 a sejurului), a indraznit sa-si puna pe langa telemea, si cateva frunze de salata, ardei si masline. Mare greseala!!! dupa cateva furculite, a descoperit in farfurie un mare gandac. Adevarat, nu tinea post de carne voit, dar gandacii nu prea fac parte din dieta noastra. Am chemat seful de restaurant, s-a uitat si el, nici macar nu a parut jenat, si-a cerut niste scuze formale, a luat farfuria si asta a fost.
Pe foarte scurt, descrierea unui sejur la acest hotel ar fi urmatoarea:
- Servicii mult sub 5*; personal fara pregatire, care nu avea nimic in comun cu ceea ce inseamna turism/activitate hoteliera la standardele pretinse; lipsa de consideratie pentru turistul care vine si plateste altceva decat ceea ce i se ofera; dezinteres in fidelizarea turistilor; asigurarea unui grad de ocupare a camerelor cu oricine, nu conteaza calitatea turistului care distruge dotarile/reputatia hotelului
Stiu ca e mult ceea ce am scris, nu cred ca multi vor avea rabdare sa citeasca.
Ideea e ca imi doresc ca nimeni sa nu aiba un asemenea concediu. Stiu, de asemenea, ca toti cei cu care am vorbit si au fost in Bulgaria anul acesta, s-au plans de calitatea mancarii, personalului, serviciilor in general.
Va rog doar ca inainte sa mergeti undeva, fie el chiar si pomul laudat din lista de hoteluri dintr-o anumita zona, sa va informati bine inainte si chiar daca sunt 100 reviews pozitive si unul singur negativ (cum e cazul acestui resort, pe AFA), sa va ridice un semn de intrebare.
Trimis de ionelai in 20.08.13 14:20:15
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în BULGARIA. A mai fost în/la: Sunny Beach (Evrika); Golden Sands (Marina Beach, Iberostar, LTI, Golden Yavor etc);
16 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (ionelai); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
- sait oficial al acestei destinații:
- Coordonate GPS: 42.37294000 N, 27.71428500 E - CONFIRMATE
ECOURI la acest review
16 ecouri scrise, până acum, la acest articol
@ionelai: bun-venit pe sait şi în comunitatea AmFostAcolo.ro.
Mulţumim pentru impresii, te aşteptăm şi cu alte recomandări din vacanţele ori excursiile tale trecute sau viitoare
@ionelai:
Poate ar fi fost bine să pui și niște poze cu aspectele negative semnalate. Ai fi fost mai convingătoare.
Și mai am o curiozitate. Ce te-a nemulțumit la plajă? Nu ai scris nimic, dar ai notat-o cu doar 70%.
@Arya:
Buna,
Nu cred ca niste fotografii cu ceai de menta si paine prajita ar fi ceva interesant de vazut, nu am facut niciodata poze in restaurant, la platourile cu mancare (nu mi se pare normal), iar celelalte fotografii includ persoane si nu e ok sa fie publicate.
In ceea ce priveste plaja... cea din apropierea hotelului mi s-a parut foarte mica si inghesuita, iar apa destul de murdara (doar in zona de dupa dig, in partea stanga, apa era curata, dar nu era o zona supravegheata, destinata inotului). Ceea ce am apreciat a fost faptul ca era intretinuta si nisipul foarte fin, placut...
@ionelai:
” In ceea ce priveste plaja... cea din apropierea hotelului mi s-a parut foarte mica si inghesuita
"Mică și înghesuită", plaja de la Duni??
Cred că aprecierea de mai sus este, de fapt, relevantă asupra gradului de obiectivitate al întregului review (unul extrem de mic, în opinia mea)
@ionelai:
Ceea ce povestești tu pare desprins dintr-un alt film. Plaja de la Duni poate fi catalogată oricum numai mică și înghesuita nu. În stânga digului erau numai bolovani. Greu de crezut că ar fi vrut cineva să înoate acolo.
Dacă aș fi găsit un gândac în farfurie sigur îl fotografiam sau filmam dacă era viu, nu doar la un hotel de cinci stele ci și la expresul din gara.
Eu am plătit suplimentul de sea view și am avut o vedere excelentă.
Nu trebuie luat in seama. Parca este un comentariu mai pe larg decat cele de la TV unde ni se comunica despre Bulgaria ca: se fura masini, ca... etc.
Intentia mea nu a fost nici pe departe aceea de defaimare a hotelului/resort-ului si nici macar tendentioasa nu am incercat sa fiu. A fost o relatare si descriere sumara a sejurului nostru, in ideea de a face un minim pentru ca altii sa nu se regaseasca in aceeasi situatie (recunosc, ideea este poate putin naiva, pentru ca nu poti face bine cu forta). Nu am un obicei in a publica reviews/articole pe forumuri cu critici pozitive sau negative – spre deosebire de altii. Doar ca atunci cand te revolta cu adevarat ceva, nu se poate sa nu iei atitudine.
Din acest punct, voi raspunde doar la intrebari explicite, exprimate cu scopul de informare. Nu raspund la afirmatii aluzive si nu am nici o legatura cu vreo campanie de denigrare a turismului bulgaresc (de care am beneficiat, printre alte vacante si in ultimii sapte ani, dar care se deterioreaza de la un an la altul).
Cine e interesat sa tina cont, bine…cine are o experienta pozitiva, sa o pastreze ca o amintire frumoasa!...
@ionelai: buna! probabil ca regreti litoralul romanesc unde ai culoare special semnalizate pentru inotatorii de elita!
in ce resorturi din bulgaria ai mai stat si ai gasit o diversitate asa de mare la mancare ca in Royal Marina?
Gandacul poate a aterizat in mancare in timp ce erai sa studiezi si salata de fructe! lasand gluma la o parte exista posibilitatea sa fi fost mahnita si datorita faptului ca logodnicul s-a predat (imbolnavit) dupa numai cateva zile si nu prea ai mai avut ce face cu el! logic! nu trebuie sa fi suparata si sa dai astfel de sfaturi si altora,
nu inteleg de ce erai suparata cu privire la cazare, la ora 14 trebuia sa te prezinti la receptie si sa ceri cartela de la camera! daca nu era gata, atunci era normal sa incepi sa vociferezi!
pana atunci puteai sa mergi la plaja, sa te acomodezi cu resortul, sa mergi sa vezi si restaurantele a la carte la care aveai acces, sa vezi si unde se afla cabinetul medical (astfel nu mai asteptai masinuta aia de care te mirai si mergeai direct pe jos). nu trebuia sa-ti induci o impresie negativa de la inceputul sejurului!
si un sfat asa cum ai dat si tu la altii sa evite acest resort, pentru concediul viitor schimba [...] resortul pentru ca la 125 euro/zi esti demult in Turcia!
sper ca nu te-ai suparat daca am fost prea acid!
sa ai concedii minunate!
@EDUARD1: M-am gandit si eu ca poate din cauza jumatatii nu s-a simtit bine.
@ionelai:
Din lista hotelurilor enumerate de tine ca vizitate anterior în Bulgaria, MRP este de departe cel mai bun, cu excepția cazului în care la ”etc. ” ai ascuns vreun hotel minune de care noi n-am auzit încă.
” lipsa de consideratie pentru turistul care vine si plateste altceva decat ceea ce i se ofera;
Nu ai plătit suplimentul de sea view ca să fii în măsură să ridici vreo pretenție în acest sens.
Din experiența ta vastă în ale hotelurilor bulgărești, ”contorizată numai în ultimii 7 ani”, ar fi trebuit să știi că ”park view” înseamnă vedere către ORICE altceva decât mare. Dacă îți doreai vedere la mare cu orice preț și nu ai mai găsit astfel de camere, puteai încerca să rezervi la Marina Beach o cameră cu sea view în aceiași bani pe care i-ai plătit la MRP.
”dezinteres in fidelizarea turistilor;
Nu știu cât sunt sau nu interesați în fidelizarea clienților, dar știu cu certitudine mulți turiști mulțumiți care revin an de an. Aș părea lipsită de modestie dând exemplul meu personal.
” asigurarea unui grad de ocupare a camerelor cu oricine, nu conteaza calitatea turistului care distruge dotarile/reputatia hotelului (mi-e si jena sa intru in detaliile acestui punct, pentru ca voi fi acuzata ca ma dezic de originile si co-nationalii mei);
Nu am înțeles nimic. Care este legătura cu distrugerea dotărilor hotelului? Că despre reputație este suficient să citesc ”impresiile” de mai sus (ghilimelele nu sunt întâmplătoare). Atât timp cât hotelul intră în stop sales încă din februarie - martie, mi-e greu să cred că ar avea vreo problemă în a-și ocupa locurile. Este neelegant să-i consideri pe unii turiști, indiferent de naționalitate, ca fiind de o categorie inferioară.
” In momentul imediat urmator am fost intrebati daca am venit cu masina si daca va fi lasata in parcarea resort-ului (cum altfel, de parca exista alternativa….), pentru ca trebuie achitata contravaloarea ACUM.
Eu am plătit parcarea încă de la poarta de intrare în resort și nu m-a deranjat acest lucru, nepărându-mi-se nimic anormal. Chiar tu dacă nu vei reveni la Duni, este util de știut că există alternativa parcării autoturismului în afara resortului, pe stradă, paralel cu bordura, gratuit, printre mașinile angajaților. Dar oare pentru suma de 6 leva/zi crezi că merită?
” Cam din acest punct a inceput distractia…. Au fost preluate bagajele, ni s-au dat bratarile. Ni s-a spus la receptie ca dupa ora 14 se face check-in – lucru cu care am fost, bineinteles de acord, fusesem informati.
Faptul că ați primit brățările încă din momentul sosirii, cu câteva ore înainte de ora 14 este o dovadă de ospitalitate din partea hotelului pe care ar fi trebuit să o apreciați, deoarece acestea v-au dat dreptul să beneficiați din acel moment de toate facilitățile hotelului, mai puțin de cameră.
”camera era pe partea de strada a hotelului, lateral dreapta, la max 5m de traficul intre Duni/Sozopol /St. Thomas; traficul destul de aglomerat pentru cine vrea sa se si odihneasca in concediu; in plus, pentru ca la parter, pe zona aceea, era bucataria hotelului, tot sejurul am fost foarte in tema cu meniul, pentru ca mirosul de peste, ciorbe, mancaruri era in camera, chiar si cu usa de la balcon inchisa.
Cu siguranță distanța până la gardul resortului era mult mai mare de 5 metri, dar tu ai o dificultate în aprecierea distanțelor, a se vedea comentariul cu plaja ”mică și înghesuită”, iar despre traficul de pe acel drum, pe unde nu cred că trecea o mașină la un sfert de oră, nu mai sunt multe de zis.
Îmi pare rău pentru problemele de sănătate întâmpinate, care și-au pus în mod clar amprenta negativă asupra întregului sejur, dar toți trebuie să fim atenți ce și cât mâncăm.
P. S. Nu cred că abundența exagerată de americănisme îți dă mai multă credibilitate.
Aluziile la o potentiala legatura intre starea de sanatate a logodnicului meu si activitatile de cuplu sunt mai mult decat deplasate si in mod sigur nu fac obiectul acestui forum.
Pe litoralul romanesc nu am mai mers din anii 80, cand mergeam cu parintii, deci nu stiu la ce
”culoare special semnalizate pentru inotatorii de elita!
se face referire.
Pe de alta parte, daca s-a ajuns la a-l condamna pe cel care reclama o situatie in care sanatatea partenerului a fost afectata, va rog sa ma scuzati daca nu comentez...
In cazul in care ar fi fost vorba despre copilul nostru – cu voma, greata si toate cele – oare atitudinea ar fi fost alta?
In ceea ce priveste mancarea... da, sunt de acord, e o chestie de apreciere personala si gusturile fiecaruia; insa nu ma va convinge nimeni ca la MRP ceea ce se serveste inseamna mancare proaspata si variata. Citisem review-ul scris in 04.07.2013 („Mult sub asteptari... ”), dar am crezut si eu ca se exagereaza.
@consilier AFA/BULGARIA
”Nu ai plătit suplimentul de sea view ca să fii în măsură să ridici vreo pretenţie în acest sens.
Din experienţa ta vastă în ale hotelurilor bulgăreşti, ”contorizată numai în ultimii 7 ani”, ar fi trebuit să ştii că ”park view” înseamnă vedere către ORICE altceva decât mare. Dacă îţi doreai vedere la mare cu orice preţ şi nu ai mai găsit astfel de camere, puteai încerca să rezervi la Marina Beach o cameră cu sea view în aceiaşi bani pe care i-ai plătit la MRP.
Nu am emis pretentia de a avea sea view, din moment ce nu asta rezervasem – rog a se citi pe orizontala ceea ce am scris. Ceea ce am pretins este sa avem o camera park view linistita, fara a contoriza traficul si fara mirosul persistent de mancare.
”Nu ştiu cât sunt sau nu interesaţi în fidelizarea clienţilor, dar ştiu cu certitudine mulţi turişti mulţumiţi care revin an de an. Aş părea lipsită de modestie dând exemplul meu personal.
...
Atât timp cât hotelul intră în stop sales încă din februarie - martie, mi-e greu să cred că ar avea vreo problemă în a-şi ocupa locurile. Este neelegant să-i consideri pe unii turişti, indiferent de naţionalitate, ca fiind de o categorie inferioară.
Intamplarea face sa ne fi intalnit la hotel cu niste cunostinte cu care nu ne vazusem de 7-8 ani. Ei fusesera si anul trecut la MRP, au revenit anul asta, dar nu vor mai face aceeasi greseala pe viitor. Ne-au confirmat faptul ca totul se schimbase in sens negativ (referire in mod deosebit la mancare, personal, servicii in general). Daca tu vei continua sa virezi bani in contul lor (indirect, fireste...) e in totalitate alegerea ta.
Acuzatiile de snobism sunt strict nefondate si nu cred ca mi se poate interzice sa fiu deranjata de comportamentul celor din jur – indiferent de nationalitate (atata timp cat se intervine asupra confortului personal si se impune respectarea spatiului si linistii celuilalt).
Cred ca snobismul si tratamentul diferentiat ar trebuie cautate in alta parte...
Inainte de a pleca am intrebat (desi cunosteam raspunsul dinainte) daca se poate sa discutam cu managerul hotelului.
Am discutat in schimb cu Front Office Manager – Mrs. Kirova – (oare sa-mi cer scuze pentru folosirea titulaturii in limba engleza... ? ... nu cred...).
A sugerat sa discutam la receptie, dar cum aveam lucruri nu tocmai placute de spus, am rugat-o sa nu o facem acolo, din moment ce erau si alti turisti si nu e tocmai corect sa se auda nemultumirile noastre. I-am spus tot ceea ce consideram noi ca nu functioneaza corect fata de turisti si a confirmat multe din observatiile noastre, din pacate.
” Eu am plătit parcarea încă de la poarta de intrare în resort şi nu m-a deranjat acest lucru, nepărându-mi-se nimic anormal. Chiar tu dacă nu vei reveni la Duni, este util de ştiut că există alternativa parcării autoturismului în afara resortului, pe stradă, paralel cu bordura, gratuit, printre maşinile angajaţilor. Dar oare pentru suma de 6 leva/zi crezi că merită?
Nu am spus ca ar fi o problema cu plata parcarii, am achitat de fiecare data, la toate hotelurile unde am mers cu masina; mi se pare normal, pentru a-ti lasa masina intr-un spatiu supravegheat. Problema a fost ATITUDINEA drei de la receptie.
” Faptul că aţi primit brăţările încă din momentul sosirii, cu câteva ore înainte de ora 14 este o dovadă de ospitalitate din partea hotelului pe care ar fi trebuit să o apreciaţi, deoarece acestea v-au dat dreptul să beneficiaţi din acel moment de toate facilităţile hotelului, mai puţin de cameră.
Cu exceptia a 2 ospatari din restaurant, nimic si nimeni din acel hotel nu a aratat un semn de ospitalitate.
Cateva exemple in termeni generali, pentru ca, din pacate, nu am retinut numele persoanelor: 1. barmanul de la piscina mare – probabil era foarte suparat si sursa parea a fi faptul ca am cerut un pahar cu apa; m-am linistit, totusi, cand, dupa ce am stat in spatele altor 3 persoane, asteptand, am vazut ca si ele au beneficiat de acelasi tratament (uf... mi-am zis... nu sunt eu de vina!); 2. Domnul care era la „sandvich corner” – am intrebat ceva de un ceai si mi-a raspuns de parca i-as fi daramat tot universul fericirii prezente si viitoare; 3. Domnul „cu mustata de la restaurant”, cum a mai fost descris si de altii – tot timpul deranjat, cu o mina deranjata, care la episodul cu gandacul, nu a avut mimimum de tact pentru gestionarea situatiei (si sa nu mi se spuna ca a fost prea surprins de situatie, ca asa ceva nu s-a mai intamplat nicioadata!!!); 4. Biletul de pe usa, din ziua plecarii – recunosc, eu nu am mai intalnit asa ceva si poate exagerez, dar as vrea sa mi se dea cel putin un alt exemplu de hotel in care se procedeaza astfel in ziua check-out-ului...
”Îmi pare rău pentru problemele de sănătate întâmpinate, care şi-au pus în mod clar amprenta negativă asupra întregului sejur, dar toţi trebuie să fim atenţi ce şi cât mâncăm.
P. S. Nu cred că abundenţa exagerată de americănisme îţi dă mai multă credibilitate.
Aluzia la cantitatea de mancare este iarasi nefondata, in conditiile in care nu prea aveai oricum ce sa alegi pentru o cina usoara, spre exemplu, in afara legumelor la gratar, care mie mi-au placut foarte mult si cred ca au facut parte din meniul zilnic (in cazul in care nu s-a citit, ceea ce mancase logodnicul meu sambata seara a fost pui cu garnitura de orez; si cei care sustin ca sunt turisti care au fost si au revenit la MRP, aceia stiu ca garnitura de orez inseamna orez simplu, fiert cu sare, fara alte condimente, curry sau mai stiu eu ce... ; deci continutul e problema, nu cantitatea!!!).
Cunosc iniţiativa „Scrie Româneşte pe Net” a celor de la AFA, dar nici un moment nu m-am gândit că în afara scrierii cu diacritice, se militează pentru înlăturarea din discursul scris („pe Net”), cu caracter informal, a acelui tip de exprimare conţinând elemente „inserate” din limba engleză.
In cazul în care am făcut o eroare în acest sens, rog administratorul acestui site să-mi comunice pe adresa de email eventualele obiecţii.
In plus, NU am vrut sa impun o opinie, ci sa exprim o opinie; asadar aspectul credibilitate ramane la latitudinea fiecaruia.
@ionelai:
Buna Ionela,
Dna Kirova (tunsa scurt, vopsita roscat, cu ochelari) noua ne-a propus, cand am facut check-in, sa alegem intre apartament cu sea view (asa cum contractasem) sau 2 camere duble tot cu sea view... fara costuri suplimentare si fara sa-i cerem noi. Mi s-a parut un gest dragut.
Apoi faza pe care ai intampinat-o: cu biletul pus pe usa in ziua de check-out. Te inteleg! La noi camerista ne adusese aminte cu o zi inainte ca urmeaza ultima zi iar in dimineata respectiva chiar a intrat peste noi in camera, la ora 9, foarte agitata, aratandu-mi ceasul sa ea trebuie sa faca curatenie... si e vorba despre o camerista careia ii dadusem 10 leva la inceputul sejurului!!!
Ajutorul de barman care servea la mini-barul de la piscina MB (unde nu se dadea decat pepsi, mirinda, 7up, apa si bere) mi s-a parut si mie, la fel ca si tie, ca era sictirit... doar ca eu nu l-am bagat in seama.
La sanwich-cornerul de la piscina MB n-am fost decat o singura data, in ziua plecarii... si atunci servea o doamna romanca. Eu i-am cerut in engleza si ea m-a luat la fix "poti sa-mi spui in romana": -)
Iar ca sa inchei... la noi, acum, a fost pentru prima oara in Bulgaria, prima oara la DRR, prima oara la MRP. Baiatul nostru a vomitat si el in a doua zi, dar noi am pus-o pe seama insolatiei (desi a avut sepcuta si l-am dat mereu cu crema UV50). Prevazatori fiind, am avut un geamantan numai cu doctorii. Dupa Panadol, Debridat si nu mai stiu ce s-a facut bine a doua zi... asta n-am mentionat in review-ul meu... Insa n-am pus incidentul pe seama bulgarilor, a DRR sau a MRP etc...
Pacat ca la voi a durat si ceva mai multe zile indispozitia...
Mai multa bafta iti doresc!!
@ionelai: Poate ca prin prisma bolii vi s-a creeat o perceptie negativa... e pacat sa descurajam oamenii care si-au luat bilete si urmeaza sa mearga, acum pe final de sezon sa le facem ganduri negre si frica de ceea ce vor gasii... pentru ca mi se pare prea mare diferenta intre 10-le meu acordat (am fost in iulie) si 4.8, noua ne-au pus bratarile de la 11 ca asa am ajuns si am avut acces la tot, puteau sa ne trimita la plimbare fara bratari pana la 14, mancarea in nici un caz nu era uleioasa, din contra foarte multe pe gratar ceea ce nu intalnesti la toate hotelurile, sunt care nici macar nu fac gratar, plaja lor este printre cele mai mari plaje private din bulgaria, biletelul de plecare il vei intalnii si la hoteluri de lux din turcia, la fel si reciclarea mancarii... ca nu e nimeni prost sa le arunce in loc sa le refoloseasca in 2 ore sub alta forma. Intr-adevar pepenii ori erau f copti ori nu erau dulci, dar sezonul asta si eu m-am chinuit sa gasesc la piata un pepene bun, dar prajiturile lor erau excelente... Si pentru cei care mananca mai nesarat sau de regim aveau un colt al lor cu mancare de regim. Mie imi pare rau ca v-ati simtit rau, am patit-o si noi mai demult la un hotel, pentru ca suntem mai sensibili, si imediat acaparam boala asta si stiu cum e, nu-ti mai arde de nimic si esti suparat pe tot ce misca, insa pentru cei ce iti citesc articolul imi pare la fel de rau pentru emotiile si idoiala lor, pentru noaptea nedormita dinaintea plecarii de groaza a ceea ce vor gasii.
@myk007: In 2012 am fost in Duni la Bellevile. Cu o zi inainte am gasit un bilet in usa prin care ni se aducea la cunostinta ca maine se termina sejurul si ne roaga ca pana la ora 12 sa eliberam camera. Am eliberat-o la 11,30 iar camerista bataia din picioare, asa cum faci cand te trece un mishu. Aveam bagajele facute, am venit de la plaja, am facut rapid dus si am plecat. Pe noi nu ne-a interesat ca era crizata camerista. Pana la 12 trebui sa eliberez camera si am plecat la 11,30. What's up.
@ionelai: buna! draga noastra scriitoare! probabil ca tu vorbesti de alt resort! exact cum a spus si nicole33 pe acea strada iti cam trebuie mult timp sa numeri ceva masini care trec iar balconul se afla la cel putin 10 metri de gard, fiind o straduta intre hotel si gard. Important pentru noi ar fi sa incarci cateva fotografii sa ne convingem ca ai fost acolo! In articolul tau te contrazici singura: "Ma rog, am achitat parcarea in avans, voucher-ul pentru internet si am plecat sa ne plimbam putin, pt a trece timpul pana vom fi condusi in camera. Pentru ca era destul de cald, pe la 13h ne-am intors la receptie, Revenind... Pe la 13.30, deja obositi si cu nervii intinsi, in timp ce alti turisti erau cazati, am mers la receptie, unde ni s-a spus ca era gata camera de ceva timp, dar lor nu le-a spus nimeni ca trebuie sa o si ocupe cineva. Adica noi stateam de 2 ore in lobby, in fata lor, ". Pai trebuia sa fi hotarata cand ai scris ori ai stat 2 ore in fata lor ori te-ai plimbat. La fel cu piscinele, cele doua foarte mici!!! si plaja cea mica!!! Eu ti-am mai spus daca mai mergi la anul in concediu trebuie sa schimbi pe cineva! In ceea ce priveste atentionarea cu parasirea camerei, in toate resorturile din Turcia de 5 stele, in seara dinaintea plecarii iti baga pe sub usa toate coordonatele de zbor pentru plecare si faptul ca trebuie sa parasesti camera la ora 12! oare de ce? nu ti-as spune! pentru ca astea sunt regulile hotelului si sa te trezesti din timp si sa anunti daca vrei sa pleci mai tarziu, asta in cazul in care exista asa ceva in politica resortului! Si poate ne spui si noua cateva dintre resorturile pe unde ai mai fost in bulgaria si unde ai gasit o asa diversitate de feluri de mancare ca in acest hotel! Adevarul este ca au mai fost plangeri din partea celor la care mancarea de baza este cea de fast food si cand au dat de mancare gatita au lesinat! Oricum pe viitor de evitat pentru tine si logodnic sau prieten Bulgaria deoarece nu te vei acomoda la oricare din resorturi avand in vedere ca doar cateva presteaza servicii ca si MRP! Vacante placute!
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Aug.2021 Peste asteptari — scris în 14.10.21 de Cata.FPopa din VIDRA [IF] - RECOMANDĂ
- Jul.2018 Placut si foarte relaxant — scris în 25.07.18 de cristisch2003 din BUZăU - RECOMANDĂ
- May.2018 Toate șase-s norocoase! — scris în 23.12.21 de nicole33 din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Aug.2017 O vacanta frumoasa — scris în 12.03.18 de ralucalungu din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Aug.2017 Un concediu reusit si relaxant! — scris în 16.11.17 de gabrielanik1 din IAşI - RECOMANDĂ
- Jun.2017 Vacanţa la Duni — scris în 18.06.17 de costeldobre din BRăILA - RECOMANDĂ
- Apr.2017 Paste pentru a treia oara la Duni — scris în 19.04.17 de cristim10 din BUCUREşTI - RECOMANDĂ